Kirjoittaja Aihe: Tyttö, joka tietää tulevaisuuden (K-11, adventure, 19. luku 24.12.14)  (Luettu 35512 kertaa)

Cedi

  • Frozen heart
  • ***
  • Viestejä: 302
  • Freedom is life's great lie
Nyt kuule tyttö vaihdat sen pöllön nimen takaisin Walbyksi! Se on söpö sille! Älä anna minun häiritä sinun tarinaasi! Vaikka onhan Wali söpö, mut Walby on vielä söpömpi pöllön nimeksi ja alkuperäinen.

(Olenpas ärsyttävä jälleen  ;D)

Girls, we do, whatever it will take
Cause girls don't want, we don't want our hearts to break
In two, so it's better to be fake
Can't risk losing in love again, babe.

~This is how to be heartbreaker


Roosa

  • Vieras
Nyt kuule tyttö vaihdat sen pöllön nimen takaisin Walbyksi!


Niin,vaihda se!

Mitään asiaa ollut

-Roosa

FakeLove

  • Sisäinen velho
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Riippuvainen Severus Kalkaroksesta ♥ PixieBronze87
Cedi, kiitos kovasti! Tosi hauskaa kuulla että mun hahmo herättää sussa noinki hyvin tuntemuksia! :D Toi Walby juttu... ää oon nii pahoillani! Mutta kun sä kerta vaadit niin vaihdoin sitten takasin... (sori vielä)
Roosa, kiitos kommentista! Juuri näin, käsität ihan oikein, eli taikaverisellä on jästivanhemmat ja taikuus jäänyt sisälle, eli se ei oo puhjennut täyteen kukoistukseensa :D (ja nimi vaihdettu takaisin)
LunaLovegood, kiitos kommentista! Kukapa ei liemitunteja odottaisi, jos sattuu tykkäämään Kalkaroksesta ;)
Vloom, kiva että pidit! Joo tossa jäi tapahtumat vähän vähemmälle, mikä muakin häiritsee sillä tykkään äksönistä :D Mutta tulevissa tulee kyllä olemaan tapahtumaa... Kunhan nyt päästää sinne asti! Dracoon törmätään tässä luvussa.
Nidemus, kiitoksia! Aivot ryhty lakkoon ja sitten nettikin lagi jajajaja pelkkiä tekosyitä. Otan kaiken vastuun niskoilleni ;) Okei en sitten pure, ehdin jo vähän innostua.. :(

A/N: Tässä tämä nyt olisi, voitte vastedes luottaa siihen että en osaa lähettää näitä ajallaan :D No ei, yritän yritän! Ja kuudetta lukua tulee jossain ti-ke vaiheilla viimeistään :)



5. LUKU

”Ole sitten kiltisti täällä Walby”, kuiskasin pöllölleni silitellessäni sen rusehtavaa päälakea.

Olimme matkustaneet hormipulverilla rehtorin kansliaan yhdessä Walbyn kanssa, ja Dumbledore oli tullut meidän jälkeemme. Hän oli kysynyt mielipiteitäni lukujärjestykseen, joten olin pyytänyt saada samanlaisen kuin Harrylla oli. Se sopi Dumbledorelle hyvin, vaikka olin varma että näin hänen kulmiensa kohoavan lievästä hämmästyksestä. Ojennettuaan lukujärjestykseni hän oli käskenyt minun viedä Walbyn pöllölään ja mennä sitten odottamaan päivällistä.

”Minä menen nyt, nähdään myöhemmin!” sanoin ja heilautin kättäni hyvästiksi Walbylle, joka oli lentänyt istumaan orrelle kahden muun pöllön väliin.

Hyppelehdin naama virneessä portaita alas kohti eteishallia. Olin iloinen saatuani oman sauvan (vaikkei taikominen tullut vielä kuuloonkaan) ja pöllön. Tosin Viistokujareissun takia minulta oli jäänyt koko päivän oppitunnit välistä: yrttitieto, taikaolentojen hoito sekä ennustus, mutta se ei jaksanut surettaa minua kauaa – etenkin kun tiesin, että niillä ei ollut tapahtunut mitään erikoista. Virnistin ilkikurisesti. Sisuliskot eivät tulisi lukeutumaan minun parhaimpiin ystäviini.

Pysähdyin siinä samassa, sillä muistin jotain. Lähdin juoksemaan kovaa vauhtia eteishalliin. Minun oli pakko ehtiä!

Saavuttuani viimeisille porrasaskelille olin hitusen hengästynyt. Annoin katseeni kiertää hallissa, joka oli täynnä suureen saliin jonottavaa väkeä. Aloin tuskastua, kunnes vihdoin huomasin platinapään heiluttelevan lehteä ystävieni naamojen edessä. Adrenaliini alkoi jyskyttää suonissani. En mahtanut mitään ylimieliselle virneelle, joka säteili kasvoillani, kun kävelin Päivän Profeettaa lukevan Dracon luo.

”– merkitse sitä että hän on täysi mitättömyys?” Draco raakkui.

”Lopeta”, tuhahdin kävellessäni ystävieni viereen.

”Kuka hitto sinä olet?” hän kysyi inhoten.

Loin viehättävän hymyn huulilleni ja heilautin vaaleat hiukseni selkäni taakse. ”Emma Smith”, sanoin. Kurtistin kulmiani yllättyneenä. ”Eikö isäsi ole puhunut minusta sinulle mitään?” kysyin muka loukkaantuneena.

Sinä”, hän sihahti hiljaa.

Hymyilin entistä leveämmin. ”Lucius on sittenkin saattanut mainita minut?”

Malfoyn naama punertui hitusen. Hän rykäisi ja jatkoi lehden lukemista entistä kovemmalla äänellä. Haukottelin kuuluvasti ja tutkin kynsiäni kiinnostuneena. Draco lopetti lukemisen ja näytti voitonriemuisena lehdessä olevaa kuvaa Ronille kertoessaan typeriä mielipiteitään Mollyn ulkonäöstä.

Nostin tympääntyneen katseeni Dracoon. Sivusilmällä huomasin Ronin tärisevän raivosta.

”Painu täytettäväksi, Malfoy”, Harry sanoi. ”Tule, Ron…”

”Kerropa Potter, onko se äiti oikeasti tuollainen lyllerö mitä kuva näyttää?”

”Entäpä sinun äitisi? Onko sillä aina sellainen ilme, että hänellä olisi sontaa nenän alla? Vai näyttääkö hän siltä pelkästään sinun seurassasi?”

”Minä veikkaisin jälkimmäistä”, sanoin ennen kuin Draco ehti vastata mitään. Nuuhkaisin äänekkäästi ja nyrpistin nenääni. ”Koska Draco on selvästi perinyt isänsä karmean hajun.”

Muutamat oppilaat tyrskähtelivät. Poika punertui entisestään. ”Älkää uskaltakokaan loukata minun äitiäni tai isääni!” hän varoitti ja kääntyi minuun päin silmät vihaisesti leiskuen. ”Etenkään sinä, senkin saastainen –”

”Pidä sitten läski suusi kiinni”, Harry sanoi ja kääntyi poispäin.

Yhtäkkiä kuului pamaus ja moni kirkaisi. Uusi pamaus täytti eteishallin ja sen perässä kuului Vauhkomielen karjaisu. ”EHEI, EI ONNISTU, SÄLLI!”

Hiljaisuus lankesi eteishalliin. Katsoin virnistellen kivilattialla hytisevää vitivalkoista hilleriä. Tökkäsin Harrya kylkeen hiljaa hykerrellen. ”Malfoy on aika söpö hilleri.”

”Osuiko hän sinuun?” eteemme nilkuttanut Vauhkomieli murahti.

”Ei”, Harry sanoi. ”Huti.”

”ANNA SEN OLLA!” Vauhkomieli karjaisi ja linkutti kohti Crabbea, Goylea ja hilleriä, joka yritti paeta tyrmien luo.

”Tästä tulee hauskaa”, naurahdin Hermionelle, joka tuijotti hilleriä suu auki.

Vauhkomieli suuntasi taikasauvansa hilleriin ja taikoi tälle pitkän ilmalennon: se putosi läjähtäen lattialle ja kimposi uudestaan ilmaan. ”Minä en pidä ihmisistä jotka hyökkäävät, kun vastustaja on kääntänyt selkänsä.” Hilleri pomppi ilmaan yhä uudestaan ja uudestaan. ”Älä – enää – ikinä – tee – noin” Vauhkomieli lateli sitä mukaa kun hilleri iskeytyi kivilattiaan.

”Professori Vauhkomieli!” McGarmiwan pöyristynyt ääni huusi hänen laskeutuessaan portaita syli täynnä kirjoja. ”Mitä – mitä sinä teet?”

”Hei, professori McGarmiwa. Minä opetan”, Vauhkomieli totesi tyynesti.

McGarmiwan katse seurasi hillerin lentoa ylös ja alas. ”Ope– onko tuo oppilas?” hän kirkaisi kauhuissaan kirjojen kolahdellessa äänekkäästi marmoriportaisiin.

”Jep.”

”Ei!” McGarmiwa huusi juostessaan portaita alas. Hän veti taikasauvansa esiin, ja hetken kuluttua kuului napsahdus ja Draco Malfoy ilmestyi myttynä lattialle. Hänen vaalea tukkansa ei ollut enää sliipattu vaan täysin sekaisin koristamassa räikeän pinkkinä loistavaa naamaa.

Tuijotin tiiviisti tärisevää Dracoa McGarmiwan ja Vauhkomielen riidellessä. Iloa ei riittänyt kauaa, sillä Vauhkomieli retuutti Malfoyta tyrmien suuntaan. Naurahdin hiljaa ja lähdin Harryn, Ronin ja Hermionen mukana suureen saliin.

”Älkää puhuko minulle”, Ron sanoi hiljaa, kun me istuimme Rohkelikon pöytään.

”Miksei?” Hermione kysyi ihmeissään.

”Hän haluaa muistaa äskeisen tapahtuman ikuisesti”, kerroin. Suupieleni nykivät jälleen enkä voinut peittää omahyväistä nauruntyrskähdystä.

Ron hymähti myöntyvästi silmät ummessa. Hermionen avatessa suutaan pudistelin päätäni kiireesti. ”Älä pilaa hänen elämänsä yhtä parhainta hetkeä!”

Hermione mulkaisi Ronia pahasti ja alkoi syödä kiireellä ruokaansa. Harry katsoi häntä tarkasti. ”Älä vain väitä, että menet kohta kirjastoon?”

”Pakko mennä. Kamalasti tekemistä.”

”Mutta sinähän sanoit, että Vektor –”

”Ei läksyjä”, Hermione tokaisi.

Harry tuhahti hiljaa ja kohdisti sitten katseensa minuun. ”No, mitä Dumbledore halusi?”

Hermione tuntui unohtavan kiireensä. Hän keskeytti syömisensä ja tuijotti minua odottavasti. ”Taisi olla jotain tärkeää, vai mitä? Olit niin kauan poissa – kaikki oppitunnit!”

”Me menimme Viistokujalle”, sanoin hiljaa.

”Viistokujalle?” Ron kysyi yllättyneenä.

”Niin. Me kävimme, öh, asioilla.” Harry kohotti kulmaansa kysyvänä, joten nojauduin lähemmäs heitä ja madalsin ääntäni. ”Ostimme minulle sauvan ja pöllön.”

Sauvan?” Harry toisti kulmat koholla.

”Niin, tuota kun – äh, minä kerron sitten oleskeluhuoneessa. En mielelläni täällä…” Heilautin päätäni luihuisten pöytään, jossa Draco vahti jokaista liikettäni. Tuijotettuani häntä hetken, poika siirsi harmaat silmänsä tutkimaan lautasellansa olevaa naudanlihapataa.

Viiden minuutin kuluttua Hermione oli poistunut eikä kestänyt kauaa, kun Fred istui hänen paikalleen Georgen ja Lee Jordanin tullessa hänen perässään. He ylistivät innokkaasti Vauhkomieltä. Professori olikin koko päivällisen puheenaihe. Minä en jaksanut puhua miehestä, jonka takia Harry joutuisi hautausmaalle, joten olin hiljaa koko loppuajan.

*****

”Kerro nyt, mitä teit Dumbledoren kanssa”, Hermione pyysi, kun olimme lopulta kokoontuneet oleskeluhuoneeseen lämpimän takkatulen ääreen.

”No, sillä aikaa kun te vietitte loistoaikaa luihuisten ja sisuliskojen –”

”Miten sinä tiesit?” Ron keskeytti selvästi hämmentyneenä.

”Sanotaanko näin, että tiedän aika paljon mitä tulee tapahtumaan”, totesin mahdollisimman vaatimatonta äänensävyä haeskellen. ”Minähän sanoin teille jo montaa kertaa, mutta te ette uskoneet.”

”Pirhana! Mutta silloinhan… sittenhän sinä voisit –”

”Ron!” Hermione moitti. ”Hän ei varmastikaan saa kertoa tulevaisuudesta!”

Ron loi tyttöön synkän silmäyksen. ”Mutta –”

”Totta se on”, puutuin nopeasti päätäni nyökytellen. ”Dumbledore kielsi minua kertomasta tulevaisuudesta ja puuttumasta siihen.”

”Ai… no sitten”, hän mutisi alistuneena.

”No, jatka nyt!” Harry kehotti.

”Me menimme siis Dumbledoren kanssa Viistokujalle ostamaan minulle sauvaa ja pöllöä, kuten suuressa salissa mainitsin.”

”Miksi te sinne menitte?” Ron kysyi. ”Tai siis, miksi sinä sauvaa tarvitsit? Tai pöllöä?” Hänen silmänsä suurenivat. ”Eikö sinulla ollut niistä kumpaakaan?

Tunsin punastuvani. ”No kun, minä – öh – en ole… En ole velho.”

”Oletko sinä jästi?”

”Ei tietenkään Ron! Ei jästit osta taikasauvoja!”

Punani syveni entisestään. ”Minä olen taikaverinen.”

”Sinä olet… taikaverinen?”

”Mikä se on?” Harry kysyi heti.

Vedin syvään henkeä ja kerroin aivan kaiken sieppauksesta siihen, mitä Dumbledore oli minulle kansliassaan kertonut silloin kun olin saapunut Tylypahkaan. He eivät keskeyttäneet minua kertaakaan, ja lopetettuani he vain tuijottivat sanaakaan sanomatta. Ron räpytteli silmiään ja näytti selvästi sulattelevan juuri kuultuaan kertomusta. ”Sinä siis jouduit Lucius Malfoyn sieppaamaksi?”

Nyökkäsin. ”Kyllä.”

”Ja sinun taikuutesi ei ole puhjennut kokonaan, joten olet – öh – taikaverinen?” Harry jatkoi.

”Jep. Mutta se voi puhjeta, nyt kun alan opiskella Tylypahkassa.”

Hermione kurtisti kulmiaan. ”Minä en ole koskaan lukenut taikaverisistä. En koskaan. Mutta Dumbledore sanoi, että ne ovat harvinaisia?”

Nyökkäsin jälleen. ”Siksi siis olimme ostamassa sauvaa, koska olen taikaverinen ja vasta saapunut tänne, minkä takia en omistanut vielä sellaista. Pöllön ostimme myös samasta syystä.” Hymyilin pienesti muistellessani söpöä lehtopöllöäni. ”Nimesin sen Walbyksi.”

”Malfoy siis kidnappasi sinut, jotta saisi tietää tulevaisuudesta…” Hermione mutisi hiljaa ja tutki minua hartaasti. ”Luuletko sinä, että hän yrittää sitä vielä uudestaan?”

”Ainakin tämän päiväisen perusteella uskoisin niin.”

”Minä uskon, että sinä olet turvassa täällä”, Harry kuiskasi hiljaa. ”Dumbledore on mahtava velho.”

”Kuinka paljon sinä oikeastaan tiedät tulevaisuudesta?” Ron kysyi yllättäen.

”Öh… Aika paljon”, sanoin ja virnistin. ”Tiedän jotain siitä, millainen elämänne on 2000-luvulla.”

”Et ole tosissasi!” hän henkäisi.

”Voi, kyllä olen.”

Ronin ilme synkkeni. ”Muttet voi kertoa?”

”Valitettavasti en.”

Hetken aikaa tuijotimme hiljaa lumoavasti leimuavaa takkatulta, kunnes Hermione rikkoi hiljaisuuden. ”Minusta nyt olisi hyvä aika mennä nukkumaan. Mennäänkö, Emma?” hän kysyi ja nousi seisomaan.

Toivotimme Harrylle ja Ronille hyvät yöt ja lähdimme tyttöjen makuusaleihin.

*****

Päivät olivat kuluneet nopeasti. Ensimmäiset liemitunnit eivät olleet aivan sitä, mitä olin odottanut: Kalkaros oli käyttäytynyt minua kohtaan yhtä tökerösti kuin aina rohkelikkoja kohtaan käyttäytyi (tosin uskoin, että hän oli katkera aiemmasta törmäämisestämme), enkä kaiken lisäksi ollut onnistunut lienten teossa kovin hyvin. Onneksi en sentään ollut joutunut jälki-istuntoon suolistamaan sarvisammakoita, kuten Neville oli joutunut. Loitsutkaan eivät onnistuneet ollenkaan, mikä alkoi hermostuttaa minua. Olin saanut eri loitsuja harjoiteltavaksi, mikä sai muiden huomion kiinnittymään minuun. Rohkelikot tuijottivat minua aina kun mahdollista ja selvästi miettivät, miksi minä olin näin huono. Aloin jo hermoilla: entä jos taikominen ei onnistuisi missään vaiheessa?

”Hei, älä välitä”, Harry sanoi myötätuntoisesti, kun riensimme eturivin pulpetteihin odottamaan pimeyden voimilta suojautumisen tunnin alkua. ”Ole kuin niitä ei olisikaan.”

Hymyilin pienesti ja nyökkäsin. ”Yritetään.”

Istuuduin hermostuneesti tuolille, Hermionen viereen. Kaikki neljäsluokkalaiset odottivat tuntia kuin kuuta nousevaa – tosin minä olin ainut, joka teki poikkeuksen. En todellakaan halunnut viettää tuntia tuijottamassa kun opettaja loitsii anteeksiantamattomia kirouksia.

Hetken päästä kuului kolahtelua ja professori Vauhkomieli saapui luokkaan. Hän käski laittaa kirjat pois ja kaikki tottelivat mukisematta. Mies kaivoi päiväkirjan esiin ja alkoi luetella oppilaiden nimiä. Minua hän tuijotti pidempään kuin muita. Ehkä hän oli kuullut, että tiesin tulevaisuudesta? Sehän merkitsisi hänelle, että joku tietäisi hänen suunnitelmansa Harryn varalle. Ja se joku olisi uhka…

Säpsähdin rajusti, kun Hermione parahti kovaan ääneen vieressäni.

Vauhkomielen selitykset kivusta menivät toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tuijotin hiljaa arpisia kasvoja. Hän oli vastenmielinen, hän oksetti minua. Vauhkomieli halusi kuulla viimeisenkin kirouksen.

”Avada kedavra”, Hermione kuiskasi.

”Aivan, avada kedavra… Tappokirous.”

Vauhkomieli työnsi kätensä lasipurkkiin ja otti epätoivoisen hämähäkin otteeseensa. Hän laski sen pöydälle ja samassa hämähäkki alkoi kipittää vimmatusti. Olin varma, että kaikilla oppilailla oli se sama inhottava aavistus…

”Avada kedavra!” Vauhkomieli karjaisi.

Räpyttelin silmiäni sokaisevan vihreän valon takia. Hämähäkki makasi paikoillaan vahingoittumattomana, mutta selvästi kuolleena. Professorin käsi pyyhkäisi sen lattialle. Kohotin katseeni Vauhkomieleen. En halunnut kuulla enää yhtäkään sanaa tuolta mieheltä, joten suljin korvani hänen puheiltaan. Lopun oppituntia vain tuijotin kaukaisuuteen ja kirjoitin muistiinpanot sanaakaan sanomatta.

”Smith, jäisitkö hetkeksi”, Vauhkomieli murahti, kun oppilaat alkoivat virrata ulos luokasta.

Huokaisin ja käännyin Hermionen puoleen. ”Voitteko odottaa minua ulkopuolella?” Hän nyökkäsi vaitonaisena ja lähti Harryn ja Ronin mukana pois.

Kävelin laukku olalla opettajanpöydän eteen, jonka takana Vauhkomieli istui. Hänen molemmat silmänsä tuijottivat minua. Laitoin kädet mielenosoituksellisesti puuskaan, mutta loihdin huulilleni pienen hymyn. ”Sinulla on jotain asiaa, professori?”

”Puhun nyt suoraan, Smith”, hän sanoi hiukan uhkaavalla äänensävyllä. ”Sinä siis tiedät tulevaisuudesta?”

Hymyni katosi. Nyökkäsin turhautuneena. ”Kyllä, professori.”

”Ja sinä tiedät joitakin valonarkoja asioita minusta?”

”Kyllä, professori.”

”Mutta et saa kertoa tulevaisuuden tapahtumista?”

”En”, sanoin peitellen vaivoin katkeruuden äänestäni.

”Sitten uskoisin, että meillä ei ole ongelmaa.” Vauhkomieli tarkasteli minua hetken. ”Eikö totta, Smith?”

”Meillä ei ole ongelmaa, professori.”

”Hyvä. Toivottavasti meille ei sellaista tule, ihan vain sinun takiasi. Mutta nyt, kuten varmasti tiedät, minun pitää puhua Nevillelle.” Vauhkomieli nousi ylös ja lähti linkuttamaan ovelle. Kävelin hiljaa hänen takanaan ja purin alahuultani verelle.

Minun olisi pakko keksiä keino, jolla varoittaa Dumbledorea.


"Who do you imagine wants to attack children like yourselves?"
"Hmm, let's think... Maybe... Lord Voldemort?"

Nide

  • Tittelinturska
  • ***
  • Viestejä: 359
  • hukankorentoja
Minä! Muahhahhaaa!!! Joo,öö... tota... Hyvä luku taasen :) Walby ‹3 Ja Valevauhkomielen hilleritemppuilut Malfoyn kanssa! Ja oon todella väsynyt, joten uskot minua kommentin laadun suhteen, joka ei ole nyt näin toisinsanoen parempi virkeänäkään... Hehe, tuo ”valonarkoja” sana naurattaa kummasti. Siis näin rakentavasti sanoen (hah, minulla rakentavaa, yön paras vitsi) kirjoitusvirheitä ei löytynyt ja teksti oli sujuvaa. Jatkoa odottelen innolla! Joo, ei muuta ja häivyn kiusaamaan muita ;)
sielo is kaikkee
Ava by Pyry
                               he olivat yhdessä nidepeter

Vloom

  • Vieras
Hahahah, hilleritemppu oli yhtä hauska kuin kirjassa ja Vauhkomielen ja Emman juttutuokio sai väreet kulkemaan selkää pitkin. Hrrr... pelottavaa D: Toivottavasti Dumbledore kuuntelee Emmaa... mutta mitä sitten tapahtuu? O_o Kirjota äkkiä jatkoa! :D

Cedi

  • Frozen heart
  • ***
  • Viestejä: 302
  • Freedom is life's great lie
Minä taas!  ;D
Sainpas sinut pakotetuksi sen Walbyn kanssa (Olen kamala! >:D) Ja unohdetaas nyt se säätö sen nimen kanssa! Ei sun tartte ola pahoillaan siitä asiasta. Minua se pikemminkin vain huvitti siinä se. (En avadaa kedavraa sinua!)

Sit siihen tekstiin.
Emma oli kyl tosi hyvä tos Dracon kanssa! Tykkäsin kovasti! (voi kuinka itsekin pääsisin tekemään noin) Ja tietenkin hillerikohtaus <3
Vaihkomielen käskiessä Emman jäädä luokkaan olin heti "Ei juma, kuka sille kertoi!" Onneksi ne kaksi pääsivät yhteisymmärrykseen tilanteesta.

Girls, we do, whatever it will take
Cause girls don't want, we don't want our hearts to break
In two, so it's better to be fake
Can't risk losing in love again, babe.

~This is how to be heartbreaker


Roosa

  • Vieras
Jee,jatkoa!

Miks mä en oo kommentoinu?

Oot hyvä kirjoittaja :-*

Kiitos että vaihdoit Walin takaisin Walbyksi :)

Hilleri-kohtaus on lempparini Liekehtivässä Pikarissa. :)

Mistä Vauhkomieli sai tietää Emman tulevaisuudentiedosta?
No,ehkä Dumbledore kertoi opettajille.
Tai Lucius kertoi sille.

En huomannut kirjoitusvirheitä.  :)

Rakentava muutti Ruotsiin.

Kirjoita jatkoa!

-Roosa

P.S.Varmaan paras kommenttini koskaan :D

FakeLove

  • Sisäinen velho
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Riippuvainen Severus Kalkaroksesta ♥ PixieBronze87
Nidemus kiitos kommentista! Mikäs sinä valonarkoja-sanassa nyt on? :D Ja et sinä kyllä minua mitenkään kiusaa ;)
Vloom kiitos sullekin! Ui, ihan väreitä tuli... Tässä olisi nyt jatkoa, mutta tiedä että oliko tää kovinkaan äkkiä :D
Cedi unohdettu! Ja olen kiitollinen, ettet avada kedavrannut... Kiitos kiitos kommentista! :)
Chelsey kiitoksia! Muut taisi vähän olankohautuksella mennä ton Emman mokailun kanssa. Etkä sinä ole outo, vaan Emma :D Ja Emma on kyllä lukenut potterinsa ihan hyvin (toivottavasti), mutta, mhh, paljastettakoon että se on vähän sekaisin nyt, kun on joutunut päässyt tonne maailmaan ja silleen :D
Roosa aa kiitos myös sulle! Ja olepa hyvä ;) Tuo tulevaisuudentieto juttu selviää tässä luvussa (en spoilaa tässä vaiheessa :D).

A/N: Pahoittelen, jos lopussa menee teidän mielestä vähän tommosella pikakelauksella, mutta kun vähän puudutti toi vaihe... Nauttikaa nyt kuitenkin jos mahdollista! :D Seuraavaa lukua tulossa mahdollisimman pian.



6. LUKU

”Mitä Vauhkomieli halusi?” Hermione kysyi, kun professori katosi Neville kainalossaan nurkan taakse.

”Ei mitään erikoisempaa”, vastasin mietittyäni hetken.

Onnekseni kukaan heistä ei kysellyt sen enempää, vaikka he näyttivätkin selvästi kiinnostuneilta. Päivällisellä Hermione söi hirveällä kiireellä ja lähti heti puolijuoksua kirjastoon. Minua hymyilytti, sillä muistin, että hän esittelisi S.Y.L.K.Y:n illemmalla.

”Tiedätkö sinä mitä Hermione puuhailee?” Ron kysyi huomattuaan ilmeeni.

”Juu”, naurahdin.

”Kertoiko hän sinulle?”

Pudistelin päätäni. ”Ei.”

Ron pyöräytti silmiään. ”Ai niin, unohdin. Sinähän tiedät vaikka mitä”, hän tuhahti.

Virnistin ilkikurisesti. ”Oletko kateellinen?”

Pojan kasvot punehtuivat. ”Pitäisi varmaan aloittaa illalla ne Punurmion määräämät ennustusläksyt, koska niihin uppoaa varmasti monta tuntia”, hän sopersi hiljaa.

*****

Tunnin kuluttua siitä, kun olimme saapuneet oleskeluhuoneeseen ennustustavaroiden kanssa, painoin hellästi pisteen tekstin loppuun. Tarkastelin saavutustani ylpeänä. ”Valmis!” hihkaisin pojille iloisesti.

Ron nosti katseensa pergamentistaan ja kohensi asentoaan nähdäkseen kirjoitukseni. ”Miten sinä olet saanut jo kaiken tehdyksi?” hän marisi turhautuneena.

Virnistin hänelle omahyväisesti ja kohautin olkapäitäni, enkä sanonut mitään. Ron mulkaisi minua ja käänsi sitten katseensa mietteliäänä Harryyn. ”Minusta tuntuu että on aika turvautua vanhaan ennustuskikkaan.”

”Ai keksitään omasta päästä vai?” Harry kysyi.

”Minä jo mietin, että kauan teillä kestää!” naurahdin viattomasti.

Ron tuijotti minua suu auki. ”Sinäkö keksit nuo omasta päästäsi? Ei ihme että sait jo valmiiksi!”

Tyydyin nyökkäämään nopeasti, sillä keskitin kaikki voimani pitämään naamani peruslukemilla. Seuraava tunti kului nopeasti Harryn ja Ronin onnettomuuksia kuunnellessa, enkä voinut enää peitellä nauruntyrskähdyksiä korjatessani heidän toistettuja onnettomuuksiaan. Huomasin oleskeluhuoneen olevan tyhjillään, kun Hermione kiipesi muotokuva-aukosta sisään toisessa kädessään pergamenttinippu ja toisessa laatikko. Hymyilin hänelle ja viitoin kädelläni meidän luoksemme.

”Terve. Sain juuri homman valmiiksi!” Hermione kertoi.

”Samoin minä!” Ron sanoi voitonriemuisena heittäessään sulkakynän kädestään.

Hermione loi arvioivan katseen Roniin, istuutui, laski tavaransa tyhjään nojatuoliin ja otti Ronin ennustukset käsiinsä. Hänen silmänsä vilisivät, kun hän luki tekstiä. ”Ei taida olla hyvä kuukausi luvassa?” hän pilkkasi.

Ron kohautti olkiaan ja haukotteli. ”No jaa, minua on sentään varoitettu.”

”Eikö sinusta näytä aika ilmiselvältä, että olet keksinyt nämä itse?”

”Hermione hei, ei näitä kukaan jaksa tehdä kunnolla”, huomautin ja virnistin Ronille, joka näytti muka vihaiselta mokomasta syytöksestä. ”Tuosta Punurmio tykkää”, naurahdin Harrylle luettuani hänen kuolevan kaulan katkaisuun. Poika virnisti tyytyväisenä.

Hermione katsoi meitä paheksuen. ”Et kai vain sinäkin Emma?” hän kysyi. Nyökkäsin nolosti hymyillen.

”Mitä tuossa laatikossa on?” Harry keskeytti ja osoitti Hermionen kantamusta.

Hermione käänsi katseensa laatikkoon ja näytti piristyvän. Hän avasi sen kannen ja näytti meille sisällön tyytyväisenoloisena. Laatikossa oli viitisenkymmentä eriväristä rintamerkkiä, joihin kaikkiin oli painettu samat kirjaimet: S.Y.L.K.Y.

”Sylky?” Harry sanoi ja otti yhden rintamerkin katseltavaksi. ”Mistä tässä on kyse?”

”Ei sylky”, korjasin heti. ”S – Y – L – K – Y.”

Hermione katsoi minua yllättyneenä. ”Se tarkoittaa ’Samat yhteiset lait kotitontuillekin -yhdistys’.”

”En ole kuullutkaan semmoisesta”, Ron sanoi.

”No et tietenkään ole. Minä vasta perustin sen.”

”Niinkö?” Ron kysyi yllättyneenä. ”Montako jäsentä siinä on?”

”No, jos te liitytte, niin neljä”, hän sanoi hiukan hiljempaa, mutta selvästi hyvin toiveikkaana.

”Sinä siis kuvittelet, että me kuljetaan ympäri koulua rinnassa merkki, jossa lukee ’sylky’?”

”Sylky on kyllä parempi kuin – tai siis S.Y.L.K.Y”, korjasin nopeasti huomattuani Hermionen tulistuneen katseen. ”Kuin ’Lopettakaa kotitonttujen törkeä kohtelu ja vaatikaa muutosta niiden asemaan’.” Suupieliäni nyki hulluna. Eihän kukaan voi tuollaista keksiä?

”Se oli kyllä ’Lopettakaa kotitonttujen törkeän huono kohtelu ja vaatikaa muutosta niiden lailliseen asetelmaan’”, Hermione korjasi hivenen loukkaantuneena. ”Olen tehnyt perinpohjaisia tutkimuksia kirjastossa. Ajatelkaa, että kotitonttuja on orjuutettu monta sataa vuotta! Eikä kukaan ole tätä ennen puuttunut asiaan!”

”Mutta Hermione, ne tykkäävät orjuudestaan!” Ron huomautti kovalla äänellä.

En voinut olla naurahtamatta, kun kuuntelin meidän lyhyen tähtäimen tavoitettamme. Hermione ei välittänyt sen kummemmin minun naurahduksesta kuin Ronin vastaväitteistä vaan jatkoi sinnikkäästi.

”Entä miten me tehdään tuo kaikki?” Harry kysyi hänen lopetettuaan.

”Ensin värvätään jäseniä”, Hermione kertoi innostuneena. ”Ajattelin että liittymismaksu olisi kaksi sirppiä – sillä saa rintamerkin – ja tuotolla rahoitetaan kampanjamme lentolehtiset. Sinä olet rahastonhoitaja, Ron – sinulle on yläkerrassa keräyslipas – ja Harry, sinä olet sihteeri, joten sinun pitäisi kirjata nämäkin sanat kokouspöytäkirjaan.” Hermione kääntyi minun puoleeni ja kurtisti kulmiaan. ”Sinä voisit, tuota…”

”Minä en liity. Minulla ei ole rahaakaan”, sanoin heti.

”Miksi meidän täytyy liittyä Harryn kanssa, mutta Emman ei?” Ron vänkäsi, mutta vaikeni kun Hermione loi häneen varoittavan katseen.

”No, jos sinä maksat sitten kun saat rahaa”, Hermione totesi lopulta.

”Hedwig!” Harry huudahti ja keskeytti minun aikeeni aloittaa väittely liittymisestäni. Harry ampaisi ylös tuolista ja suoraan huoneen poikki avaamaan ikkunan Hedwigille, joka lensi siististi sisään ja laskeutui pöydälle ennustusten päälle.

”Sillä on vastaus!” Ron innostui ja osoitti ruttaantunutta pergamentinpalaa, joka oli sidottu Hedwigin jalkaan.

”Mitä siinä sanotaan?” Hermione kysyi ja vastaukseksi Harry luki kirjeen ääneen:

Harry,
   lennän oitis pohjoiseen. Tieto arvestasi on viimeisin oudoista huhuista, joita on kantautunut korviini. Jos sitä särkee taas, mene heti Dumbledoren puheille – hän on kuulemma houkutellut Villisilmän eläkkeeltä töihin, mikä merkitsee sitä että hän on huomannut merkit, vaikka kukaan muu ei olisikaan.
   Otan pian yhteyttä. Terveisiä Ronille ja Hermionelle. Pidä silmäsi auki, Harry.
   Sirius


Harry katsoi ensin Ronia ja Hermione, jonka jälkeen he kaikki kolme tuijottivat huolestuneina minua. He selvästi epäröivät ja ehkä miettivät, oliko sittenkään viisasta lukea kirjettä ääneen minun läsnä ollessani. Tunsin närkästyksen kaivertavan kurkkuani. Eivätkö he luottaneet minuun?

”Jaa, minua ei sitten muistettu terveisissä”, vitsailin vaisusti. Harry vaihtoi varovaisia katseita muiden kanssa. ”Joo, kuulkaa, minä tiedän kaiken Siriuksesta, joten tiedän myös sen, että hän ei ole murhaaja vaan ihan hyvä tyyppi”, jatkoin heti. Ja erittäin hyvännäköinen, lisäsin mielessäni.

Harry silminnähden rentoutui, samoin Ron ja Hermione, vaikka heidän silmissään paloi yhä huolestuneisuus. ”Sirius siis lentää pohjoiseen?” Hermione kuiskasi. ”Hän tulee takaisin?”

”Mitä merkkejä Dumbledore on huomannut?” Ron kysyi ymmällään. ”Harry, mikä nyt on?”

Harry oli iskenyt nyrkillä otsaansa. ”En olisi saanut kertoa hänelle!” hän raivosi.

”Mitä sinä höpötät?”

”Nyt Sirius luulee, että hänen täytyy tulla tänne! Hän tulee, koska luulee että minä olen pulassa! Eikä minulla edes ole mitään hätää!” Harry sanoi raivostuneena ja käski Hedwigin lähteä pöllölään, jos mielisi syötävää.

”Harry”, Hermione sanoi tyynnytellen.

”Minä menen nukkamaan”, Harry tokaisi ja nousi ylös kaataen melkein tuolin mukanaan.

Tartuin häntä ranteesta estääkseni pakenemisen ja käänsin hänet ympäri. Vihreät silmät tuijottivat minua erittäin vihaisesti. ”Harry, kuuntele –” aloitin, mutta Harry riuhtaisi kätensä irti otteestani ja lähti puolijuoksua makuusaliin.

Katsoin anovasti Ronia, joka kohautti olkiaan ja lähti Harryn perään. Huokaisin hiljaa ja nousin ylös. ”Mennäänkö mekin nukkumaan?” kysyin Hermionelta, joka nyökkäsi.

*****

Heräsin varhain ja hetken ajattelin, että jatkaisin nukkumista, mutta olin liian pirteä nukahtaakseni uudestaan. Nousin ylös, venyttelin ja pukeuduin. Katselin sängyltä, kuinka aamunsäteet värittivät makuusalia. Hymyilin itsekseni ja lähdin hiljaa, muita herättämättä makuusalista.

”Harry!” huudahdin yllättyneenä, kun huomasin pojan seisovan keskellä oleskeluhuonetta.

Harry tuijotti minua kauhistuneena. Hetken päästä hän taisi tajuta kuka olin ja rentoutui. ”Hei Emma”, hän sanoi hiljaa. ”Minä vain, ööh, kirjoitin kirjeen.” Hän näytti minulle pergamenttia kädessään ja hypisteli sitä sitten hivenen hermostuneena. ”Jos minä sitten menisin viemään tämän…” Harry otti muutaman askeleen kohti muotokuva-aukkoa.

”Voinko minä tulla mukaan?” kysyin ennen kuin edes tajusin pyyntöäni. Poskiani kuumotti. ”Tai siis, olen luvannut Walbylle mennä tapaamaan sitä ja kun nyt olen hereillä…” Kohautin olkapäitäni ja jäin odottamaan.

Harry katsoi minua hetken ja nyökkäsi sitten vaitonaisena. Hymyilin hänelle ja kiipesin hänen perässään muotokuva-aukosta ulos. Kävelimme sanaakaan sanomatta hiljaisessa linnassa ja saavuimme lopulta länsitornin huipulle pöllölään.

”Hedwig on tuolla”, sanoin ja osoitin tunturipöllöä tornipöllön ja lehtopöllön välissä. ”Walbyn vieressä.”

Otin Walbyn käsivarrelleni ja silittelin sitä samalla kun katsoin, kuinka Harry maanitteli Hedwigin hereille ja yritti saada sen huomiota itselleen. ”No, ehkä minä sitten lainaan Posityyhtystä”, hän vihjaisi. Hedwig ojensi heti koipensa ja Harry sitoi kirjeen siihen. ”Löydäthän hänet varmasti?”

Hedwig näykkäisi Harrya sormesta ja huhuili rauhoittavasti. Walby räpytteli siipiään kärsimättömästi ja huhuili toisen mukana. Hymyilin pienesti Walbylle, kun se lennähti takaisin orrelle Hedwigin lähdettyä kirje mukanaan auringonnousuun. ”Kyllä sinäkin saat vielä joskus kuljettaa kirjeitä”, huikkasin sille.

”Ei tuo auta”, sanoin Harrylle ja nyökkäsin päätäni Hedwigin suuntaan, joka oli kadonnut pieneksi pisteeksi maisemaan. ”Sirius ei usko sinua.”

Harry katsoi minua kummastuneena. ”Mistä sinä…? Niinpä tietysti. No, en minä ainakaan mitään menetä…”

Lähdimme taas vaitonaisina kävelemään kohti suurta salia.

*****

”Ah, Emma! Mikä suo minulle tämän varhaisen ilon?” Dumbledore kysyi, kun saavuin hänen kansliaansa aamiaisen jälkeen.

Poskiani kuumotti. ”Minun täytyy kertoa eräs asia…”

Dumbledore tuntui terävöityvän. Hän risti sormensa ja tuijotti minua lasiensa takaa. ”Mitä asiasi koskee?”

”No, eilen pimeyden voimilta suojautumisen tunnin jälkeen Vauhkomieli –”

Professori Vauhkomieli, Emma hyvä”, Dumbledore korjasi.

”Professori Vauhkomieli pyysi minua jäämään tunnin jälkeen. Hän kysyi, tiedänkö todella tulevaisuudesta ja –”

”Olen hyvin pahoillani, etten muistanut kertoa sinulle”, Dumbledore sanoi katuvaan sävyyn. ”Kerroin joillekin henkilökunnan jäsenille – mukaan lukien professori Vauhkomielelle – tästä sinun tietoisuudestasi tulevaisuuteen liittyen ja vaarasta, joka sinua uhkaa.”

”Vaarasta?” toistin yllättyneenä.

”Niin, vaarasta. Mutta älä huoli, olet turvassa täällä. Jos palattaisiin asiaan, jonka takia tänne tulit?”

”Ai, aivan… Sitten parin kysymyksen jälkeen hän tavallaan – öh – uhkaili minua.”

Dumbledore näytti yllättyneeltä. ”Professori Vauhkomieli uhkaili sinua?”

”Niin… Ajattelin kertoa, että –”

Ovelta kuului koputus ja Dumbledore pyysi koputtajaa sisään. Kansliaan astui professori Vauhkomieli, joka tervehti murahtaen rehtoria ja kertoi, että hänellä olisi asiaa. Tuijotin kauhuissani professoria, jonka tavallinen silmä siirtyi minuun kysyvästi.

”Ah, Alastor, me tässä juuri –”

”Minun täytyy lähteä”, sanoin nopeasti ja katosin nopeasti ovesta, tuntien Vauhkomielen taikasilmän seuraavan kulkuani.

*****

Viikot kuluivat nopeasti ja ennen kuin huomasinkaan, oli 30. lokakuuta ja istuin muiden Rohkelikkojen kanssa aamiaisella. En ollut kertonut ystävilleni sen kummemmin tapaamisestani Dumbledoren kanssa eivätkä he jaksaneet kovin kauaa tivata siitä. Onnekseni myöskään Vauhkomieli ei ollut kohdellut minua erilaisemmin vierailuni jälkeen, vaikka olin lähes varma, että hän tiesi aikeistani.

Kaikilla tunneilla en ollut yhtä onnekas: taikominen oli yhä surkeaa enkä onnistunut missään, mikä pelotti minua entistä enemmän. Loitsu- ja muodonmuutostunneilla ainoaa positiivista oli se, että McGarmiwa ja Lipetit kannustivat minua koko ajan. Liemituntien menestys ei ollut hääppöistä, sillä vaikka olisin onnistunut ihan hyvin, niin Kalkaros oli heti erimieltä: Ron olikin pariin kertaan varmistellut minulta liemituntien mukavuutta. Taikaeläinten hoito ei ollut miellyttävää, sillä räiskeperäiset sisuliskot olivat aivan kammottavia ja vain Hagridin takia olin niistä muka kiinnostunut. Taikakausien historia oli yhtä kyllästyttävää, mutta sentään jossain määrin helppoa. Vain ennustustunnit tuntuivat sujuvan lähes täydellisesti, sillä silloin ei tarvinnut tehdä juuri mitään.

”Hedwig tulee!” sanoin Harrylle keskeyttäen samalla Hermionen ja Georgen väittelyt kotitontuista.

Harry irrotti vastauskirjeen, tarkisti, ettei kukaan kuullut ja luki sen meille.

”Miksi sinun pitää vaihdella pöllöjä?” Ron kysyi.

”Hedwig kiinnittää liikaa huomiota”, sanoin. ”Se erottuu joukosta.”

Hermione loi minuun ärsyyntyneen katseen, kun ei saanut ensimmäisenä kertoa tietojaan.  Hymyilin hänelle pahoittelevasti ja jatkoin puuron syömistä.

Koko päivän ilmassa leijui miellyttävää odotuksen tuntua. Kukaan ei jaksanut keskittyä oppitunneilla, sillä kaikki odottivat illalla saapuvia Beuxbatonsin ja Durmstrangin oppilaita. Kun kello lopulta soi, veimme tavarat nopeasti Rohkelikkotorniin ja riensimme sitten eteishalliin, josta professori McGarmiwa ohjasi meidät jonoissa pääovesta ulos.

”Melkein kuusi. Millä ne tulevat, Emma?” Ron kysyi toiveikkaana.

Virnistin Ronille. ”Kohta näet… Mutta suosittelisin katsomaan metsän ylle.”

Kohta taivaalle ilmestyi jättiläiskokoisia siniharmaita hevosvaunuja, joita veti tusina siivekästä hevosta. Ensimmäiset rivit perääntyivät taaksepäin, kun vaunut viistivät matalammas. Kuului valtaisa tömähdys, kun ne laskeutuivat kovalla vauhdilla alas.

Vaunuista astui iso, mustaan satiiniin pukeutunet nainen – madame Maxime. Dumbledore alkoi taputtaa ja Tylypahkan oppilaat seurasivat hänen esimerkkiään. Madame Maxime ja Dumbledore puhuivat hetken, jonka jälkeen hän ja hänen oppilaansa poistuivat linnaan lämmittelemään.

Vähän ajan kuluttua järvestä kohosi masto. Kuului molskahdus, kun ankkuri heitettiin matalikolle ja tömähdys, kun lankku laskettiin rantapenkereelle, jonka jälkeen ihmiset nousivat maihin. Irkoroff saapui tervehtimään Dumbledorea ja kätteli tätä kaksin käsin.

Se on Krum!” Ron kuiskasi, kun Viktor Krum asteli Irkoroffin viereen.

*****

Istuimme Rohkelikkopöydän ääreen. Beuxbatonsin oppilaat olivat menneet Korpinkynnen pöytään ja durmstrangilaiset Luihuisen pöytään. Jonon viimeisinä saliin saapuivat rehtorit. Irkoroff ja madame Maxime istuutuivat, mutta Dumbledore jäi seisomaan, jolloin suureen saliin laskeutui hiljaisuus. Tapojensa mukaisesti rehtori tervehti oppilaita ja kehotti syömään.

Kun kultalautaset olivat pyyhkiytyneet puhtaiksi, Dumbledore nousi taas seisomaan. Ensin hän esitteli henkilökunnan pöytään tulleet uudet vieraat, Ludo Bagmanin ja herra Kyyryn, sitten kertoi Kolmivelhoturnajaisista, paljasti liekehtivän pikarin ja ohjeisti, miten pyrkiä ottelijaksi.

”Nyt taitaa olla nukkumaanmeno aika. Hyvää yötä kaikille!”

*****

Lauantai oli mennyt yllättävän nopeasti, etenkin Hagridin mökissä, mutta kun itse kurpitsajuhla alkoi, aika tuntui matelevan ja kaikki kestävän paljon kauemmin. Oppilaat olivat kärsimättömiä ja levottomia ja kurkkivat koko ajan, oliko Dumbledore jo syönyt.

”No niin, pikari alkaa olla valmis kertomaan ratkaisunsa”, Dumbledore sanoi, kun kultalautaset olivat vihdoin pyyhkiytyneet puhtaiksi ja hän oli noussut seisomaan, saaden puheensorinan lakkaamaan välittömästi. ”Kun ottelijat kuulevat nimensä, pyytäisin että he ystävällisesti saapuvat tänne korokkeelle, kävelevät tästä pöydän vierestä ja siirtyvät naapurikamariin, jossa heille annetaan ensimmäiset ohjeet.”

Dumbledore otti taikasauvansa ja heilautti sitä suuressa kaaressa. Kaikki kynttilät, lukuun ottamatta kurpitsojen sisässä olevia, sammuivat. Pikari hohti salissa kirkkaimmin. Kaikkien katseet olivat nauliintuneet siihen.

Yhtäkkiä pikarin liekit leimahtivat punaisiksi ja siitä alkoi sinkoilla kipinöitä. Roihahti pitkä liekki, josta lepatti hiiltynyt pergamentinpala. Koko sali haukkoi henkeä ja näytti tärisevän jännityksestä.

”Durmstrangin ottelija”, Dumbledore luki kuuluvalla äänellä, ”on Viktor Krum.”

Sali puhkesi osoittamaan suosiotaan taputuksin ja hurrauksin. Viktor Krum nousi, käveli henkilökunnan pöydän vierestä ja katosi naapurikamariin. Samassa kaikki lopettivat taputtamisen ja puheensorina hiljeni. Katseet kiinnittyivät jälleen pikariin, joka hetken päästä sokaisi punaisena. Toinen pergamenttiliuska lennähti Dumbledoren käteen.

”Beuxbatonsin ottelija on Fleur Delacour!”

Fleurin kadottua kamariin, saliin laskeutui taas hiljaisuus. Tylypahkalaiset tuntuivat muita jännittyneemmiltä: vuorossa oli Tylypahkan ottelija… Liekehtivä pikari värjäytyi punaiseksi, kipinät lentelivät ja pitkä liekki leimahti. Dumbledore sieppasi kolmannen lappusen.

”Tylypahkan ottelija”, hän kuulutti, ”on Cedric Diggory!”

Joka ainoa puuskupuh oli noussut seisomaan, kirkui ja tömisti lattiaa, kun Cedric käveli kamaria kohti. Suosionosoitukset olivat niin pitkät, että kesti kauan ennen kuin Dumbledore sai äänensä taas kuuluviin. ”Erinomaista!” hän sanoi iloisesti mylläkän laannuttua. ”No niin, nyt meillä on kolme ottelijaa.”

Hymyilin surullisesti. En enää kuullut kunnolla Dumbledoren sanoja, sillä olin keskittänyt katseeni liekehtivään pikariin. Minä tiesin mitä olisi luvassa. Siirsin vastahakoisesti katseeni Harryn suuntaan. Kohta se tulisi.

Huomasin pikarin liekkien punertuvan ja kipinöiden lentävän jälleen. Dumbledore nappasi taas yhden pergamenttiliuskan ja suoristi sen huolellisesti. Hän tuijotti siihen kirjoitettua nimeä.

Nyt se tulisi. Tuijotin taas tiukasti Harrya. Olisikohan häntä pitänyt varoittaa? En ehtinyt miettiä sen enempää, kun Dumbledore rykäisi ja luki nimen. Hänen lausumat sanat kaikuivat suuressa salissa.

Emma Smith!
« Viimeksi muokattu: 25.07.2012 23:49:56 kirjoittanut FakeLove »


"Who do you imagine wants to attack children like yourselves?"
"Hmm, let's think... Maybe... Lord Voldemort?"

LunaLovegood

  • Hippie
  • ***
  • Viestejä: 186
Asdfgh! Joo siis.. mielenkiintosta.. ihan ehkä hyväkin muuttaa tulevaisuutta hiukan. Ois voinu olla tylsä muuten mut silti! Emma? Kolmivelho-ottelija? Eieiieeiei!!

Okei tää on vaan mun mielipide. Ja luultavasti tykkään tästä silti mut ensireaktio tätä kohti on mulla melko kielteinen.  Kyllä tästä hyvä tulee. Toivottavasti.
Mitä tehdä, kun mikään ei tunnu enää miltään?
Mitä tehdä, jos tuntuu ettei jaksa enää elää?
Se on ihan helvetin hyvä kysymys.

Nide

  • Tittelinturska
  • ***
  • Viestejä: 359
  • hukankorentoja
Hemmetin Valevauhkomieli!!! Mennee sitten sotkemaan kaiken! Emma Smith?! Miten Tom sitten saa ruumiin?! Ja miten Harrylle käy?! Ja taidan lopettaa yksinpuheluni... :) Hyvä luku, Draamaa minun vastalukeman fluffyn tilalle, jota kumminkin jatkan nyt... MIHYL on vaan niin oudon rauhoittavaa... Mutta oikeesti, kaappaakone kuolarit Emman siellä hautuumaalla ja kiduttaa/totuusseerumittaa tiedon ulos siitä? Vai..? Ih, väsyttää ja pittää nousta kuuen tunnin päästä ja kommentissa ei oo rakentavan häivääkään ja Walby! Ja en tiiä mikä siinä sanassa naurattaa.. Valonarka... Heh :) Ps. Kyllä mä kiusaan sua järjettömillä kommenteilla, et vaan kehtaa myöntää sitä. ;) Ja S.Y.L.K.Y. = Samat Yhteiset Lait Kotitontullekkin – Yhdistys <3
sielo is kaikkee
Ava by Pyry
                               he olivat yhdessä nidepeter

Roosa

  • Vieras
Jee,jatkoa! :D

Miksi mä aina alotan noin? ???

Emma Smith?
Mitä Valevauhkomieli nyt sekoilee? ???

Jee,olin oikeessa! :D
Ainakin melkein,kun osa opettajista ties...

En huomannut kirjoitusvirheitä. :)

-Roosa,joka kiittää jatkosta

P.S.Oot ihana kun jatkoit :-*

P.P.S.Jatkoa!

Gil Galad

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 258
  • LightHowl8815
Mä oon lukenu näittä lukuja jo aiemmin kun kiinnostus heräs. Herra jestas mitä se vale Vauhkomieli meni tekemään yrittäks se nyt tappaa Emman, mitä ne sitten meinaa tehä Harrylle paitsi jos se ottaa vielä Harrynkin mukaan, siitähän se soppa syntys. Ois voinu Dumbledore odottaa ees tohon pikarin episoden jälkeiseen aikaan että kertoo Vauhkomielelle että Emma tietää mitä tulee tapahtumaan. Hah toisaalta Dumbledore teki sen mitä kielsi Emmaa tekemästä eli muutti tulevaisuutta.
Se, mitä ihminen näkee ja kuulee, riippuu hyvin paljon siitä, missä hän seisoo; se riippuu myös siitä, millainen hän on. TS 51

Vloom

  • Vieras
Mitä ihmettä?! EMMA?! Kyyry Jr. on kyllä kiero... kiero kiero kiero.... Laittoi Emman Harryn sijaan D: Pidin kovasti tästä luvusta. Hermy ei tykkää Emmasta. >: D Emma on kyll tosi kiva ja odotan jatkoa C: Lukukin oli kivan pituinen.

FakeLove

  • Sisäinen velho
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Riippuvainen Severus Kalkaroksesta ♥ PixieBronze87
Kiitän tällä kertaa yhteisesti kaikkia (ihan vaan etten vahingossakaan spoilaile tätä lukua..); KIITOS! Ootte ihania kun kommentoitte! :)

A/N: Tää oli jo eilen valmiina, mutta ajattelin kiusata teitä... Buahaahahh! Mutta, pitemmittä puheitta, seiskaaa!



7. LUKU

Tunsin järkytyksen puristavan kurkkuani. Pääni sisällä kaikui toinen toistaan rumemmat kirosanat.

Mitä?” kuiskasin järkyttyneenä.

Kaikkien ympärilläni istuvien Rohkelikkojen katseet olivat kohdistuneet minuun. He kuiskivat kiivaasti, mutta hyvin hiljaa. Hermionen suu oli loksahtanut auki, kun taas Ronin oli muuttunut tiukaksi viivaksi. Harry katsoi minua ilmeettömänä silmiään räpäyttämättä.

Aloin tajuta, että koko koulu tuijotti minua, odotti että tekisin jotain. En osannut muuta kuin tuijottaa anovasti ystäviäni, ikään kuin he voisivat pelastaa minut tai kertoa, että tämä oli pelkkää pilaa. Kehoni oli täysin lamaantunut.

”Emma Smith!” Dumbledore toisti.

Miettimättä sen enempää lähdin hoippuen kävelemään Rohkelikon ja Puuskupuhin pöytien väliä. Olin varma, että pyörtyisin siihen paikkaan: jalkani tuntuivat aivan liian huterilta kannattelemaan painoani, sisälmyksiäni ja kurkkuani puristi, silmissäni sumeni. Sydämeni tuntui hakkaavan tietään ulos rinnastani.

Hiljaisuuden vallitessa ja kaikkien katseiden poratessa tuhansia polttelevia reikiä selkääni, vilkaisin nopeasti Vauhkomieltä. Professori tuijotti minua muiden tavoin eikä näyttänyt merkkiäkään syyllisyydestä – mutta hänen täytyi olla tämän takana, hän oli varmasti laittanut nimeni pikariin.

Ottaessani askeleen sisälle kamariin, tajusin kaiken. Ei tämän näin pitänyt mennä! Harryn piti olla neljäs ottelija, hänen piti joutua hautausmaalle, jolloin Voldemort palaisi ja – henkäisin kauhistuneena. Palaset alkoivat loksahdella kohdilleen, aloin muistaa taas: Voldemortin täytyi saada Harryn verta! Kaikki menisi nyt ihan väärin! Mitä Vauhkomielen päässä oli pyörinyt, kun hän oli ilmoittanut minut mukaan turnajaisiin? Harrya Voldemort tarvitsisi, ei minua! Entä mitä minun päässäni oli pyörinyt, kun olin ajatellut estää Harryn joutumisen hautausmaalle? Nytkö olin muuttanut tulevaisuutta? Ja kuinka pahasti?

”Mitä sinä täällä teet?” Fleur kysyi keskeyttäen sekaiset mietteeni.

Tajusin kävelleeni kolmikon eteen, joka paistatteli takkatulen loimussa. ”Liekehtivä pikari valitsi minut”, kerroin ääni väristen. ”Olen neljäs kilpailija.”

Fleur nakkeli hiuksiaan selän taakse, hymyili ja kääntyi Cedricin ja Krumin puoleen. ”’Än vitsailee, eikö vain? Tämän täytyy olla vitsi!” Fleurin silmät näyttivät pullistuvan entisestään.

”Emma…” joku kuiskasi takaani.

Käännyin ympäri ja huomasin Harryn tuijottavan minua. Auoin suutani epämääräisesti, kun katsoin mustatukkaista poikaa. ”Sinut…?”

Harry nyökkäsi. Hän näytti olevan turta epäuskosta ja yhtä järkyttynyt kilpailijaksi joutumisesta kuin minäkin. Sisälläni kuohahti hetkellinen helpotuksen tunne. Ehkä tämä, ehkä tulevaisuus, oli vielä jossain määrin pelastettavissa? Vaimea naurahdus karkasi huuliltani. ”Ei minun pitänyt kuolla missään typerissä Kolmivelhoturnajaisissa…”

Tällä kertaa kuulin jonkun kipittävän huoneeseen. Ludo Bagman nappasi meitä käsikynkästä ja katseli arvioivasti. Tunsin oloni kiusaantuneeksi. ”Erikoislaatuista!” hän mutisi.

”’Erra Bagman, älä vain sano, että ’e molemmat ovat kolmivelho-ottelijoita! Kerro, että tämä on vain erittäin ’uono vitsi”, Fleur pyysi otsa rypyssä.

”Vitsi?” Bagman kysyi äimistyneenä. ”Liekehtivä pikari sylkäisi näiden molempien nimet!”

”Mutta ’e eivät voi kilpailla. ’E ovat liian nuoria”, Fleur sanoi närkästyneenä.

”Minä en halua kilpailla”, ilmoitin oitis. Bagman katsoi minua typertyneenä ja virnisti sitten – hän ei selvästikään ottanut minua tosissaan.

Ovi meidän takanamme avautui taas ja sisään tuli joukko ihmisiä: rehtori Dumbledore, herra Kyyry, Irkoroff, madame Maxime, professorit McGarmiwa, Vauhkomieli ja Kalkaros. Oppilaiden kohina kuului selkeänä ennen kuin McGarmiwa sulki oven.

”Madame Maxime!” Fleur huudahti ja harppoi rehtorinsa luokse. ”’Erra Bagman sanoo, että ’e molemmat ovat kilpailijoita!”

”Minä en halua kilpailla”, sanoin konemaisesti, mutta kukaan ei kiinnittänyt huomiota sanoihini.

”Mitä tämä tarkoittaa, Dumblidorr?” madame Maxime kysyi.

”Minäkin haluaisin kuulla Dumbledoren vastauksen”, Irkoroff sanoi. ”Kolme ottelijaa Tylypahkasta? Se on aivan ennenkuulumatonta! Vai enkö ole lukenut sääntöjä kyllin tarkasti? Mainitaanko jossain että isäntäkoululla on oikeus asettaa useampi ottelija?”

”C’est impossible”, Maxime huokaisi. ”Tylypahkalla ei saa olla kolmea ottelijaa. Se on ’yvin, ’yvin epäreilua.”

”Me elimme siinä käsityksessä, että sinun ikälinjasi pitäisi nuoremmat kilpailijat poissa, Dumbledore”, Irkoroff jatkoi teräksinen hymy huulillaan. ”Jos olisimme tienneet, olisimme tuoneet laajemman valikoiman ehdokkaita omista kouluistamme.”

”Tämä ei ole kenenkään muun syytä kuin Potterin ja Smithin, hyvä Irkoroff”, Kalkaros sanoi hiljaa, saaden raivon sisälläni paisumaan entisestään. Että se mies kehtasi! ”Älä syytä Dumbledorea siitä, että nuo tahtovat rikkoa sääntöjä. Potter onkin koetellut rajoja siitä saakka kun tuli tänne, ja neiti Smith taas –”

”Kiitos, Severus, riittää”, Dumbledore sanoi lujasti ja kääntyi katsomaan Harrya. ”Harry, laitoitko sinä nimesi liekehtivään pikariin?” hän kysyi rauhallisesti.

”Harry ei laittanut nimeään pikariin!” vastasin kiukkuisena Harryn puolesta. ”Enkä laittanut minäkään!”

Kaikkien katseet porautuivat minuun. ”Kuka ne sinne sitten laittoi?” Irkoroff kysyi hivenen halveksuvaan sävyyn.

Katsoin Vauhkomieltä. Ei hänestä olisi ikinä arvannut mitään sellaista, mutta hän nyt vain oli tehnyt tällaisen tempun. ”Ne laittoi –” Kurkkuuni tuli puristava tunne, joka keskeytti puheeni. Katseeni kääntyi Dumbledoreen, joka tuijotti minua varoittavasti. Olin varma, että hän pudisti päätään lähes olemattomasti. ”En tiedä”, kähisin. Polte katosi.

”Pyysitkö sinä jotakuta vanhempaa oppilasta laittamaan nimesi liekehtivään pikariin?” Dumbledore jatkoi esittäen kysymyksensä tällä kertaa minulle.

En!” kivahdin ja tuijotin häntä suoraan sinisiin silmiin. ”Enkä minä edes halua kilpailla!”

”Ah, ’e molemmat tietysti valehtelevat!” madame Maxime totesi päätään nyökytellen kuin asia olisi sillä selvä.

”He eivät ole voineet päästä ikälinjan yli”, professori McGarmiwa sanoi.

”Dumblidorr on varmasti ’aksahtanut linjassa”, Maxime päätteli oitis ja kohautti olkiaan.

”Se on toki mahdollista”, Dumbledore myönteli kohteliaasti.

”Dumbledore, sinä tiedät vallan hyvin, ettet ole tehnyt minkäänlaista virhettä!” McGarmiwa sanoi vihaisesti. ”Mitä joutavuuksia! Harry eikä Emma eivät voineet päästä itse linjan yli, ja koska Dumbledore uskoo, etteivät he suostutelleet ketään vanhempaa oppilasta laittamaan nimeä heidän puolestaan, minusta sen pitäisi silloin kelvata muillekin!”

”Herra Kyyry… herra Bagman”, Irkoroff sanoi lipevästi. ”Te olette meidän – öh – puolueettomat tuomarimme. Olette varmasti yhtä mieltä siitä, että tämä on sangen poikkeavaa?”

Bagman kuivasi pyöreitä kasvojaan nenäliinaan ja katsoi Kyyryä, joka näytti suorastaan aavemaiselta seisoessaan kasvot puoliksi varjojen kätköissä. ”Meidän on noudatettava sääntöjä, ja säännöissä sanotaan selvästi, että kun liekehtivä pikari antaa jonkun oppilaan nimen, tämän on kilpailtava turnajaisissa”, hän sanoi kuivakalla äänellään.

”No, Barty osaa sääntökirjan ulkoa vaikka takaperin”, Ludo sanoi sädehtien.

”Mutta minä en tahdo kilpailla!” kuiskasin epätoivoisella, melkein hysteerisellä äänellä. Tunsin vapisevani kauttaaltani. ”Kun enhän minä… enhän minä osaa edes kunnolla taikoa.”

Huomasin Dumbledoren kasvoilla käväisevän pienen huolestuneisuuden. Kalkaros katsoi minua häijysti (hän varmasti nauttisi kun pääsisi eroon minusta) ja Irkoroff hymyili jälleen teräksistä hymyään. Minun teki mieli alkaa itkeä ja huutaa, etten tahtonut olla osa jotakin typeriä turnajaisia – enkä missään nimessä tahtonut mennä niihin tehtäviin kuolemaan!

”Saanko puhutella teitä hetken, herra Kyyry ja Bagman?” Dumbledore kysyi ja viittasi heitä vähän kauemmaksi muista. Katsoin, kuinka miehet seurasivat rehtoria ja kävivät kiivasta keskustelua.

Hetken kuluttua he kolme palasivat takaisin, Ludo edelleen sädehtien ja Barty vakavana. Dumbledoren kasvoilla käväisi rauhoitteleva hymy ennen kuin herra Kyyry puhui. ”Dumbledoren kerrottua muutaman oleellisen seikan, olemme yhdessä päättäneet, ettei neiti Smith osallistu Kolmivelhoturnajaisiin.”

Sydämeni jätti lyönnin välistä. ”M-mitä?”

”Sinä et osallistu turnajaisiin”, Dumbledore toisti rauhallisesti.

”Entä poika?” madame Maxime kysyi kärsimättömästi. ”Osallistuuko ’än?”

”Hänelle emme näe mitään hyvin tärkeää ja oleellista estettä, joten herra Potter on neljäs kolmivelho-ottelija”, Kyyry jatkoi.

”Minä kuitenkin vaadin, että saan laittaa muiden oppilaideni nimet uudestaan pikariin –”

”Luulisi sinun olevan tyytyväinen, Irkoroff, jos Tylypahkalla on kaksi kilpailijaa kolmesta”, Vauhkomieli murahti.

”Ja Irkoroff hyvä, eihän se toimi niin”, Bagman sanoi. ”Liekehtivä pikari on juuri sammunut – eikä se syty uudelleen ennen kuin seuraavat turnajaiset alkavat –”

”– ja niihin ei Durmstrang taatusti osallistu!” Irkoroff rähjäsi. ”Olen melkein jo päättänyt lähteä pois!”

”Tyhjä uhkaus, Irkoroff!” Vauhkomieli mörähti. ”Et voi jättää ottelijaasi. Krumin on pakko kilpailla, heidän kaikkien neljän on – nyt kun Emma on vapautettu tehtävästä. Sitova taikasopimus, kätevää vai kuinka?”

”Kätevää? Nyt en taida ymmärtää.”

”Etkö?” Vauhkomieli kysyi hiljaa. ”Yksinkertaista, hyvin yksinkertaista. Joku laittoi Potterin ja Smithin nimet pikariin ja tiesi – tai oletti – että heidän on pakko kilpailla, jos nimi tulee esiin.”

”Joku ’alusi antaa Tylypahkalle kaksi ’aukkausta omenasta!” madame Maxime tuhahti.

”Olen samaa mieltä kuin madame Maxime”, Irkoroff sanoi. ”Minä laadin tästä valituksen –”

”Jos jollakulla on aihetta valittaa, niin heillä kahdella”, Vauhkomieli murahti ja heilautti kättään minua ja Harrya kohden. ”Smith onkin jo ilmoittanut haluttomattomuutensa, Potter ei. Hänellä jos kellä siis on aihetta valitukseen.”

”Miksi ’än valittaisi?” Fleur puuskahti. ”’Än sai tilaisuuden kilpailla! Me olemme ’aaveilleet siitä monta viikkoa! Koulun kunnia, tuhat kaljuunaa palkintorahaa – moni vaikka ’eittäisi ’enkensä tämän tilaisuuden tähden!”

”Ehkä joku toivookin että Potter ja Smith heittävät henkensä sen tähden”, Vauhkomieli sanoi hiukkanen tyytymättömyyttä äänessään. Tuli äärimmäisen kireä hiljaisuus. Niin, sinä tahdot meidän heittävän henkemme, mietin katkerana. Vauhkomieli katsoi tavallisella silmällään minua ja lisäsi hiljaa: ”Neiti Smith taisi selvitä.”

”Ilmeisesti opetat nykyään oppilaasikin pelkäämään salamurhaajia”, Irkoroff täräytti.

”Kuvittelenko minä vai? Näenkö olemattomia? Heidän nimensä pani pikariin etevä noita tai velho…”

”Mitä todisteita siitä muka on?” madame Maxime kysyi.

”Se, että erittäin voimakasta taikaesinettä on huijattu! On tarvittu poikkeuksellisen vahva sekaannusloitsu, jotta pikari on narrattu unohtamaan että turnajaisissa kilpailee vain kolme koulua. Uumoilen, että Smithin ja Potterin nimet on laitettu pikariin neljännen ja viidennen koulun nimissä, jotta on varmistettu että he ovat ainoat ryhmässään…”

”Sinä tunnut pohtineen tätä aihetta varsin perusteellisesti, Vauhkomieli hyvä”, Irkoroff virkkoi kylmästi. ”Sangen nerokashan teoriasi on. Viimeaikaiset tapahtumat huomioon ottaen ymmärrät kuitenkin varmasti, että sinuun on vaikea suhtautua täysin vakavasti…”

”Minun tehtäväni on ajatella niin kuin pimeyden velho ajattelee – kuten sinun luulisi muistavan…”

”Alastor!” Dumbledore varoitti. ”Me emme tiedä, miten tämä tilanne syntyi. Minusta kuitenkin vaikuttaa siltä, ettemme me voi muuta kuin hyväksyä sen. Sekä Cedric että Harry on valittu kilpailemaan ja sen he siis tekevät.”

”No niin, laitetaanko sitten töpinäksi?” Bagman intoili leveästi hymyillen. ”Täytyyhän meidän antaa ottelijoille ohjeet. Barty, aloittaisitko?”

”Minä voisin varmaan sillä välin saattaa neiti Smithin takaisin eteishalliin, jotta hän voi palata tupalaistensa seuraan?” Vauhkomieli keskeytti taikasilmän poukkoillessa ympäriinsä.

Dumbledore nyökkäsi. ”Se sopii hyvin.”

Loin pikaisen hymyn Harrylle ennen kuin Vauhkomieli laski kätensä olkapäälleni ja lähti ohjastamaan tietä ulos kamarista. Minua oksetti ajatuskin siitä, että tuo mies joka oli yrittänyt saada minut ottelijaksi, piti minua otteessaan. Hillitsin itseni vaivoin ja kävelin ilmeettömänä professorin vierellä. Suuri sali oli autio, kynttilät olivat palaneet melkein kokonaan loppuun ja kurpitsat näyttivät aavemaisemmilta kuin aiemmin.

Pariovien luona Vauhkomieli pysähtyi ja irrotti otteensa, mikä sai helpotuksen huokauksen livahtamaan huuliltani. Hänen molemmat silmänsä tuijottivat minua – hän ei näyttänyt kovinkaan ystävälliseltä, vaan suorastaan vihaiselta ja uhkaavalta, mutta kaiken sen hässäkän jälkeen en osannut suoda ajatustakaan uudelle pelolle.

”Sinä selvisit ehkä tästä”, Vauhkomieli murahti hiljaa. ”Mutta sinuna en ottaisi uutta riskiä, jos henkikultasi on sinulle kallis.”

Kalahdusten saattelemana Vauhkomieli katosi takaisin kamariin.

*****

”Hölynpölyä”, tokaisin lihavalle leidille, joka tarkasteli minua mietteliäänä.

Muotokuva-aukon heilahtaessa auki korviini rämähti järkyttävä meteli. En ehtinyt ottaa kunnon askelta, kun jo useat käsiparit riuhtoivat minut sisälle. Kaikki kiljuivat ja taputtivat minulle. Rohkelikot olivat yllättäen muuttuneet minun ystävikseni, kun he halailivat nopeasti, hihkuivat onnitteluja ja esittivät kysymyksiä.

”Miten sinä teit sen?”

”Mikset kertonut mitään?”

”Mitä sinä käytit? Et varmaankaan vanhetuslientä, kun et saanut partaa?”

”Hienoa että saatiin rohkelikkoja osallistumaan!”

”Hei, HEI!” huusin närkästyneenä. ”MINÄ EN OLE OTTELIJA!”

Kaikki hiljenivät kuin salaman iskusta: kukaan ei liikahtanutkaan, ja nyt jos koskaan ihmiset tuijottivat minua yllättyneinä. Muutamat alkoivat supista hiljaa.

”Siis… etkö sinä kilpailekaan?” vieressäni seisova Fred kysyi.

”En”, sanoin hillitymmällä äänellä.

”Etkö ihan tosissaan?” George varmisteli veljensä takaa.

”Minä en kilpaile!” kivahdin. ”En ole kolmivelho-ottelija. Minut vapautettiin.”

Kaikki olivat hetken vaiti, hautoivat sanojani mielessään. Muutamat varmistivat vierustovereiltaan olivatko kuulleet oikein. Jostain syystä heidän käytöksensä alkoi ärsyttää minua suunnattomasti ja haluni viskellä ja rikkoa tavaroita kasvoi.

”Mitä?” joku, joka oli saanut äänensä takaisin, huudahti. ”Miten se on mahdollista? Miten sinulla niin huono tuuri kävi?”

Raivo paisui sisälläni. ’Huono tuuri’? Oliko heidän mielestään ’huonoa tuuria’, että säästyi koetuksilta, joita ei edes halunnut sekä mahdolliselta kivuliaalta kuolemalta?

”Minä en ilmoittanut itseäni! Enkä edes halunnut kilpailla noissa tyhmissä turnajaisissa!”

Ihmiset kurtistelivat ja kohottelivat kulmiaan sekä vaihtoivat oudoksuvia katseita.

”Mutta älkää huoliko, Harry kilpailee. Juhlikaa sitten hänen kanssaan”, tuhahdin. ”Hänellä ei käynyt yhtä hyvä tuuri.”

”Emma –” Hermione kuiskasi ja yritti saada otteen ranteestani.

”Minä menen nukkumaan”, murahdin vihaisena ja lähdin raivaamaan tietä makuusaliin.


A/N2: Toivottavasti kukaan ei pettyny (ainakaan pahasti) siitä ettei Emma kisaakaan.


"Who do you imagine wants to attack children like yourselves?"
"Hmm, let's think... Maybe... Lord Voldemort?"

Cedi

  • Frozen heart
  • ***
  • Viestejä: 302
  • Freedom is life's great lie
Mitämitämitämitä?!?!?
Tuli uus osa ennen kuin ehdin kommentoida edellistä?!!
No nyt sain kommentoitua!  :D

Oikein suuri helpotus, ettei Emma osallistunut kolmivelhoturnajaisiin. Olis se ollut kyllä aika jännää, mutta eipä haittaa.
Ja rakentava kommentti katosi jonnekin...
Jatkoa vain tässä lähiaikoina!  ;)

Girls, we do, whatever it will take
Cause girls don't want, we don't want our hearts to break
In two, so it's better to be fake
Can't risk losing in love again, babe.

~This is how to be heartbreaker


LunaLovegood

  • Hippie
  • ***
  • Viestejä: 186
Nonni, hyvä ettei Emma kilpaile, se ois muuttanut historiaa liikaa. Ja sitä paitsi, kun Emma ei osaa taikoa.

Mua vähän pelottaa tuo Vauhkomieli.. Muttamutta.. Ei Emma voi kuolla. Eli ei hätää. :DDD No okei silti huolestuttaa..
Mitä tehdä, kun mikään ei tunnu enää miltään?
Mitä tehdä, jos tuntuu ettei jaksa enää elää?
Se on ihan helvetin hyvä kysymys.

Nide

  • Tittelinturska
  • ***
  • Viestejä: 359
  • hukankorentoja
Hei, en mä suuttunu :) Emma ei osaa edes taikoa kunnolla... Ja Feikkivauhkomielen uhkaus.. Pudottaakohan se Emman Kalmarin <3 ruuaksi..? Ja Harryllä ei ees vastalauseita? Ja hyvä luku oli taas, pitipähän ilmottaa :D Ja ah, miksi, oi miksi Emma ei saa puuttua tulevaisuuteen?? Ja voi FakeLove minkä teit, nyt minä tulen ja puren!! Ääh, en osaa kommentoida!!!
tapa Emma jookoskookos?? Jos et niin järkkää se vaikka Volden luo..
Ja eeh, jatkoa odotellessa :D Ja voih, muistin nyt: Dumppis on ääliö, kun Emma ei saa muuttaa  tulevaisuutta ja niin...

Ps. Tässä kommentissa ei ole taaskaan päätä eikä häntää... Järkeväisyydenpuute on vaivannut koko päivän..
sielo is kaikkee
Ava by Pyry
                               he olivat yhdessä nidepeter

Vloom

  • Vieras
Ilkee, et voinu laittaa lukua aikasemmi, vaikka olisit voinu! :D Mahtava luku jälleen, vaikka tämä olikin lähes kokonaan lainausta kirjasta. Onneksi Emman ei tarvinnut kilpailla, mutta olisi ollut jännä nähdä mitä siitä seuraa... ;) Mutta tämäkin on hyvä. Ja loppu oli kiva. ^^ Jatkoa vain.

FakeLove

  • Sisäinen velho
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Riippuvainen Severus Kalkaroksesta ♥ PixieBronze87
Cedi khihih näin pääs käymään :D Ja kiitän kommentistasi!
LunaLovegood Olisihan se pikkusun muuttunut joo :D Juuri taikomattomuus Emman tilanteesta pelastikin - ja no mutta eihän Emma kuolematon ole..? ;) Kiitos sullekin!
Nidemus Kiitos kommentista! Mut aiai ei saa purra!! :( Mutta hei, en lupaa enkä kiellä mitään ;) = mitä vaan voi tapahtua, kuolemista Volduun... (joita tapahtuu kirjan vikoissa luvuissa, joten miksi ne olisi pois tästä?)
Vloom no oon mä ehkä vähän... :/ Kiitän sinuakin kommentistasi! :)

A/N: Eipä mulla tästä sen kummempaa... Eiköhän kohta puoliin saada taas jotain jännitystä mukaan ;)



8. LUKU

Hiljaisuus. Tasaista tuhinaa. Jälleen syvä hiljaisuus, jota seurasi taas se sama tasainen tuhina.

Nousin närkästyneenä istumaan ja hautasin kasvot kämmeniin. Hieroin silmiäni turhautuneena. Inhosin näitä öitä, jolloin unta ei saanut millään. Huokaisin, sillä tiesin, ettei se tulisi väkisin yrittämällä. Kotona oli yleensä auttanut Pottereiden lukeminen, mutta mitä niitä lukemaan, kun oli kerran siihen maailmaan eksynyt – eikä minulla edes ollut niitä mukana. Minun pitäisi varmaan alkaa kirjoittaa ficcejä täällä ollessani… Työnsin itseni seisomaan, otin varovaisia askelia makuusalin poikki ja hiivin kierreportaat alas.

Kuu kajasti hopeaista valoa oleskeluhuoneen lattialle ja tuli loimusi punaisena takassa. Hakeuduin nojatuoliin takan eteen. Nostin jalat tuolille ja vedin ne koukkuun rintaani vasten. Laskin pääni polvien varaan ja annoin katseeni hukkua punaiseen, joka lämmitti mukavasti paljaita varpaitani.

”Sinäkin olet hereillä.”

Säpsähdin hiljaisia sanoja, sillä en ollut odottanut saavani seuraa, mutten nostanut katsettani tulijaan vaan tuijotin yhä vaisuna takkatulta, joka loimusi houkuttelevasti. Se loi kauniita, tanssivia kuvioita seinille. Vastasin sen kutsuun vienolla hymyllä. ”En saanut unta.”

Harry istui viereiseen nojatuoliin. Hän katseli mietteliäänä tulen tanssia. ”Mikä sinua valvottaa?”

”Kaikki tämä hässäkkä”, vastasin rehellisesti. Käänsin katseeni poikaan: hän näytti hyvin väsyneeltä ja tukka oli sotkussa – kuten aina. ”Entä sinua?”

Harry oli hiljaa ja tuijotti vain tulta. Hän ei räpytellyt silmiään, ainoa liike oli rintakehän pieni kohoilu. Hän selvästi mietti. ”Sinä et ollut yhtä onnekas”, kuiskasin hetken päästä.

”En”, hän totesi vaisusti. ”En ollut.”

”Miten sinä jaksat?”

Vihreät silmät kohtasivat minun siniharmaat, ne tutkivat, etsivät jonkinlaisia merkkejä. Hymyilin Harrylle lempeän rauhoittavasti, niin kuin äiti oli aina hymyillyt minulle, kun olin pienenä pelännyt sängyn alla piilottelevia mörköjä. Muisto sai minun suupieleni nykimään.

”Onhan tämä outoa, olla nyt joku kolmivelho-ottelija. Kyllähän minulla kävi mielessä, että olisi hauskaa osallistua, saada kunniaa ja näin, mutta en minä tosissani…” Harry kertoi hiljaa.

Olin sanomassa tietäväni asian hyvin, mutta sain pidettyä kieleni kurissa. Ei semmoinen kaikkitietäväisyys ja ymmärtäminen sopinut tähän tilanteeseen, koska tässä oli jotakin… erilaista. Minun pitäisi muutenkin luopua tuosta ärsyttävästä tavasta. En saanut silmiäni irti noista kasvoista, joita sotkuinen tukka ja kauniit smaragdisilmät koristivat ja joista tulenkajo teki entistä kiehtovammat.

”Miten sinä voit?”

”Ai minä vai?” kysyin yllättyneenä. Harry nyökkäsi. ”Minä, öh, mitäs minä.” Loihdin epämääräisen virnistyksen. ”Tosi hauskaa olla täällä, uskomatonta!”

”Entäs tuota – öh – se, ettet ole vielä onnistunut kovin hyvin... taikomisessa ja muussa?” Harry näytti hivenen kiusaantuneelta esittäessään kysymyksen.

Mielialani laski nopeasti. ”No, ei se kovin mukavaa ole. Yritän koko ajan parhaani, mutta…” huokaisin ja kohautin surkeana olkapäitäni. ”Ei mahda mitään.”

”Kunpa minä voisin auttaa sinua”, Harry sanoi ja kurtisti hetken päästä kulmiaan. ”Tai ehkä voinkin… Minä… Minä voisin antaa sinulle tukiopetusta. Me voisimme harjoitella yhdessä!”

Tuijotin häntä yllättyneenä. ”Oikeasti?

”Joo!” Harry sanoi ja virnisti iloisesti. ”Se olisi hauskaa!”

”Niin olisi!” hihkaisin vähän turhankin kovaa ja läimäisin suuni käteni eteen. ”Hups”, mumisin nolona.

Harry peitti nauruntyrskähdyksen hiljaiseksi yskäkohtaukseksi. Näytin hänelle kieltäni muka loukkaantuneena. Hetken päästä kurtistin kulmiani. ”Mutta missä me harjoitellaan?”

”Vaikka jossain vapaassa luokassa, voidaan kysyä McGarmiwalta”, Harry ehdotti.

”Sop–” Päähäni pälkähti idea. ”Ei kun ei!”

Harry katsoi minua kummastuneena. ”Miten niin ei?”

”Harjoitellaan tarvehuoneessa!”

”Harjoitellaan missä?”

”Tarvehuoneessa! Tulee ja menee huone, miten vain haluat kutsuta.”

Hän näytti epäilevältä. ”Oletko ihan varma, että –”

Tietysti olen varma, että sellainen on olemassa!” sanoin hitusen loukkaantuneena. ”Ja että siellä on hyvä harjoitella. Kaiken lisäksi sinne ei kukaan tule häiritsemään.”

Harry näytti empivän hetken, mutta nyökkäsi sitten suostumuksen merkiksi. Hymyilin iloisesti. ”Se on sitten sovittu! Milloin harjoitellaan ensimmäisen kerran?”

”Ööm…”

”Kävisikö huomenna?” kysyin heti. Katsoin poikaa anovasti ja ristin sormeni selkäni taakse. ”Jooookoooo…”

Harry pyöräytti silmiään. ”Okei.”

Tuntui kuin sydämeltäni olisi vierähtänyt painava kivi. Hymy sädehti kasvoillani enkä malttanut olla kurottautumatta nojatuolin yli ja jättää halaamatta Harrya. Puristin häntä tiukasti, kunnes vetäydyin punastellen pois. Katsoin nolona takkatulta, joka tuntui leimuavan yhtä punaisena kuin poskeni. ”Sovitaanko paremmin h-h-huuuuomenna?” kysyin silmät vetisinä haukotuksen jäljiltä.

Harry naurahti hiljaa. ”Sopii. Pitäisiköhän sinun mennä nukkumaan?”

Uskalsin taas katsoa häntä ja hymyilin vienosti. ”Voisi olla ihan viisasta.” Kylmät väristykset hiipivät selkäpiissäni, kun paljaat jalkani koskettivat viileää lattiaa. Toivotin Harrylle hyvää yötä ja lähdin sipsuttamaan portaita ylös makuusaliin. Kaikki nukkuivat yhä, kun piilouduin takaisin peiton halaukseen.

Suljin silmäni tyytyväisenä ja hölmösti virnistellen. Enää tasainen tuhina ei haitannut, sillä sydämessäni tuntui outoa, mutta miellyttävää lepatusta.

*****

Jostain kaukaisuudesta kuului kutsuvaa huutoa. Ei, ei, ajattelin surkeana ja taistelin vastaan, sillä en halunnut luopua mahtavasta unesta, jossa osasin taikoa paremmin kuin Voldemort ja Dumbledore yhteensä. Kurtistin kulmiani vihaisesti, kun tunsin inhottavaa tökkimistä kyljessäni.

”Emma! Herää jo!”

”Enkä”, mutisin ja yritin vetää peittoa pääni suojaksi. Kulmani kurtistuivat entisestään. Käteni hamusi tyhjää. ”Hermione…”, aloitin uhkaavasti.

”Sinun on pakko nousta!” tyttö jatkoi sinnikkäästi.

Huokaisin raskaasti ja avasin silmäni. Hermione loi minulle suloisen hymyn, mutta hänen äänensä oli turhautunut. ”No vihdoinkin! Pue päällesi niin mennään aamupalalle.”

”Mutta nyt on sunnuntai, Hermione, sunnuntai! Miksi pitää nousta näin aikaisin?” mutisin hiljaa kun hivuttauduin istuma-asentoon sängyn reunalle.

”Täytyy meidän aamupalalla käydä vaikka olisikin sunnuntai”, Hermione sanoi ja tuuppi kärsimättömästi vaatteita syliini. Hän silmäili minua arvioivasti, kun tarkastelin kokonaisuutta peilistä. ”Miten sinä olet näin väsynyt?”

Punastuin hennosti. ”Kai sitä nyt saa välillä vähän väsyttää”, mumisin vaisusti. ”Mennäänkö?” kysyin ja harpoin kierreportaisiin Hermionen seuratessa perässä.

Ihmisten katseet kääntyivät minuun, kun kävelimme Rohkelikon pöydän viertä. Osa heistä ei reagoinut mitenkään erilaisesti, mutta muutamat näyttivät oudoksuvilta, minkä luulin johtuvan eilisestä käytöksestäni. Irvistin pienesti itsekseni eilisten kauhujen vyöryessä mieleeni.

”Huomenta Ron”, Hermione sanoi Ronille, kun istuimme häntä vastapäätä.

”Moi Hermione”, hän sanoi reippaasti. Hänen ilmeensä muuttui välinpitämättömäksi, kun hän kohtasi katseeni.

Mulkaisin poikaa happamasti enkä edes viitsinyt tervehtiä moista typerystä. Ei kai hän ollut suuttunut minullekin eilisestä? Kauhoin puuroa lautaselle vähän turhankin raivoisasti ja sain osakseni Hermionen paheksuvan katseen.

”Kiitos seurasta”, Ron mutisi ja lähti pöydästä.

”Minä en kestä häntä!” urahdin, kun Ron oli poistunut.

Hermione katsoi minua kummastuneena ja yritti selittää myötätuntoisella äänellä. ”Hän on vain –”

”– typerä! Miksei hän voi tajua ettei Harry – tai minä - laittanut nimeän pikariin?” Raivo alkoi sykkiä sisälläni. Mulkaisin Hermionea. ”Kai sinä uskot minua?”

”Tietysti, mutta –”

”Hyvä. Sitten täytyykin selvittää asiat enää Ronin kanssa”, sanoin ja lusikoin viimeiset puurot suuhuni.

”Emma –” Hermione yritti varoittavalla äänellä.

Huitaisin kättäni ja harpoin pitkiä askelia. Minähän en sietäisi enää minuuttiakaan tuollaista Ronia.

*****

”Ronald Bilius Weasley!” aloitin vihaa uhkuvasti, kun astuin muotokuva-aukosta Rohkelikkojen oleskeluhuoneeseen. Huomasin heti punapään istuvan yhdellä nojatuoleista. Harpoin jättimäisiä askelia ja syöksähdin tuolin takaa pojan eteen ja aloin karjua: ”Miten sinä jaksat olla tuollainen hiton mäntti ja typerys ja –” Ääneni katkesi kuin seinään. Edessäni ei istunutkaan kauhusta kankea Ron vaan leveästi virnuileva Fred.

”Ai hei Emma”, hän tervehti yhä virnistellen. Hän kohotti kulmaansa kysyvänä. ”Roniako etsit?”

”Minä, tuota – ööh – en tarkoittanut, vaan Ron, joo”, sönkkäsin paniikissa. Päässäni tykytti järkyttävästi.

”Hei Fred!” Georgen ääni kaikui marmoriportaiden luota. Hän harppoi viereeni ja tarkasteli meitä kumpaakin vuorotellen. ”Mikäs kokous täällä on?”

”Emma taitaa etsiä Ronia”, Fred kertoi ja virnisteli nyt veljelleen. ”Tuli tähän huutamaan, kunnes tajusi etten ole rakas veljemme.”

Olin varma, että poskeni voisivat räjähtää polttelevasta kuumuudesta. George mittaili minua katseellaan. ”Hän on makuusalissa”, George sanoi ja heilautti kättään portaisiin päin. ”Mene ihmeessä tervehtimään.” Hän kääntyi Fredin puoleen. ”Lähdetäänkö me?”

Fred nyökkäsi ja nousi istumaan. ”Pitäisiköhän meidän ottaa Emmakin joskus mukaan?”

George katsoi minua ja ymmärryksen virnistys levisi hänen kasvoilleen hänen nyökytellessään päätänsä. ”Haluaako neiti Smith rikkoa vähän sääntöjä?”

”Ehkä myöhemmin, nyt minun pitäisi –” En jäänyt selittelemään sen enempää, vaan jätin virnistelevät kaksoset taakseni ja lähdin salamannopeasti harppomaan poikien makuusaliin johtaviin portaisiin. En tiennyt olinko vihaisempi itselleni vai Ronille, vai voittiko kenties häpeä ne molemmat. Aina minä osaan mokata Fredin edessä!

”RON!” karjaisin riuhdottua oven auki.

Poika hätkähti rajusti sängyssään ja nousi makuulta istumaan. Hän tuijotti minua typertyneenä ja aukoi suutaan. ”Mitä sinä –?”

”Minä en jaksa tuollaista käytöstä!” aloin paasata hänelle vihaisesti kädet puuskassa. ”En jaksa! Miksi sinun pitää käyttäytyä kuin joku viisivuotias kakara?”

Seamus, Dean ja Neville seurasivat minun huutoa Ronille vähän yllättyneinä, mutta selvästi kiinnostuneina, koska heidän keskittyminen velhoshakin pelaamisen alkoi herpaantua.

”Mitä hittoa sinä oikein meuhkaat?”

”No tuota sinun käytöstäsi! Sitä miten kohtelit minuakin ruokailussa, kuin jotain ilmaa!” ärjyin hänelle. ”Minä en laittanut nimeäni pikariin eikä laittanut Harrykaan! Yrittäisit nyt ymmärtää sen noilla pähkinänkokoisilla aivoillasi, ei ole niin haastavaa!”

Ron tuijotti minua kihisevän raivon ja hämmennyksen sekaisin ilmein. ”Minä –”

”En jaksa olla kanssasi tekemisissä, jos et viitsi parantaa käytöstapojasi!”

Lähdin mahtipontisesti kävelemään ovelle ja portaita alas, jonka jälkeen syöksyin suoraan omaan makuusaliin nappaamaan Loitsujen käsikirjan. Etsin oleskeluhuoneen perimmäisimmän nurkan ja jäin sinne lukemaan tyytyväisenä siitä, että olin saanut purkaa enimpiä höyryjä pois.

*****

Yhtäkkiä alkoi korvia huumaava taputus. Kuulin jonkun lausuvan nimeni. Nostin pääni kirjasta ja huomasin Hermionen osoittavan minua ja Harryn seisovan vaivaantuneena hänen vieressään. Vilkutin heille kahdelle, mutta vain Harry tuli luokseni. ”Hei!” sanoin iloisena.

”No? Oletko valmis?” hän kysyi.

Kurtistin kulmiani ja suljin Loitsujen käsikirjan. ”Ai mihin?”

”Harjoittelemaan!” Nyt vuorostaan Harry kurtisti kulmiaan. ”Vai etkö sinä haluakaan?”

”Tietysti!” kiirehdin sanomaan. ”Olin vain niin uppoutunut lukemaan tätä”, kerroin ja näytin loitsukirjaa.

Harry nyökkäsi ymmärtäväisenä. ”No jos lähdetään sinne, öh, tarvehuoneeseen?”

Into alkoi paisua sisälläni eikä vihasta ollut enää tietoakaan. ”Joo, mennään!” hihkaisin. Tartuin Harrya kädestä ja lähdin johdattamaan häntä ulos oleskeluhuoneesta, jossa taputukset olivat hiljentyneet. Huokaisin helpotuksesta, kun olimme päässeet seitsemänteen kerrokseen ilman, että Riesu, Malfoy tai professori Kalkaros olisi tullut reitillemme. Tuijotin hetken mietteliäänä tyhjää seinää, jota vastapäätä riippui kuvakudos Barnabas Bauka-aivosta.

”Ööh, Emma…?”

”Okei, nyt meidän täytyy vain kävellä tässä kolme kertaa...”

Harry katsoi minua epäröiden, kun lähdin seilaamaan käytävää edestakaisin. Me tarvitsemme paikan, jossa harjoitella rauhassa... Me tarvitsemme paikan, jossa harjoitella rauhassa... Me tarvitsemme paikan, jossa harjoitella rauhassa...

”Emma, katso!” Harry sanoi kiihkeästi, kun vaihdoin suuntaa kolmannen ohimarssin jälkeen.

Seinään oli ilmestynyt kiiltelevä ovi. Ryntäsin oven luokse, tartuin messinkikahvaan ja vedin oven auki. Eteeni avartui tilava ja valaistu huone. Seiniä reunustivat kirjahyllyt täynnä erilaisia teoksia, lattialla oli pehmeän näköisiä silkkityynyjä ja huoneen perällä hyllykkö, jossa oli muutamia totuustutkija ja ilmiskooppeja. ”Vau…” kuiskasin hiljaa, kun astuin peremmälle. Ihan kuin Feeniksin killassa, ajattelin haikeana.

Harry tuli minun jälkeeni ja sulki oven tuijottaessaan huonetta ihailevasti. ”Joo, vau…”

Annoin Harryn tutkia huonetta hetken, kunnes kävin liian malttamattomaksi. ”Aloitetaanko sitten?” kysyin sauvan pyöriessä vimmatusti kädessäni.

Harry käveli hölmistyneenä luokseni. ”Öh, joo, käy.”

”No, millä aloitetaan?” Minusta tuntui, että hymyni säteili kirkkaammin kuin aurinko. ”Tainnutuksilla vai?”

”Ajattelin, että aloitettaisiin vähän helpommilla ja tylsemmillä…” Harry kertoi vaivaantuneena ja haroi tukkaansa.

Mutristun huuliani hivenen pettyneenä, mutta nyökkäsin. ”Miten vain haluat.”

Harjoittelimme ensimmäisenä siipiirdium lentiusaa. Minusta se tuntui tarpeettomalta, mutta suostuin mukisematta. Vähän ajan kuluttua olin hyvin turhautunut, sillä tulos oli sama kun tunneilla: sulka ei noussut millään ilmaan – tuijotuksen voimalla se olisi varmasti ampaissut vähintäänkin viiden kilometrin korkeuteen – kunnes vihdoin sulka nousi hitusen.

”Näitkö Harry! Näitkö!” kiljuin ja taputin käsiäni yhteen. Samassa sulka tipahti. Otsani rypistyi harmistuksesta.

Harry virnisti tyytyväisenä. ”Todella hyvä, mutta ensi kerralla älä lopeta keskittymistä.”

Seuraavaksi kaikki tuntui jotenkin helpommalta. Siirryimme harjoittelemaan alohomoraa, ja jo viidennen kerran jälkeen onnistuin. En voinut olla hyppimättä ja taputtamatta käsiäni yhteen. ”Näin hyvin minulla ei ole sujunut vielä yhdelläkään tunnilla! Olet parhain opettaja joka minulla on koskaan ollut!”

Harry hymyili otettuna. ”Haha, voi kiitos…”

”Voitaisiinko kokeilla aseistariisuntaa? Tai kilpiloitsua?” pyysin anelevasti. Irvistin pienesti. ”Nämä vähän tylsistyttää…”

”No jos sinä kokeilet huutaa varjelum, kun minä sanon karkotaseet?” Harry ehdotti.

Asetuimme vähän matkan päähän toisistamme. ”Minä lasken kolmeen, okei?” Harry sanoi. Nyökkäsin ymmärtämisen merkiksi ja valmistauduin. ”Yksi… kaksi… kolme!”

Ehdin nähdä violettien valojen välähtävän ennen kuin tajusin lentäväni ilman halki.

”Emma! Emma! Ei kai sattunut?” Harryn hätääntynyt ääni huusi.

”Ole–”

Haukoin henkeä, kun tunsin jonkun painavan laskeutuvan päälleni. Näin smaragdinvihreiden silmien tuijottavan minua muutaman sentin päässä. ”M-minä k-kompastuin…” Harry sönkkäsi naama punaisena ja kierähti päältäni makaamaan viereeni. ”Pitäisiköhän meidän lähteä lounaalle? Kello taitaa olla jo aika paljon…”

Vedin itseni istumaan ja suin tukkaani selvemmäksi, joista silkkityynyt olivat tehneet hiukan sähköiset. Harry ojensi kättään ja nosti minut seisomaan. Mumisin hänelle kiitoksen ja vaistonvaraisesti pudistelin vaatteitani, vaikkei niissä pölyä ollutkaan.

Harry oli jo kääntänyt selkänsä minulle ja lähtenyt kävelemään ovelle, kun päähäni pälkähti idea. Virnistin ilkikurisesti, osoitin sauvallani Harrya ja karjaisin: Karkotaseet!

Järkyttävän suureksi iloksi sauva Harryn kädestä kimposi maahan. ”Minä tein sen! Minä tein sen!” kiljuin taas riemuissani.

”Mutta minä en –” Harry keskeytti lauseensa ja päätti selvästi antaa asian olla, kun hymyili minulle lempeästi. ”Sinä teit sen!”

Kävelin nopeilla askelilla Harryn kiinni ja leveästi virnistellen sekä tyytyväisyyttä pursuen poistuin tarvehuoneesta. Ehkä asiat alkaisivat vihdoin sujua…
« Viimeksi muokattu: 29.07.2012 20:54:33 kirjoittanut FakeLove »


"Who do you imagine wants to attack children like yourselves?"
"Hmm, let's think... Maybe... Lord Voldemort?"

Vloom

  • Vieras
Tää luku olikin jännä. :D Yllätyin tota Emman höyryjen päästelyä, ku se oli vaikuttanu sellaselta rauhalliselta. Emma/Harrya varmaan tiedossa? Muahahahah, jippii ^^ Kiva että Emma oppii taikomaan. :) Laita jatkooo C: