Kirjoittaja Aihe: Crash Bandicoot (CTR): Häpeähopea, S, Chick & Stew, ficlet  (Luettu 1342 kertaa)

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 134
  • Kurlun murlun
Ficin nimi: Häpeähopea
Kirjoittaja: Maissinaksu
Fandom: Crash Bandicoot (CTR)
Ikäraja: S
Mukana: Chick & Stew
Genre: Kepeä draama, slice of life

Summary: Stew päästi huvittuneen tuhahduksen, joka yllytti Chickiä alleviivaamaan kananaivokaverilleen sitä, miten makoisasti tämä oli hänet säikäyttänyt.

A/N: Voihan itku näiden kanahemmojen kanssa. xD Olen pelannut niillä ihan liikaa viime aikoina ja näköjään ne ovat sitten jääneet pysyvästi ficcailukavalkadini osasiksi.



***



"Jestas sentään", oli ensimmäinen kommentti, jonka Chick keksi tokaista. Stew istui ensiaputeltan perällä kenttäsängyllä ja ryysti mehua kuin tavanomaisella kahvitauollaan. Kantositeessä lepäävä siipi ja keskelle nokkaa läntätty laastari kuitenkin kertoivat toisenlaista tarinaa.

"Kiva että piipahdit seuraksi!"

"Tokihan minä." Chick istahti kollegansa viereen. "Tuota... miten hurisee?"

"Kummempaakos tässä. Mahassa murisee ja pääkopassa surisee."

Jotain sen suuntaista Chick oli odottanutkin. "Olen iloinen, että kökötät siinä yhtenä kappaleena."

Stew päästi huvittuneen tuhahduksen, joka yllytti Chickiä alleviivaamaan kananaivokaverilleen sitä, miten makoisasti tämä oli hänet säikäyttänyt. Kilpailun seuraaminen ja selostaminen oli osoittautunut muutenkin hankalaksi epävakaiden olosuhteiden ansiosta saati että Chick oli kaupan päälle saanut murehtia Stew'n ajotaitoja. Yksi jos toinenkin kuski oli joutunut liemeen pokaalia tavoitellessaan. Savun ja pölyn seasta oli ollut vaikea havainnoida tapahtumia, mutta radioyhteys autoihin oli auttanut pysymään kärryillä radan säälimättömyydestä. Chick oli pitänyt kiinni selostajan roolistaan siihen asti, kunnes oli kuullut Stew'n kirkuvan viimeisen kierroksen puolivälissä, ja kun tämä oli pyörähtänyt autollaan ympäri viittä vaille maaliviivalla, hän oli pudottanut kuulokkeensa ja peittänyt vaistomaisesti silmänsä.

Jos Chickiltä kysyttiin, se oli ollut kaikkea muuta kuin tuhahduksella kuitattavaa kepeän kelin kurvailua.

"Ehkä voisin vielä tehdä selväksi, miten melkein sain takiasi sydänkohtauksen", Chick virkkoi ja kohensi rusettiaan närkästyneesti. Stew näytti syylliseltä luimistellessaan hänen katseensa alla ja heilutteli koipiaan kuin olisi mielellään kipaissut karkuun.

"Ei ollut tarkoitus! Ei kai kukaan tahallaan miinoihin jysäyttele?"

"Tokkopa. No, onnea joka tapauksessa."

"Äh, älä kehtaa onnitella", Stew nurisi. "Hopeanmokoma se on vaikka voissa paistaisi. Ei oikein sovi meikäpojan pirtaan."

Chick pyöräytti silmiään. "Rohkenen väittää, että eräillä ykkössija ja kultapokaali olivat vihoviimeisenä mielessä, kun lopulta sait kompuroitua maaliviivan yli kärry päreinä ja sulat joka suuntaan sojottaen."

"Minulla ne olivat mielessä", Stew huomautti pahvimukiaan ärsyttävästi kohotellen. Ohikiitävän hetken Chickin teki mieli siepata se ja kumota loput mehusta kaverinsa päähän.

"Mitä sille kultakuskille muuten kävi?" Stew keksi kysyä. "Sen auton luo valui paljon väkeä, mutteivät tainneet rynniä kättä puristamaan."

"Pyörtyi rattiin heti moottorin sammuttua", Chick totesi. "Menivät onnittelut sivu suun."

"Voi surkeus. Meikäläinen se pyörtyi onneksi vasta täällä", Stew naurahti ja pudotti tyhjän pahvimukin roskakoriin. "Mihinkäs sitten?"

Chick kohotti kulmiaan. "Sinä pysyt siinä, kunnes toisin kehotetaan."

"Minullahan on hopeapokaali korkattavana!"

"Äskenhän sinä et halunnut mitään sellaista!"

"Hoi hoi hoi, palkinto on aina palkinto ja se kuuluu tähän osoitteeseen, kiitos vain!" Stew kömpi irvistellen ylös sängyltä.

"Joten ei värillä väliä, kunhan on jotain tarjolla?"

"Saivartelu seis ja äkkiä."

Chick naurahti ensimmäistä kertaa tunteihin ja tarjosi Stew’lle tukea. "Minä esitän tuiki aiheellisia kysymyksiä. Sattuuko johonkin?"

"Vain luihin ja sisuskaluihin. Ja kuule, minä tiedän, että sain sinut hermoromahduksen partaalle tänään, ja pahoittelen sitä nyt tässä sitten", Stew mutisi könytessään laahustavin askelin eteenpäin.

"Kai olet tietoinen, että rääkäisit minunkin nimeni paniikkisi seassa?"

"Niin taisin."

"Mm-hmm, kuulin sen oikein hyvin. Sitä enemmän oli hauskaa vain nököttää selostajankopissa ja yrittää pitää itsensä kasassa." Chick katsahti Stew'tä painokkaasti. "Tiedätkö mitä: saat anteeksi, mutta vihoittelen sinulle vielä jonkin aikaa."

Stew'n nokalle hiipi hymy. "Siihen asti, kunnes pääsen tuulettamaan häpeähopeapokaalini kanssa?"

"Sovitaan niin."

"Päheää, kamu."
« Viimeksi muokattu: 22.10.2020 23:27:28 kirjoittanut Maissinaksu »
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 635
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Hehee, jee, kirjotit lisää kanoista ;D

Tätä oli hauska lukea, koska siis aaa nää sun dialogit on kultaa ♥ Käyttämäsi sanavalinnat eivät taaskaan tuottaneet pettymystä, ne on toimivia ja nerokkaita kuten aina, oli kyse sitten kana-aiheisista sanaleikeistä tai muuten vain kivoista ilmaisutavoista, kuten kepeän kelin kurvailut ja ihan vain niinkin yksinkertainen kuin kököttäminen ;D Mulle tulee jostain syystä mieleen Akkarien suomennokset yms., sun teksteissä on paljon kohtia, jotka vois ihan hyvin olla jostain Akkari-tarinasta! ;D (ja tää on kehu, koska akkarien suomennokset on mun mielestä tosi hyviä.)

Jostain syystä mä kuvittelin mielessäni tuon ensiaputeltan käytännössä samanlaiseksi kuin Skyrimissa ne sisällissodassa käytetyt teltat, ja sain lisähuumoria siitä, kun näin mielessäni kaksi Crashin kanaa keskellä Skyrimia XD (Haluun nähdä tästä jonkin modin...)

Ihana kans toi, kun Stew ensin valittaa, että hopea on häpeä, mutta sitten kuitenkin pitää päästä tuulettamaan saatua pokaalia ;D Mut kylhän sen ymmärtää että kaihertaa, kun voitto meni sivu suun...

Ja lol, mä oon nyt päätynyt sun ficies lukemisen myötä kutsumaan tätä kaksikkoa mielessäni kanapadaksi ;D Kiitos siitä(kin) ♥
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 134
  • Kurlun murlun
Jep, lisää kanapatailua päätti pölähtää esiin. Eikä edes harmita, päinvastoin. xD

Olen kyllä otettu, jos tekstityylistä saa irti jotain vähääkään Aku Ankkaan viittaavaa, koska ne suomennokset nyt ovat vain niin ihastuttavia. Kököttää on sekin kyllä söpö sana. <3

Skyrim-Crash, apua. xD Siinä vasta crossover.

Stew ei ehkä ole maailman johdonmukaisin kaveri, mutta onneksi Chick on sitä senkin puolesta. :D Pitäähän sitä olla kaverin tukena myötä- ja vastamäessä, höhö. Satunnainen raapustelija mainitsi nähneensä tässä tarinassa myös piningia, ja vaikken sitä itse osannutkaan ajatella, tuo se oman rapsakan lisänsä hahmojen kanssakäymiseen. Johan sitä meinaa mennä pasmat sekaisin, kun kaveri ajelee itsensä nurin epävakaassa maastossa. :<

Kiitoksia, Larjus! <3

- Mai
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 837
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Tervehdys Kommenttiarpajaisista, ja onnittelut voitosta! :) Teki mieli tulla lukemaan Crash Bandicootia, kun bongasin sitä listauksestasi, sillä olen viime päivinä taas pitkästä aikaa innostunut pelaamaan. Mulla on vahva viharakkaussuhde niihin peleihin, kun toisaalta ne on lämpimän nostalgisia ja toisaalta taas tekisi aika usein mieli suunnilleen viskata ohjain parvekkeelta alas, kun jumittaa samassa kentässä noin sadannetta kertaa. :P

Voihan kanahemmot! ♥ Niin sympaattinen parivaljakko. Heidän dynamiikkansa tässä on aivan loistavaa - rakastan kaikenlaista keskinäistä nokittelua ja sanavalmiita vastakommentteja. :D Dialogi on todella hupaisaa luettavaa, ja pidän siitä, miten tässä tekstissä on peleille uskollisesti aika kepeä ote, vaikka juuri on selvitty tukalasta tilanteesta puolin ja toisin. Myös molemminpuolinen kiintymys välittyy ihanasti, vaikka vähän sanaillaankin. Läheltä piti -tilanteet ovat oivallisia sen esiin tuomiseksi!

Stew on huvittava, kun ensin hopea on pelkkä häpeä josta ei viitsisi vastaanottaa onnitteluja, mutta sitten kuitenkin hopeapokaalin tuulettaminen voittaa ensiaputeltassa kököttämisen mennen tullen. ;D Aww, toivottavasti tulee hyvät hopeapippalot ja Chick kyllästyy vihoittelemaan! Eihän Stewille nyt voi kovin kauaa kantaa kaunaa.

Kiitos tästä hupaisasta, lämminhenkisestä tarinasta! :-* -Walle


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day