Kirjoittaja Aihe: Glee: Jäähilenaamio | Sebastian/Blaine, raapale, S  (Luettu 2221 kertaa)

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
Author: Sole
Fandom: Glee
Genre: Angst, Drama
Rating: S
Pairing: Sebastian/Blaine/(Kurt)
Disclaimer: Glee ei kuulu minulle
Summary: Jäähile Blainen kasvoilla on kuin tämän iholle sulavia lasinsiruja.

Spoilii ministi kolmoskautta!

Osallistuu Slash10-haasteeseen.

Näin tänään ensimmäistä kertaa Michaelin promon, jossa Sebu heittää Slushiet Blainen naamalle. Koska ei tuota jaksoa ole tullut vielä nähtyä (enää pari tuntia!) ajattelin koeviikkoni kuluksi kirjoitella tällaisen ennakkovision Sebun ajatuksista.
Kommentit olis enemmän kun jees.


Jäähilenaamio

Sebastian pitelee kädessään kylmää pahvimukia. Hän puristaa sormensa sen ympärille ja hymyilee itsekseen. Hänellä suuria suunnitelmia pahvimukin ja sen sisällön varalle. Hän kiertää vapaalla kädellään mukin muovikannen auki ja pudottaa sen hallin harmaalle betonilattialle. Pilli putoaa kannen perässä, ja hänen hymynsä levenee.

Kun Blaine astuu lähemmäs Sebastiania ja avaa suunsa kuin sanoakseen jotakin, Sebastian heittää jäähilejuoman Blainen kasvoille. Se on kirkkaanoranssia ja tuhrii tämän kasvot kuin supermiehen naamio. Blainen silmät ovat kiinni ja tämän suusta karkaa hämmästänyt äännähdys. Blainen nostaessa kätensä ja pyyhkiessä naamion pois hihallaan Sebastian miettii, miltä tuntuisi nuolla Blainen makelta maistuvia kasvoja.

Sebastian tahtoo Blainen, se tuntuu olevan itsestään selvää kaikille muille paitsi Blainelle itselleen. Blainen posliinipoika menee hänen edelleen. Hän tahtoisi heittää posliinipojan lattiaan ja särkeä sen tuhansiksi sirpaleiksi. Ei Blaine lasinsiruja voisi suudella, tämä saisi niistä vain haavoja huuliinsa.

Jäähile Blainen kasvoilla on kuin tämän iholle sulavia lasinsiruja.

Sebastian sulkee silmänsä ja kuvittelee särkeneensä posliinipojan.
« Viimeksi muokattu: 12.11.2014 11:07:37 kirjoittanut Beyond »

Cherina

  • Täystuho
  • ***
  • Viestejä: 534
  • Eikö kaikissa ole ripaus hullua... minussa ainakin
Vs: Jäähilenaamio | Glee | Sebastian/Blaine, raapale, K-7
« Vastaus #1 : 06.02.2012 10:44:23 »
Äyyh ihan kamala ;___; Ei posliinipoikaa saa särkeä, orava on se joka pitäis tiputtaa pilvenpiirtäjän katolta ja murtaa sen jalat kolmesta kohtaa ja sylkästä päälle. Ni.
SPOIL! Nyt tuli taas tosi ristiriitaset fiilikset, koska oikeesti siinä käy niin pahasti ja muhun sattuu mutta toi ei tavallaan sattunut kun Blaineen ei sattunut niin pahasti.

Lainaus
Blainen posliinipoika menee hänen edelleen.
Se menee Sebun edelle aina. Sebulla ei oo minkäänlaisia mahdollisuuksia. Koskaan. Nevah. Ni.

Oli ihan loistava mutta äygh mä en pysty piilottamaan noita fiiliksiä ees yhen ficin ajaksi. Kiitos kulta <3
TEAM SOLMIO

Dark and cloudy world, black and white, and it's all mine.

And it's TOTALLY AWESOME!

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Jäähilenaamio | Glee | Sebastian/Blaine, raapale, K-7
« Vastaus #2 : 06.02.2012 12:38:56 »
AAAAAAAH mitä mitä mitä näinkö oikein? Oliko otsikossa tosiaan SEBU? No miä avasin sen heti enempiä miettimättä, koska voi luoja, Sebu on rakkaus (olkaa hiljaa, te ette tiedä mitää :< Warbbari kuin Warbbari)

Tää oli siinä mielessä jännä, että siähän et ollut katsonut jaksoa ennalta. Eli tapahtumat meni tosiaan siten, että Sebun piti heittää Kurtia, ja slushie oli täynnä sitä kivisuolaa yms. Sopi siis tämän ficin kuvailuun yllättävän hyvin. Pidin erityisesti taas siun kuvailusta (josta oon maininnu about tuhat kertaa, mutta kerta kiellon päälle). Kurtia sanotaan sarjassa niin usein posliiniksi, että se tulee sieltä luonnostaan. Ja Kurthan on juuri sitä, hauras ja kaunis - posliinipoika. Sebu on vahvempi persoona, tai ainakin egoisti.

Se kyllä pakko myöntää (ja en tiedä johtuuko se siitä, että tiedän siun kantasi), että tekstin läpi näkyi se Sebun vastaisuus. Joissain paikkaa, vaikka kuvailusta pidinkin, tuli sellainen fiilis, että Sebu pitää saattaa vähän naurunalaiseksi. Toisaalta Sebu on metsästäjä ja haluaa Blainen. Ihan vain kertakäyttöisesti. Ja tässä kohtaa voi kysyä, että mitä hittoa miä oikein yritän selittää.

Lainaus
Sebastian tahtoo Blainen, se tuntuu olevan itsestään selvää kaikille muille paitsi Blainelle itselleen.

Juuri näin! Ja seuraavalla lauseella saan kaikkien Klainers-fanien vihat niskaani: haluisin kyllä, että Sebu saisikin : < ei se kuitenkaan kestäisi, ja Blaine voisi vähän hillitä Sebun sosiopatiaankin luistuvaa luonnetta. Jotain se Sebukin on elämässään kokenut (ei, mun fanon EI ala kokoamaan taas uutta hahmoa)

Kiitos tästä, pidin (: kirjoita lisää Sebua! Se on aliarvostettu (no köh köh miksiköhän?)

- Zachy
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
Vs: Jäähilenaamio | Glee | Sebastian/Blaine, raapale, K-7
« Vastaus #3 : 09.02.2012 16:43:46 »
Tosi vaikeesti arvattava kolmikko kommentoimassa, kiitos teille rakkaat ♥♥

Cher:
Lainaus
orava on se joka pitäis tiputtaa pilvenpiirtäjän katolta ja murtaa sen jalat kolmesta kohtaa ja sylkästä päälle.
I feel you, man. Sebusta on jumalattoman vaikeeta tykätä kun se tekee sen niin vaikeeksi ihan itse. Ei ole sen asia heitellä Slushieita Krtin naamalla ja puhkoa Blainelta silmiä puolivahingossa. Onhan siinä hahmona paljon erilaisia puolia ja se herättää vahvoja tunteita mutta mahdotonta mun on siitä sanoa tykkääväni :c

Zachy: Joo, itseasiassa aika koomista että finin ensimmäinen (korjaa jos ei ole, mä en ole tainnut ainakaan törmätä sellaiseen, nimittäin) Sebu-ficci oli minun kirjoittama, koska en vain yksinkertaisesti tahdo parittaa sitä kenellekään muulle kuin ehkä toiselle oravalle. Mutta kiva että tykkäsit!
Myönnetään, oon puolueellinen ja puolueellisena pysyn. Sebusta en saa mielesäni tehtyä hyvistä vaikka kääntelisin sitä miten päin. Se on pahis ja pahiksena pysyy.
(p.s. saa koota uuden hahmon!)

Epi: Hy - okei ehkä mä sallin sule Blainestianin kun ite ihkutan Hurtia. Kaikilla meillä on pienet (suuret=Goolster) paheemme, eikös?
Kiva että tykkäsit tästä, tui vaan jotenkin sellanen fiilis, että tosta kuvasta saisi etukäteen tehtyä jotain kivaa. Oikeastaan päätin tämän kirjoittamisesta ja "juonesta" jo ennen kuin olin nähnyt kuvan, ja kun sitten näin sen muokkailin vain ajatuksiani hieman. Ja hih, pidit jäähilejuomaposliinisirpaleista, oon onnistunut elämässäni!

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Vs: Glee: Jäähilenaamio | Sebastian/Blaine, raapale, K-7
« Vastaus #4 : 30.06.2012 21:14:02 »
Eli siis 3. kauden törkeää spoilaamista! Tämäpä oli kiva pikku tekstipätkä. Sebastian on... no, kissa, jota vedetään hännästä (sellainen kuva Sebastianin ilmeistä tulee, vaikka mies onkin mielestäni ihan hyvännäköinen, pakko myöntää).

Sebastian on bitch. Tai no, ei se enää ole. Olin superiloinen kun hän päätti jättää bitcheilyn taakseen ja olla kiltimpi kaikille "On my way"-jaksossa. Nyt oikeastaan toivon että kyseisestä pojasta kuultaisin enemmän 4-kaudella! Törkeetä kuinka Warblersit vain unohdettiin "On my way":n jälkeen. Ja Nick? I wants mah Nick! Missä olla Nick?

Okei, ehkä palaan takaisin tähän tekstiisi ennen kuin ajattelet että olen vähän vajaa Geek tai jotain. ;) Eli siis, pidin tästä. Typerä temppu Sebastianilta tuo jäähilejuoman heitto Kurtia tai siis Blainea naamaan. Blaine oli ihana kilpi Kurtille. Ihanaa kun Sebastian vähän failasi eikä juoma edes osunut Kurtiin (mutta oli ikävää että se osui Blaineen...).

Tässä oli kivaa kuvailua ja teksti oli muutenkin hyvää ja mielenkiintoista. Sebastianin ajatukset oli tuotu hyvin esille. Teksti oli simppeliä, eikä kirjoitusvirheitä ollut. Puhdasta. Täydellistä.

Lainaus
Sebastian tahtoo Blainen, se tuntuu olevan itsestään selvää kaikille muille paitsi Blainelle itselleen.
Tuo on kyllä aika totta. Siis Blaine oli niin sokea Sebastianin kieroiluille, sille, että Dalton-poika selvästi yrittää jotain. En tajua miten Blaine ei oikeasti huomannut muka mitään, sillä ei poika edes ole mikään tyhmä. Siitä vähän miinusta Glee:n kirjoittajille, sillä Blainesta tehtiin siinä asiassa ehkä liioitellun sinisilmäinen. Kyllä jokainen varmasti alkaisi epäillä jotain jos tulisi kohdelluksi kuin Blaine. Kaikki ne flirttailut ja muut mitä Sebastian teki... No, kyllähän se Blaine kai jotain aavisti, mutta joo. Ja sitten tyyppi suuttuu Kurtille jostain musiikkikauppapojasta.

Lainaus
Sebastian sulkee silmänsä ja kuvittelee särkeneensä posliinipojan.
Mee pois. Et oo kiva. Tuo(kin) kohta oli kyllä taitavasti kirjoitettu. Niin sebastianmaista.

Kiitoksia tästä! :)
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
Vs: Glee: Jäähilenaamio | Sebastian/Blaine, raapale, K-7
« Vastaus #5 : 04.07.2012 18:01:27 »
jaina: Kiitos kommentista! Hih, oli tosi hauskaa saada kommentti joltakulta sellaiselta, jonka kanssa en ole koskaan keskustellut Sebastianista. Äh, tämän ficin kirjoittamisen jälkeen mun oma mielipide Sebusta on muuttunut aika lailla. En mä edelleenkään siitä varsinaisesti tykkää, mutta on se ihan jees. Hahmona ja sillee. Oikeestaan mua on jo alkanut vähän harmittaa se, että siitä tuli kiltimpi : D

Kiitos kaikesta positiivisesta ja kiva että tykkäsit!

Lainaus
Ja sitten tyyppi suuttuu Kurtille jostain musiikkikauppapojasta.
Näinpä. Gleen surkein draama ikinä : D

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Glee: Jäähilenaamio | Sebastian/Blaine, raapale, K-7
« Vastaus #6 : 05.08.2012 01:34:55 »
Suomenkielistä Glee fanfictionia ei ole tullut kauheasti luettua, joten miun piti nyt ettiä jotain sellasta luettavaksi. Ja vaikka shippaan Klainea, niin mun oli silti pakko saada kurkata tätä ficciä (+ nimi houkutteli!). Ja olen kyllä tyytyväinen, että avasin, koska tykkäsin tästä.

Yhdyn muihin siinä, että olit hyvin saanu Sebastianin ajatukset ja luonteen esille. Lisäksi nyökyttelin päätäni, kun ficissä ilmaistiin, että Blaine on ainoa, joka ei ilmeisesti mitenkään ymmärrä, että Seb haluaa tämän itselleen. Oivoi...

Ja oijoi, vaikka mie en Sebastianin ideasta särkeä Kurt pidäkään, niin tykästyin ihan hirveästi tapaan, jolla olit kirjoittanut ja kuvaillut nuo viimeisimmät kappaleet. Posliinipoika, ihanasti poimittu sarjasta mukaan.

Lainaus
Ei Blaine lasinsiruja voisi suudella, tämä saisi niistä vain haavoja huuliinsa.

Jäähile Blainen kasvoilla on kuin tämän iholle sulavia lasinsiruja.
Ja nämä kaksi kohtaa, lempikohdat ja pidän hirveästi iholle sulavia lasinsiruja ilmauksesta.

Pahoittelen kovin tynkäistä ja vajaata kommenttia (kommentointitaidot ruosteessa), mutta sanon vielä, että tykkäilin hirveästi siun tavasta kirjoittaa tässä. Ja tykkäilin itse ficistäkin (ja voisin sanoa, että voisin jopa ehkä lukeaa lisää jonkinlaista Sebastian/Blainea...). Kiitos ! :)

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
Vs: Glee: Jäähilenaamio | Sebastian/Blaine, raapale, K-7
« Vastaus #7 : 08.08.2012 11:41:48 »
Tuhisija: Kiitos kommentista! Oon tosi yllättynyt, että tällä on lukijoita edelleen, tosin tämä raapale taitaa edelleen olla finin ainoa Blainestian-ficci... Hitsi kun olen ylpeä siitä, vaikka koko paritus onkin vähän ristiriitainen juttu mulle.
Kiva että tykkäsit, ja oikeastaan tykkäsit juuri tällaisesta palautteesta - oli kiva, kuinka olit yhtä aikaa sitä mieltä, että olin saanut Sebastianin oikenlaiseksi, mutta että et ollut kuitenkaan sitä mieltä, että sen pitäisi ajatella niin kuin se ajattelee.

Kiitos vielä!