Kirjoittaja Aihe: FMA: Työehdoista ja sarkasmista, Jean/Maes, k-11  (Luettu 1689 kertaa)

Surunmurhaaja

  • Arvuuttaja
  • ***
  • Viestejä: 2 618
Disclaimer: Fullmetal alchemistin hahmot ja maailman omistaa Hiromu Arakawa, en minä.

Kirjoittaja: Venomous
Beta: -
Ikäraja: k-11
Paritus: Jean/Maes
Genre: Draama
Fandom: Fullmetal alchemist

Summary: “Eikö ole mitään tehtävää, jonka voisin suorittaa sen sijaan?”
“Ei.”
“Entä onko mitään, mitä voisin tehdä välttääkseni sen?”


A/N: Hahaa, sainpas ficlethaasteeseen jotain o/ Plus tämä menee FF50:een sanalla 045 Valinnat ja Fandom10:een. Kaiken maailman ficlettejä -haasteessa tällä viikolla oli aiheena käyttää ficissä vähintään kolmea sanaa annetuista sanoista, minun sanani ovat soittaa, viisi ja pyöriä. Kiitän tai en Picsiä toisen hahmon antamisesta, joka oli Jean. Minun hahmoni oli Maes, joten heistä kahdesta täytyi kehitellä jotain... Tasan 300 sanaa. Yllättävää, lol.

Työehdoista ja sarkasmista

“Asia on ehdoton ei.”

“Eversti Mustang…”

“EI!”

Huokaisu. “Eikö ole mitään tehtävää, jonka voisin suorittaa sen sijaan?”

“Ei.”

“Entä onko mitään, mitä voisin tehdä välttääkseni sen?”

Mustangin katse oli murhaava. “Vänrikki Havoc… jos te ette arvosta työtehtäviänne, voin kyllä harkita erottamistanne.”

“Mutta minun tyttöystäväni -”

“Vänrikki Havoc. On kyllä asia, jonka voitte tehdä.”

“Niin?”

“Tukkia turpanne ja siirtyä huomenna Keskustaan, tai saada Maes Hughes naimaan itseänne kolme kertaa illan aikana. Ei, viisi kertaa. Jos te sen teette, saatte ilomielin vapautuksen tehtävästänne ja voitte sitten naida tyttöystäväänne.”

Mustang virnisti. Hän ei ollut ikinä hävinnyt ainuttakaan antamaansa ehtoa, eikä tämä todellakaan tulisi olemaan poikkeus. Maes pyörisi haudassaan ennen kuin naisi ketään muuta kuin vaimoaan ja… Jeanilla ei vain ollut suhteita armeijan ylimystöön.

“Miksi Hughesin pitäisi naida minua? Eikö käy, jos minä nain häntä?”

“Miten vain”, eversti virnisti papereidensa takaa. “Kunhan jompikumpi nai toista persuukseen.” Luoja, olipa hyvä, ettei Maes ollut kuulemassa…

“Hyvä on, neuvottelen tyttöystäväni kanssa.”

Mustang ei kuitenkaan enää kuunnellut, sillä oli syventynyt papereihinsa.

*

“Eversti? Teille on puhelu.”

Mustang nosti katseensa hämmästyneenä. Ei hän odottanut puhelua, sillä tänään olisi siirryttävä keskukseen. Hän vain pakkasi loppuja tavaroitaan ja olisi valmis.

Hawkeye huomasi Mustangin hämmästyneen katseen ja seurasi tätä, mutta Mustang pudisti päätään ja viittoi hänet lähtemään. Se voisi olla hyvin salaista, sellaista, johon luutnantin ei pitäisi sekaantua.

“Eversti Roy Mustang.”

“Hei, Roy.”

Roy tunnisti ystävänsä äänen ja hänen vatsalaukkunsa tuntui yhtäkkiä tippuneen jonnekin hyvin alas.

“Hei, Maes. Miksi soitat tähän aikaan?”

Helvetti, jos Havoc on kertonut hänelle mitä sanoin…

“Saanko tiedustella yhtä asiaa?”

“Eh, joo?”

“Selvä. Miksi VITUSSA Jean Havoc houkutteli minut eilen baariin viettämään 'miesten iltaa', juotti minut kaatokänniin ja NAI MINUA VIISI KERTAA, koska olin kuulemma PASKASSA KUNNOSSA tekemään sitä ITSE? Hän sanoi että SINÄ…”

Roy huokaisi ja toivoi, ettei Maes huutaisi kovin pitkään. Havocille pitäisi opettaa jotakin sarkasmista.
« Viimeksi muokattu: 01.06.2015 15:48:04 kirjoittanut Beyond »
Vanhan runontekijän sanoin
Täynnä uhmaa ja kauneutta
Luon rannanmitan valkeaa vaahtoa
Sinut kauniina kuin kärsivä jumala

Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 856
  • kiero ja sarkastinen
Vs: Työehdoista ja sarkasmista, Jean/Maes, k-13
« Vastaus #1 : 15.10.2009 19:11:54 »
Hitto että repesin. Ihan loistava toteutus tälle parille, tavallaan hyvinkin mahdollinen. Roy on mukavan sarkastinen ja Maes sopii hyvin heitettäväksi tuollaiseen vetoon, koska on tosiaan niin epätodennäköinen tekemään mitään sellaista. Ja Jean ei ole kuitenkaan ihan kaikkein terävimmästä päästä, joten ehkä sen sarkasmin taju voisi hiukan heittää... :D Hah. Nyt odotellaan jatko-osaa, jossa Roy "opettaa" hänelle asioita sarkasmista. Jooko? *puppyeyes*
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


Sekoleptikko

  • Nederlandstalig
  • ***
  • Viestejä: 1 024
  • Hilarisch
Vs: Työehdoista ja sarkasmista, Jean/Maes, k-13
« Vastaus #2 : 15.10.2009 19:28:58 »
Hajosin. Moneen osaan. Liian moneen. Loistavaa. Jean on rakkaus<3 Ja sarkasmi for the win.

“Miksi Hughesin pitäisi naida minua? Eikö käy, jos minä nain häntä?”
Aivan loistava line. Samoin se, kun Jean sanoo neuvottelevansa tyttöystävänsä kanssa. Hih, nauran. Anteeksi, ei lähe nytten kyllä yhtään järkevää, mutta siis tykkäsin. Paljon.
"Oh, shut up", said Percy the Prefect.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 575
  • 707
Vs: FMA: Työehdoista ja sarkasmista, Jean/Maes, k-13
« Vastaus #3 : 15.06.2010 23:29:41 »
Voi, Jean tarvitset sarkasmi oppaan!

Loistava toteutus tälle parille, Maes/Jeania en olekkaan tainnut aikaisemmin lukea, sillä ehkä johtuen mangan vaikutuksista pidän Maesia sellaisena oikein heterotyyppinä, joskin hyväksyn kyllä hänen parituksensa Royn kanssa ennen Gracian aikaa...kuitenkin takaisin asiaan.  :D

Tää oli aivan hulvaton, en ihmettelisi, jos tälläista tapahtuisi keskuksessa.
Ensinnäkin siksi, että Roy on kieroutunut ja sarkastinen, toiseksi hänen sarkasminsa menee ylirajojen. Kieroa, hehe.
Toiseksi, Maes on juuri se tyyppi, jonka Roy aina jollain keinolla saa soppaansa sotkettua, voi Maes parkaa!
Kolmanneksi, Jean on sen verran typerys, ettei hänen uskollisuutensa Mustangiin herjyisi, vaikka käsky olisi millainen tahansa. Pikkuinen, kun ei tunnsta sarkasmia, suloista. <3

Tykkäsin, nauroin ääneen tuossa lopussa, tämä oli hauska, jota minun väsymykseni oikein kuorrutti kaiken kukkuraksi, nyt voi mennä hyvillä mielin nukkumaan! Kiitos!  :D
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”