Kirjoittaja Aihe: Tyttö, joka tietää tulevaisuuden (K-11, adventure, 19. luku 24.12.14)  (Luettu 35509 kertaa)

FakeLove

  • Sisäinen velho
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Riippuvainen Severus Kalkaroksesta ♥ PixieBronze87
Nimi: Tyttö, joka tietää tulevaisuuden
Kirjoittaja: FakeLove
Ikäraja: max. K-11
Tyylilaji: Pääasiassa seikkailu, draama, pientä huumoria ja aika paljon muutakin
Päähenkilö: Emma Smith
Yhteenveto: Suomalainen Emma Smith joutuu pääsee (monen) sattuman kautta Tylypahkaan vuoteen 1994.
Varoitukset: Kiroilua, myöhemmissä luvuissa väkivaltaa sekä saattaa esiintyä pussailua ym. fluffya :-*
Vastuuvapaus: Kaikki minkä tunnistatte kuuluvan Rowlingille kuuluu hänelle. Emma Smith on minun luoma tyttönen ja loput mitä ette tunnista Rowskun luomaksi, on myös minun kieron mieleni tuotetta.

A/N: Okei, joo... Piti pikaisesti keksiä nimi (jotta saisin tän julkaistuksi), mikä oli jotenkin haastavaa, mutta tuo vaan pälkähti mieleen :D Sain vihdoin tän kuukauden arkistoissa lojuneen ficcisarjan ekan luvun tehdyksi. Kädet syyhyää päästä julkasemaan noita jännempiä jaksoja, mutta pitää ensin saada tylsät alta pois... Nauttikaa, jos voitte! :D



Tyttö, joka tietää tulevaisuuden
1. LUKU

”Vau”, kuiskasin sulkiessani Harry Potter ja Kuoleman varjelukset -kirjan kantta.

Tunteeni olivat ristiriitaiset: olin vihdoin saanut luettua enoni Englannista lähettämän viimeisen Potter kirjan, jota olin jo kauan odottanut – mutta nyt se kaikki oli loppu. Enää en saisi huokailla uuden jatko-osan hienoutta tai odottaa seuraavaa kirjaa saapuvaksi, samalla raastaen ystävieni hermoja höpötyksilläni. Tunsin itkun olevan lähellä.

”Ei helvetti!” kirosin, kun pieni märkä läntti imeytyi takakanteen. Yritin turhaan pyyhkiä sitä pois. Siirsin hiljaa mutisten kirjan hyllylle muiden Pottereiden joukkoon.

Hiljaisen kirjojen ihasteluni katkaisi käskevä huuto. ”Emma! EMMA! Käy kaupassa! HETI!” Mulkaisin ovea paheksuen ja kirosin vähän lisää. Että äiti osasikin aina pilata kaiken. Eikö muka kukaan muu voinut hoitaa asiaa? Vastaväitteittä nappasin tuolilla lojuvan hupparini ja pinkaisin juoksuun. Hypin joka toisen portaan yli ja suuntasin keittiön ohi eteiseen. ”Mitä tarvitset?”, puhisin vetäessäni tennareita jalkoihini.

”Maitoa ja kananmunia!” äiti huusi keittiöstä. ”Äläkä jää unelmoimaan, vaan tule nopeasti, jotta saan ruuan valmiiksi!”

”Juu, juu”, mutisin paiskatessani oven turhan kovaa kiinni. Suuntasin matkani autotallille ja hyppäsin kuluneen pyöräni satulaan. Ulkona alkoi olla jo hiukan viileää syyskuun ensimmäisen aamun valjetessa. Ennen kuin aloin polkemaan vedin hupparin vetoketjun tiukemmin kiinni.

*****

Tärisevät käteni yrittivät toivottomasti saada pyörää lukituksi. ”Hitto”, mutisin. Kuului naksahdus. ”Vihdoin!"

Hytisten astuin sisälle S-markettiin. Lämmin ilma toivotti minut tervetulleeksi ja sai väristykset ravistelemaan hoikkaa vartaloani. ”Maitoa, maitoa…” hoin hiljaa etsiessäni oikeaa hyllyväliä, mikä löytyi yllättävän nopeasti – kävinhän hyvin usein samaisessa paikassa. Napattuani rasvattoman maidon hiukan punertaviin sormenpäihini, jähmetyin. Käänsin päätäni vähän vasemmalle. Olin aivan varma, että olin nähnyt mustan kaavun vilahduksen. Pudistin päätäni ja hain kananmunat.

Maitopurkki ja kanamunapaketti käsissäni kävelin kassalle. Myyjä mulkaisi minua paheksuvasti, kuin minun ei olisi luvallista olla täällä. Asetin ostokseni hihnalle ja kaivoin rahoja taskustani. Myyjä mumisi jotain ”huomenta” tapaista ja minä nyökkäsin hänelle. Hän totesi hinnan ja mulkoili minua lisää. Mikä sitä oikein riivaa? Minua ärsytti suunnattomasti hänen käytöksensä, joten maksettuani nakkasin tavarat nopeasti muovipussiin ja lähdin kiittämättä ulos kaupasta.

Viileä ilma tuntui epämukavalta ihoa vasten. Kävelin väristen kaupan sivustalle pyöräni luokse ja laitoin muovipussin sisältöineen roikkumaan ohjaustangosta. Kyykistyin huokaisten renkaan viereen. Näprätessäni lukon kanssa, sekä kirotessani sen hankaluutta, huomasin tumman varjon laskeutuvan ylleni.

”Emma Smith?” miehen ääni kysyi.

Siinä samassa lopetin lukon kanssa pelleilyn. Hän puhui englantia. Keräsin kaiken rohkeuteni ja yritin vastata itsevarmasti ja selvällä englanninkielellä. ”Riippuu siitä kuka kysyy.”

”Varmasti tunnet minut”, ääni sanoi ivallisesti.

Käännyin ympäri. Edessäni seisoi mustaan kaapuun sonnustautunut mies, jolla oli platinanvalkeat hiukset ja kädessään… taikasauva?! Harmaat silmät tuijottivat minua murhaavasti. Miehen kasvoista paistoi syvä halveksunta. ”Lucius Malfoy?” kuiskasin järkyttyneenä.

Hänen suunsa taipui hillittyyn, ylimieliseen virneeseen. ”Olettaisin sinun olevan Emma Smith, eikö totta?” Nousin ylös ja nyökkäsin hitaasti. ”Kyllä olen.”

”Sinä lähdet minun mukaani”, hän sanoi uhkaavasti osoittaessaan taikasauvallaan minua.

”Entä jos en?” kysyin haastavasti.

Miehen kulmakarva kohosi hiukan. ”Uskoakseni, neidillä ei ole muuta vaihtoehtoa.” Hän kohotti hiukan sauvaansa. ”Tulet siis mukaani.”

Loin arvioivan silmäyksen hänen sauvaansa ja sitten harmaisiin silmiin, jotka vahtivat jokaista liikettäni. ”En tule.” Hitto, ääneni varisi kuin haavanlehti.

Lucius naurahti ivallisesti. Annoin katseeni kiertää pikaisesti ympäristössä: vieressäni oli tuuheita pensaita, mutta muualla oli aukeaa – ei siis mitään erityisen hyvää suojaa. Ketään ei näkynyt eikä kuulunut. Missä kaikki ihmiset olivat tähän aikaan aamupäivästä? Mitä hittoa tällaisessa tilanteessa voisi, tai pitäisi, tehdä?

”Siispä”, Lucius keskeytti mietteeni saaden minut taas tarkkaavaiseksi. ”Et jätä minulle vaihtoehtoja. TAINNUTU!”

Täpärästi ehdin vajota kyykkyyn ja punainen valo välkähti ylitseni. En jäänyt odottamaan uutta kirousta vaan kaadoin Malfoyn potkaisemalla tätä jalkoihin. Lähdin juoksemaan kirosanojen kaikuessa korviini. Tunsin sydämeni hakkaavan tietä rinnasta ulos ja korvissani surisi. Olin juossut ehkä nelisen metriä, kun kompastuin. Kirosin kovaa, kunnes kuulin Luciuksen loitsun lentävän taas pääni ohi. Oli lähellä etten pyörtynyt järkytyksestä. Kompuroin täristen pystyyn.

”Tainnutu!”

Tällä kertaa olin liian hidas reagoimaan.

*****

Jokin epämiellyttävä oli kietoutunut ympärilleni. Avasin silmäni. Suoraan edessäni seisoi vihaisennäköinen Lucius Malfoy. Katseeni hakeutui automaattisesti hänen jalkoihinsa, joita olin potkaissut. En voinut peittää pientä tyytyväisyyden virnettä, joka levisi naamalleni. Iskuni oli tainnut tulla miehelle yllätyksenä.

Luciuksen sieraimet suurentuivat uhkaavasti ja sitten pienenivät hänen hengittäessään, mikä huvitti minua entisestään. Häntä selvästi ärsytti suuresti. ”Ei kai vain jalkoihisi särje?” kysyin mahdollisimman viattomalla äänensävyllä.

Se ilme oli näkemisen arvoinen. Hänen silmänsä pullistuivat ja sieraimet suurenivat jättimäiseksi. Hän tärisi ja näytti siltä, kuin voisi räjähtää hetkenä minä hyvänsä. Olin varma, että mies langettaisi Avada Kedavran noin röyhkeästi käytöksestä, mutta yllättäen hänen suunsa levisi häijyyn virneeseen.

”Sinä olit turhan uhkarohkea. Et kai tosissasi ajatellut pääseväsi minulta pakoon?”, mies sanoi ja astui uhkaavasti lähemmäs. Hänen häijy virneensä leveni. ”Miten ajattelit selvitä tästä?”

Katsoin ympärilleni. Olin selvästi Malfoyden kartanossa, siitä ei ollut epäilystäkään. Minut oli köytetty tuoliin – siis siitä se puristava tunne johtui. Tuijotin virnuilevaa miestä niin murhaavasti kuin vain kykenin. ”Mitä sinä tahdot minusta?”

”Voi, etkö sinä tiedä?” Malfoy puhui pilkaten. ”Olen saanut tietooni, että sinä tiedät tulevaisuudesta.”

”Tulevaisuudesta?” kysyin epäuskoisena.

”Vai yrittää neiti esittää tietämätöntä –”

”Minä en tiedä!” sihahdin väliin.

”– Mutta se ei mene läpi. Sinä tiedät, miten tulevaisuutemme on kirjoitettu. Minulle ennustettiin, että joku on tietävä tulevaisuudestamme! Ja sinä tiedät siitä, sinä olet ennustuksen lupaama henkilö!” hän jatkoi raivoisasti. ”Palaako Pimeyden Lordi? Rankaiseeko hän minua? Voittaako hän Harry Potterin?”

Tuijotin häntä hetken hiljaa. ”Mitä hel–” Tajusin sen. Olin juuri lukenut Kuoleman varjelukset, viimeisen Harry Potter -kirjan. Tiesin, miten kaikki tulisi päättymään. Ja hän oli kaapannut minut päästäkseen perille tapahtumista? Mutta hän kysyi palaako Voldemort? Sehän tapahtui 1994… Olinko vuodessa 1994?

”No?” Lucius kysyi malttamattomana.

Virnistin voitonriemuisena. ”Enpä taida kertoa.”

”Ehkä kidutuskirous höllentää kieltäsi, vai mitä luulet?”

Pidätin hengitystäni ja suljin silmäni. Ottaisin kivun rohkeasti vastaan, en itkisi tai koskaan kertoisi enkä –

Räks. Joku karjaisi. Kipua ei tullut.

Avasin silmäni uteliaina. Näköalani peitti mies, jolla oli resuiset vaatteet ja hiekanruskeat hiukset. ”Lupin!” kiljaisin. Olisin lyönyt itseäni, jos käteni eivät olisi olleet sidotut. Poskiani kuumotti. Onnekseni mies ei kääntynyt ympäri ja tuijottanut minua kuin mielipuolta kiljumiseni tähden, vaan huusi taas uuden loitsun Malfoyta vastaan, joka oli kai yrittänyt kirota hänet. Remus osoitti köysiä ja oletettavasti lausui jonkun loitsun, koska ne katosivat. Hänen kätensä takertui tiukasti vasemman ranteeni ympärille, ja samassa tuntui kuin olisin tunkeutumassa erittäin pieneen kumiputkeen.

*****

Epämiellyttävä tunne katosi ja lysähdin maata vasten. Polviani vihloi inhottavasti. ”Sattuiko pahasti?” huolestunut ääni kysyi.

Remuksen käsi piti minua olkapäästä. ”Minä… minä…” Vatsassani velloi epämiellyttävästi. Tuntui äkillinen muljahdus ja oksensin. Nolona nostin katseeni mieheen, joka tutki minua säälin ja huolen sekaisin ilmein. ”Olen pahoillani”, sopersin.

Remus hymyili minulle. Näin hänen suunsa liikkuvan, mutten kuullut sanoja.

Samassa pimeni.

*****

Korviini kantautui epäselvää sorinaa. Jotkut varmasti puhuivat, mikä häiritsi minua suuresti. Yritin pyytää hiljaisuutta, mutta en saanut suustani kuin epäselvän murahduksen. Olin erottavinani henkäyksen, jonka jälkeen puheensorina vahvistui.

”Onko hän kunnossa?”

”Ei mitään hätää, hän vain pyörtyi.”

”No onko ihme, jos tuolla lailla joutuu kimppailmiintymään ilman varoitusta!”

”Siinä tilanteessa ei –”

Olkaa jo hiljaa!” ärähdin. Äänet olivat käyneet liian koviksi, enkä enää voinut olla huomioimatta niitä. Vastahakoisesti avasin jälleen silmäni ja näin Lupinin ja professori McGarmiwan minuun päin kääntyneinä.

”Mitä sanoit?” Lupin kysyi ystävällisesti. Hups, olin varmaan puhunut suomea. ”Siis… en mitään tärkeää.”

”Jaksatko nousta ylös?” McGarmiwa kysyi ärsyyntyneen oloisena.

”Juu”, vastasin huolettomasti vetäessäni itseäni pystyyn, vaikka silmissäni sumeni inhottavasti. ”Tuota… missä olen?”

”Tylypahkassa”, hän totesi tyynesti.

”Aa, siis Tyly–” Silmäni tuntuivat pyöristyvän lautasen kokoisiksi. ”Tylypahkassa?” toistin epäuskoisena.

Lupin nyökkäsi. ”Ilmiinnyimme Tylyahoon ja toin sinut sieltä tänne. Tylypahkaan kun ei voi ilmiintyä, niin kuin varmasti tiedät.”

Tuijotin vuoroin professori McGarmiwaa ja sitten Remus Lupinia. Tämä oli varmasti jonkinlaista pilaa. ”Mutta… mutta… eihän se ole mahdollista!”

”Minä vien sinut rehtori Dumbledoren puheille. Hän osaa varmasti kertoa sinulle kaiken tarpeellisen”, McGarmiwa sanoi.

Tunsin jännityksen väristykset selässäni ja ihoni meni kananlihalle. Naurahdin hiljaa. Tämä oli uskomatonta. Olin kauppareissullani törmännyt Lucius Malfoyhin, hän oli kidnapannut minut kartanoonsa, Remus oli pelastunut minut, olin kimppailmiintynyt ja nyt löysin itseni Tylypahkasta McGarmiwan ja Lupinin seurasta. Eihän se voinut ollut mahdollista?

Ja kohta Dumbledore tuijottaisi minua puolikuulasiensa takaa, niin kuin hän tuijotti aina Harrya.
« Viimeksi muokattu: 30.05.2015 23:40:31 kirjoittanut Vanilje »


"Who do you imagine wants to attack children like yourselves?"
"Hmm, let's think... Maybe... Lord Voldemort?"

Cedi

  • Frozen heart
  • ***
  • Viestejä: 302
  • Freedom is life's great lie
Eka!

Aivan mahtava toi, että Lucius Malfoy kidnappasi Emman! Lucius oli hyvin IC, josta minä pidän. Ja sit se, että Emma yritti päästä pakoon, eikä antautua heti ensimmäisellä.

Jään odottamaan jatkoa, ja kuulemaan Dumbledoren selitystä tähän kaikkeen. Tästä tulee varmana hyvä tarina! :)
« Viimeksi muokattu: 10.07.2012 15:07:25 kirjoittanut Cedi »

Girls, we do, whatever it will take
Cause girls don't want, we don't want our hearts to break
In two, so it's better to be fake
Can't risk losing in love again, babe.

~This is how to be heartbreaker


Roosa

  • Vieras
TOKA!

Oikeastaan Cedi sanoi kaiken,paitsi että mäkin jään oottaan jatkoa.

-Roosa

FakeLove

  • Sisäinen velho
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Riippuvainen Severus Kalkaroksesta ♥ PixieBronze87
Cedi ja Roosa kiitos kovasti kommentista! :)

Chelsey kiitos kovasti sullekin ihanasta kommentista! Remus oli lähinnä vain pelastamassa eikä siksi sen isompaa roolia, mutta sen tekemisiä selitetään vähän tässä 2. luvussa. Lucius toimi tavallaan hetken mielijohteesta, mutta tästä kerrotaan myöhemmin ja nyt tokassa luvussa pientä mainintaa. Emmalla on sukua Englannissa, ja juuri siksi hyvä enkku eli oikein päättelit (: Aattelin että se ei kovin hyvin selviäisi Tylypahkassa, jos enkku ei ole kunnossa :D Mutta (taidan nyt toistaa itseäni) Emma kertoilee itsestään lisää 3. luvussa.



2. LUKU

”Ah, Emma Smith, otaksun?” Dumbledore sanoi tuttavalliseen sävyyn.

Nyökkäsin varovasti hymyillen. Sulkiessani ovea tunsin sydämeni takovan yhä lujempaa. Olin juttelemassa Dumbledorelle! Ja olin hänen kansliassaan!

”Professori McGarmiwa toi minut tänne. Hän sanoi, että sinä kerrot minulle kaiken tarpeellisen”, totesin astellessani lähemmäs rehtoria. Ennen kuin ehdin kysyä, hän ojensi kättään edessään kohoavaa tuolia kohden. Istuin siihen ja tunsin poskiani kuumottavan, kun hänen siniset silmänsä porautuivat omiini. ”Olet harvinainen tapaus. Harvoin törmätään tällaiseen tilanteeseen”, hän aloitti hiljaa.

”Anteeksi, mutta mitä oikein tarkoitat?” kysyin hämilläni. ”Rehtori?” lisäsin nopeasti.

”Sinä olet taikaverinen”, hän totesi lempeästi hymyillen.

Suuni loksahti auki. ”Minä olen... olen mitä?”

”Kyllä, olet taikaverinen. Tiedät varmasti mitä surkit ovat?” Nyökkäsin kiireesti. ”Taikaveriset ovat tavallaan samaan ”kategoriaan” kuuluvia - jos näin voi ilmaista -, mutta ette silti lähelläkään heitä. Taikaveriset syntyvät jästiperheisiin, ja kuten tiedät, surkit velhoperheisin. Teitä ei voi luokitella täysin jästeiksi eikä velhoiksi. Te olette ihmisiä, joilla taikuus on sisällä, mutta se ei syystä tai toisesta ole puhjennut kokonaan. Vahvat taikaveriset ovat voineet tehdä jotain taikuutta pieninä lapsina, mutta sitä ei ole tajuttu tai huomattu. Taikuus hiipuu, mutta se kuitenkin säilyy sisällänne tallessa ja voi puhjeta myöhemmin kokonaisuuteensa, jolloin taikaverisestä tulee ”täysi” velho tai noita. Tällaista ei kyllä ole vielä aiemmin tavattu, sillä taikaverisiä syntyy harvoin ja yleensä aikuisiässä usko taikuuteen ja muuhun yliluonnolliseen häviää, mikä saa taikuuden hiipumaan lähes olemattomiin.”

Tuijotin suu auki Dumbledorea ja pohdin hänen sanojaan. ”Voisiko –”

”Kyllä, uskoisin, että sinun taikuutesi voi puhjeta ja sinusta voi tulla aito noita, kun alat opiskella Tylypahkassa.”

”Kun… kun alan opiskella?” änkytin hämmentyneenä. Tämä kaikki meni yli ymmärrykseni.

Dumbledore nyökkäsi kärsivällisesti. ”Sinä olet täällä paremmassa turvassa kuin kotonasi. Emme tiedä tarkalleen, yrittääkö joku kuolonsyöjä, kuten Malfoy, hyökätä kimppuusi uudelleen ja siepata sinut - mitä pahoin pelkäämme - saadakseen selville, hm, tulevaisuudesta. Päätimme siis, että sinun on turvallisempi olla Tylypahkassa. Mitä todennäköisimmin kukaan ei tule sinua täältä hakemaan.”

”Entä vanhempani? Mitä he sanovat?”

”Ah, heidän muistiaan on muutettu hiukan”, Dumbledore sanoi yhtä huolettomasti kuin olisi puhunut säästä. ”He uskovat, että sinä lähdit Suomesta enosi luokse Lontooseen ja että palaat vasta pitkän ajan päästä, toisin sanoen lukuvuotemme loppuessa. Valitettavasti jouduimme tämän myötä muokkaamaan muutamien muidenkin muistia, mukaan lukien sinun enosi.” Ilmeeni taisi muuttua hivenen järkyttyneeksi, sillä Dumbledoren äänestä kaikui pieni sääli. ”Älä suotta ole huolissasi. Kaikki voivat hyvin eivätkä kärsineet.”

En osannut vastata. Oli pelottavaa kuulla, että vanhempieni muistia oli muokattu ja että he uskoivat minun viettävän aikaani enoni luona. Vaikken tuntenut enoani kunnolla, olin suruissani hänenkin takiaan, sekä niiden ”muutamien muiden”, jotka olivat joutuneen osalliseksi tähän sotkuun.

Hetken hiljaisuuden jälkeen Dumbledore jatkoi. ”Toimitan huoneeseesi kaikki tarvitsemasi kaavut ja opiskeluvälineet. Äläkä ole huolissasi raha-asioista, nekin järjestyvät. Osallistut lajitteluun ensiluokkalaisten seurassa, mutta pääset kuitenkin muiden ikäistesi luo neljännelle luokalle. Ellet toisin halua?”

”Mieluiten neljännelle luokalle”, pyysin vaisusti. ”Kiitos.”

Dumbledore hymyili lempeästi. ”Haluaisitko kysyä jotain?”

Päässäni oli pyörinyt tuhansia kysymyksiä, ja nyt kun olisin saanut kysyä, kaikki tuntuivat kadonneen. Aivoni löivät tyhjää. ”Tuota… miksi Malfoy tarkalleen ottaen sieppasi minut? Muistan, että hän puhui jotain ennustuksesta…” Yhtäkkiä päässäni alkoi taas surrata. ”Hän sanoi, että olen ennustuksen lupaama henkilö! Ja että minä tiedän tulevaisuudesta! Malfoy kysyi, palaako Pimeyden lordi ja voittaako hän Harry Potterin!” Tunsin sydämeni takovan hulluna. Ääneni hiipui kuiskaukseksi. ”Minä tiedän, miten se on kirjoitettu!”

Tuijotin Dumbledorea, mutta hänen siniset silmänsä eivät paljastaneet mitään. Hänen kasvojensa lempeä hymy ei haihtunut. Kun hän puhui, hänen äänensä pysyi tasaisena ja rauhallisena. ”Lucius Malfoy jutteli tänään aamulla Sianpäässä professori Punurmion kanssa. En tarkalleen ottaen tiedä, mitä Malfoy aikoi, kun oli kutsunut Punurmion. Onneksemme Remus Lupin sattui paikalle ja kuuli, kuinka professori Punurmio lausui ennustuksen. Lupin riensi heti kertomaan asiasta minulle. Hän arveli, että Malfoy haluaisi kiivaasti hyötyä sinun tiedoistasi ja että hän olisi jo ehtinyt hankkia sinut käsiinsä. Niinpä Lupin päätteli hänen vieneen sinut Malfoyden kartanoon ja ilmiintyi sinne, vieläpä täydelliseen aikaan. Hän sai pelastettua sinut ja toi tänne.”

Juuri kun olin kysymässä, mistä Lucius tiesi ennustuksen henkilön olleen minä ja mitä ennustus tarkalleen ottaen sisälsi, Dumbledore jatkoi. ”Uskoisin, että olemme jutelleet tarpeeksi tältä päivältä. Sinun olisi nyt aika siirtyä muiden oppilaiden mukaan seuraamaan seremoniaa – ja tietysti osallistumaan siihen. Minunkin pitää tehdä viime hetken valmistelut. Arvaat varmasti mihin liittyen”, hän sanoi silmät tuikkien. ”Sinä varmasti tiedät missä suuri sali sijaitsee?”

Kurkkuani kuivasi äkisti, enkä saanut sanaa suustani, joten nyökkäsin. Dumbledore näytti erittäin iloiselta. ”Ah, niin arvelinkin. Päätin kuitenkin, ihan vain varmuuden vuoksi, järjestää sinulle saattajan. Hän lienee kohta täällä.”

Muutaman sekunnin kuluttua ovi avautui pienesti naristen ja huoneeseen pelmahti mustahiuksinen ja koukkunenäinen mies mustassa kaavussaan. Henkäisin vähän turhankin kuuluvasti, sillä miehen tummat silmät viipyivät pikaisesti minussa. ”Rehtori kutsui?” Hänen silkkinen äänensä sai kylmät väreet juoksemaan selkäpiissäni.

Dumbledore oikein sädehti, mikä sai minut hämilleni. ”Hienoa, professori Kalkaros. Saattaisitko nyt neiti Smithin muiden luo suuren salin eteen?”

Severus nyökkäsi ja kääntyi puoleeni. Hänen toinen kulmansa kohosi lähes huomaamattomasti ylöspäin hänen tarkastellessaan minua vaativalla katseellaan. Olin aivan varma, että näin siinä pilkahduksen halveksintaa. ”Jos vain neiti Smith on valmis”, hän sanoi ääni pientä ivaa tihkuen.

Astuin muutamalla askeleella Severuksen ohi ja olin jo melkein oven luona, kunnes päässäni pälkähti. Käännyin ympäri Dumbledoreen päin, jonka katse oli porautunut lävitseni.

”Öh, rehtori, siitä tulevaisuudesta –”

Dumbledore nosti kätensä vaientaakseen puheeni. ”Meidän ei kuulu tietää tulevaisuudestamme, eikä sinun pidä siitä kertoa. Sinä et saa myöskään yrittää vaikuttaa sen kulkuun tai yrittää muuttaa sitä.” Hänen äänensä oli käskevä, enkä uskaltanut väittää vastaan, joten tyydyin nyökkäämään tylysti. ”Minulla olisi vielä yksi kysymys.” Olin aivan varma, että kuulin Kalkaroksen tuhahtavan kärsimättömästi.

”Kysy vain”, Dumbledore kehotti.

”Eikö nyt ole vuosi 1994?” Rehtorin kulma kohosi aivan hitusen, mutta hän nyökkäsi syvään. ”Miten se on mahdollista? Tai siis, Suomessa elin vuotta 2007 –”

”Ah, niin. Se on asia, jota sinun ei kannata miettiä liikaa. Oikeastaan kehottaisin, ettet miettisi sitä ollenkaan. Nyt, jos sallit”, hän sanoi ja viittoi kättään ovea kohti.

Professori Kalkaros hulmahti ulos ovesta, ja kiitettyäni Dumbledorea ja pyydettyäni häntä kiittämään Remusta, lähdin marssimaan Severuksen perään.


"Who do you imagine wants to attack children like yourselves?"
"Hmm, let's think... Maybe... Lord Voldemort?"

Cedi

  • Frozen heart
  • ***
  • Viestejä: 302
  • Freedom is life's great lie
Oho! Tulipas tämä nopeasti!

Jälleen kerran pidin! Bumbledore selitti oikein loistavasti mistä oli kyse. Kirjoitit hyvin, eikä tässä ollut mitään äkkinäisiä hyppäyksiä ja "pimentoon" jättämisiä, mitä joskus "mennään Tylypahkaan" tarinoissa on.

Jatkoa odotellen :)

Girls, we do, whatever it will take
Cause girls don't want, we don't want our hearts to break
In two, so it's better to be fake
Can't risk losing in love again, babe.

~This is how to be heartbreaker


Roosa

  • Vieras
Jee,jatkoa!

Dumbledore selitti hyvin noi jutut

mustahiuksinen ja koukkunenäinen mies mustassa kaavussaan

Severus!

Rakentava&kommentin pituus lähti uimaan

-Roosa

Vloom

  • Vieras
AAAAAWWWWW :3 Tämä on ihana! Ensin ihmettelin että miksi Emman nimi on Smith, mutta älysin sitten. :) Ihanaa, kun Emmaan voi samaistua niin hyvin ja olet todella hyvä kirjoittamaan! Oikeasti! Mä en malta odottaa jatkoa. :)

FakeLove

  • Sisäinen velho
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Riippuvainen Severus Kalkaroksesta ♥ PixieBronze87
Cedi, Roosa ja Vloom, kiitos tosi paljon kommenteistanne! Tulee tosi ihana olo, kun löytää uusia kommentteja :) Teidän vuoksi otinkin itteäni niskasta kiinni ja kirjotin kolmannen luvun loppuun.

A/N: Voisin vinkata, että neljännessä luvussa alkaakin tulla jo vähän pientä jännityksen makua, ensin pitää tulla nää tylsemmät ;) Ja jos jota kuta kiinnostaa tuo Potter-biisi, niin se olisi tämä :D



3. LUKU

Seurasin vaitonaisena Kalkarosta. Ajatukseni pyörivät Dumbledoren sanoissa. Minäkö olin taikaverinen? Minä, joka olin aivan tavallinen, hoikka ja pitkä 14-vuotias tyttö, omistin taikuutta sisälläni ja se voisi puhjeta niin, että minusta tulisi aito noita? Minäkö opiskelisin Tylypahkassa, koulussa, jota ei pitäisi olla olemassa muualla kuin kirjoissa? Vanhempieni ja enoni muistia oli muutettu, minut oli kidnapannut Lucius Malfoy, kuolonsyöjä, kesken kauppareissun… Ei, se ei voinut olla mahdollista. Ehkä tämä oli vain yksi minun sekopäisistä unistani? Niin sen täytyi olla, se kävisi järkeen.

Katseeni harhautui yhteen suurista ikkunoista. Suuni oli loksahtaa auki. Ulkona oli lähes pilkkopimeää, vain lyhdyt toivat valoa pimeyteen. Rankkasade hakkasi ikkunoita ja olin varma, että kuulin ukkosen jyrähtävän.  Huomasin ensiluokkalaisten tulevan veneillä Tylypahkaan. Näky aiheutti perhosia lepattelemaan vatsaani. Minut lajiteltaisiin kohta!

”Joko neiti Smith on valmis jatkamaan matkaa?” Kalkaroksen nälvivä ääni kysyi.

Tajusin pysähtyneeni. ”Öh, joo, olen minä”, sönkkäsin punan levitessä poskilleni. Lähdin taas harppomaan Kalkaroksen jäljessä.

*****

Seisoin jännittyneenä portaikon viimeisellä askeleella, mihin Severus oli minut jättänyt. ”Mene ensiluokkalaisten luokse”, hän oli tokaissut tylysti ja marssinut matkoihinsa. Eteishallissa seisovat oppilaat nurisivat. He olivat litimärkiä, eikä asiaa auttanut vesi-ilmapalloilla pommittava ja vahingoniloisesti käkättävä Riesu. Jostain kumman syystä minua alkoi naurattaa ja perhoset hellittää otettaan vatsassani.

”RIESU!” McGarmiwan vihainen ääni karjaisi. ”Alas sieltä, heti!”

Minua nauratti entisestään, kun professori meinasi liukastua ja tarrasi Hermione kaulasta.

”Minä kutsun rehtorin! Minä varoitan, Riesu –”

Riesu näytti kieltä, paiskasi vielä yhden vesipommin ja suuntasi sitten portaikkoon – minun luokseni! Se sai vauhtia jalkoihini ja lähdin kipittämään märkien oppilaiden luo. Sipaisin vaaleita otsahiuksiani ennen kuin astuin Harryn, Ronin ja Hermionen viereen. Ojensi kättäni ja hymyilin aurinkoisesti. ”Hei, minä olen Emma Smith.”

”Mikset sinä ole märkä?” Ron kysyi heti.

Naurahdin vaistomaisesti. Huomasin Hermionen mulkaisevan Ronia toruvasti. ”Minä en tullut vaunuilla, tulin itse asiassa jo jonkin aikaa sitten. Olen uusi täällä”, totesin kätellessäni Hermionea.

”Kuinka vanha sinä olet?” Ron jatkoi. ”Tai siis, näytät vanhemmalta ollaksesi ensiluokkalainen. Ja jos kerta olet uusi, niin…” Hän kohautti pienesti olkapäitään kuin pahoitellen.

”Olen neljätoista. Minä osallistun kyllä lajitteluun ensiluokkalaisten kanssa, koska, tuota, tulin Tylypahkaan vasta nyt”, sanoin hiukan kiusaantuneena.

”Mistä sinä olet kotoisin?” Hermione kysyi nolostellen, vaikkei hänen kysymyksensä mitenkään epäkohtelias ollut. Hän hymyili minulle rohkaisevasti.

”Olen Suomesta.”

Oi, Suomesta!” Hermione ihasteli.

”Suomesta? Eikö se ole se paikka, missä on hirmu kylmää? Ja jääkarhuja?” Ron uteli.

”Sinä olet hauska! Talvisin siellä on kylmää, mutta ei, meillä Suomessa ei ole jääkarhuja. Paitsi ehkä eläintarhoissa”, kerroin naureskellen. Ronin korvat punoittivat. Hymyilin hänelle lempeästi.

”Miten sinä puhut noin hyvää englantia, jos kerta olet Suomesta?” Harry kysyi avatessaan suunsa ensimmäisen kerran.

”Hölmö! Totta kai hän puhuu hyvää englantia, hänen sukunimensä on Smith! Sinulla on sukua jossain täällä, eikö totta?” Hermione arvasi.

Nyökkäsin iloisesti. ”Kyllä. Isäni on suomalainen, kun taas äitini englantilainen. Hän syntyi Lontoossa, missä enoni nykyään asuu - ja tietysti suurin osa äidin suvusta.”

”Ovatko sinun vanhempasi velhoja?”

”Öh, tuota, itse asiassa –”

”Siinähän sinä olet!” professori McGarmiwa huokaisi. ”Sinä jäät ensiluokkalaisten seuraan ja tulet heidän kanssaan saliin, sitten on lajitteluseremonia ja ruoka”, hän selitti kiireesti ja taputti huolimattomasti olkapäätäni. ”Suureen saliin, menkäähän siitä!” hän ohjeisti muulle väkijoukolle.

Vilkutin Harrylle, Ronille ja Hermionelle, jotka suuntasivat suureen saliin. Huokaisin helpotuksesta. Onneksi McGarmiwa oli keskeyttänyt meidät, eikä minun tarvinnut alkaa selittää taikaverisyydestäni, vaikka kyllä senkin aika vielä koittaa. Etsin katseellani ensiluokkalaisia ja liityin heidän seuraansa. Ajatella, että minutkin lajiteltaisiin! Netin testien mukaan olisin Rohkelikko, mutta pariin otteeseen minua oli kyllä ehdotettu Korpinkynteen. Itselleni sillä ei ollut mitään väliä, mutta Puuskupuh jotenkin kammoksutti minua. Ota ja tiedä miksi.

Astuessani litimärkien ensiluokkalaisten luo ja hymyillessäni heille iloisesti, he loivat minuun mulkoilevia katseita. Heitä mahtoi ärsyttää, että minä en ollut kastunut. Muutama pienempi oppilas katsoi minua peläten. Huomasin yhden pojan hytisevän jättimäisessä myyrännahkatakissa. Näky nostatti hymyn huulilleni.

”Jännittääkö?” kysyin Dennisiltä.

Poika nosti pelokkaana katseensa minuun. ”Tuota, ööh, ei”, hän vastasi tärisevällä äänellä. ”Tai ehkä jonkun verran.”

”Minua jännittää vähän”, totesin huolettomasti ja ojensin käteni hänellekin. ”Emma Smith.”

”Dennis Creevey”, hän sanoi ja tuntui rentoutuvan salliessaan pienen hymyn minulle.

”Mihin tupaan sinä haluaisit?”

”Rohkelikkoon! Minun veljeni on siellä”, Dennis kertoi innoissaan.

”Ai, niinpä tietysti, olisihan minun pitänyt muistaa”, mutisin itsekseni.

Dennis tuijotti minua silmät pyöreinä. Alkaessani selittää, professori McGarmiwa saapui paikalle. ”Sitten mennään!” hän totesi riuskasti viittoillessaan ovia kohti.

Lähdin pelokkaiden ensiluokkalaisten kanssa vyörymään suureen saliin. Perhoset alkoivat taas herätä vatsassani, kun kävelimme pöytien välistä salin eteen. Matkalla vilkutin pienesti Rohkelikkojen pöytään, missä Hermione heilutti kättään minulle ja Harry ja Ron nostivat peukut pystyyn.

Tuttuun tapaan lajitteluhattu puhkesi laulamaan ja sen jälkeen professori McGarmiwa kertoi ohjeet, avasi pergamenttikäärön ja alkoi luetella nimiä.

Katselin, kuinka yksi kerrallaan oppilaat asettuivat istumaan pallille ja laittoivat hatun päähänsä. Denniksen kohdalla hymyilin hänelle rohkaisevasti. Vaivihkaa nostin peukkuni pystyyn ja hän virnisti minulle iloisesti. Lajitteluhattu huudahti hänet Rohkelikkoon ja minä taputin hurjasti. Hän nosti vuorostaan peukun pystyyn rientäessään veljensä luo. Kuuntelin kuinka hattu lajitteli lisää ihmisiä, kunnes Orla Quirke (Korpinkynsi!) oli mennyt ja McGarmiwa lausui kovaan ääneen seuraavan nimen.

”Emma Smith!”

Tunsin sydämeni jättävän lyönnin välistä. Jalkani tuntuivat muuttuneen löysäksi spagetiksi, kun kävelin istumaan pallille. Olin varma, että kuulin pientä puheensorinaa. Ehkä he ihmettelivät miksi näin vanha oli lajittelussa, niin kuin Ronkin oli ihmetellyt? Hiukan vapisevat käteni istuttivat lajitteluhatun päähäni.

”Sinä tulet tekemään suuria tekoja… Olet hyvin rohkea… Päätös ei ole vaikea”, hattu kuiski korvaani. ”ROHKELIKKO!”

Huokaus karkasi huuliltani. Asetin lajitteluhatun takaisin penkille ja liihotin Rohkelikon pöytään taputusten saattelemana. Istuin Hermionen vasemmalle puolella, Harrya ja Ronia vastapäätä. Hymyilin heille iloisesti. ”Hyvinhän se meni”, totesin tyynesti sydämeni jyskytyksen tasaantuessa. ”Vai mitä sanotte?”

Hermione oli aikeissa sanoa jotain, mutta hänen kasvonsa vääristyivät. ”Voi ei! Me unohdettiin kokonaan esitellä itsemme!” hän henkäisi. ”Hermione Granger.”

”Harry Potter”, Harry mumisi. Hän näytti siltä, kun odottaisi minun henkäisevän ja varmistavan hänen henkilöllisyyttään.

”Minä olen Ron, Ron Weasley”, Ron sanoi.

Ilmeeni mahtoi olla mielenkiintoinen, sillä yritin kaikin voimin estää itseäni purskahtamasta nauruun. Ronin tapa, jolla hän kertoi nimensä, toi minulle mieleen erään YouTubesta löytämäni Potter-biisin. ”Kyllähän minä teidät tunnen!” sanoin saatuani itseni taas tyyneksi.

”Mitä? Miten sinä muka meidät tunnet?” Harry kysyi epäuskoisena.

Nojauduin pöydän yli lähemmäs poikia. Virnistin heille omahyväisesti. ”Sanotaanko vaikka näin, että minä tiedän juttuja. Kaikenlaisia juttuja, myös tulevaisuudesta.”

”Älä huijaa!” Ron kuiskasi vakavana. Nyökkäsin hänelle hymyillen ja olin juuri avaamassa suutani väittelyyn, kunnes huomasin punatukkaiset Weasleyn kaksoset lähettyvilläni.

”Voi ei, Fred!” parkaisin. ”Sinä elät!”

Poika tuijotti minua epäuskoisena. ”Öh… niin?”

Samassa tajusin virheeni. ”Ei kun hups... se olikin vasta seitsemännessä…” mutisin. Huomasin hänen epäuskoisen ilmeensä muuttuvan yhä järkyttyneemmäksi. Tunsin poskieni punehtuvan rajusti. Olin varmasti näyttänyt seinähullulta. Upeaa Emma, annoit juuri täydellisen ensivaikutelman! ”Tai siis”, sopersin kaikkien katseiden kääntyessä minuun. ”Unohtaako koko juttu. Näyttääpä hyvältä tämä ruoka!” Painoin pääni alas ja kiinnitin kaiken huomioni lautasellani odottavaan ateriaan. Söin oikein keskittyneesti ja varoin hyvin huolellisesti nostamasta katsettani hetkeksikään ruoasta.

Olin silti täysin varma, että ihmiset ympärilläni vaihtoivat oudoksuvia silmäyksiä.

*****

Kun Dumbledore nousi seisomaan ja aloitti puheensa, kehtasin vihdoin nostaa katseeni lautasesta.

”No niin! Pyytäisin huomiotanne, sillä minulla on jokunen ilmoitusasia. Vahtimestari Voro on pyytänyt kertomaan, että linnan sisätiloissa kiellettyjen esineiden luetteloon on tänä vuonna lisättyä kirkujojo, torahammasfrisbee ja alati hakkaava bumerangi. Luettelossa on noin neljäsataakolmekymmentäseitsemän esinettä ja se on nähtävissä Voron toimistohuoneessa. Kuten aina, muistuttaisin että koulun mailla sijaitseva metsä on oppilailta kiellettyä aluetta, sekä Tylyahon kylä alle kolmasluokkalaisilta. Minun on myös kerrottava, että tänä vuonna ei pelata lainkaan tupien välistä huispausta.”

Katsoin kuinka Harryn ja monien muiden kasvot vääristyivät. Kuulin Harryn henkäisevän. ”Älkää nyt noin masentuko!” kuiskasin. ”Sille on hyvä syy!” Harry loi minuun loukkaantuneen katseen. Olin varma, että hän mutisi jotain ”mistä sinä sen muka tietäisit” tapaista.

”Tämä johtuu tapahtumasta, joka alkaa lokakuussa ja jatkuu koko lukuvuoden. Olen varma, että nautitte siitä suunnattomasti. Minulla on suuri ilo ilmoittaa, että tänä vuonna Tylypahkassa –”

Dumbledoren puheen keskeytti korviahuumaava ukkonen. Suuren salin ovet paukahtivat auki.

Oviaukkoon oli ilmestynyt mies, joka oli verhoutunut mustaan matkaviittaan ja joka nojasi pitkään sauvaan. Mies laski huppunsa ja ravisti paksua harmaantunutta tukkaansa. Hänen kävellessään kohti opettajien pöytää joka toisella askeleella salissa kajahti vaimea kalahdus.

”Vauhkomieli!” henkäisin. Mieleeni tulvivat kaikki häneen liittyvät tapahtumat neljännestä kirjasta: päällimmäisenä se, kuinka hän oli järjestänyt Harryn hautausmaalle. Vaistomaisesti käteni puristui nyrkkiin.

”Emma, mikä sinun on?” Hermione kuiskasi huolissaan. Hän tuijotti nyrkkiäni.

”Ei mikään”, sihahdin hiljaa.

Dumbledore esitteli Vauhkomielen koko koululle uutena pimeyden voimilta suojautumisen opettajana. Rehtorin kertoessa koulussa järjestettävistä kolmivelhoturnajaisista, minä uppouduin seuraamaan Vauhkomieltä. Huomasin hänen siemaisevan taskumatistaan. Samassa päässäni alkoi surrata suunnitelmia: miten voisin saada narautettua hänet? Estämällä häntä saamasta monijuomalientä? Jos kertoisin Dumbledorelle, ettei hän ole oikea Vauhkomieli? Sinä et saa puuttua tulevaisuuteen! ääni päässäni soimasi.

” – Mutta nyt on jo myöhä ja teidän on oltava huomisaamuna virkkuja, kun menette oppitunneillenne. Nukkumaanmenoaika! Hop hop!”

Havahduin kovaan kirskuntaan ja kolinaan, kun oppilaat nousivat ja lähtivät eteisaulaan vieville parioville.

”Tule Emma”, Hermione sanoi ja viittoi minua luokseen. ”Miten sinä olet niin omissa ajatuksissani?”

”Öh, omissa ajatuksissaniko?” Yritin kuulostaa mahdollisimman viattomalta, mutta huomasin Hermionen tuijottavan minua tiukasti.

”Vai mitä että hän oli aivan omissa ajatuksissaan koko puheen ajan? Ron, Harry?”

”Ai, joo, niin olit”, Ron mutisi. Hän oli keskittynyt puhumaan Harryn ja kaksosten kanssa turnajaisista.

Kävelin heidän vierellään vaitonaisena ja kuuntelin arvauksia puolueettomasta tuomarista (jonka tiesin olevan liekehtivä pikari) ja siitä, miten Fred ja George aikoisivat saada nimensä mukaan. Mumisin välillä ”tietäisittekin” ja ”odottakaapa vain”, mikä sai heidän kulmansa kohoilemaan ja otsat rypistymään.

Päästyäni muiden mukana oleskeluhuoneeseen, huikkasin hyvät yöt pojille ja lähdin Hermionen mukana tyttöjen makuusaleihin.


"Who do you imagine wants to attack children like yourselves?"
"Hmm, let's think... Maybe... Lord Voldemort?"

Vloom

  • Vieras
Vau! Siis, uskomatonta! Sä oot ihan mahtava kirjoittaja! Kirjotat tosi aidosti ja pystyn niiiiiiin samaistumaan Emmaan. Kunpa mullekin kävisi noin. :') En malta odottaa jatkoa. Ja Ron on hauska. Osaat kirjottaa ihanku Rowling :D

Roosa

  • Vieras
Emmaan on helppo samaistua.

Jee,jatkoa.

Mitähän sanois,kun muut on jo sanonut kaiken?

Kirjoita jatkoa!

Kommentti lukee Pottereita

-Roosa

Nide

  • Tittelinturska
  • ***
  • Viestejä: 359
  • hukankorentoja
Okei, ensinnäkin, tämä oli mielestäni hauskasti kirjoitettu :D Pidin tästä paljonkin, mutta mua alko myös hieman pelottaa... Olen nimittäin itse myös suunittelemassa (ja kirjoittamassa) samankaltaista ficciä, jossa on tyttö joka tietää tulevan jne. Outoa, hehe... :D En muutes löytäny kirjotusvirheitä ja teksti oli helppolukuista sekä Emmaan oli helppo samaistua... Anteeks, oon vieläkin vähän järkyttyny tästä ideoiden samankaltaisuudesta... Mutta ei muuta kuin jatkoa kehiin :D
sielo is kaikkee
Ava by Pyry
                               he olivat yhdessä nidepeter

FakeLove

  • Sisäinen velho
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Riippuvainen Severus Kalkaroksesta ♥ PixieBronze87
Aattelin tulla tässä välissä kiittelemään kommentoijia ja ilmottamaan, että huomenillalla tulee uusi luku! :)
Pahoittelen, että tämä on vähän venähtänyt :D

Vloom Kiitos komemntista! Vai ihan kun Rowling... waaws! (Rowlingilta on melkeen suoraan lainattu tuo Dumbledoren puhe)

Chelsey Kiitos sullekin! Yritän kiinnittää huomioita noihin aikamuotoihin mahdollisimman hyvin, välillä niitten täytyy kyllä vaihdella mutta siis joo, kiitos huomiosta! :D

Roosa Hii, kiitos kiitos! :)

Nidemus Kiitoksia kommentista! Hui, tää on aina pelottavaa kun on joku idea ja toisella samanlainen... :D Täytyy sitten tulla kurkkimaan sitä, ja jos se on yhtääkään samanlainen niin mä puren sua... viitsi vitsi! Enkä pure! (tai ehkä vähän näykkäsen)


"Who do you imagine wants to attack children like yourselves?"
"Hmm, let's think... Maybe... Lord Voldemort?"

Cedi

  • Frozen heart
  • ***
  • Viestejä: 302
  • Freedom is life's great lie
ÄÄ Ehdinkö kommentoida vielä tätä osaa?!?

Noh katotaan.
Kalkaros on ihanan välinpitämätön Emmalle. Varmana mies ajattelee: "Taas uusia pölkkypäitä opetettavaksi."

Mua suorastaan ihmetytti, että Ron tiesi, mikä Suomi oli. Tietenkin toi jääkausia ja jääkarhuja oli kyl liian surkuhupaisan tuttu kysymys.  ;D

Mutta toi Emman käyttäytyminen! "Hakkaa päätä." Voisin sanoa, että olen onnellinen, etten ole hänen seuralainen. Vajoisin varmana pöydän alle, tai löisin tyttöä kylkeen. (tai päähän.) Tietenkin, jos on juuri lukenut toisen kuolleen (ja itkenyt mukana) niin varmana ilakois edes jotenkin toisen olevan elossa. Niin! Ja jos olisin Emman seuralaisena, niin muistuttaisin koko ajan olemaan sanomasta "tiedän."
Huom! Kaikki tämä on positiivista. Mä vain voitottelen ja huokaisen helpotuksesta, ettei minä tule ikinä nolaamaan itseäni yhtä pahasti kuin Emma. (Tulen kuitenkin.)

Tätä osaa on kyllä ollut surkuhupaisaa lukea! Jatkoa tänähuomen iltana?
« Viimeksi muokattu: 18.07.2012 23:37:08 kirjoittanut Cedi »

Girls, we do, whatever it will take
Cause girls don't want, we don't want our hearts to break
In two, so it's better to be fake
Can't risk losing in love again, babe.

~This is how to be heartbreaker


LunaLovegood

  • Hippie
  • ***
  • Viestejä: 186
Tämä on aivan loistava! ite en kyllä olisi tälläistä ideaa keksinyt.

I want your imagination! Haluisin itekin osata kirjottaa näin hyvää tekstiä.

Pystyin täydellisen hyvin samaistumaan Emmaan, enkä löytänyt kirjotusvirheitä.

Odotan innolla jatkoa! :)

-Luna
Mitä tehdä, kun mikään ei tunnu enää miltään?
Mitä tehdä, jos tuntuu ettei jaksa enää elää?
Se on ihan helvetin hyvä kysymys.

FakeLove

  • Sisäinen velho
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Riippuvainen Severus Kalkaroksesta ♥ PixieBronze87
Cedi Ehdit! Emman ärsyttävyys on positiivista... jee!! :D Kiitos kommentista!

LunaLovegood Voi kiitos! :) Waws, mä punastun täällä..

A/N: Joo, mä tiedän että tää ei oo "huomisilta" vaan meni vähän senkin ohi... Ja köhköh. Viidennessä luvussa päästään jännityksen makuun :D Häpeän itteäni tosi paljon nyt kun viivyttelin tän kanssa jajaja sitten kun tää ei menekkään vielä jännän puolelle :D (nyt lipsahti) Mutta koittakaa nauttia ja yritän saada viimeistään ylihuomenna 5. luvun :) Olette ihania rakkaat lukijani!



4. LUKU

Herättyäni aamulla Rohkelikkojen makuusalissa minun oli pakko nipistää itseäni. Punoittava iho todisti, ettei tämä ollut unta, eikä se harmittanut minua yhtään. Tullessani viime iltana makuusaleihin, sänkyni päädyssä oli odottanut suuri matka-arkku, jossa oli ollut kaapuja, kirjoja ja kaikkea mitä tarvitsin - aivan niin kuin Dumbledore oli luvannutkin.

Puin hölmösti virnistellen uudet kouluvaatteet päälleni (yllätyin siitä, miten ne sopivat täydellisesti) ja olin ainakin puoli tuntia muita aiemmin valmiina aamupalalle. Lopetin Hermionen hoputtamisen hänen luotuaan minuun vihaisen mulkaisun.

Suuressa salissa professori McGarmiwa jakoi lukujärjestyksiä. Annettuaan Harrylle, Ronilla ja Hermionelle omansa hän kääntyi puoleeni, muttei ojentanut minulle lukujärjestystä. Suuni mutristui harmistuksesta. ”Rehtori Dumbledore haluaa tavata sinut. Mene hänen kansliaansa aamiaisen jälkeen.”

”Entä minun –”

”Saat lukujärjestyksesi vähän myöhemmin”, McGarmiwa sanoi ja jatkoi matkaansa.

Ron katsoi minua kummastuneena. ”Mitäköhän Dumbledore tahtoo?”

”Äh, en minä tiedä…” mutisin vaivaantuneena ja jatkoin puuron syömistä.

Loppuajan uudet ystäväni tutkivat lukujärjestyksiään ja Ron ja Harry voivottelivat ennustuksen kaksoistunteja, kun Hermione kehotti heitä jättämään koko aineen niin kuin hän oli tehnyt. ”Mmm, minä odotan innolla liemitunteja”, mutisin suu täynnä paahtoleipää heidän nuristessaan Kalkaroksesta.

Harry ja Ron tuijottivat minua suu auki. ”Sanoitko sinä, että sinä odotat innolla liemitunteja?” Harry kysyi silmät epäuskosta pyöreinä.

”Juu, sanoin. Minusta tuntuu, että niistä tulee vielä erittäin hauskoja”, sanoin ja tunsin suupieleni nykivän.

Ron pudisteli epäuskoisena päätään. ”Hullu”, hän kuiskasi hiljaa. ”Ne on yhtä kidutusta! Kidutusta!

Virnistin pojalle ilkikurisesti ja vinkkasin silmää. ”Voisinkin tästä lähteä kansliaan”, naurahdin ja nousin ylös.

”Nähdään sitten – ööh – jollakin tunnilla, kunhan palaat!” Hermione huikkasi ennen kuin poistun kuuloetäisyydeltä.

Kiiruhdin kansliaan. Mielessäni pyöri jälleen liuta kysymyksiä. Mitä asiaa Dumbledorella oikein on? Miksen saanut lukujärjestystäni muiden tapaan? Päähäni alkoi pilkahdella epäilyksiä: ei kai Dumbledore ollut muuttanut mieltään? Jos hän ei sallisikaan minun oloani Tylypahkassa? Jos hän –

Yhtäkkiä löysin itseni lattialta, äreän Kalkaroksen mulkoillessa minua vihaisesti. ”Miksi neiti Smith törmäilee täällä ihmisiin?” hän kysyi. ”Kai neiti voi sen verran keskittyä, vai olitko pahastikin omissa maailmoissasi?”

Nousin ylös ja loin mieheen loukkaantuneen katseen, kun tämä ei ollut tehnyt elettäkään auttaakseen minua ylös. ”Anteeksi, professori Kalkaros”, mutisin hiljaa.

”Ja miksi sinä täällä yksinäsi hortoilet? Eikö sinun pitäisi olla menossa oppitunnille?”

”Menen tapaamaan Dumbledorea. Hän pyysi minua kansliaansa”, lisäsin huomattuani Kalkaroksen aukaisevan suutaan uusiin kysymyksiin. ”Joten, jos professori sallii”, jatkoin ja pyyhälsin hänen ohi. Menin loppumatkan puolijuoksua ja löysin kuin löysinkin tieni kivihirviön luokse. ”Eikä!” älähdin kun tajusin että hirviölle pitäisi sanoa tunnussana. ”Äh, mikä se nyt oli? Mieti, Emma, mieti…” Suljin silmäni ja tunsin otsani kaartuvan rypyille. Miksei Minerva kertonut tunnussanaa minulle samalla, kun käski minun tulla tänne?

”Torakkaterttu!” kiljahdin voitonriemuisena, kun sana pongahti mieleeni. Kivihirviö hypähti sivuun. Astuin kierreportaille, jotka veivät minut ylös tammiovelle. Kun olin koputtamassa oveen, se aukesi.

”Ah, Emma!” Dumbledore tervehti iloisesti. ”Lähdetäänkö heti?” hän kysyi viittoessaan minua luokseen.

”Minä, öh… Okei”, suostuin hämilläni. ”Saanko kysyä, mihin olemme menossa?”

”Me menemme Viistokujalle, hakemaan sinulle pöllöä ja sauvaa”, rehtori kertoi ohjatessaan minua kanslian läpi.

Räpäytin silmiäni. ”Sauvaa?”

”Kyllä, taikominen – tai sen opetteleminen – voi olla muuten vähän hankalaa”, Dumbledore sanoi pienesti hymyillen. ”Ja voit sinä kyllä kissankin ostaa, jos pöllö ei ole mieluisa.”

”Tuota, rehtori, millä me menemme Viistokujalle?”

Dumbledoren silmät tuikkivat salaperäisesti. ”Hormipulverilla.” Hän viittoi minut takan luokse ja tarjosi minulle kulhoa. Otin pulveria käteeni ja heitin sen takkaan. Samassa liekit hulmahtivat suureen, kauniin smaragdinvihreään roihuun. Katsoin niitä epäröiden. ”Onhan tämä ihan turvallista?” kysyin hiljaa. Ajatus liekkeihin astumisesta puistatti minua.

Kuulin Dumbledoren naurahtavan. ”Tietysti, kunhan äännät tarpeeksi selvästi määränpään. Minä tulen heti sinun jälkeesi.”

Purin alahuultani ja astuin takkaan. Vihreys ympäröi minut. Huokaisin helpotuksesta: liekit eivät poltelleet vaan tuntuivat miellyttäviltä, kuin lämpimältä henkäykseltä. Vedin syvään henkeä ja sanoin niin selkeästi kuin vain pystyin: ”Viistokujalle!” Samassa aloin pyöriä kovaa ympäri ja kanslia katosi näkyvistä.

Otin muutamia varovaisia askelia poispäin takasta. Katsoin pöllämystyneenä ympärilleni ja huomasin olevani Vuotavassa Noidankattilassa. Virnistys levisi kasvoilleni paljastaen samalla söpöt hymykuopat.

”Ah, Emma Smith”, kylmä ääni kuiskasi takaani.

Käännyin ympäri ja ristin käteni puuskaan. ”Ah, Lucius Malfoy”, tuhahdin ivallisesti. ”Eikö sinusta pääse millään eroon?”

Harmaat silmät tuijottivat minua kylmästi. Mies otti muutaman uhkaavan askeleen lähemmäs. ”Mitä sinä täällä teet? Ihan yksinäsi?” Malfoyn naamalle kaartui häijy hymy. ”Meillä taisi jäädä viimeksi juttu vähän kesken…”

”En minä ole yksin!” sanoin kärttyisästi. ”Du–”

”Lucius Malfoy!” rehtorin ystävällinen ääni tervehti.

Malfoy kohotti yllättyneenä kulmaansa Dumbledoren astellessa viereeni. ”Rehtori Dumbledore, kuinka mukava yllätys”, hän sanoi ääni ärtymystä tihkuen. ”Sinä lienet hänen”, Lucius nyökäytti päätään minuun päin, ”seurassaan?” Hän tuijotti Dumbledorea tarkkaavaisena.

Dumbledore hymyili ystävällisesti ja puhui vakaalla äänellä. ”Kyllä, olen neiti Smithin seurassa. Me menemme pienille ostoksille, ja ellei sinulla ole mitään tärkeää asiaa, me voisimme jatkaa matkaamme.” Rehtori tarttui minua merkitsevästi olkapäästä ja ohjasi pois Luciuksen lähettyviltä. Olin varma, että tunsin hänen katseensa polttavan reikiä selkääni.

”Mitä Malfoy halusi?” Dumbledore kysyi hiljaa naputellessaan tiiliä.

”Hän vain kysyi, miten olen täällä ja olenko ihan yksinäni, ja –” Epäröin hetken ennen kuin jatkoin. ”Ja sanoi, että meillä taisi jäädä viimeksi juttu vähän kesken.” Seurasin huolellisesti Dumbledoren kasvoja, mutta niissä ei näkynyt minkäänlaisia merkkejä mistään.

”Vai niin, vai niin…” hän mutisi ja johti minut Viistokujalle ihmisten joukkoon. ”Käydäänkö ensin Ollivandersilla?”

Tuijotin ihastuneena sivuillani kohoavia kauppoja. En voinut uskoa olevani Viistokujalla!

”Emma?”

”Joo, käydään vaan!” hihkaisin innostuneena. Olisin voinut kiljua täyttä kurkkua ja nauraa kuin mielipuoli onnellisuuttani, mutta ajattelin, etten nolaisi itseäni enempää – Fredin tapaus oli ollut jo tarpeeksi kiusallinen.

Olin niin keskittynyt tuijottamaan taianomaista ympäristöä, etten tajunnut astuneeni sisään kapeaan ja nuhjuiseen kauppaan, ennen kuin miellyttävä ääni toivotti minut ja Dumbledoren tervetulleeksi. Säpsähdin herra Ollivanderin puhuessa uudestaan. ”Etsiikö tämä nuori neiti sauvaa?” Miehen vaaleat silmät tarkastelivat minua ystävällisesti.

Avasin suutani vastatakseni myöntävästi, mutta Dumbledore ehti ensin. ”Kyllä, neiti Smith tarvitsee sauvan.” Dumbledore hiljensi ääntään. ”Uskoakseni voimme luottaa sinuun, sillä Emma on taikaverinen.”

”Vai taikaverinen?” hän kysyi ohittaessaan Dumbledoren. Hänen silmiensä ystävällisyys oli vaihtunut silkaksi uteliaisuudeksi. ”Milloinkohan täällä on viimeksi käynyt taikaverinen… vai onkohan käynyt koskaan?” Hän alkoi yllättäen mittailla minua mutistessaan itsekseen. Muutaman minuutin kuluttua hän toi tiskille sauvapakkauksia. Hän avasi yhden ja ojensi sen sisällä olleen sauvan minulle. ”Punapuuta ja lohikäärmeen sydänjuurta, kaksitoista tuumaa, taipumaton. Kokeile tätä”, hän kehotti ystävällisesti. ”Ota käteesi ja huitaise!” Ollivander jatkoi hiukan kärsimättömästi, kun tuijotin häntä yhä epäröiden.

Otin tumman sauvan vapisevaan käteeni. Vedin syvään henkeä ja heilautin – samassa herra Ollivander nappasi sen pois. ”Ei”, hän totesi tyynesti, laittoi sauvan syrjään ja avasi toisen pakkauksen.

Otin uuden sauvan käteeni ja katsoin sitä hetken. ”Vaahteraa ja yksisarvisen jouhta, yhdeksän ja puoli tuumaa, notkea”, hän kertoi ja nyökytteli päätään kannustavasti.

Ennen kuin ehdin kunnolla heilauttaakaan sauvaa, herra Ollivander nappasi sen pois. Katsoin häntä hiukan paheksuen. ”Ei, ehdottomasti ei.” Hän otti jälleen uuden pakkauksen ja tarjosi sen sauvaa minulle. Oloni alkoi muuttua kärsimättömäksi – kauanko kestäisi saada yksi sauva ostetuksi?

”Hmm… miten olisi…” hän puhui hiljaa. ”Eebenpuuta ja feenikslinnun sulkaa, kolmetoista tuumaa, hieman joustava.”

Saatuani kunnon otteen sauvasta, äkillinen lämpö lävisti sormeni. Heilautin sauvaa, mutta mitään ei tapahtunut. Katsoin kysyvästi herra Ollivanderia. Hän näytti nyökyttelevän kiivaasti päätään ja mutisevan jotain.

”Niin, niin… ”, hän sanoi hetken päästä pehmeällä äänellä. ”Et tehnyt taikoja, koska et ole täysi noita. Mutta tuo se on, tuo on sinun sauvasi.”

Katsoin käsissäni olevaa sauvaa ja naurahdin. Hymyni tuntui ulottuvan korviini asti. Minä olin saanut itselleni sauvan! Herra Ollivander nappasi sauvan itselleen ja laittoi sen siististi takaisin laatikkoon. Dumbledore, joka oli seisonut vaitonaisena seinän vierustalla, tuli maksamaan sauvan. Kurtistin kulmiani. Dumbledore näytti huolestuneelta.

”Siirtyisimmekö nyt Lurppuluomen pöllökeskukseen?” rehtori ehdotti, kun ovi kolahti kiinni takanamme.

”Kyllä se käy, rehtori.”

Dumbledore oli hyvin hiljainen, kun kävimme Lurppuluomen pöllökeskuksessa. Paikka oli sisältä pimeä ja täynnä pöllöjä, jotka huhuilivat pehmeästi. Löysin nopeasti itselleni ihanan lehtopöllön, jonka nimesin Walbyksi. Dumbledore maksoi pöllön, kääntyi puoleeni ja katsoi minua arvioiden. ”Joko olisi aika palata Tylypahkaan, neiti Smith?”

Hymyilin leveästi häkissä kököttävälle Walbylle. ”Eiköhän, professori Dumbledore.”


A/N2: Anteeksi kun tää oli tämmönen lyhyt jajajaja älkää avada kedavratko mua!
« Viimeksi muokattu: 21.07.2012 18:37:56 kirjoittanut FakeLove »


"Who do you imagine wants to attack children like yourselves?"
"Hmm, let's think... Maybe... Lord Voldemort?"

Cedi

  • Frozen heart
  • ***
  • Viestejä: 302
  • Freedom is life's great lie
Hih! Neljäs osa tuli!  :D
Emman mennessä rehtorin kansliaan ja törmäsi Kalkarokseen: "Toi tyttö on idoot..."(tajuan puhuvani ääneen) "...ti, hups" Elikkäs sait muhun "liikettä" lukiessani sen kohdan.  ;) Tykkäsin, vaikka ärsyynnyin taas tytöstä, mutta se, että Emma sanoi: ”Joten, jos professori sallii” ja lähti hanee, oli kyl kohta josta tykkäsin. Olisin halunnut nähdä Kalkaroksen naaman!

Niin ja nyt siihen syyhyn, miksi Emma joutui lähtemään rehtorin kansiaan. Luulin, että hän oli pyydetty sinne valitsemaan seuraavan vuoden oppiaineet, mutta lähtö Viistokujalle yllätti.
Kohtaus Luciusksen kanssa... Tykkäsin! Jostakin syystä sä saat minut tykkäämään siitä miehestä yhä enemmän!

Ja tietenkin ymmärrän miksi Dumbledore oli hieman huolestunut, kun Emman sauvasta ei tullut mitään, kun hän heilautti sitä. Sehän pystyi tarkoittamaan sitä, ettei Emma tulisi ehkä koskaan taikomaan.
Jatkoja odottelen innolla!

ps. Mistä sä ton Walbyn repäisit  ::)

Girls, we do, whatever it will take
Cause girls don't want, we don't want our hearts to break
In two, so it's better to be fake
Can't risk losing in love again, babe.

~This is how to be heartbreaker


Roosa

  • Vieras
Wihii,jatkoa!

Mä en ihan kässää taikaveris-juttua,aattelen sen niinku jästisyntysenä.
Ne tosin on lähes sama asia,jästisyntyinen vaan....kehittyneempi?

Mutta,jatkoa!

-Roosa

LunaLovegood

  • Hippie
  • ***
  • Viestejä: 186
Ihanaa, uusi luku!

Tää on aivan yhtä hyvä kun aikasemmatkin luvut, eli tosi hyvä.

Toi Viistokujalle meneminen ei kyllä ollut se mitä odotin tolta rehtorin tapaamiselta :O Mutta ymmärrettävää kyllä, tottakai Emma sauvan tarttee.

Vai odottaa Emma innolla liemitunteja :D

Joo eipäs musta mitään järkevää saa irti joten heippa :D

-Luna
Mitä tehdä, kun mikään ei tunnu enää miltään?
Mitä tehdä, jos tuntuu ettei jaksa enää elää?
Se on ihan helvetin hyvä kysymys.

Vloom

  • Vieras
Jee, neljäs luku. Tää oli ihan yhtä kiva ku aiemmatki, mutta musta tässä jäi tapahtumat vähälle :D Oon kai tottunu tapahtumarikkaisiin ficceihin ;:D Mutta siis... Lucce vittuuntui ku Dumppis ilmestyi tyhjästä :c Millonkohan Emma mahtaa kohdata Dracon? ;) Jajajaja :D Apua, en osaa kommentoida. Yksi sana vielä: Pidin. :)

Nide

  • Tittelinturska
  • ***
  • Viestejä: 359
  • hukankorentoja
Neljäs luku vihdoinkin! Mikä on kestänyt? Vitsi vitsi, unohin melkein jo koko ficin olemassaolon :O Jaajaa, hyvä luku oli taasen ja kirjotusvirheitä en bongaillut ;) En keksi muuta sanottavaa... Anteeks... Ps. Ah, Lucius Malfoy :) Nii ja en muutes ikuna julkase sitä ficciä, joten turha tulla puremaan!! Ja ei, se ei ole minäkertojana. Ja hahmo on saanut vaikutteita minusta, joten hän on ärsyttävä. Ja lopetan nyt tämän ja odotan kiltisti jatkoa.
sielo is kaikkee
Ava by Pyry
                               he olivat yhdessä nidepeter