allisapp, vau sä oot suoraan sanottuna samoilla linjoilla mun kanssa!
Mitkä manga/anime sarjat herättävät muistoja?
Eli siis itselläni tuo
Hopeanuoli on 12-vuoden takainen innostus (joo että oo kuulletkaan kun tän tuhat kertaa, mut oon ylpee ku kukaan ei uskonut sen fanituksen kestävän) joka on välillä laantunut ja sitten palannut, mutta aina ollut jollain tapaa mieleenpainuva ja paljonkin muistoja herättävä, Hopeanuoli oli ykkönen, sitä leikittiin, piirrettiin, katsottiin, juteltiin ja aina vain lisää pikkupennusta lähtien.
Enää tosin ei leikitä, mutta joo piirretään ja katsotiin ja jutellaanki.
Toinen vuosien takainen on jotenkin hassulla tapaa
Pokémon, joo lastensarja, mutta kyllä se herättää muistoja oikeastikkin. Siis se aika, kun Pokemoneja oli vain 150! Se vain oli semmoinen lapsuuden huuma ja myönnän vieläkin toisinaan katsovani Pokemon-elokuvia ja pelaavani Pokemon pelejä ja jos saisin käsiini, ensimmäiset pokemon jaksot niin kyllä varmasti pidettäis muutaman kaverin kanssa maratooni, on se sen verran legenda vaikka lastenohjelmasta onkin kyse!
Sitten tietysti ne, mistä kaikki alkoi, kun jopa tajusin mitä manga ja anime on. Silleen kunnolla, koska ei mulla ollut Pokemonin aikoihin hajuakaan mistään manga/anime-hötöstä sen kummemmin kuin, että Pokemonin oli tehnyt japanilaiset samoin kuin Hopeanuolen. Eli siis, huumoristinen kunnon shoonen-manga
One Piece on aivan loistava, tykkään siitä vieläkin, vaikka sarjan ostamisen lopetinkin 30 osan tienoilla - se vain jatkui liiaksi, nyt haluaisin metsästää ensimmäiset osat itselleni, koska ne olivat ehdottomasti parhaita. Sarja on todella legenda ala-asteela lähtien ja 1-23 osat ovat ehdottomia suosikkejani tarinaltaan, vaikka on se senkin jälkeen hyvä sarja.
Sitten on vielä tietysti
Ranma½, jota luen edelleen se on vain sarja jonka pariin pitää tiettyinä aikoina vain palata yhä uudestaan ja uudestaan, vaikka se ei millään tapaa oli edes erikoinen. Siitä se kaikki vain jotenkin lähti ja sivummalle jäivät Arina Tanemuran teokset, jotka myöskin olivat niitä ensimmäisiä, mutta silti. Ranma½ on vain semmoinen viihdyttävä, johon liittyy yhtä jos toistakin muistoa.
Ja maininnan arvoisena pidän myös
Salapoliisi Conania, joka kuului näihin ensimmäisiin sarjoihin. Se on oikeastaan ensimmäinen, jota rupesin kuukausittain keräämään tuolta kauppojen hyllyiltä ja se on aivan loistava dekkarisarja, tykkään siis edelleen. Muistan vieläkin, kun olil armoton Conan/salapoliisi-villitys päällä ja tuli luettua Sherlock Holmesejakin ja muutenkin sellainen etsivä-olo :''D
Ja viimeisempänä, muttei vähäisimpänä
Full metal alchemist, se ei kuulu lähellekkään ensimmäisiin sarjoihin, mutta siitä muodostui legensda ensimmäisestä mangasta lähtien (nyt ei siis puhuta animesta, vaikka sekin hyvä) se sarja tosiaan saa kultapaikkansa minun hyllyssäni, vaikka osat loppuuvatkin 19 osaan (joo mulla oli kausi jolloin lopetin seuraamisen), nyt täsäs muutaman FMA-vuoden aikana siitä on tullut semmoinen legenda, tarinansa, hahmojensa ja kaikenmuunkin kanssa. Uskon sen pysyvän siinä missä Hopeanuolikin, koska tavallaan se on jättänyt oman jälkensä minuun tavalla tai toisella.
Sitten vielä pakollinen, ostin aamulla (kun kävin kuraattorilla koululla, vaik koulu alkaa vasta puol 1) Bleachin 15 ja tulin sitä sitten lukemaan tänne kotiin ja ääää, se sarja tosiaan jaksaa yllättää! Kukaan ei oo supervahva, eikä kaikki voita kaikkia. Esim. Ichigokin ottaa damagea eikä ole mikään Pikachu vaikka pelko on vieläkin, että siitä tulee Pikachu, eli siis semmoinen joka voittaa kaikki vaikkei pitäisi. En rupea spoilaamaan tai analysoimaan tämän enempää, mutta rakastan noita hahmoja! Suosikkia on mahdoton muodostaa, vaikka Renji pitääkin toistaiseksi kärkeä. :3 Todella hieno hahmo kaarti, hahmot on erikoisia ja persoonallisia ja mä tykkään! Ainut huono puoli on vaan se, että meen arvojärjestyksissä ja nimissä ihan sekaisin (huono nimimuisti) ja sitten yritän vielä muistaa niitä kaikkia muita sanoja ja olen kohta ihan ulalla.
Noo, kyllä se tästä pitää yrittää opetella muistamaan. Joo ja Gin! Se on ihuna, samoin Uruhara! Tykkäsin siitä alusta asti ja nyt ihihi. Se on mielenkiintoinen, odottelen kuuttatoista osaa!
Ja pitää myös mainita Yoruichi, he! Aika ovela veto kissalta, yllätti kivasti. ;>
Sain taas ihan hurjia päähänpistoja siitä hahmosta, tää liittyy lähinnä 14 osan paljastukseen.
Eipä tässä muuta. BLEACH !