En erityisesti välitä Saarasta, mutta kyllä häntä kuuntelee (jos radiosta sattuu soimaan), nätti ääni. Ihan ilone hänen puolestaan, että hän saa elää unelmaansa ja on menestynyt (ja hei, ehkä se voitto vois ees kerran osuu hänen kohdalleen). Tuli tosin sellanen tunne, ett Saarasta tehtiin viisuehdokas, koska sillä tavoin yritetään varmistaa Suomen pärjääminen kisoissa. Saara pärjäs brittien X-factorissa hyvin + siinä samalla sai tunnettavuutta = se on käytettävä hyödyksi, varmasti hyvä sijoitus viisuissa. Jotenkin sellane tunne ittellä, että ilman toiseksi tulemista X-factorissa, ei olis Saara nyt ehdokkaana.
Nuista kolmesta biisistä lemppariksini nousi Queens. Se jotenkin iski, sellane biisi, kivat lyriikat, se tempo ja muutenkin se yleistunnelma, joka siitä biisistä välittyi. Se on sellane, jota vois kuunnella useamman kerran peräkkäin (kuten tykkään tehdä).
Monsterskin oli ihan hyvä. Tykkäsin lyriikoista paljon. Ymmärrän hyvin, miks se on monien suosikki. Ite olisin jättäny sen lapskuoron (lapsilta ne kuulosti) pois, tosin.
Domino, tota joo. Ihan kiva. Kai. Ei oikeastaan yhtään mun makuun. Queens ja Monsters oli sellaset biisit, että niitä vois kuunnellaki uudelleen, kun taas Dominosin jälkeen tuli sellanen olo, ett tätä en välttämästi haluu kuulla uudestaan, ellei oo ihan pakko. Olin vaan ilone, ku biisi loppu. Teki kovasti mieli jättää kesken, mutta kiltisti kuuntelin loppuun. Ja siis se - kuten joku aikaisemmin täällä sitä kuvailikin - pikkuorava (ihan oikeesti, tuli Alvin ja pikkuoravat mieleen) taustalaulu oli jotenkin ihan randomia. Siis mitä?
Mutta ei noista kolmesta biisistä oikein mikää vedä vertoja Norma Johnin viime vuoden biisille. Blackbird oli ihan mahtava, Leenan ääni tosi upea. Oon edelleen hieman katkera, ettei Norma John päässy finaaliin.
Muiden maiden kappaleita en ole vielä kuunnellut, se on edessä myöhemmin. Joskus lähempänä huhtikuuta käyn kaikki läpi. Siitä tullu jotenki joku perinne, että kuuntelen ne biisit vasta noin parii viikkoo ennen semifinaaleita. Silloin on ainakin kaikkien maiden biisit selvillä.
//Hahhaha, meni lapsi- ja oravakuoro sekaisin, joten korjasin.