Kirjoittaja Aihe: Kerran [K11] VALMIS (osa 7/7, luku 8/8 + epilogi) ilmestynyt 26.5.  (Luettu 57669 kertaa)

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kerran, K13 (II osa, luku 4/8)
« Vastaus #40 : 19.03.2011 21:32:24 »
Jee, tännehän on tullu jatkoa!

Ihanaa palata konekiellosta koneelle ja huomata, että tänne on tullut jatkoa. Tää oli jännä luku, mä haluan tähän lisää.
Sorry tän kommentin vajaus...

Kiittäen ja kumartaen,
Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran, K13 (II osa, luku 5/8)
« Vastaus #41 : 26.03.2011 19:14:10 »
Hermione: Kiitän. Ja joo, tosiaan se tais aika jännää kohtaan jäädä, pakko myöntää :)
Beatrice: Iso kiitos itsellesi kommentista :) Asiat paljastuu pikkuhiljaa ja ehkä ne jopa loksahtaa kohdalleen. Mutta vaan ehkä ;)
Lumille: Jaa, no paha sanoa. Pitäähän sitä nyt ihmisiä pitää jännityksessä kirjottamalla jotain jännittävää ;) Ihana, kun sä jaksat aina lainailla nuita kohtia, kiitos :)
Natural: Hihii, ihanaa, että palasit, koska mulla oli ikävä sua :) Ja kyllä, kyllä, saat lukea lisää heti kun vain tulet takaisin koneelle. Toisin sanoen - ala tulla jo sieltä senkin alieni!

A/N: Jaa'a se olisi kai taas aika laittaa tähän jatkoa? Ja mitähän ihmettä, onko tää edes mahollista, että toinenkin osa on jo yli puolen välin? Ei kamala, nyt mun pitää oikeesti ottaa itteeni niskasta kiinni ja jatkaa kirjottamista. Niin ja tämän kanssa pahoittelen mahdollisia kirjoitusvirheitä, toinen käsi paketissa kun ei ole mikään maailman helpoin kirjoittaa :)



Luku 5
Villi ja vapaa



Tuijotin ketjussa roikkuvaa pientä hopeasydäntä. Olisiko tämä ratkaisu? Saisimmeko nyt Bellan pois Azkabanista?

”Miten en voinut muistaa tätä?” Cissy huudahti. ”Minä ja Lucius annoimme tämän Bellalle kihlajaislahjana. Hänellä oli tämä aina kaulassaan. Tiesin, että tämä torjuisi kirouksia. En olisi voinut aavistaakaan, että jopa anteeksantamattomia... Miten en muistanut?”

”Kirous varmaan osui suoraan sydämeen”, sanoin. ”Mutta tiedätkö mitä tämä nyt tarkoittaa?”

”Että voimme saada Bellan vapaaksi!” Cissy kiljahti ihastuksissaan.

”Niin”, myönsin. ”Luciuksella on parhaat suhteet ministeriöön. Hänhän voisi mennä puhumaan...”

Cissy ponkaisi samantien ylös ja riipusta kädessään puristaen riensi pois huoneesta.

Huokaisin, nostin Amandan pois sängystään, ja lähdimme Cissyn perään.


**


Lucius lähti käymään ministeriössä aikaisin seuraavana aamuna. Mukaansa hän otti sekä Bellan kaulaketjun että muiston – varmuuden vuoksi. Hän palasi keskipäivällä, kun Cissy oli laittamassa Dracoa päiväunille.

”Mitä kävi?” tenttasin Luciukselta heti, kun tämä astui ovesta sisään. ”Pääseekö Bella vapaaksi?”

Lucius oli hetken täysin hiljaa ja vakavana. Aloin jo epäillä pahinta.

”Pääsee”, Lucius kuitenkin hymyili.

Ilosta kiljahtaen heittäydyin Luciuksen kaulaan. Lucius kietoi kätensä ympärilleni.

”Voi kiitos, kiitos, kiitos, Lucius!” kiittelin. ”Sinä sait kaiken selviämään. Ja Bella – hän on vapaa nyt, luojan kiitos! Mitä sinä sanoit ministeriössä?”

”Näytin heille aivan aluksi Bellan muiston”, Lucius selvitti. ”Sitten näytin ketjun ja sen, kuinka se hylki kirouksia. Ja he – he uskoivat ja sanoivat, että Bella vapautetaan syytteistä! Tässä”, Lucius irrottautui minusta ja otti taskustaan sinetöidyn pergamentin, ”on vapautuspaperi. Toinen kappale tästä lähetettiin Azkabaniin. He vapauttavat hänet jo tänään.”

”Minne hän sitten tulee?” kysyin.

”Sovimme, että hänet vietäisiin Viistokujalle”, Lucius sanoi. ”Sieltä hän pääsisi tänne.”

”Minä menen häntä vastaan”, ilmoitin. ”Huolehtikaa te Amandasta.”

Ja sen sanottuani heitin välittömästi takin niskaani ja painuin ovesta ulos jättäen hölmistyneen Luciuksen eteiseen.


**


Odotin Viistokujalla Ollivandersin edessä, milloin Bella tuotaisiin. Olin odottanut siinä jo lähes puoli tuntia. Tiesin, että hänet tuotaisiin aivan pian.

Silloin näin kahden ministeriön velhon sekä itse taikaministerin ilmestyvän Säilä & Imupaperin eteen. Huomasin Bellan heidän mukanaan. Taikaministeri kätteli Bellaa ja tuntui pyytelevän tuhannesti anteeksi. Bellan ilmeestä päätellen arvasin hänen sanovan tärkeintä olleen kuitenkin sen, että hän pääsi pois. Ministeri ojensi Bellalle taikasauvan ja sitten nämä kolme ministeriön velhoa lähtivät pois.

Hetken Bella katseli hieman orpona ympärilleen. Hän ei selvästikään huomannut minua Ollivandersin rakennuksen varjoista.

Bella lähti kävelemään kohti Vuotavaa noidankattilaa, jonka vieressä Ollivandersin taikasauvakauppa sijaitsi. Ohitse kulkiessaan hän ei edes huomannut minua.

”Vapaalla jälleen”, totesin.

Bella hätkähti ja kääntyi minua kohden. Hänen kasvoilleen levisi iloinen hymy ja hän heittäytyi halaamaan minua.

”Bethy!” Bella kiljahti ja tunsin kyynelten putoilevan olkapäälleni. ”Olen niin onnellinen! Se paikka on aivan kamala! En halua sinne enää ikinä! Ne kaikki muistot! Kiitos, Bethy! Tiesin, että voin luottaa sinuun! Et ole koskaan pettänyt minua!”

”Rauhoitu, rauhoitu”, tyynnyttelin nauraen. ”Sitäpaitsi Lucius puhui sinun puolestasi ministeriössä. Hänen ansiostaan sinä olet vapaa.”

”Minun pitääkin sitten kiittää Luciusta”, Bella totesi ja laski minusta viimein irti. ”Mennään. Tahdon nähdä pikku-Cissyn ilmeen, kun hän näkee minut.”

”Cissy ei taida vielä tietääkään koko asiasta”, sanoin. ”Ellei Lucius sitten ehtinyt kertoa. Epäilen kuitenkin, sillä Cissy oli nukuttamassa Dracoa, kun lähdin. Hänen ilmeensä on takuulla näkemisen arvoinen.”

Bella tarttui minua kädestä ja kaikkoonnuimme Malfoyn kartanon pihalle. Kun astuimme ovesta sisään, oli Lucius meitä vastassa. Bella syleili häntä välittömästi.

”Kiitos tuhannesti, Lucius”, Bella kuiskasi. ”Miten minun olisikaan käynyt, ellei siskoni olisi mennyt naimisiin kanssasi?”

”Minä tein tämän Cissyn vuoksi”, Lucius totesi. ”Hän meni aivan pois tolaltaan, kun sinut vietiin. Mutta Cissy ei vielä tiedä tästä mitään. Minusta tuntuu, että hän oli niin väsynyt kaikesta, että kävi päiväunille Dracon kanssa.”

”Sitä parempi”, Bella hymyili ilkikurisesti. ”Tahdon nähdä hänen ilmeensä.”

Menimme olohuoneeseen, jossa istuimme tunnin vain jutellen. Tunnin kuluttua Cissy tuli alakertaan Draco edellään. Hän jähmettyi paikoilleen nähdessään Luciuksen. Bellaa hän ei nähnyt, sillä nojatuoli, jossa tämä istui, oli käännetty selkä ovelle päin.

”Lucius!” Cissy henkäisi. ”Sinä olet jo palannut! Miten ministeriössä kävi? Vapautuuko Bella?”

”Vapautuipa hyvinkin”, Bella totesi ja nousi seisomaan.

Cissy tuijotti siskoaan lamaantuneena ainakin minuutin ajan. Sitten hänen poskilleen alkoi valua kyyneleitä, joiden tuloa hän ei edes pyrkinyt estämään.

”Bella”, Cissy viimein sai kuiskatuksi ja säntäsi syleilemään siskoaan.

”Minä”, Bella hymyili.

”Olet vapaa, vapaa, vapaa”, Cissy hoki.

”Villi ja vapaa”, Bella lisäsi nauraen.

”Villi”, Cissy hymähti. ”Yhtä villi kuin aina ennenkin. Mutta vapaa, Bella, vapaa. Tämä on varmasti elämäni paras päivä.”

”Niin minunkin”, Bella huokaisi. ”Ette osaa kuvitellakaan, miten olen ikävöinyt tänne.”

”Voi, kyllä minä voin kuvitella”, totesin. ”Se paikka on suoraan sanottuna kamala. Se on kuin helvetti. En varmaan lähettäisi sinne edes pahinta vihollistani. Ja Sirius on yhä siellä. Syyttömänä kuten sinäkin.”

”Niin”, Bella muisti. ”Sirius.”

”Onko Sirius syytön?” Lucius kysyi.

”On”, sanoin. ”Tiesin sen jo alusta alkaen. Ei Sirius kavaltaisi parhaita ystäviään tiedätte-kyllä-kenelle. Sirius ei tekisi niin. Hän ennemmin kuolisi. Mutta he vaihtoivat salaisuudenhaltijaa. Tämä toinen salaisuudenhaltija kavalsi heidät.”

”Kuka hän sitten oli?” Bella kysyi.

”Peter Piskuilan”, sanoin halveksuen. ”He luulivat häntä ystäväksi. Mutta hän petti heidät, kavalsi.”

”Piskuilan on kuollut”, Cissy totesi. ”Sirius tappoi hänet ja kaduntäyden jästejä samassa.”

”Ei”, sanoin. ”Sirius ei tappanut ketään. Peter räjäytti kadun, ja se tappoi ne jästit. Peter leikkasi itseltään sormen pois ja muutti muotoaan. Rotaksi. Hän on rekisteröitymätön animaagi. Sirius on täysin syytön kaikkeen. Hänet meidän pitää seuraavaksi saada pois Azkabanista. Missä muuten Amanda on?”

”Nukkuu tuolla”, Lucius sanoi ja viittasi pieneen sänkyyn olohuoneen perällä. ”On nukkunut koko ajan, kun olit poissa.”

”No hyvä että hän on nukkunut, kun viime yönä nukkui niin huonosti”, totesin. ”Taisi nähdä painajaisia, kun vähän väliä heräili itkien.”


**


Illalla kapusimme Bellan ja Amandan kanssa yläkertaan laittamaan Amandaa nukkumaan.

”Muuten?” Bella kysyi. ”Missä Kalkaros on?”

”Kotona varmaan”, vastasin. ”Ja vaikkei olisikaan niin ei se minua liikuta.”

”Mitä sinä tarkoitat?” Bella kysyi.

”Meille tuli pieniä erimielisyyksiä”, totesin mahdollisimman huolettomasti. Bella kuitenkin näki lävitseni kuten aina ennenkin.

”Pieniä erimielisyyksiä?” hän varmisti. ”Oletko aivan varma, että ne ovat vain pieniä?”

”Itse asiassa ne ovat aika suuria”, sanoin. ”Sain vasta reilu viikko sitten tietää Sevin olevan kuolonsyöjä. Olleen jo ties kuinka kauan.”

”Hän on – mitä?” Bella huudahti.

”Niin”, myönsin. ”Kuolonsyöjä. Ja hän on syyllinen Lilyn ja Jamesin kuolemaan.”

”Millä tavoin?” Bella kysyi.

”Hän oli kuullut, kun Dumbledore ja Siby olivat keskustelleet”, selitin. ”Siitä on aikaa... no, se tapahtui varmaan hieman ennen Harryn syntymää. Hän oli joka tapauksessa kuullut, kun Siby ennusti. Siis ihan oikeasti ennusti. Sev oli kuullut alun ennustuksesta ja rientänyt heti kertomaan sen tiedät-kyllä-kenelle. Tämä taas oli päätellyt ennustuksen koskevan Lilyn ja Jamesin poikaa ja alkanut etsiä heitä. Niin että siinä se. Jos Sev ei olisi kertonut ennustusta, Lily ja James olisivat vielä hengissä.”

”Ahaa”, Bella tajusi. ”Nyt minä ymmärrän sinua. En minäkään antaisi anteeksi sille, jonka vuoksi ystäväni kuolisivat.”

”Mutta sitten Sev väittää katuneensa”, jatkoin. ”Hän kertoi menneensä Dumbledoren puheille, jonka avustuksella Potterit piiloutuivat Gordricin notkoon. Sev sanoi, että ennustuksesta kertominen oli hänen elämänsä suurin virhe. Mutta silti. En vain voi antaa hänelle anteeksi sitä, että Lily ja James ovat kuolleet.”

Bella nyökkäsi hyväksyvästi.

”Ja nyt Sirius istuu Azkabanissa, ja Remus on masentunut”, kerroin. ”Sinun pitäisi käydä Remuksen luona. Ehkä hän hieman piristyisi, kun kuulee, että olet vapaalla jalalla.”

”Sen teenkin”, Bella lupasi. ”Heti huomenna.”


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran, K13 (II osa, luku 5/8)
« Vastaus #42 : 26.03.2011 19:31:43 »
ooih! Bellan vapautus oli kyllä todella suloinen ja onnellinen juttu :)

Lainaus
Hetken Bella katseli hieman orpona ympärilleen.

aaw! :D ei jotenkaan sovi Bellalle tuollainen ilme, mutta jotenkin tää oli kuviteltuna aika suloista :) Sä saat Bellasta aina toisinaan tuollaisen pehmonkin :'D

Joo, mutta aivan todella hyvä pätkä jälleen :) Mä oon huono tässä vaiheessa mitään muuta oikeastaan sanomaan, muuta kuin että odottelen hirmusesti seuraavaa pätkää!


Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kerran, K13 (II osa, luku 5/8)
« Vastaus #43 : 29.03.2011 18:19:08 »
Jesss! Bella on vapaa! Wohooo!

Joo siis mää tykkäsin kovasti tästä luvusta ja kaikkee, eikä kirjoitus virheitä ollut ollenkaan.
Sori, mut en saa mitää järkevää oikein aikasek.

Kiittäen ja kumartaen,
Natural alieni


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran, K13 (II osa, luku 6/7)
« Vastaus #44 : 02.04.2011 15:50:40 »
Lumille: Kai sen nyt ymmärtää, kun raukka on juuri päässyt pois Azkabanin kauhujen keskeltä...? Hihi, pehmo-Bella :D
Beatrice: Ooh, vähän hienoo! Koska jos musta joskus tulee kirjailija niin mulla on jo... viis lukija...? Lupaan sitten ilmoitella, jos ja kun tuo ihme tapahtuu ;)
Natural: Tietty Bella-rakkaan pitää päästä vapauteen, koska muuten hää tuhoutuis täysin siellä Azkabanissa. Enkä mä vois kirjottaa tätä, jos Bells ois vaan koko aika jossain hevonkuusessa, kun hän on kuitenkii tärkee tekijä koko ficin kannalta :)

A/N: Ja koska tänään on lauantai (erittäin epävirallinen Kerran -päivä!) niin pääsette jälleen nauttimaan uudesta luvusta. Toivottavasti tämä ei ole kamala, kun ite olen niin epävarma tän suhteen, koska kirjoitin jotain, mistä minulla ei tosiaankaan ole omakohtaista kokemusta ja ainoat tietoni perustuvat vain siihen, mitä olen kuullut ja lukenut :) Hmh, mitäköhän tästäkin tulee, pitäisi kai tämänkin kirjoittamista jatkaa jossain vaiheessa



Luku 6
Kummitäti



Bella piti lupauksensa ja meni käymään Remuksen luona seuraavana päivänä. Osuin oikeaan, sillä Remus pirirstyi Bellan vierailusta huomattavasti ja vielä enemmän Bellan kerrottua, että Sirius oli täysin syytön kaikkeen, mistä tätä syytettiin.

Kului kaksi viikkoa, enkä onnistunut keksimään Siriukselle mitään tietä ulos vankilasta. Eikä sen puoleen kyllä kukaan muukaan onnistunut, edes Bella, jolle se tuntui olevan nyt kaikkein tärkeintä – auttaa minua, koska minä olin auttanut häntä. Pikkuhiljaa alkoi kuitenkin tuntua siltä, että ainoa toivomme olisi etsiä Peter, mutta rottia oli miljoonia. Miten voisin löytää kaikkien joukosta juuri tuon tietyn yksilön?

Kahden viikon kuluessa aloin tajuta jotain muutakin, jonka ymmärrettyäni olin täysin häkeltynyt, enkä tiennyt, mitä tehdä. Minulla oli usein vatsa- ja selkäkipuja, päänsärkyä sekä pahoinvointia. Viimeisintä eritoten aamuisin. Ei noilla oireilla voinut olla kuin yksi mahdollinen selitys: Olin taas raskaana.

En kertonut epäilyistäni kenellekään, eihän minulla itsellänikään ollut vielä täyttä varmuutta asiasta. Eräänä päivänä Bella kuitenkin tuli suoraan kysymään minulta siitä.

”En tiedä”, sanoin. ”Kaikki viittaisi siihen suuntaan, mutten voi mitenkään olla aivan sataprosenttisen varma.”

”Minä olen siitä 99,9-prosenttisen varma”, Bella totesi. ”Syöt enemmän, väsyt nopeasti ja nuo kaikki oireet muutenkin. Jos olisit raskaana niin miten kauan...?”

”Ehkä toisella kuulla”, sanoin lähinnä itselleni. ”En muista, en ole laskenut. Mutta niin minä ainakin veikkaisin. Ei sen pidemmällä ainakaan.”

”Ihanaa!” Bella kiljahti ja halasi minua nopeasti. ”Bethy, tämä on aivan huippua!”

”Ja jos se tosiaan sitä on, sinusta tulee tämän lapsen kummi, sen minä lupaan”, totesin. ”Minua harmitti niin kovasti, ettet voinut tulla Amandan kummiksi. En tiedä, miksi Sev oli niin kovasti sitä vastaan.”

Bella kohautti olkiaan.

”Ehkä hän vihaa minua”, Bella sanoi välinpitämättömänä. ”Ei olisi ensimmäinen kerta. Hän ei ole koskaan oikein pitänyt minusta.”

”Luulen sen johtuvan siitä, ettei hän taida oikein ymmärtää sinua”, sanoin. ”Hän on järkevä ja yleensä tyyni, eikä ymmärrä sinua, kun olet tuollainen... tuollainen...”

Mietin kuumeisesti sopivaa sanaa.

”Hullu?” Bella ehdotti hymyillen. ”Sekopää? Täyskaheli?”

”Kutakuinkin niin”, hymähdin. ”Tai ainakin jotain siihen suuntaan. Tuo hullu kuulosti parhaimmalta, ehkä kaikkein eniten sinulta. Vaikka kyllä sinä aika sekopäinenkin olet.”

”Kiitos vaan”, Bella nauroi. ”Mikäs sitten itse olet? Kiinalainen pallosalama? Pieni, mutta pippurinen.”

”Paraskin puhumaan”, totesin. ”Kukakohan se täällä mahdollisesti on tulta ja tappuraa? Unkarilainen sarvipyrstö.

”Puhutko sinä minusta?” Bella teeskenteli hämmästynyttä. ”Minähän olen itse tyyneyden perikuva.”

”Sen kun näkisi”, tuhahdin.

”Epäiletkö sinä minua?” Bella kysyi.

”Epäilen”, sanoin. ”Ja vahvasti.”

”Sinä senkin -” Bella kiljahti, nappasi tyynyn käteensä ja paiskasi sen minua päin.


**


Aika kiirehti eteenpäin, eikä Siriuksella näyttänyt olevan toivoakaan vapautumisesta huolimatta meidän ponnisteluistamme asian eteen. Seuraavan kahden kuukauden sisällä sain varmistukseni raskaudesta, kun vatsani alkoi pyöristyä ja samalla aamupahoinvointi väheni. Arvelin lapsen syntyvän kesäkuun aikana.

Arvaukseni ei pettänyt, sillä poltot alkoivat kiivaina kesäkuun 21. päivän iltana. Kiireellä ilmiinnyimme Bellan kanssa Pyhään Mungoon. Cissy ja Lucius jäivät huolehtimaan Amandasta.

Pyhässä Mungossa minut vietiin suoraan synnytyssaliin odottamaan. Bella jäi vierelleni odottamaan lapsen syntymää, piti minua kädestä kiinni, antoi juotavaa ja mikä tärkeintä, oli vain läsnä.

”Kerrankin näin päin”, Bella hymähti. ”Oli jo aikakin minun auttaa sinua. Kun aina ennen minä olen kaivannut sinun apuasi.”

Hymyilin pingottuneesti. Kivut alkoivat olla jo kovat, ravisuttivat tullessaan aina koko kehoani. Lapsi teki vauhdilla tuloaan tähän maailmaan.

”No niin, no niin”, hoitaja sanoi, kun päivä oli vaihtunut jo seuraavaan. ”Lapsi on tulossa aivan kohta. Ponnista nyt.”

Ponnistin, ja kipu vain yltyi. Kaikki oli kuitenkin nopeasti ohi, paljon nopeammin kuin Amandan kohdalla. Kuului vain parkaisu ja siinä samassa kipu hellitti. Saatoin viimein rentoutua.

Huokaisin syvään ja katsoin kattoa. Tunsin Bellan käden puristavan omaani, kauempaa kuulin vauvan parkumista, sitten sekin hiljeni.

”Kas tässä”, hoitaja sanoi hetken kuluttua ja laski pienen, tuhisevan, vaaleanpunaisen käärön syliini. ”Tyttäresi.”

Katsoin tyttöä ja lempeä hymy levisi kasvoilleni. Hän oli niin kaunis. Tytöllä oli paksut, mustat hiukset, jotka sojottivat jokaiseen mahdolliseen ilmansuuntaan. Kun tämä avasi silmänsä ja katsoi minuun, en voinut olla henkäisemättä ihastuksesta. Tytön silmät olivat lähes mustat.

”Pieni peikkotyttöni”, huokaisin ja käännyin sitten katsomaan Bellaa, joka katseli lasta vierestäni pää kallellaan. ”No, joko olet tarpeeksi auttanut minua?”

”En”, Bella totesi. ”Olen sinulle yhä henkeni velkaa. Kaksi kertaa. Mutta jotain minäkin opin, kun katsoin sinua tuossa tuskissasi.”

”Mitä sitten?” kysyin.

”Etten koskaan hanki lapsia”, Bella vastasi.

Bella katsoi pitkään hölmistynyttä ilmettäni. Sitten hänen kasvoilleen levisi ilkikurinen virne.

”Ei toki”, Bella naurahti. ”Kyllä minä joskus lapsen tai pari haluan.”

”Sitähän minäkin”, hymähdin. ”Tiedätkö, ketä hän muistuttaa?” kysyin sitten ja nyökkäsin tyttäreeni päin.

”Ketä sitten?” Bella kysyi.

”Kummitätiään”, hymyilin. ”Samanlaisia takkutukkaisia peikkoja kumpikin.”

”Heeei!” Bella huudahti. ”Kai tuo oli vitsi?”

”Tietenkin”, vastasin.

”No sitähän minäkin”, Bella totesi teeskennellen myrtynyttä. ”En minä mikään peikko ole, eivätkä hiukseni ole koskaan sotkussa tai takussa. Joko olet päättänyt hänelle nimen?”

”Olen”, sanoin ja katsoin hymyillen tytärtäni. ”En tiedä, Bella, kuinka oikein kiittäisin sinua siitä, että pysyit tukenani koko synnytyksen ajan. Tyttäreni nimeksi tulee Isabelle Kathleen. Tervetuloa maailmaan pikku-Belle.”
« Viimeksi muokattu: 02.04.2011 16:20:14 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran, K13 (II osa, luku 6/8)
« Vastaus #45 : 02.04.2011 16:06:49 »
Lainaus
”Hullu?” Bella ehdotti hymyillen. ”Sekopää? Täyskaheli?”

hihii, tämä oli kyllä ihana :) Jotenkin tän ficin myötä jotenkin kasvanut arvostun Severukseen kyllä laski, jättää nyt noin vain tytär äitinsä kanssa yksikseen..  :o mutta hei, sä olit kyllä ihanasti saanut Bellasta juuri tollasen hassun ja tommosen :D Ja jotenkin tuo raskaus tuli kauheena yllätyksenä, mutta hihi aaw, pikku-Belle :D

Lainaus
”Kummitätiään”, hymyilin. ”Samanlaisia takkutukkaisia peikkoja kumpikin.”

”Heeei!” Bella huudahti. ”Kai tuo oli vitsi?”

”Tietenkin”, vastasin.

Mutta hei, nyt kun on taas kova odotukseni palkittu hetkeksi, pitää kaiketi jäädä taas odottelemaan seuraavaa pätkää :D hihi, kiitosta taas kerran :)


Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kerran, K13 (II osa, luku 6/8)
« Vastaus #46 : 02.04.2011 16:16:29 »
Hei jee, tänne on tullu jatkoo!

Tykkäsin luvusta ihan kauheesti. Ja tuo raskaus oli mun mielestä sellanen jännä käänne tai jotain, en osaa selittää. Ja tykkäsin siitä vauvvelin nimestä, se oli ihana <3

Lainaus
”Hullu?” Bella ehdotti hymyillen. ”Sekopää? Täyskaheli?”
Hih, Bella on kyllä niin paras. Tykkäsin tuosta aivan valtavasti.

Ja tuotas noin... mä en keksi mitää muuta sanottavaa, sorry.
Jään innolla odottelemaan jatkoa.

Kiittäen ja kumartaen,
Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran, K13 (II osa, luku 7/7)
« Vastaus #47 : 08.04.2011 12:18:07 »
Lumille: Hoo, sinä taas ekana! Mun alkuperäsenä ajatuksena tässä ficissä oli tehdä Sevviestä kiva ja sympaattinen, mut jouduin loppujen lopuks toteamaan, etten taidakaan näyttää häntä siinä valossa, vaikka mieli olisi tehnyt. Ja raskauden olikii tarkotus tulla yllätyksenä :) Hih, pikku-Belle. Tiekkö, sä jäät aika paljosta paitsi, kun konelakkoilet ;)
Natural: Jeejee, kiva että tyksit - sekä luvusta, että pikkuisen nimestä :) Pitää ruveta keksimään lisää maailmaa mullistavia käänteitä, joilla saan kaikki järkytettyä ja yllätettyä ;)
Beatrice: Sovitaan, että se on sana. Ihan niinku ihunahullusekopääkoheltajakii ;) Ja jep, en itse oo todellakaan synnyttänyt tai edes raskaana ollut (vaikka näytellyt olenkin raskaana olevaa naista... Mutta siitä ei puhuta). Enhän mä nyt vielä semmosta ala, kohta vasta seittemäntoista. Katotaan muutaman vuoden päästä uudestaan :D Niin, jatkoa tähän osaan on tosiaan enää vaan yhden luvun verran, mutta sittenhän tulee tokii vielä kolmas, neljäs, viides, kuudes ja seitsemäs osa - heti kun saan kirjoitettua siis. Kiva, että tykkäät :)

A/N: Hmhm... Sennalla menee taas lujaa, joten tässä tämän osan viimeinen osa. Päätin vaihtaa epävirallisen viralliseksi Kerran-päiväksi lauantain sijaan perjantain. Sitäpaitsi en edes ole lauantaina tulossa koneelle, koska eräs pakottaa minut konelakkoon sunnuntaihin asti... Okei, teen sen kyllä aivan omasta tahdostani. Mutta kuitenkin. Aa, pitäisi kai jatkaa sen neljännen osan kirjoittamista, koska ei mene kuin hetki niin joudun jo sitäkin tänne laittamaan... Mutta kun ihan ikiomat tarinat inspailee nytten ja sitten on wrimot ja mä kuolen... Ja mitähän mä oikeen ees selitän? No, nauttikaa tämän osan viimeisestä luvusta :)



Luku 7
Sinä olet niin kaunis, en henkeä saa



Pääsin Isabellen kanssa pois jo kahden päivän kuluttua. Koko sen kahden päivän ajan ylpeä kummitäti Bella pysyi vierellämme. Hän auttoi minua tarmokkaasti Isabellen hoidossa ja muutenkin. Ja kun pääsimme lähtemään, hän välttämättä tahtoi kantaa Isabellea sylissään. Hymyilin itsekseni kävellessämme pitkin Pyhän Mungon käytävää. Bella jutteli innokkaasti Isabellelle, ja tyttö jokelteli tyytyväisenä tämän sylissä. En voinut olla hymyilemättä. Bellasta tulisi varmasti loistava äiti. Toisaalta en taas voinut kuvitella ”villiä ja vapaata” Bellaamme hoitamassa kotia ja lapsia. Jo pelkkä ajatuskin sai pienen naurun karkaamaan huuliltani.

”Mitä sinä naurat?” Bella ihmetteli.

”Ajattelin vain”, vältin vastaamasta.

”Mitä sitten?” Bella kysyi.

”Mietin sinua äitinä”, totesin. ”Toisaalta voisin kuvitella sen ihan hyvin, kun katson sinua siinä Bellen kanssa, mutta toisaalta taas se ei vaan käy järkeen.”

”Minustahan tulisi varmasti maailman paras äiti, hei haloo”, Bella sanoi ja katsoi minua hetken aikaa totisena silmiin, kunnes purskahdimme yhtä aikaa nauramaan.

”Älä naura minulle”, Bella sai naurultaan sanotuksi.

Minä olin niin tikahtua nauruun, etten kyennyt sanomaan mitään. Kun viimein saimme itsemme rauhoitettua menimme ulos. Lämmin kesätuuli tervehti meitä. Aurinko paistoi täysin pilvettömältä taivaalta.

”Mikä päivä tänään on?” kysyin.

”Edelleen 24. kesäkuuta”, Bella vastasi.

”Loistavaa”, totesin. ”Enää kuusi kuukautta jouluaattoon.”

”Bethy, oletko sinä mennyt aivan sekaisin tuolla sairaalassa?” Bella kysyi. ”Mitä ihmettä ne sinulle siellä oikein antoivat? Nyt on keskikesä ja sinä mietit, kuinka jouluaatto on puolen vuoden päästä.”

”No...” mietin. ”Niin...? Väliä?”

”Mutta nyt on kesäkuu”, Bella huokaisi. ”Mielenterveytesi alkaa järkkyä.”

”Ai minun vai?” tuhahdin. ”Entäs sinun sitten? Se on järkkynyt jo pitkän aikaa, mutta tähän mennessä se on ollut aivan normaalia. Nyt alan kuitenkin jo huolestua. Missä vaiheessa sinusta on tullut noin rauhallinen ja äidillisen huolehtiva? Ei todellakaan tyypillistä sinua.”

”Varmaan siinä vaiheessa, kun pikkuinen kummityttöni syntyi”, Bella hymähti. ”Eikä sinun tarvitse minusta huolestua. Olen selviytynyt tähänkin asti.”

”Niin”, totesin. ”Mutta miksi olet nyt siinä? Olisitko, jos en olisi auttanut sinua? Eli toisin sanoen, kyllä minun täytyy huolestua sinusta, sillä niin ystävät tekevät.”

”Aivan”, Bella huokaisi. ”En olisi tässä nyt ilman sinua. Mutta minä olisin tehnyt saman sinulle. On hyvä, että minulla on sinut. Palautat minut aina maan pinnalle.”

”Jota tapahtuu aika usein”, hymyilin.

”Kieltämättä”, Bella nauroi. ”Sinun kanssasi on helppo puhua kaikesta.”

”Niin sinunkin”, sanoin. ”Olen niin onnellinen, että minulla on sinut.”

”Samoin”, Bella totesi. ”Ilman sinua en olisi mitään.”


**


Amanda oli aivan onnessaan pikkusiskostaan. Hän tahtoi välttämättä auttaa kaikessa. Tytöstä paljastui täysin uusia puolia, joita en aiemmin edes tiennyt olevan olemassa. Amanda oli hyvin huolehtivainen siskoaan kohtaan, välillä ehkä jopa hieman liiaksikin.

Isabelle puolestaan kasvoi nopeasti päivä päivältä ja tuntui hyväksyvän lukuisat ympärillään pyörivät ihmiset. Vilskettä riittikin Malfoyn kartanossa, jossa nyt hääräsi kolme pientä lasta. Isabelle sai paljon huomiota ja rakkautta osakseen, etenkin kummitädiltään, joka alkoi vihdoin ja viimein osoittaa aikuistumisen merkkejä. Cissy tuntui panevan täysin saman asian merkille.

”Jo oli aikakin”, Cissy huokaisi eräänä päivänä. ”Tätä on odotettu.”

”Mitä on odotettu?” Bella kysyi.

”Sitä, että sinä aikuistuisit”, Cissy sanoi. ”Nyt se on vihdoin ja viimein tapahtunut.”

Bella tyytyi vain irvistämään siskolleen, sillä Isabelle nukkui hänen sylissään. Tyttö alkoi nyt hiusten kasvettua muistuttaa aina vain enemmään kummitätiään. Musta, sotkuinen ja kiharainen tukka ja ihmeen tummat silmät. Myös luonteeltaan nämä kaksi tuntuivat olevan täysin täysin samaa maata.

Katsoin näitä kahta. Bella silitteli sormellaan Isabellen pehmeää poskea ja kuiskaili tälle hiljakseen. Lämmin ja onnellinen hymy levisi huulilleni. Bellalla oli nyt kaikki hyvin. Mikään ei enää uhannut häntä tai hänen turvallisuuttaan. Kaikki oli selvitetty.

Minun mieltäni sen sijaan painoi vielä eräs asia: Sirius oli yhä Azkabanissa, enkä ollut tehnyt mitään auttaakseni häntä. Se laski iloista mieltäni. Minun täytyisi tehdä jotain. Ongelmana oli vain se, etten tiennyt, mitä tekisin. Oli tapahtunut niin paljon kaikkea, etten tiennyt mistä aloittaa tai mikä laittaa etusijalle. Siriusta pitäisi kuitenkin auttaa, eihän syytön mies voisi istua vankilassa. Voi kunpa hän vain muistaisi syyttömyytensä niin hän selviäisi.


Jos menet pois - Suvi Teräsniska

Aamuauringon sivellin värittää maan,
värit hauraat sulattaa jään
Sinä olet niin kaunis, en henkeä saa,
annoit aurinkos mua lämmittää

Jos menet pois, mitä minulle jää
Jos menet pois, kesä tää häviää
Jos menet pois, joet jäätyvät taas
Ja huurtumaan saat pihamaan pihlajan

Pohjantuuli liekillä leikittelee,
mut valo lohtunsa tuoda jo saa
Valo seinillä kuin köynnös kiemurtelee,
saa puheesi sen kukkimaan

Jos menet pois, mitä minulle jää
Jos menet pois, kesä tää häviää
Jos menet pois, joet jäätyvät taas
ja huurtumaan saat pihamaan pihlajan

Taivas halkeaa,
rakkaus päällemme sataa,
lumen, jään sulattaa
Sade tää armahtaa

Sinä olet niin kaunis en henkeä saa,
hetket unta on vain haihtuvaa
Sinä hymyilet kauniimmin kuin aiemmin,
sulta hetkeksi en rauhaa saa

Jos menet pois, mitä minulle jää
Jos menet pois, kesä tää häviää
Jos menet pois, joet jäätyvät taas
ja huurtumaan saat pihamaan pihlajan

Sinä olet niin kaunis en henkeä saa,
hetket unta on vain haihtuvaa
« Viimeksi muokattu: 10.04.2011 15:05:09 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran, K13 (II osa, luku 7/7)
« Vastaus #48 : 08.04.2011 12:51:12 »
hihihi :) Ehkä johtuu siitä, että olen jotenkin muutenkin nyt tosi hyvällä tuulella, tai sitten jostain ihan muusta, mutta jotenkin tajusin hirveesti hymyileväni ja kaikkea kun luin tuota pätkää :D

Lainaus
”Sitä, että sinä aikuistuisit”, Cissy sanoi

Ja aaaws, mä jo jotenkin aivan näen tuon Isabellen :) Ihihi, mä en nyt osaa oikeasti sanoa mitään kunnollista, muuta kuin että kiitos tästä pätkästä joka vielä lisäksi kaikella tunnelmallaan nyt nosti mielialamittarin ihan huippuunsa :D

Ja hei, en mä nyt toivottavasti niiin monesta jää paitsi ;) Hehe, eräs onkin aika julma näin pakottamaan :D


Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kerran, K13 (II osa, luku 7/7)
« Vastaus #49 : 08.04.2011 18:09:48 »
Tännekin jatkoa, siistii.

Tykkäsin luvusta paljon. Olen harvinaisen pirteällä tuulella, joten oli kiva lukea tätä.
Jotenkin hassua kuvitella, Bella kantelemassa lasta pitkin Pyhää Mungoa.

Yhden virheen taisin pongata:
Lainaus
”Mietin sinua äitinä”, totesin. ”Toisaalta voisin kuvitella sen ihan hyvin, kun katson siuna siinä Bellen kanssa, mutta toisaalta taas se ei vaan käy järkeen.”
sinua? Tykkäsin tästä kohdasta.

Sirius yhä Azkabanissa, ei yhtikäs hyvä! Mutta se lisääkin kaikkea jännitystä tähän mukaan.

Muuta ei irtoo, sori.

Kiittäen ja kumartaen,
Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: Kerran, K13 (II osa, luku 7/7)
« Vastaus #50 : 14.04.2011 17:25:16 »
Olen taas myöhässä... Tätä on tullut ainakin kaksi lukua lisää sitten viime kommenttini!  ;) Olen varmaan sanonnut tämän aiemminkin, mutta aivan loistava ficci! Ja koskas se kolmas osa alkaa?

Hermione

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran, K13 (II osa, luku 7/7)
« Vastaus #51 : 15.04.2011 17:16:18 »
Lumille: Hihii, kiva että tykkäät. Isabelle on aikas söpö :)
Natural: Tiekkö, miustakii on hassu ajatus, että Bells kantelis lasta pitkin Pyhää Mungoa. Se oli jopa niin hassu ajatus, että mun oli aivan pakko se tänne laittaa :D Kiitän virheen bongaamisesta, olen aika pro. Ja niin, Sirius yhä Azkabanissa...
Beatrice: Yks sun suosikkificeistä? Oikeesti? Omg, sait sennan sekaisin - paitsi, että senna on jo valmiiksi sekaisin. Okei, sait häkeltymään :) Niin, The Worst Pies in London... Mä luulen, että sen kuunteleminen leipoessa tai ruokaa laittaessa on ihan normaalia, koska mä teen itte ihan samaa (tai vaihtoehtosesti jotain muuta Sweeney Toddiin liittyvää musiikkia niinku vaikka A Little Priest). Tai sitten se voi johtua vain siitä pahasti kieroutuneesta huumorintajusta, jonka tunnustan myöskin omistavani. Mutta kun Sweeney Todd on vain niin <3
Hermione: Jee, siekii täällä, kivakiva :) Etkä sie mitään myöhässä ole. Ja niin, kolmas osa tulee tässä.

A/N: Lievittääkseen kovassa nousussa olevaa paniikkiaan huomisesta ensi-illasta senna laittelee tänne kolmannen osan. Kyllä, luitte juuri aivan oikein, koko kolmannen osan, joka on jopa niinkin pitkä kuin yksi luku ;) Omnomn, tulen kuolemaan huomenna, kun vedän läpi elämäni vaikeimman roolin ja saan paniikkikohtauksen hetkeä ennen esityksen alkua. Pelastakaa joku miut, kiitos :) senna, näytelmän toinen käsikirjoittaja sekä pääroolin esittäjä - hei, mähän olen kuin Emma Thompson!
Niin ja tämäpä kappale, joka tässä kulkee mukana, kuuluupi Kake Randelinille, joka on vain niin ihana. Suosittelen kuuntelemaan, tuo kiva tunnelman tähän osaan. Ja kappalehan siis löytyy tästä. Aivan äärettömän kaunis ja koskettava kappale, joka melkeen saa miut itkemään



Kuin joutsenlaulu


Jäi eilinen jo taa,
en saata tietää tulevaa,
mut mitä kanssas koin,
ei ole kauniimpaa
Jos edes jotenkin
sen esiin tuoda osaisin,
mä kuinka todella
sua paljon rakastin

Kuin joutsenlaulu iltamme on viimeinen,
vain hetken soi tuo sävel särkyen
Kuin joutsenlaulu aika yhteinen
jo päättyi näin
Sua kaipaan niin mun ystäväin



Sev istui yksin nojatuolissa. Koko talossa ei ollut ketään muuta. Hän oli aivan yksin. Oli ollut jo jonkin aikaa.

Hän ei kyennyt pidättelemään kyyneleitään, jotka valuivat valtoimenaan pitkin poskia. Miksi hänelle kävi näin? Mitä hän oli tehnyt?

Ensin hän oli loukannut Lilyä ja menettänyt tämän sille hemmetin Potterille. Sitten hän oli saanut Bethyn, joka oli ollut kuin Lilyn kaksoisolento. Mutta jota hän oli rakastanut omana itsenään. Nyt Bethykin oli mennyt Amanda mukanaan.

Amanda. Niin, hänen ja Bethyn pikkuinen tytär. Sev oli nähnyt tytön viimeksi vuoden ikäisenä. Nyt tämä olisi kasvanut, erosta oli jo lähestulkoon vuosi. Amandakin olisi jo kaksivuotias. Sev muisti tytön pehmeät, punaiset hiukset ja silkkisen ihon. Ja kuinka tämä nukkua tuhisi niin suloisena, viattomana omassa sängyssään. Mutta tytön silmät. Millaiset ne olivat? Sitä Sev ei millään muistanut, vaikka kuinka mietti päänsä puhki.

Mikä meni vikaan? Sev kyseli itseltään. Mikä meni vikaan, Severus Kalkaros? Sinä et pysty pitämään ketään lähelläsi. Kaikki rakkaasi katoavat sinun typerien virheidesi vuoksi. Kuinka sinä voitkaan olla tälläinen typerys? Olet säälittävä. Säälittävämpi kuin kukaan muu maailmassa edes voi olla. Kukaan ei rakasta sinua, kukaan ei tahdo olla ystäväsi. Sinua ei kaivata tässä maailmassa. Miksi siis ylipäätään olet olemassa?

Dumbledore tarvitsee sinua, Sev muistutti itselleen. Hän sanoi niin. Hän tulee tarvitsemaan sinua tulevaisuudessa, ehkä kuukauden, vuoden tai jopa kymmenen vuoden kuluttua. Olet tärkeä Dumbledorelle. Olet kertonut kaiken pimeän lordista ja kuolonsyöjistä, minkä vain ylipäätään tiesit. Annoit itsesi Dumbledorelle vastapalveluksena siitä, että tämä suojelisi Lilyä.

Mutta Lily oli kuollut. Pimeän lordi oli tappanut Lilyn, kun tämä oli suojellut poikaansa. Vaikka Sev nimenomaan oli anellut herraansa säästämään Lilyn hengen, tämä ei ollut tehnyt sitä. Pimeän lordi oli vain kylmästi tappanut Lilyn. Oliko Dumbledoresta siis ollut mitään apua?

Lilyn poika on hengissä, Sev muisti. Dumbledore sanoi, että häntä täytyy suojella. Dumbledore selvästi epäilee jotakin. Mutta mitä? Uskooko hän, ettei pimeän lordi kuollutkaan ja palaisi joskus?


**


”Älä tapa minua!”

”Sitä en aikonutkaan. No, Severus? Millaisen viestin lordi Voldemort lähetti minulle?”

”Ei – ei viestiä – olen täällä omalla asiallani! Minä – tulin varoittamaan – ei – esittämään pyynnön – minä pyydän –”

”Millaisen pyynnön kuolonsyöjä voi esittää minulle?”

”Se – se profetia... ennustus... Punurmio...”

”Aah, aivan. Kuinka paljon kerroit lordi Voldemortille?”

”Kaiken – kaiken minkä kuulin! Sen takia – siitä syystä – hän uskoo että se tarkoittaa Lily Evansia!”

”Ennustuksessa ei puhuttu naisesta. Siinä puhuttiin pojasta, joka syntyi heinäkuun lopussa –”

”Sinä tiedät kyllä mitä minä tarkoitan! Hän uskoo että se tarkoittaa Lilyn poikaa, hän aikoo etsiä heidät – tappaa kaikki –”

”Jos Lily on sinulle noin tärkeä, kyllä kai lordi Voldemort voi säästää hänet? Etkö voisi pyytää armoa äidille hyvitykseksi lapsesta?”

”Olen – olen pyytänyt –”

”Sinä iljetät minua. Sinä et siis välitä, vaikka hänen miehensä ja poikansa kuolevat? He saavat kuolla, kunhan sinä saat tahtomasi?”

”Piilota heidät kaikki sitten. Hoida hänet – heidät – turvaan. Minä pyydän.”

”Entä mitä sinä annat minulle korvaukseksi, Severus?”

”Ko-korvaukseksi? Mitä tahansa.”



**


Sev muisti aamun, jolloin Bethy oli lukenut Päivän profeetasta pimeän lordin kukistumisesta. Ja Lilyn kuolemasta. Uskomaton, tyhjä ja ontto tunne oli vallannut Sevin. Ei Lily voinut olla poissa! Se ei voinut olla mahdollista.

Se vain oli.

Välittömästi uutisesta kuultuaan Sev oli mennyt käymään Godricin notkossa. Pottereiden talo oli ollut täysin hajalla, tuhoutunut. Siitä näki, mitä siellä oli tapahtunut.

”Ei!” Sev oli kuiskannut kauhuissaan.

Lily oli poissa. Ikuisesti. Enää hän ei voisi nähdä tätä. Ihailla naisen tummanpunaisia hiuksia ja vihreitä mantelisilmiä. Enää hän ei voisi rakastaa tuota naista.

Ei! Sev oli ajatellut. Et sinä voi rakastaa Lilyä. Sinulla on Bethy! Rakasta häntä. Hän on vaimosi. Et sinä voi rakastaa toista naista! Mitä sinä oikein ajattelet?

Sev oli vannonut, ettei Bethy koskaan saisi tietää hänen osallisuudestaan Lilyn kuolemaan. Bethy ei ikinä antaisi sitä hänelle anteeksi. Eihän tämä edes tiennyt hänen olleen kuolonsyöjä.

Minulla on Bethy, Sev oli ajatellut. Minulla on Amanda. Parempaa en voisi toivoakaan. Miksi siis ajattelen vain Lilyä? Ja miksi tämä kaikki sattuu näin paljon? Minulla on Bethy! Mikään ei saa viedä häntä ja Amandaa minulta! Teen kaikkeni estääkseni sen!

Mutta edes Bethyn ja Amandan ajatteleminen ei ollut auttanut. Ajatukset olivat vain menneet Lilyyn omia teitään. Se oli sattunut. Lily oli kuollut, ja Dumbledore oli luvannut auttaa naisen turvaan.

Dumbledore, oli Sevin mielessä välähtänyt. Minun täytyy mennä hänen luokseen nyt heti. Minun täytyy kysyä häneltä, miksei hän suojellutkaan häntä kuten lupasi.

Sev oli kaikkoontunut Godricin notkosta ja mennyt Tylypahkaan Dumbledoren puheille.


**


”Luulin... että aioit... hoitaa hänet... turvaan...”

”Hän ja James luottivat väärään ihmiseen. Vähän niin kuin sinä, Severus. Etkö toivonut, että lordi Voldemort säästäisi hänet?”

”Hänen poikansa jäi henkiin. Hänen poikansa elää. Pojalla on äitinsä silmät, ilmetyt äitinsä silmät. Varmasti sinä muistat Lily Evansin silmien muodon ja värin?”

”ÄLÄ! Poissa... kuollut...”

”Kadutko sinä, Severus?”

”Toivon... toivon että olisin itse kuollut...”

”Ja mitä hyötyä siitä olisi kenellekään? Jos rakastit Lily Evansia, jos todella rakastit häntä, sinun tiesi tästä eteenpäin on selvä.”

”Mitä – mitä tarkoitat?”

”Sinä tiedät miten ja miksi hän kuoli. Pidä huoli, ettei hän kuollut turhaan. Auta minua suojelemaan Lilyn poikaa.”

”Ei häntä tarvitse suojella. Pimeän lordi on poissa –”

”– pimeän lordi tulee takaisin, ja Harry Potter on silloin hirvittävässä vaarassa.”

”Hyvä on. Hyvä on. Mutta älä koskaan – koskaan kerro kenellekään! Tämän on jäätävä meidän väliseksemme! Vanno se! Minä en kestä... etenkään Potterin poika... haluan sanasi!”

”Sanani, Severus, etten koskaan paljasta sitä mikä on sinussa parasta? Jos vaadit...”



**


Ei siis sanaakaan kenellekään. Ei edes Bethylle. Tämä kyllä oli tiennyt, että Sev oli joskus rakastanut Lilyä. Mutta hän ei ollut tiennyt, että Sev oli rakastanut naista yhä. Joka kerta kun hän oli katsonut Bethyyn, hän oli nähnyt tässä Lilyn. Hän ei ollut tahtonut sitä. Hän oli tahtonut nähdä vain Bethyn. Mutta Sevin ja Lilyn välinen rakkaus oli ollut vain yksipuolista, Bethyn kanssa se oli ollut molemminpuolista. Siinä oli ollut selvä ero. Sitä myös Dumbledore oli painottanut vakavasti. Ettei Sev saisi unohtaa, että hänellä oli vaimo.

Ja niin, heillä oli tytärkin, Amanda. Miksei hän siis ollut voinut nähdä vain Bethyä? Miksi siinä oli aina ollut Lily? Eikö hän koskaan voisi päästä tästä irti?

Minä rakastan Bethyä, Sev oli vakuutellut itselleen. Rakastan, rakastan, rakastan. Minä rakastan Bethyä. Vain ja ainoastaan. En rakasta ketään muuta. Minä rakastan Bethyä.


**


Sev muisti kirkkaasti kaikki Lilyn kanssa käydyt keskustelut, koulussa ja lomilla. Hän muisti, kuinka Lily oli pitkän aikaa ollut hänen ainoa ystävänsä. Ne olivat olleet hienoja hetkiä.

Mutta Sev oli valinnut väärän porukan, väärät ihmiset ystävikseen. Jotka eivät olleet edes olleet oikeita ystäviä. Hän oli valinnut luihuisia, tulevia kuolonsyöjiä. Sitä Lily ei ollut hyväksynyt. Nämä ystävät olivat satuttaneet Lilyn tovereita. Käyttäneet pimeän puolen taikuutta.

Sev oli myös ollut mustasukkainen. Mustasukkainen Potterista ja muista kelmeistä. He olivat vieneet Lilyn huomion häneltä. Potter oli ollut selvästi ihastunut Lilyyn, eikä Sev ollut voinut sitä mitenkään sulattaa. Lily kuuluisi Seville, vain ja ainoastaan Seville. Kukaan ylimielinen rohkelikko ei Lilyä häneltä veisi, sen hän oli päättänyt.

Lily oli kuitenkin alkanut ottaa etäisyyttä hänestä. Pikkuhiljaa, täysin huomaamatta. Syynä olivat olleet ne Sevin niin sanotut ystävät, jotka olivat kironneet jokaisen, joka sattui ärsyttämään heitä. Avery, Nott, Mulciber...


**


”... luulin että meidän piti olla ystävät. Parhaat ystävät?”

”Niin me
ollaankin, Sev, minä vain en pidä joistain tyypeistä, joiden kanssa sinä hengailet! Anteeksi nyt, mutta minä inhoan Averya ja Mulciberia! Mulciber! Mitä sinä hänessä näet? Hän on ällöttävä! Tiedätkö mitä hän yritti yhtenä päivänä tehdä Mary Macdonaldille?”

”Pikku juttu. Pelkkä vitsi, siinä kaikki –”

”Se oli pimeän taikuutta, ja jos se on sinusta vitsi –”

”Entä ne jutut mitä Potter ja sen kaverit tekee?”

”Mitä tekemistä Potterilla minkään kanssa on?”

”Ne livahtelevat öisin ulos. Lupinissa on jotain outoa. Missä hän käy vähän väliä?”

”Hän on kipeä. Kuulemma hän on kipeä –”

”Joka kuukausi täydenkuun aikaan?”

”Minä tiedän sinun teoriasi. Mikä päähänpinttymä sinulla sitä paitsi heistä on? Mitä se sinulle kuuluu mitä he tekevät öisin?”

”Yritän vain osoittaa sinulle, etteivät he ole niin suurenmoisia kuin kaikki luulevat.”

”He eivät silti käytä pimeän taikoja. Ja itse olet tosi kiittämätön. Minä kuulin mitä tapahtui yhtenä iltana. Sinä hiivit siihen tunneliin tällipajun luona ja James Potter pelasti sinut siltä mikä siellä on –”

”Vai pelasti? Vai pelasti? Sinä luulet että hän oli joku sankari vai? Omansa ja ystäviensä nahkan hän pelasti! Sinä et saa – minä en anna sinun –”

Anna minun? Anna minun?”

”En tarkoittanut – en vain halua että ne pitävät sinua narrinaan – hän on ihastunut sinuun, James Potter nimittäin! Eikä hän ole... kaikki vain luulevat... mahtava huispaussankari –”

”Tiedän kyllä, että James Potter on ylimielinen kusipää. Ei sinun sitä tarvitse minulle todistaa. Mutta Mulciberin ja Averyn käsitys huumorista on paha.
Paha, Sev. Minä en ymmärrä, miten sinä voit olla heidän ystävänsä.”


**


Se oli ollut hieno hetki. Lily ei ollut pitänyt Potterista. Lily oli solvannut tätä, haukkunut tätä. Sillä taas ei ollut lainkaan ollut väliä, vaikka Lily olikin haukkunut hänen ystäviään, kun tämä oli haukkunut Potteria. Se oli saanut Sevin välittömästi paremmalle tuulelle.

Mutta sitten oli tapahtunut jotain heidän ystävyydelleen. Potter kumppaneineen oli nöyryyttänyt Seviä pahasti. Lily oli aina puolustanut Seviä, olivathan he olleet ystäviä. Lily oli puolustanut häntä kelmejä vastaan. Silloinkin tämä oli tapansa mukaan tullut puolustamaan häntä, jolloin Potter oli luovuttanut. Ja Sev oli sanonut sen. Sen pahan sanan. Kuraverinen. Hän oli tajunnut virheensä vasta sen tehtyään.


**


”Olen pahoillani.”

”Ei kiinnosta.”

”Olen pahoillani!”

”Pää kiinni. Tulin tänne vain koska Mary sanoi että uhkasit nukkua täällä.”

”Niin uhkasinkin. Ja olisin nukkunut. En tarkoittanut sanoa sinua kuraveriseksi, se vain –”

”Jotenkin lipsahti? Myöhäistä selitellä. Minä olen selitellyt sinun puolestasi vuosikausia. Kukaan ystävistäni ei käsitä miksi edes puhun sinun kanssasi. Sinun ja sinun kallisarvoisten pikku kuolonsyöjäkavereittesi kanssa – siinä näet, sinä et edes kiistä sitä! Sinä et edes kiistä sitä että sellaiseksi te kaikki tähtäätte! Ette malta odottaa että pääsette tiedät-kai-kenen riveihin! En jaksa enää teeskennellä. Sinä olet valinnut oman tiesi, minä olen valinnut omani.”

”Ei – kuuntele, en tarkoittanut –”

”– sanoa minua kuraveriseksi vai? Mutta sinä sanot kuraveriseksi kaikkia, joilla on samanlainen syntyperä kuin minulla, Severus. Miksi minä olisin poikkeus?”



**


Se oli ollut kaiken loppu. Sen jälkeen Lily ei ollut enää puhunut hänelle. Se tietenkin oli sattunut. Hän ei ollut koskaan saanut kertoa Lilylle, kuinka paljon oikein rakasti tätä.

Ja kuin kostoksi Lily oli alkanut seurustella James Potterin kanssa. Se oli sattunut vielä enemmän. Eikö Lily muka enää ollutkaan vihannut tätä? Niinhän Lily itse oli sanonut. Että James Potter oli ylimielinen kusipää. Mikä oli muuttunut niin että Lily alkoikin seurustella Potterin kanssa?

Ehkä Lilyn ja Sevin ystävyyden rikkoutuminen oli aiheuttanut kaiken. Ehkä Potter oli ollut kateellinen siitä, että Lily oli ollut niin hyvää pataa Sevin kanssa. Ja sitten kun Sev ja Lily eivät olleet enää olleet ystäviä, Potter oli kunnostautunut ja saanut Lilyn huomaamaan, että hänessä oli paljon hyvääkin. Oliko se saanut Lilyn ajautumaan Potterin syliin?

Yhtä kaikki, heidän ystävyytensä oli ollut ohi sinä hetkenä. Lily ei olisi ikinä antanut hänelle anteeksi.


**


Sev istui nojatuolissa uppoutuneena muistoihinsa. Hänen tummat silmänsä kiiluivat takan pienoisessa hehkussa. Tulta ei enää ollut, oli vain hiillosta ja pian sekin sammuisi. Aivan niin kuin hänen ja Bethyn rakkauskin.

Voi Bethy, Bethy, Sev ajatteli. Mitä minä olenkaan tehnyt? Olen aivan toivoton typerys. Ilman sinua en ole mitään. Olit aivan oikeassa silloin. Ilman sinua olen täysi nolla. Rakastan sinua yhä, Bethy. Voitko koskaan antaa minulle anteeksi ja palata kotiin? Kaipaan sinua. Ja Amandaa. Tahtoisin nähdä teidät taas.

Sev tunsi kuumien kyynelten valuvan jälleen poskilleen.


Nyt muistot tästä jää,
mut pian nekin häviää,
kun uudet päivät kaiken
menneen himmentää
Niin ainutkertainen
on joka hetki, tiedän sen
ja mekin hymyilemme
jälkeen kyynelten

Kuin joutsenlaulu iltamme on viimeinen,
vain hetken soi tuo sävel särkyen
Kuin joutsenlaulu aika yhteinen
jo päättyi näin
Sua kaipaan niin, mun ystäväin

Kuin joutsenlaulu iltamme on viimeinen,
vain hetken soi tuo sävel särkyen
Kuin joutsenlaulu aika yhteinen
jo päättyi näin
Sua kaipaan niin, mun ystäväin


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran, K13 (osa 3/7)
« Vastaus #52 : 15.04.2011 17:40:30 »
Lainaus
Mikä meni vikaan, Severus Kalkaros?

Onhan se ihan tosi hienoa, kun Sevistäkin saa esille vähän tälläisiä puolia. (: Ehkä voisin kyllä vielä sanoa muutaman valitun sanan Severukselle, mutta tosiaan :D Hienosti olit saanut koko kolmannen osan yhteen pätkään, ja tässähän se sitten olikin tosi täydellisenä :) Pätkä valaisi mukavasti myös tarinan tätäkin puolta ja nyt aloin vaan yhä enemmän odottaa seuraavaa osaa! (:

Hihi, mutta kiitos :) ja hei, kaikki mahdolliset tsempit ja onnentoivotukset sulle huomiseen näytelmään!!


Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kerran, K13 (osa 3/7)
« Vastaus #53 : 16.04.2011 22:25:15 »
Ihanaa, tänne on tullut jatkoa!

Ah, ihanaa oli lukea Sevviestä pitkästä aikaa.

Ihanasti olit saanut Sevvien tunteet esille. Tykkäsin kovasti.

Lainaus
Mikä meni vikaan? Sev kyseli itseltään. Mikä meni vikaan, Severus Kalkaros? Sinä et pysty pitämään ketään lähelläsi. Kaikki rakkaasi katoavat sinun typerien virheidesi vuoksi. Kuinka sinä voitkaan olla tälläinen typerys? Olet säälittävä. Säälittävämpi kuin kukaan muu maailmassa edes voi olla. Kukaan ei rakasta sinua, kukaan ei tahdo olla ystäväsi. Sinua ei kaivata tässä maailmassa. Miksi siis ylipäätään olet olemassa?
Tykkäsin erityisesti tästä kohdasta. Voi Sevviiee...

Tykkäsin tästä aivan valtavasti.
Ja Kake Randelin on ihana <3. Kyllä, tuo biisi on aivan ihana, mutta en voi kuunnella sitä, koska pikkuveljeni nukkuu :(

Mutta siis kiittäen ja kumartaen,
Natural-alieni


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: Kerran, K13 (osa 3/7)
« Vastaus #54 : 21.04.2011 09:44:32 »
Jälleen kerran aivan ihana luku! Oli kiiinnostavaa lukea Sevin ajatuksia Lilystä ja Bethystä. En saa mitään järkevää tähän viestiin joten lopetan, mutta kiitos kuitenkin tästä mahtavasta ficistä!

Hermione

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, traileri)
« Vastaus #55 : 22.04.2011 15:04:50 »
Lumille: Piti tuota Seviäkin vähän jotenkin saada esille, joten tähän ratkaisuus päädyn. Lupaan, että Sev tulee mukaan kuvioihin vielä jossain vaiheessa ilmestymään :)
Natural: Jee, kivakiva, kyllä sie Seviä pääset vielä jossain vaiheessa lukemaan. En tarkalleen osaa vain vielä sanoa, missä vaiheessa. Ja Kuin joutsenlaulu on kyllä rakkaus <3
Beatrice: Ai olen vai? No kiitoskiitos :) *hymyilee ujosti* Kiva, jos nuo lainaukset ja sanat on tähän pätkään sopineet.
Hermione: Kiitooos, pitihän noita Sevin ajatuksiakin hieman esiin tuoda, joten siinä sitten oli. Kivaa, että olet tykännyt :)

A/N: Ja koska olen erittäin julma ihminen, en vielä(kään) laske teitä lukemaan seuraavaa osaa vaan laitan tänne vain trailerin ;) Hihi, olen erittäin julmalla päällä nyt, vaikka nukuinkin aivan liian kauan. Hyvää pääsiäistä kaikille nyt näin hieman etukäteen :)



Asioita on lykätty jo liian kauan...
”Nytkö sinä sen olet aloittanut?”

… ennen kuin niihin tartutaan
”Azkaban jättää ihmiseen ikuiset jäljet.”

Mikään ei tunnu hyvältä...
”Silmiesi takana piilee sellien synkkä varjo.”

… tai tunnu olevan edes lähellä ratkaisua
”Rottia on miljoonia. Miten on mahdollista löytää juuri se yksi?”

Kaiken keskellä on kuitenkin paljon iloa...
”Kaikkihan ovat tienneet, että tämä tapahtuisi piakkoin, joten kaikki on tietenkin jo valmista...”

… kauniita hetkiä...
”Jos et ole hienosti pukeutunut, et voi saada kunniatehtävää.”

… pienistä vastoinkäymisistä huolimatta...
”Minä en tykkää juhlakaavuista.”

… uusia tuttavuuksia solmitaan...
”Sano Dora. Älä koskaan Nymphadora.”

… mutta kaikki lopulta muuttuu suruksi
”Hän joutuu lähtemään vuodeksi pois.”


Nyt on viimein aika ottaa kohtalo omiin käsiin...
”Sinun olisi kuulunut olla siellä.”

… ja auttaa ystäviä...
”Olethan varovainen? En tahdo, että sinulle käy huonosti.”

… joilla on vaikeaa
”Ei, tästä ei tule mitään.”


Sennamiila pictures ylpeänä esittää:

Kerran, osa IV
”Mitä minä sinun kanssasi oikein teen?”


Olen lähelläsi

”Ole sinä hiljaa!”


A/N2: Ja Olen lähelläsi -kappaletta, jonka mukaan tämä osa on nimetty, laulaa Juha Metsäperä


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, traileri)
« Vastaus #56 : 22.04.2011 15:19:38 »
Hieno traileri.
Ilkimys, oisin halunnu jo päästä lukemaan ensimmäistä lukua! No jaa, odottelen täällä täpinöissäni.
Tykkäsin kovasti trailerista ja mua vieläkin häirihtee tuo sana traileri, miks sen pitää kuulostaa nii älyttömästi perä kärryltä? ja odottelen jatkoa.

Kiittöen ja kumartaen,
Natural

// Hitto, en kerenny olla eka!  ;D


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, traileri)
« Vastaus #57 : 22.04.2011 15:20:02 »
Kivaa, tänne oli tullut jatkoa! Hmm, jännä traileri.  ;D Odotan innolla jatkoa!

Hermione

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, traileri)
« Vastaus #58 : 22.04.2011 19:00:43 »
höh, no joo-o, onhan se niin ilkeää kun jo sen pienen hetken verran luulee pääsevänsä lukemaan uutta lukua! :D hei, ei nyt kai :) Trailerit on aina jänniä ja muutenkin, tykkäsin todella tuosta. (:
hui, nyt mä odottelen entistä enemmän seuraavaa lukua :)


sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, luku 1/?)
« Vastaus #59 : 29.04.2011 20:19:36 »
Koska olen nyt laiska, en jaksa vastata jokaisen kommenttiin erikseen vaan kiitän näin yhteisesti teitä kaikkia, Beatrice, Natural, Hermione ja Lumille :) Niin ja Beatrice, älä välitä, mäkään en tiedä, miten jaksan kirjoittaa näin pitkää ficciä :D

A/N: Joo, olin julma ja laitoin vain trailerin viikko sitten. Nyt kuitenkin ilahdutan teitä laittamalla ekan luvun tähän osaan ennen kuin unohdan, kun juon itseni sokerihumalaan ja sekoilen koko viikonlopun. Hihii, klara vappen. Toivottaapi, senna, jolla on sinistä ja vaaleanpunaista hiuksissaan ja joka tahtoo pandan, eikä tykkää yhtään siitä, että hänet on taas kerran alennettu fretiksi ;) Älkää edes kysykö :D



Luku I
Luota, luota, luota



Istuskelin sängyllä käsissäni muutamia lehtileikkeitä. Harmaa teksti kellertävällä paperilla sai minut lähestulkoon voimaan pahoin. Vielä huonommaksi oloni teki se, mitä niissä kirjoitettiin. En vain ollut koskaan voinut hyväksyä tai sisäistää asiaa.

Tiesin, että nyt olisi todella aika yrittää autta Siriusta. Tämähän oli istunut Azkabanissa jo lähestulkoon kaksi vuotta ja kaiken huipuksi täysin syyttömänä, kuten hän oli minulle vakuuttanut.


SIRIUS MUSTA AZKABANIIN

Eilen iltapäivällä taikaministeriö vangitsi Sirius Musta -nimisen velhon epäiltynä kahdentoista jästin sekä yhden velhon murhasta. Illalla käydyn oikeudenkäynnin seurauksena Musta istuu nyt Azkabanissa elinkautista. Mustan tiedetään olleen hänen-joka-jääköön-nimeämättä kannattaja.

Mustan tiedetään myös olleen James ja Lily Potterin salaisuudenhaltija ja näin ollen kavaltaneen heidät hänelle-joka-jääköön-nimeämättä (lisää Pottereiden kuolemasta sivulla 9).



Muistan, kun olin saanut tuon lehden kaksi vuotta sitten käsiini. Oli kulunut muutama päivä Lilyn ja Jamesin kuolemasta, ja minä olin ollut aivan raunioina. Edes Amanda tai Sev ei ollut kyennyt auttamaan minua pois harmaasta, karusta totuudesta, että he todella olivat poissa.

Olin tuijottanut lehteä kauhuissani. Eihän Sirius olisi tehnyt niin? Eihän Sirius olisi voinut kavaltaa Jamesia ja Lilyä? Eihän? Sirius ja James olivat aina olleet parhaat ystävät. Eihän Sirius olisi tehnyt sitä Jamesille? Tiesin Siriuksen kuitenkin olleen heidän salaisuudenhaltijansa.

Mutta Azkabanissa käydessäni Sirius oli vannonut minulle syyttömyyttään. Hän oli sanonut, että he olivat vaihtaneet salaisuudenhaltijan Peter Piskuilaniksi. Jamesin parhaana ystävänä Siriusta olisi tietenkin epäilty heti ensimmäiseksi, eikä James olisi tahtonut menettää parasta ystäväänsä. Mutta olisiko Peter sitten tehnyt niin? Olisiko Peter voinut tehdä sitä? Siihen en osannut sanoa mitään, sillä en ollut tavannut häntä kuin kerran ja silloinkin vain vilaukselta. Hän oli vaikuttanut pelokkaalta ja epäröivältä, juuri sellaiselta henkilöltä, joka teki niin kuin toiset käskivät. Joka pyöri vahvempiensa jaloissa.

Minun täytyy nyt uskoa Siriusta, hoin itselleni. Minun täytyy. En voi jättää häntä oman onnensa nojaan ja odottaa, että juttu ratkeaa. Se ei ratkea, ellei kukaan, toisin sanoen minä, tee mitään.

Siirryin seuraavaan lehtileikkeeseen. Tekstin vierellä olevasta kuvasta hymyilivät epävarmoina nuoren miehen silkoiset, mustavalkoiset kasvot.


PETER PISKUILAN KUOLLUT

Päivän profeetta ilmoittaa surukseen Peter Piskuilan -nimisen velhon kuolleen. 21-vuotias Piskuilan joutui pahamaineisen murhaajan, Sirius Mustan (lisää sivulla 3), joukkomurhan uhriksi. Musta tuhosi Piskuilanin, eikä miehestä jäänyt jäljelle kuin sormi. Piskuilan yritti pysäyttää Mustan, mutta ei onnistunut aikeissaan. Urhoollisuudestaan Piskuilan sai Merlinin ritarikunnan ensimmäisen luokan kunniamerkin, joka toimitettiin hänen äidilleen.



Mutta jos kaikki tosiaan oli kuten Sirius sanoi, että Peter olisi lavastanut oman kuolemansa ja tappanut ne jästit, niin sehän tarkoitti, että Peter olisi yhä hengissä. Mutta oliko Peter tosiaan rekisteröitymätön animaagi? Niinhän Sirius sanoi ja olihan Sirius itsekin. Ja James. Minun täytyisi vain löytää se rotta niin sitten ehkä, sitten ehkä voisin saada Siriuksen vapaaksi.

Ovelta kuului hiljainen, varovainen koputus. Ovi aukeni hiljaa, ja Bella livahti sisään.

”Mitä sinulla siinä on?” Bella kysyi istuutuessaan sängylle viereeni. Hän otti yhden lehtileikkeistä käsiinsä. ”Sirius Musta Azkabaniin. Nytkö sinä sen olet sitä viimein jatkanut?”

Nyökkäsin lyhyesti.

”Olen lykännyt tätä jo liian kauan”, huokaisin. ”Sirius on istunut Azkabanissa jo lähestulkoon kaksi vuotta. En voi tietää, kuinka kauan hän enää kestää. Toivottavasti siihen saakka, kunnes saan edes jotain aikaiseksi, kaikkein mieluiten hänet pois sieltä. Azkaban jättää ihmiseen ikuiset jäljet, sen olen huomannut sinusta. Kaikkien havaittavissa se ei ole, mutta koska olen nähnyt sinut ennen ja jälkeen sen, ja vaikka vietitkin siellä niin vähän aikaa, minä näen sen silti. Silmiesi takana piilee sellien tumma varjo, kaltereiden ja kahleiden synkkä kylmyys. Azkaban muuttaa ihmistä, oli tämä miten vahva hyvänsä.”

”Niin”, Bella myönsi. ”Mutta Sirius on vahvempi kuin minä. Hän on aina tehnyt itse omat päätöksensä, minä menin naimisiin sukuni odotusten mukaisesti puhdasverisen velhon kanssa, joka... Ei, minä en tahdo muistaa... Mutta Sirius on vahva.”

”Hän on”, sanoin. ”Toivoa sopii, että vahvana hän myös pysyy. Ankeuttajat kuitenkin imevät kaiken ilon pois vangeiltaan ja se jos mikä saa ihmisen tuntemaan itsensä heikoksi ja mitättömäksi. Se tekee hulluksi.”

”Niin kuin minut”, Bella tokaisi.

”Niin kuin sinut”, vahvistin. ”En haluaisi edes muistaa sitä, miten vahvasti ne sinuun vaikuttivat – muistojesi vuoksi. Enkä todellakaan tahdo kuvitella, millaista sinulla on ollut. Kaikki ne muistot... Puistattaa pelkkä ajatuskin. Mutta Bella, kyllä sinäkin olet vahva. Oikeasti, olen tosissani. Sinua vahvempaa ihmistä saa hakea.”

”En minä -” Bella aloitti.

”Älä”, pyysin, ja Bella vaikeni. ”Sinä olet vahva, ei puhettakaan mistään muusta. Kestit rohkeasti Azkabanin kauhut, osaat tuoda esille tunteesi ja mielipiteesi. Älä ollenkaan aliarvioi itseäsi hölmö.”

”En minä ole hölmö”, Bella totesi.

”Kylläpäs olet”, hymähdin.

Siinä samassa Isabelle nousi istumaan häkkisängyssään. Tyttö katseli pöllämystyneenä ympärilleen tummilla silmillään, mustat kiharat olivat aivan pörrössä. Olin jo nousemassa, mutta Bella ehti ensin, meni Isabellen häkkisängyn luo ja nosti tytön syliinsä.

”Huomenta”, Bella sanoi. ”Nukuitkin oikein pitkät päiväunet.”

Bella tuli luokseni lapsen kanssa. Koetin saada Isabellen hiukset edes hiukkasen siistimmiksi, onnistumatta siinä. Huokaisin syvään.

”En käsitä, mistä Belle on tämän tukkansa perinyt”, totesin. ”En tiedä yhtäkään näin pientä lasta, jolla olisi näin pitkä ja paksu tukka, joka on aina takussa. Mutta eikös se niin ole, että puolet lasta kummiinsa?”

”Ja mitähän tuo mahtoi tarkoittaa?” Bella kysyi.

”Ei yhtään mitään”, sanoin katsellen katonrajaa. ”Eiväthän sinun hiuksesi ole koskaan sotkussa tai näytä lainkaan räjähtäneiltä.”

”Sinä pidät minua taas pilkkanasi, Bethy”, Bella totesi. ”Mutta tarvitsetko sinä tällä hetkellä mahdollisesti apua? Siis tämän Siriuksen jutun kanssa.”

”Jos vain tahdot auttaa”, sanoin, ja Bella nyökkäsi. ”Kiitos.”

Hiljainen koputus kuului ovelta, joka sitten aukeni narahtaen. Sen takana seisoivat käsi kädessä Amanda ja Draco. Lämmin hymy levisi huulilleni.

”Äiti?” Amanda kysyi. ”Joko sisko on herännyt?”

”Jo”, myönsin. ”Voitte tulla.”

Amanda kiljahti ilahtuneena, irrotti kätensä Dracon kädestä, riensi luoksemme ja hyppäsi syliini. Draco jäi hieman arastellen seisomaan ovensuuhun.

”Tule vain, Draco”, Bella kehotti.

Draco astui muutaman epäröivän askeleen eteenpäin, sitten hän tavoitti Amandan katseen ja hyppäsi vierelleni sängylle. Amanda sen sijaan kurottautui Bellan sylissä hämillään ympärilleen katselevan pikkusiskonsa puoleen ja silitti tämän hiuksia.

”Äiti, arvaa mitä?” Amanda kysyi äkisti ja kääntyi minun puoleeni.

”No mitä?” kysyin.

 ”Sitten kun minä olen aikuinen ja kun Draco on aikuinen niin me menemme naimisiin”, Amanda ilmoitti. ”Me olemme sopineet sen.”

”Vai niin”, naurahdin. ”No se on sitten oikein hieno juttu ja Dracosta tulee varmastikin sinulle erittäin hieno aviomies, ja te saatte yhdessä monta suloista lasta.”

”Tietysti”, Amanda vakuutti. ”Ja Bellestä tulee minun morsiusneitoni. Tule, Draco, mennään taas tanssimaan.”

Amanda otti Dracoa taas kädestä kiinni, he hyppäsivät pois sängyltä ja riensivät pois huoneesta. Vilkaisin vierelläni istuvaa Bellaa, joka katseli heidän jälkeensä huvittunut hymy huulillaan.

”No, meistähän on sitten tulossa oikeastikin sukulaisia, kun he menevät naimisiin, siskosein”, naurahdin päätäni pudistellen.

”On se hyvä, että heillä on tulevaisuudensuunnitelmat jo noinkin valmiina”, Bella totesi.

”Niinpä”, myönsin. ”Eipä sitten tule ainakaan minulle paineita vävykokelaista. Mutta yksi asia minut nyt jäi kyllä mietityttämään. Mistä ihmeestä he tuollaista ovat oikein saaneet päähänsä?”

”En minä tiedä”, Bella sanoi epäilyksiä herättävän nopeasti ja katsettani vältellen.

”Bella”, totesin vaativasti.

”En tiedä”, Bella sanoi kääntäen katseensa minuun. ”Ihan oikeasti. Usko minua, en tiedä.”

”Uskonhan minä”, hymähdin. ”Mutta silti. No, kai he sitten vain ovat kuulleet jostakin häistä, en minä tiedä. Ja pikku-Bellestä tulee isosiskonsa suloistakin suloisempi morsiusneito. Voi, pystyn jo sieluni silmin sen näkemään.”
« Viimeksi muokattu: 29.04.2011 22:42:46 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.