Kirjoittaja Aihe: Taikajuomatunnit (S), Peter/Remus  (Luettu 1855 kertaa)

Sca

  • cúthalion
  • ***
  • Viestejä: 963
Taikajuomatunnit (S), Peter/Remus
« : 29.01.2010 14:48:18 »
Author: Sca
Genre: drama, romance, ficlet
Pairing: Peter/Remus
Rating: Sallittu
Disclaimer: Henkilöitä en omista, enkä hyödy tästä rahallisesti.
Summary: Kaksi pientä pätkää kelmien taikajuomatunneista.
A/N: Heheh, vihdoin fic FF10:iin :D Ja sanana siis 7. Noidankattila. Hmmh, tämmöinen random ficlet, mutta mä en nähnyt järkeä tämän venyttämisessä, tämä toimii paremmin lyhyenä. Kommentit on ihania.

Taikajuomatunnit

Noidankattilan toisella puolen epämääräisen tummanharmaan savun takana Remus Lupin siirsi toisella kädellään ylipitkiksi kasvaneita hiuksiaan pois silmiltään turhautuneen näköisenä. Remus käänsi katseensa kattilan vieressä olevaan oppikirjaan ja silmäili sitä.

“Miten… mitä ihmettä tässä on muka väärin?” Remus mutisi. “Kirjan mukaan tämän kuuluisi höyrytä tasaisen vaaleanharmaana.” Juuri kun Remus lopetti lauseensa, liemestä tuprahti ruskeanharmaa savupilvi. Peter kohautti olkiaan. Hän vilkaisi nopeasti, mitä muualla luokassa tapahtui, ja vaikutti siltä, että ihan yhtä väärän väristä taikajuoma muillakin oli. Lukuun ottamatta Severus Kalkarosta ja hänen luihuispariaan. Peter ei vain viitsinyt sanoa siitä Remukselle.

Remusta varmaan ärsytti, Peter mietti, kun hän ei ikinä osannut auttaa häntä liemien tunneilla mitenkään. Ei hän enää edes muistanut, mikä sen taikajuoman nimi oli, jota he olivat tekemässä. Ei hän ollut kuunnellut opettajaa kun hän selosti päivän tehtävät, hän oli unohtunut katselemaan Remuksen vasenta kättä, kun tämä oli naputellut sormillaan pöytää.

Viereisessä pöydässä Siriuksen suusta pääsi pitkä haukotus. Hänen ja Jamesin juoma oli jähmettynyt läpinäkyväksi hyytelöksi, ja he molemmat löhösivät pulpetin päällä tylsistyneinä. Vaikka Peterkin ehkä näytti tylsistyneeltä, hänellä ei ollut oikeastaan tylsää. Aina jos oli tilaisuus katsella Remusta kokonaisen oppitunnin ajan kenenkään huomauttamatta siitä mitään, Peter käytti tilaisuuden empimättä hyväkseen.

Remus puri huultaan hetken ja huokaisi sitten syvään. Hän tiputti taikasauvansa kädestään pöydälle. “Ihan sama. Minä en enää jaksa taistella tämän kanssa.” Sirius hätkähti ja suoristautui virnistäen.

“Mitä? Kuulivatko minun korvani oikein? Sanoiko Kuutamo ‘ihan sama’?” hän ihmetteli ja Remus hymähti. Peter nauroi, James taas näytti olevan liian unessa reagoidakseen mitenkään. Remus venytteli pöydän alla jalkojaan ja hänen oikean jalan varpaansa osuivat Peterin sääreen.

~

“Matohäntä? Hakisitko meille koiruohon?” Remus kysyi kohottamatta katsettaan hänen ja Peterin välissä porisevasta noidankattilasta.

“Kyllä, joo, minä haen”, Peter mutisi ja nousi hakemaan luokan takaa Remuksen pyytämän koiruohon. Hänen palatessa ja ojentaessaan koiruohon Remukselle tämä kohotti katseensa hetkeksi elävien kuolleiden juomasta ja hymyili väsyneesti. Se oli harvinainen näky sillä viikolla. Täysikuu lähestyi, ja silloin Remus ei jaksanut olla iloinen. Ja hän tiesi, että muut kelmit ymmärtäisivät, eivätkä loukkaantuisi vaikka hän olisikin hieman pahantuulinen.

Jonkin aikaa Peter vain istui ja katseli, mitä Remus teki, mutta sitten hänen mieleensä tuli, että Remus saattaisi tarvita apua. Ja sitä paitsi, se voisi piristää Kuutamoa hieman.

“Tarvitsetko sinä apua?” Peter kysyi varovaisesti. Remus kohotti katseensa yllättyneen näköisenä. Jos se olisi ollut joku muu, Peter olisi loukkaantunut niin yllättyneestä reaktiosta, ihan kuin hän ei ikinä auttaisi missään, mutta koska kyseessä oli Remus, Peter ei osannut edes ajatella loukkaantuvansa.

“No… Sinä voisit vaikka pilkkoa nämä”, Remus sanoi hetken mietinnän jälkeen ja siirsi Peterin eteen pöydälle veitsen ja jotakin epämääräisiä ruskeita joitakin. Peter tarttui veitseen. Remus vilkaisi häntä vieläkin lievästi hämmästyneenä ja käänsi sen jälkeen katseensa takaisin noidankattilaan. Pojan kasvoja koristi hämmentynyt hymy.

Peter oli onnellinen, että se oli hän, joka sai Remuksen kaikesta huolimatta hymyilemään.
« Viimeksi muokattu: 29.04.2012 12:08:35 kirjoittanut Sca »
She’s in a long black coat tonight
Waiting for me in the downpour outside
She’s singing “Baby come home” in a melody of tears
While the rhythm of the rain keeps time

tumblr & fics

Sleeping Sun

  • Kuolonsyöjätär
  • ***
  • Viestejä: 346
  • Toivoton tapaus
Vs: Taikajuomatunnit (S)
« Vastaus #1 : 02.02.2010 10:22:47 »
Tämähän oli aivan suloinen!
Erikoinen paritus oli kokonaan harhauttaa minut etsimään jotakin muuta luettavaa, mutta onneksi kuitenkin avasin tämän.
Teksti oli kauniisti kirjoitettua, tyylitään mukavan yksinkertaista ja kuitenkin elävää. Luokkahuoneen ja oppilaat saattoi aivan selvästi nähdä silmiensä edessä niin kuin olisit maalannut taulun etkä kirjoittanut ficciä.
Paritus yllättäen toimi, varsinkin kun sen saattoi tällätavalla kuvitella melko yksipuoliseksi ihastumiseksi. Peterin ajatukset Remuksesta oivat tosi söpöjä ja ihania. No, Petermäisiä ;)
Kohta, jossa Remus totesi, että ihan sama, oli tosi kiva tekstinpiristys, koska olen aina viehättynyt Remuksen kiltin pojan ulkokuoren säröttämiseen.
Koko ficin idea oli ikeastaan aika nerokas, eikä tämmöisiä ole varmaan juuri kirjoitettu, joten pisteet omaperäisyydestä.
Ficin nimi ei kuitenkaan minusta oikein istu kokonaisuuteen. Se on vähän turhan yksinkertainen ja luulen, ettei se ole omiaan houkuttelemaan lukijoita.
Eipä se silti lukunautintoa haitannut :D
 
- Sleeping Sun kiittää
Ihmisellä on tapana haluta kaikista eniten sitä, mikä hänelle kaikista huonoiten sopii.


Sleeping Sun ylpeänä(?) esittää koko tuotantonsa nyt yhdessä paikassa : Varjolapsien maailmankaikkeus ficcilistaukseni

Carolynne

  • A proud Hufflepuff
  • ***
  • Viestejä: 1 341
Vs: Taikajuomatunnit (S)
« Vastaus #2 : 03.02.2010 16:42:11 »
Ihana ja söpö paritus! Tykkäsin tästä kovasti!

Minua on aina ärsyttänyt, kuinka Peter kuvaillaan pelkästään pahaksi - jos häneen kerran luotettiin niin paljon, että hänestä tehtiin salaisuudenhaltija, ei hän ihan hirvittävä ole voinut aina olla. Ja osasihan hän sitten lopulta katuakin. Remus/Peter on myös sinänsä uskottava paritus, että Sirius ja James nyt melko varmasti olivat pari vähän kaikessa, mikä ainakin minun mielikuvissani teki Remuksesta ja Peteristä yhdessä ulkopuolisia.

Niin, siis Peter oli tässä todella suloinen ja samaistuttava, niin kuin myös Remus. Hieno saavutus ottaen huomioon, kuinka erilaisia nämä hahmot loppujen lopuksi ovat. Lisäksi tekstistä oli aistittavissa vahva ystävyys, joka oli todella taidokkaasti kirjoitettu rivien väliin.

Oli myös mielenkiintoista lukea fic, jossa tapahtumat eivät edenneet mihinkään yksipuolisesta ihastumisesta. Realistista ja poikkeavaa, tykästyin kovasti.

Hei, sain nyt kauhean inspiraation kirjoittaa jotain tällä parituksella tai ylipäätään kelmiajan Peteristä. Kiitos siis valtavasti! ^__________^
"Forever may only be twelve days."
"Then we'll take those twelve days, and we'll live twelve lifetimes."

Sca

  • cúthalion
  • ***
  • Viestejä: 963
Vs: Taikajuomatunnit (S)
« Vastaus #3 : 05.02.2010 16:48:40 »
Sleeping Sun, heh, Peter/Remus ei todellakaan ole mikään kauhean yleinen paritus, mukavaa että epäilystäsi huolimatta tulit lukemaan ja kommentoimaan. Tuon nimen kanssa tuskailin aika kauan, tähän oli normaalia hankalampaa keksiä mitään sopivaa nimeä, joten päädyin nyt tuohon Taikajuomatunteihin, kun en mitään muutakaan ficciin sopivaa nimeä keksinyt. Kiitoksia kommentista!

Carolynne, olen samaa mieltä kanssasi Peteristä. Vaikka hän pettikin Lilyn ja Jamesin, ei hän ole voinut olla aina täysi idiootti ja tyhmä pahis, olihan hän kuitenkin yksi kelmeistä. Sen takia Peter on minusta hyvin mielenkiintoinen hahmo kirjoittaa, varsinkin jos kirjoittaa hänen näkökulmastaan. Ja Remus/Peter on ihana ja toimiva paritus, harmi ettei sitä löydy kauheasti. Itse kyllä tulen kirjoittamaan sitä lisääkin joskus.

Hohoo, jos kirjoitat ficin Peteristä, niin minä kyllä varmasti tulen sen lukemaan! Kiitos kovasti kommentista, ja ihanaa että tykkäsit :D
She’s in a long black coat tonight
Waiting for me in the downpour outside
She’s singing “Baby come home” in a melody of tears
While the rhythm of the rain keeps time

tumblr & fics