Kirjoittaja Aihe: Egyptin jumalat / Heijastus / Raapale / Sallittu  (Luettu 1691 kertaa)

Inzi

  • MorsoTieteenTohtori
  • ***
  • Viestejä: 14
Ficin nimi:Heijastus
Kirjoittaja: Inzi
Beta: Sukkula
Fandom: Egyptin jumalat
Genre: Angst, lievä fluff, slash
Irajakä: Sallittu
Paritus/Päähenkilöt: Yksipuolinen Khons/Ra

A/N: Kuu ja Aurinko… Ihana paritus~! Idea lähti siitä. Ja kun Sukkula käski mun kirjottaa jotain angstia. Nauttikaa!

Hopeaan verhoutunut jumala seurasi valtaistuinsalin nurkasta kuinka heidän faraonsa, auringonjumala Ra, yritti koota kaikkia miellyttävää vuorolistaa yöllisille matkoilleen aurinkopurrella. Kultainen, suloinen Ra, hänen oma faraonsa, sellaisena Khons hänet näki. Mutta mikä hän oli puhumaan? Hän saattoi vain ihailla Ran loistoa kauempaa. Hän heijasti Ran aivan kaiken komeuden. Khons oli kuin auringonjumalan vastakohta, yö ja päivä, kuu ja aurinko. He olivat liian erilaisia, he eivät siksi sopineet toisilleen. Ra ei koskaan tulisi suomaan ajatustakaan kuunjumalan kanssa seurustelulle., joten Khons piti tunteensa salaisuutena. Hän tulisi aina tuntemaan yksipuolista rakkautta Rata kohtaan, eikä mikään voisi koskaan sitä muuttaa. Kuuhan vain heijastaa auringon valoa.

minttuska

  • Vieras
Vs: Egyptin jumalat / Heijastus / Raapale / Sallittu
« Vastaus #1 : 17.06.2013 17:33:57 »
Tämä oli minusta kiva. Ajatus oli hyvä ja Egyptin jumalat aiheena olikin itselle jotain uutta ja siksi kiinnostuin. Asettelusta sen verran, että itse en ehkä olisi keskittänyt tekstiä... se vähän häiritsee ainakin minun silmään. Minusta tämä idea oli niin uutta ja kiinnostavaa ja raapale niin suloinen, että itse ehkä petyin siitä, että oli niin lyhyt. Olisin mieluusti lukenut vähän enemmänkin, vaikkei tässä olisi tapahtunutkaan varsinaisesti mitään. Tunnelmointia ja sillei  :) Ja muutenkin! Ihanaa, kun olet tällaiseen perehtynyt! Haluaisin kuulla lisää, kun tämä Egyptin mytologia on itselle vähän vieraampi, ei kuitenkaan sillai, ettenkö olisi tennyt kuka Ra on ja miltä näyttää ja muutenkin jotain perusjuttuja. Tuo kuinka kuu heijastaa aurinkoa oli ihanan.... siinä oli ihana ajatus ja toi oivaltavasti esiin sitä, kuinka Khons palvoi Ra:ta. Surku, kun oli vain yksipuolista.  :'(

Lainaus
Ra ei koskaan tulisi suomaan ajatustakaan kuunjumalan kanssa seurustelulle., joten Khons piti tunteensa salaisuutena.
pieni virhe  ;)

Minä nyt kyllä innostuin tästä niin paljon, ettet voi tähän yhteen jättä, ethän?  :)

Inzi

  • MorsoTieteenTohtori
  • ***
  • Viestejä: 14
Vs: Egyptin jumalat / Heijastus / Raapale / Sallittu
« Vastaus #2 : 18.06.2013 01:58:42 »
minttuska: En mie muuten olis sitä keskittänykkään, mut kysyin mielipidettä siskolta. Saa nähdä, kirjoitanko lisää. En välttämättä tätä paritusta, mutta ehkä jotakin muuta.

Orenji

  • ***
  • Viestejä: 1 387
Vs: Egyptin jumalat / Heijastus / Raapale / Sallittu
« Vastaus #3 : 18.06.2013 15:23:15 »
Minä päätin lukee jotain pientä. Ja lyhyt tämä tosiaankin oli, muiden tapaan toivon, että tämä tulee jatkumaan, tai kirjotat lisää tällaisia.  :)
En tunne hirveästi Egyptin jumalia, mutta tää kaksikko on kyllä tuttu. Ei näitä kyllä paljon finissä ole.
Ajattelutekstien (niin kuin mä niitä nimitän) lukeminen on mielenkiintoista, kun yrittää päästä hahmon ajatuksiin sisälle ja ymmärtää sen luonnetta.  :)
Khons oli kuin auringonjumalan vastakohta, yö ja päivä, kuu ja aurinko.
Tää kohta oli kaiken tiivistävä ja yksinkertainen, siksi mä pidin siitä. Khonsin angstaus on tyhmää, menisi vain sanomaan Ralle. Ei se kyllä niin helppoa ole.  :P
Loppujen lopuksi oikein hyvä ficci, vaikka lyhyt olikin. Kiitos.  :D
"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."