Kirjoittaja Aihe: Twilight: Vampyyri tyttö Bree S  (Luettu 2459 kertaa)

sioonina

  • ***
  • Viestejä: 18
  • We love Twilight <3
Twilight: Vampyyri tyttö Bree S
« : 31.01.2012 20:36:55 »
Tekijät: sioonina
Tyylilaji: Trilleri
Fandom: Twilight
Ikäraja: S
       



Mitäpä jos Volturit eivät tappaneetkaan Bree Tanneria? Mitä jos hän olisi muuttanut Culleneille asumaan? Ja entäpä jos Renesmee ei voisikaan mennä aurinkoisella säällä ulos, koska hänen ihonsa kimaltelee, vaikka onkin vain puolivampyyri? Entä jos he kummatkin kävisivät jo lukiota?




"Rajulle riemulle koittaa aju loppu,
loistonsa hetkellä se tuhoutuu
kuin tuli ja ruuti toisiaan suudellessaan"

« Viimeksi muokattu: 12.11.2014 10:55:45 kirjoittanut Beyond »
When you can live forever, what do you live for?
-Twilight

sioonina

  • ***
  • Viestejä: 18
  • We love Twilight <3
Vs: Vampyyri tyttö Bree
« Vastaus #1 : 31.01.2012 21:27:15 »
1 luku: Suunnittelua ja valmistelemista
**Breen näkökulma**
Olin menossa kouluun, kunnes ottoisäni Carlisle huomautti, että ulkona paistaa aurinko kirkkaalta taivaalta: eli siis en voikkaan mennä kouluun. Sen oli ottoveljeni tytär Renesmee jo huomannutkin ennen minua. Päätimme siis Renesmeen kanssa suunnitella seuraavana päivänä olevia bileitämme, jonne olimme kutsuneet parhaan kaverimme Taran koulusta. Bileitämme olisi tietenkin vahtimassa ottoveljeni Emmett ja Edward, sekä lääkärinä toimiva Carlisle. Muut tietenkin lähtisivät pois. Suunnittelimme ja vähän järjestelimmekin seuraavaa iltaa.
    Päätimme lopuksi soittaa Taralle, vain varmistaaksemme, että pääseehän hän varmasti. Sovimme vielä, että hän tulisi meille noin kello kuuden aikoihin, ja että sopisimme huomenna koulussa enemmän, sillä seuraavalle päivälle oli luvattu vesisadetta.
    Se päivä kului kuin siivillä, eikä aikaan kun aamu jo koitti. Kello oli seitsemän, ja koulu alkaisi kahdeksalta, joten päätimme käydä mutkan La Pushissa Jacobin luona ennen koulun alkua.
    Kun viimein saavuimme La Pushiin, yllätykseksemme Jacob olikin meitä vastassa. Nähtyään meidät, Jacob sanoi:
>>ilmeistänne päätellen ette tienneet, että Bella ilmoitti minulle tulostanne. Mukava nähdä teitä, Bree ja Nessie!>>
>>ei, emme. Äiti ei kertonut>> sanoi Renesmee katsoen viattomin silmin Jacobiin.
>>okei, kello on vartinyli seitsemän, niin moneltako teillä alkaa koulu?>> Jacob sanoi vilkuillen meitä kumpaakin kysyvästi.
>>kahdeksalta>> minä vastasin reippaasti.
    Jacobin kanssa aika kuluu aina kuin siivillä, eikä aikaakaan kun kello oli jo varttia vaille kahdeksan.
>>pitäisi varmaan soittaa jo isälle, että tulee hakemaan meidät kouluun, ettemme myöhästy>> Renesmee sanoi kelloaan vilkuillen. Soitin Edwardille, ja pian hän jo olikin Blackien pihassa.
>>kiva kun kävitte, oli kiva nähdä teitä>> Jacob sanoi.
>>oli kiva nähdä sinuakin, Jacob>> Renesmee sanoi.
>>samoin, Jacob>> minä sanoin.
>>no, hei sitten, Bree ja Nessie!>> Jacob sanoi.
    Ei mennyt kuin viisi minuuttia, kun olimme taas koulunpenkillä. Ruokatunnilla menimme vakiopöytäämme, jossa Tara näyttikin jo istuvan. Tara tietenkin tiesi, että olemme vampyyri perhe, joten hän ei kummemmin ihmetellyt, miksi otimme vain vesipullot.
>>tänä iltana meillä on varmasti toosi hauskaa!>> Tara sanoi innoissaan.
>>jep, varmasti>> sanoi Renesmee melkein yhtä innokkaasti.
Suunnittelimme bileitämme ruokatunnin päättymiseen saakka, kunnes piti jo mennä matiikan tunnille. Koulu loppui kello kolme, ja tälläkertaa Bella oli meitä vastassa autollaan.
>>miten meni?>> Bella kysyi Renesmeeltä.
>>ihan hyvin. Sain matiikan kokeesta kiitettävän>> Renesmee vastasi innokkaasti.
>>hienoa, Renesmee! Entä minkä sinä sait kokeestasi, Bree?>> Bella kysyi.
>>minäkin sain kiitettävän>> vastasin.
>>sehän on hienoa>> Bella sanoi.
>>äiti, muistat kai vielä, että meillä on ne bileet tänään illalla?>> Renesmee kysyi Bellalta.
>>muistan kyllä. Pääseehän Tara varmasti?>> Bella kysyi.
>>pääsee hän. Sovimme, että hän tulee meille kuudelta>> minä vastasin.
>>okei, hyvä>> Bella sanoi.
    Kun pääsimme kotiin, teimme sen päivän läksyt. Palautin matiikan kokeeni ottoäidilleni Esmelle, joka allekirjoitti sen, ja Renesmee palautti omansa Edwardille, joka kehui tytärtään tämän saatuaan kiitettävän, ja sanoi allekirjoittavansa sen myöhemmin tänään. Valmistelimme innokkaasti tämäniltaisia bileitämme, kunnes kello oli jo kuusi, ja Tara saapui. Muut lähtivät, paitsi Emmett, Carlisle ja Edward, ja aloitimme laittamalla musiikin soimaan.
When you can live forever, what do you live for?
-Twilight

sioonina

  • ***
  • Viestejä: 18
  • We love Twilight <3
Vs: Vampyyri tyttö Bree K-7
« Vastaus #2 : 01.02.2012 16:49:53 »
Juu elikkä tässä ois nyt toinen luku :) Hope you like it!
Joo ja kolmas luku tulee heti kun saan sen valmiiksi! ;q

2 luku: Verta
**Breen näkökulma**
Ilta meni rattoisasti, ja olimme hankkineet Taralle pienen lahjan; lasisen kynttilänjalan. Paperikäärettä avatessaan hän raapaisi sormensa paperin reunaan, ja siitä alkoi vuotaa verta. Onnettomuudet eivät olleet ohi, sillä samassa hän horjahti ja kaatoi pöydän, jolla oli kolme lasikulhoa. Kulhot menivät pirstaleiksi osuessaan maahan, ja samassa hän kaatui lasinsirujen päälle vasen käsivarsi edellä, ja pieni paketti lensi hänen kädestään, ja sen sisällä ollut kynttilänjalka särkyi. Hänen vasempaan käsivarteensa oli tullut syvä, vertavuotava haava. Huomasin heti Renesmeen silmistä verenjanon, jonka itse olin jo tottunut sietämään. Samassa Renesmee hyökkäsi Taraa kohti, ja Emmett ja Edward syöksyivät vampyyrinnopeudella paikalle, ja ottivat hänestä tiukan otteen. He alkoivat viedä Renesmeetä ulos tämän riuhtomisesta ja potkimisesta huolimatta pitäen tiukasti kiinni tytöstä.
    Kun Renesmee oli saatu ulos, autoin Taran ylös sirpaleiden seasta, ja vein hänet Carlislen luokse hänen työhuoneeseensa tikattavaksi. Haava oli iso, ja sen paikkaamisessa kestäisi kauan, joten päätin siivota lattian sillävälin. Kun haava oli tikattu, Carlisle vei Taran kotiin mersullaan. Kun Edward ja Emmet tulivat kotiin, Renesmee ei ollut enää heidän kanssaan.
>>miksi Renesmee ei ole kanssanne?>> kysyin huolissani Edwardilta.
>>hän lähti, koska on poissa tolaltaan, ja häpeää tekoaan. Miten Tara voi?>> Edward kysyi.
>>ihan hyvin. Haava piti tikata, koska se oli niin syvä. Carlisle lähti viemään häntä kotiin.>> minä vastasin.
Kaikki muut palasivat pian kotiin, niin, kaikki muut paitsi Renesmee. Carlisle selitti tilanteen muille, ja Emmett kertoi, ettei Renesmee ehkä palaisi kotiin vähään aikaan. Ja kun katsoin Bellaa, huomasin selvästi hänen silmistään paistavan huolen.
When you can live forever, what do you live for?
-Twilight

Anskubits

  • ***
  • Viestejä: 258
  • Only the strongest people have fallen
Vs: Vampyyri tyttö Bree K-7
« Vastaus #3 : 03.02.2012 21:03:56 »
Tää on ihan kiva tarina, mutta tää menee ihan liian nopeeta!

++ Kirjotat näin: >>miksi Renesmee ei ole kanssanne?>>
Ja sen pitäisi olla: >> Miksi Renesmee ei ole kanssanne? >>
Ainakin mulle noin on koulussa opetettu.

Mutta seurailen jatkoa!

<3.Anskubits

Muoks.
Adelaide, meille ainakin koulussa joskus mielestäni on sanottu että väli noissa ankannokissa alkuun ja loppuun. Voihan siinä olla moniakin tapoja kuinka sen tekee :D
« Viimeksi muokattu: 04.02.2012 22:14:15 kirjoittanut Anskubits »
Addicted to Twilight, The Vampire Diaries, Justin Bieber, Demi Lovato and Doctor Who

Aavis

  • herättäjähirviö
  • ***
  • Viestejä: 125
  • a+b © raitakarkki
Vs: Vampyyri tyttö Bree K-7
« Vastaus #4 : 04.02.2012 18:51:38 »
Bree on kiehtova hahmo :) Toivottavasti hänestä kerrotaan ficin edetessä vielä enemmän ja juuri hänen persoonansa, näkökulmansa ja asioihin suhtautumisensa tulevat jatkossa enemmän ilmi.

Mä en vielä ihan ole saanut selvää ficin juonesta. Ehkä lukija pääsisi paremmin tarinaan sisään, jos kuvailua olisi enemmän - esimerkiksi kun tytöt menivät Jacobin luo, ajan mainittiin kuluneen nopeasti, mutta et kertonut, mitä he tarkalleen ottaen puuhastelivat tai kuvaillut hahmojen suhteita enempää, joilla keinoin myös pituutta saisi huomattavasti lisää tekstiin.

Toisen luvun tapahtumat vastaavat erittäin pitkälti kirjojen tapahtumia. Sinällään tämä ei ole yksinomaan negatiivinen asia, vaan ainakin musta on melkoisen kiinnostavaa huomata, miten ne samat asiat tapahtuvat ns. seuraavalle sukupolvelle (Renezmee), jotka aiemmin värittivät Bella/Eddie -suhdetta. Jää sellainen "mitäs seuraavaksi" -tunne ja lukija haluaa tietää, mitä uutta ja yllättävää jatko tuo mukanaan :) Ainakin mun on pakko tulla tarkistamaan tilanne myöhemminkin :D
Oli myös jännä huomata, että niin verenhimoisena kuvattu Bree on saanut itsensä vain muutamassa vuodessa kasaan ja itsensä pienenä hyvin hallinneesta Nessiestä paljastuukin puhtaasti vampyyrimaisia piirteitä. Mitä tämä on, haluan kuulla lisää!

Anskubits, olet oikeassa isojen kirjainten suhteen - väli on kuitenkin turha. Ja mua häiritsee näiden >> -merkkien käyttö yleensäkin, nimittäin oikein sen saisi pitämällä Alt pohjassa ja näppäilemällä 0187 (tulee » -merkki, joskin näen helpommaksi lainausmerkit tai replaviivat ;))
Hui kamala, tunnen olevani pilkunnussija :<

~ads~

sioonina

  • ***
  • Viestejä: 18
  • We love Twilight <3
Vs: Vampyyri tyttö Bree K-7
« Vastaus #5 : 05.07.2012 12:39:54 »
Kiitos teille positiivisistä kommenteista! :) Jatkoa tulee kyllä sitten kun minulla on aikaa miettiä sitä rauhassa, ja lupaan ottaa jatkossa huomioon korjauksenne! :)
Bree on kiehtova hahmo :) Toivottavasti hänestä kerrotaan ficin edetessä vielä enemmän ja juuri hänen persoonansa, näkökulmansa ja asioihin suhtautumisensa tulevat jatkossa enemmän ilmi.

Mä en vielä ihan ole saanut selvää ficin juonesta. Ehkä lukija pääsisi paremmin tarinaan sisään, jos kuvailua olisi enemmän - esimerkiksi kun tytöt menivät Jacobin luo, ajan mainittiin kuluneen nopeasti, mutta et kertonut, mitä he tarkalleen ottaen puuhastelivat tai kuvaillut hahmojen suhteita enempää, joilla keinoin myös pituutta saisi huomattavasti lisää tekstiin.

Toisen luvun tapahtumat vastaavat erittäin pitkälti kirjojen tapahtumia. Sinällään tämä ei ole yksinomaan negatiivinen asia, vaan ainakin musta on melkoisen kiinnostavaa huomata, miten ne samat asiat tapahtuvat ns. seuraavalle sukupolvelle (Renezmee), jotka aiemmin värittivät Bella/Eddie -suhdetta. Jää sellainen "mitäs seuraavaksi" -tunne ja lukija haluaa tietää, mitä uutta ja yllättävää jatko tuo mukanaan :) Ainakin mun on pakko tulla tarkistamaan tilanne myöhemminkin :D
Oli myös jännä huomata, että niin verenhimoisena kuvattu Bree on saanut itsensä vain muutamassa vuodessa kasaan ja itsensä pienenä hyvin hallinneesta Nessiestä paljastuukin puhtaasti vampyyrimaisia piirteitä. Mitä tämä on, haluan kuulla lisää!

Anskubits, olet oikeassa isojen kirjainten suhteen - väli on kuitenkin turha. Ja mua häiritsee näiden >> -merkkien käyttö yleensäkin, nimittäin oikein sen saisi pitämällä Alt pohjassa ja näppäilemällä 0187 (tulee » -merkki, joskin näen helpommaksi lainausmerkit tai replaviivat ;))
Hui kamala, tunnen olevani pilkunnussija :<

~ads~
Tää on ihan kiva tarina, mutta tää menee ihan liian nopeeta!

++ Kirjotat näin: >>miksi Renesmee ei ole kanssanne?>>
Ja sen pitäisi olla: >> Miksi Renesmee ei ole kanssanne? >>
Ainakin mulle noin on koulussa opetettu.

Mutta seurailen jatkoa!

<3.Anskubits

Muoks.
Adelaide, meille ainakin koulussa joskus mielestäni on sanottu että väli noissa ankannokissa alkuun ja loppuun. Voihan siinä olla moniakin tapoja kuinka sen tekee :D
When you can live forever, what do you live for?
-Twilight