Kirjoittaja Aihe: Valkoiset lumihiutaleet, K-11  (Luettu 3437 kertaa)

Merrrí

  • ***
  • Viestejä: 577
Valkoiset lumihiutaleet, K-11
« : 02.08.2010 20:24:42 »
Nimi Valkoiset lumihiutaleet
Kirjoittaja mi-ra
Ikäraja oliskohan jotaki K-11 flawless lisäsi otsikkoon
Genre Angst
Yhteenveto Ja vaikka olen ateisti, uskon enkeleihin, vaikka he olivat Jumalan tekoa. Uskon että tuolla jossain on kultaiset portit, joiden takana vihdoin koittaa loppu, loppu ikuisen kidutukseen.
Varoitukset Ei mitään erikoista, ilman että kertoo mitään tästä kirjoituksesta
A/N Vuodenaika on vähän väärä, mutta ajattelin laittaa silti tämän tänne. Kommentti olisi mukava ja jos/kun virheitä löytyy, voisittehan kertoa  :)
//28.11.-10 Uudelleen läpi luettu ja virheitä korjattu, sen mitä löytyi, enemmistä virheistä saa ilmoittaa.
//13.6.-11 Kävin uudelleen läpi tämän ja muokkasin joitakin kohtia sujuvammiksi. Siltikin tekee mieli heittää tämä jonnekin kuuseen :D


Katsoin, kuinka pikkulapset juoksivat ympärilläni ja ohitseni, he olivat iloisia ja viattomia. He keinuivat keinuissa. Katsoin, kuinka lapset istuivat jossain laitteessa, joka esitti Joulupukkia, poroja, rekeä ja säkkiä, ja kuinka ylpeät vanhemmat kuvasivat lapsiaan.

Heidän joukossaan ja seassaan pyöri stressaantuneita vanhempia ja muita aikuisia näyttäen siltä kuin aikoisivat romahtaa millä hetkellä hyvänsä.

Katsoin, mitä minun vieressäni oli, sillä seisoin seinän vieressä kuin olisin tapetoitu seinään kiinni tai olisin yksi osa näyteikkunaa, jonka edessä seisoin. Ikkuna oli täynnä erilaisia joululahjaideoita. Vieressäni seisoi täytetty poro, joka katsoi eteensä elottomin ja kiiluvin silmin nähden kaiken, mutta ei sittenkään mitään.

Kavahdin poispäin tuosta olennosta ja melkein talloin pikkulasten päälle, jotka edelleen vain nauroivat ja olivat iloisia ja viattomia. Katsoin tuota toista laitetta, joka esitti poroja, jotka kiskoivat pientä rekeä ja jossa myös lapset istuivat heidän vanhempien laittaessa kolikoita laitteeseen. Päähäni ilmestyi ajatus, että nämä kaikki ovat vain, jotta syötävää saisivat ne ihmiset, jotka kylpevät rahassa joka päivä.

-Maailma on hyvin mekaaninen ja mustavalkoinen, joku sanoi korvaani.

Hätkähdin ja tähyilin ympärilleni. Ajattelin jotenkin kieroutuneesti jonkun korkeamman voiman puhuvan minulle, mutta se oli järjetöntä oman mieleni mukaan, sillä olin ateisti.

Tyhmiä ajatuksia toisen perään.

Pääni ajatteli omia aikojaan; nyt se ajatteli, että kaikki tässä maailmassa on teennäistä, jotta kaikki voisivat ajatella todellisuutta kaukaisesti ja jotta he voisivat paeta todellisuutta.

Mutta minä olin niitä onnekkaita ja epäonnekkaita, jotka ovat nähneet todellisuuden. En menettänyt järkeäni, vaikka melkein kaikki muut todellisuuden nähneet ovat tulleet hulluiksi.

Nyt he ovat jossain laitoksessa, sillä heidän puheitaan luullaan mielenvikaisen houreiksi. Mutta silti jossain syvällä he tietävät tämän olevan todellisuutta, että he joutuvat kohtaamaan joskus sen.

Katsoin taas lasten juoksua, ylpeiden vanhempien kuvaamista ja stressaantuneiden ihmisten joululahjavuorta. Missään ei näkynyt tuttuja vaikka paikalla oli niin paljon väkeä.

Olin irrottautunut seinästä ja nyt kuljin hedelmien edessä katsoen samalla millaisia ne olivat. Hypistelin omenia tunnustellen voiko niitä ottaa ollenkaan.

Koskettelin pieniä koriste-esineitä. Ne olivat niin hauraan näköisiä, ihan kuin hajoaisivat pienestä kosketuksesta. Näin muutamia isoja unisieppareita ja haaveilin sellaisen ostamista, sillä olin halunnut aina sellaisen karkoittamaan pahat uneni.

Jälleen lauma lapsia ja aikuisia meni ohitseni, litistin itseni melkein hyllyyn kiinni. Katsoin noiden perään ja tajusin, että näen jokaisessa jonkin virheen, ikään kuin painovirheen.

Muistutin itselleni miksi tulin tänne, mutta siltikään en löytänyt mitään fiksua. Muille, ei itselleni. Annan viimeisen lahjan ystävilleni, jos heitä minulla enää on. Toivotan heille hyvää joulua ja sitten heitän itseni menemään.

-Jaksoitte aina jankuttaa minulle, että minun on mentävä hoitoon tai että minut pitäisi sulkea laitokseen, mutisin itsekseni ja hypistelin samalla noita hienoja pehmoleluja, miten niitä rakastinkaan.

-Mutta nyt voin myöntää teidän olevan oikeassa, lisäsin vielä hiljaa.

En minä jaksa pilata teidän joulua, teen sen myöhemmin, ehkä syntymäpäiväni jälkeen. Joku oli sanonut minulle, että itsemurha on itsekäs teko, he eivät ole ajatelleet muita sitä tehdessään.

Vaikka pelkään kuolemaa, haluan silti tavata sen pian, sillä haluan voittaa pelkoni.

Ja vaikka olen ateisti, uskon enkeleihin, olkoonkin heidän olevan Jumalan tekoa. Uskon, että tuolla jossain on kultaiset portit, joiden takana vihdoin koittaa loppu, loppu ikuisen kidutukseen.

Kaivoin jostain taskuni pohjalta soittimeni esiin ja pistin James Bluntin Cry -kappaleen soimaan. Menin omenien eteen, otin pussin ja pistin sinne viisi punaista omenaa. Ajattelin koomisesti myrkytettyjä punaisia omenia eräässä sadussa. Silloin ajattelin omenamurhaajaa - sarjamurhaaja omenien avulla.

Otin myös pari sellaista pientä koriste-eläintä, pehmoleluja, meikkejä, ja ajattelin niiden olevan hyviä lahjoja ja toivoin niiden korvaavan minut, sillä olin epäonnistunut ystävyydessä täysin.

Asetuin tuohon loppumattomaan kassajonoon ja odotin vuoroani. Laskin tavarani kassahihnalle miettien samalla, miten haluaisin tehdä sen, minkä aioin tehdä.

Joku sanoi minulle tavaroiden hinnan, maksoin ne, keräsin pieneen kangaspussiin ja menin pihalle kaivaen samalla omenaa pussista. Katsoin, kuinka valkoiset lumihiutaleet laskeutuivat hiljaa maahan ja ihmisten päälle.

-Hyvää joulua, toivotin hiljaa.

Yksinäinen kyynel vieri poskeani pitkin.

*~*~*


// Illusia lisäsi ikärajan otsikkoon.
« Viimeksi muokattu: 06.12.2014 14:26:29 kirjoittanut Pyry »

LND

  • ***
  • Viestejä: 374
  • Luihuisista luihuisin Korpinkynsi
Vs: Valkoiset lumihiutaleet
« Vastaus #1 : 28.11.2010 15:46:46 »
Pikku virheitä. esim.

 Vieressäni seisoi täytetty poro, joka katsoi eteensä elottomin ja kiiluvin silmin., nähden kaiken, mutta ei sittenkään mitään.

 Vieressäni seisoi täytetty poro, joka katsoi eteensä elottomin ja kiiluvin silmin nähden kaiken, mutta ei sittenkään mitään.

"nähden kaiken" on lauseenvastike, joten pilkkuja ei tule. Muitakin pilkkuvirheitä löytyy... Pääsääntöisesti pilkku erottaa aina kaksi predikaattia (persoonamuotoinen verbi) toisistaan.

Katsoin, mitä minun vieressäni oli, sillä seisoin seinän vieressä, kuin olisin tapetoitu seinään kiinni, tai olisin yksi osa näyteikkunaa , minkä edessä seisoin.
Katsoin, mitä minun vieressäni oli, sillä seisoin seinän vieressä, kuin olisin tapetoitu seinään kiinni, tai olisin yksi osa näyteikkunaa, jonka edessä seisoin.

Aikamuodot myös pomppivat hieman. Pääosin hieno imperfekti, mutta joissain kohdin hämmentävää preesenssiä.

Olet myös pidentänyt virkkeitä heittämällä vain pilkkuja väliin. Sanamääräkin kasvaisi, jos muodostaisit uusia virkkeitä lisäilemättä liikaa informaatiota samaan virkkeeseen.  En tosin ole lukenut muita tekstejäsi, joten envoi olla varma oliko tämä tarkoituksen mukaista.

Tekstin muotoilussa olisi myös parantamisen varaa. Tuo oli erittäin raskaslukuinen, kun ei ollut selkeitä kappalejakoja.

Hämmentäviä sanamuotoja löytyi, mutta tarinan olikin luultavasti tarkoitus hämmentää? Itseasiassa juuri se kokoajan kasvava hämmennys oli kiinnostavinta. Tuli sellainen olo kuin rippikoulussa viimeisenä päivänä. Sellainen harras, kuin olisi ymmärtänyt jotain tärkeää. Toistuva "olen ateisti" ei häirinnyt vaan miellyttävästi muistutti, että nyt kyse on uskomisesta, uskomisesta siihen ettei jumalia ole ja uskoonhan sisältyy aina epäilys.

En ehkä ollut tarkimmillani, mutta kunhan luen tämän toistamiseen yrittäen olla huomaamatta virheitä, saatan ehkä ymmärtää.

Tarkoitukseni ei ollut liiskana sinua maahan vaan kehittää sinua. On sinun päätettävissäsi minkä arvoisia neuvoni ovat.

Henkilökohtaisella tasolla tässä tekstissä oli jotain mitä halusin oppia.

Kiitos tästä
LND
Vaikka olisi valoisaa, on silti pimeä
Vaikka olisi lämmin, on silti kylmä
Ja vaikka olisi miljoonan ihmisen keskellä, on silti yksin.

Merrrí

  • ***
  • Viestejä: 577
Vs: Valkoiset lumihiutaleet
« Vastaus #2 : 28.11.2010 17:21:13 »
Kiitos kommentistasi LND. :)

Joo, noita pilkkuvirheitä saattaa löytyä ku ei ollu mitään hajua siitä mihin ne pilkut pitää laittaa, enkä oikeastaan ole lukenut tätä uudestaan sen jälkeen kun olen julkaissut. Joten kiitos noista huomautuksista, korjailen niitä tuonne kun ehdin paremmin. Noista lausenvastikkeista en ole kuulukaan sen enempää kuin sivumennen, ilmeisesti yläasteella koko ajan vaihtuva opettaja vaikutti siihen, mitä opetettiin ja mitä ei..
Kiitos vielä kerran!
mi-ra

insatiable

  • ezion salarakas
  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
Vs: Valkoiset lumihiutaleet
« Vastaus #3 : 27.12.2010 01:41:05 »
Voi rakas betani, mitä olenkaan menettänyt, kun en ole tätä tekstiä lukenut. Tämä oli aivan ihana ! Teksti oli sujuvaa, enkä huomannut virheitä, joista jaksaisin nipottaa. Pidin tästä hyvin, hyvin paljon ! :) Täytyy lukea lisää tekstejäsi, koska näytät todella osaavan vangita ainakin tämän tekstin perusteella minut <3' Oi, ihanaa päästä kehumaan sinua muustakin, kuin vain betaustaidoista !

Kiitos, kiitos tästä lukukokemuksesta, se oli ihana, ja tätä yötä piristävä <3'

p.s. ehkäpä kehun sinua vielä yksärillä enemmän :''>>

Merrrí

  • ***
  • Viestejä: 577
Vs: Valkoiset lumihiutaleet
« Vastaus #4 : 27.12.2010 01:59:06 »
Voihan insatiable minkäs teit tuolla kehullasi :3
Mukava tietää että joku joutuu vangiksi minun teksteihin, eikä vain toisin päin :D
Virheitä ei tietenkään löydy ku olen niin mahtava beta olemassa :D NOT.
Meh, kiitos kommentistasi, se piristi minun yötä ja innoittaa kirjoittamaan vielä lisää <3
Merrrí
Ps. Ei kannata kehua liikaa tai käy samalla tavalla kuin sullekin ;)

Rins

  • Tribuutti
  • ***
  • Viestejä: 1 920
  • Team Peeta
    • The pieces of my heart
Vs: Valkoiset lumihiutaleet
« Vastaus #5 : 22.03.2011 22:38:17 »
Mulle tuli sellanen olo että mä haluan lukee jotain angstista. Ja täähän sopi siihen tosi hyvin. Kertokoon joulusta, kiva sellastakin on lukee. Vaikka sitten maaliskuussa.

Ainoo mikä mua tässä häiritsi, oli sanatoisto. Esimerkiks lapset mainitaan todella monta kertaa. Siihen olis varmaan voinu keksiä jotain korvaan sitä sanaa?
Lainaus
Päähäni ilmestyi ajatus, että nämä kaikki ovat vain, jotta ihmiset saisivat jotain syötävää, jotka kylpevät rahassa joka päivä.
Tää lause jäi myös vähän häritseen. Enkö mä vaan ymmärrä, vai puhutaanko tässä syötävän kylpemisestä rahassa?

Mä rakastin tässä tota kuvailua, sitä että sä tunnuit kiinnittävän huomioo yksityiskohtiin. Myös ajatusten kuvailu, se oli jotenkin niin käsinkosketeltavaa ja helposti ymmärrettävää.

Toi loppu oli kamalan surullinen. Vaikka sä olisit voinu pohtia itsemurhaa ja sen vaikutuksia vielä enemmän. Mutta ei sillä, hyvä se oli noinkin.

Lainaus
Yksinäinen kyynel vieri poskeani pitkin.
Toi on niin klisee. Mutta ihana. Ja se sopi tähän tosi hyvin (:

~ Rins



Joitakin unelmia ei ole tarkoitettu toteutuviksi.

Bannerin tehnyt Lady Dynamite

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Vs: Valkoiset lumihiutaleet
« Vastaus #6 : 29.03.2011 18:18:14 »
Tää oli hirveän haikea. Melkein alkoi itseänikin itkettää. :'(

Lainaus
Päähäni ilmestyi ajatus, että nämä kaikki ovat vain, jotta ihmiset saisivat jotain syötävää, jotka kylpevät rahassa joka päivä.
Tää sanajärjestys oli jotenkin outo. Mun mielestä se menis jotenkin tähän tyyliin: Päähäni ilmestyi ajatus, että nämä kaikki ovat vain , jotta syötävää saavat ihmiset, jotka kylpevät rahassa joka päivä. Mun mielestä se vain kuullostaa järkevämmältä.

Orginaalit ei ole mun suosikkeja, tai en mä niitä kauheasti lue, mutta tää oli kyllä niin ihana etten kadu ollenkaan. ;)

Ihanasti kuvailit. Tää oli oikeasti tosi kauniisti kirjoitettu ja ihanan surullinen. Mitä tässä muuta voi sitten sanoa?
HPF4E kiittää ja kumartaa :D


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry

Merrrí

  • ***
  • Viestejä: 577
Vs: Valkoiset lumihiutaleet || K-13, angst, one-shot
« Vastaus #7 : 13.06.2011 21:34:17 »
Iiks, tälle on tullut kommentteja joskus...! Miks tuo lause vaikuttaa hirveän pinnalliselta... .___.

Yhteiset kiitokset teille Rins ja Feliicia, huomasin kommenteissanne olevan aikalailla yhtäläisyyksiä. Kliseet tulevat olemaan aina heikkouteni ja varmaan tulen käyttämään sellaisia jatkossa, vaikka yritän vältellä niitä omissa teksteissäni, mutta kun vanha kirjoitus ja vielä tuntemattomat muiden kirjoittamat kirjoitukset, joten... Ja tuo lause, minkä olitte kumpikin lainanneet, yritän muokata sitä paremmaksi ja sujuvammaksi, ilman, että muuttuu kovin radikaalisti. ::)

Kiitos kumpikin tosi paljon kommenteistanne. ♥ Vaikka tekisi mieli haudata koko teksti jonnekin todella syvälle...