Kirjoittaja Aihe: Juopunut yö, K11  (Luettu 1736 kertaa)

muistipallo

  • ***
  • Viestejä: 31
Juopunut yö, K11
« : 27.12.2010 21:05:54 »
// Alaotsikko: kaikissa meissä asustaa pieni peto, one shot

Nimi: Juopunut yö
Kirjoittaja: muistipallo
Ikäraja: K11
Tyylilaji: draama
Yhteenveto: Kertomus tytöstä, joka päästää villin puolensa valloilleen vasta viikonloppuisin
Varoitukset: alkoholia, tupakkaa ja huumeita
A/N: Kirjotelman henkilöt ja tapahtumat eivät ole missään yhteyksissä kirjoittajan omaan elämään. Lyriikat tekstissä ovat Do the Hippogriff - kappaleesta, mutta tarkoituksenani ei ole viitata Harry Pottereihin tässä tarinassa.



Alkoholi virtaa suonissani hallitsemattomasti, se tulvii yli ja saa minut tekemään mitä järjettömämpiä asioita.

Ei ollut ensimmäinen kerta kun varastin äitini kaapista itselleni kuusi siideriä, mutta se tulisi olemaan varmasti viimeinen kerta.
Ei ollut ensimmäinen kerta kun maksoin hakijalle jotta tämä ostaisi minulle tupakkaa, mutta se tulisi taatusti olemaan viimeinen kerta.
Lienee turhaa mainitakaan minun varastaneen vaatekaupasta kukkarolleni liian kalliin bilemekon, mutta se tulisi varmasti olemaan viimeinen kerta.

Talvi-ilta oli kylmä ja kirpeä puhuri paiskautui vasten nuorten kasvoja, jotka seisoskelivat terassilla poltellen tupakkaa. Sisältä omakotitalosta kuului musiikin pauhu, eikä siellä ollessa kuullut edes omia ajatuksiaan.

Move your body like a hairy troll
Learning to rock and roll


Mutta omia ajatuksiaan ei tarvinnutkaan kuulla, ne olivat jo valmiiksi hukkuneet alkoholin virtaan. Suuren, modernin olohuoneen huonekalut oli pinottu siististi seinän vieriä pitkin, jotta lukuisille tanssiville jalkapareille jäisi enemmän tilaa. Neonvärisiä korkokenkiä, mustia reisisaapikkaita, ohuita balleriinoja. Kimaltelevia luomivärejä, tulipunaisia huulia, mustan nahkan lailla kiilteleviä ripsiä.

Spin around like a crazy 'elf
A' Dancin' by himself


Meteli oli korviahuumaavaa, tunnelma katossa. Tanssin kuin en olisi koskaan ennen tanssinut, vangitsin jokaisen vastaantulevan pojan huulet omillani, välittämättä olivatko he varattuja vai vapaita. Kukaan ei välittänyt, sillä tämä ilta oli meidän. Huomenna en kuitenkaan muistaisi mitään, mutta salaa sisimmässäni toivoin, että parini muistaisivat ja janoaisivat ensi kerralla lisää.
Aistini olivat sumentuneet aikoja sitten enkä enää tiennyt kenen tölkistä join. Se oli pakkomielle, pakko saada lisää vaikka kurkkua ei kuivaisikaan, pakko tuntea poltteleva tunne nielussa juodessaan alas yhä useampia paukkuja.

I boogie down like a unicorn
No stoppin' till the break of dawn


Tuntui kuin en olisi pitkään aikaan ollut näin sekaisin, vaikka sama oli tapahtunut viime viikonloppuna. Vaikka kuinka lupasin lopettaa tai viettää tipattomia viikonloppuja, lupaukset valuivat unholaan kuin kuiva hiekka sormien välistä.
Joten annoin jalkojeni viedä, tanssin tuntemattomien kanssa juotavan läikkyessä uudelle mekolleni. Mitä väliä sillä muutenkaan olisi, enhän minä olisi ensi viikonloppuna samaa mekkoa käyttänytkään. En koskaan käyttänyt samoja.

Put your hands up in the air
Like an ogre, just don't care


Joku veti minut huoneen nurkkaan, aivan basson viereen. Jaoimme toisillemme märkiä suudelmia hetken aikaa, kunnes tuo tuntematon ojensi käteeni pillerin. Vaikka olinkin tehnyt kaikenlaista, huumeita en ollut koskaan kokeillut. Mutta tänään en ohittanut mahdollisuutta vaan nakkasin tuon pienen aivosolujen tuhoajan kurkustani alas ja kiitin toista antamalla hänelle naaman täyteen vaaleanpunaisia huulien kuvia.
En tajunnut enää itsekään mistä ruumiini alkoi ja mihin se päättyi tanssiessani kiinni jossakin toisessa, kikattaen hysteerisesti. Pilleri oli alkanut tehdä tehtäviään ja tanssilattia huojui yhä enemmän.

Can you dance like a hippogriff?
Ma ma ma ma ma ma ma ma ma
Flyin' off from a cliff
Ma ma ma ma ma ma ma ma ma

Ei ollut mitään väliä miten sen teki, kunhan piti itsensä liikkeessä ja alkoholin suonissa. Oli pakko liikkua, ottaa kaikki ilo irti tuosta euforisesta tilasta, jonka lääkkeet ja alkoholi yhdessä aiheuttivat. Sydämen syke mukautui basson jytkeeseen, sen veivatessa nopeampaa ja nopeampaa. Äkkiä mieleni teki sauhuja ja ahtauduin ihmismassan läpi ulkoilmaan. En edes tuntenut terassin jäistä kylmyyttä jalkojani vasten vaan keskityin kaivamaan savukkeen taskustani ja sytyttämään sen. Imin savua, nielin sitä puhaltaen sen lopuksi ulos talviseen ilmaan haihtuvina renkaina. Käytin pienen hetken etsien sukkahousuistani silmäpakoja ja löysinkin yhden, yhden pienen kantapääni yläpuolelta. Hetken mielijohteesta päätin repiä sukkahousuihini reteitä reikiä, joku taisi avustaa minua siinä, en muista.

Swoopin' down, to the ground
Ma ma ma ma ma ma ma ma ma
Wheel around and around and around
Ma ma ma ma ma ma ma ma ma


Jotenkin olin onnistunut palaamaan takaisin tanssilattialle jossa oli tukahduttavan kuuma. Ääni korvani juuressa vihjaili, etten tarvitsisi mekkoani tässä kuumuudessa. Pian ääni kuitenkin hukkui musiikin alle hakeutuessani tanssimaan uuden parin kanssa. Ei vielä, kun ilta oli niin nuori.

Groove around like a scary ghost
Spooking himself the most


Alkoholin sumentamin aistein havaitsin jonkun puhuvan minulla ja sitten vetävän pois lattialta istumaan sohvalle. Sohvalla vieressäni istui taas yksi niistä teineistä, jotka joivat itsensä huonoon kuntoon ja itkivät sitten koko illan omaa kurjuuttaan. Minun tehtäväni oli lohduttaa noita teennäisiä muodin irvikuvia ja vastaanottaa heidän mahanesteensä syliini. Tänään en halunnut tehdä sitä. Mitä kaveriltani jälkeen päin kuulin, olin haistattanut itkijälle vitut ja lähtenyt pyörimään ympäri olohuonetta.

Shake your booty like a boggart in pain
Again and again and again


Päässäni jyskytti, mutta en antanut sen häiritä. Nautin ihailevista, himokkaista katseista joita muut loivat vartalooni. Olin tottunut katseisiin, mutta selvinpäin en uskaltanut unelmoidakaan niistä. Juotuani tölkin jos parikin, olin valmis mihin vain jotta hitaasti sisälleni leviävä tunne kestäisi aamunkoittoon asti. Mieleni teki hyppiä pitkin seiniä, kuten vangittu villieläin. Sitä minä olinkin aina selvinpäin. Kunhan viikot opiskelisin ja saisin kokeista hyviä numeroita, viikonloppu olisi rajoittamaton. Viikonloppuna kuoreni alta purskahti esiin jotain muuta, joka kerta jotain uutta, rajua.

Get it on like an angry specter
Who's definitely out to get ya
Tap your feet like a leprechaun
Get it on, GET IT ON!


Liityin kavereideni kanssa bogoamaan, jalkani vispasivat ja pompin ylös alas. Heilutin pitkiä, tummiä hiuksiani ja nostin kädet ilmaan. Vahvat kädet tarttuivat minuun viettelevästi ja vastasin toisen eleisiin saaden toisen tuntemaan huuleni kaulallansa. Juuri kun toisen kädet olivat saavuttaneet hameeni helman ja hivuttautuneet leikkimään napakorullani, silmiini osui ikkunan takan vilkkuvat siniset valot. Samassa joku tuli sisälle huutaen kaikille varoituksia ja kehottamaan lähtemään takaovesta. Jouduin jättämään saaliini juostessani hakemaan juomakassiani. Kengät jätin suosiolla eteiseen, enhän minä niitä kuitenkaan tulisi käyttämään ensi viikonloppuna.

Can you dance like a hippogriff?
Ma ma ma ma ma ma ma ma ma
Flyin' off from a cliff
Ma ma ma ma ma ma ma ma ma


Niimpä juoksin ulos takaovesta lumeen, keskelle ihanteellista postikorttimaisemaa. Ihmiset huusivat ja kiljuivat, tuuppien toisiaan pienestä oviaukosta ulos. Olin koko illan tiennyt sinisten valojen lähettiläiden tulevan, olin valmistautunut siihen koko illan. Nyt piti juosta, ei ollut muuta mahdollisuutta.

Swoopin' down, to the ground
Ma ma ma ma ma ma ma ma ma
Wheel around and around and around
Ma ma ma ma ma ma ma ma ma


Kompuroin ja harpoin paksussa kinoksessa avojaloin, ilman takkia. Kylmä ilma ei saavuttanut minua. Askeleet takanani saavuttivat, kiihdytin vauhtia ja pingoin eteenpäin minkä pääsin. Tämä oli yksi osa hienoa iltaa, voitonriemua siitä miten laki ei voinut estää kaikkea tapahtumasta. Se yritti kahmaista syyllisyyden kouraansa, mutta ei koskaan saanut kiinni, sillä kiinniotettavia oli liikaa.

Yeah, yeah, yeah!
Oh, come on!
Ooh, you gotta move it!


Törmäsin johonkuhun edessäni, kaaduin maahan kierähtäen ympäri lumessa. Nousin nopeasti jaloilleni ja jatkoin juoksua, sinipukuisen miehen napatessa maahan oksentamaan kyyristyneen bilettäjän. Joku huusi minulle, ääni takaatani. Metsä alkoi välillä pyöriä villisti silmissäni, eikä oloni enää ollut paras mahdollinen. Nauroin silti hysteerisenä ja päästin ilmoille sotaisan maukaisuni. Olin yön petoeläin, saalistaja.

Gotta move it like a creature...
Creature of the night!
Yeah that's right!


Olin jotain mitä asustaa vain metsän syvimmissä kolkissa, tunsin lentäväni. Jalkani toimivat kuin itsestään, vispaten puuterilunta ympäriinsä. Tämä oli minun yöni.

A creature of the night!
Well do ya feel alright?
Yeah, do ya feel alright?!


Hengitykseni alkoi olla pinnallista ja pistävä kipu valtasi keuhkoni. Juoksin vielä vähän matkaa, kunnes nojauduin voimattomana puuhun tasaamaan hengitystäni. Metsä ympärilläni oli hiljainen, olin kaukana musiikin kantomatkan ulottumattomissa. Tunsin suurta voitonriemua pyyhkiessäni kylmänhikeä otsaltani. Sydämeni pamppaili kiivaasti ja tunsin veren maun suussani.

Can you dance like a hippogriff?
Ma ma ma ma ma ma ma ma ma
Flyin' off from a cliff
Ma ma ma ma ma ma ma ma ma


Minun oli pakko kyyristyä oksentamaan ja aloin täristä hillittömästi. Kylmä ilma alkoi pureutua ihoni läpi luihin saakka. Mutta kaikki oli ollut sen arvoista.

Swoopin' down, to the ground
Ma ma ma ma ma ma ma ma ma
Wheel around and around and around...


Koppalakit eivät saaneet minua kiinni, eivät koskaan olleet saaneet. Tuli mitä tuli, minä olin aina seuraavanakin viikonloppuna paikalla. Monta nuorta oli mennyt suurien ihmisten matkaan, pois kaupungista, jonnekin lastenkotiin. Tänäkin iltana merkittiin monta merkintää sosiaaliturvaajien listoihin. He jatkaisivat sinnikkäästi jahtaamistamme bileistä toiseen, koska meidän piti kuulemma oppia. Oppia noudattamaan lakia ja käyttäytymään kunnolla.
Mutta minä käyttäydyin viikolla, ja sen loputtua minua koski samat säännöt kuin villieläimiä. Eli eivät mitkään.

C'mon!
C'mon!
Yeah, can you dance like a hippogriff?


Alkoholi virtaa suonissani hallitsemattomasti, se tulvii yli ja saa minut tekemään mitä järjettömämpiä asioita.
« Viimeksi muokattu: 06.12.2014 14:09:42 kirjoittanut Pyry »
I believe in old magic.
And I believe in all that is good.
I know that I can do this,
if he believed that I could.

insatiable

  • ezion salarakas
  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
Vs: Juopunut yö, K13
« Vastaus #1 : 20.02.2011 15:14:16 »
Lupauduin joskus aikoja sitten kommenttikampanjassa tähäm kommentoimaan, mutta arvaa vaan muistinko.. Häpeän ! Mutta nyt vihdoin muistan.

Tämä oli oikein kiva! Mielestäni oli oikein aidontuntuinen, tunnelma välittyi tekstistä hyvin ja nuo laulunsanatkin sopivat tarinaan tosi hyvin. Ensin olin vähän pihalla tästä ideasta, mutta se selvisi sitten tuolla loppupuolella, joten en koputa nokkaa siitäkään. Tosiaan kuulostaa ihan sellaiselta illalta, joka voisi olla suoraan jonkun nuoren elämästä. Tuo välinpitämättömys muista ja voitontunne, kun pääsee karkuun oli tosi ... nam! En keksi parempaa sanaa.

Lainaus
Tämä oli minun yöni.
Tykkäsin tästä lauseesta erityisen paljon. Se tuntui jotenkin kiteyttävän tarinan idean kokonaisuudessan.

Mielestäni tekstin pituus oli tosi ihanteellinen aikaväliin, jota siinä käsitellään. Ei liian lyhyt eikä pitkäkään, vaan sellainen, ettei se mene mässäilyksi eikä sen puoleen jää liian pintapuoliseksikaan. Pidin hirmuisesti noista ajatuksista, joita tilanteet herättivät tässä nuoressa tytössä. Voi sinällään helposti samaistua, jos nyt näin voi sanoa. Kuvailu oli todella hyvää, aika edistyksellisen oloista. Paikasta välittyi jo jonkinlainen kuva, samoin kuin ihmisistä. Kaikki tuntui luontevalta tunnelmaan nähden.

Kokonaisuudessaan pidin tästä tarinasta hyvin paljon! En osaa enää oikein sanoa mitään, tuli melkein kaikki tuossa jo sanottua. Olet selvästikin hyvä kirjoittaja, koska sait ainakin minut ikään kuin mukaan tähän tekstiin, ja sen halusi sitten lukea loppuun :) Kiitän siis tästä lukukokemuksesta, oli todella miellyttävä ja melko koskettavakin. Tosi mahtavaa, että kirjoitit tällaisesta aiheesta, en ole itse asiassa itse törmännyt moniin tällaisiin. Positiivista sekin!

Olenpas kuiva kommentoija ... :D Mutta tykkäsin siis tästä, ja kiitän erittäin paljon !

xoxoxo ins