Kirjoittaja Aihe: Tarinankertoja // K-11, Angst  (Luettu 1594 kertaa)

hedge14

  • Tähtikavaltaja
  • ***
  • Viestejä: 386
Tarinankertoja // K-11, Angst
« : 16.07.2012 22:55:51 »

Nimi:
t a r i n a n k e r t o j a
Kirjoittaja: hedge14
Ikäraja: K-11
Paritus/Henkilöt: nainen/mies
Tyylilaji: angst, ficlet
Summary: "Matalien vesien pyhimys, kerro minulle Valon epäilevästä pojasta."

t a r i n a n k e r t o j a

Kerro minulle oi Päätön. Mikä on ajatuksesi siitä Yhdestä kirkkauden käytävillä? Poisheitetty aamun varjo, kerro minulle Pohjoisten tuulten liljasta. Kuoleman tanssija, Matalien vesien pyhimys, kerro minulle Valon epäilevästä pojasta. Tahdon kuulla Runottomasta, tahdon tietää Armottomasta.

Sanojasi säästelet. Kai itsesi tunnet? Mikset kerro minulle Myrkystä, joka valuvi Kehosta pois?

Ehkä kielesi kadotit veitsen alle, mielesi matojen sekaan? Makaat vain tyhjänä ja täytettynä, hiljaa ja silmät auki. Hukkasit itsesi siis muistojen teille. Mutkaiset jyrkännepolut ne ovat lie? Kaadut maahan, ei kukaan auta. Liian heikoksi sinut tunnen? Miksi auttaisin ylös, jos sorrut takaisin alas kehtosi kauhuun. Sietämätön! En sinua siedä. Säälittävä, en sinua sääli. Annan sen muille, jotka enemmän lohdusta turvaa saavat. Heittäisit sen ja armon, rakkauden ja avun kuitenkin tuskasi huudossa pois tuuleen.

Suutelen sinua, et edes huomaa. Kasvojesi lihakset ovat kuin kuoleman maski. Maistan kylmää kiveä ja vuosituhansia vanhoja kyyneleitä. Menetetty, kerro minulle oikea nimesi!

Hengität.

Lähden pois ja vannon tulevani takaisin vasta huomenna.

Astun ulos ja tiedän…

Kerro minulle oi Päätön. Mikä on muistosi siitä Yhdestä talviniityn reunalla? Kadotettu illan tähti, kerro minulle…

…että palaan.

Sit back, no song is written, It’s nothing you thought of Yourself
It’s just a ghost, came unbidden
To this house

Odile

  • Morsio
  • ***
  • Viestejä: 384
  • ×××
Vs: Tarinankertoja // K-11, Angst
« Vastaus #1 : 16.07.2012 23:20:02 »
Ihastuin heti ensi riveistä alkaen. Runollinen ja fantasianomainen (fantastinen) proosa iski saman tien, osoitit kyllä jälleen kerran, että suomen kielellä voi tosiaan saada aikaan erittäin kaunista tekstiä. Upeaa. Abstraktius oli jo miltei itsestäänselvä osa tällaista toisessa sfäärissä leijailevaa ficlettiä, ja se todellakin sopi tähän erittäin hyvin.

En oikein osaa antaa muuta palautetta. Sen ehkä voisin sanoa että nuo alkutietosi näyttävät olevan aika lyhyet, siitä varmaan puuttuu jotain. ^^'

hedge14

  • Tähtikavaltaja
  • ***
  • Viestejä: 386
Vs: Tarinankertoja // K-11, Angst
« Vastaus #2 : 17.07.2012 12:25:35 »
Moro vaan ja kiitos kommentista! Hyvä jos tämä miellytti sinua. :)

Tämä oli vähän tällainen kokeilu abstraktimpaan suuntaan, joka itse asiassa lähti aluksi yrityksestä kirjoittaa runo. Tahdoin myös vähän leikkiä väreillä vaikka valikoima ei ollut kauhean laaja. Alunperin fic oli vielä englanniksi, ja olen yllättynyt kuinka hyvin tämä kääntyi suomeksi.

Mielestäni alkutiedoista ei puutu mitään pakollista. Myönnän kyllä että kirjoitan aina kauhean tiivistetyt alkutekstit, mikä voi olla vähän tylsää…
Sit back, no song is written, It’s nothing you thought of Yourself
It’s just a ghost, came unbidden
To this house

Odile

  • Morsio
  • ***
  • Viestejä: 384
  • ×××
Vs: Tarinankertoja // K-11, Angst
« Vastaus #3 : 17.07.2012 15:54:56 »
Mielestäni alkutiedoista ei puutu mitään pakollista. Myönnän kyllä että kirjoitan aina kauhean tiivistetyt alkutekstit, mikä voi olla vähän tylsää…
Joo, ja huomasinkin nyt että sisäiset hälytyskelloni alkoivat soida kun varoitukset puuttuivat, mutta nyt tämän tajutessani huomasin, ettei tässä ole mitään sen isompaa varoiteltavaa, eli väärä hälytys. XD Anteeksi.

hedge14

  • Tähtikavaltaja
  • ***
  • Viestejä: 386
Vs: Tarinankertoja // K-11, Angst
« Vastaus #4 : 17.07.2012 16:35:40 »
Hah, ei se mitään. Hämmennyin kyllä vähän ja mietin aika kauan, että mikä ihme puuttuu... parempi vaan, että kaikki oli kunnossa. :)
« Viimeksi muokattu: 18.07.2012 21:10:31 kirjoittanut hedge14 »
Sit back, no song is written, It’s nothing you thought of Yourself
It’s just a ghost, came unbidden
To this house