Kirjoittaja Aihe: Palapelisotkuja [K11] VALMIS, luku 12/12 + epilogi 22.6.2011  (Luettu 19437 kertaa)

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #80 : 29.06.2011 21:50:37 »
A/N: No niin, ja täällä sitten kyyneleet silmissä luovutan teille Palapelisotkujen epilogin luettavaksi. En tajua, kuinka nyt tulen oikein toimeen ilman rakasta lastani, mitä nyt teen (tai siis tiedän, että kirjoitan muita jatkoficcejäni, mutta silti..). Tämä kuitenkin on tähänastisista ficeistäni ollut minulle se kaikkein rakkain lapsi - saa nähdä sitten, tuleeko sitä olemaan myös tulevaisuudessa. Veikkaan, että tulee. Ainakin yksi rakkaimmista :) Ja kuten jo hetki sitten Naturalille taisin luvatakin niin mahdollisesti tulevaisuudessa kirjoitan tähän vähintäänkin sen spinoffin, jos en muuta. Vain teidän vuoksenne, ihanaiset. Ja itseni tietysti, koska en selviä muuten kuin sen ajatuksen voimalla hengissä tästä ficistä irti päästämisestä... Tässä on epilogi, olkaapa hyvät. Ja niin on tämäkin ficci saanut päätöksensä ja se voi siirtyä arkistoihin homehtumaan. R.I.P. Palapelisotkut :)





Epilogi
Kuukautta myöhemmin



Medeia laskeutui portaita alas mustissa vaatteissaan: tyllihameessaan, jonka alareuna kutitteli polvia, paidassaan, jonka hihat levenivät ja jonka syvä kaula-aukko toi kauniisti esille vaaleaa rintakehää, korsetissaan, joka paljasti kapean uuman, korkokengissään, jotka saivat sääret näyttämään erityisen pitkiltä. Tummat kiharat oli kammattu taakse ja suljettu sinne paikoilleen hopeisella hiussoljella.

Bellatrix odotti tytärtään portaiden alapäässä lähestulkoon samanlaisessa vaatetuksessa, oikeastaan ainoa ero oli se, että hame ei ollut tyllistä ja ulottui nilkkoihin saakka. Bellatrixin kädet menivät puuskaan, kun hän katsoi Medeiaa, joka pian kasvaisi äidistään ohitse.

”Medeia”, Bellatrix käski. ”Vaihda vaatteesi.”

”Miksi?” Medeia tivasi. ”Miksi minun pitäisi vaihtaa vaatteeni? Mitä vikaa näissä nyt muka sinun mielestäsi oikein on? Aina sinä löydät jotain valittamista pukeutumisestani.”

”Jotta mitäkö vikaa?” Bellatrix kysyi. ”Kuulehan, tyttöseni, niissä on vaikka mitä vikaa. Tällä hetkellä näytät lähinnä halvalta, likaiselta katuhuoralta.”

”No voi kiitos, äiti rakas”, Medeia tokaisi. ”On se niin mukavaa, kun oma äiti haukkuu huoraksi. Tosin, mitä muuta sinulta saattaakaan odottaa? Niin että kiitos samoin vain.”

”Mitä tarkoitat?” Bellatrix tivasi.

(mitäköhän?)

”No”, Medeia mietti. ”Sitä vain, että sinun vaatteesi sattuvat olemaan melko lailla samanlaiset kuin minullakin. Hame, korsetti, paidassa syvään uurrettu kaula-aukko. Tosin ainoa eroavaisuus on vain se, että minun hameeni sattuu olemaan reilusti lyhyempi.”

Bellatrix harppasi Medeian luo ja nappasi tytön leuan etusormensa ja peukalonsa väliin. Medeia koetti pyristellä irti, mutta äiti vain tiukensi otettaan. Tyttö katsoi Bellatrixia uhmakkaana silmiin, naisen silmät iskivät kipinää.

”Niin että jos minä sinun mielestäsi näytän lähinnä halvalta, likaiselta katuhuoralta”, Medeia tokaisi, ”niin sinä näytät kyllä tismalleen samalta. Paitsi että sinulla on vain pidempi hame, mutta joka tapauksessa.”
   
Medeian suu levisi virnistykseen, kun hän näki äitinsä pinnan jälleen kiristyvän. Mutta sitten tapahtui jotain hyvin erikoista. Bellatrixin suupieliä alkoi nykiä ja pian hänkin virnisti, prikulleen samalla tavalla kuin tyttärensä.

”Sinä olet aivan mahdoton lapsi, Medeia”, Bellatrix totesi ja laski irti tytön leuasta. ”Ei sinulle ja itsepäisyydellesi mitään mahda. Kuriin ja järjestykseen sinut pitäisi saada, tyttöseni.”

”Ei tule onnistumaan”, Medeia sanoi huolettomasti.

”Tarvitsisit opetuksen, jonka muistat koko loppuelämäsi”, Bellatrix jatkoi välittämättä.

”Unohdan sen kuitenkin”, Medeia tokaisi.

”Miten on mahdollista, etten saa edes omaa tytärtäni kuriin?” Bellatrix kysyi lähinnä itseltään. ”Tai sitten hän on vain niin vallaton, ettei koskaan ota opikseen. Täysin kuritta kasvanut lapsi, ruotuun hänet pitäisi panna.”

”Itse olit minun ikäisenäni täysin samanlainen”, Medeia huomautti. Nyt Bellatrix taas havahtui, naulasi tiukan, pistävän katseensa tyttöön. Hän kohotti kulmiaan kysyvästi. ”Meda kertoi. Lapsi, jota ei koskaan saatu kuriin ja järjestykseen, vaikka käytettiin mitä keinoja hyvänsä.”

Viimeisetkin hymynrippeet haipuivat Bellatrixin kasvoilta. Hänen koko olemuksensa synkkeni, silmät tummuivat saaden uhkaavan katseen. Sanaakaan ei sanottu, mutta Medeiasta tuntui, että hän oli juuri kääntänyt veistä haavassa.

”Sinä saat jäädä kotiin”, Bellatrix sanoi vaarallisen pehmeästi.

”En”, Medeia kieltäytyi. ”En minä halua jäädä yksin kotiin, minä lähden mukaan.”

”Et lähde, jos käytöksesi on tuota lajia”, Bellatrix tokaisi. ”Sinä jäät kotiin ja sillä selvä. Eikä mitään vastaväitöksiä, sinä pysyt tasan täällä. Ja tämä asia on nyt tällä loppuunkäsitelty.”

”Eikä muuten ole”, Medeia intti. ”Minähän lähden, jos haluan. Mikä sinä olet minua kieltämään?”

”No mietipä sitä”, Bellatrix totesi. ”Esimerkiksi vaikkapa äitisi.”

”Ei siltä vaikuta!” Medeia kivahti.

Bellatrixin ilme synkkeni entisestään, ja Medeia tiesi menneensä taas kerran liian pitkälle. Äiti nappasi jälleen hänen leukansa sormiensa väliin tiukkaan, pihtimäiseen otteeseen, eikä laskenut irti pyristelyistä huolimatta.

”Päästä minut!” Medeia sähähti.

”En”, Bellatrix kieltäytyi. ”Kun minä sanon, että sinä jäät kotiin, asia on sillä selvä, eikä sinulla pitäisi olla siihen mitään vastaansanomista. Minä olen äitisi, ja sinun tulee myös käyttäytyä sen mukaisesti minua kohtaan.”

”Miksi käyttäytyisin, kun en ole ennenkään sitä tehnyt?” Medeia kysyi silmät viirullaan.

”No se on kyllä huomattu”, Bellatrix totesi. ”Ethän sinä koskaan osaa käyttyätyä. Et sitten missään tilanteessa.”

”Äitiini tullut...” Medeia mutisi.

”Mitä sinä sanot?” Bellatrix kysyi silmät pahaenteisesti välähtäen. Sormien ote tytön leuasta tiukkeni entisestään.

”Että olen siinäkin suhteessa äitiini tullut”, Medeia korotti ääntään.

Bellatrix ja Medeia tuijottivat pitkän aikaa toisiaan silmiin täysin vaiti, kävivät kiivasta tahtojen taistoa, jolle ei loppua näkynyt. Kumpikaan ei suostunut rikkomaan katsekontaktia, kumpikaan ei suostunut luovuttamaan ja myöntämään häviötään, alistumaan toisen tahtoon.

”Nyt”, Bellatrix sanoi ääni väristen yrityksestä hillitä itseään, ”mene välittömästi huoneeseesi. Saat pysyä siellä koko loppupäivän ja seuraavankin.”

”En mene”, Medeia kieltäytyi pysytellen itsepintaisesti paikoillaan.

”Liikettä”, Bellatrix käski.

”Entä jos ei?” Medeia kysyi.

”Sitten minä vaikka raahaan sinut sinne, jos ei muuta”, Bellatrix totesi. ”No, vauhtia nyt.”

Medeia pyöritteli hitaasti päätään.

”Jos pakotat minut taas huoneeseeni ja lukitset oven niin saatpa nähdä, hyppään alas tälläkin kertaa.”

”No pysy sitten siinä”, Bellatrix tokaisi. ”Kotiin sinä kuitenkin jäät.”

(minä en suostu tähän)

Bellatrix päästi irti tytöstä, kääntyi ja lähti kävelemään kohti ovea. Medeia katseli äitiään hiljaa, pää hieman kallellaan, pohti kuumeisesti, kuinka saisi tämän muuttamaan mieltään, vaihtamaan kantaansa asian suhteen, ottamaan hänet mukaansa.

”Jos jätät minut tänne, karkaan Siriuksen luo, enkä ole aivan heti tulossa takaisin!” Medeia huudahti äitinsä käden painuessa jo ovenkahvalle.

Bellatrixin liikkeet pysähtyivät. Hän laski kätensä alas ja pyörähti hitaasti ympäri. Pitkän aikaa hän vain katsoi tytärtään tämän tummiin silmiin, näki niissä pilkahduksen itseään, eikä voinut estää pientä hymyä kohoamasta huulilleen.

”Ala nyt sitten tulla sieltä ja vähän vauhdilla”, Bellatrix hoputti. ”Meda odottaa jo.”

Hymy levisi Medeian kasvoille ja hän riensi äitinsä jäljessä ovesta ulos aurinkoiselle pihamaalle.


Mä pelkää en elokuvasta Korppi sylissä

Ikkunasta loistaa aurinko
niin kirkkaasti
se tanssii kasvoillani hetken häipyy jo
mun luotani
Lentoon nousee parvi lintujen
niin ylväästi
ne siivin suurin lentää taakse pilvien
pois luotani

Kun isä kerroit, että kauas, kauas lähdet
niin tunsin sen,
mä pelkää en
Oot jälleen luonani, kun syttyy taivaan tähdet
Kun tiedän sen,
mä pelkää en,
mä pelkää en,
mä pelkää en

Linnut jälleen näin mun pihallain
ja iloitsin,
kun säteet auringon taas tanssii huoneessain
kuin ennenkin
Haaveissani on jo hetki se,
kun tunnistan
tuon tutun hahmon tulleen kotiportille
Sua rakastan

Kun isä kerroit, että kauas, kauas lähdet
niin tunsin sen,
mä pelkää en
Oot jälleen luonani, kun syttyy taivaan tähdet
Kun tiedän sen,
mä pelkää en,
mä pelkää en,
mä pelkää en


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #81 : 29.06.2011 22:12:11 »
Minä täälle hei!

Tykkäsin kovasti tästä. Ihan epäreilua kun tämä loppui, mutta älä pelkää, ei se minnekkään homehtumaan jää.

Jännä oli tuo nuoden ''riitaisa'' suhde, mutta silti niin läheinen. Pidin valtavasti!
Kuvailu oli tässä myös hyvä, vaikkei sitä paljoa sinäsä ollut. Omassa päässäni pystyin niin kuvittelemaan nuo kaksi vierekkäin ja melkein samanlaisissa mekoissa.

Lainaus
”Jos jätät minut tänne, karkaan Siriuksen luo, enkä ole aivan heti tulossa takaisin!” Medeia huudahti äitinsä käden painuessa jo ovenkahvalle.

Bellatrixin liikkeet pysähtyivät. Hän laski kätensä alas ja pyörähti hitaasti ympäri. Pitkän aikaa hän vain katsoi tytärtään tämän tummiin silmiin, näki niissä pilkahduksen itseään, eikä voinut estää pientä hymyä kohoamasta huulilleen.

”Ala nyt sitten tulla sieltä ja vähän vauhdilla”, Bellatrix hoputti. ”Meda odottaa jo.”

Hymy levisi Medeian kasvoille ja hän riensi äitinsä jäljessä ovesta ulos aurinkoiselle pihamaalle.
Tämä loppu oli mielestäni hyvä. Medeia oli jotenkin niin ihanan ovela ja kiero :)

Ääh, mitä mä keksin enää tästä sanoo? Tämä koko jatkis oli hyvä!
Muuta en enää osaa sanoa :(

Kiittäen, kumartaen ja hattua nostaen,
Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #82 : 29.06.2011 22:25:10 »
No hei vaan, Natural. Ja mä kun ehdin jo toivoa luulla, että tämä jää arkistoihin pölyttymään ja keräämään hämähäkinseittejä ;) Tietenkin Medeian ja Bellan suhde on riitaisa, koska he ovat aivan liian samanlaisia tullakseen toimeen. Mutta läheinen se kuitenkin myös on, sillä kumpikin on viimein tunnustanut todellisuudessa välittävänsä toisesta erittäin paljon. Tietenkin Medeia nyt on ihanan ovela ja kiero, koska tyttö on äitiinsä tullut :D

Kiitokset siulle kaikesta
senna

P.s. Nyt tuli kyllä hirvittävän lyhyt vastakommentti, mutta kun on vähän väsynyt olo näytelmäharkkojen jälkeen..


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #83 : 29.06.2011 22:50:21 »
Hieno lopetus! Tuun silti kaipaamaan tätä fikkiä, oli kyllä todella loistava, kun osaat myös kirjoittaa!
Tänään puolestaan lukiessani uutta lukua naureskelin enemmänkin Medeian ja Bellan nahistelulle :D
Tuntuu toiston arvoiselta: Loistava fikki, ja varmasti vaikeaa ajatella, että ei tuu jatkoa. Saatan jopa eksyä tänne ehkä pari kertaa keskiviikkoisin, varmaan kännykän netin kautta...
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #84 : 30.06.2011 09:16:35 »
Kiitoksia kovasti, Anturajalka93. Et arvaakaan miten kova pala itselle oli tästä ficistä luopua, koska en millään olisi tahtonut irti päästää, vaikka tiesin, että jossain vaiheessa se olisi tehtävä :) Mutta kyllä mä joku päivä vielä uskon jotain Medeiasta ja Bellasta kirjoittavani. He ovat niin ihana kaksikko, ettei minulla vain ole sydäntä jättää heitä noin vain :D Juuri nuo kaikki nahistelut ja tappelut ja kaikki muut ovat jotenkin kieroutuneella tavalla vain niin suloista ja niitä oli kiva kirjoittaa.

Kiitoksia siullekin kaikesta
senna


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #85 : 30.06.2011 13:18:13 »
Hih hii... tulin heti kattoo, mitä kommentteja tänne on tullut jo epilogista. Kiitokset kiitoksista, ja ilmoittelehan sitte tänne tai jonnekin, mist me vanhat lukijat saadaan tietää, kun/jos kirjoitat joskus jatkoo tälle :D
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #86 : 30.06.2011 22:13:25 »
Kiitokset kiitosten kiitoksista, Anturajalka93 :D Selvä homma, tulen tänne sitten kun/jos jatkoa jossain vaiheessa kirjoitan. Voi olla, että siinä menee jonkin aikaa, kun on kuitenkin niin paljon kaikkea muuta kirjoituksia kesken (ficcejä, originaaleja, kaikkea), mutta eiköhän jossain vaiheessa...

senna


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #87 : 01.07.2011 10:23:21 »
Ihanaa! tämä oli todellakin loistava epilogi! Bellatrix oli taas oma ihana itsensä ja Medeia... No, samanlainen, kuin äitinsä.  :D (myönsi hän sitä tai ei...)

Nuo Bellan ja Medeian vaatteet olivat kivat. Niin kuin myös Bellan reaktio, kun tyttärellä oli melkein samanlaiset vaatteet.

Lainaus
”Tarvitsisit opetuksen, jonka muistat koko loppuelämäsi”, Bellatrix jatkoi välittämättä.

”Unohdan sen kuitenkin”, Medeia tokaisi.

Tu oli loistava kohta!

Lainaus
”No se on kyllä huomattu”, Bellatrix totesi. ”Ethän sinä koskaan osaa käyttyätyä. Et sitten missään tilanteessa.”

”Äitiini tullut...” Medeia mutisi.

Niin, äitiinsä tullut...

Kiitoksia tästä mahtavasta epilogista!

Hermione

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #88 : 01.07.2011 11:13:06 »
Whii, kiitoksia, Hermione. Tässä tosiaan tuli erittäin selväksi se, että Medeia on samanlainen kuin äitinsä. Ja myönsihän hän sen ainakin jollain tavoin - meinaan juuri tuossa toisessa lainaamassasi kohdassa :D Äitiinsä tullut on tyttö tosiaan, kun ei millään suostu käytöstapoja oppimaan ;)

Kiitos kaunis sinulle sekä tästä että kaikista muistakin kommenteistasi
senna


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #89 : 01.07.2011 18:25:17 »
Hihi, mä olen aloittanut tän kommentin kirjottamisen jo joku vuosi sitten, mutta unohdin sen jo kaksi kertaa tonne välilehteen :D Mutta aivan tosi ihana epilogi, ja jotenkin vaan juuri huomaa, kuinka samanlaisia Bella ja Medaia todella ovat :) ääww, mun pitäisi varmaankin taas sisäistää itteni tähän maailmaan niin saisin taas jotain sanojakin aikaiseksi, mutta sanon vielä kerran, että tää oli aivan tosi ihana ja mahtava ficci :) kiitos ihan tositosi paljon, enemmän mä taisin löpötellä viime kommentissa :)


sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #90 : 01.07.2011 18:39:10 »
Joo, niinhän sä taisit jo ikuisuus sitten mainita lukeneesi epilogin (lue: ehkä pari-kolme tuntia sitten), Lumille. Mutta kiitoksia silti (ainakin siitä, että pääsit tänne saakka :D ). Ja kyllä, kyllä, Medeia ja Bella ovat todellisuudessa oikeasti niin samanlaisia, ettei pahemmasta paremmasta väliä - vaikkei kumpikaan sitä kyllä myönnäkään niin he ovat silti. Ja joo, tuu vain takaisin tähän maailmaan. Tai älä tule, Ihmemaassa on paljon kivempaa, siellä mäkin olen :)

Kiitoksia sinulle ihan kaikesta
senna

P.s. Arvatkaa vaan, kuka sai tänään inspiraation Palapelisotkujen kakkososaan, muttei osaa enää kirjoittaa...? Sitä eikä mitään muutakaan?
« Viimeksi muokattu: 01.07.2011 18:46:09 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #91 : 13.07.2011 00:57:12 »
Kovasti kiitoksia, Bea. Ihan kaikesta. Ja mitä pahaa on muka siinä, että pitää Bellaa esikuvanaan? Ei yhtään mitään :D Tai ainakaan tietyissä tapauksissa, koska jos Bellalla on hiukset sekaisin niin sitten hänellä on hiukset sekaisin, u know ;) Ja hänellä on omat vankkumattomat mielipiteensä, jotka hyvin harvoin ovat yleinen mielipide. Siinä suhteessa Bella ainakin on oikein loistava esikuva :D

Juu, jotenkin semmoinen tunne, etten taida kirjottaa mitään Medeia/Bellatrix parituksella, mutta muuten tästä kaksikosta luultavasti tulen kyllä kirjoittamaan :) Itse asiassa jos totta puhutaan niin eilen illalla aloitin jo hiukkasen suunnittelemaan kakkososaa tälle ficille, mutta en lupaa julkaisevani tai edes aloittavani kirjoittamista vielä pieneen hetkeen, kun on niin paljon kaikkea muuta. Ja kyllä, Bella on tosi kiltti ja ystävällinen tytärtään (ja kaikkia muitakin) kohtaan :D

Kiitoksia tuhannesti kaikesta
senna


Ja pyydettiin tulla tänne ilmoittamaan tänne kun/jos jatkoa joskus kirjoitan, joten ilmoitan nyt saaneeni valmiiksi spinoffin 13-vuotiaasta Medeiasta. Peililasinsirpaleita (K13) löytyy Pimeyden voimista. Pidempää jatko-osaa olen alkanut jo kirjoittaa, joten saa nähdä, milloin se näkee päivänvalon - en sitten kertonut tätä!
« Viimeksi muokattu: 13.07.2011 01:22:19 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.