Kirjoittaja Aihe: Täysin eri maailmoista [K11] [Harry/Jackie], 12. luku tullut!  (Luettu 15498 kertaa)

Kinuskitoffee

  • Eskapisti
  • ***
  • Viestejä: 82
Vs: Täysin eri maailmoista [K13] [Harry/Jackie]
« Vastaus #20 : 25.11.2008 20:21:35 »
Oijoijoi! Nyt ne menee yhdessä Kalmanhanaukiolle, ja muut saa sydänkohtauksen (tai ainakin melkein) luullessaan Harryn seurustelevan jästin kanssa!  ;D
Teksti oli taas hyvää, eikä virheitä pistänyt silmään.  :D

Erikoiskiitokset nopeasta jatkosta.
~Kinuski
Say one, more word,
I double-dare you,
It's my world, you're in it,
It'll take it down in a minute

Hajothus

  • Vieras
Vs: Täysin eri maailmoista [K13] [Harry/Jackie]
« Vastaus #21 : 25.11.2008 21:03:51 »
Oi, mahtavaa Milja!  ;) Mielenkiintoista, helppolukuista tesktiä. Vaikkakin aika paljon meni alkuun kirjan mukaan, niin nyt tulee kyllä kivoja juonenkäänteitä. Hyvä hyvä! :)

-Hajothus-

minnahh

  • ***
  • Viestejä: 187
  • I'm going to flog you! *muahahhahaaa*
    • Videoita ^^
Vs: Täysin eri maailmoista [K13] [Harry/Jackie]
« Vastaus #22 : 26.11.2008 03:41:27 »
okei kello on nyt niin paljon et huh mult ei tod saa järkevää kommenttia :D
tykkäsin, tuun myöhemmin kommaa uudestaa ^^

♥ Minnahh
Haluaisitko sinäkin olla vampyyri ;)
Join us and drink some blood *slurp* :'D
Twilight ficcini :)

Tällipaju-

  • ***
  • Viestejä: 119
  • Vapaus on valtaa.
Vs: Täysin eri maailmoista [K13] [Harry/Jackie]
« Vastaus #23 : 26.11.2008 07:58:20 »
Kinuskitoffee: Onkohan sinussa ennustajan verta? xD Kiva, että tykkäät. <3 Kiitos.

Hajothus: Kaunis nimeni xD Niin kyllä. Erittäin kiva että luet ficciäni... Äää..ei osaa sanoo mitään sulle. Mut kiitos <3

minnahh: Kiitos ja tuu vaan :D

 

Tällipaju-

  • ***
  • Viestejä: 119
  • Vapaus on valtaa.
Vs: Täysin eri maailmoista [K13] [Harry/Jackie]
« Vastaus #24 : 26.11.2008 19:04:26 »
Jekaterina: Ihanaa saada pitkiä kommentteja. :D Kahdenkeskistä tulee myös.. ;D

Kiva, että pidät Jackiesta. Jos hän olisi jäänyt pois ficistä, ni eihän siitä ois tullu mitään. Ei Harrysta jaksa kirjoittaa joka kerta, vaikka onki  päähenkilö kirjoissa.

Kiitos. Tällipaju-

Tällipaju-

  • ***
  • Viestejä: 119
  • Vapaus on valtaa.
Vs: Täysin eri maailmoista [K13] [Harry/Jackie]
« Vastaus #25 : 26.11.2008 21:31:03 »
6. luku


"Tämä voi kuulostaa tyhmältä teistä... Mutta miten me menemme sinne, minne menemme? Taksilla..?" Jackie kysyi nolona. Nolostuminen ei ollut hänen tapaistaan, mutta tämä erikoinen joukko, joka koostui velhoista ja noidista, aiheutti hänen selkäänsä kylmiä väreitä.

"Mikä taksi on?" Lupin kysyi vilpittömästi.

"Se on semmoinen kulkuväline, jolla jästit kulkevat", Harry vastasi ennen kuin Jackie ehti avata edes suutaan.

"Aijaa... No, sellaisella me emme mene, vaan lentäen." Jackie katsoi kauhistuneena Lupinia. "En minä osaa lentää... En edes tuolla", hän sanoi ja osoitti luutaa Harryn kädessä.

"Riittää, että istut luudan varrella, vaikka Harryn kanssa. Harry ohjaa. Luulisin, että Tulisalama jaksaa kantaa teidät molemmat." Jackie vatsa muljahti oudosti. Hän ei enään edes viitsinyt vaivautua kysymään, mikä on Tulisalama on. Saan vastaukset kysymyksiini varmaankin myöhemmin, hän ajatteli.

Yhtäkkiä Jackien kasvoille nousi huolestuneisuuden ja säikähdyksen sekainen ilme. "Entä vanhempani? En voi jättää heitä näin..."

Lupin ja Harry katsoivat häntä ymmärtäväisinä. "Sinun on pakko. Jäämällä tänne vaarannat heidätkin. Jätä lappu, vaikka keittiön pöydälle", Lupin sanoi hetken muotoiltuaan sanojaan, hän ymmärsi asian olevan vaikea Jackielle, "mutta meille alkaa tulla kiire, joten käy äkkiä lisäämässä vaatteita päällesi ja kirjoita se lappu."

Pian Jackie olikin huoneessaan ja puki lämpimiä vaatteita päälleen niin hiljaa kuin pystyi. Yksinäinen kyynel vierähti hänen poskeelleen. Hän pyyhki sen heti pois. "Minun täytyy pysyä vahvana."

Seuraavaksi hän oli alakerrassa, keittiössä. Hänellä oli kädessään kynä ja paperi. Hän laittoi paperin pöydälle ja alkoi kirjoittaa melko hitaasti, sillä hän ei tiennyt oikein, mitä kirjoittaa.

Rakkaat äiti ja isä

En voi selittää kaikkea tässä lappusessa, mutta tämä ei liity mitenkään teihin. Eli tämä EI ole teidän vikanne, että lähden.
    Jouduin lähtemään yöllisten tapahtumien takia ja toivon, että ETTE ala etsiä minua. Tulen takaisin, kun se on mahdollista...ja turvallista. Älkää käsittäkö väärin, olen turvassa. Pitäkää huoli itsestänne.

Rakkain terveisin tyttärenne Jackie.

P.S. Älä äiti itke, ei hätää.



Jackie luki kirjeen kolmasti, että oli varma, että se oli tarpeeksi hyvä. Eihän se selittänyt yhtään mitään, mutta näin oli paras. Paras, etteivät he tiedä liikaa.

Jackie laittoi kirjeen jääkaapin oveen magneetilla ja lähti ulos yöhön. Taas kyynel vierähti hänen poskelleen.

Kaikki odottivat häntä pihalla. Harryn matka-arkku oli sidottu yhden noidan luudan varteen. Kyseinen noita sanoi pirtsakkaasti: "Morjens, mikä sinun nimesi on?"

Kaikki kääntyivät katsomaan Jackietä kysyvästi, paitsi Harry. Hän vain hymyili kannustavasti. Siitä Jackie sai voimia puhumiseen.

"Jackie, entä sinun nimesi?"

"Nymfadora Tonks, mutta vaadin, että sanot vain Tonks." Hän hymyili.

"Nyt on aika, nouskaa luudillenne!" kuului Vauhkomieleksi kutsutun velhon ääni. Jackie näki jossain kaukana taivaalla vihreitä kipinöitä.

Hän kipusi Harryn taakse kömpelösti ja otti kiinni varovasti Harryn vyötäröstä.

"En minä posliinista ole tehty", Harry sanoi lempeästi hymyillen, katse Jackiessa, "joten ota kiinni lujemmin, ette putoa."

Jackie punastui katsoessaan Harryn ihaniin, vihreisiin silmiin ja kietoi kätensä lujemmin Harryn ympärille.

"Nyt on parempi", Harry sanoi ja ponkaisi yhtä aikaa muiden kanssa maasta vauhtia.

Tuuli ulisi Jackien korvissa. Tunne oli mitä erikoisin ja...jännittävin. Tuuli yritti puskea vastaan, mutta luuta vain meni eteenpäin ilman minkäänlaisia ongelmia. Jackie puristi Harrysta lujemmin ja sai Harryn ähkimään: "Hei, älä kurista minua!" Harry ei kuitenkaan ollut vihainen, vaan iloinen, että sai olla Jackien kanssa.

He nousivat korkeammalle. Jackie katsahti alas. Hän näki kotinsa pienenä pisteenä. Häntä suretti, mutta se haihtui, kun hän katsoi Harryyn. Harry oli kuin hänen perheensä; turvallinen, vaikka he olivat vasta edellisenä päivänä tavanneet.

Varoituksetta Jackie huusi: "Jiiihuuuuuuu!"

Hänestä tuntui vapaalta linnulta. Linnulta, joka oli ollut kauan aikaa kahleissa, ja joka viimein pääsi taivaalle vapaana.

Tunnin he olivat lentäneet ja Jackiella ei ollut enään niin hauskaa kuin alussa, sillä hänen sormensa ja poskensa olivat aivan jäässä. Hänestä tuntui kuin he olisivat lentäneet jo useamman tunnin.

Ylhäällä oli paljon kylmempi kuin maan tasalla.

Asiaa ei parantanut Vauhkomielen huudot, jotka käskivät vähän väliä vaihtaa suuntaa. Harrykin näytti jo kyllästyneeltä ja hän oli vähintään yhtä jäässä kuin Jackie.

"ÄLÄ vauhkoile, Vauhkomieli", kuului Tonksin ääni jostain heidän alapuoleltaan, "emme varmaankaan käänny enään toiseen suuntaan, sillä mehän olemme jo melkein perillä!"

Vauhkomieli murahti voitettuna ja käänsi kurssin kohti maata.

Jackie alkoi pitää Tonksista koko ajan enemmän ja enemmän.
« Viimeksi muokattu: 27.11.2008 17:36:33 kirjoittanut Tällipaju- »

Kinuskitoffee

  • Eskapisti
  • ***
  • Viestejä: 82
Vs: Täysin eri maailmoista [K13] [Harry/Jackie]
« Vastaus #26 : 26.11.2008 21:41:09 »
Jeij, upeaa.  :D Tuossa kohdassa kun Jackie kirjoitti kirjettä, alkoi lähes itseäkin itkettää (kaverini kun katosi vain lapun jätettyään, mutta löytyi onneksi).
Virheitä pisti silmään vain yksi
Lainaus
Harryn ei kuitenkaan ollut vihainen, vaan iloinen, että sai olla Jackien kanssa.
Kenties turha omistusmuoto?  :)

Mutta, laitathan Jackien törmäämään iki-ihanaan rouva Mustaan?  ::) Tästä kohtaamisesta tulisi varmasti huvittava, taulun huutaessa taloonsa astuvista jästeistä. Mikä kamala kolaus Mustan niin täydelliselle suvulle.  :D

Mutta jatkoahan jäädään toivomaan pikaisesti, kuten aina.  ;D

~Kinuski
Say one, more word,
I double-dare you,
It's my world, you're in it,
It'll take it down in a minute

Tällipaju-

  • ***
  • Viestejä: 119
  • Vapaus on valtaa.
Vs: Täysin eri maailmoista [K13] [Harry/Jackie]
« Vastaus #27 : 26.11.2008 21:46:13 »
Kinuskitoffee: Kyllä, se oli turha omistusmuoto. :D

Tuo Rouva Musta -kohtaaminen oli hyvä idea.. Katsotaan, katsotaan. ; )

Kiinnostavaa saada toinen melkein kyyneliin... *hymyilee pienesti*


Kiitos, Tällipaju-

vjanna

  • Shadowman
  • ***
  • Viestejä: 206
  • Mary Ann's a bitch
Vs: Täysin eri maailmoista [K13] [Harry/Jackie]
« Vastaus #28 : 26.11.2008 22:15:59 »
Jackie on ihanan tietämätön kaikesta velhomaailmaan
liittyvästä. :D
Tuossa Jackien kirjeessä vanhemmilleen tuo PS. kohta
sai minut naurahtamaan (kyllä olen väsynyt).
Jatkoa odotellaan.  :-*
But I'm yours you know
And I'll love you still in hell

minnahh

  • ***
  • Viestejä: 187
  • I'm going to flog you! *muahahhahaaa*
    • Videoita ^^
Vs: Täysin eri maailmoista [K13] [Harry/Jackie]
« Vastaus #29 : 27.11.2008 03:56:11 »
Okei, nyt oon miettyny jo ihan liikaa et miten mie sinua tänne tulisin kehumaan, mutta en saa sitä päähäni vieläkään...
Parhaita paloja mun mielestä:
Lainaus
"Tämä voi kuulostaa tyhmältä teistä... Mutta miten me menemme sinne, minne menemme? Taksilla..?"
Hahaa tuossa kyllä "hieman" pokka repeili, sillä tuota olinkin jollain ihmeen tavalla odottanutkin, sillä eihän jästit nyt tiedä, että millä velhot kulkee, oon oikeastaan kiitollinen siitä miten tuot esille nuo velho ja jästi maailman erot ja poikkeavuudet ^^

Lainaus
Lupin sanoi hetken muotoiltuaan sanojaan, hän ymmärsi asian olevan vaikea Jackielle
Tuo kohtaus oli siitä ihana, sillä Lupin on niin ymmärtäväinen <3 Lupin on aina mun mielestä ollut herkkä ja ihana hahmo ja siksi hän onkin minun alltime favorite Potterissa. Kiitos kuuluu sinulle, ettet tehnyt hänestä toisenlaista.

Lainaus
"En minä posliinista ole tehty", Harry sanoi lempeästi hymyillen
Aaaw tuossa menisi jo itelläkin jalat alta, vaikken suoranaisesti pidä Harrya hemaisevan seksikkäänä pörröpäänä. ^^

Lainaus
Hänestä tuntui vapaalta linnulta. Linnulta, joka oli ollut kauan aikaa kahleissa, ja joka viimein pääsi taivaalle vapaana.
Mahdottoman ihanasti olit kuvaillut tuota luudalla lentämisen tunnetta <3 huoh jos joskus sen saisi itsekkin kokea (ehkä sitten ku se Potter huvipuisto joskus aukeaa)

Mä laittaisin mielelläni tähän vaikka koko hitsin luvun, mutta en nyt viitsi alkaa sitä tähän tunkemaan, ku muutenkin varmasti ymmärsit kuinka paljon tykkäänkään ficistäsi ^^
Vain yksi pienen pienen pieni juttu on, meinaan tuo pituus, usko pois ei me sua syödä elävältä, vaikka odottettaisiinki kuukausi tai muutama yhden pidemmän luvun takia ^^ Sitten kaikki olisi muy bien (erittäin hyvin).
Toivon ettei tää nyt ollu vaan entistäkin sekavampi kommentti, mutta juu jatkoa odotellen

♥ Minnahh
Haluaisitko sinäkin olla vampyyri ;)
Join us and drink some blood *slurp* :'D
Twilight ficcini :)

Tällipaju-

  • ***
  • Viestejä: 119
  • Vapaus on valtaa.
Vs: Täysin eri maailmoista [K13] [Harry/Jackie]
« Vastaus #30 : 27.11.2008 17:46:47 »
vjanna: Se on kohdan ei ollut tarkoitus naurattaa, mutta nyt kun itekki ajattelee ni ymmärrän naurahduksen-- Kiitos :D

minnahh: Ihanan pitkä kommentti, niitä on niin kiva lukea, kiitos siitä <3 Kiva, että löydät tommosia "lempikohtia" :D No yritän tehä pitemmän luvun... Mulla on aina vaan niin kiire saada seuraava luku tänne,  koska tykkään niin saada kommentteja ja tuntuu että niitä ei tuu jos ei oo uusia lukuja.. :D

Jekaterina: En varmaan sitte mee liian nopeasti asiasta toiseen vai ? ; )  Kiva että pidät yhä <3 Seuraavasta luvusta teen pitemmän, I promise ja täytyy varmaan "tunkea" siihen tuo rouva Musta.


Kiitos kaikille <3
Tällipaju-

Tällipaju-

  • ***
  • Viestejä: 119
  • Vapaus on valtaa.
Vs: Täysin eri maailmoista [K13] [Harry/Jackie]
« Vastaus #31 : 28.11.2008 22:09:46 »
Omistettu ihanalle ja rakkaalle ystävälleni,  Hajothukselle, joka täyttää vuosia <3 Mahtavat 14w! Onnea!




7. luku


Jackie nousi horjuen pois Harryn luudan selästä. Laskeutuminen sujui hyvin, vaikka Jackiesta tuntui siltä, että hän putoaa. Vastatuulikin kirveli ikävästi korvia. Huono olo hänellä oli, vähemmästäkin.

Jackie seisoi nyt kadulla, jota reunusti harmaat, ränsistyneet talot. Hän näki kauempana tienviitan, jossa luki Kalmanhanaukio. Nimi sai inhottavia väristyksiä kiipeämään pitkin hänen selkäänsä. Ihan kuin ei voisi laittaa vielä synkempää nimeä kadulle.

Pihojen nurmikoita ei oltu leikattu muutamaan viikkoon, mutta se ei Jackieta häirinnyt. Hän keskittyi täysin Vauhkomieleen ja hänen sanoihinsa.

"No niin... Selvisimme ehjin nahoin", hän sanoi melkein kuiskaten ja piti tauon. Harry käytti tilaisuuden hyväkseen.

"Tännekkö me jäämme?" Harry sanoi, ehkä vähän turhankin lujaa.

"Shhhh."

"Ai, anteeksi", Harry sanoi nolon näköisenä.

Vauhkomieli nosti lyhyen taikasauvansa (Jackie tunnisti sen heti, sillä Harry oli kertonut niistä), jota hän oli koko matkan puristanut takkinsa sisällä rystyset valkoisina, ja kiepautti sitä pari kertaa ilmassa.

Tyhjästä ilmestyi kaksi valkoista, pientä lappua, jotka leijailivat Harryn ja Jackien käsiin. Jackie katsoi lappua epäillen ja huomasi siinä olevan kirjoitusta. Käsiala oli harvaa ja vinoa, mutta jokin kertoi siinä, että kirjoittaja oli ystävä.

Feeniksin killan päämaja sijaitsee osoitteessa Kalmanhanaukio 12, Lontoo.

"Ollaanko me Lontoossa?" Jackie kysyi ihmeissään, "Mikä on Feeniksin --?

Vauhkomieli keskeytti hänet:"Ei täällä, liikaa kuulevia korvia, sisällä vasta." Hänen äänensä kuulosti varoittavalta.

Harry ja Jackie kumpikin tähyilivät numeroiden 11 ja 13 väliin.

"Eihän täällä ole..."

"Mitä minä juuri sanoin!" Vauhkomieli sanoi jo hieman vihaisesti. Hän näytti mielipuolelta erikoisen silmänsä kanssa. Silmä pyöri Vauhkomielen päässä vinhasti joka suuntaan. Jackiesta silmä oli ällöttävä. Aivan liian outo.

"Niin joo...", Vauhkomieli sanoi rauhoituttuaan, "painakaa sanat mieleenne, että voin polttaa laput.

Jackie luki lapun monesti läpi, ja kun luuli muistavansa sanat, hän ojensi lapun Vauhkomielelle, joka sytytti lapun palamaan. Lappu paloi hetkessä mustaksi, tunnistamattomaksi kääreeksi.

"Nyt ajatelkaa sitä, mitä luitte", Lupin sanoi rauhallisesti, vaikka hän tähyili jatkuvasti olkansa taakse.

Jackie sulki vaistomaisesti silmänsä ja ajatteli. Kun hän avasi silmänsä, hän huomasi numero kahdentoista painautuvan esiin yhdentoista ja kolmentoista välistä.

Viereiset talot työntyivät pois edestä, mutta niissä asuvat ihmiset eivät tunteneet mitään tai siltä ainakin näytti.

Kun numero kaksitoista oli kokonaan näkyvissä, Jackie huomasi tumman oven, jonka molemmilla puolilla oli likaiset ikkunat. Talo näytti asumattomalta. Jackie haukkoi henkeä, niin ihmeellinen näky oli. Hän ei saanut sanaa suustaan.

"Noniin, painutaan sisään", sanoi Tonks, jonka hiukset eivät olleetkaan enään pinkit vaan limenvihreät. Jackie katsoi häntä silmät pyöreinä. Tonks huomasi sen ja sanoi:"Olen metamorfimaagi eli osaan ajatuksen voimalla muuttaa ulkonäköäni."

"Woow, uskomatonta", Jackie hämmästeli.

Tonks hymyili ja avasi kalsean oven ja astui sisään muut perässään. Sisällä haisi tunkkaiselle ja homehtuneelle. Oli myös säkkipimeää.

"A-auuu!" Tonks oli törmännyt johonkin vauhdilla ja makasi nyt rähmällään pölyyntyneen maton päällä.

Samalla valot syttyivät ja alkoi kuulua korvia vihlovaa kiljuntaa:"VERENPETTURIT, KURAVERISET, SAASTAT!"

Jackie säikähti naisen ääntä niin, että perääntyi pari askelta taakse päin, suoraan Harryn varpaille. "Oho, sori."

Harrykin näytti yllättyneeltä.

Jackie kuuli juoksuaskeli portaista, jotka sijaitsivat eteisen perällä. Pian portaiden alapäähän ilmestyi keski-ikäinen mies, jolla oli pitkät, sotkuiset, tummat hiukset ja kuluneet vaatteet. Hän näytti riutuneelta, mutta silti saattoi huomata, että hän oli ollut nuorempana erittäin komea. Hän huusi:"OLE HILJAA HEMMETIN AKKA!"

Mies syöksyi muotokuvan luokse, josta ääni lähti, ja alkoi repiä verhoja kuvan eteen. Kuva huusi:"SINÄ! VERENPETTURI!" Muotokuva esitti vanhaa arvokkaan näköistä rouvaa, jolla oli samoja piirteitä kuin miehellä, joka yritti vetää verhoja kiinni hiki hatussa. Näytti kuin verhot panisivat vastaan.

Jackie oli pyörtyä, puhuvia muotokuvia, mahdotonta. Jackie huomasi seinällä olevan muitakin kuvia, jotka esittivät arvokkaan näköisiä velhoja ja noitia. Nekin liikkuivat ja puhuivat, mutta hillitymmin.

Portaista juoksi pian herttaisen näköinen noita, perässään pitkän huiskea, punahiuksinen ja pisamanaamainen poika ja tumma, pörröpäinen ja terävän näköinen tyttö.

Nainen juoksi suoraan muotokuvalle auttamaan miestä. Yhdessä voimin he pian saivatkin verhot kiinni, eteiseen laskeutui hiiskumaton hiljaisuus.

Mies pyyhki hikeä otsaltaan. Pian hän äkkäsi tulokkaat:"Hei, Harry. Tapasit näköjään äitini." Hän hymyili poikamaisesti, ehkä jopa ilkikurisesti.

"Äitisi?" Harry sanoi ja katsoi vuorotellen mieheen, naiseen ja Lupiniin. "Onko hän äitisi, Sirius?" hän sanoi ja osoitti muotokuvaa, joka oli hetki sitten kirkunut täyttä kurkkua.

"Jep, valitettavasti", Siriukseksi kutsuttu mies sanoi ja katsoi inhoten verhoja, jotka heiluivat uhkaavasti.

"Hei, Sirius", Lupin sanoi iloisesti hymyillen. Muut tyytyivät nyökkäämään, paitsi Tonks. "Anteeksikauheastieiolluttarkoitustörmätätuohontelineeseenolenniinkömpelökutentiedätte."

Jackie katsoi vieruksuen kaikkia. Lopulta punatukkainen poika huomasi uudet kasvot joukon seassa. "Hei, kukas sinä olet? En ole nähnyt sinua ennen." Hänen äänessään kuului varovaisuus. Hän katsoi vuorotellen Harrya ja Jackieta ja sanoi:"Aijjaaa..." Hän iski silmää.

"Ron!" sanoi vuorostaan kivan näköinen tyttö. Hänellä oli sitä äidillistä sävyä äänessään.

Jackie oli niin ymmällään, ettei tajunnut sanoa mitään, joten Harry vastasi:"Tämä tässä on Jackie. Hän tuli meidän kanssamme tänne."

"Ai", Ron sanoi ymmärrettyään, "käytkö Tylypahkaa?" Kiusallinen hiljaisuus vallitsi hetken aikaa eteisessä.

"En", Jackie sanoi ihmeen itsevarmasti, "en edes osaa taikoa." Sen verran Jackie oli Harryn selostuksesta tajunnut, että Tylypahka oli taikakoulu jota kävivät velhoperheiden lapset.

"Aaaa. Olet siis surkki?"

"Surkki? En tietääkseni. Harry?" Jackie katsoi kysyvästi Harrya.

"Ei, ei hän ole surkki, vaan..." Harry ei ehtinyt sanoa lausetta loppuun ennen kuin Ron jo huusi:"Oletko jästi?!" Ronin äänensävy ei ollut loukkaava, enemminkin yllättynyt.

"Ron!" kuului taas tytön ääni. Hän näytti häpeävän Ronin puolesta.

Loput Ronin sanoista peittyivät kiljunnan alle.

Muotokuvan verhot olivat taas auenneet ja rouva kuvassa huusi:"JÄSTI! JÄSTI ESI-ISIENI TALOSSA! MIKÄ HÄPEÄ! SAASTAT! AJAKAA SE POIS! JÄSTI! KURAVERINEN!"

Jackie oli saanut tarpeeksi siitä, että häntä nimiteltiin jästiksi. Hän huusi muotokuvalle takaisin lujalla, raivosta tärisevällä äänellä:"ENTÄ SITTEN! MIKÄ SINÄ OLET MINUA HAUKKUMAAN TAI AJAMAAN POIS TÄSTÄ TALOSTA! ITSE OLET AIKA HULLU AKKA! MINUA SINUN HUUTOSI EIVÄT HETKAUTA, VAIKKA HAUKKUISIT MINUA HUORAKSI!"

Kaikki katsoivat Jackieta kunnioittavasti. Rouva muotokuvassa katsoi silmät pyöreinä Jackieta, mutta ei enään huutanut mitään. Siitä Jackie oli mielissään.

Sirius veti helposti verhot takaisin kuvan eteen, se ei laittanut yhtään vastaan. "Kukaan ei ole koskaan saanut sitä sulkemaan suutaan huutamalla takaisin. Mahtavaa", Sirius sanoi ja kätteli Jackieta lämpimästi hymyillen, "olen Sirius Musta, Harryn kummisetä. Jackie punastui. Kerrankin tein jotain oikein, hän ajatteli ylpeänä itsestään.

"Jackie Blue. Harry kertoikin minulle sinusta." Sirius katsahti Harryyn, muttei sanonut mitään.

Yhtäkkiä Jackie tunsi jonkun halaavan häntä äidillisesti. Hän oli se  nainen, joka oli seisonut sivussa koko episodin aikana kädet puuskassa. "Tervetuloa", hän sanoi rauhallisesti, "tässä on poikani Ron, kuten varmaan äsken kuulit, ja tässä on Ronin ja Harryn ystävä Hermione Granger. Hänkin on j..." Hän ei sanonut lausetta loppuun, sillä pelkäsi seuraavaa raivokohtausta. Jackie huomasi sen, muttei välittänyt. Hän piti naisesta. Hän muistutti hänen omaa äitiään.

"Ja minä tietenki olen Molly Weasley, mutta mennään nyt keittiöön ennen kuin tuo innostuu taas kirkumaan, niin että meillä halkeaa korvat."

"Me emme ehdi tällä kertaa, Molly-kulta, mutta kiitos", Vauhkomieli sanoi ja lähti, mukanaan kaikki muut paitsi Lupin.

Keittiöön päästyään Molly alkoi tekemään hiukopalaa. Jackie katsoi häntä silmät sirrissä. Hän taikoi voiveitsen voitelemaan leipiä itsekseen ja mehutiivisteen sekoittumaan kannuun, johon oli ilmestynyt tyhjästä vettä.

He istuituivat pitkän pöydän ääreen. Harry alkoi keskustella kiihkeästi Lupinin ja Siriuksen kanssa. Jackie tunsi itsensä ulkopuoliseksi, kunnes Hermione siirtyi hänen viereensä.

"Hei", hän sanoi muina miehinä, paitsi tässä tapauksessa naisena, "miten sinä tänne päädyit tai siis älä käsitä väärin, mutta on erikoista, että sinunlaisesi 'ei taikova' on täällä?"

"Ööö, pitkä tarina." Kaikki olivat kääntyneet katsomaan Jackieta, rouva Weasleykin jätti voileivät siksi aikaa.

"Kyllä meillä on aikaa, kerro", Hermione sanoi silmät loistaen uteliaisuudesta.

"No, kaikki alkoi pari tuntia sitten, kun näin Harryn liitelevän ikkunani takana..." Jackie kertoi illan tapahtumat kuuliaiselle yleisölle. Rouva Weasleykin toi viimein leivät ja mehun ja istui kuuntelemaan. Kaikki söivät ja kuuntelivat Jackien tarinaa, välillä Harry pisti jotain väliin, oman mielipiteensä.

Viimein tarina oli kerrottu ja kysymykset kysytty. Rouva Weasley käski kaikki nukkumaan, mutta silloin Harry sanoi:"Ei vielä, nyt te kerrotte minulle, mitä tämä kaikki oikein on. Feeniksin kilta? Missä Voldemort on ja mitä hän tekee?" Kaikki muut liikahtivat säihkähtäneinä paitsi Sirius, Lupin ja Jackie, joka ei ymmärtänyt hölkäsen pöläystäkään, kuka oli Voldemort.

"No," Lupin aloitti, "Feeniksin kilta on salaliitto, joka vastustaa Lordi Voldemortia, Dumbledore perusti sen. Tähän kuuluu voimakkaita täysi-ikäisiä velhoja, jotka uskaltavat vastustaa Voldemorttia. Tapasit juuri muutaman kuten Alastor Vauhkomielen ja Nymfadora Tonksin, hän on aurori." Lupin lausui Tonksin nimen eritavalla kuin Vauhkomielen, lempeästi.

"Entä Voldemort?! Miksei minulle ole kerrottu mitään? Minä olen kyhjöttänyt Dursleyllä ilman mitään tietoa teistä!" Harry alkoi menettää malttiaan.

"Me emme voineet lähettää sinulle postia, sillä pöllöt voidaan siepata matkalla", Sirius sanoi surullisesti.

Jackie oli ihmeissään. Pöllöpostia?

"Okei, selvä, mutta entä Voldemort?"

Ennen kuin Lupin ehti vastata keittiöön saapui kaksi täysin samannäköistä poikaa, joilla oli samanlaiset punaiset hiukset kuin Ronilla. Heidän perässään tuli, niin ikään punahiuksinen, tyttö. Jackie arvasi heidän olevan Ronin sisaruksia.

"Moi, Harry!" pojat sanoivat kuorossa, Jackie hätkähti, kuinka samankaltaiset äänet heillä oli. Varmasti kaksoset, Jackie ajatteli.

"Moi, Fred ja George..." Harry tervehti vaisusti, hän olisi halunnut kuulla ensin, mitä Lupin vastaa.

"Kiva nähdä", toinen kaksosista sanoi, "kukas sinä olet?" Hän katsoi suoraan Jackiehin ja iski silmää. Harryn mahassa kierähti epämukavasti.

"Jackie Blue", Jackie vastasi tylsistyneenä, hän oli saanut tarpeeksi esittäytymisestä.

"Mitä s...? poika aloitti, mutta Harry keskeytti:"Noniin, nyt voisit vastata kysymykseeni, Lupin."

"Niin, emme tiedä Voldemortista paljoa mitään, hän on kuin kadonnut maan alle", Lupin sanoi, mutta lopetti, kun huomasi rouva Weasleyn katseen.

"Minusta meidän ei pitäisi kertoa enempää, he eivät kuulu Feeniksin kiltaan", Molly sanoi ponnekkaasti.

"Minun on pakko saada tietää edes jotain!"

"Mekin halutaan tietää!" Fred, George ja Ron sanoivat yhtä aikaa.

Jackie ei osannut sanoa mitään.

"Te ette ainakaan, sillä minä voin käskeä teitä, mutta en valitettavasti Harrya."

"Me ollaan täysi-ikäisiä!" kaksoset huusivat kuorossa.

"Niin, mutta ette kuulu Feeniksin kiltaan", rouva Weasley sanoi, hän näytti pelottavalta, mutta se ei hetkauttanut Frediä, eikä Georgea.

"Tavallaan, Molly, sinä et voi estää heitä", Sirius sanoi väliin, "me ainakin kerromme Harrylle, sillä hänellä on oikeus tietää."

"No hyvä on", rouva Weasley sanoi lannistuneena, "mutta Ron, Ginny, Jackie ja Hermione lähtevät nukkumaan."

Jackie hätkähti kuullessaan nimensä. Hän ei halunnut lähteä, ei varsinkaan tuntemattomien kanssa.

Myöskään muut eivät halunneet lähteä. Ron väitti:"Harry kumminkin kertoo meille, joten iha sama jäämmekö tänne vai emme." Harry nyökkäsi, hän ei halunnut suututtaa rouva Weasleytä.

"Hyvä on, hyvä on", rouva Weasley sanoi, "mutta Ginny lähtee nukkumaan. Eikä vastaväitteitä!" Hän lisäsi huomattuaan Ginnyn ilmeen.

Ginny lähti äitinsä perässä kiukusta kihisten.

Keittiön oven mentyä kiinni Harry aloitti:"Mitä Voldemort aikoo?"

"Me emme yksinkertaisesti tiedä, tiedämme vain, että hän on kerännyt riveihinsä lisää kuolonsyöjiä."

Kuolonsyöjiä?,  Jackie ajatteli ihmeissään.

"Mitä te olette tehneet asialle?"

"Emme ole voineet tehdä muuta kuin levittää sanaa häneen paluustaan, mutta se on kovin vaikeaa, sillä ministeriö yrittää peitellä yhä tapahtunutta", Lupin sanoi ja huokaisi.

"Luulemme hänen saavan käytöönsä eräänlaisen aseen, joka..." Sirius sanoi, mutta rouva Weasley keskeytti hänet:"Ei enään sanaakaan, Dumbledorekaan ei kertoisi enempää!"

"Okei, menkäähän nyt nukkumaan. Molly, näyttäsitkö heille heidän huoneensa?" Sirius sanoi väsyneesti ja haukotteli pitkään. Rouva Weasley nyökkäsi lyhyesti ja viittoi kädellään seuraamaan häntä.
 
Harry meinasi väittää vastaan, mutta kun huomasi kummisetänsä ilmeen, hän päätti pitää suunsa kiinni.

He hiipivät hiljaa eteisen poikki, etteivät herättäisi rouva Mustaa. Rouva Weasley johdatti Harry ja Ronin toisessa kerroksessa sijaitsevaan huoneeseen ja jatkoi matkaa kolmanteen kerrokseen.

Jackie näki matkalla rumien tonttujen päitä seinällä. Ne lisäsivät Jackien tunnetta siitä, että talossa oli asunut ennen pahoja ihmisiä. Todella pahoja.

Kolmannessa kerroksessa rouva Weasley johdatti Hermionen ja Jackien huoneeseen, jossa oli kolme sänkyä. Ginny nukkui jo hiljaisesti tuhisten. Pölyä oli joka paikassa, mutta se ei Jackieta häirinnyt, olihan hänen huoneensakin pölyinen, ei ehkä ihan niin pahasti kuin tämä huone, mutta kumminkin. Jackie istuitui ikkunan vieressä olevalle sängylle.

"Hyvää yötä, tytöt", kuului rouva Weasleyn ääni ovelta. Sen jälkeen kuului vaimea narina ja ovi oli kiinni.

Jackie riisui kenkänsä ja päällysvaatteensa ja sukelsi sänkyyn. Sänky ei ollut mikään maailman pehmein.

Pian kaikki tytöt kävivät makuulle vähin sanoin. Kaikki olivat hyvin väsyneitä.

Kaikki, paitsi Jackie, nukahtivat melkein heti. Jackie ei voinut olla ajattelematta kaikkea tapahtunutta. Ei siitä ollut kuin kuusi tuntia, kun hän oli maannut omassa ihanassa sängyssään. Hän ajatteli vanhempiaan. Kyynel pakottautui hänen poskelleen, hän nyyhkytti hiljaa.

Hän kuuli vaimeita poksahduksia alakerrasta.

Juuri kun Jackie oli nukahtamassa, hän kuuli oven avautuvan.

Tuttu ääni sanoi:"Jackie, rehtori Dumbledorella on sinulle asiaa."




Kommenttia ihmiset! <3
« Viimeksi muokattu: 30.11.2008 20:18:01 kirjoittanut Tällipaju- »

vjanna

  • Shadowman
  • ***
  • Viestejä: 206
  • Mary Ann's a bitch
Vs: Täysin eri maailmoista [K13] [Harry/Jackie]
« Vastaus #32 : 28.11.2008 23:12:46 »
Ei saa jättää noin jännitävään kohtaan! Ilkeää...
Tämä luku oli aivan mahtava. Hypin vain innoissani tuolilla,
kun Jackie sai tietää velhomaailma hienouksista. ;D
"Anteeksikauheastieiolluttarkoitustörmätätuohontelineeseenolenniinkömpelökutentiedätte."
:D
Kiitos tästä luvusta.
Jatkoa odotellaan.  :-*


But I'm yours you know
And I'll love you still in hell

minnahh

  • ***
  • Viestejä: 187
  • I'm going to flog you! *muahahhahaaa*
    • Videoita ^^
Vs: Täysin eri maailmoista [K13] [Harry/Jackie]
« Vastaus #33 : 29.11.2008 04:34:11 »
Hahahaa Tonks ihanan kömpelö <3
Ja Harrykin niin ihana kun on ihastunut :D
Kiitos kun teit hieman pidemmän luvun, oli paljon miellyttävämpää lukea, ku oli paljon enemmän tekstiä ^^
Yhdestä asiasta haluan huomauttaa:
Lainaus
Kuolonsyöjiä?, Jackie ajatteli.
Jospa laittaisit vaikka näin: ´Kuolonsyöjiä?´, Jackie ajatteli (ja sit jonkunlainen tuntemus esim.) ihmeissään.
Joo älä nyt ajattele siel et jaahas taas yksi nuttura kireällä oleva nipottaja, mutta ei minä en ole sellainen.
Tiedän (tai luulen), että ihmiset on tottunut lukemaan joko ficien hahmojen ajatukset tai sitten muistelukohtaukset kursivoituina. ^^
Voihan olla, että wordissa sulla on ollutkin nuo kursivoinnit, mutta kuhan nyt omaa tylsyyttäni sanoin ^^
Älä pahastu siitä, sillä edelleen kirjoitat aivan mahtavasti ^^
Ja mitä Dumbledorella Jackielle asiaa ??? Nyt Tällipaju kuule menet samantien kirjoittamaan lisää, sillä mä kohta
kuolen tylsyyteen tänne!
Mutta juu jos minä nyt taas vuorostani laitan suuni kiinni ja sanon vielä, että hienoa työtä T ;) (en tiiä miksikä sua voi kutsua, sillä en hirmuisesti pidä koko nickillä kutsumisesta ^^)
Jatkoa odotellessa
♥ Minnahh
Haluaisitko sinäkin olla vampyyri ;)
Join us and drink some blood *slurp* :'D
Twilight ficcini :)

Tällipaju-

  • ***
  • Viestejä: 119
  • Vapaus on valtaa.
Vs: Täysin eri maailmoista [K13] [Harry/Jackie]
« Vastaus #34 : 29.11.2008 11:08:48 »
vjanna: Yritän vain pitää lukijat hereillä jättämällä jänniin kohtiin. :D Varo ettei tuoli paukahda rikki, sillä tiiän yhen joka oikeasti hajotti tuolinsa, kun oli niin innoissaan. (se tyyppi en ollut ainakaan minä) Kiitos <3 Jatkoa tulee, ku kerkeää kirjottaa.. :D

minnahh: Joo kiitos kovasti. :D Kyllä minä kirjoitan lisää ihan kohta puoliin, kunhan oon selvinny juhlimisesta xD Kutsu vaan T:ksi :D

Jekaterina: Olipas taas tyhmiä virheitä, kiitos huomauttamisesta. Saat anteeksi xD

Sitä parantaa, ku kirjottaa enemmän. Olin siis NIIN keltanokka ku alotin tämän ficin. :D

Kiva että pidät tyylistäni <3 P.S. Aina tulee jotain uutta. Ja hymiöitä ei oo todellakaan liikaa :D


Kiitos vielä kaikille <3
Tällipaju- alias T

Kinuskitoffee

  • Eskapisti
  • ***
  • Viestejä: 82
Vs: Täysin eri maailmoista [K13] [Harry/Jackie]
« Vastaus #35 : 29.11.2008 13:13:22 »
Mahtavaa!
Rouva Musta saatiin hiljaiseksi.  :D
Rakentava on kadonnut (taas kerran).

Pari kohtaa jäi taas häiritsemään.
Lainaus
Tonks huomasi sen ja sanoi:"Olen metaformaagi eli osaan ajatuksen voimalla muuttaa ulkonäköäni."
Metamorfimaagi?  ::)

Tuolla yhdessä välissä Molly lähti viemään Ginnyä yläkertaan, mutta olikin yllättäen palannut takaisin?
Lainaus
Kolmannessa kerroksessa rouva Weasley johdatti Hermionen, Ginnyn ja Jackien huoneeseen, jossa oli kolme sänkyä.
Tässä vielä samaan aiheeseen, että eikös se Ginny viety nukkumaan jo aiemmin?  ???

Ja jatkoa lisää, niin kuin aina toivotaan.  ;D
~Kinuski
Say one, more word,
I double-dare you,
It's my world, you're in it,
It'll take it down in a minute

Tällipaju-

  • ***
  • Viestejä: 119
  • Vapaus on valtaa.
Vs: Täysin eri maailmoista [K13] [Harry/Jackie]
« Vastaus #36 : 30.11.2008 20:21:35 »
Kinuskitoffee: Joo meni Ginny nukkumaan jo aiemmin.. Se tuli siihen vahingossa ku kirjotin tän luvun kahtena eri päivänä ja oli näköjään unohtunu että Ginny koisi jo omassa sängyssään. Kiitos huomautuksesta! Jatkoa en oo vielä alottanu ku on ollu niin kiireinen viikonloppu, mut kyllä sitä tulee :D

Thanks, Tällipaju-

Hajothus

  • Vieras
Vs: Täysin eri maailmoista [K13] [Harry/Jackie]
« Vastaus #37 : 01.12.2008 08:18:09 »
Kiitos omistuksesta mulle, itseasiassa juuri tällä minuutilla kun kirjoitan tätä, olen syntynyt. Tai siis tasan 14 vuotta sitten. :) Mahtavaa kirjoittamista. :)

-Hajothus-

Tällipaju-

  • ***
  • Viestejä: 119
  • Vapaus on valtaa.
Vs: Täysin eri maailmoista [K13] [Harry/Jackie]
« Vastaus #38 : 01.12.2008 19:11:27 »
Hajothus: Ole erittäin hyvä. xD Kiitos, samaa voisi sanoa sun kirjoittamisesta äikkänero! <3

Tällipaju-

Tällipaju-

  • ***
  • Viestejä: 119
  • Vapaus on valtaa.
Vs: Täysin eri maailmoista [K13] [Harry/Jackie]
« Vastaus #39 : 01.12.2008 20:45:27 »
8. luku


Jackie nousi ylös vauhdilla ja kuiskasi ihmeissään:"Rehtori Dumbledorella? Oletko varma? Minulle?"

"Kyllä, kultaseni, sinulle. Hän ei voi viipyä kauaa, joten pyytäisin sinua kiiruhtamaan", rouva Weasley sanoi vakavana, "ja koeta tulla hiljaa etteivät muut herää."

Jackie nyökkäsi ja rouva Weasley sulki oven mahdollisimman hiljaa.

Pian Jackie hiipii portaita alas. Hän oli niin keskittynyt varpaisiinsa, ettei huomannut hahmoa toisen kerroksen tasanteella. Vasta kun Jackie oli hahmon kohdalla, hän huomasi sen.

"Iiik!" Jackie kiljaisi (itsestään hiljaa). Olento oli lyhyt, vanha ja isosilmäinen ja -korvainen, sillä oli päällään likainen, nenäliinaa muistuttava vaate. Se oli rumimpia olentoja, mitä hän oli ikinä nähnyt. Näytti siltä kuin sen nahka olisi ollut muutaman numeron liian iso.

Olento tuijotti Jackieta isoilla silmillään ja jupisi itsekseen:"Jästi täällä. Voi Oljo parkaa, jos emäntä tietäisi Oljon olevan saastaisen jästin seurassa..voi voi."

Enään Jackie ei pelännyt olentoa, joka kutsui itseään Oljoksi, vaan tuijotti sitä inhoten. "Varo, ketä kutsut saastaksi!"

"Saastainen jästi puhuu Oljolle... Voi Oljo parkaa."

Jackie ei ehtinyt vastata sille, sillä näki oven avautuvan  vieressään. Hän väisti sitä ja näki Harryn pörröisen pään tulevan esiin oven takaa. "Mitä sinä täällä kiljut? hän kysyi hölmönä ja katsahti Oljoon.

"Säikähdin tuota...tuota..." Jackie ei keksinyt olennolle nimitystä.

Roninkin pää ilmestyi oven rakoon. Hän oli luultavasti kuullut Jackien sanat, sillä hän sanoi halveksuen:"Ai, se on Oljo, kotitonttu. Ihan päästään sekaisin, jos minulta kysytään."

"Kotitonttu? En tiennytkään, että sellaisia on."

"Et tietenkään, sinähän olet jä...", Ron jätti lauseensa kesken.

"Ai, mikä minä olen?" Jackie sanoi kiukun noustessa taas pintaan.

Ron ei kerennyt vastata, sillä rouva Weasley oli ilmaantunut portaiden alapäähän. "Onko kaikki hyvin? Kuulin kiljuntaa."

"Ei mitään hätää, Jackie vain säikähti tuota kotitonttua, Oljohan se oli", Harry sanoi rouva Weasleylle. Jackie nyökytteli Harryn sanojen tahtiin.

"Ai, no tulehan nyt Jackie", rouva Weasley sanoi hoputtaen.

"Mihin olet menossa?" Ron ja Harry kysyivät yhtä aikaa.

"Menen..." Jackie aloitti, mutta rouva Weasley keskeytti hänet röykeästi:"Ei minnekkään, mistä teidän poikien kannattaisi olla huolissaan. Menkää nyt takaisin nukkumaan." Hän viittoi Jackieta seuraamaan.

Pojat menivät pettyneinä takaisin makuuhuoneeseen ja Jackie jatkoi matkaansa kohti rouva Weasleytä.

He kävelivät varovasti rouva Mustan muotokuvan ohi. Kuvasta kuului epäilyttäviä huokaisuja. Jackie pidätteli naurua.

Kun he astuivat keittiöön, Jackie näki Siriuksen, Lupinin ja vanhan miehen, jolla oli harmaat, pitkät hiukset ja parta ja yönsininen kaapu, jossa oli tähtiä ja kuita koristeena. Parta olisi varmasti ylettynyt miehen vyönsoljen alle, jos hän olisi halunnut. Mies oli muutenkin erittäin ystävällisen näköinen, hänestä huokui voima, voima mikä sai Jackien räpyttelemään silmiään.

He juttelivat keskittyneesti, kunnes huomasivat rouva Weasleyn ja Jackien. Vähän aikaa he vain katselivat toisiaan, vanha mies ja Jackie. Jackiesta tuntui kuin miehen uskomattoman siniset silmät lävistäisivät hänet. Viimein Jackie tajusi miehen olevan paljon puhuttu Albus Dumbledore. Nyt Jackie tajusi, miksi ihmiset puhuivat hänestä kunnioittavalla sävyllä. Albus Dumbledoressa oli tyyliä!

"Hyvää iltaa, Jackie vai pitäisikö sanoa yötä", Dumbledore sanoi syvällä, rauhallisella äänellä. Jackie hätkähti kuvitelmistaan kuullessaan hänen puhuvan.

"Iltaa", Jackie sanoi hieman ujosti, paikallaan seisten.

"Istu, ole hyvä. Molly, sinä voit mennä nukkumaan, olet varmasti väsynyt." Rouva Weasley huitaisi kädellään ilmaa kuin hätistääkseen kärpästä ja lähti.

Jackie istuitui Dumbledorea vastapäätä. Mies hymyili Jackielle ja Jackie hymyili takaisin. Jostakin syytä Jackie ei enään vieroksunut rehtoria, ei ainakaan enään niin paljon kuin nähdessään hänet.

"Noniin, sinä varmaan tiedät, miksi olet täällä. Olenko oikeassa?" Dumbledore kysyi pehmoisesti. Hänen siniset silmänsä tutkailivat Jackieta kiinnostuneena. Hänellä oli puolikuun muotoiset silmälasit.

"Itseasiassa", Jackie piti hetken tauon, "en ole käsittänyt asiaa vielä kunnolla. Kaikki jutut Voldemortista ja taiasta saavat pääni sekaisin."

"Se on hyvin ymmärrettävää tässä tilanteessa. Sinulla on varmasti paljon kysyttävää, saat nyt kysyä vapaasti. Yritän vastata parhaani mukaan."

"No, en oikein tiedä, mistä aloittaisin, rehtori... Hmm... Miten en ole tiennyt teistä, sillä teitä tuntuu olevan hyvin paljon? Miten pysytte salassa meiltä 'jästeiltä'?

"Siihen on yksinkertainen vastaus. Meillä on nimittäin taikaministeriö, joka pitää huolen, etteivät jästit, anteeksi nimitykseni, huomaa mitään. Jos sattuu käymään niin harmillisesti, että joku jästi havaitsee taikomista, ministeriöstä lähetetään jokun pyyhkimään hänen muistin."

"Miten se onnistuu?" Jackie kysyi peittäen juuri ja juuri innostuneisuutensa.

"On olemassa melko yksinkertainen loitsu, jolla ihminen saadaan unohtamaan tietty kohta muistoistaan, sillä voi myös pyyhkiä koko muistin, mutta se ei ole suotavaa", Dumbledore sanoi ja katsoi Jackieta puolikuun muotoisten lasiensa takaa.

"Ällistyttävää", Jackie sanoi silmät tuikkien, "Muuten, miten minä muistan kaiken?"

"Se onkin vaikea kysymys, eikä minulla ole siihen vastausta, mutta arvelen, että joku tahallaan tai vahingossa jätti asian huomioimatta", hän vastasi salaperäisesti.

"Luuletko, että joku halusi minun muistavan kaiken?" Jackie sanoi ihmeissään.

"Se on hyvin mahdollista."

"Okei. Kuka on sitten tämä paljon puhuttu lordi Voldemort ja hänen kuolonsyöttäjät? Ja miksi kaikki suurin piirtein kiljuvat kuulessaan hänen nimensä?"

"Kuolosyöjät, Jackie", Sirius korjasi osittain huvittuneena. Hän oli ollut siihen asti hiljaa ja seurannut keskustelua Lupinin kanssa.

"Kiitos, Sirius", Dumbledore sanoi ja vilkaisi Siriusta. Hän jatkoi:"Lordi Voldemort on maailman mahtavin pimeyden velho ja kuolonsyöjät, kuten Sirius äsken niin avuliaasti korjasi, ovat hänen kannattajiaan. He tappavat Voldemortin käskystä ja aiheuttavat kauhua velhoyhteisöön. Itse Voldemort tappoi Harryn vanhemmat tappokirouksella. Hän yritti myös tappaa Harryn, muttei onnistunut siinä, vaan taika kimposi takaisin ja hän kukistui. Juuri sen takia Harry on kuuluisa. Siitä ei ole kauaakaan, kun Voldemort palasi, täysissä voimissaan. Harry näki sen ja kertoi maailmalle, mutta taikaministeri Cornelius Toffee ei suostu uskomaan sitä todeksi ja sen takia hän musta maalaa Harryn ja minun mainettani."

"Kamalaa, tappaa ihmisiä, hullua!" Jackie sanoi hetken pohtimisen jälkeen.

"Sanos muuta", Dumbledore sanoi rehellisesti.

"Vaikea uskoa, että tuommoista oikeasti tapahtuu", Jackie sanoi surullisena ja katsoi Lupiniin, joka hymyili ymmärtäväisesti.

Dumbledore katsahti rannekelloonsa, joka ei ollut tavallinen kello numeroilla, vaan siinä oli numeroitten tilalla kuita ja tähtiä. Silti hän näytti ymmärtävän sitä, sillä hän sanoi:"Minun taitaa olla aika lähteä, on vielä asioita hoidettavana. Hyvää yötä!"

Hän poistui keittiöstä eteisen suuntaan. Ja pian he kuulivat oven paukahtavan kiinni. Lankesi hiljaisuus. Jackie sulatteli kaikkea kuulemaansa. Voldemortia, kuolonsyöjiä, taikaministeriötä, ankeuttajia...

"Parasta mennä nukkumaan", Lupin sanoi tovin kuluttua unisena ja nousi ylös. Jackie ja Sirius seurasivat esimerkkiä.

He kävelivät vaitonaisina eteiseen. Yhtäkkiä Jackie huomasi kävelevänsä yksin portaita ylöspäin. Hän katsahti taakseen ja huomasi Siriuksen ja Lupinin juttelevan portaiden juurella.

"Me sinä vain edeltä", Lupin sanoi ja kääntyi takaisin Siriuksen puoleen. Keskustelu näytti hivenen kiivaalta. Jackien valtasi halu jäädä salakuuntelemaan, mutta väsymys voitti.

Hän saapui toisen kerroksen porrastasaanteelle ja huomasi pienen möykyn maassa oven juuressa. Hän luuli sitä ensiksi Oljoksi, joten käveli sen ohi.

Jokin kumminkin oli tuttua möykyssä ja hän meni takaisin sen luo. Möykky hengitti tasaisesti, sillä oli tummat pörrössä olevat hiukset ja vinksallaan olevat silmälasit. Hän nukkui sikiöasennossa.

"Harry?" Jackie kuiskasi naurua pidätellen.

"Mitä? Hä?" Harry sopersi unisena. Tovin pyöriskeltyään, hän heräsi kokonaan ja huomasi Jackien, joka nauroi kippurassa.

Kerättyään itsensä kokoon Jackie sanoi:"Mitä sinä täällä teet?"

"Odotin sinua. Halusin tietää, minne olit menossa", Harry sanoi samalla haukotellen suuri eleisesti.

"Olet sinä kanssa aika mahdoton", Jackie sanoi ja heristi sormeaan rouvaweasleymäisesti.

"Kai sinä kerrot minulle?" Harry kysyi hieman huolestuneisuutta äänessään.

"Joo, ei minua ainakaan kielletty kertomasta, mennään vaikka tuonne huoneeseen", Jackie sanoi samalla osoittaen ovea, joka oli vastapäätä Harryn ja Ronin huonetta, josta kuului Ronin vaimea kuorsaus.

He menivät sisään ja huomasivat huoneen olevan kylpyhuone. Siellä oli likainen peili ja allas. Hämähäkin seittejä oli joka nurkassa, minne katsoi. Kylpyamme oli huoneen perällä yhtä likaisena kuin kaikki muukin. Silti he jäivät sinne rupattelemaan.

Jackie kertoi Harrylle kaiken. He nukahtivat kylpyammeeseen sylikkäin ilman mitään erityisiä huolia.

Jackie heräsi vähän ajan päästä vain tarkistaakseen, että Harry oli yhä siinä. Ja niin hän olikin.



Kommenttia rakkaat lukijat! <3