Kirjoittaja Aihe: Palapelisotkuja [K11] VALMIS, luku 12/12 + epilogi 22.6.2011  (Luettu 19440 kertaa)

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #20 : 20.04.2011 19:06:05 »
Haa! Tänne on tullut jatkoa!

Tykkäsin tästä luvusta todella paljon.
Tämä on myös minun suosikki ficci, jota seuraan :) Ja minäkin rakastan sun Bella ficcejä.
Kuvailu oli ihana ja jess, Sirius on mukana!

Lainaus
”Ei satu enää”, tyttö henkäisi. ”Enkä minä itke, koska en ole heikko.”
Ah, tämä oli ihana kohta.

Yhden kirjoitusvirheen taisin pongata:
Lainaus
Miehen syy heltyi hymyyn.
Niin tuossa tuo ''syy'', niin olisiko ''suu'' ?

Mutta siis kiitoksia hyvästä luvusta.

Kiittäen ja kumartaen,
Natural-alieni, joka liitelee avaruussukkulallaan nyt syömään.


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Sirius93

  • Vieras
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #21 : 20.04.2011 21:49:30 »
Lisää on tullut!

”Toki isäntä”, Vinga sanoi ja palasi pian höyryävän kuuman kaakaomukin kanssa.

Tosta vain se, että ennen isänsä sanaa tulee pilkku. Kun puhutellaan jotakuta nimeltä tai ammattinimikkeellä, tai millä ikinä jotakuta kutsutaan, sitä ennen ja sitä ympäröi pilkut.

Mutta tosi hyvä! Naurahdin tolle tainnutus-puheelle!

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #22 : 21.04.2011 09:35:34 »
Aivan ihana! (Jälleen kerran...) Siis ihan oikeasti tykkäsin tositosi paljon!!! Medeia on aikas kiinnostava hahmo. Ja kaiken lisäksi rohkelikko! Mahtavaa! Toisaalta, kun hän on aika lailla äitinsä kaltainen häntä olisi vaikea kuvitella esim. puuskuihin...

Kitoksia Hermione

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #23 : 21.04.2011 18:40:59 »
Hehe, saattaa olla että olen taas vähän myöhässä, mutta olkoon :)

Aw, Sirius on kyllä vaan niin ihana (: Ja onhan se ihan hauskaa nähdä Bellaa tuossakin valossa :D

Lainaus
"ja minä taisin tainnuttaa hänet."

Lainaus
”Tainnutit äitisi?” Sirius viimein sai kysyttyä.

Lainaus
"Se olisi pitänyt nähdä."

hihi :D Aika hauskaa tosiaan, vaikka ei kyllä tuossa asemassa käy Medeiaa niinkään kateeksi.

Lainaus
"sillä jostain kumman syystä minusta tuntuu, että äitisi on tällä hetkellä raivoissaan."

Okei, nyt taitaa kyllä tulla vähän liikaa lainauksia, mutta tuo keskustelu sai mut kyllä hymyilemään :) ääöö, mulla oli kyllä mielessä jotain ihan alussa kun aloin lukemaan, mutta nyt unohdin sen.. se niistä ajatuksenkatkoksista :D mutta hei, tosi hieno luku ja kiitos tästä!


sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #24 : 27.04.2011 15:34:31 »
Beatrice: Jee, onnitteluni ekana olemisesta :D Ja kuuluu suosikkificceihisi mitä mitä? Omg, nyt senna meni taas hämilleen. Miten sää aina onnistut saamaan sennan hämilleen? Selkeestikii taitolaji :) Toki Medeiasta täytyy tykätä, koska hänhän on pikku-Bella ja totta kai hän nyt on äidilleen vihainen, kun tämä löi häntä - omaa tytärtään.
Natural: Mitä? Sinunkii suosikkificci? Eijei, nyt senna menee vielä enempi hämilleen. Mihin mie teidän kanssanne oikein joudunkaan? Ai niin joo, kuolonsyöjiin, sähän tähän kysymykseen mulle jo kerran annoit vastauksen ;) Kiitän virheen bongaamisesta ja siitä huomauttamisesta - mä tiedän, että mun silmät harittaa, koska kuitenki niin tarkkaan olin oikolukevinani tämän. Mie tykkään itekii just noista muistokohdista, nää kaks ekaa ja sitten pari muuta on mun henkilökohtaisia suosikkeja. Niitä on kiva kirjottaa :)
Sirius93: Joo, tokihan minun on sinne pilkku pitänyt laittaa, mutta on sitten näköjään vain jäänyt. Kyllä, sellaista voi tapahtua, kun kirjoittaa kymmensormijärjestelmällä, eikä edes vilkaise sormiaan kirjoittaessaan. Kiitos, että huomautit, asia on nyt korjattu :) Hihii, hienoa, että olen saanut jonkun nauramaan :D
Hermione: Kiitoskiitos. Ihanaa, et Medeia jaksaa kiinnostaa sinuakii. Joo, hän tosiaan on melko lailla äitinsä kaltainen, mutta kuitenkin erilainen, siksi rohkelikko. Ja olet kyllä oikeassa, en minäkään Medeiaa osaisi puuskuihin kuvitella. Enkä kyllä sen puoleen korpinkynteen ja luihuisiinkaan, joten rohkelikko onkin sitten erittäin luonteva ratkaisu :)
Lumille: Myöhässä! No ei kuitenkaa... :) Juu, ei tosiaan käy Medeiaa kateeksi, ties mitä se Bella vielä keksiikään. Ja kyllä mää ymmärrän, sulla nyt aina tuppaa noita ajatuskatkoja olemaan, sen olen kyllä huomannut ;)

A/N: Ja jälleen on keskiviikko ja virallisen epävirallisen Palapelisotku -päivän aika. Eli neljättä lukua olisi tulossa, jee :D Eikä loppua näy... Toisin sanoen en vielä osaa yhtään sanoa, kuinka monta lukua tässä oikein tulee olemaan, yli kymmenen joka tapauksessa.




IV luku
Verenpettureita



Seuraavana aamuna Medeia heräsi alakerrasta kuuluviin korotettuihin ääniin. Hetken aikaa hänellä kesti tajuta, missä oli, mutta kun se oli selvinnyt, tyttö uskoi tietävänsä, kenelle tuo toinen jo liiankin tutuksi käynyt ääni alhaalla oikein kuului.

(minä tiedän, olen aivan varma siitä)

Ja aivan oikein Medeia oli arvannutkin. Kun tyttö hipsi niin hiljaa kuin vain oli mahdollista rappukäytävään ja kurkotti kaiteen yli nähdäkseen alas, hän näki ensimmäisenä selin olevan äitinsä sekä sitten Siriuksen tämän edessä.

”Ei Medeia ole täällä”, Sirius sanoi.

”Minä tiedän, että hän on!” Bellatrix sähähti. ”Aina ennenkin hän on karannut sinun luoksesi. Tiedän varsin hyvin, kuinka paljon hän pitää sinusta. Olette samanlaisia verenpettureita molemmat.”

”Sano mitä sanot, mutta Medeia ei ole täällä”, Sirius totesi. ”En ole nähnyt koko tyttöä sitten viime kesäloman. Tiedä sitten, mihin hän on mennyt.”

”Voi kyllä sinä sen tiedät”, Bellatrix tokaisi. ”Tiedät ja tunnet hänen liikkeensä ja oikkunsa liiankin hyvin.”

”Luulisi, että tyttären liikkeet ja oikut tietää parhaiten hänen äitinsä”, Sirius sanoi pisteliäästi. ”Vai olenko aivan väärässä tämän asian suhteen? Naisen mielenliikkeethän eivät tunnetusti ole miehille niin helposti luettavissa.”

”Olet aivan samanlainen kuin Medeiakin”, Bellatrix sanoi kylmästi. ”Valehtelija, petturi. Olet tehnyt hänestä kaltaisesi, jotta hän kääntyisi minua ja muuta sukuaan vastaan. Jos vain voisin, kiroaisin sinut tässä ja nyt.”

”Mikä estää?” Sirius kysyi virnistäen. ”Veikö tyttäresi kenties taikasauvasi?”

Bellatrix vaikeni ja katsoi Siriusta pitkään.

(hän arvaa sen)

”Sinä tiedät!” Bellatrix kiljahti. ”Hän on täällä!”

”Pelkkä puhdas arvaus”, Sirius tokaisi. ”En olisi kyllä uskonut. Kumarran ja nostaisin myös hattua, jos minulla sellainen nyt olisi, Medeian taidolle, joka on kaksintaistelumestari Bellatrix Lestrangen taitoa suurempi. Vai annoit sinä 16-vuotiaan tyttäresi riistää sinulta taikasauvasi? Millainen äiti sinä oikein olet, kun et saa edes omaa tytärtäsi kuriin?”

Sirius vilkaisi porrastasanteelle ja näki Medeian. Heidän katseensa kohtasivat hetkeksi, ja Medeian toinen suupieli kohosi hymyyn.

Mutta Siriuksen vilkaisu ei jäänyt Bellatrixilta huomaamatta. Nainen pyörähti ympäri, ja Medeia ehti juuri ja juuri vetäytyä pois näkyvistä. Hän painautui seinää vasten ja koetti rauhoittaa hakkaavaa sydäntään hengittämällä mahdollisimman hiljaa ja hitaasti.

”Hän on täällä, minä tiedän sen”, Bellatrix tokaisi ja lähti kapuamaan portaita ylös.

Äkillinen pakokauhu valtasi Medeian. Äiti ei saisi löytää häntä, ei hän tahtoisi lähteä kotiin, ei nyt, kun kaikki sujui niin hyvin. Äiti aina sotki ja pilasi kaiken.

Helpotuksekseen Medeia kuitenkin kuuli Siriuksen harppovan portaita Bellatrixin jäljestä ja pian molempien askeleiden pysähtyvän. Vilaukselta Medeia näki Siriuksen tarttuneen Bellatrixia tiukasti ranteesta.

”Bellatrix”, Sirius sanoi vakavasti. ”Etkö voi jo uskoa, ettei tyttäresi ole täällä?”

”Jos hän ei ole täällä, kerro minulle, mitä katsoit äsken porrastasanteella”, Bellatrix sanoi.

”Se oli vain kotitonttu”, Sirius totesi. ”Kyllähän sinä tiedät, miten Vingalla on tapana hiippailla joka paikassa.”

Bellatrix tuhahti.

”Jos Medeia tosiaan olisi täällä, luuletko, ettei hän olisi jo tullut alas ja kironnut sinua?” Sirius kysyi.

”Mitä tarkoitat?” Bellatrix tivasi ja riuhtaisi kätensä irti Siriuksen otteesta.

”Tiedät sen aivan hyvin itsekin”, Sirius totesi. ”Olet kiusannut tyttöä koko tämän lapsuuden ajan. Ei siis ole ihmekään, ettei hän tahdo olla kuten sinä. Uskoisin hänen lähinnä vain vihaavan sinua tällä hetkellä.”

Bellatrix veti terävästi henkeä, seisoi hetken aikaa täysin jähmettyneenä paikoillaan, töytäisi sitten Siriuksen sivuun ja tömisteli portaat alas. Vain hetkeä myöhemmin Medeia kuuli ulko-oven pamahtavan auki.

Siriuksen askeleet puisia portaita vasten kaikuivat muuten niin hiljaisessa talossa, kun mies laskeutui alakertaan. Medeia uskalsi tuskin hengittääkään.

”Vaara ohi!” Sirius viimein huikkasi painaen oven samalla kiinni. ”Hän kaikkoontui!”

Medeia nousi ylös ja laskeutui portaat alas Siriuksen luo.

”Kiitos, ettet paljastanut minun olevan täällä”, Medeia sanoi. ”Niin ja kiitos myös siitä, että valehtelit puolestani.”

”Hetken jo pelkäsin, ettei hän usko minua”, Sirius totesi. ”Hän oli niin vuorenvarma siitä, että sinä olet täällä.”

”Ei hän varmaan uskonutkaan”, Medeia hymähti. ”Mutta äiti on kai vaan onnellinen päästessään minusta eroon. Minähän ajan hänet lähestulkoon hermoromahduksen partaalle joka ikinen päivä. En kylläkään olisi välttämättä uskonut, että hän kaipailee minua kotiin niinkin kovasti, että tulee minua oikein etsimään. Ei mitenkään tyypillistä häntä. Tai sitten hän tuli vain hakemaan taikasauvaansa.”

”Äitisi on vihainen, koska onnistuit sekä aseistariisumaan että tainnuttamaan hänet”, Sirius sanoi. ”Luulen, että hän tosiaan tuli taikasauvaansa hakemaan. Eihän hän ole läheskään yhtä vahva ilman sitä kuin muuten olisi. Mutta se on yhä sinulla ja hyvä niin.”

”Aivan”, Medeia virnisti. ”Minulla on yhä hänen taikasauvansa. Olen kyllä suoraan sanottuna yllättynyt, ettei äidillä ole varataikasauvaa juuri tämänkaltaisten tilanteiden varalle. Olisihan hän voinut aavistaa, että jotain tällaista joskus kävisi.”

”Tai sitten ei”, Sirius totesi.

”Niin”, Medeia myönsi. ”Tietenkin hän on niin ylpeä, että on kuvitellut, ettei kukaan pystyisi koskaan viemään häneltä taikasauvaa. No, nytpä on tullut todistettua sekin täysin mahdolliseksi.”

”Olet varmaan ensimmäinen ihminen maan päällä, joka sen on tehnyt”, Sirius sanoi. ”Sen vuoksi tosiaankin teen sinulle kunniaa. Ja hattuni...”

Sirius poimi naulakon päältä nuhruisen hattunsa ja kohotti sen ilmaan.

”Nyt voin nostaa sinulle myös hattua”, Sirius virnisti. ”Teen sen erittäin mielelläni, on hienoa, että maailmasta löytyy edes yksi ihminen, joka kykenee antamaan ylpeälle ja koppavalle Bellatrix Lestrangelle opetuksen. Vaikkakin sitten vain hänen oma tyttärensä.”

Medeia hymyili leveästi.

”Tein sen oikein mielelläni”, Medeia totesi. ”Osuit hänelle muuten kai melkoisen arkaan paikkaan. Siksi hän lähti noin vain.”

”Huomasin sen”, Sirius sanoi. ”Ei ilmeisesti kestä kuulla kriittistä kommenttia itsestään.”

”Ja hän vihaa sitä, että olen rohkelikko”, Medeia lisäsi, ”koska hänen mielestään minun kuuluisi olla luihuinen. Hyvä vain, että sait hänet lähtemään. En olisi kotiin tahtonutkaan. Kaikki on nyt mennyt niin hienosti sen jälkeen, kun lähdin. Täällä minun on hyvä olla.”

”Minusta on hienoa, että saan edes joskus itselleni seuraa”, Sirius hymyili. ”Et voi kuvitellakaan, millaista on olla täällä päivät pitkät aivan yksin. Tai no, onhan täällä Vinga ja joskus saattaa joku käväistä, mutta harvemmin.”

”Kyllä minä voin tietääkin”, Medeia sanoi. ”Se mahtaa tuntua suunnilleen samanlaiselta kuin minulla kotona. Ei ole ketään, kenelle puhua, kukaan järkevä ihminen ei koskaan tule käymään ja niin edespäin.”

”Onhan sinulla kuitenkin äitisi”, Sirius virnisti. ”Hänessähän sinulla on mainio juttukaveri. Järkevää seuraa ja sitä rataa.”

”Hölmö”, Medeia naurahti ja mottasi Siriusta leikillään olkapäähän. ”Vai että äidistä minulle oikein loistava juttukaveri? Ja vielä järkevä sellainen? Tuo oli kuule paras vitsi, minkä olen aikoihin kuullut. Ja näithän sinä itsekin äsken, kun väittelit hänen kanssaan. Ei äidistä ole keskustelemaan maltillisesti. Ei hän ota toisia huomioon tai kuuntele heitä.”

”Niin no”, Sirius totesi. ”Ehkä niinkin.”

”Se on niin”, Medeia vakuutti. ”Koitapa joskus ihan huviksesi olla minä vaikkapa tunnin ajan ja vain keskustella hänen kanssaan. Se ei nimittäin tule onnistumaan, sillä jo pelkkä ajatuskin on täysin mahdoton.”


**


Tyttö juoksi kaatosateessa halki metsän. Hän kompuroi esiin pisteleviin juurakoihin, joutui tuon tuostakin kömpimään ylös kuraisesta maasta. Kyynelpurot valuivat tytön likaisilla poskilla sekoittuen kasvoja hakkaaviin sadepisaroihin.

Tyttö tahtoi pois, kauas pois siitä kaikesta, turvaan jonnekin, suojaan. Hän ei tahtonut palata, pelko oli vienyt voiton. Pelko siitä, mikä kotona odottaisi. Määränpää oli kuitenkin selvä. Toiseen kotiin.

Märkä hiha kohottautui kiukkuisena pyyhkimään kyynelsilmiä. Ikään kuin siitä olisi jotain apua ollut. Sormet haroivat kostuneita, mustia kiharoita pois silmien edestä. Hengitys oli nopeaa ja katkonaista, jalat alkoivat pikkuhiljaa turtua juoksemisesta, mutta päättäväisyydellä ja tahdonvoimalla tyttö ponnisteli eteenpäin.

Metsä harveni ja näkyviin tuli taloja. Tyttö riensi niistä yhden pihaan, loikki portaat ylös ja koputti oveen. Hän odotti. Hetken kuluttua ovi aukeni ja sen takana seisoi tummatukkainen, nuori mies.

”Medeia”, mies sanoi hämmästyneenä. ”Mitä sinä täällä teet? Mikset ole kotonasi?”

”En halua”, tyttö nyyhkäisi. ”Äiti on vain vihainen koko ajan, enkä edes tiedä miksi. En tykkää siitä. Tahdon olla täällä sinun luonasi, Sirius.”

”Tule sitten sisään ennen kuin palellut”, mies kehotti.

Hän laski tytön edellään sisälle. He suunnistivat oleskeluhuoneeseen, jossa mies istuutui yhteen nojatuoleista. Pieni tyttö kömpi hänen syliinsä ja käpertyi siihen pää painettuna vasten miehen rintaa. Tyttö hytisi. Mies kietoi voimakkaat käsivartensa tämän ympärille. Hän otti taikasauvansa pöydältään ja kuivasi tytön sillä parissa sekunnissa.

”Onko jo parempi?” mies kysyi.

Tyttö nyökkäsi, mutta vapisi yhä, tällä kertaa vain itkun voimasta. Hän takertui mieheen kuin turvaa hakien, eikä mies voinut olla liikuttumatta. Hetken kuluttua tytön hengitys muuttui tasaiseksi ja rauhalliseksi. Tämä oli nukahtanut.
« Viimeksi muokattu: 14.07.2017 23:46:15 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #25 : 27.04.2011 15:54:42 »
Hei jee, tänne on tullut taas jatkoa!

Tykkäsin luvusta paljon, mikä ei lienee uutta.
Virheitä en huomannut ja teksti oli muutenkin sujuvaa.

Lainaus
''Onhan sinulla kuitenkin äitisi”, Sirius virnisti. ”Hänessähän sinulla on mainio juttukaveri. Järkevää seuraa ja sitä rataa.”
Tämä oli mielestäni hyvä kohta, jotenkin niin siriusmaista.

Tykkäsin kanssa tuosta lopusta.

Anteeksi muuta en saa aikaiseksi.

Kiittäen ja kumartaen,
Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #26 : 27.04.2011 16:51:49 »
Oi, Sirius on kyllä ihan tosi ihana ♥ Muutenkin tykkäsin tästä pätkästä tosi paljon, mikäli sikäli oli taas varsin melkoinen yllätys.  Medeian ja Siriuksen välinen ystävyyssuhde on jotenkin tosi ihana tässä ficissä, ja kun Sirius on juuri tuommonen tuommonen en mä oikein tiedä :) Sulla on muutenkin oikeen tosi kivaa kieltä (ties kuinka monta kertaa olen tästäkin maininnut) ja jotenkin vaan niin ihania kohtia ja aarr,  jotenkin aina sun hahmotkin on vaan niin kivoja ja jänniä ja muuta :D

Lainaus
"Vai annoit sinä 16-vuotiaan tyttäresi riistää sinulta taikasauvasi?”

Hihi (:
Joo, mä taidan olla taas maailman paras rakentavan kommentoija, mutta tämä oli kyllä oikeen ihana! :)


Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #27 : 27.04.2011 19:54:27 »
Jällen kerran ihana luku tähän ficciin. Tämä kuuluu nyt ehdottomasti suosikkeihini! (Siis koko ficci)

Jatkoa odotellen

Hermione

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #28 : 04.05.2011 14:37:58 »
Natural: Kiitoskiitos. Ja kyllä, ehdottomastihan Bellasta saa mainiota juttuseuraa ;)
Lumille: Jeps, Siriuksen ja Medeian suhdehan tässä kai erityisen paljon tulee esille tärkeänä osana kokonaisuutta (sen kinkkisen äiti-tytärsuhteen lisäksi). Whii, kiitän kommentistasi :)
Hermione: Mitä? Kuuluu sinunkin suosikkeihesi? Nonni, nyt senna meni taas niin hämilleen, ettei osaa muuta sanoa kuin että kiitos :)
Beatrice: Hei älä välitä, mäkin olen huomannut ittessäni ja Bellassa pelottavia yhtäläisyyksiä (molemmat tämmösiä oman tiemme kulkijoita...) :D Hihii, kiva että tykkäät.

A/N: Ja kolmentoista tunnin unien jälkeen on hyvä laittaa tänne taas jatkoa. Niin, kyllä, aivan, en ollut tänään koulussa, koska lintsasin olin kuumeessa ;) Ja mulla lähtee ääni, ei kiva. Taitaa jäädä ne näytelmäharkatkii tänää väliin. Kiitos hei, nyt päästän teidät lukemaan jatkoa :)



V luku
Outolinnut



Medeia istui hieman hytisten katolla. Kylmä tuuli puhalsi läpi kaupungin enteillen nousevaa sadetta ja riepottaen Medeian vallattomia kiharoita, heittäen ne tytön kasvoille. Mutta Medeia ei välittänyt siitä. Tyttö vain tuijotti tyhjyyteen.

Taivas oli teräksenharmaa ja raskaat pilvimassat kerääntyivät yhteen peittäen näkyvistä viimeisetkin siniset aukot. Kaupungin kadut olivat autiot lukuunottamatta muutamaa satunnaista, kiireistä jalankulkijaa ja niitä paria autoa, jotka kiemurtelivat mutkaisilla kaduilla.

Silloin raju tuulenpuuska lähestulkoon kaatoi Medeian nurin. Tyttö kietoi kätensä tiukemmin ympärilleen pitääkseen itsensä edes jotenkuten lämpimänä. Sekään ei kuitenkaan toiminut. Mutta eihän sillä tosin mitään väliäkään ollut. Vain sillä oli väliä, että hän tahtoi rauhassa puida viime päivien tapahtumia päässään.

Medeia näki, kuinka Sirius kapusi katolle. Mies tuli aivan hänen viereensä ja suuntasi sitten katseensa samaan suuntaan Medeian kanssa. Hetken aikaa he kaksi vain istuivat täysin vaiti.

”Mitä luulet?” Medeia kysyi äkkiä. ”Valehteleeko äitini? Hän on aina niin itsepintaisesti väittämässä isääni valehtelijaksi ja petturiksi, eikä koskaan sano tästä mitään muuta. Olen alkanut jo itsekin epäillä. Entä jos äiti ei valehtelekaan vaan minä olen aina vain luullut niin?”

”Sitä on vaikea sanoa”, Sirius totesi. ”En nimittäin tiedä, mitä isäsi ja äitisi välillä on tapahtunut. Voi olla, että koko kuvio on erittäin mutkikas, eikä sitä noin vain selvitetä. Minäkin tiedän vain sen, mitä olen kuullut. Ettei heillä mennyt kovin hyvin sinun syntymäsi jälkeen. Ja sekin on kaikki vain kuulopuhetta. Luulen, että ainoastaan he kaksi itse tietävät, mitä on käynyt.”

”Eli minun siis pitäisi kysyä heistä jommalta kummalta?” Medeia varmisti.

”Niin”, Sirius myönsi. ”En usko, että asiaan tulee selkoa millään muulla tavalla.”

”Tässä on vain yksi ongelma”, Medeia sanoi. ”Se, etten tiedä, valehteleeko äitini ja etten tiedä, missä isäni on tai onko tämä edes hengissä. Voitko kuvitella, etten tiedä edes isäni nimeä?”

”Hän on Rodolphus”, Sirius sanoi hiljaa. ”Rodolphus Lestrange.”

”No sehän auttaakin todella paljon”, Medeia tokaisi. ”Ei sillä, sanon kyllä kiitos, että kerroit hänen nimensä. Mutta minulla ei ole aavistustakaan hänen olinpaikastaan tai ylipäätään siitä, onko hän edes elossa.”

”Sitten meidän täytyy ottaa siitä selvää”, Sirius totesi.

”Meidän?” Medeia kysyi. ”Tarkoitatko -”

”Tarkoitan juuri sitä, mitä sanoinkin”, Sirius totesi. ”Tietenkin minä autan sinua, kuinkas muutenkaan? Olenhan sentään äitisi serkku. Sekä sinun erittäin epävirallinen kummisi.”

”Maailman paras sellainen”, Medeia hymyili pienesti. ”Paljon parempi kuin Narcissa, vaikket oikeasti kummini olekaan. Ihan typerää, että äiti vihaa sinua ja valitsi kummikseni mieluummin Narcissan kuin sinut. Narcissa on aina niin raivostuttavan ylimielinen. Sinä olisit miljoona kertaa parempi kummi kuin hän. Tiedän sen.”

He istuivat hetken aikaa täysin hiljaa.

”Onko äitisi koskaan ennen ollut väkivaltainen sinua kohtaan?” Sirius kysyi.

”Ei”, Medeia pyöritteli päätään. ”Aina ennen me olemme vain huutaneet toisillemme ja käyneet hirmuisia sanasotia. Ei hän ole koskaan lyönyt.”

”Tiedätkö, miksi hän nyt sitten löi?” Sirius kysyi.

”Ehkä hän jäi tällä kertaa hieman alakynteen”, Medeia huokaisi. ”Tai ainakin pelkäsi jäävänsä, eikä enää keksinyt mitä sanoa.”

”Niin”, Sirius totesi. ”Ehkä sitten niin.”

”On hän kyllä useasti ennenkin yrittänyt kirota minut, mutta lyönyt hän ei ole koskaan”, Medeia lisäsi. ”Se on erittäin halpamaista. Äiti tietää varsin hyvin, etten saa taikoa lomilla.”

”Etkös sinä juuri tässä muutama päivä sitten taikonut, kun aseistariisuit hänet?” Sirius kysyi.

Nyt Medeia viimein kääntyi katsomaan Siriusta.

”Niinhän minä taisin tosiaan tehdä”, Medeia hymähti. ”Mutta sekin johtui vain siitä, että tosiaan poltin päreeni hänen kanssaan.”

”Sen ymmärtää”, Sirius virnisti. ”Mutta eikö sinun tule kylmä täällä katolla?”

”Vähäsen”, Medeia sanoi hiljaa.

Sirius kietoi kätensä Medeian harteille, ja tyttö nojasi päänsä miehen olkapäätä vasten.

(hassua, sirius tuntuu olevan minun perheeni. hän on aina ollut jotenkin niin isällinen ja huolehtiva minua kohtaan, vaikka vihaakin äitiäni. kai hän tuntee jollain tavoin olevansa samanlainen kanssani. olemmehan kummatkin suvun outolintuja)

”Sirius?” Medeia sanoi hetken kuluttua.

”Niin?” Sirius kysyi.

”Miten meistä on oikein tullut näin läheiset?” Medeia kysyi. ”Tai siis kun te ette äidin kanssa ole mitenkään läheisissä väleissä niin miten on mahdollista, että meidän välimme ovat tällaiset? Voisi kuvitella, ettei äiti olisi laskenut minua lähellekään sinua.”

”Etkö sinä tosiaan muista?” Sirius epäili.

”En”, Medeia sanoi. ”Ole kiltti ja kerro.”

”Voinhan minä sen sinulle kertoakin”, Sirius totesi. ”Mutta se on pitkä tarina.”

”Aikaahan meillä ei tässä olekaan”, Medeia hymähti.

Sirius pörrötti tytön hiuksia, ja Medeia vetäytyi nauraen kauemmas.

”Kun sinä synnyit, olin vielä Tylypahkassa kuudennella luokalla”, Sirius kertoi. ”Silloin minua ei voinut vähempää kiinnostaa se asia, että typerä serkkuni oli saanut tyttären. Tosin en ollut koskaan uskonut hänen edes saavan lapsia tai ylipäätään osaavan olla äiti, joten pienoisena yllätyksenä se kuitenkin minulle tuli. Mutta mitä ilmeisimmin Bellatrix kuitenkin jollain tavoin onnistui tehtävässään. Melko usein lomien aikaan sinut saatettiin jättää Reguluksen vahdittavaksi, kai Bellatrixkaan ei sitten kaikkia äitiyden paineita kestänyt ja tahtoi välillä käydä tuulettumassa ja viilentämässä päätään. Niin kuin pikkuveljestäni muka olisi mihinkään ollut. Minun valvontaani sinua ei kuitenkaan koskaan annettu, minähän olisin vaikka voinut saastuttaa aivosi puheillani siitä, kuinka jästisyntyiset ja puoliverisetkin ovat ihmisiä. Joka tapauksessa Regulusta kiinnosti enemmän hänen ystävänsä kuin sinun vahtimisesi, jonka vuoksi hän lykkäsi sinut aina minulle. Ei Regulusta kiinnostanut, tulisiko sinusta samanlainen kuin minusta. Vaikken siihen aikaan enää asunutkaan kotona, saatoin aina varautua siihen, että Regulus seisoi oveni takana ja käski minun huolehtia sinusta, kunnes hän palaisi. Alkuun hieman epäröin, sillä välini äitiisi eivät olleet koskaan olleet mitenkään erikoisen lämpimät. Jouduin kuitenkin jonkin ajan kuluttua toteamaan, miten mielelläni oikeastaan vietinkään aikaa sinun kanssasi ja kuinka aina vain yhä enemmän ja enemmän odotin sitä, milloin Regulus taas seisoo kynnykselläni sinun kanssasi.”

”Ja sitten eräänä päivänä hän ei enää tullutkaan”, Medeia totesi.

”Niin”, Sirius myönsi. ”Kun Regulus kuoli, ei hän ollut enää tuomassa sinua luokseni. Eikä kukaan muu tiennyt, ettei Regulus ollut koskaan vahtinut sinua kuten piti vaan oli aina vain tuonut sinut minun luokseni. Sitten kun vartuit, saatoit karata kotoasi minun luokseni. Olin erittäin yllättynyt, kun eräänä päivänä pieni, paljasjalkainen tyttö seisoi oveni takana ja pyysi päästä sisään. Hieman niin kuin nykyäänkin. Tietenkin laskin sinut sisälle, ja aina ennen kuin aurinko painui mailleen, sinä katosit taas iltaruskoon vain palataksesi seuraavana aamuna. Viimein Bellatrixille kuitenkin selvisi, mitä teit hänen selkänsä takana ja hän sai myös ongittua sinusta esille totuuden Reguluksesta. Ihme kyllä hän ei mitenkään pahemmin raivostunut.”

”Muistan, kuinka hän kielsi minua käymästä täällä”, Medeia hymyili. ”Minä tulin tänne silti, koska pidin sinusta niin paljon. Tulin tänne senkin uhalla, että äiti saisi minut kiinni.”

”Et kuitenkaan koskaan jäänyt kiinni, vaikka äitisi kuinka koetti sinut kiinni saadakin”, Sirius sanoi. ”Olit aivan liian vikkelä liikkeissäsi. Olitte kuin kissa ja hiiri.”

”Ja sinä valehtelit jo silloinkin minun puolestani”, Medeia totesi.

”Alathan sinä muistaa”, Sirius hymähti.

”Kyllä minä tästä pikkuhiljaa”, Medeia pohti. ”En vain muistanut, miten kaikki oikein sai alkunsa. Eihän äiti koskaan ole minulle sitä kertonut. Ei hän tahdo myöntää sinua sukulaisekseen, viime viikkoisen jälkeen tuskin minuakaan.”

”Eikä hän myöskään tahdo myöntää, että olet aivan liian nopea jäädäksesi kiinni hänelle”, Sirius lisäsi. ”Hän on aina ollut sinua askeleen jäljessä.”


**


Neljän vuoden ikäinen tyttö istui murjottaen sängyllään. Kyyneleisistä silmistä huokui uhmaa ja syvää vihaa. Mikään ei koskaan mennyt niin kuin olisi pitänyt. Oli aina äiti, joka pilasi aivan kaiken. Mitään ei saanut tehdä, eikä vastaan saanut sanoa, ei puhettakaan mistään sellaisesta.

Nytkin äiti oli hermostunut uhmaikäiseen, varhaiskapinansa ja aikaisen itsenäistymisen aloittaneeseen tyttäreensä. Tyttö olisi vain tahtonut mennä tapansa mukaan vaeltelemaan metsään. Äidin mielestä hän kuitenkin vietti metsässä aivan liikaa aikaansa. Eihän äiti voinut tietää, ettei tytär läheskään aina metsässä ollut. Tyttö tahtoi vain paeta kodin ahdistavaa ilmapiiriä muualle, paikkaan, josta oli tullut hänelle toinen koti. Siellä hän saattoi tuntea itsensä hyväksytyksi, jopa rakastetuksi.

Mutta äiti ei laskenut häntä, luultavasti arvasi, mihin tytär tahtoi mennä ja siksi kielsi sen. Äiti ei ollut koskaan liiemmin pitänyt serkustaan, jonka luona tytön toinen koti oli. Mutta eihän äiti edes tiennyt, ei ollut koskaan tiennyt.

Silti äiti kielsi. Kielsi menemästä metsään, vaikka sitä tytär nimenomaan tahtoi. Ja kun hän oli alkanut väittää vastaan, oli äiti hermostunut. Tämä oli tarttunut häntä ranteesta ja raahannut rimpuilevan ja huutavan tyttärensä yläkertaan huoneeseensa. Sinne tytär oli jätetty, ovikin oli kierretty lukkoon.

Joku päivä minä vielä näytän äidille, tyttö ajatteli. Kunhan vain kasvan ja opin taikomaan. Silloin minä näytän hänelle, että minä menen minne tahdon, eikä hän enää koskaan määrää minua.


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #29 : 04.05.2011 15:06:05 »
Oi, outolinnut ♥ :D Tosi upea luku jälleen, ja uu, eteenkin tuo kuvailu alussa! Ja sinä väitit, ettei tuo kuvailu ole mitenkään vahvin puolesi? :)

Lainaus
”Hän on Rodolphus”, Sirius sanoi hiljaa. ”Rodolphus Lestrange.”

Mä taisin tajuta, etten ole yhtään tainnut miettiä Medeian isää ollenkaan, ja jotenkin tuo tuli ihan ihme yllätyksenä! Hihi, mutta Sirius on edelleen oikein ihana ja mun on vaan pakko sanoa, että rakastan tätä ficciä oikein kovasti ♥

Lainaus
Taivas oli teräksenharmaa ja raskaat pilvimassat kerääntyivät yhteen peittäen näkyvistä viimeisetkin siniset aukot. Kaupungin kadut olivat autiot lukuunottamatta muutamaa satunnaista, kiireistä jalankulkijaa ja niitä paria autoa, jotka kiemurtelivat mutkaisilla kaduilla.

oii, en mä nyt tiedä pitäisikö mun mukamas olla jokin asiantuntia voidakseni sanoa tämän, mutta sun kieli on ihan tosi kaunista ! Aivan ihania sanavalintoja ja muutenkin vaan kuulostaa niin upealta :)

En mä kyllä tiedä mitä muuta voisin enää sanoa, muuta kuin miljoona ja yksi asiaa jotka kylläkin mellakoivat nyt päässä niin pahasti, ettei niiden rustaamisesta kommentiksi tulisi kyllä yhtään mitään :D Ja niin, pikaisia paranemisia ja kiitos tästä!


Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #30 : 04.05.2011 16:24:07 »
Ja täältä tulle Hermione kommentoimaan -jälleen kerran myöhässä...

Tykkäsin luvusta älyttömän paljon.

Lainaus
Voi olla, että koko kuvio on erittäin mutkikas, eikä sitä noin vain selvitetä.

Hmm.. Olen samaa mieltä Siriuksen kanssa...

Tämä olis siis jälleen kerran loistava luku.

Kiitos,

Hermione

 Ja rakentava lomailee...

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #31 : 04.05.2011 21:05:32 »
Kivaa, jatkoa!
Voisin vaikka yrittää kommentoida tällä kertaa useamman lauseen kuin kaksi lausetta :D

Tykkäsin luvusta paljon. Mielestäni tuo otsikko oli hieno. Osaat kuvailla erittäin hyvin ja kaikki tunteet tulee esille.

Lainaus
Medeia istui hieman hytisten katolla. Kylmä tuuli puhalsi läpi kaupungin enteillen nousevaa sadetta ja riepottaen Medeian vallattomia kiharoita, heittäen ne tytön kasvoille. Mutta Medeia ei välittänyt siitä. Tyttö vain tuijotti tyhjyyteen.

Taivas oli teräksenharmaa ja raskaat pilvimassat kerääntyivät yhteen peittäen näkyvistä viimeisetkin siniset aukot. Kaupungin kadut olivat autiot lukuunottamatta muutamaa satunnaista, kiireistä jalankulkijaa ja niitä paria autoa, jotka kiemurtelivat mutkaisilla kaduilla.
Kuten tässä kohdin. Pystyin kuvittelemaan tuon sään ja paikan täysin - aivan kuin itse olisi istunut Medeian vieressä.

Pidän myös kirjoitus tyylistäsi. En oikein kunnolla osaa selittää, mutta kuitenkin :D .
Pidän myös erityisen paljon tuossa lopussa olevasta kursivoidusta kohdasta. Myös niissä kuvailu on hyvä, joten on helppo kuvitella tilanne päässään.

Pidän todella paljon koko Palapelisotkuja -ficistä. Tykkäsin myös tästä luvusta erittäin paljon.
Odottelen jatkoa taas innolla.

Kiittäen ja kumartaen,
Natural, joka lähettää sennamiilalle virtuaalihaleja ja toivottaa pikaista paranemista! Parane pian!ja se oli käsky, ei pyyntö (:


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Sirius93

  • Vieras
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #32 : 05.05.2011 21:13:32 »
Parane pian!

Ja tosi ihana jatko! En oo ehtinyt tulla lukee vähään aikaan, sillä olen ollut viikonloppusin poissa kotoa ja arkiviikol on ollu paljon koulu ja harrastejuttuja, ettei oo oikein jaksanut/ehtinyt tulla enää koneelle, vaik olisin halunnut.

Mut tosi hyvä ja ihana tarina. Ellei Sirius olis Medeiaa niin paljon vanhempi ja sen "kummi", voisin sanoa, et ne vois olla yhdessä. Mut mä pidän tosta Sirius/Medeia suhteesta näin. Jotenki lievästi tulee mieleen oma kummisetä, joka kappas kuoli, kun olin vielä viisitoista, täytin kuusitoista (eli saman ikäisenä kuin Harry, kun hän menetti Siriuksen) Oon kyl päässy aika hyvin sen kuoleman yli... kesäkuus tulee kaks vuotta täyteen...

Mut joo, tosi hyvää tekstiä, en oikein keksi mitää lisää sanottavaa.

Luna Lovekiva

  • Homssu
  • ***
  • Viestejä: 31
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #33 : 06.05.2011 18:19:49 »
Moi. Löysin Palapelisotkuja vasta äskettäin.  Tosi ihana (minä sitten rakastan kaikkia Bella ficcejä).  :) Anteeksi nyt vain kun ei tullut mitään rakentavaa.

Luna Lovekiva
"hän osoitti Dracon sauvalla ja huusi toivonsa taivaisiin:
"Avada kedavra!
"Karkotaseet!"

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #34 : 11.05.2011 14:27:51 »
Lumille: Jeps, outolintu on kiva sana :) Eikä se kuvailu ihan oikeasti ole mun vahvin puoleni, dialogi enneminkii (johtuu mahdollisesti siitä, että on koko ikänsä lukenut näytelmätekstejä...?). Ei kyllä kovin moni muukaan varmaan Medeian isää ole miettinyt. Mutta siis piti sanomani, että kiitos kommentistasi :)
Beatrice: Vai että elämäsi valo? :D Hmm... Jännää, en olisi kyllä välttämättä uskonut... No jaa, joka tapauksessa kiitän kommentista :)
Hermione: Et sie mitään myöhässä ollut. Ja kyllä minäkii uskon, että koko kuvio on mutkikas (ficin nimi... kai sekin jotain kertoo). Kiitooos :)
Natural: Oi, kiitoksia, alieni :D Ja outolintu on kiva sana. Hihii, kerrankii mä onnistuin kuvailemaan. Tykkään itte ihan tosi paljon kirjotella noita kursivoituja kohtia, muistoja, erityisen paljon tykkään tästä uuden luvun lopussa olevasta :)
Sirius93: Voi, otan osaa kummisi puolesta. Tiiän jollain tavoin ainakii, miltä se tuntuu - omani kuoli, kun olin kolmen, syksyllä siitä tulee neljätoista vuotta jo. Ehkä senkin takia halusin Medeialle ja Siriukselle tommoisen "kummi-kummilapsisuhteen". Mutta niin joo, kiitos paljon kommentistasi :)
Luna Lovekiva: Hei vaan sinullekin, uusi lukija ja suuret kiitokset siitä, että olet vaivautunut lukemaan ja vielä kommentoimaankin. Kiva jos teksti miellyttää sinua (koska Bella) ;)

A/N: Kiitän kaikkia, jotka toivotteli pikaisia paranemisia, kyllä pääsin kouluun jo seuraavana päivänä ja nyt olen jo täysin terve :) Ja kesä tulee ja on lämmin, kivakiva. Pitäkää viimeset viikot hauskaa koulussa, kun mä samaan aikaan nautin siitä stressistä, minkä lähestyvä koeviikko tuo mukanaan. Niin ja joo, jotainhan mun vielä piti sanoakin, mutta unohdin jo... Ei kun hei! Viime viikolla unohdin asian kokonaan, joten nyt hieman myöhässä toivotan Bellatrixille oikein rattoisaa ja mukavaa äitienpäivää :D




VI luku
Mustan suku



Ovi narahti auetessaan. Sirius laski Medeian edellään sisälle ja tuli heti tytön jäljessä vetäen oven takanaan kiinni. Medeia katseli ympärilleen itselleen täysin vieraassa ympäristössä. Talo näytti siltä, ettei kukaan ollut käynyt siellä vuosiin. Eikä varmasti ollutkaan.

”Tänne”, Sirius sanoi ja ohjasi Medeiaa eteenpäin hämärällä käytävällä. Ainoa valo, mikä tuli, lähti Siriuksen taikasauvan päästä ja se loi tummille seinille uhkaavia varjoja.

Koko paikka puistatti Medeiaa. Kaikki se synkkyys, vinksallaan seinillä olevat muotokuvat, jotka katselivat häntä ilkeästi, kaikki. Nyt hän ymmärsi Siriusta paremmin kuin hyvin, sitä, miksei mies tahtonut asua tässä talossa.

He saapuivat huoneeseen, jossa roikkui koko seinän kokoinen, kulunut kudos, johon oli kuvattuna kultalangalla kirjottu sukupuu. Lukuisia oksanhaaroja, joiden päässä nimiä. Ja siellä, puun yläpuolella oli selkeänä erottuva teksti.


Jalo ja ikivanha Mustan suku
”Toujours pur”



”En ole käynyt tässä talossa pariinkymmeneen vuoteen”, Sirius sanoi synkästi kääntyen katsomaan Medeiaa. ”Tuo mieleen ei niin hyviä muistoja. Vanhempani puhdasverisyysvimmassaan.”

Medeia katsoi Siriusta, jonka kasvoilla oli inhoava, halveksuva ilme. Kaiken sen alta Medeia pystyi kuitenkin havaitsemaan pienoista ahdistusta. Sen ymmärsi. Mies oli lapsuudenkodissaan ensimmäistä kertaa sen jälkeen, kun oli paikan jättänyt lähestulkoon kaksikymmentä vuotta sitten.

(en minäkään tänne tahtoisi palata, jos kerran pois pääsisin)

”Tässä olin minä”, Sirius sanoi ja osoitti tummaa kohtaa Regulus Mustan nimen vieressä. ”Kun karkasin kotoa, nimeni poltettiin pois. Meinasivat polttaa jo siinä vaiheessa, kun minusta tehtiin rohkelikko, mutta eivät sitten kuitenkaan. Karkaamiseni oli heille viimeinen pisara, jonka vuoksi minua ei enää katsota sukuun kuuluvaksi. Ainoa perheestäni, joka minuun sen jälkeen piti yhteyttä, oli Regulus, mutta hän ei tainnut edes käsittää koko tilannetta.”

Sirius veti sormeaan äidistään Walburgasta poltetun nimen yli tämän veljeen, Cygnukseen.

”Isoisäsi”, Sirius totesi. ”Poltettu nimi välissä oli enoni Alphard, joka jätti kaiken omaisuutensa minulle. Äiti ei millään sulattanut sitä, joten se oli sitten tervemenoa Alphard-eno. Ja tässä”, Siriuksen sormi liikkui aavistuksen verran oikealle, ”on isoäitisi Druella Rosier. Cygnuksesta ja Druellasta lähtevätkin”, Siriuksen sormi laskeutui alaspäin, ”viivat äitiisi sekä hänen kahteen pikkusiskoonsa Andromedaan ja Narcissaan. Andromedaakaan tässä ei ole, sillä kuten hyvin tiedät, hän nai jästisyntyisen miehen. Ja katsos, tästä löytyy isäsi, Rodolphus Lestrange. Ja kun hieman vielä mennään alaspäin, löydämme sinut. Kas siinä, Medeia Selena Lestrange. Sinua ei sentään vielä ole poltettu pois.”

”Eipä näköjään”, Medeia hymähti.

”Se johtuu siitä, ettei täällä ole enää ketään polttamassa sinua pois”, Sirius sanoi. ”Talo siirtyi äitini kuoleman jälkeen minun omistukseeni. Tietenkin hän olisi tahtonut testamentata kaiken jollekin muulle, kuten vaikka sinun äidillesi, joka kantoi puhtaan veren perintöä. Mutta hän ei ehtinyt, joten tämä talo on nyt minun, eikä minulla ole aikomustakaan poistaa sinua sukupuusta, ellet sitä itse halua.”

”Katsoo nyt”, Medeia totesi. ”Eikä sillä oikeastaan ole minulle edes mitään väliä. Mutta on kyllä oikeastaan ihme, ettei minun nimeäni poltettu jo siinä vaiheessa, kun minusta tuli rohkelikko. Puhumattakaan siitä, että äiti sai tietää minun vierailevan aina sinun luonasi.”

Medeia kuljetti kättään äitinsä nimen päältä isänsä nimeen. Rodolphus Lestrange. Medeia ei kyennyt olemaan ihmettelemättä, minne isä noin vain oli kadonnut. Oliko tämä todellakin vain hylännyt tyttärensä? Oliko tämä ottanut äidin sanat kirjaimellisesti ja painunut aivan oikeasti helvettiin?

(missä olet)

”Mitä tiedät äidin ja isän suhteesta?” Medeia kysyi hiljaa kääntäen katseensa taas Siriukseen.

”Pitääpä miettiä”, Sirius totesi. ”Enhän ole koskaan ollut mitenkään läheisissä väleissä äitisi kanssa, joten en myöskään tunne hänen yksityiselämäänsä juuri sen enempää kuin mitä olen kuullut puhuttavan.”

”Kerro edes sen verran”, Medeia pyysi. ”Kaikki tieto on tarpeen tällä hetkellä, kun aloitamme lähes tyhjästä. Ja kuulopuheethan usein perustuvat totuuteen, joten uskon, että edes jotain tärkeää löytyy.”

”Niinhän se on”, Sirius myönsi ja oli hetken hiljaa. ”Vanhempasi menivät naimisiin kaksi vuotta ennen syntymääsi. Suvun odotusten mukaisesti äitisi nai puhdasverisen miehen, luihuisen, kuinkas muutenkaan. Tai siltä hän saattoi saada sen näyttämään, mutta sano minun sanoneen, että äitisi olisi voinut naida kenet tahansa, jos niin olisi tahtonut. Äitisi kuitenkin tahtoi puhdasverisen miehen ja luihuisen, joten mikäs sen parempi kuin Rodolphus Lestrange, vanhempi versio näistä Lestrangen veljeksistä.”

”Vanhempi?” Medeia varmisti.

”Aivan”, Sirius sanoi. ”Rodolphuksella on myös pikkuveli nimeltä Rabastan. Pikkuveli, jonka olen nähnyt vain vilaukselta joskus koulussa. Melkoisen paljon samannäköinen isäsi kanssa, mutta paljon suositumpi hän kylläkin oli. Mutta siis, he tosiaan menivät naimisiin kesällä 1974. Vajaat kaksi vuotta myöhemmin synnyit sinä. Kuulin, että siitä lähtien, kun äitisi alkoi odottaa sinua, ei vanhemmillasi mennyt mitenkään erityisen hyvin.”

”Millä tavoin ei niin hyvin?” Medeia kysyi.

”Sitä en tiedä”, Sirius vastasi. ”En ole varma, mutta luulen, että Meda voisi tietää asiasta enemmän. Hän on kuitenkin äitisi sisko, vaikkeivät he nyt enää minkäänlaisissa väleissä olekaan. Uskoisin Medan kuitenkin jotain tietävän.”

”En ole koskaan tavannut häntä”, Medeia empi. ”Ja hän on kuitenkin tätini. Voisimmeko me käydä joskus hänen luonaan tai jotain? Hän tosiaan saattaisi tietää jotain, mistä voisi olla paljonkin hyötyä.”

”Toki”, Sirius lupasi. ”Kirjoitan hänelle jo vaikka heti tänään. Kuten sanoit, Meda tosiaan saattaa tietää jotain meitä enemmän, onhan hän kuitenkin äitisi sisko.”


**


Äiti oli typerä, suorastaan raivostuttava. Etenkin silloin, kun täti, äidin pikkusisko, sattui käymään. Tyttö oli kuitenkin onnellinen siitä, ettei täti nykyään enää vieraillut niin usein. Täti oli nimittäin melkein vuosi sitten saanut pojan miehensä kanssa. Tyttö ei voinut lakata ihmettelemästä, kuinka täti oli onnistunut löytämään sellaisen miehen. He olivat niin toistensa kaltaisia: ylpeitä, koppavia, muka täydellisen perheen esikuva. Ja pyh, he eivät olleet täydellistä nähneetkään. Yhtä sietämättömiä ja teeskenteleviä ihmisiä sai hakea.

Tyttö muisti, kuinka äiti oli edellisenä vuonna kesän alussa raahannut hänet katsomaan serkkupoikaa. Hän oli vihaisena tuijottanut kehdossaan potkivaa vauvaa, joka oli ollut kuin kopio vaaleista vanhemmistaan.

Mutta nyt, nyt täti oli taas käymässä. Oli mukamas tullut tervehtimään häntä, kummityttöään. Niin varmasti. Todellisuudessa tämä oli tahtonut vain tulla kehumaan täydellisellä perhe-elämällään ja kauniilla, täysin virheettömällä pojallaan, joka oli niin helppo lapsi ettei paremmasta väliä.

”No, miten sinulla menee?” äiti kysyi tuodessaan teetä ja istuutuessaan sohvalle siskonsa viereen.

Tyttö tuijotti heitä suuresta nojatuolista huoneen nurkasta. Tummat silmät olivat täynnä vihaa, koko olemus huokui uhmaa, mutta kumpikaan nainen ei antanut sen häiritä.

”Oikein loistavasti”, täti hymyili. ”Draco on kiltti, pieni poika, joka ei turhia kitise. Aivan uskomattoman helppo lapsi. Et voi käsittääkään, miten helppo.”

”Niin”, äiti huokaisi ja loi merkitsevän katseen tyttäreensä. ”Olisivatpa kaikki lapset yhtä helppoja. Mutta kun eräät eivät ole. Olen suorastaan kateellinen sinulle, Cissy.”

”Kuinka niin?” täti kysyi.

”Tietäisitpä vain, kuinka vaikeaa ja raskasta minulla on”, äiti totesi. ”Voitko uskoa, että täällä kolmevuotiaan uhmaikä jatkuu kohta jo kolmatta vuotta? Sitä on kestänyt yhteen menoon aivan liian kauan ja se on erittäin raskasta minulle.”

”Meillä menee niin ihanasti”, täti kertoi ohittaen äidin sanat noin vain. ”Draco vain hymyilee ja jokeltelee aurinkoisesti koko ajan.”

”Vaihdetaanko osia?” äiti kysyi. ”Ota sinä Medeia niin minä otan Dracon.”

Ei. Ei tyttö tahtoisi lähteä tädin matkaan, mieluummin pysyi sitten vaikka kotona, vaikkei sielläkään mitenkään erityisen mukavaa ollut.

”Ei kiitos”, täti hymähti. ”Pidän oikein mieluusti oman pienen poikani.”

”Vihjaatko sinä, että minun tyttäreni olisi jotenkin huonompi kuin sinun poikasi?” äiti tivasi.

Tyttö yllättyi täysin tästä äitinsä uudesta kannasta ja ennen kaikkea äänensävystä, jollaista ei ollut koskaan ennen kuullut äidin huulilta lähtevän. Puolustava, oliko se tosiaan ollut puolustava?

”En minä sitä”, täti puolustautui. ”Medeiahan on oikein herttainen tyttö.”

”Niin”, äidin äänensävy palasi taas entiselleen. ”Paitsi silloin, kun sattuu saamaan äitinsä hermoromahduksen partaalle. Eli siis joka ikinen sekunti.”

Tyttö huokaisi hiljaa. Olisihan se pitänyt arvata. Mutta äiti oli silti joka tapauksessa asettunut puolustuskannalle, kun täti oli kehunut omaa poikaansa. Ja aivan varmasti täti olisi sanonutkin tyttöä riiviöksi, ellei äiti olisi puuttunut asiaan. Tyttö ei olisi voinut koskaan uskoa, että äiti jotain sellaista joskus tekisi. Nyt sekin ihme oli koettu.
« Viimeksi muokattu: 28.08.2011 01:19:26 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Luna Lovekiva

  • Homssu
  • ***
  • Viestejä: 31
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #35 : 11.05.2011 19:58:18 »
Oi jatkoa! Taas oikein ihana luku. Jotenkin haikea tunnelma. :)
Yhden virheen pongasin
Lainaus
”Katsoo nyt”, Medeia totesi.
Oliko tämä "Katsoo nyt" tässä takoituksella?

Luna Lovekiva
"hän osoitti Dracon sauvalla ja huusi toivonsa taivaisiin:
"Avada kedavra!
"Karkotaseet!"

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #36 : 11.05.2011 21:33:21 »
Oi, mä pääsin tosiaan kommentoimaan tähän vasta nyt, mutta kumminkin. :) Aivan ihana luku (ei tullut yllätyksenä) ja jotenkin purrur :)

Lainaus
Puolustava, oliko se tosiaan ollut puolustava?

hihi :) joo, mä en nyt ihan viitsi alkaa sepostella hassunkurisia juttuja, joten kiitän tosiaan tästä pätkästä! :) Ja joo, hyvää äitienpäivää myöskin Bellalle (:


sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #37 : 11.05.2011 21:55:47 »
Hmm... laittelenpa nämä kolme vastausta jo nyt.

Beatrice: omg, ei saa järkyttää minuu enää yhtään enempää. Lempificcisi? Nyt huijaat. Tietty nyt Medan pitää mukaan kuvioihin päästä, eihän tämä sisaruskolmikko muuten edes toimisi tai jotain :) Jännityksellä sitten jatkoa saatkin odottaa ensi viikon keskiviikkoon asti. Kiitooos.

Luna Lovekiva: Kiituksia kommentistasi. Nyt jäi kyllä tuo "Katsoo nyt" mietityttämään itseänikin. Haluaisiko joku kiva ihminen kertoa mulle, onko se puhekieltä tai jotain? Meinaan kun täällä meillä se ainakin on ihan normaali sanonta, joten olen ajatellut sen olevan ihan kirjakieltä. Nyt asia jäi kuitenkin kaihertamaan mieltä, mutta ihan tarkoituksella sen siihen kirjoitin. Kiitos huomautuksesta :)

Lumille: No, selittele niitä hassunkurisia juttujasi miulle sitten mesessä (ja tällä kertaa et sitten kyllä feidaa mua ennen puoltayötä - etkä edes puolenyön jälkeen, haha, et pääse ollenkaan nukkumaan!). Niin joo, siis piti sanomani, että kiitos :D

Kiitokset vielä kaikille teille, oi uskolliset stalkkaajani kommentoijani ;)
senna


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #38 : 12.05.2011 16:54:12 »
Jippii! Jatkoa! Ihanaa!
Tykkäsin luvusta todella paljon. Joo, tosiaan kiva kun Meda on tullut mukaan sekasotkuun... ;) Hmm... Jännää oli.

Jatkoa odotellen,

Hermione

Sirius93

  • Vieras
Vs: Palapelisotkuja
« Vastaus #39 : 14.05.2011 13:05:31 »
IIH! Jatkoa! Oli ihana. Mä aina mietin näitä tosi syviä sukulaisuus tai ystävyyssuhteita tarinoissa. Ne on nii ihanii!!!

Jatkoa odotellessa <3