En tiedä, miten moni finiläinen seuraa The Walking Deadia, mut haluun nyt vähän siitä tulla avautumaan tänne, kun kutoskauden finaalijakso lähestyy uhkaavasti ja viime jakso ainakin vähän säikäytti mut. D:
Seuraavaksi luvassa spoilereita kutoskaudesta ja spekulaatiota, mitä kauden vika jakso voi tuoda tullessaan.
Mistäs aloittaisin. No, tämä kutoskausi on ollut mielestäni vähän puiseva joiltain osin. Paikoitellen on kyllästyttänyt, mutta sitten onkin tapahtunut jotain yllättävää, eteen on tullut jopa typeryyteen asti meneviä "juonenkäänteitä". Se Carlin silmän menetys lähinnä nauratti mua. Näytti siltä kun se luoti olis mennyt silmästä läpi aivoihin, mut jätkä porskuttaa edelleen eteenpäin, ilman toista silmää vain. Saiko ne muka kaivettua sen luodin sen päästä pois vai miten se luoti muka sai sen silmän niin pahaan kuntoon? Denisen kuolemaa vähän johdateltiin, siis siinä mielessä, että yhtäkkiä hän oli niin paljon esillä ja hänen taustojaan avattiin katsojille ja sitten yhdessä hetkessä hänet jo tapettiin. Tuo mua on paikoitellen sarjassa häirinnyt. Hetken sitä kuvittelee, että joku "sivuhahmo" on nousemassa isompaan osaan tarinassa ja sitten se jo tapetaakin jo saman jakson aikana. :/ Denisen kuolema harmitti mua, aloin todella tykästyä häneen ja meinasin saada sydärin, kun se saikin niin yhtäkkiä nuolen päähänsä...
Sitten toinen ärsyttävä juttu tässä kaudessa on Rick/Michonne-paritus. Siis mitä?! Mä en vieläkään kykene näkemään niitä pariskuntana. Eka aattelin, että ne vaan kerran nusasee toisiaan, mut näköjään ne sitten on ihan oikee pariskunta. En ole vaan koskaan kyennyt näkemään Rickiä ja Michonnea yhdessä, mut pakko kai siihen ajatukseen on totuttautua. :/ Oon aina saanut niistä vain sellaisen fiiliksen, että ne on kuin sisaruksia tai että niiden välillä on vain platonista rakkautta, eikä mitään sen enempää. Olin siis aika hämmästynyt, kun ne päätyikin yhteen ja kaikki tuntui tapahtuvan niin yllättäen ja ilman mitään johdattelua.
Noh, tämän kauden finaalijaksosta on kohistu paljon etukäteen. Ilmeisesti jotain järkytyksiä on luvassa ja mitä olen spekulaatioita lukenut, niin Maggien syntymätön vauva on herättänyt keskustelua. Maggie ja Carolhan oli Neganin porukoiden vankina tällä kaudella ja paetessaan joku niistä viilsi Maggieta mahaan. Jo siinä vaiheessa pelkäsin, että Maggie saa keskenmenon. No, nyt ihmiset spekuloi, että Maggien vauva on kuollut ja muuttunut zombiksi sen mahassa ja periaatteessa sitten syö tiensä ulos Maggien sisältä. Jos tämä tulee olemaan kutoskauden loppurysäys, niin huhhuh, mitä settiä. Rickin näyttelijäkin sanoi jossain, että tämän kauden finaalijakson kässäriä lukiessaan hän tunsi niin suurta puistatusta, että menetti yöunensa. Eli on hyvinkin mahdollista, että Maggie tulee kuolemaan finaalijaksossa. Toivon tosiaan, ettei niin käy ja sarjakuvan mukaan Maggien ei pitäisi kuolla tuollaiseen, mutta tv-sarjahan ei noudata sarjakuvaa kovinkaan tarkasti. Toisaalta Maggie on ollut todella paljon esillä tällä kaudella ja sen perusteella voi vähän jo uumoilla, että hänet saatetaan kirjoittaa ulos sarjasta.
Daryl on toinen huolenaiheeni. Häntähän ilmeisesti ammuttiin 15. jakson lopussa, mutta se jäi vielä epäselväksi koko tilanne. Norman Reedus kuitenkin jossain haastattelussa sanoi, että Darylia tosiaan ammuttiin tuon jakson lopussa, mutta ei paljastanut, kuinka pahasti hahmo mahdollisesti loukkaantui. Tosin en tiedä, kuinka luotettava lähde se oli, josta tuon jutun luin, mut toivon todellakin, ettei Daryl lähde vielä sarjasta. Jossain spekuloitiin, että Daryl on periaatteessa käynyt jo läpi kunnollisen hahmonkehityksen sarjan aikana ja että nyt voisi olla sopiva hetki kirjoittaa hahmo sarjasta ulos. Mutta musta tuntuu, ettei Daryl vielä ole kuolemassa yhtään mihinkään, sillä hän ei ole mielestäni ollut niin paljon esillä tällä kaudella. Olisi aika typerää tappaa hänet ihan randomisti, ilman mitään pohjustusta. Daryl on niin suosittu, että varmasti lähtisi ohjelmalta katsojia, jos hän nyt häipyisi sarjasta. Toisaalta Negan tekee mahdollisesti ensiesiintymisensä kutoskauden finaalijaksossa ja jossain on povattu, että hänestä tulee uusi katsojien suosikki, joten periaatteessa Darylin voisi muka päästää päiviltä sen varjolla. Toivottavasti niin ei kuitenkaan käy, kukaan ei voi korvata Darylia. :/ Kuvernöörin jälkeen ei sarjassa oikein ole ollut sellaisia isoja juonellisia elementtejä ja kunnon pahiskin on puuttunut. Sarjakuvassa Negan on ilmeisesti "megapahis" ja varmaan hänestä tehdään sellainen tv-sarjaankin. Glenn ilmeisesti kuolee sarjakuvassa aika brutaalisti Neganin toimesta ja jää nähtäväksi, toteutetaanko se "ikoninen kuolema" (kuten jotkut sitä kutsuu) tv-sarjassakin. Toivon, että Neganista muodostuisi seiskakauden päänvaiva, sillä jotain isompia juonellisia elementtejä olen sarjaan kaivannut Kuvernöörin jälkeen.
Äh, miten jaksan odottaa sitä kauden päätösjaksoa, kun spekulaatiotkin jo kuulostaa niin hurjilta. XD Varmaan se loppuukin sitten lällysti, kun ihmiset on niin hulluja juttuja jo kehitelleet etukäteen päässään ja sit ne ei toteudukaan itse ohjelmassa. XD Mut joo, hyvin sai sarja minut taas koukkuun viimeisimmän jakson jälkeen. Jännittyneenä ja osittain kauhullakin odotan, mitä tulee tapahtumaan ja loppuuko kausi kamalaan cliffhangeriin. XD
Huh, tulipa nyt spekuloitua enemmän kuin pitäisi. Oli pakko saada nuo ajatukset pois mielestä, kun olen koko viikon niitä päässäni pyöritellyt. XD