Kirjoittaja Aihe: Ei omena kauas puusta putoa, luku II. 4.10.! (K11)  (Luettu 4338 kertaa)

Needled Laiho

  • Laihon nainen.
  • ***
  • Viestejä: 487
  • Suloinen pikku Wild Child
Title: Ei omena kauas puusta putoa
Author: Needled Laiho
Beta: Juulia
Raiting: K-11 //zougati muokkasi ikärajan vastaamaan uusia ikärajoja
Genre: AU, drama, hieman romance
Disclaimer: En omista HP-maailmaa ja sen hahmoja, sen tekee J.K. Rowling, mutta Danni, Chara, Rhea ja Gabriella kuuluvat minulle.
A/N: Tässä tämä sitten on. Mun Potter-NaNo. Osallistun tällä FF100:seen sanalla Perhe. Yhtyeen tuotanto-haasteeseen tämä tulee myös osallistumaan joidenkin lukujen osalta, ainakin luvun 2. Aakkoshaasteeseen osallistun myös, kirjain on siis E.



Prologi

Olipa kerran… Ei, eihän tämä tarina ole vielä ohi. Koetetaan uudestaan.

Onpa kerran kolme perhettä. He elävät sulassa sovussa paikassa nimeltä Godrickin notko. Perheen lapsista muodostuu neljän 9-vuotiaan tytön joukkio, joka pitää kiinni toisistaan. He ovat keskenään parhaita ystäviä, ja sen kyllä huomaa heidän tempuistaan. Nämä tytöt eivät ole mitään tavallisia prinsessaleikkejä leikkiviä pikkuneitejä, vaan taitavat kyllä kepposten salat. Ja ketkähän ovat mestareita ilkitöiden saralla? Ei, vielä ei ole Weasleyn kaksosten aika, he ovat vain taitavia oppipoikia, mutta tässä on kyse Kelmeistä. Nyt eletään Anturajalan, Kuutamon, Sarvihaaran ja Matohännän aikaa.

Kuten arvata saattaa, James sai Lilynsä ja he menivät naimisiin. Heidän esikoisekseen syntyi tyttö, joka kantaa nimeä Danni. Luonteeltaan hän on aikamoinen sekoitus vanhempiaan. Dannissa on isänsä veijarimaista ilkeyttä, mutta myös äitinsä temperamenttia. Hän on kyllä lahjakas, tulee luultavasti pääsemään huispausjoukkueeseen Tylypahkassa, siitä ei ole epäilystäkään. Tyttö sai kaksi vuotta syntymänsä jälkeen riesakseen pikkuveljen, Harryn. Voi mitä kaikkea se poika onkaan saanut kestää! Milloin pikkuveli on joutunut väistelemään lentäviä leluja, milloin suojautumaan maahan siskonsa syöksyessä luudalla häntä kohti. Ei se silti estä sitä, ettei Danni pitäisi pikkuveljestään, ehei, jos Harryllä on jokin hätä, hän on siellä heti ensimmäisenä kysymässä mikä pienellä on. Jamesista ja Lilystä Dannilla on suhteellisen erikoinen tapa osoittaa välittävänsä veljestään, juuri nuo ylhäällä mainitsemani tavaroiden heittäminen ja kepposten tekeminen. Siriuksesta tuli Dannin kummisetä, Peteristä Harryn. Nyt olemme jauhaneet tarpeeksi tästä tytöstä, joten ottakaamme seuraava käsittelyyn. Ei sellaiseen käsittelyyn, senkin pervot!

Myös Peteriä onnisti, hänkin löysi oman puoliskonsa, joka kantaa nimeä Sophie. He täydentävät yhdessä hyvin toisiaan.
Heidän tyttärensä nimi on Gabriella. Hän on erittäin suloinen tapaus pyöreine poskineen ja leveine hymyineen, mutta hän on hieman hiljainen. Tyttöä ole myöskään siunattu ainakaan liiaksi älynlahjoilla, ja hieman kömpelökin hän on. Se ei kuitenkaan estä häntä olemasta todella hyvä ystävä, ja hän sulautuu kyllä erinomaisesti nelikkoon.
Gabriellasta ei oikein löydy sitä vallattomuutta ja ilkiönpoikasta, mitä muista tytöistä löytyy. Hän on ennemminkin tällainen ”väärään seuraan” joutunut, jonka seura on tehnyt kaltaisekseen, tai ainakin muuttanut luonnetta toiseen suuntaan. Gabriella on ollut tytöistä aina se yksinäisin, hänellä kun ei ole sisaruksia, mutta sen enempää en kerro vielä. Remuksesta tuli Gabriellan kummisetä.

Nyt on puolet Kelmeistä käsitelty, hehee, ja puolet on jäljellä, Sirius ja Remus. He löysivät rakkautensa hieman eri tavalla kuin James ja Peter, heillä se löytyi yllättävän läheltä. He siis löysivät toisensa.
Nyt lasket tietysti päässäsi, että olen kertonut vain kahdesta tytöstä, ja niitä pitäisi olla neljä. Mietit, että Siriuksen ja Remuksen pitäisi saada kaksi, jotta luku täyttyisi, mutta eiväthän homot voi saada lapsia? No, koska tässä nyt puhutaan taikamaailmasta, pitäisi tietenkin ottaa huomioon se, että siellä kaikki on mahdollista, jopa se, että homot saavat keskenään lapsia. Severus, rakas seksikäsääninen liemimestarimme, ryhtyi kehittelemään liemeä, jonka avulla tällainen ihme voisi tapahtua. Sitä en tiedä, onko parilla ollut yhteyksiä siihen, että rasistiselta vaikuttava Kalkaros päätti ruveta tällaista lientä kehittelemään, vai onko vaikutusta ollut hänen salarak… rakkaalla ystävällään Luciuksella, mutta eipäs anneta tämän mennä juoruilun puolelle. Liemi valmistui, ja ensimmäisenä maailmassa Remus pääsi kokeilemaan sitä, tai ei nyt ihan yksin, mutta Siriuksen ystävällisellä avustuksella. Jostakin ihmeellisestä syystä raskautensa aikana Remus pysyi omana itsenään kuutamoöinäkin, mikä hämmästyttää ainakin minua. On minulla tietysti omat epäilykseni asian suhteen, mutta niitä en sano ääneen. Tai oikeastaan kirjoita.
Kuitenkin, rakkaat koiraeläimemme saivat pentunsa, ja heidän ilokseen niitä tuli kaksi yhtä aikaa, kaksi varsin eloisaa ja ihanaa pientä tyttöä.
Sirius pääsi valitsemaan ensimmäiselle tytölle nimen, ja onnistui mielestäni siinä hyvin. Tyttö sai nimekseen Chara. Nimi tulee yhdestä ajokoiran tähdistön tähdestä, Sirius halusi nimetä tyttärensä tähden mukaan, niin kuin hänen suvussaan on ollut tapana, vaikka ääneen hän ei myönnäkään pitävänsä minkäänlaista yhteyttä perheeseensä. Reguluksen kanssa hän kirjoittelee kirjeitä, ja joskus pikkuveli tulee kylään isoveljensä luokse.
Remus päätti puolestaan toiselle tytölle nimen. Hänkin halusi antaa jonkin tarinan omaavan nimen, sillä hänen omansa tulee tarinasta, Rooman perustamisesta. Toinen tyttö sai nimekseen Rhea, Romuluksen ja Remuksen äidin mukaan.
Chara ja Rhea ovat molemmat erittäin älykkäitä ja ihania tyttöjä. Heidän onnekseen heidän toinen isänsä on Remus, sillä jos Sirius olisi päätynyt yhteen esimerkiksi Jamesin kanssa, voimme vain kuvitella millaisia rasavillejä poikatyttöjä heistä olisi tullut. Remukselle luonteenomaista rauhallisuutta ja lempeyttä on periytynyt enemmän Rheaan, mutta ei Charakaan mikään ilkimys ole, hänellä taas luonteen pehmeys ilmenee samalla tavalla kuin Siriuksella, muille kovan ulkokuoren takaa löytyy se välittäminen ja rakkaus. Reguluksesta tuli Charan kummisetä, Jameksesta Rhean.

Taitaa olla turha sanoa, että nuo neljä tyttöä ovat tietenkin kauniita? Kieltämättä olisi harvinaisempaa, että suhteellisen kauniit ja komeat vanhemmat saisivat rumia lapsia, joten tässä ei ole käynyt mitään kovin ihmeellistä. Tyttöjen hiuksetkin ovat aika hieno väriskaala, sillä Dannilla on punaiset hiukset, Gabriellalla ruskeat, Charalla mustat ja Rhealla vaaleanruskeat.

Siinä taitaa olla tarinamme perheet ja päähenkilöt selitettyinä. Uskon, että minun näkökulmastani tarinan kertominen voisi käydä teille tylsäksi, joten voisimme vaihtaa kertovaksi hahmoksi Remuksen.
« Viimeksi muokattu: 27.11.2014 22:07:39 kirjoittanut zougati »
They say drinking is a way to die
But at the end... Dying is a way to drink

Go, go Gryffindor!

Kuution kuusi tahkoa

Viisisataakaksi

  • Hyppelipompeli
  • ***
  • Viestejä: 108
  • Monimutkaista
Vs: Ei omena kauas puusta putoa
« Vastaus #1 : 14.08.2009 21:20:47 »
Kommentoisin tätä oikein mielelläni rakentavasti, mutta näin ihanan tekstin jälkeen se ei oikein onnistu. Yritän kuitenkin, saattaa mennä ihkutukseksi.

Jotenkin ajatus kelmien tyttäristä tuntuu hirmu suloiselta. Nimet ovat todella suloiset, varsinkin Siriuksen ja Remuksen lasten. (Vasta nyt tajusin, että toinen ei ole Clara vaan Chara.) Tyttöjen luonteenpiirteet ovat aika - miten sen ilmaisisi? - arvattavat, mutta se ei haittaa, koska uskon, että tarinan edetessä niihin tulee uusia syvyyksiä. (Kirjoitinko oikeasti 'uusia syvyyksiä'?)

'Pareista' taas, Lily ja James on siismegahyperüberuusijuttu perus, ja sitä rakastan aina. Peteristä ja Sophiesta en osaa sanoa mitään, koska viimeksi mainittua ei juurikaan esitelty(, eikä ehkä tarvitsekaan). Sirius ja Remus taas, no, parituksesta en yleensä paljoa pidä, mutta tässä se on vallan suloinen ja ehdottomasti luettava! Ajatus Remuksesta raskaana tosin aiheuttaa 'lievää' repeilyä. Söpöä!
Rakastan ficcejä, joissa Siriuksella on hyvät välit Regulukseen.

Mukavasti myös pientä huumoria ripoteltu mukaan. :>

Severuksen seksikäs ääni, so true!

Mitään virheitä ei ollut, tai ainakaan minä en niitä huomannut.
Muuten, minä vuonna pikkukelmit syntyivät?

On tämä niin ihana, hartaasti odotan jatkoa!
"Mennä yöllä yläkertaan? Hui!"
And honey you should see me in a crown

Needled Laiho

  • Laihon nainen.
  • ***
  • Viestejä: 487
  • Suloinen pikku Wild Child
Vs: Ei omena kauas puusta putoa
« Vastaus #2 : 15.08.2009 07:59:26 »
Viisisataakaksi, kiitos paljon :) Ei tuohon kommenttiin oikein osaa kommentoida, katselen sitä lähinnä hieman hämmentyneenä noin positiivisesta palautteesta. Tyttöjen luonteisiin tulee kyllä uusia syvyyksiä, sen lupaan, tarinan edetessä ja tyttöjen kohdatessa erilaisia esteitä heistä tulee kyllä esiin asioita. Pikkukelmien syntymävuotta en rehellisesti osaa sanoa, jos pitäisin tämän canonina niin sen pitäisi olla -78, mutta sinä vuonna Kelmit vasta valmistuivat Tylypahkasta, niin ehkä se olisi tarkemmin vuosi -79, -80 (se tosin on Harryn virallinen syntymävuosi). Koetan vältellä vuosista ja päivistä sen tarkemmin puhumisen, koska tuo vuosiasia on hieman vaikea palapeli minulle muodostaa, ja tätä tarinaa varten kun en tarvitse sen kummemmin niitä vuosia, niin lasken ajan ennemminkin tyttöjen syntymäpäivistä.

Jatkoa tulee kyllä, mutta en tule julkaisemaan sitä ihan heti, sillä olen tällä hetkellä kirjoittamassa vasta lukua kaksi, mutta sen voin sanoa, että kyllä sen pitäisi tulla ulos elokuun loppuun mennessä.
They say drinking is a way to die
But at the end... Dying is a way to drink

Go, go Gryffindor!

Kuution kuusi tahkoa

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Ei omena kauas puusta putoa
« Vastaus #3 : 16.08.2009 18:35:16 »
Idea Kelmien tyttäristä vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta. En oikein keksi tähän kohtaan sellaista lisättävää, mitä Viisisataakaksi ei olisi jo sanonut, mutta yhdyn häneen siinä, että nimet ovat oikein ihanat.

Anteeksi, mutta hahmojesi luonteet olivat tosiaan hieman ennalta-arvattavat. Toivottavasti kehität heitä tarinan edetessä siihen suuntaan, etteivät he ole isiensä naispuolisia kaksoisolentoja, sillä voisi olla ettei ficci jaksaisi kovinkaan paljoa kiinnostaa, jos he sitä olisivat. Olisi ollut repäisevää, jos olisit tehnyt Peterin tyttärestä pahimman keppostelijan, mutta ymmärrän kyllä, jos ajatus kuullostaa oudolta. Pelkään myös hieman, että henkilöistä tulee Mary Sueja, kun mainitsit tuon kauneuden niin itsestään selvänä. Ei kauneus toki tee Mary Sueta, mutta minulla on vain omat pelkoni.  :D
Kiinnostaa muuten tietää, onkohan kumpikaan Remuksen ja Siriuksen tyttäristä perinyt Remuksen "pientä karvaista ongelmaa". :D

Jatkoa jään kuitenkin odottamaan, vaikka tämä ei niin hirveän mukaansatempaava heti alussa ollutkaan. Kerrontatyylisi oli kuitenkin hauskaa kuunneltavaa ja toivon, että hieman samantyyppistä saisi kuulla myös Remuksen näkökulmassa.

« Viimeksi muokattu: 30.08.2009 14:26:46 kirjoittanut Belsissa »
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

liinau

  • ***
  • Viestejä: 54
Vs: Ei omena kauas puusta putoa
« Vastaus #4 : 18.08.2009 17:40:42 »
Tää kuulostaa tosi mielenkiintoiselta tarinalta ja odottelen innoissani jatkoa.
En ookkaan aiemmin lukenu sellasta tarinaa missä olisi kelmien lapsia (paitsi Harry).
Mahtavaa, toivottavasti lisäilet jatkoa pian ! ;)

Butterfly

  • Keksi
  • ***
  • Viestejä: 151
  • Why do donuts have to die?
Vs: Ei omena kauas puusta putoa
« Vastaus #5 : 18.08.2009 17:56:43 »
Kuulostaa tosi mielenkiintoiselta ja jatkoa odottelen tietenkin enemmän kuin innokkaasti. Rakastan S/R- paritusta ja on aivan ihanaa että sekin on saatu tähän <3
Live fast, have fun and be a bit mischievous.

Juulia

  • Malfoy`s mistress
  • ***
  • Viestejä: 744
  • by Saasta
Vs: Ei omena kauas puusta putoa
« Vastaus #6 : 18.08.2009 21:45:13 »
Haa, olen yliaktiivinen beta ja tulen kommenttienkin muodossa ihkuttamaan (toivottavasti ei oo liian toistoa..) :D

Ensinnäkin, heti tuo aloitus... nams :) Pidän siitä, että ficci alkaa eri tavalla kuin mihin on totuttu. Tuosta tuli mieleen, kuin keskustelisit lukijan kanssa, ja täytyy sanoa, että se näyttää enemmän kuin hyvältä! Itselläni on samanlaisella tyylillä ajatuksenpoikasia, jotka voisin hyvinkin toteuttaa, kun joku saa tämän kerta näyttämään noin hyvältä :D

Oli hyvä, kun tyttöihin sai "tutustua", ennen kuin heidät lyödään tapahtumien keskelle :) Tottakai tämä oli vain suuripiirteinen esittely, ja odotan mielenkiinnolla, mitä kaikkea tässä paljastuukaan ;)

Nyt mulla alkaa tulla paineita sen ykkösluvun betauksen kanssa... Täytyykin tehdä se as soon as possible! ;D

Ja minun lienee kaiketi turha sanoa, että haluan jatkoa? ;)

-Juulia
Mielipiteeni on selvä - älä sekoita minua tosiasioilla.

Needled Laiho

  • Laihon nainen.
  • ***
  • Viestejä: 487
  • Suloinen pikku Wild Child
Vs: Ei omena kauas puusta putoa
« Vastaus #7 : 28.08.2009 19:56:13 »
Belsissa, kiitoksia. Tiedän, että hahmojen luonteet ovat hieman ennalta-arvattamat, mutta esimerkiksi Gabriellan kohdalla minun piti ottaa huomioon hänen äitinsä luonne, ja koska kuvittelen sen rauhalliseksi, ystävälliseksi ja Gabriellan tyyliseksi, päätin, että kyllä hänen tyttärelleen täytyy periytyä paljon puolia hänen luonteestaan. Olisi tietenkin ollut ehkä mukavampaa, jos olisin tehnyt tytöistä aikalailla erilaisia kuin isänsä, mutta itse olen perinyt luonteestani ja ulkonäöstäni niin paljon isältäni ja äidiltäni, niin on vaikea luoda hahmo, jolla ei olisi samalla lailla. Koetan kuitenkin värittää tyttöjen persoonia tarinan mittaan, Rheastakin paljastuu kohta uusi puoli, jota hän ei ainakaan ole perinyt Remukselta :D Chara nyt on kieltämättä aika Sirius, mutta huomaan kirjoittaneeni häneen myös paljon Jamesia. Koen Charan enemmän sinä huispausrakkaana kuin Dannin, en tiedä mistä se johtuu.

linau
, kiitoksia. Hyvä, että tarina kuulostaa mielenkiintoiselta :)

Butterfly, jee, S/R:än rakastajia <3 Itse huomaan, että meinaan kirjoittaa tähän liikaa sitä S/R:ää, kun pitäisi muistaa keskittyä tyttöihin. Annan tämän kuitenkin anteeksi itselleni, koska kirjoitan Remuksen näkökulmasta ainakin jonkin aikaa. Jatkosta en tiedä, mutta saatan siihen sitten vaihtaa joskus kertojaa, ehkä tämä Omena kuitenkin tulee Remuksen näkökulmasta, olen suunnitellut jo vaikka mitä spinn-off ficcejä ja jatko-osia ja jaja... Toivon, että inspiraatio riittää tätä tarinaa kohtaan.

Juulia
, sulle nyt tietysti kiitoksia betauksestakin, mutta kivaa, että jaksat laittaa kommenttiakin :D En oikeastaan suunnitellut tuota keskutelua lukijoiden kanssa, mutta se tuntui kirjoittaessa luonnolliselta tähän ficciin, ja koetan muistaa säilyttää sen kirjoitustyylin. Remuksen näkökulmasta se tuntuu tietysti erilaiselta keskustella lukijan kanssa, kun tässä prologissa kuitenkin puhun tavallaan "itselläni".

Kiitos kaikille vielä kerran kommenteista! Ihanaa lukea ainakin suhteellisen positiivista palautetta tekstistä, jonka laadusta on suhteellisen epävarma.
They say drinking is a way to die
But at the end... Dying is a way to drink

Go, go Gryffindor!

Kuution kuusi tahkoa

Needled Laiho

  • Laihon nainen.
  • ***
  • Viestejä: 487
  • Suloinen pikku Wild Child
Vs: Ei omena kauas puusta putoa
« Vastaus #8 : 28.08.2009 20:01:06 »
Ja nyt sitä jatkoa! Toisen luvun lähetin betaukseen, joten ensimmäisen luvun julkaisu kai sitten olisi paikallaan :D Kolmatta lukua olen vasta kirjoittamassa, mutta sen kirjoittaminen pitäisi edetä suhteellisen nopeasti. Kakkosluvun julkaisen sitten, kun olen saanut kolmannen valmiiksi ja kirjoitan neljättä, ihan vain periaatteen takia näin. En halua saattaa itseäni siihen, että olen julkaissut jo kaiken valmiina olevan, ja seuraava luku on itselläni kirjoitettavana. Se ei ole minulle sopiva tapa julkaista keskeneräisiä ficcejä, ne tuppaavat siten jäädä usein kesken, joten Omena nyt on oikeastaan kokeilussa tämän taktiikan osalta.

Meinaan taas jaaritella liikaa ja unohtaa olennaisen.



Luku I. Syntymäpäiväjuhlat

Sen on täällä taas, elokuun toiseksi viimeinen päivä. Kyllä tätä on odotettu, minä ja Sirius kauhulla, Chara ja Rhea suunnattomalla ilolla. Nyt on meidän pienten tyttöjemme 9-vuotissyntymäpäivä. Pidämme syntymäpäiväjuhlat meidän talomme pihassa, vielä ei ole niin kylmää, etteivät tytöt voisi kirmailla mekoissaan pitkin pihaamme. Paikalle on kutsuttu James ja Peter perheineen sekä Regulus.

Kannan ulos tarjotinta, jossa on noidankattilakakkuja, torakkatorttuja, lakritsataikasauvoja, kurpitsaleivoksia, siirappikakkuja, suklaatuulihattuja, sukupalloja, suklaasammakoita, sokerisulkakyniä, hedelmäetanoita, jäähiiriä ja kookosjääkuutioita. Sirius kulkee takanani kantaen kakkuvatia. Leivoin hänen kanssaan tytöille täytekakun, jonka päällä on koristeina suklaahippuja ja suklaakonvehteja, tytöt valitsivat ne itse.
Lasken tarjottimen puiselle pöydälle, jonka päällä on valkoinen kukkakuvioinen pöytäliina. Pöydälle on jo laitettu lautaset, lasit, lusikat ja kermakaljakannu, hehkusimakannu ja pullollinen tuliviskiä. Chara juoksee luokseni.
”Isä, milloin vieraat tulevat? Onko siihen vielä pitkä aika?” hän kysyy jännittyneenä ja hammastaan purren.
”Suunnilleen… Sitten, kun olet siivonnut huoneesi?” vastaan ja hymyilen leveästi.
”Isä, älä jaksa. Huoneeni on jo siisti, siivosin sen eilen”, Chara nurisee.
”Nyt suusi näyttää väärään suuntaan, kokeillaan, saanko sen kääntymään”, sanon, ja hyökkään kutittamaan Charaa.
”Isä, et saa!” tyttäreni kiljuu kun naurultaan kykenee. Kutitan häntä vielä hetken aikaa, mutta lopetan sitten, sillä tiedän, ettei kutittaminen tunnu oikein mukavalta. Yhtä nopeasti kuin irrotan käteni, Chara ampaisee juoksuun ja menee takapihalle. Palaan järjestelemään tarjottavia.

Katselen tielle päin, näkyykö sieltä tulevan ketään. Viimein näköpiiriini ilmestyy tuttu, nelihenkinen perhe.
”Chara ja Rhea! Tulkaa katsomaan ketkä ovat tulossa!” huudan takapihaa päin. Kohta kaksi mekkoihin pukeutunutta rakettia saapuu luokseni, hengästyneesti huohottaen.
”Hei James-setä, Lily-täti, Danni ja Harry!” tytöt tervehtivät heti, kun ensimmäiset vieraat tulevat pihallemme.
”Hei Chara ja Rhea!” he vastaavat.
”Kelpaisiko neideille tällaiset?” James kysyy, näyttää lahjapakettia.
”Kyllä!” kuuluu vastaus varsin nopeasti, ja James ojentaa paketin Rhealle, Lily Charalle. He ryhtyvät heti ystävällisesti vapauttamaan lahjansa papereiden sisältä. Tyttöjen paketeista paljastuu huispaushanskat, -käsisuojat ja – jalkasuojat, sekä Rhean paketista kypärä.
”Jamesin oli pakko saada ostaa nuo”, Lily naurahtaa.
”Nämä ovat ihana”, Chara toteaa katsellessaan haltioissaan lahjaansa.
”Miksi minä sain kypärän?” Rhea ihmettelee tutkiessaan kypärää.
”Se on sitä varten, että et loukkaa päätäsi ollessasi pitäjä”, James selittää virnistäen.
”Ei olisi mukavaa tuoda sinua takaisin kotiin aina pää mustelmilla, kun Danni innostuu maalintekoyrityksissään.” Kaikki purskahtavat nauruun, ja Danni pukkaa Jamesia kylkeen.
”Onko pakko aina vääntää minusta vitsejä?” tyttö kysyy suu mutrussa.
”Ei tietenkään, senkin höpönassu”, James naurahtaa ja pörröttää Dannin hiuksia.

”James!” kuuluu iloinen huuto, kun Sirius ryntää halaamaan ystäväänsä.
”Sirius!” James vastaa.
”Onpa mukavaa nähdä taas! Viime kerrasta onkin jo vierähtänyt jonkin aikaa, kun töissä on joutunut juoksemaan”, Sirius juttelee.
”Lily, on mukavaa nähdä sinuakin. Danni ja Harry, voi että kun te olette kasvaneet”, Sirius päivittelee.
”Sirius – setä, älä viitsi aina sanoa tuota”, Harry sanoo turhautuneena.
”Kyllä viitsin, teidän mielipiteenne ei siihen vaikuta”, Sirius vastaa. Ennen kuin asiasta ehditään väitellä sen enempää, Regulus ilmiintyy paikalle siirtäen huomion kinastelusta itseensä.
”Regulus!” Sirius huutaa kiirehtiessään halaamaan veljeään, jonka käsissä on kaksi suorakulmaista lahjapakettia, jotka kiinnittävät kaksosten huomion.
”Hei Regulus – kummi!” Chara tervehtii kummisetäänsä, kun tämä on päässyt vapaaksi Siriuksen otteesta.
”Hei vaan, lempikummityttöni”, Regulus vastaa ja hymyilee.
”Jos uskallat antaa nämä lahjat hetkeksi isällesi vartioitavaksi, voisin kaapata sinut syliini”, nuorempi Mustan veljeksistä ehdottaa ja ojentaa paketit vanhemmalle veljekselle. Sen jälkeen hän kaappaa riemusta hihkuvan Charan syliinsä.
”Huh, meinaat olla niin iso, etten meinaa jaksaa enää ottaa sinua syliin”, Regulus puhisee pitäessään tyttöä sylissä.
”Milloin olisit jaksanut”, Sirius hörähtää.
”Haista kuule”, Regulus sanoo ja laskee Charan alas. Heistä kyllä huomaa, että he ovat sukua, tai ainakin minä huomaan sen todella selvästi, sillä Chara on perinyt paljon ulkonäköään Siriukselta. Regulusta ja Siriusta voisi luulla identtisiksi kaksosiksi, jos he vain olisivat samankokoisia, Regulus on niin samannäköinen kuin Sirius, puolipitkissä mustissa hiuksissaan, hän vain on hieman lyhyempi ja laihempi.

Tytöt saavat lahjansa sedältään, nallekuvioisten papereiden alta paljastuu kirjat. Chara saa klassikkoteoksen Huispaus kautta aikojen (tämä johtuu siitä, että Regulus on joutunut kuuntelemaan tytön jauhamista aiheesta, sillä kyseinen neiti on aivan hulluna huipaukseen) ja Rhea saa Cooleimmat velhokuteet – nimisen kirjan, joka nimensä mukaisesti sisältää kaavoja ja ohjeita velhojen mittapuulla muodikkaiden vaatteiden tekoa varten.
Olen kyllä iloinen siitä, että Rhea on edes vähän kiinnostunut käsitöistä, sillä muuten ne jäisivät meidän perheemme osalta kokonaan pois, Chara kun on kiinnostunut enemmän huispauksesta kuin ”mistään rättien väkertämisestä”. Minua ja Siriusta taas on turha kuvitella neulepuikkojen ääreen, kun taikomallakaan emme osaa tehdä minkään näköisiä vaatekappaleita.

Viimein paikalle ilmestyy viimeisetkin vieraamme, eli ystävämme Peter, hänen vaimonsa Sophie ja heidän tyttärensä Gabriella, joka on vuotta vanhempi kuin meidän tyttäremme, mutta menee silti samalle luokalle Tylypahkaan kuin he. Tervehdysseremoniat toistetaan Piskuilanien kohdalla samoin kuin muidenkin, kaksoset saavat heiltä lahjat, Sophien itse neulomat kaulaliinat, pipot ja lapaset talven varalle.

”Nyt kun kaikki ovat täällä, niin eiköhän tartuta pöydän antimiin”, sanon hymyillen. Lapsikatras ilmoittaa varsin kuuluvasti hyväksyvänehdotukseni ja varsin nopeasti tytöt ja Harry ovat vallanneet oman päätynsä pöydästä. Kehotan aikuisia siirtymään pöydän ääreen ja ottamaan herkkuja.

”Isä, kaadatko minulle hehkusimaa?” Rhea kysyy. Vastaan suostuvani ja otan kannun käteeni. Kaadan simaa tytön lasiin.
”Ottaako joku muu?” kysyn, ja neljän muun lapsen suusta kuuluu yhtä aikaa ”Minä!” – huuto, joten käyn kaatamassa juomaa muillekin.
Täytekakun kanssa käy samoin, mutta mukavampaa se lapsille on, että joku leikkaa heille kunnolliset palat, tuon ikäisten itse leikkaamista paloista tulee lähinnä oudonnäköistä mössöä kuin täytekakkupalaa muistuttavaa jälkeä. No, annetaan lapsien olla lapsia, ei heidän tarvitse vielä osatakaan tuota.

Juhlat jatkuvat hyvillä mielin, lapset ovat lähteneet pelaamaan pelejä, kun ovat saaneet vatsansa ahdettua täyteen herkkuja, ja me aikuiset istumme ulkona tuoleissa juttelemassa niitä näitä. Sirius, James ja Regulus kiistelevät parhaillaan siitä, onko uusin Nimbus maineensa veroinen vai onko se pelkkää mainostajien huhupuhetta myynnin nostattamiseksi. Lily ja Sophie tuntuvat kiistelevän siitä, mikä kodinsiivoustaika on kaikista tehokkain kodin putsaamiseen. Minä ja Peter puolestamme juttelemme tämänhetkisistä töistämme. Peter tekee tällä hetkellä töitä eräässä kirjakaupassa, minä taas puolestani kirjoittelen levyarvioita erääseen jästilehteen, velhojen keskuudesta kun en saanut töitä pienen karvaisen ongelmani takia. Eihän se kovin kummoinen työ ole eikä siitä paljoa rahaa saa, mutta työt saa tehdä kotona ja jästirahoilla saan haettua ruokaa jästien ruokakaupoista.

Vastahan me olemme istuneet hetken ulkona nauttien hyväilevästä tuulenvireestä auringonpaisteessa, kun taivaalle ilmestyy tummia pilviä ja näyttää uhkaavasti siltä, että kohta alkaa sataa.
”Meidän on parasta siirtyä sisälle”, Sirius huomauttaa.
’”Sirius, veisitkö tyttöjen lahjat sisälle? Sophie ja Lily, voisitteko te viedä lapset? James, Regulus ja Peter, auttaisitteko te astioiden kanssa?” kyselen, ja joka suunnasta kuuluu myötäileviä vastauksia. Me kaikki lähdemme yhtä aikaa evakuoimaan kuka mitäkin sisälle pois sateen tieltä. Syöksyn pelastamaan täytekakun ja tarjottimen, jolla on kaikki tarjottavat. Oviaukossa meinaa olla hieman ahdasta, kun yksi yrittää päästä ulos ja toinen sisälle. Pääsen kuitenkin viemään kakun ja tarjottimen keittiön pöydälle ja palaan hakemaan astioita. Ei kestä kauaa, että kaikki tavarat ovat turvallisesti sisällä. Minä, James, Regulus ja Peter saimme pelastettua ajoissa astiat, ruuat ja juomat, Sirius toi onnistuneesti lahjat sisälle ja naisväki toi lapset olohuoneen lattialle pelaamaan lautapeliä, jonka tytöt jättivät aamulla siihen. Sade alkaa piiskata kattoa, ja ei mene kauaakaan, kun se yltyy kaatosateeksi.

”Sirius, laitatko takkaan tulen?” kysyn puolisoltani. Siriuksen ja minun tarina on kieltämättä hieman erikoinen. Olimme tosiaan ystäviä Tylypahkan ensimmäisestä vuodesta alkaen, todella hyviä sellaisia, vaikka James onkin ollut Siriukselle aina se läheisempi ystävä. Itse en osaa tarkalleen sanoa, milloin tajusin tykkääväni Siriuksesta, mutta vuosien myötä se tunne vain syntyi. Jossain viidennen luokan tienoilla se taisi olla, kun viimein myönsin asian itselleni, eikä mennyt kauaakaan, kun sain vastakaikua tunteisiini. James ja Peter eivät tienneet mitään Siriuksen ja minun väleistä, he vain välillä ihmettelivät, minne oikein hävisimme, kun olimme pussailemassa jossain luutakomerossa tai muussa yhtä ihanassa paikassa. Kaikki ne Siriuksen naistarinat muodostuivat lähinnä siitä, että tyttöjen nähtiin kiehnäävän Siriuksen lähellä, ja tietenkin he kuolasivat hänen peräänsä, mutta oikeasti Sirius ei puuhaillutkaan heidän kanssaan luutakomeroissa. Jos hän siellä joskus oli, se olin minä, joka hänen seurassaan oli. Se ei tietenkään selvinnyt muille, mutta se olikin oma, pieni salaisuutemme. Vasta lähdettyämme Tylypahkasta taisimme tunnustaa ystävillemme olevamme yhdessä. Kouluaikana olimme kaikki vielä niin pentuja, että minä ja Sirius pelkäsimme, että James ja Peter eivät osaisi suhtautua asiaan oikein, vaan he päättäisivät hylätä meidät.
Nyt olen viimein tajunnut, että tuskin he olisivat niin tehneet, mutta tuskin se ketään haittasi, että kerroimme vasta tuolloin. Hankimme Siriuksen kanssa yhteisen, pienen asunnon Viistokujalta, mutta kun aloin odottaa tyttöjä, muutimme Notkoon, suhteellisen lähelle Pottereita. Muistan kyllä aina sen kirjeen, jonka sain Severukselta sinä yhtenä sateisena päivänä, kun hörpin aamukahvia keittiönpöydän ääressä vanhassa asunnossamme. Siinä kirjeessä liemimestari kertoi, että hän on onnistunut yrityksessään tehdä liemi, jonka avulla velhon on mahdollista tulla raskaaksi. Meinasin kuolla sinä hetkenä onnesta, olen kyllä jälkeenpäin ollut iloinen, etten tehnyt niin, muuten minulla ei olisi noin ihania tyttöjä kuin Chara ja Rhea ovat. Kun Sirius tuli kotiin, hyppäsin hänen kaulaansa ja kuiskasin "Se onnistui. Severus onnistui liemensä teossa." Siitä hetkestä lähtien Sirius on osannut kunnioittaa Severusta, vaikka hän ei kouluaikana pitänytkään miehestä, olemme kuitenkin aivan valtavassa kiitollisuudenvelassa hänelle. Juttelimme Siriuksen kanssa yömyöhään sinä päivänä, ja sovimme, että yritämme saada lapsen niin, että minusta tulisi "äiti". Olin meistä se, jolla ei ollut vakituista työpaikkaa, ja rauhallisen luonteeni takia sietäisin luultavasti paremmin hormonien aiheuttamat muutokset. Saimme Severukselta liemen ja äkimmin kuin olisimme osanneet odottaakaan, odotinkin jo tyttöjä. Se oli kyllä kokemus vailla vertaa, mutta en kyllä halua kokeilla sitä enää uudestaan, enkä kyllä kaipaakaan enempää jäseniä pieneen perheeseemme, Chara ja Rhea riittävät minulle.
Minä ja Sirius olemme halunneet mennä naimisiin siitä lähtien, kun olemme yhdessä asuneet, mutta maailma on valitettavasti liian suppeakatseinen, että hyväksyisi homoavioliitot. Ei se kuitenkaan ole onnemme este, ettemme ole naimisissa, emme kuitenkaan ole eroamassa. Naimisiinmeno olisi kuitenkin ihana tapa julistautua elämään toisen kanssa loppuelämä, vaikka tiedän kuitenkin kuuluvani Siriukselle, ja hän minulle. Se vain on harmi, että avioliitot sallitaan vain heteropariskunnille. Siitä olen kyllä kieltämättä iloinen, että velhojen keskuudessa ollaan paljon suvaitsevaisempia kuin jästien, jästit ovat harmikseni varsin suppeamielisiä kaikenlaista erilaisuutta kohdatessaan. Työnantajanikaan ei tiedä, että minulla on perhettä, hän luulee minun olevan vain yksinäinen erakko jossain päin maailmaa, joka kuuntelee mielellään Beatlesia ja kirjoittaa suhteellisen hyviä arvosteluja.
Palataan kuitenkin tähän päivään, olen jauhanut jo aivan tarpeeksi menneistä.

"Haluaako kukaan kaakaota?" kysyn muilta.
"Minä voisin ottaa", Lily vastaa.
"Minäkin", Sophie ilmoittaa.
"Selvä, menen laittamaan sitä." Kävelen keittiöömme, ja etsin kattilan. Kaadan sinne maitoa, lausun kiehuttamisloitsun, etsin kuivauskaapista kolme mukia, mittaan niihin kaakaojauheen ja kaadan kuuman maidon mukeihin. Kaivan laatikosta vielä kolme teelusikkaa, ja sekoitan kaakaojauheen maitoon. Ripottelen sekaan vielä hieman vaniljasokeria ja kanelia, vien mukit Lilylle ja Sophielle ja otan itse yhden. Istun takaisin nojatuoliin, jossa istuin aikaisemminkin. Takkatuli lämmittää ihanasti olohuonettamme, joka on tällä hetkellä täynnä elämää ja iloista puheensorinaa. Lapsen ovat piilosilla, tällä hetkellä etsijänä näyttää olevan Harry. Lämminhenkistä puheensorinaa kuuluu muiden aikuisten suusta. Jos minulle olisi sanottu mennessäni Tylypahkaan, että löydän sieltä tällaisia ystäviä, jotka säilyvät aikuisiälle ja rakkauden kohteen, jonka kanssa perustan perheen, en olisi uskonut sitä. Tässä sitä kuitenkin ollaan, vietän aikaa perheeni ja ystävieni perheiden kanssa. Tämän enempää ei velho voi pyytää palkinnoksi. Tämä enemmän, mitä olen koskaan uskonut saavani. Siitä lähtien, kun minua purtiin, aloin uskoa, että joudun olemaan koko loppuelämäni yksin, ei kukaan halua tällaista outoa, epämukavaa ihmistä. Itsetuntoni ei vieläkään ole kovin hyvä, mutta Sirius on saanut minut ymmärtämään, että ihmissutena oleminen ei ole muuttanut minua henkisesti mitenkään, se ei tee minusta huonompaa ihmistä, vaan olen hänen mielestään parempi ihminen kuin moni tavallinen. Osaan arvostaa Siriuksen sanoja, mutta en osaa aivan sadan prosentin varmuudella uskoa, että ne ovat totta. Minua huolettaa, olenko tehnyt karhunpalveluksen tyttärilleni olemalla heidän isänsä. Tällä hetkellä toivon, että koulussa ollessaan he eivät joudu kärsimään siitä, että olen heidän isänsä, eivätkä yleensäkään siitä, että heillä on kaksi isää. Se ei ole velhojen keskuudessa ihan outoa, on niin käynyt aiemminkin ja tulee käymään jatkossa, mutta silti jotkut ihmiset ovat syvästi meidän kaltaisiamme vastaan. Ainakaan heitä ei voi haukkua kuraverisiksi tai puoliveriksi, vaikka itse olenkin puoliverinen, isäni oli velho ja äitini oli jästi. Taas puheeni lipsuu itseeni, anteeksi. Tuntuu kuitenkin oudolta ajatella, että minun pienet tyttöni, joita vasta äsken pidin sylissäni ensimmäistä kertaa Pyhässä Mungossa, menevät jo muutaman vuoden päästä kouluun. Minun pitää luultavasti hankkia sitten lemmikki, etten joudu viettämään päiviäni aivan yksin täällä kotonamme.

"Äitiiii, tytöt ovat ilkeitä! He kiusasivat minua", Harry parkuu tullessaan itkien äitinsä luokse.
"Harry, mitä tytöt tekivät? Kerro minulle", Lily lohduttaa Harryä.
"Tytöt menivät yhdessä vessaan, eivätkä piiloihin. Jouduin etsimään ihan turhaan niitä ympäri taloa", Harry niiskuttaa.
"Tytöt!" James huutaa.
"Mitä?" kuuluu epäselvä vastaus yläkerrasta.
"Nyt heti alas! Harry itkee, teillä on hieman selitettävää", James karjuu. Ei mene kauaa, kun tytöt kipittävät portaat alas ja tulevat seisomaan sohvan taakse.
"Mitä me ollaan nyt tehty?" he kysyvät.
"Harry sanoo, että menitte yhdessä vessaan, ettekä piiloon niin kuin olitte sopineet, ja hän joutui etsimään teitä turhaan pitkin taloa", Lily kertoo selvästi pettyneellä äänellä.
"Niin me tehtiin", Danni ilmoittaa.
"Miksi ihmeessä? Etkö huomaa, että pikkuveljesi itkee?" James sanoo tiukkana.
"Me tehtiin niin, koska Harry on ärsyttävä pieni ipana ja me ei saada tehdä ikinä mitään ilman sitä", Danny selittää.
"Selvä. No niin sitten. Sano hei hei Charalle, Rhealle, Siriukselle, Remukselle, Gabriellalle, Peterille ja Susanille, me lähdemme nyt", James ilmoittaa.
"Hei hei", Danni sanoo jo suu alaspäin kääntyneenä. Muutkaan tytöt eivät näytä sen iloisemmilta, eikä meidän aikuisten voi sanoa olevan hirveän ihana näky.
"Gabriella, tee sinäkin samoin, sillä me lähdemme nyt", Sophie ilmoittaa. Gabriellakin mutisee hiljaiset hei heit, ja kaksoset vastaavat niihin yhtä surullisesti ja hiljaa.
"Anteeksi että joudumme lähtemään, mutta Danni ei saa toimia noin", Lily sanoo. Hän pitää vieläkin hiljaa nyyhkyttävää Harryä sylissään.
"Samoin. Harmi, että tytöt tekivät näin", Sophiekin myöntelee. He poistuvat ääneti; kenenkään mieliala ei ole pienen välikohtauksen takia kovin korkealla.
"Regulus, jäätkö yöksi?" Sirius kysyy rikkoen hiljaisuuden.
"En voi, minun pitää lähteä huomenna aikaisin töihin, ja käyn vielä Viistokujalla asioilla ennen sitä", Regulus vastaa.
"Taidan lähteä nyt", hän sanoo, ja halaa Siriusta.
"Hyvää syntymäpäivää, tytöt", hän sanoo kaksosille hymyillen, ja halaa heitäkin.
"Kiitos, oli mukavaa olla täällä", hän sanoo minulle ja kättelee.
"Hei hei, Regulus - setä", tytöt sanovat. Regulus kaikkoontuu pois, ja me jäämme neljistään seisomaan olohuoneeseen.

Sirius huokaisee syvään.
"Miksi te teitte niin? Ettekö ymmärrä, että kaikki pitää ottaa leikkiin mukaan, eikä Harrykään tahallaan ole teidän tiellänne, hän tykkää leikkiä kanssanne." Siriuksen sanat kaikuvat hiljaisessa huoneessa.
"Tytöt? Onko teillä mitään sanottavaa puolustaaksenne itseänne?" Sirius tiukkaa.
"Anteeksi isät, että petimme teidät. Se oli itse asiassa Dannin idea, että emme leikkineet enää Harryn kanssa, mutta en minä häntä syytä. Ymmärrän kyllä, että me kaikki olemme syyllisiä", Chara mutisee. Minulle tulee pahasti mieleen tässä eräät neljä nuorta, ja erään herra Potterin puhuttelu meille. Pala nousee kurkkuun, kun tajuan tuon.
"Sirius, anna heidän olla tällä kertaa. En minäkään pidä siitä mitä he tekivät, mutta meillä ei oikein ole varaa sanoa", kuiskaan mieheni korvaan. Hän yskäisee.
"Tämän kerran jätän tämän kesken. Nyt menette huoneeseenne ja istutte siellä loppuillan, syömään saatte tulla, kun huudamme ruoan olevan valmis. Onko selvä?"
"Kyllä, isä", tytöt vastaavat ja lähtevät vaitonaisina kiipeämään portaita ylös yläkertaan, jossa heidän huoneensa sijaitsevat. Vedän Siriuksen istumaan sohvalle ja istun itse hänen viereen.
"Sirius, en pidä yhtään siitä, että tytöistä vaikuttaa tulevan... He käyttäytyivät tänään aivan kuin... Huoh. Haluaisin heidän olevan vain normaaleja pikku tyttöjä, jotka tykkäävät leikkiä hepoilla pihanurmella. Tämä ei ole heille oikea suunta. Tiedän, että he ovat jo syntymästään asti perineet jokainen tavallaan jonkun roolin, mutta silti..." selostan hiljaa.
"Remus, ymmärrän kyllä mitä tarkoitat, ymmärrän huolesi, mutta eikö sinusta olisi tavallaan hienoa, että he jatkavat? Voimmehan me opettaa heitä parempaan suuntaan, ettei heistä tule aivan kuin... En halua, että he ottavat itselleen Ruikulin, ja alkavat kiusata häntä. Sen me voimme mielestäni estää. Sitä me emme voi estää, että he pitävät kepposista, tytöthän ovat nauttineet meidän heille järjestämistä pienistä piloista. Voisimme kuitenkin yrittää pitää heidät oikealla suunnalla, kokeilla, voisiko sitten heistä tulla uudet, paremmat..."
"Minäkään en halua, että Tylypahka joutuu kärsimään uudesta Ruikulista ja hänen kiusaajistaan. Ymmärrän kyllä, ettet tarkoita tällä Severusta itseään, olet ymmärtänyt, että hän on hyvä ihminen, mutta ehkä pelkään, että tytöille käy niin kuin... Ehkä sen takia haluaisin heidän olevan täysin erilaisia."
"Remus, tiedät, että me emme voi estää, jos heidän verensä vetää heitä käyttäytymään niin kuin me käyttäydyimme. Ymmärrät varmaan, miksi suutuin tuosta Harry-tapauksesta niin paljon, olisit itsekin halunnut pitää saarnan, mutta ehkä olit oikeassa siinä, että tällä kertaa jätimme sen pitämättä. Toivon totisesti, että ensi kertaa ei tule. Ymmärrät kai, että jos he tekevät uudestaan noin, meidän velvollisuutemme on saarnata heille siitä, opettaa, että se ei ole oikein. Vaikka meillä ei olisi paljoa varaa sanoa sen takia mitä itse olemme tehneet, niin tyttöjen takia meidän on pakko sanoa."
"Olet kai oikeassa. Ei, kun ihan totta, olet oikeassa. Se vain tuntuu niin väärältä paasata asiasta, johon on itsekin syyllistynyt." Huokaan syvään.
"Tiedän, mutta me olemme nyt vanhempia, ja vanhempien on pakko tehdä se, mitä vanhempien täytyy. Pitäähän meidän opettaa, että tupakointi on väärästä, vaikka minä itse poltan silloin tällöin."
"Niin kai se on."
"Mutta kulta, nyt tärkeämpiin asioihin. Mitä laitamme tänään ruuaksi?" Sirius sanoo naama virneessä.
"Senkin mokoma", vastaan nauraen ja painaudun pussaamaan Siriusta suulle.
"Itse asiassa meinasin laittaa broilerikastiketta ja riisiä, jos kelpaa. Tekisin myös mielelläni salaattia, ostin eilen tarvikkeet siihen", kerron.
"Alkuosa kuulostaa hyvältä, mutta pupunruokaa?"
"Sirius, etkö itse juuri sanonut, että meidän pitää neuvoa tyttöjä oikeaan suuntaan? Vihannesten ja kasvisten syönti on hyväksi."
"Niin kai sitten. Julmaa joutua opettamisen takia syömään pupunruokaa, ei sillä mies elä."
"No mies ei eläkään, mutta sinä oletkin vain minun pieni koiranpentuni, etkä mikään mies", vastaan nauraen.
"Ja sinä oma sudenrääpäleeni."

Hämmennän kattilassa olevaa riisiä, se vaikuttaa olevan kypsää. Pitää ilmoittaa tytöille, että ruoka on valmista.
”Tytöt, syömään!” huudan sellaisella äänenvoimakkuudella, että oletan sen kuuluvan yläkertaan asti. Ei mene kauaa, kun tytöt saapuvat, hieman mököttävät ilmeet kasvoillaan kylläkin.
”Mitä on ruokana?” Rhea kysyy.
”Salaattia, broilerikastiketta ja riisiä”, vastaan nostellessani lautasia alas kaapista. Kannan lautaset puisen ruokapöydän päälle. Haen kaapista vielä lasit ja kaivan laatikosta haarukat ja veitset.
”Rhea ja Chara, voisitteko kattaa pöydän?” kysyn tytöiltä. Vastaamatta kysymykseeni tytöt asettelevat lautaset, lasit, haarukat ja veitset paikoilleen, jokaisen omalle paikalle pienen ruokapöytämme ääreen. Otan yhdestä vetolaatikosta kaksi pannunalusta, asetan ne keskelle pöytää ja laitan niiden päälle broilerikastikekattilan ja riisikattilan.
”Sirius, syömään!” huudan olohuoneeseen Päivän Profeettaa lukemaan häipyneelle miehelleni.
”Tullaan”, kuuluu vastaus, lehden kahinaa, ja kohta Sirius tulee keittiöön valloittaen oman paikkansa pöydästä. Menen myös istumaan omalle paikalleni, ikkunan ja Siriuksen väliin. Minua vastapäätä istuu Rhea, Siriusta Chara. Emme ole ikinä joutuneet kiistelemään paikoistamme, tämä istumajärjestys on vallinnut talossamme siitä lähtien, kun Chara ja Rhea ovat syöneet itse ruokansa.
Syömme hiljaisuuden vallitessa kaikessa rauhassa. Ruoan jälkeen putsaan astiat ja kattilat taian avulla ja nostelen ne omille paikoilleen kaappeihin ja laatikoihin.

Päivä on jo reilusti lähempänä loppuaan kuin alkuaan. Vietän loppuillan lukien kirjoja olohuoneessa takan lämmöstä ja Siriuksen seurasta nauttien. Illalla nukahdan hänen viereensä meidän yhteiselle sängyllemme.
They say drinking is a way to die
But at the end... Dying is a way to drink

Go, go Gryffindor!

Kuution kuusi tahkoa

jools

  • Vieras
Vs: Ei omena kauas puusta putoa, luku I 28.8.!
« Vastaus #9 : 29.08.2009 09:32:55 »
Kiitos tästä :D
Jatkoaaa!!!!! ;D

Butterfly

  • Keksi
  • ***
  • Viestejä: 151
  • Why do donuts have to die?
Vs: Ei omena kauas puusta putoa, luku I 28.8.!
« Vastaus #10 : 29.08.2009 11:45:34 »
Kiitos kiitos kiitos... Aivan täydellinen ensimmäinen osa :D.

Jatkoa vaan.
Live fast, have fun and be a bit mischievous.

Viisisataakaksi

  • Hyppelipompeli
  • ***
  • Viestejä: 108
  • Monimutkaista
Vs: Ei omena kauas puusta putoa, luku I 28.8.!
« Vastaus #11 : 29.08.2009 20:38:20 »
Kiitos, todella mukavaa luettavaa! Mitään rakentavaa ei minusta nyt irtoa kirveelläkään, joten odottakaamme seuraavaa lukua(tai entistä terävämpää kirvestä).
Jatkoa odotan innolla.
"Mennä yöllä yläkertaan? Hui!"
And honey you should see me in a crown

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Ei omena kauas puusta putoa, luku I 28.8.!
« Vastaus #12 : 30.08.2009 14:36:59 »
Tämäkin luku oli sangen mukavaa luettavaa.

Täytyy tosin myöntää, että kerronta preesensissä on täysin uutta minulle, kun itse kirjoitan imperfektissä ja lukemani teksititkin ovat yleensä niin kirjoitettuja. Vaihtelu oli kuitenkin oikeastaan ihan positiivinen asia, kun totuin kyseiseen aikamuotoon. Kuvailua voisit lisätä hieman, mutta ei tämä näinkään huono ole. Enimmäkseen teksti oli sujuvaa, jotain pientä tökkimistä oli havaittavissa paikoin, muttei kovinkaan paljoa.
Virheitä en löytänyt tämän lisäksi yhtään:
Lainaus
Tämä enemmän, mitä olen koskaan uskonut saavani.


Tarina itsessään on vasta alkutekijöissään, joten on täysin ymmärrettävää, ettei tässä ole kerjennyt oikein tapahtua vielä mitään. Minusta oli oikein mukavaa lukea miesten menneisyydestä, erityisesti Siriuksen ja Remuksen suhteen alkuvaiheista. Nyt vasta oikeastaan ymmärsin yhden ratkaisevan tekijän tässä ficissä, Harryhän on oikeastaan aivan tavallinen poika! Tajutessani tämän seikan kiinnostukseni ficciä kohtaan kasvoi huomattavasti.

Mutta niin, jatkoa vain, lupaan kyllä lukea sen.  :)
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Needled Laiho

  • Laihon nainen.
  • ***
  • Viestejä: 487
  • Suloinen pikku Wild Child
Vs: Ei omena kauas puusta putoa, luku I 28.8.!
« Vastaus #13 : 04.10.2009 17:23:56 »
Kiitos kaikille taas kommenteista!

Belsissa: Monelle preesensissä olevan tekstin lukeminen on uutta, mutta se on tavallaan se "mun juttu", osaan ainakin omasta mielestäni kirjoittaa paremmin preesensissä ja siinä kirjoitankin useimmat teksteistäni. Se on vain aina tuntunut luontevammalta aikamuodolta kuin imperfekti.
Kuvailu on asia, jota en koe hallitsevani hyvin. Koetan saada sitä teksteihini, mutta jotenkin se tuntuu aina jäävän liian vähälle. Yritän kuitenkin parantaa asiaa, mutta vielä en kovinkaan paljoa ole onnistunut asiassa.
Se on totta, että Harry on tässä ficissä aivan tavallinen poika. Ficissäni ei ole Voldemortia häiritsemässä, joten mihin tarvitsen Pojan-joka-elää? En mihinkään. Harry on tässä ficissä aivan tavallinen poika, se poika jonka kuvittelen olevan kirjojen Harryn pohjimmainen olemus.
They say drinking is a way to die
But at the end... Dying is a way to drink

Go, go Gryffindor!

Kuution kuusi tahkoa

Needled Laiho

  • Laihon nainen.
  • ***
  • Viestejä: 487
  • Suloinen pikku Wild Child
Vs: Ei omena kauas puusta putoa, luku I 28.8.!
« Vastaus #14 : 04.10.2009 17:27:17 »
Tässä tulee sitten uusi luku! Seuraavassa saattaa kestää taas, mutta koetan kirjoittaa sitä eteenpäin tässä lähiaikoina ja tänäänkin. Siriuksen laulama biisi on Zen Cafén Lohdutan sua. Osallistun tällä luvulla Yhtyeen tuotanto - haasteeseen.



Luku II. Tavallinen arkipäivä

Verhojen välistä itsepäisesti paistava auringonsäde herättää minut. Vielä hieman väsyneenä revin itseni ylös vuoteesta, jonka toinen käyttäjä näkyy jo nousseen ylös. Hieron silmiäni ja venyttelen hieman. Siitä tavastani Sirius jaksaa muistuttaa. Hänen mielestään on hassua, että osaksi susi venyttelee kissamaisesti, kissat ja koirat kun ovat yleisen stereotypian mukaan vihollisia. Minä en asiasta jaksa välittää, omat ovat tapani, kuuluivat ne mille eläinryhmälle tahansa.

Kävelen vessaan ja vilkaisen itseäni peilistä. Vaaleanruskeat, olkapäille pitkät hiukseni sojottavat joka suuntaan. Otan lavuaarin reunalla olevasta mukista vihreän hammasharjani, kastelen sitä hanan alla ja laitan siihen hammastahnaa. Alan putsata hampaitani järjestelmällisesti harjaamalla, aloittaen alhaalta takaa, sitten edestä ja lopuksi purupinnoilta ja sitten harjaten yläpuolelta samassa järjestyksessä. Lopuksi pesen hammasharjan ja pesen hammastahnan suun ympäriltä ja huulilta. Harjaan vielä hiukseni hieman parempaan kuosiin ennen kuin menen keittiöön.

Vedän vihreät verhot pois keittiönikkunan edestä ja annan päivänvalon tulla valaisemaan pienehköä mutta kodikasta keittiötämme. Napsautan päälle radion, jonka olen säätänyt erään rockia soittavan jästikanavan radiotaajuudelle. Parhaillaan radiossa soi yhden hyvän saksalaisen yhtyeen, Scorpionsin, kappale ”Send me an angel”. Kappaleen mukana laulaen rupean laittamaan aamupalaa.
”Here I am, will you send me an angel…”
”Vai niin, en ilmeisestikään ole riittävän enkeli sinulle”, Sirius toteaa virnuillen.
”Mistäs niin päättelet? Juurihan enkelini saapui paikalle, kun pyysin sitä tulemaan”, vastaan hymyillen.
”Ai, niinkö päin se olikin, et pyytänytkään itsellesi toista enkeliä, halusit vain minut paikalle?”
”Tietenkin. Miksi pyytää enkeliä, kun itsellä on jo niistä paras?”
"Ai, en tiennytkään että olen paras enkeli, luulin että sinä olet se ja minä olen se pieni paholaisen olkapäällä istuva."
"No sitten ollaan enkeleitä toisillemme." Sirius ja minä nauramme ja jaamme hellän suudelman. En tiedä mitä tekisin, jos minulla ei olisi häntä. Ilman Siriusta minulla ei olisi perhettä, ilman häntä en edes välttämättä olisi tässä. Minulle olisi saattanut käydä niin, että olisin ruvennut juomaan suruuni, kun en saa mistään töitä. Tiedä häntä, olisinko itsekseni saanut asuntoakaan mistään. Minua kun ei ole rahalla siunattu. Isäni ei ole valmis sitä minulle antamaan, vaikka hänellä olisikin ylimääräistä, sillä en kuulemma ole hänen poikansa, koska olen homo. Muistan kirkkaasti sen päivän, kun Sirius näki ensimmäisen ja viimeisen kerran vanhempani.
 
"Äiti? Isä? Se olen minä, Remus täällä. Oletteko kotona? Minä ja Sirius tulimme käymään."
"Remus, me olemme keittiössä." Kävelin Siriuksen kanssa käsi kädessä pitkin siniseinäistä eteistä kohti keittiötä. Vaalea lankkulattia narisi vaimeasti kenkiemme alla. Astuessamme oviaukosta sisälle keittiöön, kasvoillamme sädehtineet hymyt valuivat nanosekunnissa pois.
"Minne sinä sen rakkaasi jätit, josta olet kertonut kirjeissäsi?" isäni kysyi tiukasti mittaillessaan Siriusta katseellaan.
"Ja miksi otit tämän ystäväsi mukaan?" Pala nousi kurkkuuni.
"I-isä... Asia on niin... Si... Sirius on mi-minun... Rakkaani." Heti saatuani sanottua sen laskin katseeni alas. Tunsin kuitenkin voimakkaan tuijotuksen ja kohotin katseen pelokkaana. Isäni katsoi minua ja Siriusta kuin tautisia loisia. Hänen kasvoiltaan paistoi järkytys, raivo ja puhdas kuvotus. Hän käänsi katseensa äitiin.
"Mene tyhjentämään tarpeeton makuuhuone. Menen itse siivoamaan pakettiautomme, jotta voit ajaa tavarat tämän pojan asunnolle, missä rotankolossa hän lienee asuvan." Sydämeni särkyi palasiksi, kun kuulin nuo lauseet.
"Isä..." sanoin itkien.
"En ole isäsi. Minun poikani ei pelaa eri sakissa eikä itke. Eikä ole mikään säälittävä sudenrääpäle. Häivy tästä talosta!" En ollut ikinä ennen nähnyt isääni sellaisena.
"Se ei ollut kehotus! NYT!" hän karjaisi..
"Remus, mennään", Sirius kuiskasi korvaani.


Yksinäinen kyynel vierähtää poskelleni.
”Remus, miksi itket?” Sirius kysyy ottaen kasvoni käsiensä väliin ja kääntäen ne kasvojaan kohti. Nielaisen.
”Muistelin vain vahingossa… Sitä, kun tapasit vanhempani.”
”Voi rakas, ei sinun tarvitse ajatella sitä, sinulla on nyt uusi perhe, jota ajatella. Kuulostaa julmalta sanoa tämä, mutta sen on sinun kannaltasi parasta vain unohtaa heidät. Ei se ollut sinun vikasi, että he käänsivät selkänsä meille, se oli heidän päätöksensä, joka meidän täytyy vain kestää ja unohtaa.” Painan pääni Siriuksen olkapäätä vasten. Maailma olisi tällä hetkellä paljon rumempi ja kauheampi paikka ilman häntä. , että minulla on oikeasti joku vierelläni toivottavasti elämäni loppuun asti.
”Remus, ei sinun tarvitse nyt itkeä. Kuuntele”, Sirius sanoo, silittää hiuksiani ja alkaa laulaa hiljaa karheanpehmeällä äänellään tanssittaen samalla minua ympäri keittiötämme.

”Lohdutan sua, kun tulee myrsky ja juhlat perutaan.
Lohdutan sua, kun pomos vaihtaa sinut nuorempaan.
Lohdutan sua, kun maito kaatuu ja sielu lainehtii.
Lohdutan sua, kun pelkäät katsoa ja pistät silmät kii.

Lohdutan sua, kun sukat dunkkaa ja yksinäisyys luonas bunkaa.
Lohdutan sua, kun sielu tummuu ja sydän sanoo ”poks”.
Lohdutan sua, kun olet rikki ja taidokurssis on vikatikki.
Lohdutan sua, kun sielu tummuu ja sydän sanoo ”poks”.

Lohdutan sua, kun sairastut ja pelkäät kuolemaa.
Lohdutan sua, kun kiero serkkus ylennyksen saa.
Lohdutan sua, kun tähdet jäävät tekokuiden taa.
Lohdutan sua, kun kevät viipyy ja perhees hajoaa.

Koiranpentus kaivoon loikki, olet halki ja olet poikki.
Lohdutan sua, kun sielu tummuu ja sydän sanoo ”poks”.
Ihmiskunta rojuun hukkuu, ei äitis herää vaan yhä nukkuu.
Lohdutan sua, kun sielu tummuu ja sydän sanoo ”poks”.

Lohdutan sua, kun isot liskot unees änkeää.
Lohdutan sua, kun joululahjaan viisi euroa jää.
Lohdutan sua, kun sota syttyy ja tulvii Eurooppaan.
Lohdutan sua, kun ensirakkautesi haudataan.

Hammassärky hermos pätki, viima selkää, reumaa lätki.
Lohdutan sua, kun sielu tummuu ja sydän sanoo ”poks”.
Korot lähtee jyrkkään nousuun, sä vedät lärvit ja kuset housuun.
Lohdutan sua, kun sielu tummuu ja sydän sanoo ”poks”.

Lohdutan sua, kun palat pohjaan, sanon piste ja kotiin ohjaan.
Lohdutan sua, kun sielu tummuu ja sydän sanoo ”poks”.
Lohdutan sua, kun luoja pihtaa, armahdustaan harhaan sihtaa.
Lohdutan sua, kun sielu tummuu ja sydän sanoo ”poks”.”


Siriuksen laulu saa kyynelet valumaan pitkin poskiani. Rutistan häntä vielä hieman lujempaa. Onneksi Sirius on tässä.

Sirius irrottaa otteensa minusta ja astuu askeleen taemmas.
”Pyyhitään nämä pois”, hän sanoo ja pyyhkäisee sormellaan kyyneleeni pois.
”Hmm. Kahvi taitaa olla jo jäähtynyttä, mutta leivät näyttävät herkullisilta. Istu sinä syömään, niin minä keitän uutta kahvia.” Hymyillen menen istumaan paikalleni keittiönpöydän ääreen. Sirius laskee pöydälle tarjottimen, joka on täynnä tekemiäni leipiä. Otan niistä yhden ja alan pureksia sitä laiskasti. Radio soittaa hiljaa kappaleita pysähtymättä miettimään välillä.

Suunnilleen kello yhdeksän tienoilla Chara hipsii alakertaan. Hän tulee puoli tuntia myöhemmin kuin sisarensa.
”Pöydällä on leipiä ja jääkaapissa valkoisessa kannussa on mehua”, kerron hänelle.
”Isä, mihin menet?” Chara kysyy.
”Käyn hakemassa postilaatikostamme uuden työmateriaalini”, vastaan hänelle. Vedän eteisessä päälleni ohuen takin ja tökkään jalkoihini kevyet kengät. Postilaatikkomme on tien vieressä, ainoana lähialueella, joka on käytössä. Jokaisen täällä asuvan velhoperheen kodin ulkopuoli on kyllä sisustettu aivan kuin jästeilläkin, siis sen taialla rajatun alueen ulkopuolella, jonka he näkevät. Postinkantajakin näkee talomme olevan aivan erilainen kuin millainen se oikeasti on. Tarkemmin en itse muista enää millaiseksi taika on luotu, mutta suhteellisen pieneksi ja ränsistyneeksi se on laitettu. Postissa on taas se tuttu, pehmustettu kirjekuori, jonka olen sieltä hakenut jo muutaman kuukauden ajan. Huoh. Työelämäni ei ole oikein sellaista mistä haaveilin pienenä. Tietysti ymmärsin, että pienen karvaisen ongelmani takia töihin pääsyni hankaloituu, mutta en olettanut, että joudun tekemään töitä jästeille. Jos minun pitäisi valita tämän perheen ja upean työn välillä, valitsisin perheeni. Elämäni on kuitenkin nyt tarpeeksi hyvin, etten oikeastaan kaipaa siihen mitään muuta. On todella hienoa, että saan viettää paljon aikaa kaksosten kanssa ja nähdä heidän kasvavan. Jo muutaman vuoden päästä he lähtevät Tylypahkaan. Pitää nauttia tästä ajasta niin paljon kuin pystyn, koska tätä aikaa en tule saamaan takaisin, emme Siriuksen kanssa aio hankkia iltatähteä.

Suuntaan takaisin sisälle ja menen työhuoneen tapaiseen huoneeseen. Sen punaisia seiniä koristavat kirjahyllyt täynnä kirjoja, Rohkelikkokaulaliina ja muita Rohkelikkoon liittyviä asioita. Ikkunan alla on kirjoituspöytä lukuvaloineen ja tuoleineen, pöydän vieressä taasen on jästien kehittämä kasettisoitin, jolla soitan arvioitavia levyjä. Istun tuolille ja avaan paketin. Paketissa on neljä kasettia, niin kuin aina. Laitan ensimmäisen soimaan ja kaivan laatikosta ruutuvihkon ja kuivamustekynän. Se on harmi, että jästit tyytyvät käyttämään tällaisia rumia kyniä, kun voisi kirjoittaa sulkakynilläkin. Kirjoitan paperin yläreunaan esittävän yhtyeen nimen ja alle kasetin kappaleet järjestyksessä, jättäen pari riviä tyhjää jokaiselle kappaleelle. Ensimmäinen kappale loppuu ja kirjoitan siitä arvion. Tähän tapaan kappaleita kuunnellen jatkan sen muutaman tuntia mitä kasettien kuuntelemiseen menee. Aina kun olen saanut yhden kasetin kuunneltua loppuun, kirjoitan siitä yhteenvedon lainaillen pätkiä kappaleiden arvioinneista, jolloin näistä yhteenvedoista muodostuu se lopullinen arvio, jonka lähetän työpaikalleni paluupostissa. Kasettikokoelmastani on tullut valtavan iso, sillä saan pitää jokaisen haluamani kasetin näistä minulle arvioitavaksi tuoduista. Tietyllä tavalla se on imarreltavaa saada kuunnella kasetit tavallaan ennen tavan jästikansaa, olla vaikuttamassa heidän mielipiteisiinsä ja kasettien myyntiin omalla kirjoituksellaan. En tiedä kuinka moni lukee arvioni ja perustaa mielipiteensä niiden pohjalle, mutta uskoisin että tarpeeksi moni, kun olen saanut pitää työpaikkani.

”Isä, me mennään ulos!” Rhea huutaa kesken töideni.
”Selvä!”, huudan vastaukseksi. Olen iloinen siitä, ettei tyttöjä tarvitse komentaa menemään ulos touhuamaan, vaan he menevät vapaaehtoisesti ja pitävät siellä leikkimisestä ja juoksentelusta.

Vihdoin ja viimein saan päivän työurakan tehtyä, joten siirryn muihin päivittäisiin askareisiini. Kello lyö kohta yksitoista, mikä tarkoittaa, että on lounasaika. Nappaan kaapista viikko sitten ostamani valmiin pussikeiton, minkä tarvitsee vain kiehauttaa ja voilá, herkullinen keittolounas on valmis. Taikakeinoin ruoka valmistuu tietenkin nopeammin kuin jästien tavalla, joten aivan tuossa tuokiossa olenkin jo nauttimassa tyttöjen kanssa herkullisesta tomaattikeitosta leivän kera. Chara ja Rhea syövät kanssani, Sirius on töissä. Päivällinen on ainoa ruoka minkä syömme koko perhe yhdessä arkipäivisin, iltapalan jokainen syö silloin kun on nälkä. Se on sinällään harmi, että syömme näin vähän yhdessä, mutta se saa viikonloppujen ja juhlapyhien ruokailuhetket tuntumaan tärkeämmiltä, mikä on oikeastaan vain hyvä asia, se tuo mukavaa eroa arkeen ja vapaaseen.

Kävelen makuuhuoneeseen vaihtamaan vaatteeni. Avaan vaatekaapin vasemman puoleisen oven ja nappaan hyllyiltä päällimmäiset vaatteet päälleni puettavaksi. Käteeni sattui harmaa, tavallinen pitkähihainen ja mustat collegehousut. Riisun yöpukuni sängylle ja puen vaatteet päälleni. Puettuani viikkaan yöpukuni ja kätken sen sängylle tyynyni alle. Päivän viralliset työt on tehty, joten voin siirtyä näihin vähemmän virallisiin, kuten siivoaminen, tiskaaminen, lehtien lukeminen ja muu tällainen. Nyt noista askareista on vuorossa tiskaaminen. Astelen tiskipöydän luo ja syvennyn seuraavaksi puoleksi tunniksi astioiden puhdistamiseen.

Tuo puoli tuntia minulta kuluu astioiden puhdistamiseen, astioita on kertynyt tässä muutaman päivän aikana jo ruhtinaallisesti, sillä tiskaan joka kolmas päivä, välissä olevina päivinä siivoan muuten. Koska käytän taikoja apuna siivoamisessa, siinä puuhassa ei mene kauaa ja minulle jää aikaa muuhunkin. Käyn Charan ja Rhean kanssa päivittäin lähellä olevassa puistossa tai sitten jossakin muualla kävelemässä ja leikkimässä. Luen aina Päivän Profeetan ensimmäisestä viimeiseen sivuun, kuuntelen radiota ja luen kirjoja. Tylypahkasta valmistumisen jälkeen olen opiskellut paljon itsekseni. Viistokujalla käyn mielelläni tutkimassa Säilän & Imupaperin tarjouskoria, ostelen sieltä aina mielenkiintoisia oppaita. Olen perehtynyt taikakasvien kasvattamiseen, ruoanlaittoloitsuihin, siivousloitsuihin, lasten oikeaoppiseen kasvatukseen ja mihinkäs muuhun. Kieliä olen opiskellut, vaikka en niitä luultavasti tule sen kummemmin tarvitsemaan. Kreikka taitaa olla viimeisin kieli jota opiskelin. Se on kyllä mielenkiintoinen kieli, vanhoilla kreikkalaisilla filosofeilla on ollut mielenkiintoisia näkemyksiä maailmasta jossa elämme. Ne eivät kyllä oikein täsmää omaan näkemykseeni, mutta niitä on ihan mukava lueskella ja miettiä asioita siltä kantilta. Olen koettanut olla ajattelematta sen kummemmin maailmankaikkeutta, sillä se aiheuttaa aivan turhaan sen ärsyttävän riittämättömyyden tunteen, kun tajuaa, miten pieni vaikutus omalla itsellään on suuressa maailman menossa. Tietysti hankkimalla lapsia jättää oman pienen jälkensä maailmaan, mutta suvutkin kuolevat liian helposti. Sen takia olen päättänyt, että pidän ajatukseni mahdollisimman paljon omassa ja ystävieni elämissä, sillä niin pysyn suhteellisen tyytyväisenä elämääni. Minulla on aihettakin olla tyytyväinen, koska minulla on rakastava mies, aivan valloittavan ihanat kaksostytöt, asun upeassa, pienehkössä omakotitalossa ja minulla on sentään työpaikka, oli se miten huono tahansa, mutta saan työstäni kuitenkin palkkaa, mikä on parempi kuin ei mitään. Olen kyllä tyytyväinen elämääni, mutta pessimistisyyteen taipuvana ihmisenä unohdan ne asiat aivan liian helposti. Siriuksen pitää usein muistutella minua, etten unohda noita asioita ja siitä saan olla hänelle todella kiitollinen.

Tytöt tulevat hymyillen luokseni keittiöön.
”Isä, lähdetäänkö nyt puistoon?” Rhea kysyy.
”Onko kello jo niin paljon? Oi, niinhän se on. Lähdetään vain nyt”, vastaan ja nousen ylös keittiönpöydän ääressä olevalta tuolilta, jolla istuin ajattelemassa. Kävelen keittiöstä eteiseen. Laitan jalkaani lenkkarit ja olen lähtövalmis. Astun ulos eteisestä ja laskeudun pienet portaat alas etupihallemme. Kaksoset pomppivat jo nurmikolla iloisina. Vaikka käymme lähes joka päivä siinä yhdessä ja samassa puistossa, jaksavat tytöt iloita sinne menosta joka kerta yhtä paljon.

Aurinko paistaa kirkkaana taivaalla lämmittäen säteillään ilmaa. Ilma on jo viilentynyt kesän kuumuudesta. Pieni tuulenvire virkistää ilmaa heiluttaen puiden lehtiä ja pitkää heinää kevyesti. Kävelemme pitkin asfaltoitua kävelytietä muiden velhojen ja noitien talojen ohi. Talot töröttävät kauniina ja vähemmän kauniina hoidettujen ja hoitamattomien pihojen jossakin kohtaa, toisissa aivan keskellä, toisissa jommallakummalla reunalla. Joissakin pihoissa on kukkapenkkejä täynnä jo kuihtuneita kukkia. Välillä joku tulee meitä vastaan kasvoillaan mitäänsanomaton ilme, kävellen ripeästi ohi. Hiljaisuuden vallitessa on hyvä tallustaa eteenpäin.

Viimein puisto siintää näköpiirissämme. Chara ja Rhea kiihdyttävät tahtinsa juoksuksi, he syöksyvät ensimmäisenä näkyvään vempeleeseen, yksinkertaiseen karuselliin. Tytöt polkevat vauhtia asfalttipäällysteisestä maasta, he kieppuvat minun asteikollani hurjaa vauhtia. En pysty katsomaan heidän menoaan tällä hetkellä, sillä minua alkaa jo sivustakatsominen pyörryttää. Kävelen hiekka- ja asfalttipäällysteistä leikkipuistoa pitkin kohti alueen laidassa sijaitsevia kiikkuja. Istahdan yhteen ja otan hieman vauhtia. Niin lapselliselta kuin se kuulostaakin, pidän kiikkumisesta todella paljon. Se on mukavaa ja rentouttavaa. Kai sillä on siihen vaikutusta, että ollessani pieni kotipihallani oli kiikku ihanassa paikassa, kauniiden puiden keskellä. Se oli kiinnitetty ison omenapuun oksaan. Kiikuin siinä aina silloin, kun halusin olla yksin, minulla oli paha mieli tai en yksinkertaisesti vain jaksanut enää.
Keinuessa hiljaa edes takaisin on hyvä ajatella asioita. Minä ainakin muodostan paremmin ajatukseni tehdessäni samalla jotain pientä. Myös ulkona olo parantaa ajatusten kulkua, raikas ulkoilma ja kunnollinen hapensaanti vaikuttavat ihmeellisesti mielenterveyteen. Tylypahkassa kävin lenkeillä pitääkseni ajatukseni kasassa, siellä kun ei ollut kiikkua lähettyvillä. Kuntoni kannalta tuo lenkkeily oli tietysti parempi vaihtoehto, sillä on ollut vaikutusta nykypäivänäkin. Kuntoni on suhteellisen hyvä, se riittää ainakin lasten kanssa touhuamiseen. En minä tämän parempaa kuntoa tarvitsekaan, enhän juuri harrasta mitään liikuntaa sen kummemmin. Luuston kannalta tietysti olisi hyvä alkaa käydä vaikka lyhyellä juoksulenkillä päivittäin, tärähtely nimittäin vahvistaa kuulemani mukaan luustoa, mutta en ole vain jaksanut ruveta mihinkään sellaiseen. Ehkä rupean vaikka juoksemaan sitten, kun tytöt lähtevät Tylypahkaan. Tai sitten en, mutta voisin ainakin harkita sitä.

”Tytöt, on aika lähteä takaisin kotiin!” huudan kaksosille, jotka istuvat kiipeilytelineen verkossa.
”Ei vielä, isä”, Chara nurisee.
”Okei, mennään vaan”, Rhea myöntyy.
”Kaksi yhtä vastaan, Chara, joten lähdetään kotiin. Sitä paitsi minun pitää ruveta laittamaan ruokaa, että ehdin saada sen valmiiksi ennen kuin Sirius tulee kotiin”, selitän ja lähden kävelemään kohti tietä, jota pitkin kuljemme takaisin kotiin. Tytöt juoksevat minut kiinni ja lähdemme kävelemään tavanomaista tahtia kohti asuintaloamme.

Menen sisällä heti ensimmäisenä keittiöön ja ryhdyn tutkimaan jääkaappia. Katselen sen sisältöä miettien, mitä voisin laittaa tänään ruoaksi. Päädyn tekemään lasagnea, sillä se on suhteellisen yksinkertaista valmistaa. Kaivan siihen tarvittavat tarvikkeet kaapeista ja ryhdyn töihin. Laitan jauhelihat pannulle ruskistumaan ja paistan niitä niin kauan aikaa, kunnes jokainen pikkuriikkinenkin pala on kauniin ruskea. Siirrän pannun sivuun keittolevyltä ja alan voidella lasagnevuokaa. Kun olen saanut voideltua vuoan, asetan pohjalle ensimmäisen pastalevyn. Kaadan jauhelihan sekaan valmiin mausteseoskastikkeen, sekoitan sen kunnolla ja laitan sitä pastalevyn päälle. Jatkan näin niin kauan aikaa, kunnes asetan päällimmäiseksi jäävän pastalevyn katoksi luomukselleni. Ripotan päälle vielä juustoraastetta. Työnnän vuoan uuniin ja rupean siivoamaan sotkujani.

”Kullat, olen kotona!” kuuluu tuttu huuto eteisestä oven kolahtaessa vaimeasti kiinni. Riemu välkehtii rinnassani. Melkein hyppien menen Siriuksen luo ja halaan häntä lujasti.
”Mukava nähdä sinuakin”, Sirius naurahtaa, kun päästän hänet irti halauksestani.
”Ruoka on uunissa”, kerron hänelle.
”Kuulostaa hyvälle. Mitä meillä on ruokana tänään?”
”Tein lasagnea. Toivottavasti se on hyvänmakuista.”
”Miten ruoka, jonka sinä olet tehnyt, voisi ylipäätänsä maistua pahalle?”
”Höpötys loppuu nyt, mennään kattamaan pöytä.”

Menen keittiöön ja nostelen tarvittavat astiat ja ruokailuvälineet Siriukselle, joka asettelee ne pöydälle. Otan yhdestä laatikosta patakintaat ja avaan uunin luukun. Nostan varovaisesti lasagneastian keittiönpöydän päälle, mihin Sirius on laittanut pyöreän pannunalusen. Katson hymyillen lasagnen höyryävää, kauniin juustoista pintaa. Ruoka vaikuttaa ainakin ulkoapäin onnistuneelta.
”Chara ja Rhea, ruoka on pöydässä!” Sirius huutaa tytöille, jotka ovat leikkimässä omassa huoneessaan. Istun paikalleni pöydän ääreen, otan pöydällä olevan muovisen kauhan ja upotan sen lasagneen. Kauhon sitä lautaselleni sen verran kuin arvelen syöväni. Suunnittelen juovani kurpitsamehua, mutta kun meinaan kaataa sitä lasiini, huomaan ettei se olekaan pöydässä.
”Sirius, annatko kurpitsamehun jääkaapista?” pyydän Charan ja Rhean saapuessa keittiöön.
”Isä, minä voin ottaa sen”, Chara sanoo ja kävelee jääkaapille Rhean istuutuessaan tuolilleen.
”Saatko varmasti otettua sen?” kysyn hieman epäillen.
”Kyllä, katso vaikka”, Chara vastaa ja ottaa ylähyllyllä olevan kurpitsamehukannun ja onnistuu kuin onnistuukin tuomaan sen läikyttämättä pöydälle.
”Kiitos”, sanon hänelle ja kaadan kurpitsamehua lasiini. Otan haarukan käteeni ja maistan lasagnea. Se maistuu yhtä hyvälle kuin ennenkin, taas yksi onnistunut päivä ruoan osalta. Jatkan syömistä jutellen välillä muiden kanssa.

Haen työhuoneessa sijaitsevasta kirjahyllystä kirjan. Laitan radion soimaan taustalle ja istuudun pehmeään kangaspäällysteiseen nojatuoliin alkaen lukea kirjaa. Oloni on varsin hyvä. Minulla on täysi vatsa ja saan nauttia omasta rauhastani, Sirius ja kaksoset ovat pelaamassa huispausta pienehköllä, läheisellä kentällä Jamesin, Dannin, Harryn, Peterin ja Gabriellan kanssa. Minä ne jaksanut lähteä kannustamaan heitä, joten jäin tänne lukemaan kirjaani. Kirja kertoo kuvitteellisen velhon seikkailuista ympäri maailmaa. Sain tämän joululahjaksi Lilyltä viime jouluna.

Kotiovi pamahtaa auki ja kuuluu iloista puheensorinaa, askeleita ja riisumisen ääniä. Ensimmäisenä eteisestä olohuoneeseen ilmestyy Chara.
”Huh, mikä peli. Olen ihan poikki”, hän toteaa lysähtäessään makaamaan sohvalle.
”Chara väistä, minäkin haluan istua sohvalle”, huoneeseen juuri astellut Rhea ilmoittaa. Chara nousee istumaan ja Rhea istahtaa hänen viereensä. Haukotteleva Siriuskin saapuu olohuoneeseen ja istuu Rhean viereen.
”Samoilla joukkueilla en kyllä pelaa enää ikinä”, Sirius tuhahtaa.
”No, mitä pelissä tapahtui?” kysyn kiinnostuneena.
”Minä, isä, Rhea ja Harry olimme yksi joukkue…”, Chara kertoo.
”… Ja James, Danni, Peter ja Gabriella olivat toinen joukkue”, Rhea jatkaa.
”Ensimmäisessä joukkueessa isä oli lyöjä, minä ja Harry jahtaajia ja Rhea pitäjä…”, Chara aloittaa.
”… Toisessa joukkueessa James oli lyöjä, Danni ja Gabriella jahtaajia ja Peter pitäjä”, Rhea jatkaa.
”Isä ja James sitten vähän… Innostuivat”, tytöt tuhahtavat yhteen ääneen Charan mulkoillessa Siriusta myrtyneenä alta kulmien.
”He liitelivät pitkin taivasta ihan kuin pelaten tennistä ryhmyllä. Ihan kirjaimellisesti pitkin taivasta, harjoituskentän rajat jäivät nopeasti taakse”, Rhea selventää. Sirius istuu nolona sohvalla.
”Ilmeisesti me alhaalla sitten suutuimme liikaa, sillä ryhmy muuttui yhtäkkiä kumiseksi palloksi”, Chara tirskahtaa.
”James ja isä häkeltyivät siitä niin paljon, että näytitte meinaavan pudota”, Rhea naurahtaa.
”Emme meinanneet pudota, osaamme kyllä hallita itseämme tarpeeksi hyvin”, Sirius toteaa.
”Koska meillä ei ollut enää ryhmyä, isä ja James rupesivat myös jahtaajiksi”, Chara kertoo.
”Ja loppuaika menikin siinä, että piti torjua aivan hulluja maalintekoyrityksiä, kun eräillä ilmeisesti naksahti ja he pelasivat kuin hullut”, Rhea sanoo ja mulkaisee Siriusta.
”Oli kyllä kaadon perässä lentäminenkin aika raskasta, kun koetti tapella siskon kummisetää vastaan”, Chara puuskahtaa.
”Teillä on kyllä ollut vauhtia”, tyydyn naurahtamaan selostuksen päätteeksi. Voin nähdä silmissäni, miten Sirius ja James tappelevat kaadosta lapsien pyöriessä turhautuneina heidän ympärillään.

”Eiköhän lähdetä syömään iltapalaa”, sanon ehdottavaan sävyyn ja ihme kyllä, minun kolme pientä huispaajaani suostuvat siihen. Teen heille iltapalaksi leipiä, ruisleipää juustolla ja kurkulla. He syövät vatsansa täyteen ehtimättä puhua sen tarkemmin ja syötyään tytöt lähtevät nukkumaan.
”Remus, minun tekisi mieli mennä suihkuun. Tulisitko mukaan?” Sirius kysyy virnuillen.
”Mikä ettei”, vastaan ja virnuilen takaisin.

Nautinnollisen suihkutuokion jälkeen nukahdan onnellisena Siriuksen kainaloon parisänkyymme. Tuota suihkussa käyntiä lukuun ottamatta melkein jokainen päivämme menee samalla kaavalla. En pidä sitä pahana asiana, rutiinit ovat hyväksi ja minä nautin niistä.
« Viimeksi muokattu: 04.10.2009 17:28:49 kirjoittanut Needled Laiho »
They say drinking is a way to die
But at the end... Dying is a way to drink

Go, go Gryffindor!

Kuution kuusi tahkoa

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Ei omena kauas puusta putoa, luku I 28.8.!
« Vastaus #15 : 04.10.2009 18:35:14 »
Tämä oli oikein suloinen ja hauska luku.

Mielestäni tässä ficissä vain voisi ehkä jo alkaa vähitellen tapahtumaan jotakin enemmän. (Tosin tämä mielipiteeni saattaa johtua siitä, että olen nyt äärimmäisen väsynyt ja tympiintynyt melkein kaikkeen.  :D) Tässä oli kuitenkin oikein suloisia kohtia, kuten tuo alun "send me an angel" kohta. Oli myös erittäin hauskaa lukea tuosta huispauspelistä.  :D
Tässä oli kuitenkin onneksi mukana myös hieman syvällisempiä elementtejä, kuten tuo flashback. Voi Remus raukkaa! Kamalat vanhemmat hänellä.

Minun on pakko mainita, että sinun kuivailusi on tuntunut lisääntyvän roimasti, joka on oikein hyvä juttu! Olin suorastaan yllättynyt tästä muutoksesta.

Kiitos jälleen uudesta luvusta, mukavaa luettavaa oli jälleen.  :)
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini