Kirjoittaja Aihe: Jäätelö, S, Harry/Draco  (Luettu 1895 kertaa)

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Jäätelö, S, Harry/Draco
« : 10.07.2011 17:02:15 »
Nimi: Jäätelö
Ikäraja: S
Paritus: Harry/Draco
Yhteenveto: Hän otti jäätelöstään palasen ja pisti sen suuhunsa maistamatta kuitenkaan mitään muuta, kuin sahanpurua.
Haasteet: Ficlet 300 sanalla jäätelö ja tuunataan vanhaa- haaste ficillä "Se oli vahinko"
Oma sana: Sain nyt kauhean inspiksen tähän haasteeseen ja tohon ficciin. Tällänen ficlet tuli, kommentoikaahan? :D

Jäätelö

   Harry käveli turhautuneena Viistokujalla. Hän oli jälleen kerran niin täynnä tätiään ja setäänsä, että oli vuokrannut kesän loppuun saakka huoneen Vuotavasta noidankattilasta. Nyt hän siis käveli Irvetasta poispäin, suoraan jäätelöbaaria kohti.

 Kun Harry istui jäätelöbaarin terassilla syöden mansikkasuklaa jäätelöään, hän huomasi ystävänsä Draco Malfoyn kävelevän Viistokujalla. Draco ei huomannut häntä, ainakaan ennen kuin Harry huusi poikaa nimeltä.

”Draco!”

 Vaalea poika kääntyi ja hymyili huomattuaan ystävänsä. Tämä kiiruhti heti Harryn luokse ja istuutui häntä vastapäätä. Vasta silloin Harry huomasi, kuinka ruskettunut Draco oli kesän aikana. Tällä oli yllään valkoinen t-paita ja mustat shortsit.

”Moi”, Draco tervehti. Harry vastasi tervehdykseen nyökkäyksellä. Hän otti jäätelöstään palasen ja pisti sen suuhunsa maistamatta kuitenkaan mitään muuta, kuin sahanpurua.

”Mitä sä täällä teet tähän aikaan?” Draco kysyi. Hän nuolaisi Harryn jäätelöä. Harry katsoi järkyttyneenä ja Draco pidätteli nauruaan.

”Osta oma jäätelö”, Harry tiuskaisi ja veti jäätelönsä mahdollisimman kauas Dracosta. Draco hymyili vilkkaasti.

”En taida. Annat mulle kuitenkin”, poika sanoi ja veti rukoilevan ilmeen kasvoilleen. ”Olen köyhä, pieni poika, jolla ei ole varaa mihinkään”, tämä yritti. Harry nauroi.

”Ei ole varaa mihinkään? Sulla on vaatteet suurinta muotia”, poika huomautti.

”Eikä oo”, Draco kiisti. ”Tääki paita on viime vuonna ostettu”, poika puolusteli.

 Harry läpsäytti itseään poskelle.

”Wow! Että ihan viime vuoden paita!” tämä kiusasi. Hän rakasti Dracon härnäämistä.

”Heko, heko. Annahan nyt sitä jäätelöä”, poika käski ja kumartui jo Harryn jäätelökulhoa kohti. Hän ei kuitenkaan ottanut jäätelöstä palastakaan, vaan painoi huulensa Harryn huulille. Harry unohti hetkessä jäätelönsä.
« Viimeksi muokattu: 20.02.2015 23:57:25 kirjoittanut Unohtumaton »

Antelope

  • Vieras
Vs: Jäätelö, K7, Harry/Draco
« Vastaus #1 : 18.07.2011 19:53:06 »
Naaw... Ihana.  (: <3

Mun reaktio kaikkiin H/D-ficceihin on aina sama. Saan ihan järkyttävän aaaw-kohtauksen, enkä pysty keskittymään enää mihinkään. Tässä tuli sama. (:

Lainaus
”Olen köyhyä, pieni poika, jolla ei ole varaa mihinkään”
Tässä pitäisi varmaankin olla köyhä? (=

Kiitos paljon!


Antelope :-*

Eileen Prince

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 35
    • Why So Serious?
Vs: Jäätelö, K7, Harry/Draco
« Vastaus #2 : 23.12.2011 12:36:28 »
awwww saan kohtauksia näistä H/D-parituksista ja mun kamut sanoo et oon ihan outo mut aaawww ihihi ihana ficci hihi menen heti lukemaan lisää H/D-paritusficcejä.  ;)
The Girl On Fire

Aapo

  • Pahatar
  • ***
  • Viestejä: 734
  • ex - annicamaria
Vs: Jäätelö, K7, Harry/Draco
« Vastaus #3 : 31.12.2011 12:46:15 »
Etsiskelin fluffyisiä D/H:ita ja faboryhmässä tämä mulle linkattiin. Halusin tarttua tähän koska tän nimi on kerrassaan ihana ja simppeli, ei liikaa mässäilyä vaan ihanan koruton, joka kertoo tarinan sanoman juuri niinkuin se on, jäätelö. Jäätelöisen makea oli tämä ficcikin, oih miten ihanan sokerista kerrontaa, nam.

Ensinnäkin tykkäsin tosi paljon tän Slice of Life tyylistä, oikeastaan mitään ei tapahtunut mutta silti tapahtui niin paljon. Draco ja Harry ovat täydellinen pari, ja tässä olikin mielenkiintoisesti aseteltu suhde heidän välillään - he ovat ystäviä. Yleensä lukemissani ficeissä on fifyfifty, joko vihollinen tai rakastaja, mutta todella harvoissa lukemissani ficeissä he ovat olleet ystäviä. Myös tapa, jolla kuvailit ystävyyssuhteen oli mukavan koruton ja simppeli, et jäänyt kertomaan enempää parin historiasta vaan jätit sen lukian käsiin. He olivat ystäviä- that's it. Juuri tämä teki tekstistä rennon lukea.

Eli kirjoitusasu oli siis kokonaisuudessaan rento, kuvailuilla ei tosi mässäilty, mutta ei kaikissa ficeissä tarvitsekaan. Mun mielestä tän ficin huumori oli ihan fantastista, Draco oli niin oma itsensä. Että oikeen viime vuonna ostettu paita! Ihanaa. Myös Harrylle tyypillinen sarkasmi paistoi läpi koko ficin ajan. Erityisesti tämä kohta sai mut nauramaan oikein kunnolla:

Lainaus
”En taida. Annat mulle kuitenkin”
Pervo mieleni ajatteli heti, että mitäköhän se Potter Dracolle antaa? ;)

Eli siis tykkäsin tuosta piilotetusta huumorista ja sarkasmista, sekin oli sellaista rentoa dialogin muotoon puettua jutustelua, tykkäsin.

Ehkä ainoa, mikä mulla pisti silmään oli Dracon pukeutuminen, sillä mun omassa fanonissani hän on sen sortin puhdasveristen pentu, ettei tuollaisia jästivaatteita pukisi päälleen. Muistaakseni myös kirjoissa Weasleyden perhe ihmetteli jästipukeutumista jossain vaiheessa. Kuitenkin se on vain minun oma henkilökohtainen mielipiteeni, mutta tosiaan vähän häiritsi.

Muuta negatiivista mulla ei tästä ole. Ihana teksti ja tätä oli kiva lukea & kommentoida. Kiitos :>
enemies of the heir, beware
and I can do anything, If it's worth it to carry on


13.1.2013 ♥ L
ava(c)Raitakarkki

Miusamo

  • Vieras
Vs: Jäätelö, K7, Harry/Draco
« Vastaus #4 : 31.12.2011 13:26:30 »
Oho. Tännekin tullut kommentteja :D

Antelope, Oi, kiitos! Taisin jo korjata tuon virheen *katselee* joo, korjattu. :D
Eileen Prince, Hih, munki kamut joskus jotkut sanoo, et oon outo, ku ees luen tälläsii saati sitten, et kirjotan näitä :D Kiitos kommentistasi!
annicamaria, Mä sain kohtauksen kun huomasin, et mun ficciä on linkattu. O_________o (Eikä ees oo mikää isienvaihtoficci) ja suuremman kohtauksen sain, kun pahaa-aavistamatta avasin finin ja huomasin kommenttisi :D Hih, tajusin ton pervomaisuuden vasta tässä vaiheessa, kun siitä mainitsit :D Potter todellakin antaa Dracolle, köh,köh... Jäätelöä? :D Mun mielikuvituksessa Dracolla on kesäisin/lomilla jästivaatteet ja muuten (koulussa) velhovaatteet. Kiitoksia kommentistasi! <3