45. Kaunoisa kauppareissu
Taas eukko Ikeaan haluaisi. Ei se sitä suoraan sanonut ole, mutta niin perkeleesti vinkkailee. Selittää jatkuvasti, miten pitäisi saada säilytysyksikköjä ostettua. Hengareidenkin ostamisesta puhui akka. Vittu ja saatana, sanon minä. Ikeaan en eukkoani kyllä päästä enkä varsinkaan mene itse mukaan!
Vaimo käskytti minut kauppaan tänään. Oli kauppalapun kirjoittanut ostettavista tuotteista. Ja tietenkin se akka oli tekstaamisen sijaan käyttänyt sidosteista käsialakirjoitusta. Kyllä minä voin sidosteista käsialakirjoitusta lukea, mutta kun eukon paskatuhrusta ei saa paskaakaan tolkkua, niin sotkuista on!
Kuitenkin teksti tolkkuuntui, ja ostin kaiken, mitä lapussa luki. Kotiin kun tulin, katsasti eukko ostokseni ja alkoi huutaa, kun en manskuja tuonut. Sanoin, että perkele, kyllä minä toin kaiken listasta, ei lukenut, että mankosia ostaa olisi pitänyt! Vastaan pisti eukko ja väitti, että kyllä se siinä listassa luki. Minä sanoin, että eipäs lukenut ja vilautin listaa akalle. Akka lukaisi läpi sen lappusen ja tajusi, etteivät nämä marjat lukeneet listassa. Ei voinut mokaansa myöntää, vaan syytti minua siitä, että unohtanut oli mansikat listaan laittaa. Meni mukamas minun takiani eukon ajatukset sekaisin, kun tulin raapimaan hikisiä pallejani keittiöön.
Vieläkin ihan täpöllä raivoaa minulle, kivaisaa ei ole tämä. Saatanan eukko.
Wilho
46. Kersat
Naapurustoomme uusi perhe on muuttanut. Saatanallisesti kersoja siinä perheessä, on eppuluokkalainen ja toppuluokkalainen ja sitten vuosikas ja sitten on pari teiniä, joista toinen on hipsteri. Tosikolla, siis tällä nuoremmalla hormonihirmukersalla on kai joku tyttiskin ja nämä vanhemmat kovasti haluaisivat, että tämä nuoripari täysi-ikäistyttyään naikkuliin menisi. Saatanan hulluja kyllä ovat, jos naikkuliin menevät, kokemuksesta voin sen kertoa!
Kuitenkin, nämä kersat eilen illalla meillä vahdittavina olivat. Vanhemmat olivat kuulleet eukkoni parkkiruudusta, joten olettivat meidän olevan luotettavia hoitajia. Ja vittu mitä ryhmää ne ipanat olivat! Vuosikas tunki räkäiset sormensa markkurasiaan, markkista täynnä olivat sitten sormet! Teineille ei välipalaksi HK:n blöö kelvannut, limpsaa ja croissuja olisi pitänyt olla kuulemma ruuaksi. Eppu- ja toppuluokkalainen koko ajan riehuivat ja veivät metukatkin kaapista, jukurtitkin heittivät seinille, jumalauta. Missä olivat näiden kakaroiden käytöstavat, tästä aiheesta pitäisi kyllä vanhempien kanssa palaveerata!
Kyllä jotain kuria pitäisi ipanoille olla, perkele sentään. Jokainen vanhemmaksi haluava pitäisi jollekin kurssille laittaa ennen rakkauspakkauksien hankkimista!
Wilho
47. Nastaa
Eukko suuttui minulle. Matkustelusta nimittäin keskustelimme.
Koko juttuhan lähti siitä, miten eukko oli naapurin pleijeriin melkein kirjaimellisesti törmännyt. Siinä olivat jokusen sanan vaihtaneet, ja akka oli saanut kuulla tämän äijän taas matkustelleen. Äijä oli kuulemma Pritanniaa kierrellyt, Enklanti ja Veilssi oli tullut koluttua, Gläskou ja Edimpuri samaten. Lisäksi oli mies vielä kertonut suunnittelevansa matkaa Vossingtoniin ja Arapiaan.
Eukko sitten alkoi vaatia, että minä hänet maailmanympärysmatkalle veisin. Sanoin, että ei minulla sellaista ole varaa toteuttaa, akka kun on muutenkin niin kallis ylläpitää. Eukko korotti ääntään ja alkoi sössöttää, että hän on jo saavuttanut oman parkkiruudun, seuraavaksi maailman ympäri matkustaminen toteuttaa pitäisi! Puoliskolle sanoin per heti, ettei rahallista varaa ole! Eukon naama muuttui tummanpunaisemmaksi kuin se koskaan ennen oli ollut. Vähänks eukko siis oli vihainen ja itsekin vähän pikkusen vittuunnuin.
Jätin sekopäisen eukkoni ignooraamatta loppuillan ajaksi. Sohvalle jäin nukkumaan, ei sen akan viereen voinut mennä. Oli nimittäin taas suutuspäissään viljellyt patjalleni nastoja.
Wilho