Oih kun tykkäsin tästä jaksosta. Kukaan ei kuollut, näytettiin paljon suosikkejani ja oli paljon söpöjä kohtauksia eikä paljoakaan ällöyttä. Jee! *happyhappydance* Tulin tästä niin hyvälle tuulelle.
Mä rakastan sitä kymppijakson Caryl-kohtausta! Olen pitkin päivää nähnyt siitä kuvia Instagramissa ja Tumblrissa, enkä muuta voi kuin fanityttöillä. Samaten Darylin ja Shivan kohtaus, jota odotan paljon!
Oih, no niinpä! Sitä katsoin koko onnellisen päivän aamusta asti ja kihisin jännityksestä ja odotuksesta.
Ihana Shiva ja Daryl myös. Ja olen entistä enemmän syvemmässä sympatiassa myös Morgania kohtaan.
Minusta oli taas niin hassua, miten Rick on yksi hullunkurinen pelle nykyään. Se mielipuolinen virnistely, ja omituinen jalat harallaan -linkkaava kävelytyyli ja suorastaan flirttailu niille naisille... En kestä katsoa nauramatta.
Joku siinä äänensävyssä ja ilmeessäkin oli sellaista "olen sellainen hurmuri, että puhun sinut kyllä ympäri"... Ja mies ei tajua mitään ilman että Michonne neuvoo vierestä.
Ja kun ottaa huomioon, miten nuo ovat listineet kulkijoita pitkin koko sarjaa vaikka millaisissa tilanteissa, tuntui hassulta että Rickin sai suunnilleen pikkurillillä tönäisemällä nurin roskakasan päältä alas ja ettei se pärjännyt yhdelle zombille, jossa tosin oli piikkejä, mutta ovathan nuo pahemmistakin selvinneet.
Ajatelkaapa, jos kaiken jälkeen Rick kuolisikin verenmyrkytykseen likaisen piikin takia, kun tökkäsi käpälänsä siihen kaatopaikkazombiin?
Uudet puolimykät porukat outoine tanssikoreografia-piirityksineen (harjoittelevatkohan ne sitä, kun meni niin sujuvasti?) ja hassuine kampauksineen eivät ilmeisesti ole ainakaan suoraan olemassa sarjiksessa tai missään. Jonkinlainen Scavengers -ryhmä on ollut, johon noita on verrattu, mutta se oli melkoisen erilainen. Siinä mielessä jännä, ettei voi tietää, mitä noilta osaa odottaa.
Morganin sopeutuminen osaksi Kingdomin joukkoa oli kiinnostavaa seurattavaa ja se poitsu siellä on hellyttävä. Toivottavasti sitä ei tapeta liian pian, eikö olisikin veikeä katsoa jotain Enidin kolmiodraamaa kahden teinipojan väliltä?
Sellaista ei sarjassa ole vielä ollutkaan!
Ezekielin hassu teatraalinen puhetapa sai Carolin suupielet nykimään. Se oli veikeää. Jäin miettimään, miten syvälliseksi heidän suhteensa oikeastaan tuossa on mennyt ja onko hedelmillä ja piirailla kosiskelu tuottanut tulosta. Morgan viittaa siihen, miten kuningas vierailee Carolin luona ja molemmat Darylin kanssa ovat sitä mieltä että Ezekiel on ihan cool kun kerran se tekee Carolille hyvää. (Ja ihan selvästi Morgan tykkää Carolista itsekin!!!) Ja kumpikin tahtoo varjella Carolia kaikelta pahalta ja pitää hänestä huolta. (Carol saa kyllä raivarin kun selviää, että mokomat ovat kumpikin valehdelleet hänelle, mutta kaipa se sen jossakin vaiheessa ymmärtää.)
Minusta oli ihanaa, että vaikka Carol haluaisi miten olla yksin ja rauhassa, Daryl ei kuulu siihen joukkoon jolle hän sanoo että mene pois. Jälleennäkeminen oli niin tunteikas ja herttainen. Vaikka siinä ei olisikaan romantiikkaa mukana, on kiistatonta miten rakkaita kumpikin toisilleen ovat. Ja Daryl näkee miten hauras Carol siinä edelleen on ja miten kovasti hän tarvitsee edes hetken sitä rauhallista aikaa itselleen toipuakseen, ettei hän tahdo murtaa sitä; vaikka valehtelu tekeekin kipeää, hän tekee sen Carolin vuoksi. Ja antaa tälle sitä, mitä tämä eniten tarvitsee - kotoisan illan rakkaan ihmisen kanssa kahdestaan, ilman murheita mistään muusta. <3 Ja sitten itse käy läpi tunteitaan tiikerin seurassa. Shiva-kohtauskin oli NIIIIN suloinen! <3 Tiikerikin rakastaa Darylia. Kukapa ei?
Ja se oli vain niin ihanaa, että Daryl vielä kääntyi ja kiiruhti halaamaan Carolia uudestaan lähtiäisiksi. Voi lutuset. Kyllä siinä olisi joku suukkokin sivussa mennyt, mutta jos se nyt on välttämättä pidettävä sisarellisena suhteena niin ei se ole huono tuokaan. Minusta näytti kyllä todellakin siltä, että Carol rakastaa Darylia, mutta tietää, että se ei sitä saa.
Darylille Carol on rakkaampi kuin kukaan muu, mutta silti ei ehkä kuitenkaan siinä mielessä.
Oli kiva nähdä Tara hymyilevänä ja toiveikkaana, joskin Rosita oli taas yksi mököpylly. Jerry oli taas niin aurinkoinen ja ihana että se on todellakin uusi sivuhahmosuosikkini. Tai no on ollut ensinäkemltä asti. Ihan vastustamaton hymy!
Richard oli ärsyttävä ja olin iloinen kun se otti turpiinsa moisen ehdotuksen päätteeksi.
Tiesin tuon Richardin "Carol houkutuslintuna" -juonikuvion kun luin joskus ennakkoon netistä ja se meni kuin menikin ihan niin, vaikka en ollut varma, oliko se kuitenkin vain jonkun oma arvaus vai oikea totuus.
Joku Team Familyn jäsen kuolee finaalissa, joten... Kaikissa spekulaatioissa lukee, että se olisi Sasha.
Kunpa se olisikin Rosita! En jäisi kaipaamaan. Ja jos joku homopojista lähtee, niin toivottavasti mieluummin se inisevä poikakaveri kuin Aaron. Sasha on kieltämättä vahva ehdokas, mutta toivon ettei se kuitenkaan olisi, nyt kun se on taas löytänyt elämänilonkin.
Mikä minua vähän pelottaa, on se, että Carol kuolisi tai että jotakin ikävää tapahtuisi hänelle - nyt kun hellyttävä jälleennäkeminen on (fanien mieliksi) esitetty ja kaikkea... Carol on oikeastaan nyt se kaikkia taistelijoita yhdistävä tekijä, eikö? Jos Richard toteuttaa typerän ideansa (vaikka vain kostoksi turpasaunasta ellei muuten) eikä Daryl ole paikalla pelastamassa, niin Carol puolustautuu, jää ylivoiman alla vangiksi, Neganin väki kiikuttaa Carolin pomonsa jalkojen juureen, ja arvatkaapa vain, miten kivaa on Neganilla, kun se saa selville, että siinä on paitsi Rickille tärkeä nainen, myös Darylille rakkain ihminen maailmassa...
Vaihdoehdot: Carol on vankina ja kaikki yhdistävät voimansa pelastaakseen hänet / Carolia kidutetaan ja Negan alistaa sen avulla kaikki valtaansa paitsi Daryl hyökkää kuitenkin pelastamaan sitä, joutuu tapetuksi tai jotain vastaavaa, Carol näkee Darylin kuolevan ja tekee jonkun itsemurhaiskun kun elämä on menettänyt merkityksensä ja pelastaa kaikki muut / tai sitten -
toivon toki mieluiten jotain tällaista - miljoonan liittoutuneen joukko yllätyshyökkää yhteistyössä Neganin tukikohtaan, näkevät Carolin tukalassa tilanteessa, hämäävät nerokkaalla juonella Negania, Carol yllättää ja tekee jonkun badass-liikkeen kesken "olen silkka avuton kotirouva ja makaronilaatikkokin unohtui uuniin, voi ei" -esityksen, ja näin pelastuu Carol, joka saa onnekkaasti valita kolmesta miehestä ellei useammastakin elääkseen onnellisena (mieluusti vielä pitkän) elämänsä loppuun saakka, Negan jää vangiksi ja Rick saa omat kiksinsä kun pääsee vaihteeksi niskan päälle, kaatopaikkaväki saa kaikkea mitä haluaa Neganin varastoista ja muillekin vielä riittää, Neganin onnettomat minionit saavat elää normaalia elämää tavallisten ihmisten kanssa, Michonne ja Rick saavat söpön vauvan, Sasha ja Paul/Jesus löytävät lohdun ja onnen toisistaan, Oceansiden porukan nätti tyttö saa Taran hymyn levenemään vielä nykyisestään, Rosita puhuu tunteistaan Gabrielin kanssa ja oppii ystävälliseksi kanssaihmisilleen, Maggie syrjäyttää typerän Gregoryn ja ryhtyy Hilltopin johtajaksi itse (ja sopivan tilaisuuden tullen löytää uuden ihanan miehen, kun Glennin muisto on säädyllisesti jo hieman hiipunut ja vauvasta kasvanut söpö lapsukainen) ja nuoriso saa kokoontua yhteen teineilemään johonkin mukavaan nuorisotaloon lukemaan sarjiksia ja pelaamaan pleikkaria ja vilkuilemaan toisiaan söpösti... Ja kaikkea sellaista vastaavaa joka hahmolle, jota en nyt vielä maininnut. Joo, kannatan tätä viimeistä vaihtoehtoa.
Jonka tosin keksin lähestulkoon kokonaan itse, eli ehkä tässä on sitten seuraava ficci-idea, elleivät käsikirjoittajat ole samoilla linjoilla kanssani...
(Tämä kaikki siis ihan vain omaa arvailuani, joka ei perustu mihinkään, mutta olen jo nyt huomannut että muillekin katsojille on tullut samantapaisia ajatuksia mieleen... Ja moni on kerinnyt kyllästyä vastaan venkoilevaan Caroliin, joka tahtoo lukea kirjaa takkatulen hohteessa omassa kodissaan sillä välin kun muut taistelevat.
Yhyy. Carol on ihana ja sitä ei saa kiusata. )