Kirjoittaja Aihe: Twilight: Sunspots -Osa 7-(19.01) ! | K-11 E/B + muut tavalliset  (Luettu 11394 kertaa)

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Sunspots -Osa 5-(16.01)
« Vastaus #40 : 16.01.2010 23:37:23 »
Emmett, Emmett, Emmett.. Niin perus ;D Repesin kans. :D Olit onnistunu kirjottaan sen hyvin itsensä laiseksi. :D Pidin tästä luvusta. :) Mut keitäköhän on tulossa? :o Volturit? En mie tiiä yhtään ???
Rakentavaa ei valitettavasti synny mutta toivoisin jatkoa <3

NiNNNi
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

offcorse

  • ***
  • Viestejä: 42
Vs: Sunspots -Osa 6-(17.01)
« Vastaus #41 : 17.01.2010 17:27:29 »
A/N: No niin, tässä tulee kuudes luku! Hope you enjoy!
Tätä oli uskomattoman hauskaa kirjoittaa, eli toivon että teillä on yhtä hasukaa tätä lukiessanne : D


Osa 6.
EmPov

"Voi perhanan pirhana", kirosin mielessäni. Olimme suunnitelleet häät tarkkaan, viimeistä yksityiskohtaa myöten. Tätä emme kuitenkaan olleet osanneet odottaa.
"Paljonko meillä on aikaa?" Esme kysyi vapisevalta Alicelta. Joskus hänen näkynsä tulivat niin suurella paineella, että se vei häneltä kaikki voimat. Pikkusiskoni oli muutenkin meistä herkin ja heikoin, vaikkei hän suostunutkaan sitä myöntämään. Pienen kokonsa vuoksi hän väsyi nopeiten, ja hänen aivonsa olivat jatkuvalla rasituksella näkyjen ja niiden hallitsemisen vuoksi. Alice joutui syömään yhtäpaljon kuin minä, pitääkseen kykynsä hallinnassa. Ja voin sanoa, ettei minunkaan ruokahalussani ole moittimista. Tuntui pahalta nähdä Alice niin heikkona.
"He... tulevat noin... puolessa tunnissa. Haluavat... kai onnitella... hääparia."
"Ihmisvieraat on saatava pois. Aro ei ilahdu, jos huomaa meidän olevan liian ystävällisissä väleissä ihmisten kanssa", Carlisle ajatteli ääneen. "Emmekä tietenkään halua riskeerata heidän turvallisuuttaan."

"Miten me saamme kaikki ihmiset pois luonnollisesti ja huomaamattomasti?" Esme kysyi ja puristi Alicea hellästi itseään vasten.  "Emme me voi vain käskeä heidän lähteä."
"Ja miksi emme?" Rosalie tiuskaisi. Tiesin, ettei hän olisi halunnut yhtään ihmistä häihimme. Jos häneltä olisi kysytty, meidän ei olisi edes pitänyt vilkaista ihmisiin päin, saati sitten ystävystyä heidän kanssaan. Sen jälkeen kun Bella oli astunut elämäämme, Rosen ja Edwardin välit olivat yhtäkkiä viilenneet. Minusta Bella oli mukava ja hänet oli hauska saada punastumaan. Muutenkin ihmiset olivat hupaisia, he kaahottivat ympäriinsä ja koettivat tehdä niin paljon kuin mahdollista lyhyen elämänsä aikana. Ihmisillä oli kokoajan kiire jonnekin ja he ottivat asiat liian vakavasti. Se johtui tietenkin siitä, että he kuolisivat joskus, joten he pelkäsivät menettävänsä jotain oleellista. Minulla taas oli aikaa kyllästymiseen asti, eikä sitä tarvinnut ottaa liian vakavasti vaikka sattuisikin putoamaan kerrostalon katolta. Viimeksi kun olimme Rosalien kanssa New Yorkissa, vein hänet romanttiselle kuutamokävelylle pilvenpiirtäjien katoille. Imitoidessani King Kongia luiskahdin vahingossa alas, ja Rose nosti siitä suuren metelin. Ihan turhaan minun mielestäni, sattuuhan sitä. Ja dramatiikkahan kuuluu romantiikkaan, eikö?

"Jonkun meistä on pakko lähteä ihmisten mukaan." Carlisle mumisi hiljaa. Ajattelin voivani lähteä saattamaan heitä. Sehän voisi olla hauskaakin, vaikkakaan Rose ei ilahtuisi.
"Ei", Edward vastasi ajatuksiini. Mielestäni jokaisella enemmän tai vähemmän elävällä olennolla pitäisi olla oikeus edes jonkin asteiseen ykistyisyyteen. Edwardin perheenjäsenenä siihen ei kuitenkaan ollut mahdollisuutta, ja se teki elämästä paljon vaikeampaa. Edward nimittäin oli ehdottomasti rehellisyyden puolesta, kun minä taas uskoin, etteivät pienet valkoiset valheet haittaisi mitään. Edward oli paljastanut muille, kuka oli tukkinut vessanpöntön biljardikuulilla ja venyttänyt Rosalien vaaleanpunaisen villajumpperin muodottomaksi. Minulla oli ollut tylsää kun muut olivat metsästämässä, ja olin vain halunnut kokeilla, kuinka tehokkasti pönttö vetää (ei kovinkaan tehokkasti... vain yhden biljardipallon sain kulkemaan viemäristä alas, ja senkin pienellä avustuksella) ja saisiko se villajumpperi minutkin näyttämään syötävän hyvältä. (ei saanut, Rose nimittäin näytti siinä upealta, mutta minut se sai näyttämään ylipainoiselta homo-possulta) Ei kai noita pieniä tieteellisiä eksperimenttejä olisi tarvinnut paljastaa muille? Sen seurauksena Jasper kutsui minua pitkään pieneksi neitiystäväkseen ja Rosalie osti minulle oman vaaleanpunaisen villapaidan.

"He yrittävät värvätä minua ja Edwardia joukkoihinsa, ja hääparin tai vanhempien puuttuminen olisi heistä liian epäilyttävää." Alice kertoi ja katsoi pahoittelevasti mieheensä. "Jasper, olet ainoa, joka jää jäljelle. Sinun ja Bellan täytyy viedä ihmiset jonnekin. Me muut jäämme ottamaan Volturit vastaan ja huolehdimme vampyyrivieraista."
"Äh, hyvä on" Jasper inahti "Mitä me teemme heille?"
"Esittäkää vaikka saksanpolkkaa!" ehdotin.
"Emmett!" Alice parahti ja Rose mulkaisi minua. Selvä se, tiedän että tilannetajuni on omaa luokkaansa, ja ehkä nyt ei ollut oikea tilaisuus laukoa päättömyksiä. Nipistin suuni tiukasti kiinni ja lupasin itselleni ajatella tästä lähin kahdesti, ennen kuin sanoisin mitään.
"Oikeastaan ajatus ei ole hullumpi", Edward totesi, ja naurahti kuivasti ilmeisesti nähdessään kuvitelmani Bellasta ja Jasperista tanssimassa saksanpolkkaa.

"Arvoisat vieraat", Edward otti tilanteen hallintaansa ja nousi yllättäen lavalle, jonka olin eilen illalla pystyttänyt Carlislen kanssa puutarhaamme. Kaikki naisvieraat huokailivat, kun Edward jatkoi puhumista. Velipoika osasi todellakin olla karismaattinen kun vain halusi."Kuten varman tiedättekin, Emmettin sukujuuret tulevat Saksasta. Siellä on tapana, että morsiusneito ja sulhaspoika esittävät vieraille saksanpolkkaa ja laulavat perinteisiä lauluja. Nyt Bella ja Jasper siis johdattavat teidät valitsemaansa paikkaan ja esittävät teille ohjelmanumeronsa, sen jälkeen palaatte tänne ja juhlat jatkuvat!" Sitä mukaa kun Edward puhui, perheenjäsentemme ilmeet vaihtelivat huvittuneista kauhistuneiksi.

Kun Edward laskeutui takaisin lavalta, hän joutui kysymystulvan uhriksi.
"Miten niin, minun sukujuureni ovat Saksasta?" kysin ihmeissäni. Ei minulle vaan oltu koskaan kerrottu siitä. Olin aina uskonut olevani täysin amerikkalainen.
"Rakas, Edward vain keksi sen pelastaakseen tilanteen", Rosalie naurahti minulle.
"Miten niin, minä tanssin saksanpolkkaa? Enhän minä osaa tanssia!" Bella kysyi kauhuissaan.
"Tiedän ettet pidä siitä, mutta isäsihän on täällä." Edward vastasi. Bella nyökkäsi kummastuneena.
"Et kai halua saattaa häntä, tai ketään muutakaan vaaraan? Tämä on poikkeuksellinen tilanne, ainoa tapa saada kaikki ihmiset pois, on esittää heille viihdyttävä ohjelmanumero."
"Hyvä on", Bella huokaisi. Voi rassua, hän piti esiintymisestä vielä vähemmän kuin Jasper. Kuvittelin taas heidät kaksi tanssimassa saksanpolkkaa ja naurahdin ääneen.
"Mitä nyt?" Jasper kysyi ja näytti niin onnettomalta, että nauroin vielä lisää.
"Sitä vaan, että miten juuri te kaksi päädytte tähän hommaan. Tai siis, tehän olette ne kaksi, jotka pitävät kaikkein vähiten esiintymisestä. Eikä kumpikaan teistä osaa tanssia, vai osaako? Ja oikeastaan tämä on ihan oikein sinulle Jasper, mitäs meni tunkemaan niitä terälehtiä niskaani. Selkäni tuoksuu ällöttävän imelälle. Ei Rosaliekaan halua puuhailla kukkapuskalta tuoksuvan miehen kanssa, uroksella pitää olla kunnon ominaishajunsa ja..."
"Emmett, jos säästäisit yksityiselämämme ihan vain meille kahdelle?" Rosalie keskeytti.


Jasper ja Bella huokaisivat alistuneina. Jasper käveli ovelle, nosti kätensä torveksi suunsa ympärille ja kuulutti; "No niin! Tänne päin, seuratkaa meitä."
Hetkeä aiemmin Alice ja Esme olivat kiertäneet selittämässä vaivihkaa muille vampyyreille tilanteen, joten he kaikki Peteriä ja Charlottea lukuunottamatta jäivät. Jasperin ystävät halusivat ehdottomasti nähdä tanssiesityksen ja päästä naljailemaan tämän kustannuksella. Annoimme heidän mennä mukaan, sillä mikäli Volturit syystä tai toisesta törmäisisivät ihmisiin, ei kahdesta vampyyrista olisi kuin hyötyä heidän puolustamisessaan.

Kun ihmiset ja Jasper olivat lähteneet, jäimme odottelemaan Voltureiden saapumista. Samalla meillä oli loistava tilaisuus seurustella vapyyriystäviemme kanssa. Näin Tanyan liimautuvan kiinni Edwardiin, ja päätin mennä pitämään Bellan puolia.
"Hei Emmett, ja onnea vielä! Monesko kerta tämä nyt onkaan?" Tanya kysyi, kun yllättäen ilmestyin heidä taakseen.
"Öm, viidennet tai kuudennet. Mutta seuraavalla kerralla onkin jo sinun vuorosi, vai mitä Edward?"
Edward mumisi vaivaantuneena jotain, hän ei selvästikään ollut maininnut sanaakaan Bellasta entiselle ihailijalleen.
"Ai, et olekaan kertonut olevasi suhteessa", Tanya totesi, ja pettymys kuulsi hänen äänestään, kun hän koetti hillitä itsensä. "Kuka hän on? Olemmeko tavanneet?"
"Ei, ette ole. Bella on..." Edward empi. Ei kai se nyt voinut olla noin vaikeaa kertoa tyttöystävästään. Minua oikein hävetti velipojan puolesta, pitää sitä miehestä nyt sen verran rohkeutta löytyä.
"Bella on ihminen. He ovat olleet nyt yli vuoden yhdessä, ja edelleen umpirakastuneita. Häät ovat vain ajan kysymys." avitin Edwardia, joka mulkaisi minua "tästä puhutaan vielä"-ilmeellä. Koin velvollisuudekseni pitää Bellan puolia.
"Ai", Tanya totesi, eikä saanut enää sanaakaan suustaan. Tuijotimme hetken toisiamme hiljaa, kunnes hän kääntyi koroillan ja lähti kävelemään muun seurueen luo.

"He saapuvat, olkaa luontevia!" Alice huudahti yhtäkkiä, ja kaikki hiljenivät. Muutaman kymmenen sekunnin kuluttua metsästä ilmestyi viisi hahmoa.
"Päivää ja lämpimimmät onnittelumme hääparille", kuului Aron kylmä ääni. "Pahoitteluni, kun saavuimme näin ilmoittamatta. Olimme ohikulkumatkalla, kun kuulimme häistä."
"Valehtelija", kuulin Edwardin mutisevan vieressäni. "He tulivat tätä, eivätkä mitään muuta varten."
"Tervetuloa, mutta eikö Caius ole mukananne?" Carlisle kysyi ja astui edemmäs silmäillen joukkoa. Vain Aro, Marcus, Jane, Demetri ja Felix olivat tulleet.
"Hänen täytyi jäädä hoitamaan asioita Italiaan", kuulin Aron vastaavan, ja sitten he jatkoivat keskustelua hiljemmalla äänellä.

Jane vilkuili ympärilleen, ja huomatessaan Edwardin, Rosen ja minut, hän käveli itsevarmasti luoksemme. En pitänyt tuosta tytöstä, hänessä oli jotain liian tunkeilevaa ja suorastaan röyhkeää. Toisin kuin muu perheensä, hänen kasvoillaan oli aina vino hymy, aivan kuin hän olisi tiennyt jotain noloa kaikista muista. Kun minä halusin vaikuttaa itsevarmalta, kuvittelin muut alastomiksi. Ehkä Janekin sovelsi tätä menetelmää, vaikka hänen taidoillaa en uskonut sen olevan tarpeellista.
"Onnitteluni", Jane totesi kylmästi, ja kätteli meitä jokaista vuoronperään. Hän vilkaisi Rosalieta arvostelevasti, ja hänen silmissään välähti kateus. Kukaan ei voinut olla vaimoani kauniimpi, sen Janekin hyvin tiesi.

"Miten teillä on noin paljon ruokaa?" hän kysyi "Vai oletteko te 'vegetaristit' siirtyneet syömään myös ihmisten moskaa?" Jane nyrpisti pientä nenäänsä inhoten.
"Emme toki. Pysyttelemme yhä eläimissä, teidänkin kannattaisi kokeilla. Harmaakarhut ovat lähes ihmisten veroisia, ja ne sätkivät vastaan paljon enemmän." Edward sanoi koettaen saada Janen unohtamaan ruoan. Miten meille ei ollutkaan tullut mieleen siivota ruokapöytää pois?
"Hmph", Jane tuhahti, muttei mennyt lankaan. "Mihin te sitten tarvitsette noin paljon ruokaa? Ruokitteko te ihmisiä?"
"Ne olivat täällä lavasteena. Pastori katsos oli ihminen, ja kävi kahvilla siunauksen jäljeen", Rosalie pelasti tilanteen.

"Edward!" Carlisle kutsui, ja Edward vilkaisi pahoitellen minua ja Rosea joutuessaan jättämään meidät kaksin tuon pienen hirviön kanssa. Alicekin oli kutsuttu Aron ja Marcuksen luokse, eikä ollut vaikeaa arvata mitä varten. Tietenkin Volturit elättelivät yhä toiveita siitä, että erikoiskykyjä omaavat Alice ja Edward liittyisivät joukkoon. Ennemmin minä söisin hillosipuleita, kuin he liittyisivät Voltureihin. Noita pieniä, niljaisia, valkoisia palluroita olin maistanut kerran, kun olin hävinnyt vedon Jasperia vastaan, mutten enää koskaan tekisi samaa virhettä.

Volturit alkoivat tehdä lähtöä, ja Jane lopetti keskustelun Rosalien kanssa. Olin kuunnellut heitä vain puolella korvalla keskittyessäni tuijottamaan Rosen vasenta korvaa. Se oli kaunein koskaan näkemäni korva, mutten ollut tajunnut sitä ennen.
"Ehkä tapaamme pian", Jane sanoi ja käveli juhlallisesti muiden Voltureiden luo.
"Jos muutatte mieltänne, niin tiedätte mistä meidät löytää", kuulin Aron vielä sanovan Edwardille ja Alicelle, ja yhtäkkiä kaikki Volturit olivat taas kadonneet.

"Jane ei oikeastaan ole niin kamala. Voisin jopa pitää hänestä", Rose totesi kun he olivat menneet.
"Mitä?" hätkähdin, "Hän on inhottavin pieni otus, jonka olen koskaan tavannut!"
"Ajattele asiaa hänen kannaltaan: ei hänkään ole tätä elämää valinnut, ja oikeastaan hän on erittäin älykäs. Hän oli vielä niin nuori muuttuessaan, hän on menettänyt paljon."
"Enkä ajattele", murahdin. "Ajattelen vain sinua ja korvaasi."
Rosalie katsoi minua kulmiensa alta, ja kiljahti kun nuolaisin äkkiä hänen korvaansa.
"Hyi Em! Älä viitsi, emme me ole mitään koiria!"
"Sinulla vain on niin suloiset korvat!"


A/N: Kuten huomasitte, tein tästä nyt sitten pitkän. Siksi saattekin odottaa jatkoa pidempään, tiistaihin asti. Seuraavakis on siis vuorossa Jasperin kertomus siitä, miten saksanpolkan esitys oikein meni. : D

Elän kommenteistanne, joten antaa palaa!


Minkä puolesta elät, jos olet kuolematon?

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Sunspots -Osa 5-(16.01)
« Vastaus #42 : 17.01.2010 17:55:36 »
Hahaa.. Emmett <3 Niin ihana. :D

Lainaus
"Ajattelen vain sinua ja korvaasi."
Rosalie katsoi minua kulmiensa alta, ja kiljahti kun nuolaisin äkkiä hänen korvaansa.
"Hyi Em! Älä viitsi, emme me ole mitään koiria!"
"Sinulla vain on niin suloiset korvat!"
Repesin xD

Juu, luku oli ihana ja en huomannut itse ainakaan virheitä. :)
Emmett oli onistuttu luomaan hyvin. ;)
Toivoisin taas jatkoa piakoin. :D

NiNNNi
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

offcorse

  • ***
  • Viestejä: 42
Vs: Sunspots -Osa 5-(16.01)
« Vastaus #43 : 17.01.2010 20:28:26 »
NiNNNi: Kiitos : ) Itsekin olin tyytyväinen Emmettiin, sen sijaan alkua pidin hieman sekavana. Hyvä jos virheitä ei löydy, mutta jos löytyy, niin ilmoittakaa toki. Tarkistan tekstin aina heti kirjoittamisen jälkeen, ja noin tunnin kuluttua. Silloin huomaa helpommin virheet...

Koetan saada jatkoa pian, mutta ensin pitää opettaa Jasper ja Bella tanssimaan polkkaa! : D
Minkä puolesta elät, jos olet kuolematon?

offcorse

  • ***
  • Viestejä: 42
Vs: Sunspots -Osa 6-(17.01)
« Vastaus #44 : 18.01.2010 20:54:55 »
oho, olin unohtanu vaihtaa tuon otsikon :S

Nyt tänään ei vaan inspaa, jatkoa tulee siis huomenna...
Lähetin juuri koko tarinan luettavaksi parhaalle ystävälleni, ja jännitän mitä se tykkää. Onhan se kuitenkin ihan eri asia luetuttaa jotain tuntemattomilla, kuin tutuilla. Ja sen mä voin pakottaa antamaan pitkää ja rakentavaa palautetta : D
Luetutatteko te koskaan ficceänne tutuilla?
Minkä puolesta elät, jos olet kuolematon?

E_Bella

  • Vieras
Vs: Sunspots -Osa 6-(17.01)
« Vastaus #45 : 18.01.2010 21:50:23 »
oho, olin unohtanu vaihtaa tuon otsikon :S

Nyt tänään ei vaan inspaa, jatkoa tulee siis huomenna...
Lähetin juuri koko tarinan luettavaksi parhaalle ystävälleni, ja jännitän mitä se tykkää. Onhan se kuitenkin ihan eri asia luetuttaa jotain tuntemattomilla, kuin tutuilla. Ja sen mä voin pakottaa antamaan pitkää ja rakentavaa palautetta : D
Luetutatteko te koskaan ficceänne tutuilla?

Tuohon sun kysymykseen... hmm, en oikein osaa vastata..  :D  kaverini on kyllä kukenut 'raakoja versioita' ja nauranut niille hulluna, mutta ei ole tämän hetkistä ficciäni lukenut valmiina... =D  Luonnosteluja kyllä aiika paljon...  ne on sen mielestä varmaan parempia, kuin tarina itsestään... (naureskelen tässä omalle sekavalle kommentilleni..)   ;D

ainiin, ja jatkoa toivoisin, tässä samalla...  :D 
~E_Bella~

Xafir

  • Vieras
Vs: Sunspots -Osa 6-(17.01)
« Vastaus #46 : 19.01.2010 10:06:24 »
888D Saat olla ylpee itsestän, oon lukenu monen monta ficciä, ja vaikka ne ois ollu kuinka hauskoja mun mielestä, niin yhellekään en oo nauranu ääneen. Tää on poikkeus!
Pari virhettä lösin mut ei niin tärkeetä. mahtava!!

Jatkoaaaa

offcorse

  • ***
  • Viestejä: 42
Vs: Sunspots -Osa 6-(17.01)
« Vastaus #47 : 19.01.2010 18:51:02 »
E_Bella: Mun mielestä se vaan on niin paljon vaikeempaa antaa kaverin lukea :S Jo ihan senkin takia, että ficcejä pidetään usein jotenkin lapsellisina : D Ja jatkoa koetan saada pian.. toivottavasti jo tänään...

Xafir: Kiitos : ) Yllätyin itsekin siitä, miten hyvin tämä "kevyen ja hauskan" tekstin kirjoittaminen onnistuu... yleensä kirjoitan aikamoista angstia : P
Minkä puolesta elät, jos olet kuolematon?

offcorse

  • ***
  • Viestejä: 42
Vs: Sunspots -Osa 6-(17.01)
« Vastaus #48 : 19.01.2010 21:45:01 »
A/N: No niin... pienestä motivaation puuttesta huolimatta sain kuin sainkin tämän valmiiksi. Itse sanon suoraan: olen ääääärimmäisen pettynyt tulokseen. Olin kaavaillut tästä jotain paljon hauskempaa, mutta tästä tulikin ihan tylsä.
Pöh pöh ja pöh.

No, ensi kerralla sitten tsemppaan ja teen jotain hienompaa!


Osa 7.
JPoV

Kirosin Emmettin ja hänen loistoajatuksensa alimpaan manalaan. Saksanpolkkaa, ja mitä vielä? Emmettin kaltaiselle höhlälle se vielä sopisikin, mutta minäkö tanssisin saksanpolkkaa ja laulaisin perinteisiä saksalaisia lauluja? Onneksi olin sentään opiskellut aikoinaan saksaa, espanjan, ranskan, iirin, hindin, kreikan, katalonian, portugalin, kurdin, kiinan ja muutaman muun kielen lisäksi. Osasin jopa muutaman helpon laulun.
"Bella, osaatko puhua saksaa?" kysyin. Bella näytti jopa ahdistuneemmalta kuin minä.
"Opiskelin sitä entisessä koulussani." hän vastasi ja huokaisi raskaasti. "Tämän Edward saa vielä maksaa. Kaikista hätävalheista juuri tämä, niinpä tietenkin."
"Hyvin se menee", koetin rohkaista häntä, mutten onnistunut vakuuttamaan edes itseäni.
Bella kohotti kulmiaan ja naurahti. "Niinköhän?" Jatkoimme kävelemistä hiljaisina, ja hetken kuluttua pysähdyimme odottamaan takanamme rämpivää, noin kymmenhenkistä seuruetta.

"Paljonko vielä on matkaa?" tanakka täti-ihminen nurisi takanamme. Hän oli ilmeisesti Esmen työkaveri Amalia, josta hän oli joskus puhunut huvittuneeseen sävyyn.
"Ei enää paljoa. Aukio näkyy jo", sanoin ja käännyin väläyttämään hurmaavimman hymyni. Samassa kun näin tämän imelän vaaleanpunaiseen hörselöön pukeutuneen, mursua muistuttavan naisen, jouduin kääntymään ympäri tukahduttaakseni naurun. Bella huomasi tämän, ja vilkaisi minuun pyöritellen silmiään. Amalia ei ollut kai yksinkertaisuudesta ja harmoniasta kuullutkaan, ainakaan asuvalinnan perusteella.

"Jasper", Bella kuiskasi. "Miten me selviämme kuolematta häpeään? Minulla ainakin on kaksi vasenta jalkaa ja ääni kuin harakalla."
Naurahdin, "Onhan se tietenkin kiusallista hypellä tuikituntemattomien edessä. Mutta voin vaikuttaa esityksen tunnelmaan, tai ainakin siihen miten yleisömme siihen suhtautuu."
Bella katsoi minuun kummastuneena ja naurahti sitten kuivasti. "Ai niinpä tietenkin. Pieni 'pim' ja kaikki ovat iloisia ja tyytyväisiä.Unohdin, että se on sinulle niin helppoa."
"Helppoa?" kysyin. "Helppoa? Ei tosiaankaan, mikäli tuo mursu on täällä. Happamempaan naisihmiseen en ole hetkeen törmännytkään."

Saavuimme aukiolle ja istutimme katsojat kaatuneen puunrungon päälle. Huomasin Bellan vilkuilevan Charlien suuntaan nolona. Pian hän huomasi myös muutaman tuttavansa koulusta, ja lehahti kirkkaan punaiseksi. Olin koettanut viimeiseen asti estää Bellaa huomaamasta heitä.
"Ei Jasper, olen pahoillani. Kunnia se on minullakin", hän mumisi ja kääntyi lähteäkseen.
"Bella, meidän on pakko. Tämä on ainoa tapa estää onnettomuuksia syntymästä. Sinä olet nyt Cullen, ja Cullenit ovat valmiita jopa asettamaan itsensä naurunalaisiksi. Eikä häpeään kuole."

Keskitin ajatukseni suloiseen, pörröiseen kaniin ja mielestäni alkoi huokua rauhoittavia aaltoja Bellaa kohti. Olin todennut, että onnistuin vaikuttamaan mielialoihin parhaiten miettimällä asiaan sopivaa eläintä, tässä tapauksessa kani olisi sopiva.
"Selvä, selvä! Mutta lopeta tuo Jasper! Jos joudun nolaamaan itseni, haluan sentään saada kaiken ilon irti siitä, enkä vaipua mihinkään transsiin!"

Huokaisin ja otin Bellaa käsistä. Aloimme pyöriä ympäri, heilutella käsiämme, potkia maata, ja vähitellen löysimme sopivan rytmin ja tahdin. Vasen, oikea, ympäri, kops, kops, hyppy, vasen, oikea, ympäri, kops... Vilkaisin Bellaan, nyökäytin varovasti päätäni ja aloin laulaa.
"De Mekelnbörger leits nich slapen, leits nich slapen, leits nich slapen,
se sett den Kopp in´t Lanneswappen, vun Herrn Pastor sien Kauh!"


Kuten arvelinkin, Bella tunsi laulun ja yhtyi mukaan. Hänen pehmeä äänensä katkeili aina, kun hän joutui vetämään henkeä, ja varsinkin avoimissa äänteissä kuului erikoinen korostus. Muuten hän laului hyvin, enkä ymmärtänyt mitä hän oli tarkoittanut variksen äänellä. Naisille itsensä vähätteleminen tuntui kuitenkin olevan tyypillistä. Monen yhteisen vuoden jälkeen Alicen kanssa olin oppinut edes hieman naisten ajatusmaailmasta, vaikka se oli edelleenkin suuri mysteeri. Emmettin ja Edwardin kanssa keskustelimme usein naisten oikuista, ja salaa ammensimme tietoa Rosen ja Alicen Cosmopolitanista.

"Un uns niege Füerwehr, Füerwehr, Füerwehr
kreeg en Pott voll Wagensmeer, von Herrn Pastor sien Kauh!"

Kun tanssi alkoi sujua melkein itsestään, keskitin ajatukseni iloisen kirjavaa papukaijaan, ja pikkuhiljaa yleisöstä alkoi kuulua naurua, ja muutama jopa taputti käsiään tahdissa. Kuten olin arvellut, mursunaamainen nainen haroi vastaan minkä jaksoi. Äkkiä nyt, minun olisi keksittävä jotain todella hauskaa, jotain kertakaikkisen huvittavaa... sitten välähti. Ajattelin Emmettiä, kun hän avasi Rosalien joululahjan muutama vuotta sitten. Naurahdin, sain lisää puhtia, ja pian Amaliakin hymyili suopeana. Lopetimme Bellan kanssa loilottamisen ja tanssimisen, ja kumarsimme aplodejen saattelemana.

Katsoin hengästyneeseen Bellaan ja väänsin kasvoilleni jonkun hymyn tapaisen.
"Nyt, niin kummalta kuin se tuntuukin, kaikki ihmisvieraat ovat vakuuttuneita ohjelmanumerosta. Kenellekään ei tule mieleenkään, että siinä olisi ollut mitään epätavallista. Ja mitäs kummaa siinä nyt olisikaan, jos tanssii tyttöystävänsä parhaan kaverin, tai parhaan kaverinsa tyttöystävän, kanssa polkkaa metsäaukiolla?" kysyin nauraen.
"No ei yhtikäs mitään", Bellakin nauroi huomattavasti rennompana. "Saitko hänetkin vakuuttuneeksi?" hän kysyi vielä viitaten pienellä päänliikkeellä Amalian suuntaan.
"Ihme kyllä, sain. Siinä olikin vaikea tapaus", huokaisin.

Moneen vuoteen en todellakaan ollut kohdannut yhtä voimakasta tahtoa murjottaa.
"Yleensähän ajattelen eläimiä, mutta nyt tavoistani poiketen, jouduin ajattelemaan Emmettiä."
"Emmettiä?" Bella naurahti.
"Niin, monta joulua sitten hänen ilmeensä oli näkemisen arvoinen, kun hän avasi Rosen paketin. Siellä oli Halinalle-bokserit ja epilaattori."
Bella räjähti nauruun. En ollut koskaan kuullut hänen nauravan sillä lailla, niin iloisena. Ehkä Bella tosiaan oli niin mukava kuin Alice ja Edward aina antoivat olettaa.
"Hän oli muutamaa kuukautta aiemmin rikkonut Rosen oman epilaattorin joissain kokeiluissaan. Lie mitä hän sillä oli tehnyt, mutta se oli tuhantena muruna piilotettuna jääkaappiin." selitin.
"No, nyt sille ainakin on käyttöä!" Bella naurahti. "Tiedän parikin E:llä alkavaa henkilöä, jotka tulevat kärsimään loistavien ideoidensa vuoksi. Epilaattori kuulostaa hyvältä kidutusvälineeltä!"

A/N: Noin. Eli anteeksi vielä kerran, stressi näkyy näköjään jo kirjoittamisessakin. Nyt henkäisen syvään ja huomenna kirjoitan varmasti jo paljon paremmin. (Toivossa on hyvä elää :P )

Ilhaduttakaa toki kommenteillanne, ne ovat tärkeämpiä kuin uskottekaan!
Minkä puolesta elät, jos olet kuolematon?

Cindy

  • ***
  • Viestejä: 79
  • Let them know.
Vs: Sunspots -Osa 7-(19.01) !
« Vastaus #49 : 20.01.2010 17:30:41 »
Hihii, saksanpolkkaa 8D

No, ei se actionia ollut, Volturit luovuttivat aika helpolla.. Mut silti oli nice (: Mä en nyt (taaskaan) keksi mitään järkevää kommenttia, joten jatkoja vaan :-*
Cindy kiittää ja kumartaa. Vielä kerran ~

offcorse

  • ***
  • Viestejä: 42
Vs: Sunspots -Osa 7-(19.01) !
« Vastaus #50 : 20.01.2010 20:44:39 »
Tani: Kiitos : ) Hyvä jos sait nauraa : D Jatkoa tulee piakkoin.. nyt vaan ei inspaa sitten millään...

Cindy: Ei ollut actionia, ei... Mun piti aluks pistää Volturit tappelemaan, mut sit mua alko ärsyttään koko porukka ja halusin niistä vaan eroon mahdollisimman pian : P
Minkä puolesta elät, jos olet kuolematon?

Nebella

  • ***
  • Viestejä: 44
  • Edward ♥ Bella
Vs: Sunspots -Osa 7-(19.01) !
« Vastaus #51 : 08.02.2010 00:20:18 »
Anteeksi kun en ole kommentoinut aiemmin mutta nyt päätin! Olet aivan mahtava et tiedäkkään minkä nauru kohtauksen sain tämän ansiosta. Varsinkin viimeisen luvun äkkii lisää jatkuu en malta odottaa epilaattori kostoa :D:DD::D:D ähää nauran vieläkin. Huippu fikki en ole koskaan nauranut millekkään fikille näin paljoa. Anteeksi tämä sekava kommentti mutta parempaan en nyt pysty : DDDDD

E_Bella

  • Vieras
Vs: Sunspots -Osa 7-(19.01) !
« Vastaus #52 : 08.02.2010 08:12:26 »
hahhaj, Jasper ja Bella tanssimassa saksanpolkkaa?   :D
mutta kiva luku oli taas!  virheitä en löytänyt ja sitä rataa.. ; ))
jatkoa pyytelen.. ;)

An_n

  • Vieras
Vs: Sunspots -Osa 7-(19.01) !
« Vastaus #53 : 07.10.2010 15:56:29 »
Ja vielä mitä saksanpolkkaa hehehehhehe

Jatkoa
_


    -An_n

Anskubits

  • ***
  • Viestejä: 258
  • Only the strongest people have fallen
Vs: Sunspots -Osa 7-(19.01) ! | K-13 E/B + muut tavalliset
« Vastaus #54 : 10.10.2011 01:30:02 »
Reps :D
Nukuttaa nii ketusti että en jaksa kommentoida kunnolla, mutta tykkäsin ja toivon jatkoa nopeesti!

<3.Anskubits
Addicted to Twilight, The Vampire Diaries, Justin Bieber, Demi Lovato and Doctor Who