Mie en noihin tiimeihin ole loppujen lopuksi niin kauheasti perehtynyt, mutta pidän punaisesta väristä ja tulipoksuista, ja suurimmilta osin siksi hyppäsin Valorin kelkkaan! Täällä kaupungissa näyttää olevan kyllä juuri eniten punaisen ja sinisen tiimin edustajia, keltaisia gymejä on näkynyt tosi vähän. Mutta eipä sillä tiimillä mun mielestä ole niin kovasti väliä; pääasia on että kaverit on samassa, jotta peliä voi pelailla yhdessä ja pitää hauskaa.
Mielestäni on myös tosi kivaa, että ihmiset jotka ei ole ennen tutustunut Pokémoniin on nyt löytäneet pelin äärelle! Olen itse viettänyt lapsuuteni kaikennäköisen Pokémon hypetyksen keskellä ja ymmärrän toki, että pelissä on varmasti äärettömän paljon sisäistettävää sellaiselle joka ei ole katsonut sarjaa tai elokuvia, mutta ehkä se saa ihmiset innostumaan myöhemmin vielä niistäkin. Ylipäätään höpinät siitä, että tämä peli olisi vain true faneille on mielestäni ihan kukkua.
Mistä löysit Flareonin vai saitko evolvattua? Haaveilen Jolteonista ja oon nappaillu kolmisen Eeveetä, että saan joskus evolvattua. Ei vaan aavistustakaan mikä siitä sitten tulee. Tietty kaikki Eeveen muodot pitää saada, mutta Jolteon on paras!
Kuten
Emanuel totesikin niin Eeveen evolvaamiseen pystyy vaikuttamaan vaihtamalla Eeveen nimeä. Mie olin itse tosiaan jo kerännyt sen verran monta Eeveetä että sain evolvattua sen Flareoniksi, mutta nyt sitten tuntuu että kaikki Eeveet on hävinneet jonnekin enkä meinaa millään saaha lisää dustia, jotta voisin kehittää sitä! Miehekkeeni sai eilen
Growlithen anteeksi, siis Arcaninen niin nyt meidän poksutkin näyttää keskenään ihan pariskunnalta (joka melkein inspiroisi kirjoittamaan pienen eläinfluffyhömpän).
♥
Salit, tai pelikielessä
gymit, toimivat niin, että joko ne a) ovat sinun joukkueesi hallussa, b) toisen tiimin hallussa tai c) neutraaleja. Jos sali on sinun joukkueesi hallussa, voit mennä harjoittelemaan gymille ja taistella niitä kouluttajia vastaan, jotka ovat jättäneet oman poksunsa sinne vartioimaan salia. Jos voitat ottelun, keräät samalla itsellesi salikokemusta eli gym xp:tä, jonka kasvaessa pystyt kehittämään poksujasi lisää (mitä enemmän salikokemusta sinulla on, sitä vahvemmaksi voit 'power upata' poksusi). Lisäksi aina, kun harjoittelet salilla oman joukkueesi kouluttajaa vastaan, ko. salin level nousee (vaikka häviäisit taistelun). Jos gymin levu on 2, siellä voi olla 2 vartijaa. Jos levu on 3, siellä voi olla 3 vartijaa, jne. Salin levua kohottamalla sinne saadaan lisää vartijoita, mikä hankaloittaa muiden tiimien yritystä saada sali kaapattua heidän haltuunsa. Mikäli huomaat, että gymin levu on vaikka 4 eikä vartijoita ole kuin 3, sinä voit tallentaa oman poksusi sinne vartioon. Tämän jälkeen toisen tiimin täytyy voittaa sinun poksusi lisäksi ne kolme muutakin, jos mielivät saada gymin omakseen.
Jos sali pysyy hallussanne tarpeeksi pitkään, saat siitäkin gym xp:tä itsellesi.
Jos sali taas on toisen tiimin hallussa, voit yrittää saada sen takaisin teidän tiimille taistelemalla ja voittamalla kaikki gymillä olevat vartijat. Tämä voi olla haastavaa varsinkin suuremman levun gymeillä, joilla poksujen cp:kin voi hipoa reilusti yli tuhatta (pelin kehittyessä pian jo varmasti pari tuhatta), mutta kaverin kanssa homma hoituu helpommin; jos olette kaverin kanssa (joka on samassa tiimissä kanssasi) samaan aikaan vieraan tiimin gymillä, voitte taistella sen vartijoita vastaan yhdessä. Kun aloitatte taistelun gymillä yhtä aikaa, myös kaverisi poksu ilmestyy ruudullesi vastustajan poksun lisäksi. Näin pystytte yhdessä taistelemaan vahvempiakin pokémoneja vastaan - molempien tekemä damage eli vahinko lasketaan.
Kun gym ei ole minkään tiimin hallussa, se on väriltään harmaa. Tämä tapahtuu silloin, kun toinen tiimi varastaa salin toiselta, sillä sali aktivoituu tietyn värisiksi vasta sitten kun sille on asetettu ensimmäinen vartija.
Toivottavasti tästä aamutöherryksestä sai joku edes jotakin irti.
Minulta voi kysellä noista salihommista lisää, jos jokin mietityttää!