Kirjoittaja Aihe: Kerran [K11] VALMIS (osa 7/7, luku 8/8 + epilogi) ilmestynyt 26.5.  (Luettu 57668 kertaa)

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran, K13 (I osa, luku 8/9)
« Vastaus #20 : 05.02.2011 08:59:44 »
Beatrice: Kyllä, kyllä, jännitys tiivistyy (jos tiivistyy). Mutta kuten oon tainnut joskus ihan alkuun sanoa, ei ekassa osassa vielä mitään erityisen jännää tapahdu. Mutta joo, kuitenkin :)
Natural: Kiitooos. Tietenkii Mustan sisarukset loistaa, se on tiekkö sitä sisarusrakkautta. Samaa löytyy myös minulta ja ihanalta (lue: kamalalta) pikkusiskoltani. Noita Bellan kommenttei on kiva kirjottaa ja keksiä ;) Ja niin, tohon kysymykseen taisin jo vastatakii, mut siis joo, näen Kaken livenä noin kerta viikkoon (viimeksi keskiviikkona, seuraavan kerran sunnuntaina)

A/N: Ja aikani kuluksi (ja koska minulla ei ole parempaa tekemistä) kahdeksas luku. Hui, pelottavaa, kohta joudun alottaan jo toisen osan :) Ja voi kamala, mä en ite tykkää tästä luvusta just yhtään, tiiä sit miks


VIII luku
Sormus



Bellan ja Remuksen suhde eteni hitaasti. He tahtoivat rakentaa kaikelle vahvan pohjan ennen kuin aloittaisivat yhteisen elämän. Minun ja Sevin vahva pohja muotoutui sitä mukaa, kun etenimme suhteessamme. Eräänä päivänä pääsiäislomalla päätin ottaa yhden ratkaisevista askeleista.

”Tuota...” aloitin, ”Sev?”

Sev kohotti katseensa papereistaan.

”Niin?” hän kysyi.

”En ole nähnyt eräitä ystäviäni moneen kuukauteen”, kerroin.

”Haluaisitko kutsua heidät tänne?” Sev kysyi.

”Mistä arvasit?” hämmästyin.

”Kunhan vain arvasin”, Sev totesi. ”Kutsu vain. Tutustun mielelläni muihinkin ystäviisi kuin Bellatrixiin ja Sibyllaan.”

”Mutta sinä -” yritin.

”Kutsu heidät huomiseksi”, Sev ehdotti.

”Hyvä on”, myönnyin ja käännyin lähteäkseni.

”Bethy?” Sev kysyi.

Käännyin katsomaan häntä. Sev tuntui käyvän kamppailua päänsä sisällä. Hän katsoi minuun hieman epäröiden.

”Minä vain...” Sev änkytti. ”Minä taidan... tai siis... rakastan sinua... todella paljon, joten...”

”Niin?” kehotin häntä jatkamaan.

Sev nielaisi ja otti taikasauvansa esiin. Hän kiepautti sitä kätensä yläpuolella, ja hänen käteensä ilmestyi valkokultainen sormus, jota hän tarjosi minulle.

”Voi, Sev”, huokaisin. ”Kyllä! Kyllä!”

Sev näytti helpottuneelta. Ojensin hänelle vasemman käteni, ja hän pujotti sormuksen nimettömääni. Suukotin häntä poskelle ja lähdin huoneesta.

”Minäkin rakastan sinua!” huikkasin.


**


Seuraavana aamuna oveltamme kuului koputus. Kiiruhdin avaamaan. Oven takana seisoivat Lily ja James Potter.

”Hei!” tervehdin iloisena ja halasin kumpaakin.

”Hei”, Lily hymyili. ”Vatsani paisuu.”

”Niinpä näkyy”, hymähdin ja viitoin Lilyn ja Jamesin pois rappukäytävästä. ”Tulkaa toki sisään.”

Lily ja James astuivat kynnyksen yli eteiseen. Suljin oven heidän takanaan.

”Sirius on tulossa”, James sanoi. ”Kohta varmaan. Hän sanoi, että -”

Juuri silloin oveen koputettiin. James avasi, ja Sirius astui sisään puistelleen lumisia vaatteittaan.

”Siellä tulee hitosti lunta!” Sirius manaili. ”Jäin pahimpaan lumimyrskyyn. Hei Bethy!”

”No hei vaan, Sirius”, naurahdin.

Vieraamme seurasivat minua olohuoneeseen, jossa Sev odotti. Hän istui sohvalla ja väänteli hermostuneena käsiään. Kuullessaan meidän tulevan, hän ponkaisi pystyyn. Mutta kun hän näki, ketkä seurasivat minua, hänen ilmeensä synkkeni.

James, Lily ja Sirius pysähtyivät niille sijoilleen. Hetken aikaa James ja Sev katsoivat toisiaan murhaavasti. Sitten Sev vilkaisi Lilyä ja hänen ilmeensä muuttui murheelliseksi.

”Ovatko he sinun ystäviäsi?” Sev kysyi minulta hampaitaan kirskutellen.

”Ovat”, totesin kylmän viileästi. ”Ja sinun on paras tottua heidän läsnäoloonsa, sillä he todellakin ovat minun ystäviäni. Etkös sinä juuri eilen sanonut, että kunnioitat minua, koska olen ystävällinen kaikille? Vai oliko se vain pelkkää puhetta? Etkö tahdo itse olla sellainen? Joka tapauksessa vaikkette te pitäisikään toisistanne, se on parasta opetella nyt heti. Jos enää haluat, että minä...”

Tarkoituksellisesti jätin lopun sanomatta. Sev katsoi minua, ja näin pelon käväisevän hänen silmissään.

”Tietenkin haluan”, Sev kiirehti sanomaan. ”Joten siis...”

Sev ojensi kätensä Jamesia kohden. James tuijotti häntä ällistyneenä.

”Hän on menettänyt vähäisenkin järkensä”, James kuiskasi Lilylle.

Lily hymyili lempeästi ja tuuppasi Jamesin kättä. James tuntui havahtuvan ja puristi Sevin kättä nopeasti.

”Potter”, Sev sanoi painokkaasti.

Ruikuli”, James sihahti.

Sirius änki Jamesin ja Lilyn väliin ravistamaan Sevin kättä.

”Hyvää päivää, olen Sirius Musta”, Sirius totesi. ”Paitsi sen te kaiketi jo tiesittekin. Ai sehän olet sinä”, Sirius naurahti ja lisäsi kuiskaten”, Ruikuli”, ja jatkoi taas normaalisti. ”Mikä mukava yllätys tämä onkaan. On aina niin hauskaa nähdä tuttuja kasvoja ja verestää vanhoja muistoja.”

Sev hätkähti hieman, punastui ja veti kätensä irti Siriuksen kädestä.

”Musta”, Sev tuhahti.

Kun James ja Sirius istuutuivat alas sohvalle, pystyin kiinnittämään huomioni siihen, mitä kaikkein eniten olin pelännyt: Sevin ja Lilyn kohtaamiseen. Tiesin heidän aikoinaan olleen ystäviä, mutta välien jonkin vuoksi sitten rikkoutuneen.

”Hei Lil”, Sev kuiskasi ja painoi katseensa lattiaan.

”Hei!” James huudahti. ”Vain minulla on oikeus sanoa Lil!”

Lily katsoi Jamesia varoittavasti ja sai tämän sulkemaan suunsa.

”Hei Sev”, Lily tervehti.

Sev tuijotti edelleen tiiviisti lattiaa. Lily huokaisi, taputti Seviä olalle ja meni Jamesin viereen istumaan.

”Tule Sev”, pyysin ja painoin käteni sinisen nojatuolin selkänojalle.

Sev laahusti tuolille istumaan.   

”Eilen illalla -” aloitin, mutten ehtinyt sanoa enempää, kun kuulin oven käyvän.

Vaikenin, ja kaikki käänsivät katseensa ovelle. Odotimme hetken, ja Bella ja Remus pelmahtivat olohuoneeseen käsi kädessä.

Bella ja Remus jäivät ovensuuhun seisomaan katsellen yleisöään hieman epävarmoina. Kaikki olivat vaiti. Sitten James avasi suunsa.

”Kuutamo, mitä h-” James aloitti. ”Auh!”

Lily oli nipistänyt Jamesia käsivarresta saadakseen tämän vaikenemaan. Sirius katsoi Bellaa  ja nyökkäsi tälle hyväksyvästi.

”Liittykää toki seuraan”, kehotin.

Bella ja Remus istuutuivat tyynyille takan eteen.

”Jokohan nyt pääsisin aloittamaan?” pohdin. ”Vai vieläkö joku on tulossa?”

Ovi kävi jälleen.

”Mietinkin, että joku täältä puuttuu”, hymähdin. ”Ja kas, Sibyhän se sieltä tulee.”

”Keskeytinkö jotain?” Siby huolestui.

”Et toki”, hymyilin. ”Liity sinäkin vain seuraamme.”

Siby kiitti ja istuutui hänkin takanedustyynyille.

”No, Bethy?” Lily kysyi. ”Mitäs sinulle kuuluu?”

”Pelkkää hyvää”, vastasin.

Näytin heille vasenta kättäni. Kaikkien katseet porautuivat sormukseen vasemmassa nimettömässäni.

”Oi, onnea Bethy!” Lily kiljahti ihastuneena. ”Mutta kenen -”

Pieni katseidenvaihtoni Sevin kanssa ei jäänyt keneltäkään huomaamatta.

”Minä tiesin tämän!” Siby huudahti. ”Tiesin tämän ensimmäisenä! Jo ennen kuin he edes itse tiesivät siitä! Minä tiesin! Heidän kohtalonviivansa ovat yhtenevät!”

Katsahdin Seviä, joka hymyili minulle huvittuneena.

”Ja minä kun luotin, että sinulla on hyvä miesmaku...” James huokaisi. Lily pukkasi miestään kylkeen.

”Minulla onkin”, totesin, ja James jäi hölmönä katsomaan minua.

”Veit minulta naisen, Snivellus”, Sirius mutisi. ”Mistä minä nyt löydän tuollaisen kaunottaren komean varteni rinnalle?”

”Pakko kyllä sanoa, Severus”, Remus totesi, ”että jos ei muuta, niin sinulla on ainakin hyvä maku naisten suhteen.”

Sevin huulilla karehti hymynpoikanen.

”Niin sinullakin, Remus”, sanoin. ”Bella on hieno nainen.”

”Niin on”, Remus hymyili ja sipaisi Bellan kasvoille karanneen kiharan tämän korvan taakse.

”Mutta varo vain, Kuutamo”, Sirius varoitti silmiään siristellen, ”jos satutat serkkuani millään tavoin, nirhaan sinut omin käsin.”

”En minä häntä satuta”, Remus lupasi ja hymyili Bellalle rakkaudentäyteistä hymyä.

Bella vastasi hymyyn yhtä lempeästi. Sisälläni kupli ilo. Olin niin onnellinen ystäväni puolesta. Bella oli vihdoin viimein saanut arvoisensa miehen, joka rakasti häntä ja joka ei varmasti satuttaisi.


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kerran, K13 (I osa, luku 8/9)
« Vastaus #21 : 05.02.2011 22:05:43 »
Hihhuli hei! Tännehän on tullu jatkoa. Tämä luku oli kiva ja tälleen. Ja oon kyllä Beatricen kanssa sanaa mieltä, että en koskaan olisi kuvitellut Bellaa ja Remusta yhteen, mutta vaihtelu virkistää :D. Joo ja rakentavaa ei irtoo nyt ku heräsin vasta ;D Mut tykkäsin :-* <3

Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran, K13 (I osa, luku 9/9)
« Vastaus #22 : 13.02.2011 19:38:06 »
Beatrice ja Natural: Kiitokset teille. Mä en yhtään tiiä, mistä toi Bella ja Remus -paritus oikeen tuli mun mieleen. Ajatus oli kuitenki niin jännä, että pakko mun oli kokeilla, miten homma oikeen toimis :)

A/N: Ja nyt, ensimmäisen osan viimeinen luku. Pelottavaa, kohta pitää aloitaa jo toinen osa - ja se alkaa kyllä tässä ihan samassa topicissa sitten. Ja kuvittelenko mä vaan vai onko tää luku oikeesti lyhyt? No, joka tapauksessa, hyvää ystävänpäivää näin etukäteen kaikille :)



IX luku
Puhdas alku



Kesä läheni pikkuhiljaa. Cissyn ja Luciuksen pikkuinen poika, vaalea kuin vanhempansa, syntyi kesäkuun viidentenä päivänä. Hän sai nimekseen Draco Malfoy. Draco muistutti erittäin paljon ylpeää isäänsä. Usein pojan sinisissä, uteliaissa silmissä saattoi havaita Luciuksen teräksenharmaan, kylmän sävyn.

Lilyn ja Jamesin pienokainen syntyi heinäkuun viimeisenä päivänä. Pikku-James, kuten Sirius tapasi sanoa, sai nimekseen Harry James Potter. Mutta, niin kuin ylpeä kummitäti totesi, lapsi sai äitinsä kauniit, vihreät mantelisilmät.

Kaikista lukuisista yrityksistäni huolimatta Sevin ja kelmien välit pysyivät entisellään. Sev tuntui vieroksuvan heitä. Lily kertoi sen johtuvan siitä, että kouluaikoina lähinnä James ja Sirius olivat nöyryyttäneet Seviä melko pahasti. James ja Sirius vitsailivat jatkuvasti Sevin läsnäollessa hänestä ja vihjailivat ”vanhoista ja hyvistä ajoista”, jota ei kukaan muu tajunnut.

Lilyn seurassa Sevistä tuli arka ja huomaamaton. Hän ei puhunut mitään ja saattoi usein poistua toiseen huoneeseen. Myöhemmin sain kuulla Lilyltä syyn tähän.

”Kun olimme vielä Tylypahkassa”, Lily kertoi, ”viidennellä luokalla, Sevin parhaat kaverit olivat kuolonsyöjiä. Minä en hyväksynyt sitä, eivätkä myöskään ystäväni. He saattoivat satuttaa jotakuta vain huvin vuoksi. En ymmärtänyt, miten Sev, joka oli ollut minun ystäväni jo lapsesta saakka, saattoi pitää heistä. Kun James ja Sirius kerran nöyryyttivät häntä, menin puolustamaan, mutta hän vain haukkui minut kuraveriseksi. Se oli kuin piste iin päälle. Sanoin ystävyytemme irti, vaikka hän kuinka koetti pyydellä anteeksi.”

”Hän rakasti sinua”, sanoin hiljaa.

”Mitä?!” Lily huudahti.

”Hän rakasti sinua”, toistin. ”Aina. Hän kertoi minulle.”

”Minä...” Lily änkytti. ”En tiennyt...”

”Ei sitä tiennyt kukaan muukaan”, totesin. ”En edes minä ennen kuin hän kertoi. Tälläkään hetkellä asiasta ei tiedä kukaan muu kuin minä ja sinä. Pyydän, ettet levittele tätä eteenpäin.”

”En tietenkään”, Lily lupasi. ”En kerro edes Jamesille, ettei hän saisi lisää syitä kiusata Seviä.”

”Kiitos”, huokaisin helpotuksesta. ”Mutta etkö sinä koskaan... rakastanut häntä?”

”Ei, en koskaan”, Lily vastasi. ”Pidin hänestä kyllä. Mutta vain ystävänä. Senkö vuoksi hän tahtoi sinut?”

”Minkä vuoksi?” kysyin.

”Koska olet kuin paria vuotta nuorempi kopio minusta”, Lily totesi.

”Ei”, sanoin. ”Hän teki sen selväksi jo heti alkuunsa. Hän sanoi, ettei rakasta minua sen takia, että muistutan Lily Evansia vaan sen vuoksi, että olen Bethy.”

”Hyvä niin”, Lily huokaisi. ”Pelkäsin, että hän otti sinut minun vuokseni. Ettei hän koskaan ole päässyt yli tunteistaan minua kohtaan. Mutta hyvä, että hän on päässyt siitä jollain tavoin, eikä rakasta sinua vääristä syistä. Tahdon teille pelkkää hyvää. Että hän rakastaisi vain sinua – ilman, että edes muistaa olemassaoloani.”

”Toivoin niin kovasti, että hän tulisi toimeen Jamesin, Siriuksen ja Remuksen kanssa”, vaihdoin puheenaihetta. ”Mutta Jamesin ja Siriuksen kanssa se taitaa olla toivotonta.”

”No joo...” Lily pohti. ”James ja Sirius tekivät hänelle aika ruman tempun kouluaikoina. He nöyryyttivät häntä pahasti, eikä hän varmaan koskaan tule antamaan heille anteeksi. Mutta te rakastatte toisianne ja se riittäköön. Milloin pääsemme juhlimaan häitä?”

”Aivan pian, minä lupaan sen”, sanoin hymyillen.


**


Lupaukseni myös pidin. Häämme olivat 31. lokakuuta. Tilaisuus oli hyvin pieni ja yksinkertainen, mutta erittäin kaunis. Vettä tuli taivaalta kuin kaatamalla, mutten antanut sen pilata hyvää oloani. Tuon päivän muistaisin taatusti koko loppuelämäni.

Muillekin kuin minulle ja Seville tuo päivä oli erittäin onnellinen: Bella ja Remus nimittäin menivät kihloihin. Olin aivan yltiömäisen onnellinen tuona sateisena pyhäinpäivänaattona. Tiesin Bellankin olevan onnellinen. Hän oli viimein löytänyt onnensa.

Myöhään illalla näin Bellan ja Remuksen tanssimassa viimeisiä hitaita. Rakkaus paistoi molempien silmistä.

”Katso, miten onnellisia he ovat”, kuiskasin Seville.

Sev katsoi Bellaa ja Remusta pitkään.

”Niin”, hän sanoi. ”Oletko sinä onnellinen?”

”Olen”, vastasin hiljaa. ”Tämän onnellisempi en voisi olla. Entä sinä?”

Sillä hetkellä näin ensimmäisen kerran Sevin hymyilevän täydestä sydämestään. Hymy ulottui tummiin silmiin saakka, ja hänen katseestaan loisti kiitollisuus.

”Rakastan sinua”, hän sanoi ja suukotti otsaani. ”Olen niin onnellinen, että löysin sinut. Ilman sinua olisin pelkkä surkimus.”

”Et sinä olisi surkimus”, hymähdin. ”Vaan täysi nolla. Mutta hääparin olisi nyt varmaankin aika poistua paikalta.”

Sev nyökkäsi. Hän nousi seisomaan ja koppasi minut syliinsä kuin höyhenen. Vilkaisin tanssilavalle. Vain muutama henkilö oli enää paikalla: Bella ja Remus, Cissy ja Lucius, Lily ja James, sekä tietenkin Sirius, jolla näytti olevan jonkinlaista peliä Sibyn kanssa.

”Hääpari poistuu nyt hääyön viettoon!” huikkasin.

He kääntyivät kaikki katsomaan meitä, taputtivat ja vislasivat. Tavoitin Lilyn katseen. Hän hymyili kannustavasti ja muodosti huulillaan sanat 'onnea'. Nyökkäsin hänelle hymyillen, ja sitten poistuimme ulos kaatosateeseen, joka huuhtoi meille puhdasta tietä tulevaisuutta varten.


Rajaton rakkaus - Kake Randelin

Sinä kuljit paljain päin,
pidit kättä kädessäin
Lumihiutaleet niin hiljaa
poskillemme laskeutui
Puhuit melkein kuiskaten
minut syliin painaen
Tunsin hengityksen lämmön,
kosketuksen hellyyden

Rajaton rakkaus minut valtaansa sai,
tunsin sanatonta onnea,
jotain uutta, jotain outoa,
mutta niin, niin hyvältä se tuntui
Rajaton rakkaus minut valtaansa sai,
oli elämä kuin runous
ja hetki niin kuin maalaus
En haihtuvan pois tahtonut tuon tuokion

Siitä vuosi mennyt on,
tunne vain on ajaton
Tänään ensilumi hiljaa
poskillemme laskeutuu
Puhut melkein kuiskaten
minut syliin painaen
Miten elävästi muistan
ensimmäisen iltamme

Rajaton rakkaus minut valtaansa sai,
tunsin sanatonta onnea,
jotain uutta, jotain outoa,
mutta niin, niin hyvältä se tuntui
Rajaton rakkaus
minut valtaansa sai,
oli elämä kuin runous
ja hetki niin kuin maalaus
En haihtuvan pois tahtonut tuon tuokion

Rajaton rakkaus minut valtaansa sai,
tunsin sanatonta onnea,
jotain uutta, jotain outoa,
mutta niin, niin hyvältä se tuntui
Rajaton rakkaus minut valtaansa sai,
oli elämä kuin runous
ja hetki niin kuin maalaus
En haihtuvan pois tahtonut tuon tuokion



**

Jatkuuko Bethyn ja Sevin suhde yhtä puhtaana ja raikkaana tulevaisuudessakin? Oliko avioliitto sittenkin liian hätiköity päätös? Entä miten käy Bellalle ja Remukselle? Puhumattakaan Lilystä ja Jamesista, kun pimeän lordi alkaa tiukentaa otettaan? Kerran -sarjan toinen osa on pian täällä.


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kerran, K13 (I osa, luku 9/9)
« Vastaus #23 : 13.02.2011 19:53:48 »
Havavavavavavavaa!

Ihana loppu ja tälleen, hehhee ootin kyllä, että Sevv lähtee sieltä alttarilta ja jättää Bethyn ja Bella tulee ja avadat lentää ja Bella koheltaa ja loistaa ja jtn sine päin, koska se ois ollu hienoo  tykkäsin kovasti ja odotan kovasti jo toista osaa ja jajajajajaja... Hmm... kuvailu oli aivan ihana!
Sry ei tuu mitää rakentavaa :-[

Kiittäen ja kumartaen,
Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran, K13 (II osa, traileri)
« Vastaus #24 : 16.02.2011 15:03:40 »
Natural: Kiitos paljon, mähän taisin jo joskus mainita, et eka osa sisältää liikaa onnellisia loppuja jos oikein muistan ;) Eiköhän se Bella vielä jossain vaiheessa pääse koheltamaan ja loistamaan

Beatrice: Oh, kiitos paljon. Itteeni jäi hieman epäilyttämään toi loppu, että tulikohan siitä liian kliseinen tai jtn, mutta joo, hyvä että tykkäsit :)

A/N: Ja koska olen julma ihminen ja suosikkilauseeni (ainakii melkein) kuuluu "tiiätkö miten hullua pidetään jännityksessä", laitan tänne nyt tokan osan trailerin. Itse osaa pääsette lukemaan ehkä ensi viikolla. Ehkä ;) Ja kiitokset kappaleesta, josta tämän osan nimi on julmasti pöllitty, kuuluu Suvi Teräsniskalle



Ystävät menehtyvät traagisesti...
”He ovat... kuolleet...”

… ja se aiheuttaa kitkaa suhteeseen...
”Anna minulle yksikin syy, miksi en menisi.”

… joka päättyy lähtöön.
”Minä lähden!”

Toisaalla koetaan erilaista surua.
”Hänet on viety Azkabaniin...”

Kun ystävät kaipaavat tukea...
”Sinun täytyy muistaa, että olet syytön.”

… heitä tuetaan.
”Hän tulee hulluksi siellä!”

Vanhat muistot piinaavat...
”Miksi sinä pakenet minua?”

… kunnes viimein jättävät rauhaan.
”Villi ja vapaa.”

Suuria iloja koetaan...
”Pieni peikkotyttöni.”

… ja suuria päätöksiä tehdään...
”Kyllä minä joskus lapsen tai pari haluan.”

… matkalla kohti aikuistumista.
”Jo oli aikakin. Tätä on odotettu.”

Keneen voi enää luottaa...
”En minä valehtele.”

… ja keneen ei?
”Tahdoin vain sanoa, että ymmärrän sinua.”

Mikään ei ole enää ennallaan...
”Tiedätkö sinä lainkaan, millaista on seurata vierestä heidän kärsimystään!”

… vaikka paha onkin kadonnut.
”Hiiteen pimeän lordit ja hänen mahtinsa!”


Nyt se viimein on täällä.
”No sitähän minäkin.”



Sennamiila pictures ylpeänä esittää:

Kerran, osa II

Jos menet pois


”Jos lähdet, ne tulevat taas.”


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kerran, K13 (II osa, traileri)
« Vastaus #25 : 17.02.2011 20:38:28 »
Hahaa! Tämä traileri (miks mulle tulee tosta sanasta mieleen joku hiivatin peräkärry??) oli aivan uskomattoman hieno! Tykkäsin ja jään oottelee jatkoo Beatricen kanssa :D

Odotteleen ja ihmettelen ja kiittäen
Sry en jaksa kumartaa, selkä kipee ja tuo yks apinan poikanen (ystäväni Aka) on tos nii ei kykene,
Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran, K13 (II osa, prologi)
« Vastaus #26 : 20.02.2011 20:04:59 »
A/N: Okei, okei, huijasin ja alotan tän jo nyt, koska ens viikolla haluun laittaa tänne ihan oikeen ekan luvun. Tää nyt on vaan tällain prologi, lyhyt, pieni pätkä pohjustukseks tulevalle. Niin ja kiitokset kommenteista Beatrice ja Natural. Mä oon tällä hetkellä jotenki viehättyny trailereitten tekemisestä




Prologi


Avasin Päivän profeetan aamiaspöydässä. Välittömästi puurolusikkani kalahti lautaselle. Sev katsoi minua kummissaan.

”Mitä nyt?” Sev kysyi. ”Mitä on tapahtunut?”

”Tiedät-kyllä-kuka on poissa!” huudahdin. ”Hän on tuhoutunut!”

”Mitä?” Sev häkeltyi. ”Todellako?”

”Niin”, vastasin. ”Mutta... mutta... Ei!”

”Mitä sitten?” Sev kysyi.

”Lily ja James”, kuiskasin. ”He ovat... kuolleet... Hän tappoi heidät... Yritti tappaa myös Harryn, mutta kirous ilmeisestikin kimposi. Harry pelastui ja hän tuhoutui. Mutta Lily ja James... Ei!”

”Ei!” Sevkin huudahti. ”Ei Lily voi olla kuollut! Ei hän voinut tappaa heitä! Hänhän... hän! Ei! Tämä ei ole todellista!”

Sevin kasvot vääntyivät irvistykseen. Hän ponkaisi ylös ja lähti huoneesta.

”Sev!” huusin hänen peräänsä. ”Mihin sinä menet?”

Hän ei vastannut. Vain hetkeä myöhemmin kuulin ulko-oven käyvän. Huokaisin syvään ja annoin kyynelten valua vapaasti poskilleni. Lily ja James. Ystäväni. Kuolleet. Pikku-Harry, kummipoikani, oli orpo. Mihin hänet oli viety?


**


Sev tuli kotiin vasta illansuussa.

”Missä sinä olit?” tiukkasin. ”Ehdin jo huolestua, kun olit niin kauan poissa.”

”No anteeksi vain jos huolestutin”, Sev totesi. ”Kävin Dumbledoren luona. Harry on viety äitinsä siskon perheen luo asumaan. Hän asuu siellä kunnes tulee täysi-ikäiseksi.”

”Äitinsä siskon perheen luo...” pohdin. ”Jästiperheeseen?”

”Aivan”, Sev myönsi. ”Dumbledoren mielestä se on pojalle parasta. Tietenkin monet velhoperheet olisivat valmiita adoptoimaan lapsen, mutta Dumbledore tahtoi näin. Harry vietiin sinne heti eilen illalla.”

”Dumbledore tietää, mitä tekee”, totesin, ja Sev nyökkäsi hyväksyvästi.

Silti en uskonut sen kaiken voivan olla totta.


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kerran, K13 (II osa, prologi)
« Vastaus #27 : 21.02.2011 17:02:24 »
oooo... kivakivakiva... tykkäsin tästä ihan kauheesti ;) Jään jännityksellä odottamaan jatkoa!
Beatrice vei kaiken sanottavan ;)

Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: Kerran, K13 (II osa, prologi)
« Vastaus #28 : 24.02.2011 11:10:49 »
AIVAN IHANA!!! Odotan innolla jatkoa! Niin... ja lukujen nimet ovat ihania!

Hermione Granger

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran, K13 (II osa, prologi)
« Vastaus #29 : 26.02.2011 16:44:19 »
Beatrice, Natural ja Hermione: Kiitokset paljon kommenteistanne. Ja mukava kuulla uusista lukijoista :)

A/N: Hoo, muistinpas minä, että lupasin laittaa ekan luvun (draamaa...) tän viikon aikana, joten laitan sen nyt, koska seuraavan kerran finiin palailen aikaisintaan torstaina. Jaa että mitäkö teen? Töitä, töitä, töitä... Eli siis talvilomariparille isostelemaan. Palailen sitten lueskelemaan kommenttejanne ;)



Luku 1
Lähtö



”Sev, mikä sinulla on tuossa?”

Lähes vuosi oli kulunut Lilyn ja Jamesin kuolemasta. Istuskelimme Sevin kanssa tapamme mukaan olohuoneessamme katsellen takassa loimuavaa tulta ja vain jutellen. Oli ilta.

”Missä?” Sev kysyi ja tajusi minun sitten katsovan hänen vasenta käsivarttaan. ”Ei mikään.” hän kiiruhti sanomaan ja veti hihansa käsivarren peitteeksi.

”Kyllähän minä näin, että siinä jotain on”, totesin. ”En minäkään nyt aivan typerä ole. Näytä.”

Kun Sev ei suostunut näyttämään, tartuin häntä kädestä ja repäisin hänen kaapunsa hihan ylös. Suuni loksahti auki ja silmäni pyöristyivät järkytyksestä. Hetkeen en kyennyt sanomaan mitään. Tajusin vain, kuinka Sev veti kätensä pois ja kiskoi hihansa taas alas.

Kun viimein uskaltauduin katsomaan Seviä silmiin, näin tämän katseessa jotain, mitä en ollut odottanut näkeväni. Oliko se ehkä pelkoa?

Vedin kiivaasti henkeä.

”Oliko se, mitä luulen sen olevan”, kysyin ääni väristen.

Sev ei vastannut. Hän vain katsoi minua hievahtamatta silmiin.

”Oliko se pimeän piirto?” jatkoin.

Ei edelleenkään vastausta. Sitten Sev viimein avasi suunsa. Epäröiden ja pitkän harkinnan jälkeen.

”Bethy...” Sev kuiskasi.

”Selitä”, pyysin.

”Minä... minä en voi...” Sev yritti. ”Sinä et... kuitenkaan ymmärtäisi...”

”Yritä”, kehotin, mutta Sev vain laski katseensa alas ja pudisteli päätään.

”Sinun täytyy luottaa minuun, Sev”, totesin hiljaa. ”Olen sinun vaimosi.”

Se sai Sevin taas katsomaan minua silmiin.

”Olen pahoillani, Bethy...” Sev kuiskasi.

”Miksi, Sev, miksi?” tahdoin tietää.

”Minä...” Sev aloitti, ”en tiedä.”

”Minä en ymmärrä sinua”, totesin ja nousin lähteäkseni.

”Mihin sinä menet?” Sev kysyi ja tuijotti minua ehkä hieman... peloissaan, jos se nyt sitä oli.

”Minä lähden”, ilmoitin.

”Lähdet?” Sev hämmentyi. ”Minne? Miksi? Mitä – Bethy, minä...”

”Niin mitä?” kysyin. ”Minä lähden. Kuten sanoin, en ymmärrä sinua. En ymmärrä, miksi olet liittynyt heihin.”

Lähdin huoneesta. Kuulin Sevin ponkaisevan pystyyn ja kiiruhtavan perääni. Painoin käteni jo ovenkahvalle, kun Sevin käsi ilmestyi siihen estämään minua.

”Älä mene”, Sev pyysi.

”Anna minulle yksikin syy, miksi en menisi”, tuhahdin ja käännähdin katsomaan häntä.

”Koska minä... minä...” Sev yritti.

”Koska sinä mitä?” kysyin. ”Koska et olekaan oikeasti yksi heistä? Koska olet komennuskirouksen alaisena?”

”Ei, Bethy”, Sev huokaisi. ”Minä vain... sinä et ymmärrä.”

”Siinä se”, tokaisin. ”Itsekin myönsit sen. Minä en ymmärrä. Minun ei siis ole mitään järkeä asua kanssasi tai olla edes naimisissa, koska minä en ymmärrä sinua.”

Käännyin avatakseni oven ja lähteäkseni, mutta Sevin käsi oli yhä siinä estämässä minua. Käännyin takaisin katsomaan Seviä.

”Päästä minut”, käskin.

”En”, Sev sanoi päättäväisesti.

”Päästä minut”, toistin, tällä kertaa hieman painokkaammin.

”En.”

”Olisitko niin ystävällinen ja päästäisit minut?”

”En.”

”Ja miksi et?”

”Minä vain...” Sev yritti toistamiseen. ”Et sinä ymmärtäisi...”

”Auta minua sitten ymmärtämään”, huokaisin ja pyöräytin silmiäni.

Töytäisin Sevin sivuun ja menin olohuoneeseen, jossa rojahdin sohvalle istumaan. Hetken kuluttua Sev tuli perässäni ja jäi seisomaan takan eteen kädet selän takana.

”Olin niin typerä”, Sev aloitti. ”Kouluaikoina parhaimmat ystäväni olivat niitä, joista tuli kuolonsyöjiä. Oli siis itsestäänselvyys, että liittyisin kuolonsyöjiin. Sen teinkin, heti päästyäni koulusta.”

”Mutta minä en koskaan -” aloitin, mutta Sev vaiensi minut kädenheilautuksella.

”Sitten tapasin sinut”, Sev jatkoi. ”Se muutti kaiken. Aloin jo miettiä, miksi koskaan edes oikeastaan liityin heihin. Rakastin sinua. Ja rakastan edelleen, Bethy.”

Viimein Sev kääntyi katsomaan minua.

”Mutta pimeän lordi oli voimakas”, Sev sanoi. ”Hän piti minua yhä otteessaan. Erään kerran, hieman alle kaksi vuotta sitten satuin kuulemaan erään keskustelun. Dumbledoren ja Sibyllan välillä. Sibylla lausui ennustuksen, aivan oikean sellaisen. Minä kuulin siitä alkuosan ennen kuin paljastuin. Menin ja kerroin kaiken kuulemani pimeyden lordille. Hän alkoi jahdata Pottereita, koska uskoi ennustuksen tarkoittavan heidän poikaansa. Tajusin tehneeni elämäni suurimman virheen. Menin Dumbledoren puheille, pyysin häntä piilottamaan heidät. Annoin Dumbledorelle itseni vastapalveluksena. Tein sen kaiken vain sinun vuoksesi, Bethy. Koska olit ystävä heidän kanssaan.”

Vai koska rakastit Lilyä? ajattelin.

”Mutta heidät löydettiin”, totesin kylmästi. ”Tiedät-kyllä-kuka löysi Lilyn ja Jamesin ja tappoi heidät. Ja yritti tappaa Harryn, mutta tuhoutuikin itse. Ja sitten Sirius joutui Azkabaniin, koska hänet leimattiin syylliseksi siihen, että Lily ja James kuolivat. Tiedän kyllä tarinan lopun, Severus.”

Sev hätkähti kuin häntä olisi tökätty veitsellä kylkeen. Hän ei selvästikään ollut tottunut siihen, että kutsuin häntä Severukseksi enkä Seviksi.

”Mutta sinä kerroit ennustuksesta”, jatkoin ja tuijotin Seviä tiukasti. Hän vältteli katsettani. ”Jos et olisi tehnyt sitä, he eivät olisi kuolleet.”

”Juuri tätä minä tarkoitin”, Sev puolustautui. ”Sinä et ymmärrä.”

”Älä hoe tuota samaa koko ajan!” huudahdin ja ponkaisin ylös. ”Minä ymmärrän aivan tarpeeksi hyvin! Sinun vuoksesi Lily ja James kuolivat! Sinun vuoksesi pikku-Harrysta tuli orpo! Sinun vuoksesi Sirius istuu nyt Azkabanissa!”

”Minun vuokseni?” Sev hämmentyi. ”Musta itse kavalsi heidät pimeän lordille!”

”SITÄ SIRIUS EI OLISI IKIMAAILMASSA TEHNYT!” huusin. ”SIRIUS EI OLISI PETTÄNYT HEITÄ!”

”Musta oli heidän salaisuudenhaltijansa!” Sev yritti.

”Mistä tiedät, etteivät he vaihtaneet?” kysyin. ”Salassa, kenenkään tietämättä?”

”Miksi olisivat?” Sev kysyi. ”He luottivat Mustaan.”

”Juuri sen vuoksi”, totesin. ”Sirius oli Jamesin paras ystävä, joten olisi kai aivan ilmeistä, että hänestä tulisi myös heidän salaisuudenhaltijansa. Joten he aivan hyvin olivat voineet vaihtaa Siriuksen johonkin... ei niin helposti arvattavissa olevaan...?”

”Keneen muka?” Sev kysyi ja kohotti toista kulmakarvaansa.

”Vaikkapa johonkin...” pohdin. ”En minä tiedä... mutta vaikkapa... Peteriin...?”

”Piskuilaniin?” Sev katsoi minua tyrmistyneenä.

”Miksei?” totesin. ”Kukaan tuskin epäilisi Peteriä heidän salaisuudenhaltijakseen. Se kävisi järkeen...”

”Musta tappoi Piskuilanin”, Sev sanoi. ”Ja kaduntäyden jästejä.”

”En tiedä sinusta, mutta minä en välttämättä uskoisi Siriuksen tappaneen jästejä”, sanoin. ”Sirius vihasi perhettään, jonka mielestä vain puhdasveriset velhot olivat ihmisiä. Ei Sirius olisi tappanut jästejä. Peterin ehkä... Jos Peter tosiaan oli heidän salaisuudenhaltijansa ja kavalsi heidät, Sirius olisi voinut tappaa hänet. Kostona parhaan ystävänsä kuolemasta.”

”Mutta hän tappoi silti”, Sev tokaisi. ”Tappoi. Eikä vain tappanut vaan tuhosi. Ja nyt hän on Azkabanissa istumassa tuomiotaan.”

”Kuten sinunkin pitäisi...” mutisin.

”Mitä sinä sanoit?” Sev kysyi.

”Että siellä sinunkin kuuluisi olla!” tiuskaisin. ”Sinun vuoksesi Lily ja James ovat kuolleet! Etkö käsitä! Jos et olisi kertonut ennustuksesta, he voisivat yhä elää!”

”Mutta pimeän lordin mahti -” Sev yritti.

”Hiiteen pimeän lordit ja hänen mahtinsa!” huusin. ”Tässä on nyt kyseessä Lilyn ja Jamesin kuolema! Sinä olisit voinut tehdä jotain muuta kuin mennä hänen luokseen kielimään, mitä olit kuullut! Olisit voinut vaikka paeta! Se on aivan helvetin sama minulle, mitä olisit tehnyt, kunhan et vain niin kuin teit! Nyt he ovat kuolleet! Poissa! Tajuatko?! Poissa! Eikä Harry saa elää normaalia lapsuutta, koska hänen vanhempansa ovat kuolleet! Ja he ovat kuolleet, koska sinä teit, mitä teit!”

Hämärässä valossa huomasin Sevin silmien kimaltavan. Se ei kuitenkaan liikuttanut minua lainkaan.

”En myönnä, että olisin ylpeä itsestäni”, Sev mutisi. ”Kuten jo sanoin, se oli elämäni suurin virhe. Mutta se kaikki on nyt mennyttä.”

”Mennyttä?” sanoin kylmästi. ”Mennyttä? Sanoitko sinä, että mennyttä? Ja ei, tällä kertaa minä en ole ymmärtänyt väärin. Ymmärsin varsin hyvin, mitä sanoit. Mutta minä en tajua – en kertakaikkiaan tajua – sinua! Mitä sinulle on käynyt? Missä välissä sinusta on tullut tuollainen? Käsitän nyt kuitenkin, miksi sinun vasen käsivartesi on aina ollut siteen peitossa! Koska et ole tahtonut minun tietävän! Tämä oli nyt tässä! Minä lähden!”

Menin huoneeseemme ja otin esille matka-arkkuni. Sitten taikasauvaa apuna käyttäen keräsin kaiken omaisuuteni matka-arkkuun. Raahasin arkun perässäni olohuoneen läpi eteiseen. Seviä ei näkynyt enää missään. Painoin käteni ovenkahvalle.

”Sinä siis tosiaan lähdet”, kuulin Sevin äänen varjoista.

”Niin lähden. Ja haen Amandan mukaani”, totesin kylmästi, avasin oven ja astuin ulos, kylmään tuuliseen ja sateiseen ilmaan. Paiskasin oven kiinni takanani. Kävelin kadulle, enkä edes kääntynyt katsomaan taakseni, vaikka kuulin oven taas avutuvan ja Sevin tulevan rappusille.

”Bethy”, kuulin Sevin kuiskaavan.

Minua ei kiinnostanut. Puristin tiukasti matka-arkkuni kahvaa ja kaikkoonnuin.


**


Hetkeä myöhemmin seisoin Malfoyn kartanon edessä. Koputin ovelle ja vain parin sekunnin kuluttua ovi avautui.

Peräännyin pari askelta nähtyäni Cissyn. Cissy muistutti lähinnä haamua. Hänen kasvonsa olivat valkoiset, silmänaluset punaiset ja turvonneet ja huulet vapisivat. Kädessään Cissy puristi tiukasti nenäliinaa.

”Bethy, luojan kiitos!” Cissy henkäisi ja halasi minua lujasti.

”Mikä hätänä, Cissy?” kysyin ja silittelin rauhoittavasti hänen selkäänsä. ”Mitä on tapahtunut?”

”Bella...” Cissy nyyhkytti. ”Hän on... hänet on...”

Cissyn ääni särkyi. Minut valtasi kauhu. Mitä Bellasta? Mitä hänelle oli käynyt? Oliko hän kenties... En voinut edes ajatella loppuun.

Kun Cissy viimein hieman rauhoittui siirryimme sisään. Menimme olohuoneeseen, jossa Cissy viittasi minut sohvalle istumaan. Tartuin Cissyä ranteesta ja puolittain pakotin hänet istumaan viereeni.

”Mitä Bellasta?” kysyin ja koetin pysyä rauhallisena.

”Hän... hänet on viety Azkabaniin...” Cissy sai sanottua, kunnes puhkesi taas kyyneliin.

”Mitä?!” kiljahdin ja ponnahdin saman tien jaloilleni. ”Bella?! Miksi?!”

Cissy pyöritteli päätään. Ymmärsin kyllä, ettei hän kyennyt vastaamaan. Mutta silti! Bellako Azkabaniin?

Lucius tuli juuri silloin huoneeseen, joten hyökkäsin kysymysteni kanssa hänen kimppuunsa.

”Miksi Bella on Azkabanissa?” tivasin. ”Kuka hänet vei sinne? Milloin?”

”Me...” Lucius änkytti. ”Me emme oikeastaan tiedä...”

”Oikeastaan?” kysyin. ”Kerro edes, mitä tiedät.”

”Toffee tuli tänne tänä aamuna”, Lucius aloitti. ”Hänen mukanaan oli joitain... joitain auroreita, en tunnistanut. He kysyivät Bellaa ja sanoivat, että hän olisi syyllinen johonkin, en tarkalleen ottaen tajunnut mihin. He selittivät jotakin... jotakin Rodolphuksesta.”

”Rodolphuksesta?” hämmästyin. ”Mutta Rodolphushan kuoli jo aikoja sitten!”

”Niin”, Lucius totesi. ”He kuitenkin sanoivat kai jotain siihen suuntaan, että Bella olisi tappanut Rodolphuksen käyttäen anteeksiantamatonta kirousta ja saisi näin menolipun Azkabaniin. Eikä paluulippua olisi. Hän tietenkin vakuutti syyttömyyttään, ja me tuimme häntä. Mutta he eivät uskoneet. He veivät Bellan, joutuivat tainnuttamaan hänet, että saivat lähtemään. Bella näet tappeli vastaan. He siis veivät hänet – oikeudenkäyntiin, niin he taisivat puhua keskenään. Siinä se taas nähtiin, se oikeudenkäynti nimittäin, heittivät syyttömän vankilaan.”

Niin kuin Sirius, ajattelin.

”Eikö Bella ole saanut jo kärsiä tarpeeksi?” kysyin kyyneleet silmissä. ”Pitikö tämäkin vielä tehdä hänelle? Eikä Bella sitäpaitsi edes tappanut Rodolphusta. Se loitsu vain jotenkin... kimposi takaisin. Ei Bella tehnyt mitään. Bella oli valmis kuolemaan, mutta... Tämä ei voi olla totta!”

Lysähdin takaisin sohvalle istumaan. Cissy itki yhä.

”Me emme tiedä, mitä silloin tapahtui”, totesin. ”Silloin Himalajalla. Vain Bella itse tietää. Mutta meidän on jotenkin selvitettävä, miksi kävi kuten kävi. Meidän on saatava Bella vapaaksi.”

Cissy kohotti katsettaan.

”Miten me voimme...?” hän kysyi.

”En tiedä”, sanoin. ”Mutta se meidän on tehtävä. Minä tahdon ystäväni takaisin.”

Cissy ja Lucius nyökyttelivät myöntyvinä.

”Ja jos se vain teille sopii niin jäisin mielelläni tänne”, lisäsin.

”Paremmin kuin hyvin”, Lucius sanoi. ”Tervetuloa. Mutta mihin sinä olet Sevin jättänyt?”

”Hän jäi, minä lähdin”, tokaisin. ”Tuli pieniä mutkia matkaan, joten pidin parhaimpana häipyä... Tiesittekö te, että hän on kuolonsyöjä?”

Cissy kalpeni entisestään, jos se enää oli edes mahdollista. Lucius katsoi minua kuin tärähtänyttä.

”Kuolonsyöjäkö? Severusko?” Lucius kuiskasi.

”Niin”, sanoin. ”Näin hänen piirtonsa. Hän koetti selittää, miksi liittyi heihin. Sanoi, ettei ollut enää. Mutta hän oli jo tehnyt jotain: hänen vuokseen Lily ja James kuolivat.”

Cissy ja Lucius katsoivat minua kysyvästi.

”Hän oli kuullut Sibyn ja Dumbledoren keskustelun”, kerroin huokaisten. ”Siby oli ennustanut. Sev oli kuullut osan siitä, mutta paljastui. Hän kertoi kaiken kuulemansa kuitenkin tiedätte-kyllä-kenelle. Tämä uskoi ennustuksen koskevan Harrya ja alkoi etsiä heitä. Sev kertoi siinä vaiheessa tajunneensa virheensä ja menneensä Dumbledoren puheille. Dumbledore piilotti heidät, mutta joku kavalsi heidät, ja heidät tapettiin. Olen niin vihainen Seville. Jos hän ei olisi kertonut ennustuksesta, Lily ja James olisivat vielä hengissä.”

Cissy puristi sohvan käsinojaa. Lucius tuijotti takkaan.

”Mutta kai Amanda on täällä?” kysyin äkisti.

”Tietenkin”, Cissy vastasi. ”Hän nukkuu Bellan huoneessa.”

”Minä menen sinne”, ilmoitin. ”Ja sitten painun varmaan nukkumaan.”

Cissy ja Lucius nyökkäsivät.

Poistuin huoneesta ja kiiruhdin portaat ylös. Juoksin pitkin pitkää käytävää, kunnes lopulta päädyin Bellan huoneen ovelle. Avasin oven ja astuin sisään huoneeseen.

Ei ollut epäilystäkään siitä, että huone tosiaan oli Bellan. Yhtä sekaisin kuin Bellakin. En voinut estää pientä hymyä nousemasta huulilleni. Huoneen seinustalle ikkunan alle oli raivattu tilaa pienelle sängylle. Sängyssä nukkua tuhisi pieni vuoden ikäinen tyttölapsi, jonka ihmeen pitkät punaiset hiukset valuivat tämän vaaleille kasvoille, kun tämä nukkui siinä niin tyytyväisenä ja autuaan tietämättömänä maailman murheista.

Suljin oven ja astelin pienen sängyn luo. Kumarruin sen ylle ja silitin tytön pehmeää poskea.

”Ei mitään hätää, Amanda”, kuiskasin. ”Äiti on nyt tässä.”
« Viimeksi muokattu: 26.02.2011 16:46:01 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kerran, K13 (II osa, prologi)
« Vastaus #30 : 26.02.2011 17:01:56 »
Noooo! (dramaattista huutoa)

Bellatrix joutu Azgabaniiin, ei hyvä ja Sev jäi kiinni, tätä mä odotin.
Tykkäsin kovasti luvusta ja odottelen jatkoa.

Kiitellen ja kumarrellen,
Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran, K13 (II osa, luku 2/8)
« Vastaus #31 : 05.03.2011 14:44:45 »
Natural ja Beatrice: Kiitän tuhottomasti jälleen kerran. Ja miehän lupailin, että tokassa osassa sattuu ja tapahtuu kaikennäköstä dramaattista, joten pitihän nyt jotain keksiä. Ehkä siitä vielä yli päästään, et Bells on Azkabanissa. Niin ja pitihän sen Sevinkii kiinni jäädä, ei kaikki saa päättyä liian onnellisesti. Tätä menoa mä varmaan tapatan kaikki hahmot loppua kohden tai jtn

A/N: Ja uutta lukua pukkaa jälleen. Hiukka lisää draamaa vielä



Luku 2
Valhetta kaikki



Heräsin, kun nousevan auringon säteet osuivat silmiini. Katselin hetken aikaa ympärilleni, kunnes tajusin, missä olin. Olin illalla nukahtanut päivävaatteissa Bellan sängylle katsellessani samalla nukkuvaa tytärtäni. Kierähdin kyljelleni vain nähdäkseni hänen nukkuvan yhä. Tyttö nukkui sormi suussaan, enkä voinut estää huokausta karkaamasta huuliltani. Miten joku voikin olla noin suloinen?

Eilinen paha tuuleni oli tipotiessään. Jäljellä oli vain surua. Olo oli jotenkin tyhjä ja ontto. Johtuiko se Sevistä? Olisiko minun sittenkin pitänyt jäädä?

Ei, päätin. Tyttäreni tarvitsee minua. Cissy ja Lucius tarvitsevat minua. Meidän täytyy auttaa Bellaa. Bella on syytön.

Aloin pohtia mielessäni erinäisiä asioita, miten voisimme todistaa Bellan syyttömyyden. Ensimmäisenä mielessäni kävi varhennum loitsuimes, jonka hylkäsin heti, sillä tuskin kukaan jaksaisi etsiä niin kauaa, monen vuoden takaa. Ties miten monta taikaa sillä sauvalla oli tehty sen päivän jälkeen. Yritin pohtia pääni puhki, mutten silti saanut mitään ajatusta.

Ajatukseni keskeytti koputus ikkunassa. Kohotin katseeni ja näin pienen pöllön ikkunan takana. Nousin ylös ja laskin sen sisään. Pöllö lehahti sängylle ja ojensi koipeaan minulle. Otin pergamentinpalan sen jalasta. Taittelin lapun auki. Kirje oli lyhyt.


Tulkaa kotiin. Kaipaan teitä. Sev.


Tuijotin tekstiä pitkään. Tulkaa kotiin. Miten hän kehtasi? Kaiken sen jälkeen! Otin taikasauvani ja sitä näpäyttämällä sytytin pergamentin tuleen. Katselin, kun se paloi tuhkaksi.

”Minulla ei ole sinulle uutta viestiä vietäväksi”, sanoin pöllölle, joka lehahti ikkunasta ulos.

Kävelin sulkemaan ikkunan, ja siihen ääneen taisi Amandakin herätä. Hän katsoi minua tummilla silmillään.

”Huomenta kultaseni”, hymyilin ja nostin Amandan syliini. ”Nukuitkin oikein pitkät unet. Monta monituista tuntia. Onko sinulla nälkä?”

Amanda nyökkäsi. Lähdimme yhdessä alakertaan ruokailusaliin. Cissy ja Lucius olivat siellä jo Dracon kanssa.

”Huomenta”, sanoin.

”Huomenta”, Lucius totesi lehtensä takaa.

”Huomenta”, Cissy sanoi ääni väristen.

Cissy koetti saada Dracoa syömään aamupuuroaan, mutta poika itsepintaisesti kieltäytyi syömästä.

”Bella-täti!” Draco ilmoitti kovaan ääneen. ”Tahtoo Bella-tätin!”

”Voi kulta, kun Bella-täti ei nyt voi tulla”, Cissy sanoi ja hänen äänensä värisi jo siihen malliin, että hän kohta purskahtaisi taas itkuun.

Lucius laski hiukan lehteään ja kurtisti kulmiaan.

”Syö puurosi, poika”, Lucius kehotti. ”Sitten kasvat isoksi ja vahvaksi.”

Draco kieltäytyi edelleen syömästä.

”Bella osasi taivutella hänet syömään”, Cissy huokaisi. ”En tiedä miten, mutta hänellä oli omat keinonsa. Draco suorastaan palvoi häntä. Mutta nyt...”

Kyyneleet valuivat taas Cissyn poskille. Cissy painautui Luciusta vasten, joka silitteli tämän hiuksia. Dracoa koko homma tuntui kummastuttavan.

”Äiti ikkee”, Draco totesi. ”Miksi äiti ikkee?”

”Koska äidillä on ikävä Bella-tätiä”, vastasin.

Vasta nyt Draco huomasi minut, sillä hänen ilmeensä kirkastui.

”Betty-täti!” Draco kiljahti niin innoissaan, että melkein kaatoi puuronsa.

Mutta sitten hänen ilmeensä muuttui mietteliääksi.

”Mittä Bella-täti?” Draco kysyi.

”Bella-täti on kaukana poissa”, totesin. ”Eikä hän varmaan tule tänne pitkään aikaan.”

Draco näytti myrtyneeltä. Istuuduin tuolille Dracon viereen Amanda sylissäni.

”Jos et syö puuroasi, saako Amanda syödä sen?” kysyin.

”Ei!” Draco kielsi.

”Miksei?”

”Kotka te on minun!”

”Mutta jos sinä et syö sitä niin...?”

”Kyllä työn! Titten minutta tulee ito ja vahva niin kuin itittä!”

”No mikset sitten syö sitä, kun äiti yrittää sitä sinulle syöttää?”

Draco vaikeni ja katsoi mietteliäänä ja vakavana äitiään. Se sai hymyn huulilleni. Poika oli niin tosissaan.

”Cissy”, totesin. ”Dracolla taitaa olla nälkä.”

Cissy katsoi minua hämmentyneenä ja siirsi sitten katseensa Dracoon.

”Minulla on nälkä”, Draco pamautti.

Cissy näytti puulla päähän lyödyltä.

”Mitä sinä teit hänelle?” Cissy hämmästyi. ”Hän ei ole varmaan ikinä sanonut, että hänellä on nälkä. Et kai vaan käyttänyt komennuskirousta?”

”En tietenkään”, hymähdin. ”Kysyin vain, että jos hän ei syö itse puuroaan, saisiko Amanda syödä sen. Hän vastasi kieltävästi ja sanoi, että hänen täytyy itse syödä puuronsa, jotta hänestä tulisi yhtä iso ja vahva kuin isästä.”

”Olet uskomaton”, Cissy huoahti ja alkoi syöttää Dracoa.

Minä otin Amandalle puurokulhon ja aloin syöttää tätä. Amanda söi hyvällä halulla ja nopeasti. Hän ja Draco olivat syöneet puuronsa lähestulkoon samaan aikaan.

Kun aamiainen oli ohi, ovelle koputettiin. Lucius meni avaamaan ja kuulin hänen juttelevan jonkun kanssa. Luulin arvaavani, kenelle se toinen ääni kuului.

”Dobby?” kysyin kotitontulta, joka juuri silloin tuli keittiöön. ”Kävisitkö vilkaisemassa, kenen kanssa Lucius puhuu?”

Dobby katosi siinä hetkessä ja saapui taas takaisin muutaman sekunnin kuluttua.

”Ovella on herra Kalkaros”, Dobby sanoi.

Nousin ylös Amanda edelleen sylissäni.

”Menemme Bellan huoneeseen”, ilmoitin Cissylle. ”Jos jotain on niin löydätte meidät sieltä.”

Cissy nyökkäsi.

Kiiruhdin portaat ylös ja käytävää pitkin Bellan huoneeseen. Kun pääsimme sinne, suljin oven, nojauduin sitä vasten ja päästin syvän huokauksen.

Kuulin ääniä ulkoa. Menin ikkunalle, mutten nähnyt ketään. Tajusin kutitenkin äänien tulevan portailta. Raotin hieman ikkunaa, jotta kuulisin keskustelun paremmin.

”Olet toivottoman huono valehtelija, Lucius. Sinusta näkee pienimmätkin valheet.”

”Valheet? En minä valehtele.”

”Sen näkee, Lucius. Ja sinä valehtelet minulle juuri nyt. Bethy on täällä. Missä hän on? Päästä minut sisään. Minun täytyy puhua hänen kanssaan.”

”Et sinä voi. Mene pois, Severus. Bethy ei tahdo puhua kanssasi.”

”Ehkä ei, mutta minä tahdon puhua hänen kanssaan.”


Kuului pieniä kamppailun ääniä, jotka päättyivät siihen, että ulko-ovi läimäistiin kiinni. Tiesin Sevin päässeen sisään.

Suljin ikkunan. Laskin Amandan Bellan vuoteelle ja istuuduin itse tytön viereen. Tyttö nauroi ja jokelteli ja sai minut hymyilemään.

Sitten ovi aukeni. Vaikken vilkaissutkaan sinne, tiesin Sevin seisovan siellä. Kuulin toisenkin henkilön ilmestyvän siihen.

”Yritin kyllä estää, Bethy”, Lucius huohotti. ”Mutta hän... hän tuli väkisin...”

”Kiitos, Lucius”, totesin katse edelleen tiukasti Amandassa. ”Voit mennä.”

Kuulin Luciuksen poistuvan ja Sevin astuvan hieman epäröiden huoneeseen.

”Bethy, minä...” Sev aloitti, ”minä olen pahoillani. Tiedän, että on minun syyni, että he kuolivat. Olin typerä, kun kerroin ennustuksesta pimeän lordille. Olin typerä jo siinä vaiheessa, kun liityin hänen riveihinsä.”

Pysyin vaiti. Tunsin, kuinka Sev liikehti vaivaantuneena.

”Tiedän myös, ettei se ole mennyttä”, Sev jatkoi. ”Olit heidän ystävänsä ja he ovat ikuisesti poissa.”

Oli yhä hiljaista.

”Tahdoin vain sanoa, että ymmärrän sinua”, Sev totesi. ”Tuntuu pahalta menettää rakkaitaan. Tajusin sen vasta eilen lähtösi jälkeen. Se tuntui niin pahalta. Se sattui. Aloin miettiä, miltä tuntuisi, jos sinua ja Amandaa ei enää olisikaan. Ymmärrän sinua, Bethy... Olen niin pahoillani... Tulkaa kotiin...”

”Ei, et sinä ymmärrä”, totesin kylmästi ja käänsin viimein katseeni Seviin. ”Sinä et tiedä, miltä tuntuu menettää ystäviään. Sinä voit vain kuvitella sen kivun, etkä silti osuisi edes lähelle oikeaa. Sinullahan ei ole koskaan ollut aitoja ystäviä. Minä olen menettänyt useita ystäviäni. Lily ja James ovat kuolleet! Sirius istuu Azkabanissa takuuvarmasti syyttömänä! Paras ystäväni Bellakin on Azkabanissa! Syyttömänä hänkin! Siby sentään on vielä hengissä! Ihme ettei tiedät-kyllä-kuka tappanut häntäkin, kun kerroit hänelle ennustuksesta! Remus on yhä hengissä, mutta masentunut Lilyn, Jamesin, Siriuksen ja Bellan vuoksi! Cissy ja Luciuskin ovat yhä täällä, mutta tiedätkö sinä lainkaan, millaista on seurata vierestä heidän kärsimystään! Bella oli heille rakas ja tärkeä, etenkin Cissylle, ja nyt tämä istuu vankilassa rikoksesta, jota ei ole edes tehnyt! Sinä et tiedä, miltä se tuntuu!”

”Olet oikeassa”, Sev myönsi. ”En tiedäkään. Voin vain kuvitella.”

”Jos sinulla ei muuta asiaa ollut niin jätä meidät rauhaan!” käskin.

”Bethy, ettekö voisi tulla kotiin...?” Sev pyysi.

”Emme”, vastasin. ”Mene pois!”

”Bethy, minä -” Sev vielä yritti.

”Häivy!” huusin.

Amanda alkoi itkeä sängyllä ja nostin hänet syliini. Ehdin vain nähdä Sevin mustan kaavun hulmahtavan, kun hän kääntyi ja lähti ovelta. Hetkeä myöhemmin näin hänen kävelevän ulkona poispäin kartanolta.


**


Kesti vain pari minuuttia niin Amanda oli nukahtanut uudestaan, tällä kertaa vain syliini. Kannoin hänet alakertaan olohuoneeseen, jossa Lucius istui lukemassa yhä lehteään ja Cissy katseli, kuinka Draco leikki lattialla leluillaan. Meidät havaitessaan Lucius kohotti katseensa lehdestään.

”Bethy”, Lucius aloitti. ”Yritin tosissani estää häntä, mutta hän vain tuli. En mahtanut mitään.”

”Tiedän”, sanoin ja istuuduin yhteen nojatuoleista. ”Ei se mitään. Hän yritti vain selitellä eilisiltaista käytöstään ja saada meitä palaamaan kotiin. Käskin hänen häipyä ja jättää meidät rauhaan. Toivottavasti hän myös tekee sen, sillä minä tarvitsen nyt aikaa ajatella. On tapahtunut niin paljon kaikkea...”

Lucius nyökkäsi. Nyt Cissykin viimein käänsi katseensa Dracosta.

”Mutta mitä me voimme tehdä?” Cissy kysyi.

”En tiedä vielä”, totesin. ”Mutta yritän keksiä jotain.”

Yritin keksiä jotain, millä voisin auttaa Bellaa ja Siriusta, mutta jostain syystä ajatukseni harhailivat jatkuvasti Seviin. Hän oli näyttänyt niin epäröivältä ja katuvalta. Mutta mistä tiesin, näyttelikö hän? Luottiko Dumbledore häneen todella? Koska jos luotti niin...

En tarvitse häntä mihinkään, ajattelin. En tarvitse. En tarvitse. Minä selviydyn kyllä. Minulla on ystäviä apunani. Minulla on Amanda. Minä selviydyn tästä kaikesta. Minun täytyy nyt vain keksiä keino vapauttaa Bella ja Sirius.

”Tietääkö kumpikaan teistä, pääseekö Azkabaniin vierailemaan?” kysyin äkisti.

Cissy ja Lucius tuijottivat minua kuin hullua.

”V-vierailemaan...?” Lucius viimein sai sanottua. ”Kai sinne pääsee, mutta... En suosittelisi... Ankeuttajat näet...”

”Viis minä ankeuttajista”, totesin. ”Tahtoisin tavata Bellan ja Siriuksen.”


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kerran, K13 (II osa, luku 2/8)
« Vastaus #32 : 05.03.2011 18:34:45 »
Hoo, kiva luku ja tykkäsin.
Vähämä ootan jatkoa ja jännää kohtaa loppu.

Odotellen ja kumartaen + kiittäen,
Natural

P.S Rakentava karkas


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran, K13 (II osa, luku 3/8)
« Vastaus #33 : 12.03.2011 21:29:33 »
Beatrice: Jooooo, draamaa. Ihmissuhdedraama on draamoista parasta :) Kiitokset
Natural: Hoo, kai se sitten loppui jännää kohtaan. Kiitän kommentista :)

A/N: Ja nyt  juuri tajusin, että voisin laittaa jatkoa tähän. Niin ja mä olen sitten omituinen höpöttäjä ja ihme hiippari ja Natural on alieni ;)



Luku III
Azkaban



Viikkoa myöhemmin minua vietiin kohden Azkabanin vankilaa. Se oli käynyt nopeammin ja helpommin kuin olin kuvitellut. Olin vain ilmoittanut ministeriöön, että tahtoisin vierailla Azkabanissa, jos saisin vaikka uutta tietoa Bellan ja Siriuksen syyllisyydestä rikoksiin. Se tepsi ja nyt olin matkalla kohti Azkabania.

Sinne päästyäni minut valtasi välittömästi se tunne, että maailmasta katosi kaikki onnellisuus. Loihdinkin suojeliuksen ja välittömästi lämpö palasi ruumiiseeni.

Suunnistin pitkin käytäviä suojelius-naali perässäni, kunnes näin eräässä sellissä sen toisen, jota olin tullut etsimään.

Sirius oli laihtunut. Hänen hiuksensa olivat likaiset ja takussa. Silmät olivat painuneet syvälle kuoppiinsa ja niiden alla oli tummat varjot. Risaiset vaatteet roikkuivat hänen yllään, kun hän istui selkä kylmää kiviseinää vasten.

”Sirius!” henkäisin.

Sirius kohotti katseensa ja näki minut. Hän kiiruhti sellin ovelle, jonka eteen minä olin polvistunut.

”Bethy”, Sirius sanoi käheällä äänellä ja pujotti kätensä kaltereiden välistä. Tartuin hänen käsiinsä ja hätkähdin. Siriuksen kädet olivat jääkylmät.

”Mitä sinä täällä teet?” Sirius kysyi.

”Tulin tapaamaan sinua”, vastasin.

”Minua?” Sirius varmisti.

”Niin”, myönsin. ”Ja Bellaa.”

”Bellaa...” Sirius mietti. ”Sinun ei ehkä kannata.”

”Miksei?” kysyin.

”Hän ei ole oikein kunnossa”, Sirius sanoi. ”Hän menee koko ajan vain huonommaksi. Hän... hän on sekoamassa.”

”Menen silti tapaamaan häntä”, totesin. ”Mutta ennen sitä, Sirius, sano minulle, että olet syytön kaikkeen siihen, mistä sinua syytetään.”

”Minä olen”, Sirius myönsi. ”En kavaltanut Lilyä ja Jamesia. En tappanut niitä jästejä. En tappanut edes Peteriä.”

”Peterhän kavalsi heidät?” varmistin. ”Hänhän oli heidän salaisuudenhaltijansa?”

”Mistä sinä...?” Sirius hämmästyi. ”Kuinka...?”

”Pelkkää arvausta”, sanoin. ”Te teitte sen salassa. Vaihdoitte hänet salaisuudenhaltijaksi. Hän kavalsi heidät. Mutta jos et tappanut Peteriä niin...”

”Hän ei ole kuollut, Bethy”, Sirius kertoi. ”Hän räjäytti kadun, jolloin ne jästit kuolivat. Sitten hän leikkasi itseltään sormen irti ja muutti muotoaan. Peter on animaagi, kuten minä ja Jameskin olimme, Bethy. Hän osaa muuttua rotaksi.”

”Minä tiesin sen”, kuiskasin helpottuneena. ”Tiesin, että olet syytön kaikkeen. Sirius, me hoidamme sinut ulos täältä. Me todistamme sinut syyttömäksi. Minä lupaan sen, Sirius.”

Sirius katsoi minua hellästi ja silitti poskeani. Sitten nousin ylös lähteäkseni ja päästin irti Siriuksen kädestä.

”Minä menen nyt”, sanoin. ”Mutta me näemme vielä. Pääset vapaaksi. Minä teen kaikkeni, jotta se onnistuu. Sitä odotellessasi sinun täytyy muistaa vain yksi asia.”

”Mikä se on?” Sirius kysyi.

”Että sinä olet syytön, Sirius”, vastasin. ”Se on onnellinen muisto. Muista se, Sirius. Minun vuokseni. Lupaa, että muistat sen.”

”Minä lupaan”, Sirius sanoi. ”Minä olen syytön. Bella on tämän käytävän päässä.”

Nyökkäsin Siriukselle ja käännyin lähteäkseni. Juuri silloin käytävän päästä kuului kirkumista. Hätkähdin pelästyksissäni ja vilkaisin Siriukseen. Sirius nyökkäsi.

Kiiruhdin käytävää pitkin. Suojeliukseni seurasi minua. Kun pääsin käytävän päähän kirkuminen lakkasi. Tiesin suojeliukseni tuoneen lämpöä ympärilleen. Bella makasi selällään sellin lattialla ja vääntelehti tuskissaan. Suojeliukseni meni hänen vierelleen, ja välittömästi Bellan liike lakkasi. Hän nousi istumaan ja vilkuili hetken aikaa ympärilleen, kunnes huomasi minut.

”Bethy!” Bella kiljahti.

Polvistuin kaltereiden eteen. Bella tuli eteeni. Hänkin ujutti kätensä kaltereiden välistä, kuten Siriuskin oli tehnyt. Tartuin Bellan käsiin, jotka myös olivat jääkylmät.

”Bethy minä sekoan täällä”, Bella selitti. ”Tämä paikka tekee minut hulluksi. Tahdon pois.”

”Minä tiedän”, sanoin ja koetin nieleskellä kyyneleitä. Bella todella näytti siltä kuin sekoaisi kohta. Tai kuolisi. ”Minä tahdon auttaa sinua, Bella. Tiedän, että olet syytön.”

”N-niin”, Bella nyyhkytti.

”Me aiomme todistaa sen”, kerroin. ”Minä, Cissy ja Lucius. Me kaikki kaipaamme sinua. Mutta kerro minulle, mitä tarkalleen ottaen tapahtui, kun Rodolphus yritti tappaa sinut.”

”M-minä en t-tiedä”, Bella sanoi. ”Hän lausui tappokirouksen, ja näin vihreän valon lähtevän minua kohti hänen taikasauvansa päästä. Sitten välkähti jotain valkoista ja kirous kimposikin takaisin Rodolphukseen. Enempää minä en tiedä, Bethy.”

”Tuossakin oli jo tarpeeksi”, totesin. ”Etkö yhtään osaa arvata, mikä se valkoinen olisi ollut, joka välkähti?”

”En”, Bella pudisteli päätään.

”Voitko antaa sen muistosi minulle?” kysyin.

”Voin”, Bella sanoi. ”Ota se. Ota se itsellesi. Katso se. Auta minut pois täältä.”

”Sen minä teen”, lupasin.

Otin taskusta sekä taikasauvani että pienen lasisen pullon. Pistin taikasauvani kärjen Bellan ohimolle.

”Keskity nyt siihen muistoosi”, pyysin.

Bella sulki silmänsä. Vedin taikasauvaani hieman irti Bellan ohimosta ja näin hopeisen säikeen seuraavan sitä. Vedin vielä pidemmälle ja säie irtosi. Pudotin muiston lasipulloon ja painoin korkin pullon suulle.

”Kiitos Bella”, kiitin. ”Me yritämme parhaamme selvittääksemme kaiken. Tahdomme sinut pois täältä. Minun pitää nyt mennä.”

Koetin nousta lähteäkseni, mutta Bella veti minut takaisin alas.

”Älä mene, Bethy”, Bella pyysi kyyneleet silmissä. ”Jos lähdet, ne tulevat taas. Ne kaikki muistot. En kestä niitä.”

”Sinun täytyy muistaa jotain muutakin”, sanoin. ”Sanon sinulle tämän saman kuin Siriuksellekin. Sinun täytyy muistaa, että olet syytön. Se on onnellinen muisto. Sitä ne eivät voi viedä sinulta pois. Muista se niin pahat muistot eivät tule mieleesi.”

”K-kiitos, Bethy”, Bella nyyhkäisi.

Puristin Bellaa käsistä vielä kerran ja koetin hymyillä kannustavasti. Tuntui kuitenkin kuin hymyni olisi jäänyt vain pingottuneeksi. Bella kuitenkin ymmärsi tarkoitukseni ja laski irti käsistäni.

Nousin ylös ja lähdin. Jätin suojeliukseni Bellan selliin. Tiesin sen katoavan sillä hetkellä, kun astuisin ulos rakennuksesta, mutta se toisi Bellalle edes vähän lohtua ja lämpöä.

Poistuin rakennuksesta ja helpotuksen huokaus karkasi rinnastani.

Azkaban on hirveä, ajattelin. En lähettäisi tuonne edes pahimpia vihollisiani. Tai no, ehkä Rodolphus olisi ansainnut sellin sieltä.
« Viimeksi muokattu: 12.03.2011 21:40:50 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kerran, K13 (II osa, luku 3/8)
« Vastaus #34 : 12.03.2011 21:39:52 »
Jess, jatkoa.

Tykkäsin ihan hirveesti tästä luvusta ja tälleen.

Niin ja mä olen sitten omituinen höpöttäjä ja ihme hiippari ja Natural on alieni ;)
En sitten suotta revennyt tälle :)

Yhden virheen taisin vain hokasta:
Lainaus
”Te teitte sen salassa. Vaihdoitte hänet salaisuudenhaltijaksi. Hän kavalsi heidät. Mutta jo et tappanut Peteriä niin...”
Olisiko 'jos' ? voin kyllä olla väärässäkin :)

Mutta siis: tykkäsin kovasti ja odottelen jatkoa.

Natural alieni kiittää ja kumartaa.


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: Kerran, K13 (II osa, luku 3/8)
« Vastaus #35 : 14.03.2011 19:07:27 »
Oho. Mä en oo pitkään aikaan kattonu tätä sun Kerran-ficciä ja jakoa oli tullut aika paljon sitten edellisen kommenttini... Joka tapauksessa tykkäsin ihan kamalasti! Bella ja Remus yhdessä...  ::) Aika hullu ajatus, mutta tässä se tuntuu toimivan ja hyvin! Mitäs vielä...? Bella-parka ja sirius-parka. Joutua nyt syyttömänä vankilaan. Okei... En keksi muuta kuin, että JATKOA!

Hermione


Lainaus
Tai no, ehkä Rodolphus olisi ansainnut sellin sieltä.

Toi oli muuten hyvä kohta.  ;)

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran, K13 (II osa, luku 3/8)
« Vastaus #36 : 16.03.2011 17:14:11 »
ääh! Se, miten olen jotenkin kierolla tavalla onnistunut missaamaan tämän, on kyllä aika kummallista.. tämähän oli aivan mahtava! hihi, oikeastaan täytyy myöntää, etten paljon muutakaan osaa sanoa kun on sinun ficcisi on kyseessä mutta joo, kiitos todella tästä!

Jotenkin osaat kirjoittaa niin hienoja pätkiä - ei sitä osaa sillä tavalla selittää, mutta ihan kuin vaikkapa elokuvien kohtauksia. Kohtauksien alusta loppuun sellanen hieno tunnelma, ja jotenkin, vaikka et paikkoja niin paljon kuvailekkaan, jotenkin hahmoista ja tapahtumista heijastuu koko pläjäys näytölle sellasena jännänä.

Lainaus
”Minä”, nainen tuhahti.

Toi oli jotenkin tosi hieno. Koko kohtaus loppui jotenkin sillä lailla selkeästi ja pehmeän hätkähdyttävästi, mutta jätti silti koko jutun ihan kysymysmerkiksi.

Lainaus
Bella tarkkaili minua hetken aikaa. Sitten hänen huulilleen levisi hymy.

”No mitä nyt?” tivasin.

”Punastuit!” Bella kiljaisi.

Haha ! :D Tämä oli jollain lailla aivan ihana kohta, ja voin oikein kuvitella, kuinka Bellatrix virnisteli tossa.. :'D hihi. Jotenkin hieman "kummastutti" (mikäkö bellassa voisi vielä kummastuttaa?) tuo Bellan käytös, mutta jotenkin sai hymyn huulille ! :)

hehe, ja Draco oli kyllä tosi suloinen! :') Jotenkin olit saanut noi kohtaukset vielä tolleen "jänniksi", että sekin, kun pitää hilata tuota palkkia alaspäin seuraavaan kohtaukseen, tuntui hirveän pitkältä :D Mutta ah, tämä oli kyllä aivan upea ja oli jotenkin kivaa lukea kerrankin valmis ficci ihan alusta loppuun, eikä se missään vaiheessa oikeastaan kyllästyttänyt. Severus tuli jotenkin ihan uudessa valossa varsin hellyyttävänä.

Ja aaww, jotenkin koko ficciin mahtui ihan mahdottomasti kaikkea - surua, iloa, kaipuuta, hellyytta ja huumoriakin (: Toisen osan ensimmäiset pätkät olivat myös aivan upeita (: On jotenkin hirveän vaikea sanoa mitään erityisen valaisevaa, mutta haluan vain vielä (ehkä miljoonannen kerran) kiittää tästä ficistä ja odotella toiseen osaan lisää jatkoa!


sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran, K13 (II osa, luku 4/8)
« Vastaus #37 : 19.03.2011 10:09:37 »
Natural: No hei siis totta kai sä olet alieni :D Ja mä olen oikeesti omituinen höpöttäjä ja ihme hiippari, se nyt on tullu jo monta kertaa todistettua. Kiitän kommentistasi sekä virheen bongaamisesta
Beatrice: Kiitooos :) Joo, mä oon huomannu ihan saman, että mun ficit sisältää Bellaa, ihan jokainen niistä (ja Natural, tällä kertaa mukaan ei lasketa Lordimme meidän -rukousta!). Joskus voisin koettaa kirjoittaa ficin ilman rakastani, mutten tiedä, mitä siitä sitten tulisi. Yritys on kyllä ollut kova, mutta sanoja en vielä ole saanut aikaiseksi ;)
Hermione: Iso kiitos kommentistasi. Pitää kyl myöntää, et Bella ja Remus on aika jännä paritus, mutta hyvä, jos se mielestäsi toimii ;) Ja joo, munkii käy sääliks Bellaa ja Siriusta - eihän syytöntä nyt saa vankilaan laittaa. Ja Azkabaniin vielä. Niin ja oli tosi kiva, kun lainasit tuon mielestäsi hyvän kohdan, musta on aina ihana kattella, mistä kohdista ihmiset tykkää kaikkein eniten ja näin ja osuuko ne sitten yksiin niitten kohtien kanssa, mistä itte eniten tykkään :)
Lumille: Ooh, kiitos erittäin paljon tosi, tosi pitkästä kommentistasi <3 Mä en ikinä oikeen oo erityisemmin osannu tota paikkojen kuvailua, mut on siis oikeesti hienoa kuulla, että sie näät ne tollasina "elokuvien kohtauksina" hahmojen ja tapahtumien kautta :) No joo, Bellassa ei oikeen voi ainakaan itteeni just mikään kummastuttaa. Mutta ehkä Bella on vielä vähän lapsellinen ;) Heh, hyvä jos olen sinne huumoria onnistunut kirjoittamaan, koska pakko myöntää, etten ole mikään maailman paras huumorin kirjoittaja. Paljon mieluummin kirjoittelen angstia ja draamaa ja muihinkin genreihin aina jollain tavoin onnistun näitä sekoittamaan. Ihan toivotonta, pitäisi joskus edes yrittää kirjoittaa jotain ilman sitä angstia :)

A/N: Koska kaikki ovat kadonneet nukkumassa vielä kymmenen aikaan aamulla ja minulla on tylsää niin aikani kuluksi päätin laittaa tähän seuraavan luvun. Ai miten niin olen muka kipeä, jos menen illalla seittemältä nukkumaan ja herään aamulla puol yheksän?



Luku 4
Hopeinen kaulaketju



Pääsin takaisin Malfoyn kartanolle. Lysähdin nojatuoliin istumaan. Tunsin kuumien kyynelten polttelevan poskiani ja sitten itkin kaiken tuskani pois. Oli ollut niin hirveää nähdä Sirius siinä kunnossa. Ja entä sitten Bella? Jos Bella ei muistaisi, että oli syytön, hän varmasti sekoaisi siellä totaalisesti. Mitä minä sitten tekisin?

Ryhdistäydy nyt, käskin itseäni. Sinun täytyy auttaa heitä. Kerää voimia siihen, älä haaskaa niitä turhanpäiväiseen itkemiseen.

Cissy kyykistyi eteeni ja tarttui käsiini. Hän koetti katsoa minua silmiin. Kun viimein sain hillittyä kyyneleeni, katsoin häntä.

”Se oli kamalaa, Cissy!” henkäisin. ”En tahdo palata sinne enää ikinä! Ja tahdon heidät pois sieltä! Niin pian kuin se vain on mahdollista!”

”Niin”, Cissy kuiskasi.

”Bella tulee hulluksi siellä!” huudahdin. ”Ne ankeuttajat, ne palauttavat hänen mieleensä kaikki ne ikävät muistot! Hän ei kestä elää niitä hetkiä enää uudestaan! Hän tuhoutuu siellä, jos emme auta häntä!”

”Miten me voimme -” Cissy aloitti.

”Minulla on jotain”, sanoin ja kaivoin lasipullon taskustani. Cissy katsoi sitä kummastellen. ”Bellan muisto hetkeltä, jolloin Rodolphus kuoli. Kai teillä on ajatusseula?”

”Tietenkin”, Cissy sanoi, laski irti käsistäni ja riensi yhdelle olohuoneen kaapeista. ”Sen pitäisi olla... Kas, täällä näin.”

Cissy avasi kaapin, jonka sisällä hopeinen malja oli. Menin sinne ja kaadoin muiston maljaan. Hetken aikaa se pyörteili muiden muistojen seassa.

”Tuletko sinä?” kysyin Cissyltä.

”Heti sinun jälkeesi”, Cissy vastasi.

Sukelsin maljaan ja putosin pehmeästi lumihuippuisille vuorille. Pian Cissy putosi viereeni. Vilkaisin häntä.

Emme olleet vuoren huipulla, joten lunta oli vain hiukkasen. Sitä satoi kuitenkin koko ajan hiljakseen. Bella tuli näkyviimme puiden takaa. Kiiruhdimme hänen vierelleen. Samaan aikaan myös Rodolphus ilmestyi näkyviin. Bella ei näyttänyt vielä huomanneen miestä.

”Kas, kas, kas”, Rodolphus totesi. ”Täällähän tapaa tuttuja.”

Bella kohotti katseensa Rodolphukseen. Hänen suunsa aukeni ja silmänsä laajenivat järkytyksestä ja kauhusta.

”Ei!” Bella kuiskasi.

”Olen saanut tiedon kaikesta, mitä olet tehnyt selkäni takansa”,Rodolphus sanoi. ”Kaikesta. Enkä pidä siitä lainkaan, että toimit sillä tavalla, Bellatrix. Meidän täytyi toimia yhdessä. Aina ja ikuisesti. Muistatko? Niin sinä lupasit, kun menimme naimisiin. Tämä ei kuitenkaan näytä siltä. Nyt sinä olet toiminut aivan yksin. Apunasi on ollut vain se saastainen puoliverinen.”

Bella ei saanut sanaa suustaan.

”Miksi sinä pakenet minua, Bellatrix?” Rodolphus kysyi. ”Pelkäätkö sinä minua? Pelkäätkö sinä omaa miestäsi? Eihän minua tarvitse pelätä. Minä en koskaan tekisi pahaa rakkaalle vaimolleni.”

Bella katsoi kauhusta lamaantuneena, kuinka Rodolphus lähestyi.

”Sinä et kuitenkaan ole käyttäytynyt minua kohtaan niin kuin vaimon pitäisi”, Rodolphus jatkoi. ”Et ole totellut käskyjäni. Olet mennyt omia teitäsi. Olet pettänyt minut. En voi enää luottaa sinuun. Olen todellakin pettynyt. Olet saastaisempi kuin kuraveriset ja jästit yhteensä.”

Rodolphus sylkäisi maahan osoituksena siitä, kuinka halveksi Bellaa.

”En tee tätä kovin mielelläni, se sinun täytyy ymmärtää”, Rodolphus totesi. ”Mutta minun on pakko. Sinä petit minut. Petit kaiken, minkä olin vaivalla rakentanut ympärillemme. Et toiminut ohjeitteni mukaan. Sinä vaaransit suunnitelmani. Enää et sitä tee.”

Rodolphus kohotti taikasauvansa.

”Avada kedavra!” Rodolphus huudahti.

Vihreä valo sinkoutui kohti Bellan rintaa. Bella puristi silmänsä kiinni, mutta juuri hetkeä ennen kuin kirous osui, valkoinen valo välähti. Kirous kimposi ja osui Rodolphusta vatsaan. Rodolphus tuijotti hetken järkyttyneenä Bellaa ja kaatui sitten maahan selälleen.

Kun mitään ei tapahtunut, Bella hitaasti ja aristellen avasi silmänsä. Hetkeen hän ei kyennyt kuin tuijottamaan eteensä sanaakaan sanomatta. Pikkuhiljaa hänen katseensa siirtyi kuitenkin maassa makaavan Rodolphukseen. Bella tuntui pelkäävän Rodolphuksen hyppäävän ylös minä hetkenä hyvänsä. Niin ei kuitenkaan käynyt. Kului useita minuutteja, kun Bella vain katsoi Rodolphuksen elotonta ruumista. Sitten hänen huulilleen levisi epäuskoinen hymy. Bella käännähti kannoillaan ja juoksi pois.

Siinä vaiheessa löysin itseni Malfoyn kartanon olohuoneen lattialta Cissy vieressäni. Ponkaisin välittömästi jaloilleni ja autoin Cissyn pystyyn.

”Näitkö sinä saman, minkä minäkin?” kysyin innoissani.

Cissy nyökkäili kiivaasti.

”Ainakin luulen nähneeni”, Cissy sanoi. ”Mutta missä se on?”

”Se ei ollut ainakaan Bellalla”, totesin. ”Mutta voisikohan se olla...?”

Riensin pois olohuoneesta, portaat ylös ja käytävää pitkin Bellan huoneeseen. Cissy tuli heti perässäni. Amanda nukkui jälleen sängyssään.

”Se on varmasti jossain täällä”, sanoin ja aloin penkoa Bellan tavaroita. Cissy seurasi esimerkkiäni.

Amanda heräsi hälyyn, jonka aiheutimme ja nousi istumaan sängyssään.

”Ätti”, Amanda totesi ja katsoi minua.

Keskeytin penkomisen ja käännyin hitaasti katsomaan Amandaa, joka puolestaan katsoi minua.

”Mitä sinä sanoit?” kysyin.

”Ätti”, Amanda toisti ja hymyili.

”Cissy, kuulitko?” innostuin. ”Amanda sanoi juuri 'äiti'.”

”Kuulin”, Cissy hymyili.

Jatkoimme penkomista Amandan tarkkaillessa meitä sängystään.

”Tyttärelläsi on harvinaisen hyvät unenlahjat”, Cissy huikkasi. ”Noin nuoreksi nimittäin. Muistan, kun Draco oli samanikäinen niin tämä heräili parin tunnin välein.”

”Minäkin olen vähän ihmetellyt, miten Amanda nukkuu niin hyvin”, hymähdin. "Lähes koko ajan."

Pengoimme ja pengoimme pitkän aikaa, mutta emme löytäneet etsimäämme. Olin jo luovuttamassa, kun Cissy kiljahti ilahtuneena:

”Bethy, se on täällä!”

Menin Cissyn luokse, kun tämä veti rojun seasta esiin hopeisen kaulaketjun.


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: Kerran, K13 (II osa, luku 4/8)
« Vastaus #38 : 19.03.2011 11:11:30 »
Vau, ihana! Odotan innolla jatkoa. (Taas kerran ;)) Jäi aika jännään kohtaan...

Hermione

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran, K13 (II osa, luku 4/8)
« Vastaus #39 : 19.03.2011 18:48:38 »
Hihi, mistäköhän johtuu, että aina yhden pätkän lopputtua alkaa aina vain toivomaan lisää?  ;) Tämä oli kyllä todella mahtava pätkä (liekö mitään uutta? :D) ja muutenkin jännittävä (:

Lainaus
Minä en koskaan tekisi pahaa rakkaalle vaimolleni.

Ja jälleen kerran jään odottamaan entistä jännittyneempänä jatkoa.. miksiköhän käy aina näin? :D