Kirjoittaja Aihe: Twilight: Sunspots -Osa 7-(19.01) ! | K-11 E/B + muut tavalliset  (Luettu 11395 kertaa)

offcorse

  • ***
  • Viestejä: 42
Vs: Sunspots !OSA 3!
« Vastaus #20 : 13.01.2010 16:42:22 »
minnamoi: Kiitos : )
Ylimääräsiä lainausmerkkejä? Missä? Mun silmäni ei löydä... :P
Jatkoa tulee varmaan jo tänään...Pitää vaan hetki fiilistellä ensin, aion nimitääin kirjottaa ekaa kertaa Emmettin näkökulmasta.. katotaan nyt mitä siitäkin tulee :D
Minkä puolesta elät, jos olet kuolematon?

mariamo

  • maggara.
  • ***
  • Viestejä: 213
Vs: Sunspots !OSA 3!
« Vastaus #21 : 13.01.2010 17:07:06 »
Hahaha, en toki nauranut 2.luvussa ;D
Pupuli :D
Alice jA Jasper aaww<3
En saa mitään järkevämpää sanottu :(

- loveya, maria
mitä jos tietäisit, että tämä kaikki päättyy tänään?

E_Bella

  • Vieras
Vs: Sunspots !OSA 3!
« Vastaus #22 : 13.01.2010 17:44:03 »
minnamoi: Kiitos : )
Ylimääräsiä lainausmerkkejä? Missä? Mun silmäni ei löydä... :P
hmm... etsinpä ne tuolta sulle.. ei kyllä tainnut olla kuin yksi, mutta mun silmät voi valehdella...  :-\
Lainaus
joustavaan oksaan."

tuossa oli yksi, muita en sitten löytänytkään...  ;)
laita vain jatkoa nopsaa!   ::)

~E_Bella~

offcorse

  • ***
  • Viestejä: 42
Vs: Sunspots !OSA 3!
« Vastaus #23 : 13.01.2010 18:11:06 »
mariamo: Kiitos : ) Aina ei edes tarvitse sanoa mitään järkevää, mua ainakin ilahduttaa jos edes tiedän jonkun lukeneen ja pitäneen : )

E_Bella: Kiitti, poistinkin sen ja nyt voidaan sit leikkiä, ettei sitä koskaan ollutkaan : D
Jatkoa alan kirjoittamaan nyt... eli viimeistään kahden tunnin päästä pitäisi olla ainakin vähän jatkoa. Katsotaan nyt ovatko Rose ja Emmett yhteistyöhaluisia...
Huh, mitähän tästä tulee, kun Emmett saa suunvuoron? : D
Minkä puolesta elät, jos olet kuolematon?

Cindy

  • ***
  • Viestejä: 79
  • Let them know.
Vs: Sunspots !OSA 3!
« Vastaus #24 : 13.01.2010 19:35:01 »
En sitten todellakaan revennyt, en kertaakaan. Oon surkee valehtelija.
Nomutkuitenkin, ihanaa tekstiä! Team Emmett <3

Alicen ja Jasperin part oli jotain niin söpöä  :D Hei, jatkoja nopeasti jookos, ei malta odottaa ((:
Cindy kiittää ja kumartaa. Vielä kerran ~

offcorse

  • ***
  • Viestejä: 42
Vs: Sunspots !OSA 3!
« Vastaus #25 : 13.01.2010 19:48:14 »
A/N:  Tässä tulee nyt lyhyt ja tylsä "väliluku" joka tarinan kannalta oli vain aivan välttämätön. Rose ei lukeudu lempihahmoihini, ja se ehkä näkyy kerronnassakin... En vain pääse hänen ajatusmaailmaansa. Rosalie on monessa suhteessa liian samanlainen kuin minä.

Lupaan jatkosta siis mielenkiintoisempaa. : )


RPov
Osa 4

Kaikki muut paitsi Emmett ja minä olivat poissa, ja kotona oli äänetöntä. Tai ainakin niin hiljaista  kuin on mahdollista mikäli Emmett on lähettyvillä. Välillä alakerrasta kuului hekottelua, kun hän nauroi typerille sarjakuvakirjoilleen. Joissain asioissa Emmett vain oli niin alkeellinen, esimerkiksi kirjamakunsa suhteen. Muutenkin Emmett oli tyypillinen miessukupuolen edustaja. Harva esimerkiksi tiesi, että oikeastaan se oli hän joka halusi mennä taas kerran naimisiin. Minullahan oli jo hänet, mitä muuta kaipaisin? Emmett kuitenkin halusi osoittaa kaikille, että olin hänen, ja rehvastella saaneensa niin upean vaimon. Kuten sanoin, hän oli tyypillinen mies.

Kuulin Alicen ja Jasperin nauravan pihalla, ja pian Alice säntäsikin rappuja ylös.
"Rosalie! Rose! Tänään on suuri päivä!" hän huhuili innoissaan. Tiesin Alicen odottavan häitä yhtä suurella innolla kuin minun. "Hopihopi! Täälläkö sinä vielä lojut? Häihin on enää viisi tuntia, on aika mennä valmistautumaan!" Alice kiskoi minut kädestä huoneeseensa, ja istutti minut suuren pukeutumispöydän eteen.

"Jasper! Vahdi Emmettiä sillä aikaa, kun saan Rosen valmiiksi. En halua hänen karkaavan taas jonnekin ja palaavan viimehetkellä suttuisena", hän huusi alakertaan, jossa pojat jo aloittivat autopeliään. Naurahdimme molemmat, kun muistimme miten viimeksi oli käynyt. Emmettille oli tullut hieman nälkä, ja hän oli päättänyt lähteä etsimään hiukopalaa ilmoittamatta tietenkään kenellekään. Kukaan ei edes huommannut hänen puuttumistaan ennen kuin olimme lähdössä kirkkoon. Jossain vaiheessa herra oli kuitenkin muistanut, että oli menossa naimisiin, ja saapui viimehetkellä kirkkoon kauluspaita väärinpäin, kravatti solmimattomana ja hiukset sammaleessa.

"Älä huoli", Alice nauroi. "Kyllä hän tälläkertaa käyttäytyy kunnolla."
"Niin, viimeksi teit hänelle erittäin selväksi, että jos tämä vielä toistuu, puhkot hänen nalleltaan silmät. Ei hän riskeeraisi Potun henkeä edes ruuan vuoksi." minäkin naurahdin. Oli liikuttavaa, miten Emmettin kaltainen raavas mies oli kiintynyt nalleensa Pottuun. Se oli hänen heikko kohtansa ja perheemme yleinen naurunaihe.

"Älähän nyt liiku, muuten voin vaikka pistää sinua!" Alice tiuskaisi ja keskittyi asettelemaan vaaleita ruusuja hiuksiini. Hänen kielensä pilkotti huulten välistä, kuten aina kun hän keskittyi ankarasti johonkin.
"Vau Rose, olet upea! Vaikka kyllähän sinä sen tiedätkin."
Kun hän oli saanut kampaukseni valmiiksi, Alice työnsi minut takaisin huoneeseeni ja käski pukea hääpuvun.
"Pysyt sitten siellä kunnes olen hoidellut Emmettin. En halua, että hän pilaa kampauksesi. Te kaksi kun ette voi pitää hetkeäkään näppejänne erossa toisistanne."
"Alice, tuo ei ole totta!"
"Onhan. Olette aivan mahdottomia. Mutta oli miten oli, sulhanen ei saa nähdä pukua!"

"Mutta onhan Em nähnyt sen jo viime häissä", yritin, sillä ehkä Alicen puheissa olikin perää. Ehkä emme tosiaankaan voineet olla erossa toisistamme, kaipasin jo nyt Emmettin kosketusta.
"Luuletko, että annan sisareni juhlia häitä kahdesti samassa puvussa?"
"Mutta Alice, minä pidin siitä mekosta!"
"Sama mekko se yhä on, muutin vain hieman kaulusta ja lisäsin muutamia yksityiskohtia. Nyt se on uusimman muodin mukainen." Alice myhäili selvästi tyytyväisenä työhönsä ja asetteli vielä muutaman hiuskiehkuran paikoilleen.

En voinut olla hymyilemättä, kun hän touhuissaan hyppeli siistimään perheen miehiä. Häntä kultaisempaa pikkusiskoa tuskin voikaan olla olemassa. Alice oli lämminsydäminen ja huolehti aina muista. Itse en pystynyt suhtautumaan elämään yhtä positiivisesti.
« Viimeksi muokattu: 19.01.2010 22:29:26 kirjoittanut offcorse »
Minkä puolesta elät, jos olet kuolematon?

mariamo

  • maggara.
  • ***
  • Viestejä: 213
Vs: Sunspots !OSA 3!
« Vastaus #26 : 13.01.2010 19:57:27 »
Ihana väliluku :)
Virheitä en löytänyt enkä kylläkään etsinyt :D
Jatkoa odotan :)

- loveya, maria
mitä jos tietäisit, että tämä kaikki päättyy tänään?

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Sunspots !OSA 3!
« Vastaus #27 : 13.01.2010 22:18:15 »
Juuh, mukava väliluku. :)
Ja kiva että oli Rosalien kuvakulmasta. :D
Oli mielestäni ainakin onnistunu ihan hyvi. ;) Ja en itsekkäänhuomannut virheitä. (Pakko itsekkin myöntää etten etsinyt edes. ;D )
Toivoisin piakoin jatkoa :D

NiNNNi
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

offcorse

  • ***
  • Viestejä: 42
Vs: Sunspots -Osa 4-(13.01)
« Vastaus #28 : 14.01.2010 00:00:36 »
mariamo ja NiNNNi: Kiitos ja kumarrus! : D
Rosalie on vaikea henkilöhahmo... Oikeissa kirjoissa se on kuvattu tosi kylmäksi ja yksipuoliseksi, ja sitten kun se kertoo menneisyydestään niin se on hiukkasen inhimillisempi. Sitten Aamunkoissa kun se suojelee Nessietä, se muuttuukin lämpimämmäks, mut siitä ei edelleenkään kerrota paljoa.
Ja sit jos siitä lukee tarinoita täällä, niin se on joko karmee biatch, tai tavallinen tallaaja.
Musta se ei oo kumpaakaan. Se on ihan rakastettava, mut sillä vaan on niin suunnaton arpi jossain syvällä sisimmässä, että se muuttaa kaiken.. Koetan alitajuntaisesti työstää, et millanen se oikeesti on, ja sitten kirjotan piiiitkän luvun sen näkökulmasta ja siitä tulee paljon parempi : )
Mut kuten sanoin, se on kiinnostava hahmo, mut liian samanlainen kun mä, jotta pystysin anakysoimaan sitä kunnolla.

Hahhahhaa.. kirjotin vitosluvun just valmiiks : ) Nyt muokkailen vähän, ja sit huomenna kun täällä taas on joku, joka voi vaikka lukeakin, niin julkasen sen. Mut siitä tuli omalla tavallaan söpö :')
Minkä puolesta elät, jos olet kuolematon?

minnamoi

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Kwop kilawtley
Vs: Sunspots -Osa 4-(13.01)
« Vastaus #29 : 14.01.2010 16:11:31 »
oi! kivaa uus luku! ;) mä tykkään ku välil on tälläsii välilukuja! ja must toi rosaliePOV onnistu hyvin! :)
virheitä en huomannut, enkä myöskään ettiny... teksti oli sujuvaa ja helppolukusta!

ihana toi emmettin nallejuttu! ♥

jatkoa (taas) odotellen, minnamoi♥
"Disco is back, motherfuckers!"♥

Hayles

  • ***
  • Viestejä: 129
Vs: Sunspots -Osa 4-(13.01)
« Vastaus #30 : 14.01.2010 16:21:27 »
Lainaus
"Älä huoli", Alice nauroi. "Kyllä hän tälläkertaa käyttäytyy kunnolla."
"Niin, viimeksi teit hänelle erittäin selväksi, että jos tämä vielä toistuu, puhkot hänen nalleltaan silmät. Ei hän riskeeraisi Potun henkeä edes ruuan vuoksi." minäkin naurahdin. Oli liikuttavaa, miten Emmettin kaltainen raavas mies oli kiintynyt nalleensa Pottuun. Se oli hänen heikko kohtansa ja perheemme yleinen naurunaihe.

Pottu :D En revennyt,en...

Rosalie ei todellakaan ole suosikkihahmoni, mutta kai sitä nyt voi joskus hetken kestää. Ja kunhan on tarpeeksi Emmettiä, niin kaikki hoituu!  ;) Mutta siis muuten tää oli aivan mahtava, nauran varmaan koko loppuelämäni tuolle Potulle ;D Eikä ollut kirjoitusvirheitä, mitä minä nyt niitä yritin bongailla.

Tää on aivan paras<3<3<3

Olipas rakentavaa ::)

Love, Hayles
20/3/2011 Kill the party with me and never go home

Cindy

  • ***
  • Viestejä: 79
  • Let them know.
Vs: Sunspots -Osa 4-(13.01)
« Vastaus #31 : 14.01.2010 17:06:19 »
Oi, söpöä :) Mukava luku oli, Rosaliesta tulee koko ajan esiin uusia puolia. Virheitä ei löytynyt, paitsi jossain taisi olla välilyönti liikaa, mut varmasti ei voi sanoa ;)

Aika jännä Em - Pottu välinen suhde. En nauranu ollenkaan :D

No mutta, jatkoja vaan (:
Cindy kiittää ja kumartaa. Vielä kerran ~

offcorse

  • ***
  • Viestejä: 42
Vs: Sunspots -Osa 4-(13.01)
« Vastaus #32 : 14.01.2010 18:25:22 »
minnamoi, Hayles ja Cindy: Tack så mycket! En tiedä mistä alitajunnasta toi Pottu pompahti, mutta toisaalta Emmettille voi kuvitella nallen kainaloon...   : D Toisin kuin esim. Jasperille tai Edardille. Emmett vaan on jotenkin... njaa se on Emmett...

Seuraava luku on jo tarkistamista vaille valmis. Tällä kertaa vuorossa EsmePoV:ia. Emmettin vuoro onkin sitten jo seuraavassa luvussa... Aion kertoa jokaisen näkökulmasta, niin opin mikä mun kirjotustyyliin sopii parhaiten. Eli jos jollakulla on jotaan kommentoitavaa sen suhteen, et kenen näkökulmasta osaan/en osaa kirjoittaa, niin kertokaa ihmeessä! : )
Minkä puolesta elät, jos olet kuolematon?

offcorse

  • ***
  • Viestejä: 42
Vs: Sunspots -Osa 5-(16.01)
« Vastaus #33 : 16.01.2010 15:58:09 »
A/N: Tässä tämä nyt olisi.. tarkistin moneen kertaan, enkä usko kirjoitus virheitä löytyvän : ) Sanokaa kuitenkin, jos löydätte. Täydellisyyteen on niin pitkä matka, että apu kelpaa aina!  : )

Tässä siis niimeinkin ne häät, Esmen näkökulmasta. Tajusin juuri, että tätä ficciähän voi jatkaa niin pitkään, kunnes kyllästyn. Ja nyt ainakin motivaatiota riittää! : P

Olkaa hyvä!


EsmePov
Osa 5.

Kirkonkellot kumisivat ja helisivät ylhäällä tornissa. Viimeisellä kumahduksella kirkon perällä olevat suuret ovet aukesivat ja ympäriltäni alkoi kuulua kohinaa, kun vaatteet hankautuivat toisiaan vasten kaikkien kääntyessä katsomaan tulijoita. Huokaukset ja ihastelut kaikuivat salissa, kun Rosalie astui näkyviin Carlislen saattelemana. Hän oli kaunein kenenkään koskaan näkemä morsian, eikä tämä ollut vain ylpeän ja liikuttuneen äidin mielipide. Rosalie säteili varsin tietoisena saamastaan ihailusta, muttei vilkaissutkaan sivuilleen. Tyhmempikin tajusi, ettei hän nähnyt ketään muuta kuin alttarilla odottavan Emmettin. Emmettinkin silmät olivat nauliutuneet Rosaliehen, eikä hän huomannut edes bestmaneinaan toimivien Jasperin ja Edwardin ilveilyjä. Saavuttuaan alttarille, Carlisle kumarsi ja laski Rosalien käden Emmettin valtavaan kouraan, joka poikkeuksellisesti oli puhdas. Pitäisikin muistaa kiittää Alicea siitä, että hän oli pakottanut Emmettin puhdistamaan kynnenalusensa.

Carlisle palasi istumaan vierelleni ja otti minua kädestä.
"Rakas, voiko kauniimpaa näkyä olla?" kysyin. Kirkon etuosassa seisoivat kaikki lapseni onnellisina ja sädehtivinä. Tunsin olevani onnellisin äiti maailmassa. Carlisle puristi kättäni vastaukseksi ja huomasin hänenkin silmiensä kostuvan.
"Kiitos", kuiskasin niin hiljaa, etteivät muut kuin mieheni tarkat korvat kuulleet sitä.
"Ole hyvä. Mutta mistä?"
"Kaikesta. Siitä kun rakastat minua, olet vierelläni ja annoit minulle tämän elämän."
Istuimme hiljaa ja ihailimme lapsiamme. Ensimmäistä kertaa myös Edward näytti onnelliselta. Aikaisemmin häätunnelmaa oli aina hieman latistanut Edwardin väkinäisyys ja jäykkyys. Hänestä mahtoi olla vaikeaa katsella sivusta jotain suunnattoman voimakasta, josta hän ei ymmärtänyt mitään, rakkautta. Nyt hän kuitenkin hymyili ylpeänä Bellansa rinnalla, eikä syyttä. Bella näytti suloiselta sinivalkoisessa mekossaan, ja veti melkein vertoja tyttärilleni. Kuinka kaunis hänestä tulisikaan vampyyrina? Siis jos tulisi, korjasin äkkiä mielessäni. Jostain syystä kuvittelin aina hänenkin liittyvän perheeseemme, ja tulevan todellakin tyttärekseni.

"Rosalie Hale. Tahdotko ottaa Emmett Cullenin puolisoksesi, ja rakastaa häntä myötä- ja vastoinkäymisissä, nyt, aina ja jokaisena hetkenä ikuisuudessa?" pastori kysyi narisevalla äänellään. Osa juhlavieraista naurahti muokatulle vihkivalalle, mutta vampyyriystävämme ymmärsivät, miksi "kunnes kuolema meidät erottaa" oli muutettu ikuisuudeksi.
"Tahdon", Rosalie vastasi ja näin hänen kynsiensä uppoavan Emmettin kämmeniin.
"Emmett Cullen. Tahdotko ottaa Rosalie Halen aviovaimoksesi, ja rakastaa häntä myötä- ja vastoinkäymisissä, nyt, aina ja jokaisena hetkenä ikuisuudessa?"
"Tahdon, mutta saanko nyt suudella morsianta?"
Naurunpyrskähdyksien säestämänä hän kaappasi Rosen syleilyynsä, ja he suutelivat ehkä hieman turhankin intohimoisesti.
"Voi Emmett, Emmett! Aivan kuin et olisi naista ennen nähnyt", hykertelin mielessäni.
"Julistan teidät aviopariksi. Voitte... suudella... morsianta." pastori jatkoi häkeltyneenä.
"Uudestaanko?" Emmett kysyi riemastuneena, ja odottamatta vastausta muiskautti vielä uuden suukon osuen Rosalien nenään.

Pihalla Alice jakoi kaikille pussukoita, jotka oli täytetty ruusunterälehdillä, joita kaikki alkoivat heitellä morsiusparin päälle heidän astuessaan ulos ovesta.
"Tämä on kosto meidän häistämme!" kuulin vieressäni seisovan Jasperin mutisevan kun hän kumosi sangollisen terälehtiä Emmettin päälle ja tunki niitä kauluksesta sisään.
Kaikki nauroivat ja onnellinen Emmett säteili ja puristi Rosalieta itseään vasten. Käyttäydyimmekö me Carlislen kanssa myös noin häissämme? Melko varmasti, vaikka Carlisle odottikin aina pastorin lupaa ennen kuin suuteli. Väkeä kerääntyi parin ympärille onnittelemaan ja ihastelemaan.

"Alice! Alice mikä sinun on?" kuulin Bellan kysyvän huolestuneena takanani.
Käännyin ympäri ja huomasin Alicen tuijottavan eteensä, aivan kuin hän olisi nähnyt jotain huolestuttavaa.. ei kai? Ei kai mikään tulisi pilaamaan tätä onnen ja rakkauden päivää?
Alice vapisi ja putosi polvilleen. "Minä näen.. he tulevat.. he ovat täällä pian", hän kuiskasi huolestuneena.
Minkä puolesta elät, jos olet kuolematon?

E_Bella

  • Vieras
Vs: Sunspots -Osa 5-(16.01)
« Vastaus #34 : 16.01.2010 16:26:14 »
nauroin Emmettille... :D  *kyllä, mutta saanko nyt suudella morsianta?* *uudestaanko?* ^-^
virheitä en löytänty tästä luvusta (no, en ainakaan huomannut..)  ::)
jatkoa pyytelisin.. =D
~E_Bella~

Cindy

  • ***
  • Viestejä: 79
  • Let them know.
Vs: Sunspots -Osa 5-(16.01)
« Vastaus #35 : 16.01.2010 17:23:43 »
Voi, Emmett on niin Emmett, omissa häissäkin :D Kiva luku, olis kyllä überihanaa, jos ne ois piikkusen pitempii.. Joo. Onkohan meillä luvassa actionia, vika lause sitä aika paljon lupaili  ;D

Oon toivoton :3 Mutta, jatkoja vaan, ei malta odottaa  ::)
Cindy kiittää ja kumartaa. Vielä kerran ~

offcorse

  • ***
  • Viestejä: 42
Vs: Sunspots -Osa 5-(16.01)
« Vastaus #36 : 16.01.2010 17:42:05 »
E_Bella ja Cindy: Kiitos : ) Jatkoa syntyy nyt viikonloppuna, ja iloksenne nyt on vihdoin Emmettin vuoro toimia kertojana. Actionista en ole niin varma.. tai no voihan se olla sitäkin. Koetan jatkossa tehdä pidempiä lukuja, mutta itsestäni on mukavampi julkaista usein lyhyitä lukuja, kuin harvoin pitkiä..
Minkä puolesta elät, jos olet kuolematon?

minnamoi

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Kwop kilawtley
Vs: Sunspots -Osa 5-(16.01)
« Vastaus #37 : 16.01.2010 19:24:06 »
Jes! uus luku tullu! tykkäsin tosi paljon, varsinki emmettistä! :D puhuit noistä näkökulmien kirjottelusta, ni ainaki must kirjotat tosi hyvin rosalien näkökulmasta, tai oon ainaki tykänny tosi paljon ja se on vaikuttanu tosi "uskottavalta" tai sillai :D ja mustaki ois mukavampi jos luvut olisi pidempii, tai ite ainaki henk. koht. tykkään lukee pitkiä lukuja koska sillon pystyy uppoutuu siihen tarinaan paljon paremmin... mutta sun ficci, sun päätökset... eikä toi lukujen lyhyys haittaa... tietenki on kivempi lukee hyvää tarinaa paljon kerralla :D

minnamoi♥
"Disco is back, motherfuckers!"♥

-jjassuu

  • Vieras
Vs: Sunspots -Osa 5-(16.01)
« Vastaus #38 : 16.01.2010 19:42:24 »
oioi! aivan ihana luku !  :D
tykkäsin ihan hirveesti
joo ja rakentavat lähti karkuun :(
"Tahdon, mutta saanko nyt suudella morsianta?"
&
"Uudestaanko?" Emmett kysyi riemastuneena
nää oli niin emmettimäiset kohta :----DD
lisää *koiranpentuilme* <3(:

♥ -jjassuu

offcorse

  • ***
  • Viestejä: 42
Vs: Sunspots -Osa 5-(16.01)
« Vastaus #39 : 16.01.2010 22:27:56 »
minnamoi: Kiitos : ) Nyt seuraava luku ainakin on pidempi, ja juoni on jo tarkasti selvillä päässäni. Itseasiassa aloin kirjoittaa koko tarinaa ainoastaan seuraavan luvun vuoksi : D Kuten jo oonkin maininnut, niin Rosaliehen mulla on semmonen viha/rakkaus-suhde. En pidä siitä yhtään, mutta se on ihan niin kuin mä...

-jjassuu: Thanks! Kommenttia (ja tottakai erityisesti kehuja : P ) on aina mukavaa saada, vaikka se rakentava oliskin jossain etelänlomalla. Noi kohdat jotka mainitsit oli munkin suosikkejani : D Mietin ensin pitkään, miten saan ton Emmettin sanomaan "tahdon" vakavalla naamalla, mut sit tajusin ettei sen tarvitse. Jatkoa tulee huomenna, alan nyt heti kirjoittaa ja tarkastan aamulla uudestaan.
Minkä puolesta elät, jos olet kuolematon?