Kirjoittaja Aihe: Hobitti: Nouseva aurinko | K-11 | Bagginshield  (Luettu 1759 kertaa)

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Ficin nimi: Nouseva aurinko
Kirjoittaja: Odo
Fandom: Hobitti (elokuvat)
Paritus: Bilbo/Thorin
Genre: draamaa, angstia, romantiikkaa
Ikäraja: K-11
Vastuunvapaus: En omista hahmoja/maailmaa, enkä saa tästä taloudellista hyötyä.
A/N: Hyvää syndee Vilna. ♥ Olen päivän ajoissa, mutta parempi sekin kuin puoli vuotta myöhässä. Inspiksen sain toiveestasi: "ja Bagginshield, kaikenlaiset sydämen korjaavat fix it -AU:t", johon tämä ehkä menee? Fracille ja LillaMyylle kiitos siitä, että vilkaisitte tämän ennen julkaisua! Ajattelin, että ehkä Vilna suhun toimii tällainen surkuonnihöttö, ja kuulemma tämän uskaltaa sinulle omistaa. Ole hyvä! Osallistuu Vuosiraapalehtien V:hen.



Nouseva aurinko

1.

Bilbon maailma tuntui pysähtyneen. Hän ei kyennyt kuin värjöttelemään siinä paikallaan, silmät sumeina ja tuntien rinnassaan kuin toistuvien tikarien iskut. 

Kuningas oli kuollut. 

Hengittäminen tuntui mahdottomalta ja katkonaiselta, eikä Bilbo olisi edes halunnut hengittää. Silti hänen keuhkonsa haukkoivat pätkittäin happea, pitivät hänet elossa, ja ainoa hänen kuulemansa ääni oli hänen oman sydämensä hakkaava syke. 

Taistelu tuntui kadonneen Thorinin kuoleman myötä Bilbon maailmasta, vaikka se raivosikin edelleen kaikkialla ympärillä.

Bilbo tuskin huomasi, kun Tauriel tuli hänen luokseen ja kumartui Thorinin ruumiin ylle. Bilboa huimasi, eikä hän kyennyt kuulemaan haltian sanoja. 

"Kuninkaan sydän lyö."

Eikä Bilbo ymmärtänyt, mitä se tarkoitti menettäessään tajuntansa.


2.

Verhojen raoista tunkeutuneet laskevan auringon säteet herättivät Bilbon. Hän tunsi pehmeän vuoteen allaan, mutta keho tuntui raskaalta ja hänen mielensä sumealta. 

Hän muisti, miten oli nähnyt Kuninkaan silmien sulkeutuvan, kuullut rahisevan henkäyksen. Viimeiset sanat, jotka oli osoitettu vain hänelle. 

Sitten hän oli nähnyt Taurielin kumartuvan ruumiin puoleen ennen kuin maailma oli pimennyt. Bilbo ei vieläkään käsittänyt, mitä oli tapahtunut. 

Taistelu oli ilmeisesti lakannut, koska kaikkialla oli liian hiljaista. Bilbo makasi yksin vuoteellaan ja tunsi menetyksen tuoman väsymyksen painavan silmänsä uudelleen kiinni. 

Ehkä unessa hän tapaisi jälleen Thorinin. Hämärän verhotessa huoneen Bilbo vaipui uneen, eikä osannut ajatella muuta kuin menetettyä Kuningastaan.
 

3.

"Herää." Se oli kuiskaus, joka hiipi vaivihkaa hauraan univerhon läpi. Bilbo rutisti silmiään paremmin kiinni tunnistaessaan Thorinin hiljaisuuden. 

Karkeat huulet painautuivat hobitin otsalle ja saivat tämän avaamaan silmänsä. Bilbo katsoi Thorinin haavoittuneita kasvoja, tuttuja syviä uurteita ja silmiä, jotka vangitsivat hänet hetkeen. 

Aurinko oli noussut. 

"Sinä kuolit -", Bilbo sanoi peloissaan ja tunsi kyynelten kirvelevän. 

"Olen tässä, voroni", Thorin sanoi pakottaen vahingoittuneille kasvoilleen hymyn. Bilbosta tuntui, että hän oli edelleen unessa, mutta tuttu käsi hänen kätensä päällä tuntui todelliselta. 

"Kuninkaan sydän lyö."

Thorinin suudellessa Bilbon poskilta suolaiset kyyneleet hobitti ymmärsi, että hänen Kuninkaansa todella oli siinä, eikä hän olisi voinut olla onnellisempi. 

"Sinä olet haavoittunut! Sinun pitää levätä -", Bilbo parahti tajutessaan, miten pahasti kääpiö oli haavoittunut. Hän oli nähnyt, miten miekka oli lävistänyt Kuninkaan.

"Mieleni lepää, kun olet kunnossa." Thorinin sanat saivat Bilbon silmät taas kostumaan. Kääpiö varasti itselleen tilaa toisen viereltä.

Bilbo olisi halunnut sanoa niin paljon, mutta Thorin vain hiljensi hänet. Kääpiön silmissä oli surua menetettyjen puolesta, mutta myös helpotusta. 

Taistelu oli ohi ja he elivät. 

"Olen tässä", Thorin sanoi vielä kerran ja veti rakkaan voronsa vasten rintaansa. Bilbo kuuli Thorinin sydämen sykkeen ja tunsi toisen kehon lämmön.

Pimeys oli väistynyt ja nouseva aurinko tuonut takaisin hänen Kuninkaansa.
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Vilna

  • puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 1 257
  • © Ingrid
Vs: Hobitti: Nouseva aurinko | K-11 | Bagginshield
« Vastaus #1 : 22.08.2016 20:30:46 »
Ensiksi!!! Anteeksi tuhottomasti, että kommentointi kesti näin pitkään. Piti aluksi sulatella tätä tekstiä, mutta se sulattelu kestikin sitten pari kuukautta ja useita lukukertoja. :--D Story of my life. Joka tapauksessa!

Bagginshield ei varmaan koskaan tuu olemaan sellainen shippi, joka ei järkyttäisi mun sydäntä, oli sitten kyseessä canonin mukainen fic tai fix it. Tässä tekstissä oli paljon sellaisia aineksia, jotka sai mun lukemisen katkeilemaan, kun mun piti hetkeksi ihan vain jäädä maistelemaan joitakin lauseita tai sanoja ja sitä, miten hienon tunnelman ne yhdessä loi. Tässä oli just sellaista kielenkäyttöä, josta tykkään. Tää teksti tuntui vähän niin kuin sellaiselta avaralta valkoiselta asunnolta, joka on sisustettu tosi minimalistisesti (kuitenkin kauniisti), mutta se riittää, eikä se tarvitse mitään ylimääräistä.

Musta tuntuu, että hirveen moni jakaa nykyään tekstin, joka voisi ihan hyvin olla yhteinäinen ficlet/one-shot tällaisiin pieniin raapaleisiin! :--D Joskus mua häiritsee se (kun se tuntuu jotenkin tosi turhalta, että yksi ja sama kohtaus tavallaan katkaistaan jatkuvasti keskeltä poikki), mutta tässä se mun mielestä toimi tosi hyvin, koska tää teksti on tosi avara ihan jo rakenteeltaankin. Plus kahden ensimmäisen raapaleen lopussa Bilbo nukahtaa/pyörtyy. :--D

Lainaus
Silti hänen keuhkonsa haukkoivat pätkittäin happea --
Pätkittäin! Pätkittäin. ♥ Tykästyin tähän lauseeseen jotenkin tosi kauheesti.

Lainaus
Bilbo vaipui uneen, eikä osannut ajatella muuta kuin menetettyä Kuningastaan.
Omistusliite, asdfghjkl. Bilbon Kuningas. Bilbon Thorin. ;---; fml.

Tiedätkö mitä! Mulla on yksi hassu ajatus tästä tekstistä. Tiedän, että tää on fix it (ja mun mielikuvissa Bagginshield fix it tarkoittaa sitä, että Thorin elää ja ne lomailee paljon Konnussa ja katselee auringonnousuja ja -laskuja ja Bilbo keittää TEETÄ), mutta jotenkin en pääse siitä mielikuvasta eroon, että Bilbo kuolee tässä tekstissä. Bilbo kuolee ja kolmannessa raapaleessa Thorin herättää Bilbon kuolemanjälkeisessä elämässä ja jotenkin imo viimeinen virke (Pimeys oli väistynyt ja nouseva aurinko tuonut takaisin hänen Kuninkaansa. ;___; ♥) jotenkin vielä tukee sitä! En tiedä, ehkä ihan hassu ajatus sun mielestä, mutta tää sun niin kutsuttu fix it teki mut surulliseksi. :---D

No niin, nyt kun oon ollut järkevä niin voin vähän raiskata sulle sydämiä: ♥ ♥ ♥ ♥ ja rakastaa sua mun elämän loppuun asti. Tää on tosi kaunis ja tunteikas teksti, tosi taidokkaasti kirjoitettu. Ihana synttärilahja, kiitos rakas!

rakasta vilnaa takaisin? [ ] yes

Hazyel

  • Master of Godspeed
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 4 786
  • Not killing people is really hard.
Vs: Hobitti: Nouseva aurinko | K-11 | Bagginshield
« Vastaus #2 : 28.08.2016 04:48:47 »
Noh, päätin nyt sitten kuitenkin lukea tämänkin, kun kerran tämä oli auki välilehdissä ja piti keksiä lisää kommentoitavaa! Eli lisää Hobittia :3 Tää on kyllä kivaa vaihtelua, kun tulee luettua niin paljon Potteria, ja lisäksi tykkään Bilbo/Thorinista, joten en yhtään pane vastaan tällaisen lukemisessa!

Kaksi ensimmäistä raapaletta oli kyllä niin surullisen angstisia, että huh! Kieltämättä varsin sydäntä raastavaa, kun Bilbon tunnetila on tuollainen ja vaikuttaa siltä, että Thorin on kuollut, vaikka sitten kuitenkin tuo ensimmäisessä raapaleessa ollut Taurielin lausahdus antaa toivoa. Nyt ennen kuin luen vikan raapaleen niin tähän sellainen plot twist, että Thorin onkin kuollut vammoihinsa ja tästä tulee entistä angstisempaa?

Höh, tää päättyikin onnellisesti :( Eikun siis! :D Loppu oli todella suloinen, vaikka jotenkin en ihan uskoisi Thorinin käyttäytyvän noin. Ei vain vaikuta... Thorinmaiselta. Mutta toisaalta taas kun sota on päättynyt, Thorinkin on ehkä voinut levähtää ja se pehmeämpi puoli, mitä me ei elokuvissa nähty, ehkä tuli vähän enemmän pintaan. Joka tapauksessa suloista, että tässä oli kaunis ja onnellinen loppu, jossa Bilbo ja Thorin saivat toisensa.

En nyt valitettavasti oikein osaa sanoa muuta, koska mun aivot on täynnä höttöä tän ja sen edellisen sulta kommentoimani tekstin takia, joista molemmat oli tällaisia suloisia haikeita fluffintapaisia pläjäyksiä. Mutta tykkäsin kuitenkin, vaikka musta kuollut Thorin oiskin ollut mainio plot twist!
"When I say it doesn't hurt me, that means I can bear it."