Kirjoittaja Aihe: Kelmien kieroiluja K-11 (vanha ficci, huumori).  (Luettu 5078 kertaa)

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 982
Nimi: Kelmien kieroiluja
Kirjoittaja: Violet Baudelaire
Ikäraja: K11 //Kaapo lisäsi alkutietoihin
Genre: Romance, humour (yrittää olla)
Paring: James/Lily
Summary: Kelmit ovat ryyppyretkellä, kun Sirius saa nerokkaan idean, jolla saattaa Lily ja James vihdoin yhteen…

Disclaimer: Rowling omistaa, minä vain leikin.

A/N: Tämä oli ihkaensimmäinen julkaistu potter-ficcini finissä (kirjoitettu varmaan joskus vuoden 2005 lopulla?) ja koska en vieläkään inhoa sitä (kumma kyllä) ajattelin laittaa sen myös uuteen finiin.
Tuo alun ryyppäyskohtaus saattoi mennä vähän överiksi, mutta koittakaa kestää.


Kelmien kieroiluja


   Oli kaunis perjantai-ilta ja aurinko oli juuri laskemassa. Tylypahkan pihamaa näytti todella rauhalliselta.
Ulkona ei kuulunut muita ääniä kuin hiljainen lehtien kahina tuulessa ja viimeisten sorsien vaakunta järvellä.
    Yhtäkkiä kuului todella epävireinen "kvaak", kun jättiläiskalmari kaappasi pinnalla kelluvan sorsan illalliseksi.
Heti sen perään kuului tukahtunut tyrskähdys ja vaimeaa kilinää. Jos katsoi oikein tarkkaan, saattoi huomata ilman väreilevän tällipajun lähellä.

   Samasta paikasta jossa ilma oli väreillyt, ilmestyi paria sekuntia myöhemmin neljä poikaa, heistä jokainen piilotteli kaapunsa suojissa kilisevää muovikassia.
Sitten pisin heistä, Sirius Musta, napautti tällipajun juuressa olevaa kyhmyä pitkällä kepillä. Paju jähmettyi liikkumattomaksi kuin marmori.
"Minä voin mennä ensin", sanoi poika, jonka sotkuiset mustat hiukset muistuttivat epäilyttävästi harakanpesää. Hänen nimensä oli James Potter.
"Hyvä on", sanoi pojista vastuuntuntoisimman näköinen, Remus Lupin.                                                                                   
"Minä voin pitää perää", vikisi pieni pulska poika, Peter Piskuilan. 

   Pian he kaikki olivat tunkeutuneet ahtaaseen tunneliin.
"Auts, Matohäntä, takapuoleni arvostaisi kovasti sitä, että pitäisit minuun riittävän turvavälin", Sirius älähti, kun Peterin terävä nenä pureutui jo toista kertaa hänen takalistoonsa.
   "Anteeksi kauheasti", Peter piipitti ja jätti metrin tilaa hänen ja Siriuksen väliin.
Jonon alkupäässä James ei voinut olla nauramatta, Remuskin virnisteli. Sirius huomasi tämän ja työnsi korvansa kiinni Remuksen takapuoleen, aiheuttaen ketjureaktion. Remuksen korva tömähti Jamesin takalistoon.
   "Kuuluuko mitään?" James tyrski.
"Hiukan huonosti, Sirius, kuuletko sinä mitään?" Remus sanoi yrittäen pitää kasvonsa peruslukemilla.
"Trrrrt.... trrrrshh... ei kuulu, ei kuulu... trrshht..." Sirius sanoi matkien radiopuhelinta.

   Vihdoin hikisen ja tuskallisen matkan jälkeen ystävykset saapuivat perille rääkyvään röttelöön.
"Minulla on kauhea jano!" James sanoi avaten kermakaljapulloa jonka oli kaivanut pussistaan.
"Aamen", Sirius sanoi ja avasi oman pullonsa ja otti siitä aimo huikan. Remus avasi juhlallisesti oman pullonsa, kohotti sen ja sanoi:
"Ystävyydelle, kippis."
Kaikki kilauttivat pullonsa yhteen ja joivat aimo kulaukset.
   "Kelmeille!" Sirius innostui ja kohotti toisen maljan.
                                                                                                       
   Puolen tunnin kuluttua kaikki olivat iloisessa hiprakassa.
"Oi kuushipuu! Oi kuushipuu!" Peter hoilotti kovaa ja nuotin vierestä. Hänen päänsä ei oikein kestänyt väkeviä juomia.
"James, antaisitko minulle yhden räjähtävän siepin?" kysyi Remus, jonka silmät harittivat hiukan epämääräisesti. James ojensi Remukselle pienen siepinmuotoisen pullon.
"Peter lauloitko sinä oi kusipuu?" kysyi Sirius joka tanssi keskellä lattiaa hiukan huojuvaa flamencoa.
"Ei, Anturahaara, mhinä lauloin oi kuushipuu nimishtä laulua", Peter sanoi ja sammui sitten laulaen hiljaa; "Kulkushet, kulkushet riemuin hik - ei kun helk - ." 

   Parin minuutin päästä James puhkesi kikattamaan.
"Mitä nyt?" pöllämystyneen näköinen Sirius kysyi, katsoen Jamesia kuin tämä olisi seonnut.
"Peter sanoi sinua -" James aloitti, mutta ei saanut jatketuksi, koska nauroi niin kovasti.
   Heti perään Remuskin alkoi hekottaa.
"Mitä?!" Sirius melkein huusi.
"Meidän Siriuksella taitaa olla vähän hidas sytytys tänään," Remus sanoi ja yritti taputtaa murjottavaa Siriusta päähän, mutta osui ohi, koska näki kaiken kahtena.
"Kertokaa nyt..." Sirius mankui ja räpytteli silmiään typerän näköisesti.
   "Peter sanoi sinua... Anturahaaraksi!" James huudahti äkkiä ja palasi sitten taas naurukohtauksensa pariin.
"Anturahaaraksi?" Sirius kysyi typertyneenä.
"Sirius, sinulla tosiaan sytyttää hitaasti tänään!" James nauroi hakaten nyrkillä lattiaa. Remus hikkasi.

   Sirius päätti olla välittämättä ystävistään ja meni hakemaan itselleen toisen paukun. Ei kaikkea voi aina tajuta! Sirius ajatteli yrittäessään kaataa toffeenväristä juomaa lasiin eikä lattialle.
   "Minushta tuntuu että Lily vihaa minua", James parahti muutaman paukun jälkeen.
"Eikhä vihaa", Remus yritti lohduttaa ystäväänsä taputtamalla tätä olalle. Hän osui ohi.
"Lily on ihan hulluna shinuun!" Sirius yritti vakuutella kävellessään huojuvin askelin ystäviensä luo.
"Eikhä ole! Hän vihaa minua!" James sammalsi ja purskahti sitten itkuun. Sirius ja Remus katsoivat neuvottomina toisiinsa ja kohauttivat olkiaan.

   Noin tunnin kuluttua James alkoi tyyntyä, kun Sirius ja Remus olivat antaneet hänen vaahdota siitä, miten ihana Lily oli, ja tehneet hänelle runsaasti snapseja ja erilaisia paukkuja.
"*Hik.* Ja nyt tansh- tanshitaan!" Sirius sanoi ja veti puoliksi sammuneen Remuksen ylös lattialta.
   "Mutha kun en minä *hik* halua!" Remus räpisteli Siriuksen otteessa.
"Haluatpash! Ja Sharvihaara myös!"
"Onko pakko?" James kysyi vääntäytyen työläästi ylös lattialta.

   Hetken kuluttua kolmikko tanssi hilpeänä huojuvassa piirissä lattialla ja lauloi kovaan ääneen:
"Täshä tulee hirmuinen Remppa, on mulla metshässä teltta. Ja shiellä mä porshastelen ja jäshtejä säikhyttelen..."
   Yhdessä välissä James kaatui, mutta Sirius nykäisi hänet kaavunselästä takaisin pystyyn.
Tanssin jälkeen Remus sammui sängylle ja alkoi kuorsata, tämä nauratti Jamesia ja Siriusta suunnattomasti.

    Remuksen sammumisen jälkeen Siriuksen juopuneessa mielessä alkoi muhia todella typerä suunnitelma. Hän ei kuitenkaan kertonut siitä Jamesille, koska tiesi ettei tämä välttämättä hyväksyisi sitä.
   "Mitäsh nyt tehdään Anthurajalka?" James kysyi hetken kuluttua.
"Leikhitään arvaushleikkiä!" Sirius keksi.
"Siish mitä?" James oli aivan ymmällään.
"Minä teen shinulle drinkkejä *hik* ja shinä yrität arvata mitä niishä on," Sirius selitti. Normaalisti James ei olisi ikinä suostunut sellaiseen, koska hän tunsi Siriuksen metkut. 
   Mutta nyt alkoholi oli tilapäisesti sumentanut poikaparan aivot, ja niinpä hän suostui oitis.

   Heti kun James oli sammunut (siihen meni ehkä viitisen minuuttia), Sirius otti näkymättömyysviitan ja lähti hoippumaan takaisin kouluun.
"Ei ehkä olishi pithänyt juoda niin paljon..." Sirius jupisi matkalla, koska kaatuili kokoajan.
   Päästyään Rohkelikkotorniin hän haki makuusalistaan pergamenttia ja alkoi töhertää julisteita.
Hänen käsialansa huojui niin pahasti, että hän ei itsekään meinannut tunnistaa sitä omakseen.
   Saatuaan työnsä valmiiksi Sirius levitti julisteet pitkin koulua ja huojui sitten takaisin Rääkyvään röttelöön.
   Siellä hän sammui suoraan Remuksen mahan päälle ja alkoi kuorsata.

   Seuraavana aamuna Sirius heräsi pää niin kipeänä, että tuntui kuin joku olisi hakannut hänen kalloaan Hagridin mökillä. Remus käänsi kylkeä niin, että Sirius tömähti kipeästi lattialle.
 Kaikki edellisillan huuma oli haihtunut.
Nurkassa Peter oksensi vanhaan tuoliin, josta puuttui istuinosa. Hän ilmeisesti luuli sen olevan vessanpönttö.
   James vaikeroi ja laittoi silmät takaisin kiinni, yrittäen siten hillitä päänsä jomotusta.
"Eilen meni vähän pitkäksi", Remus totesi hieroen kasvojaan yrittäen saada ankaran krapulan hellittämään.
   "Niin meni", Sirius totesi, yrittäen työntää päänsä ikkunasta ulos oksentaakseen. Harmi vain että laudoitus oli tiellä.

   "Ei tehdä tuota vähään aikaan uudestaan", James voihkaisi, kun he keskipäivän tienoilla vaappuivat linnaan.
   "Ei todellakaan", Sirius sanoi painokkaasti avatessaan ulko-ovea. Remus oli kaikeksi onneksi kuurannut oksennukset pois Siriuksen rinnuksilta, joten tätä kesti taas katsella - ja haistella.

   Lounaalla kaikki tuntuivat tuijottavan heitä, erityisesti Jamesia. Monet tuijottajista hihittivät ja kuiskivat kiihkeästi.
Siriukselta kesti hetken muistaa, mitä hän oli viime yönä tehnyt, mutta kun hän viimein muisti, tuttu ilkikurinen virnistys levisi hänen kasvoilleen. Pahoinvoinnista huolimatta.
   James etsi katseellaan Lilyä, muttei nähnyt tätä missään. Hän laittoi ajatuksissaan haarukkansa Peterin lasiin ja alkoi pyöritellä sitä siellä. Sirius katsoi hetken ystävänsä touhuja ja sanoi sitten:
"Ööh, tuota James. Uitat haarukkaasi Peterin kurpitsamehussa."
James tuijotti äimänä haarukkaansa ja purskahti sitten nauruun.
"Ei se minua haittaa, minulla ei ole muutenkaan ruokahalua tänään", Peter vikisi anteeksipyytävään sävyyn.
Kelmit nauroivat entistä lujempaa.

   Lounaan jälkeen Kelmit menivät oleskeluhuoneeseen löhöämään. Remus yritti tehdä läksyjään, mutta homma ei oikein ottanut onnistuakseen.
Ensinnäkin hänellä oli edelleen hiukan paha olo ja toiseksi oleskeluhuoneessa oli aivan liian kova mekkala.
   James makasi pitkin pituuttaan sohvalla ja hänen silmänsä lupsahtelivat.
Sirius lojui takanedusmatolla ja näpäytteli pergamentinpalasia tuleen.


Toinen osa

Yhtäkkiä raukean tunnelman rikkoi valtaisa pamaus.
   ”Mitä nyt?” James vinkaisi ja kierähti sohvalta lattialle. Suoraan Siriuksen päälle.
Siriuksesta läsähtivät ilmat pihalle ja hän urahti jotakin epämääräistä.
   ”James Potter! Sinä olet niin kuollut, ettet osaa kuvitellakaan!” kuului Lilyn vihainen ääni aivan poikien yläpuolelta.
   ”Minä en ole koskenutkaan Ruikuliin!” James puolustautui, vaikkei hänellä ollut harmainta aavistusta mistä Lily puhui.
   Siriusta nauratti, mutta hän päätti olla nauramatta ja alkoi sen sijaan yskiä.
Remus hakkasi yskivää ystäväänsä selkään.

   Lily mulkoili edelleen murhaavasti Jamesia.
   ”Rehtori haluaa tavata meidät nyt heti kansliassaan”, Lily sanoi hyytävästi ja kiskoi Jamesin kovakouraisesti ylös lattialta.
    James lähti hiukan ymmällään seuraamaan tyttöä Dumbledoren kansliaan.

    Dumbledore istui hymyillen pöytänsä ääressä ja silmäili nuoria hitusen huvittuneena.
    ”Vai sillä tavalla”, hän sanoi, kun James ja Lily istuutuivat.
    ”Hei, mitä minä nyt olen taas tehnyt?” James kysyi katsoen ymmällään Dumbledoreen.
    Lilyn teki vietävästi mieli antaa pojalle korvapuusti. Ajatuksissaan hän läimäytti Jamesia. Todella monesti.
   ”James, sinä et varmaankaan tiedä näistä yhtään mitään?” Dumbledore kysyi rauhallisesti, kohottaen Jamesin silmien eteen julisteen.
                                                   
 Julisteessa luki kirjaimellisesti kissankokoisin kirjaimin:
"JAMES POTTER JA LILY EVANS TAVATTU MUODONMUUTOSLUOKASTA ILMAN RIHMAN KIERTÄMÄÄ!"
   James haukkoi järkyttyneenä henkeään.
   Lily punastui. Hänen teki entistä enemmän mieli läimäyttää Jamesia. Mokoma vielä kehtasi teeskennellä, ettei tiennyt koko jutusta mitään!
Lily kihisi kiukusta.
   ”En… minä en -” James änkytti tyrmistyneenä.
   ”Onko sinulla muka otsaa väittää, ettet tiedä kuka julisteet teki? Ettet sinä muka ole tehnyt niitä?!” Lily ponkaisi pystyyn ja antoi Jamesille korvapuustin.
   ”Voisitko ystävällisesti rauhoittua, neiti Evans? Väkivalta ei ratkaise mitään”, Dumbledore sanoi tarttuen Lilyä ranteesta, ettei tämä mätkäisisi James-parkaa uudelleen.
   ”A-anteeksi professori, en tiedä mikä minuun meni…” Lily änkytti ja istui nolona takaisin tuoliinsa.
   ”Älä pyydä anteeksi minulta. Herra Potterillehan sinä olet anteeksipyynnön velkaa”, Dumbledore totesi tyynesti.
   Lily käänsi katseensa Jamesiin, joka hieroi kevyesti kädellään poskea, jota Lily oli läimäyttänyt.
  ”Hyvä on. Anteeksi”,Lily sanoi hiljaa, muttei katsonut Jamesiin päinkään.
 
   Pian Dumbledore keskeytti pitkittyneen hiljaisuuden sanoen:
”Kuten varmaan arvasittekin, tällaiset julisteet eivät ole soveliaita koululaisten silmille. Siksi ehdotankin, että menette nyt yhdessä keräämään ne pois kaikilta Tylypahkan ilmoitustauluilta ja alatte heti huomenna selvittää, kuka on niiden takana.”
   Lily avasi suunsa vastustaakseen, mutta rehtori hiljensi hänet katseellaan.
   ”Olen jo monta vuotta katsellut, miten te ette tule ollenkaan toimeen toistenne kanssa, nyt olisi minusta sopiva ajankohta korjata asia. Alatte siis yhdessä selvittää kuka julisteiden takana on”, Dumbledore lopetti tyytyväisenä.

   ”Typerä Potter, tämä on kaikki sinun syytäsi”, Lily vaahtosi, kun he olivat tyhjentämässä pohjoistornin ilmoitustaulua.
   ”Kuinka monta kertaa minun täytyy sinulle tolkuttaa, että minä EN tehnyt niitä typeriä julisteita!” James ärähti takaisin. Hän teeskenteli ärtynyttä, ettei Lily huomaisi miten mielissään hän oli siitä, että sai viettää aikaa tytön kanssa.
   Lily tuhahti.
   ”Minusta tuntuu, että sinä olet suunnitellut tämän, Potter”, Lily sanoi ja tökkäsi Jamesia sormella rintaan.
   James ei kyennyt sanomaan mitään, sillä hänen henkensä oli salpautunut Lilyn läheisyydestä.
    Lily lähetulkoon kiilasi hänet seinää vasten. Jamesin sydän hakkasi tuhatta ja sataa.
   ”Minä tiedän, että sinä olet näiden julisteiden takana”, Lily sanoi painottaen jokaista sanaa.
”Ja minä saan sinut vielä nalkkiin niistä”, hän jatkoi kiilaten Jamesin yhä tiiviimmin seinää vasten.
   ”Lily, minä…” James aloitti, mutta ei saanut enää sanaakaan sustaan, ennen kuin huomasi Lilyn olevan enää pieni Punamusta piste portaiden alapäässä.
   ”Naiset”, James tuhahti.
”Tuo äskeinen oli täyttä seksuaalista häirintää…” hän mutisi haroen turhautuneena sotkuisia hiuksiaan.

   ”Miten meni, mitä Dumbledore halusi?” Sirius kysyi heti kun James oli palannut oleskeluhuoneeseen.
   ”Hän halusi nähdä, miten minä ja Lily harrastamme villiä anaaliseksiä ja käytämme apuvälineinä kylpyankkaa ja lajitteluhattua”, James sanoi naama peruslukemilla.
   ”Mitä?” Peter kysyi järkyttyneenä ja läikäytti vahingossa mustetta rinnuksilleen.
   Sirius repesi, mutta kysyi pian uudestaan mitä Dumbledore oli oikeasti halunnut.
   Mutta tätä James ei suostunut paljastamaan vaan halusi pitää asian ihan vain omana tietonaan.
   Sirius ja Peter nurkuivat ja marisivat Jamesia kertomaan, mutta tämä sai pidettyä suunsa kiinni.
   Sinä iltana James ei tahtonut saada millään unta. Hän pyöri levottomana sängyssään ja yritti kiivaasti olla ajattelematta Lilyä. Kun hän vain ajattelikin tyttöä, koko hänen kroppansa tuntui sähköistyvän.
   James valvoi hiljaa makuusalissa ja kuunteli Remuksen kuorsausta, Siriuksen satunnaisia murahteluja ja passitti Peterin yhä uudelleen takaisin sänkyynsä, kun tämä käveli unissaan ja vakuutti suureen ääneen menevänsä panemaan Kalkarosta.
   
   Aamulla James oli saada sydänkohtauksen, kun näki peilikuvansa.
Hänen silmiensä alla oli valtaisat mustat varjot ja hiukset olivat poikkeuksellisen lättänät.
   ”Ei, ei, ei. Kamalaa, hirveää”, hän voihki ja haroi hiuksiaan. ”Lily kuolee, kun hän näkee minut. Ei sittenkään. Minä kuolen, kun hän näkee minut”, James uikutti ja hakkasi päätään peiliin.
   ”Jäivätkö kauneusunesi lyhyiksi, prinsessani?” Sirius kysyi virnuillen ilmestyessään hänen taakseen. James potkaisi ystäväänsä tekovihaisesti takapuoleen.
   Sirius vain nauroi. Hän tuntui olevan poikkeuksellisen hyvällä tuulella.

   Aamiaisella Sirius virnuili leveästi jopa Kalkarokselle, sillä hän oli aivan varma, että oli vihdoin onnistunut saattamaan Lilyn ja Jamesin yhteen. Tai ainakin lähelle sitä tilannetta.
   Remus haukotteli leveästi tuolilla hänen vieressään.
   ”Kuutamo, mikäs nyt noin väsyttää? Eikö minun aurinkoinen pirteä naamani levitäkään virkeyttä ja iloisuutta ympärilleen?” Sirius sanoi virnistellen kuin vähäjärkinen.
    ”Tuo sinun tekopirteä hullunhymysi korkeintaan ärsyttää ihmisiä, joten voisitko jo pyyhkiä sen naamaltasi?” Remus murahti ja hautasi kasvonsa valtaisaan kahvikuppiin.

   Remuksen vieressä James puri kynsiään ja söi aamupalaansa.
   ”En tiennytkään, että kynnenpalaset maistuvat hyviltä munien ja pekonin kanssa”, Sirius sanoi Jamesille tökäten poikaa kyynärpäällä kylkeen.
   Peter vetäisi kurpitsamehunsa väärään kurkkuun ja alkoi yskiä kuin riivattu.
   ”Aina se tekee tuon…” Sirius huokaisi ja alkoi takoa Peteriä selkään.

   ”Aaargh, Lily tulee!” James vinkaisi ja yritti sukeltaa pöydän alle.
   ”Sori kaveri, mutta tänään sinä et pääse kurkistamaan Lilyn hameen alle, joten oletkos siinä”, Remus sanoi ja veti Jamesin hupusta takaisin istumaan.
   ”Hyvä on sitten”, James sanoi virnistäen ja haroen taas hiuksiaan.
   ”Näytät ihan siltä kuin olisit saanut sähköiskun”, Sirius huomautti nauraen Jamesille.
James ei kuitenkaan jaksanut välittää ystävästään, vaan käänsi katseensa Lilyyn.

   ”Hän kävelee jalosti kuin joutsen”, James ajatteli ääneen tuijottaen Lilyä.
    ”Anteeksi vain jos rikon kuvitelmasi, mutta joutsenet eivät kävele jalosti. Ne vaappuvat”, Sirius huomautti. James potkaisi Siriusta pöydän alla. Sitten molemmat purskahtivat nauruun.
   Peter säikähti niin, että veti uudelleen kurpitsamehua väärään kurkkuun.

   Aamiaisen jälkeen James ja Lily kuljeksivat pitkin käytäviä, miettien mistä aloittaisivat johtolankojen keräämisen.
   Lilystä tuntui kiusalliselta olla Jamesin seurassa, koska poika tuijotti häntä koko ajan.
Kun Lily katsoi Jamesia tämä tietenkin käänsi katseensa, mutta siitä ei päässyt yli eikä ympäri. James tuijotti häntä.
   ”Meidän pitäisi ehkä aloittaa käsialan tunnistamisesta”, Lily sanoi rikkoen vaivaantuneen hiljaisuuden. 
   ”Tai sitten voisimme kirjata epäiltyjen henkilöiden listan”, James ehdotti.
   ”Tai sitten voisimme mennä oleskeluhuoneeseen tekemään läksymme?” Lily vihjasi. Hän halusi pois Jamesin intensiivisen katseen alta, maksoi mitä maksoi.
   Hän pelkäsi, ettei enää kykenisi inhoamaan Jamesia, jos viettäisi liikaa aikaa tämän kanssa ja näkisi liikaa pojan hyviä puolia. Ulkonäkö oli yksi niistä hyvistä puolista.
   ”Mitä minä oikein ajattelen?” Lily parahti vahingossa ääneen. Heti tajuttuaan mokansa, hän alkoi hakkaamaan päätän lähimpään seinään.
   ”Mitä sinä teet?” James kysyi katsoen Lilyä ymmällään.
   ”Miltä näyttää?” Lily kysyi ivallisesti, mutta lakkasi puuhansa, kun hänen päätään alkoi jomottaa.
   ”Hakkaat päätäsi seinään?” James virnisti itserakkaasti. ”Arvatenkin minun takiani.”
   ”Pyh”, Lily tuhahti, mutta päätti olla vastedes varovaisempi ajatustensa suhteen.


   Kolmas osa

   Sinä päivänä Lily ja James eivät päässeet johtolankojen kanssa puusta pitkään, mutta he päättivät jatkaa etsintöjä ja tulkintaa seuraavana päivänä oppituntien jälkeen.

   Maanantaina James oli ihan täpinöissään oppitunneilla, koska hän ei voinut lakata ajattelemasta Lilyä.
   Remus yritti pitää ystävänsä maanpinnalla, mutta onnistui heikosti.
   ”Sarvihaara, mikä sinua oikein vaivaa?” Sirius kysyi ärsyyntyneenä,  kun James muutti hänen housunsa muodonmuutostunnilla vahingossa balettihameeksi.
   
   Vihdoin oppitunnit loppuivat ja Lily tuli Jamesin luokse.
   ”Mistä aloitetaan?” tyttö kysyi kaivaen repustaan sulkakynän ja pergamenttia.
   ”Voisimme kirjata epäillyt ylös ja tulkita sitten käsialaa”, James sanoi yrittäen pitää katseensa erossa Lilystä.
   ”Okei, mennään vaikka kirjastoon”, Lily ehdotti ja lähti harppomaan käytävää pitkin kirjaston suuntaan. James sai lähes juosta pysyäkseen tytön perässä.

   Kirjastossa he asettuivat hiljaiseen nurkkaan ja James kaivoi julisteen esiin.
   Kumpikin kumartui tutkimaan huojuvaa tekstiä. He kumartuivat vahingossa niin lähelle, että heidän olkapäänsä koskettivat toisiaan. James hätkähti kuin olisi saanut sähköiskun.
   Lily värähti hienoisesti, mutta pysyi muuten täysin tyynenä. Ainakin hänen ulkokuorensa pysyi. Sisältä Lily oli kaikkea muuta kuin tyyni.
   
  ”Meidän piti muistaakseni alkaa kirjaamaan ylös epäiltyjen nimiä?” James kysyi palauttaen ajatuksiinsa vaipuneen Lilyn maanpinnalle.
   ”Minä epäilen ainakin sinua”, Lily sanoi ja kirjoitti Jamesin nimen pergamenttiin.
   ”Siinä tapauksessa minä epäilen sitten sinua”, James sanoi ja yritti napata sulkakynän Lilyn kädestä. Lilyä nauratti, mutta hän hillitsi itsensä ja näytti Jamesille hapanta naamaa.
   ”Oikeasti minä epäilen Ruikulia”, James sanoi vakavoituen.
Lily mulkaisi häntä moittivasti.
   ”Tarkoitan että epäilen Kalkarosta”, poika korjasi lammasmaisesti.
Lilyä alkoi taas naurattaa ja hänen huuliltaan karkasi pieni tyrskähdys.
Toinen Jamesin hyvä puoli, hän saa ihmiset nauramaan. Lilyn aivot kirjasivat ylös vasten hänen tahtoaan.
   James kirjoitti listaan Kalkaroksen nimen.
   ”Minä epäilen Siriusta”, Lily möläytti ja yritti ottaa sulkakynän Jamesin kädestä, mutta huonolla menestyksellä. James nousi nimittäin penkille seisomaan ja kohotti kätensä kattoa kohti.
   Oho, hän on noin pitkä, Lily huomasi ajattelevansa. Sitten hän nousi itsekin penkille ja yritti toistamiseen ottaa kynän pojalta. Tällä kertaa hän onnistui ja kirjasi Siriuksen nimen ylös. 
   ”Onko meillä vain kaksi epäiltyä?” James kysyi katsoessaan listaa.
    ”Meillä on kolme epäiltyä,” Lily korjasi ja osoitti Jamesin omaa nimeä.
   ”Ei minua voi laskea”, James protestoi ja laittoi kätensä puuskaan.
   ”Jos minä laitan tähän oman nimeni, niin sitten sinutkin lasketaan”, Lily sanoi päättäväisesti kirjoittaen oman nimensä listan häntäpäähän.
   ”Onko tämä tunnustus? Tunnustatko sinä että teit nämä julisteet?” James kiusoitteli Lilyä osoittaen pöydällä lojuvaa julistetta, jota koristivat nyt molempien kengänjäljet.
   ”Törppö”, Lily hymähti ja kääri epäiltyjen listan rullalle.
   ”Söpöliini”, James vastasi virnistäen veitikkamaisesti.
   ”Älä rupea käyttämään minusta mitään hellittelynimiä, Potter. Vaikka teemmekin tätä yhdessä, se ei tarkoita sitä että pitäisin sinusta”, Lily sanoi tiukasti ja koputti Jamesia sulkakynällä otsaan.
   ”Ei taida olla ketään kotona”, Lily sanoi ja virnisti tahtomattaankin.
   ”Huomenna meidän täytyy yrittää urkkia tunnustusta Ruikulilta”, James sanoi virnistäen sangen epäilyttävästi.
   ”Minä näen naamastasi, että tästä ei hyvää seuraa. Mikä on suunnitelma?” Lily kysyi katsoen epäilevästi Jamesia.
   James viittasi tyttöä tulemaan lähemmäksi ja alkoi sitten kuiskia suunnitelmaa hänen korvaansa. Kun James oli saanut suunnitelman kerrottua, Lily perääntyi hänestä monta askelta.
   ”Tuo oli varmaan vitsi?” Lily kysyi puoliksi järkyttyneenä, puoliksi huvittuneena.
   ”Ei ollut”, James sanoi vakavalla naamalla.
   ”Mutta sehän on naurettavaa, lapsellista ja…” Lily luetteli.
   ”Ja hauskaa”, James täydensi ja virnistys levisi jälleen hänen kasvoilleen.
 
   Seuraavana päivänä Lily oli kokoajan kuin kissa pistoksissa. Häntä kauhistutti ja nauratti yhtä aikaa se mitä he aikoivat tehdä.
   Oppituntien jälkeen James kiiruhti hänen luokseen.
   ”Oletko valmis?” poika kysyi hengästyneenä.
   Lily nyökkäsi ja James kaivoi näkymättömyysviittansa esiin.
He ahtautuivat yhdessä viitan alle ja lähtivät seuraamaan Kalkarosta, niin kuin suunnitelmaan kuului.
   Lilyn teki kokoajan mieli hihittää, koska oli tekemässä jotain niin typerää.
Jamesilla puolestaan oli vaikeuksia hengittää rauhallisesti, sillä Lilyn läheisyys sai hänen henkensä salpautumaan.
   ”Nyt! Ääh, ei vieläkään”, Lily ähkäisi, kun Kalkaros käveli poikien vessan ohi.
   ”Hiljaa!” James suhahti.
Lily tunsi pojan hengityksen niskassaan, mutta yritti olla välittämättä siitä.

Vihdoin, kun he olivat parisenkymmentä minuuttia kulkeneet Kalkaroksen jäljessä, tämä meni vessaan.
   Lily alkoi kikattaa. Hän ei yksinkertaisesti mahtanut sille mitään.
James tökkäsi häntä kyynärpäällä kylkeen ja Lily sulki suunsa.
   He hiipivät hiirenhiljaa Kalkaroksen perässä vessaan.
”Nytkö?” Lily kuiskasi. James nyökkäsi.
   Kummatkin vetivät taskuistaan pienet pullot täynnä heliumia.
   Kun Kalkaros oli laskemassa housujaan Lily ja James vetivät heliumin keuhkoihinsa ja huusivat yhtaikaa:
”Kädet ylös, housut alas, täältä tulee munavaras!”
   Sitten molemmat purskahtivat kimeään pikkuoravanauruun. 
   Kalkaros säikähti niin, että meinasi pissata housuunsa.
   ”Kuka siellä?” hän änkytti.
   ”Minähän sanoin, että munavaras, ei kai sitä typerää lorua tarvitse toistaa?” James sanoi ja tallasi Lilyn jalalle, kun tämä meinasi alkaa hihittää.
   ”Me tulimme viemään munasi, mutta saat pitää ne sillä ehdolla, että vastaat rehellisesti seuraavaan kysymykseen,” Lily kimitti, yrittäen kuulostaa uhkaavalta.
   ”Olen valmis kuuntelemaan”, Kalkaros sanoi sulkien äkkiä julppinsa.
   ”Teitkö sinä ne julisteet, joissa oli hävyttömiä asioita Lily Evansista ja James Potterista?” Lily kysyi katsoen tarkkaan Kalkaroksen otsaa. Otsalle ei kohonnut  hikihelmiä.
   ”En tehnyt, mutta idea oli kyllä sinänsä todella nerokas”, Kalkaros sanoi. Hän oli jo hiukan toipunut säikähdyksestä ja oli jälleen oma pilkallinen itsensä.
   ”Hyvä on, ei minulla muuta, heihei!” Lily sanoi ja he lähtivät Jamesin kanssa ovea kohti. 
   Ovella James kuitenkin sanoi Lilylle niin kovaa, että Kalkaroskin saattoi kuulla: ”Tuolla tyypillä on niin pienet, ettei niitä olisi ollut edes mitään iloa varastaa.”
   Sitten Rohkelikot lähtivät juoksemaan, ennen kuin Kalkaros tajusi, että jutussa oli jotain hämärää.

   Lily ja James juoksivat koko matkan lihavan leidin muotokuvalle saakka. Siellä he ottivat näkymättömyysviitan pois ja kumartuivat kaksinkerroin nauramaan.
   Lily nauroi kyyneleet silmissä. Hän ei edes muistanut, milloin hänellä oli viimeksi ollut niin hauskaa.
   James nojasi seinään ja nauroi hänkin kuin heikkopäinen.
   ”Tuo oli typerintä, mitä olen ikinä tehnyt”, Lily huohotti naurunsa lomasta.
    ”Sovelletaanko me samaa taktiikkaa Siriuksenkin kanssa?” tyttö kysyi hetken päästä.
   Jamesin nauru loppui kuin seinään ja hälytyskellot alkoivat soida hänen päässään.   
Oliko Lily ihastunut Siriukseen? Halusiko Lily tehdä Siriukselle saman tempun, koska halusi nähdä tämän ilman housuja? James ajatukset poukkoilivat sekavina.
   ”Ei tehdä. Liika heliumin nieleminen on vaarallista”, hän keksi äkkiä hätävalheen.
   ”Totta. Ehkä meidän on parasta keksiä jotakin muuta”, Lily myönsi, muttei Jamesin onneksi näyttänyt kovin pettyneeltä.
   ”Minun pitää mennä tekemään läksyjä, joten mietitään sitä Siriuksen tapausta huomenna”, Lily sanoi ja marssi muotokuva-aukosta sisään sanottuaan tunnussanan.
   ”Liika heliumin nieleminen on vaarallista? Nyt Lily pitää minua nynnynä”, James päivitteli omia sanojaan lihavan leidin edessä.

   Kun James astui oleskeluhuoneeseen, muut kelmit olivat tyypillisissä puuhissaan.
Sirius lojui nojatuolissa ja kopioi Remuksen vastauksia liemien kysymyksiin. Peter taas pelasi velhoshakkia Remuksen kanssa.
   James lysähti Siriuksen viereiseen tuoliin ja huokasi syvään. Hänen ajatuksensa poukkoilivat edelleen Lilyn ympärillä, eikä hän saanut niitä millään tytöstä irti.
   
   Lily oli mennyt heidän seikkailunsa jälkeen suoraan makuusaliinsa miettimään asioita kaikessa rauhassa.
   ”Oliko teillä kivaa?” Lilyn paras ystävä Catherine kysyi. 
   ”Ai että oliko minulla kivaa? Jamesin kanssa? Mitä sinä oikein kuvittelet?” Lily puuskahti. 
   ”Sinulla siis oli kivaa”, Catherine totesi ja virnisti leveästi.
   ”Oli. Minulla oli kivaa”, Lily huokaisi. Joskus hän inhosi sitä, että Catherine osasi lukea häntä niin hyvin. 
   ”Koska tapaat Jamesin uudelleen?” Catherine kysyi viattomasti.
   ”Cathy! Eivät ne olleet mitkään treffit!” Lily sanoi lujaa ja punastui.
   ”Eivät tietenkään. Minä vain kysyin…” Catherine sanoi virnuillen.
   Loistavaa. Jopa paras ystäväni luulee, että minun ja Jamesin välillä on jotain, Lily ajatteli ärtyneenä. Tai ainakin hän uskotteli itselleen, että asia ärsytti häntä.
« Viimeksi muokattu: 26.05.2015 00:43:03 kirjoittanut Kaapo »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 982
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #1 : 07.07.2007 20:43:16 »
Neljäs osa

   Seuraavana aamuna Lily heräsi siihen, kun Cathy veti häneltä peiton pois.
   ”Äääh miksi sinä olet tuollainen ärsyttävä aamuvirkku”, Lily ähkäisi suojaten kädellä silmiään valolta.
   ”Iltavirkku, aamutorkku pahempi niin päin, sanoi pieni orkku”, Cathy lauloi ja tanssahteli ympäri makuusalia.
   ”Orkku?” Lily tyrskähti ja nousi istumaan.
   ”Niin, orava”, Cathy sanoi viattomasti ja tanssi harjaten hiuksiaan. Cathy tanssi ja lauloi aina ja joka paikassa. Joskus se kävi Lilyn hermoille.
   ”Miksi sinä muuten kirjoitit päiväkirjaa niin kamalan myöhään viime yönä?” Cathy kysyi vaihtaen puheenaihetta.
   ”Minä luulin, että kaikki nukkuivat silloin”, Lily haukotteli ja punastui.
   ”Hah, sinähän punastut!” Cathy härnäsi.
   ”Minä en kirjoittanut Jamesista sanaakaan!” Lily kielsi, mutta hän oli huono valehtelija.
   ”Oletatko minun oikeasti uskovan tuon?” Cathy sanoi kohotellen kulmakarvojaan.
Lily tuhahti ja laittoi kaavun päälleen.
   ”Me myöhästymme pian aamiaiselta!” Lily huudahti muka hätääntyneenä ja lähti makuusalista Cathy kannoillaan.
   Tästä puhutaan vielä, Cathy ajatteli. Hän ei kuitenkaan viitsinyt painostaa Lilyä sillä hetkellä, koska tämä ei selvästikään halunnut puhua.

   James istui loitsutunnilla heti Lilyn takana ja hänen oli äärimmäisen vaikeaa keskittyä opetukseen, kun Lilyn niska oli aivan hänen ulottuvillaan. Jamesin teki hirveästi mieli kurkottaa eteenpäin ja hipaista tytön hiuksia.
   Juuri kun James oli kurkottamassa, Sirius tökkäsi häntä kylkeen niin, että säikähtänyt vingahdus karkasi pojan huulilta.  
   ”Mitä nyt?” James kuiskasi ärtyneenä kulmiaan kohottelevalle Siriukselle.
   ”En haluaisi nipottaa, mutta Lipetit mulkoilee sinua aika rumasti, kun et loitsi ollenkaan”, Sirius sanoi, viitaten Jamesin pöydällä kököttävää melonia.
   ”Mitä tälle sitten pitää tehdä?” James kuiskasi ja hänen äänensä kohosi falsettiin.
   ”Tyhmä. Sinun pitää taikoa se strippaamaan!” Sirius kuiskasi takaisin.
   ”Strippaamaan?” James kähisi, eikä voinut uskoa korviaan.
   Sirius purskahti tuttuun haukahtelevaan nauruunsa.
   ”Uskoitko sinä oikeasti? Lily on tainnut sekoittaa pääsi pahemmin kuin luulinkaan”, Sirius hekotti hytkyen tuolillaan.
   James tuhahti hyväntahtoisesti ja kääntyi sitten Remuksen puoleen kysymään neuvoa.

   Lounaalla Kelmit söivät hyvällä ruokahalulla ja kiiruhtivat sitten liemitunnille tyrmiin.
   ”Minua vää-vää-väsyttää”, Peter haukotteli, kun he laskeutuivat tyrmään johtavia portaita.
   ”Varo vain Piskuilan, tuota menoa tukehdut pian kärpäsiin”, kuului Severus Kalkaroksen itsevarma ja ivallinen ääni kelmien takaa.  
   ”Saanko antaa sinulle neuvon, Ruikuli?” James kysyi tekomukavalla äänellä.
”Pese hiuksesi, Voro ei tykkää kun nojailet seiniin, ja joka paikkaan jää rasvaläiskiä.”
   ”Potter, vielä minä sinut hoitelen”, Kalkaros sanoi uhkaavalla äänellä.
   ”Kiitos ei. Minä en harrasta sellaisia juttuja poikien kanssa. Kaikkein vähiten sinun”, James vastasi irvistäen.
   Kalkaros veti taikasauvansa esiin, James teki samoin. Konflikti purkaantui kuitenkin onneksi heti, kun Liemien opettaja saapui paikalle.

Liemien kaksoistunnintunnin jälkeen Jamesin suonet olivat niin täynnä adrenaliinia, että hän suorastaan loikki Lilyn luokse.
   ”Mitä me teemme tänään?” James kysyi suorastaan puhkuen innosta.
   ”Vertailemme käsialoja, jos emme keksi mitään jekkua Siriukselle”, Lily sanoi yrittäen kuulostaa neutraalilta.  
   ”Minulla on parempi ajatus”, James sanoi ja virnisti ilkikurisesti.
   ”Kakista ulos”, Lily sanoi ja he lähtivät hiljakseen kulkemaan käytävää pitkin.
   ”No, ensinnäkin meidän täytyy mennä sen maalauksen luokse, jossa on niitä tanssivia peikkoja”, James sanoi arvoituksellinen pilke silmäkulmassa.
   
   Kun he olivat päässeet  tarvehuoneeseen, James selitti ideansa Lilylle, joka ei ollut ajatuksesta järin innostunut.
   ”Ensin minä kidutan sinua kertomaan totuuden, ja sitten sinä saat kiduttaa minua”, James selosti huitoen innoissaan käsillään.
   Lily empi hetken, mutta päätti sitten suostua, vaikka hänen järkensä kielsi jyrkästi.
   ”Mutta mistä minä tiedän, että sinä puhut totta?” Lily järkeili, tuijottaen tiiviisti Jamesia.
   ”Et sinä tiedäkään. Sinun täytyy vain luottaa minuun”, James sanoi katsoen tyttöä haastavasti silmiin.  
   ”Eikä sitten mitään kivuliasta”, Lily varoitti leveästi hymyilevää Jamesia.
    ”Ei tietenkään, En minä halua satuttaa sinua”, James sanoi tyrmistyneenä.
   Hän on suloinen, kun on noin vilpitön, Lily huomasi ajattelevansa. Ei ei ei! Minä EN pidä James Potterista! Lily kiljui ajatuksilleen, jotka tuntuivat riistäytyneen hallinnasta.
   ”Miksi näytät noin tuskastuneelta, enhän minä ole edes aloittanut vielä”, James virnisti ja lähestyi Lilyä uhkaavasti.
   Lily vilkaisi pojan lämpimiin pähkinänruskeisiin silmiin, joissa välkkyi ilkikurinen pilke.
   James oli jo niin lähellä, että olisi voinut suudella häntä. Lily kavahti vaistomaisesti taemmas.  
Liian myöhään. James hyökkäsi hänen kimppuunsa ja alkoi kutittaa häntä.
   Lily kikatti ja kiljui, kun James kutitti hänen jalkapohjiaan. Lily oli todella herkkä kutiamaan ja useimmiten hän inhosi sitä piirrettä itsessään. Varsinkin nyt.  
   ”Minä en tehnyt… niitä julisteita!” Lily huohotti naurunsa seasta.
   ”Etkö muka?” James kysyi ja kutitti kahta kauheammin.
   ”En tehnyt!” Lily sanoi toistamiseen. Aika monen kerran jälkeen James vihdoin uskoi häntä.
   ”Nyt onkin minun vuoroni kiduttaa sinua”, Lily sanoi yrittäen olla kuulostamatta hermostuneelta. Hänellä ei ollut aavistustakaan miten ”kiduttaa” Jamesia kertomaan totuus julisteista.
   ”Minua on täysin turha yrittää kutittaa, minä en kutia kirveelläkään”, James uhosi.

   Lily istahti lattiatyynylle miettimään miten saisi Jamesin tunnustamaan. Hän antoi katseensa vaeltaa huoneessa etsimässä ideoita.
   Huoneessa oli pyöreä lattiamatto ja pehmeä sohva sekä runsaasti lattiatyynyjä. Eräässä nurkassa seisoi kirsikkapuinen pöytä ja kaksi samanlaista tuolia.  
   Lily sai idean.
”Käy matolle makaamaan”, hän sanoi Jamesille, joka totteli mukisematta.
Lily kumartui Jamesin ylle ja virnisti tälle. James pidätti hengitystään.
   Nyt se tapahtuisi. Hän oli varma siitä, nyt Lily aikoi vihdoin suudella häntä. Jamesin ajatukset poukkoilivat sekavina ja hän kohotti päätään hiukan.
   ”Rullaannu!” Lily huudahti huiskauttaen taikasauvaansa. Matto kiertyi heti pöllämystyneen Jamesin ympärille. Vain pojan pää jäi näkyviin ja hänen kasvoilleen kohosi syyttävä ilme.
   ”Senkin huijari”, James puuskahti. Heti sen jälkeen Lily alkoi rullata mattoa edestakaisin, niin että James-paran pää meni aivan pyörälle.
   ”Tunnusta!” Lily sanoi tiukasti pysäyttäen pyörityksen hetkeksi.
   ”Minä en tehnyt julisteita”, James vastasi vakavalla naamalla.
Lily epäröi hetken. James näytti rehelliseltä, mutta hän oli kyllä ansainnut vielä vähän lisää pyöritystä.  
   Vihdoin kolmannella kerralla Lily uskoi Jamesia, kun tämä vakuutti olevansa syytön.
Kun James pääsi pois mattorullan sisältä hän hoippui hetken ympäriinsä ja lösähti sitten sohvalle.
   ”Minä en koskaan tämän jälkeen enää pyöri”, James voihkaisi. Hänen kasvonsa olivat hitusen vihertävät.
   ”Anteeksi, ei ollut tarkoitus aiheuttaa sinulle traumoja”, Lily sanoi katuvasti. Kesken lauseen hän tajusi jopa tarkoittavansa sitä mitä sanoi. Pelottavaa, Lily ajatteli ja siirtyi Jamesin viereen sohvalle. Hän jätti kuitenkin riittävän välimatkan poikaan.
   Lily ei ollut aivan vielä valmis luopumaan Jamesia kohtaan tuntemastaan inhosta.
   ”Voitko sinä huonosti?” Lily kysyi katsahtaen poikaan sivusilmällä.
   James oli hetken hiljaa ja kääntyi sitten katsomaan Lilyä vakavasti.
   ”Näköjään kumpikaan meistä ei sitten ole julisteiden takana”, James totesi.
   ”Mitä?” Lily kysyi ymmällään. Hän oli tyystin unohtanut koko julisteet pitäessään hauskaa Jamesin kanssa.
   ”Haloo? Julisteet, sen takiahan sinä - siis me täällä ollaan”, James muistutti. Hänen äänestään oli havaittavissa hienoisesti katkera sävy.
   ”Ai niin,” Lily möläytti ja sätti saman tien itseään unohtamisesta, ja vieläpä sen myöntämisestä Jamesille.
Häntä kuitenkin harmitti jostain syystä se, että James oli tuonut julisteet esiin. Hän oli ollut kokoajan niin varma, että James halusi vain olla hänen kanssaan, eikä liioin piitannut julisteista.

   ”Lähdetäänkö?” James keskeytti Lilyn sekavat ajatukset.
   ”Ei vielä”, Lily sanoi, jälleen kerran vastoin järkikullan käskyjä.
   James katsoi häntä silmät lautasen kokoisina.
   ”Ei kun, siis joo, lähdetään vaan”, Lily sanoi kiireesti, mutta loi vielä kaipaavan katseen lattiatyynyjen suuntaan. Huone oli niin viihtyisä, ettei hän halunnut lähteä sieltä aivan vielä.
   Ja näillä tuntemuksillahan ei ole mitään tekemistä Jamesin kanssa… Lily tolkutti itselleen, muttei enää uskonut sitä itsekään. Hän lösähti takaisin sohvalle, jolta oli hetki sitten noussut.
   James katsoi Lilyä, eikä tiennyt miten päin olisi ollut.
Lilyä oli niin vaikea tulkita, välillä tämä tuntui nauttivan hänen seurastaan ja seuraavassa hetkessä taas torjui hänet. Jamesista alkoi tuntua, että hän ei ymmärtänyt naisia.
   ”Pelataanko räsypokkaa? Minulla on kortit mukana”, James vitsaili. Ajatus räsypokasta Lilyn kanssa oli saada hänet sekoamaan, saati sitten oikea räsypokka.  
   Lily otti lattialta tyynyn ja löi sillä Jamesia mahaan.
Pian käynnissä oli raivokas tyynysota.


Viides osa  

    Sinä yönä Lily ei meinannut saada millään unta. Jamesin nauravien kasvojen muisto valvotti häntä.
   ”Typerä Potter”, Lily mumisi hymyä äänessään. Hän ei saanut Jamesia millään pois mielestään. Tämä johti hänen päähänsä todella typerän ajatuksen.
   ”Miltähän James näyttää nukkuessaan?” Lily tiedusteli tyynyltään.
”Otetaan selvää”, hänen aivojensa holtiton puoli vastasi.  
   Lily yritti työntää ajatuksen mielestään, mutta hänen jaloillaan tuntui olevan oma tahto.
Jalat pakottivat hänet nousemaan ylös, pukemaan tohvelit jalkaansa ja lähtemään poikien makuusalia kohti.
   ”Ei. Pysähtykää”, Lily vikisi, kun hän oli poikien makuusalin ovella. Silloin hänen jalkansa lopultakin tottelivat ja seisahtuivat.
  Lily hengitti syvään ja avasi oven, joka ei onneksi narissut.  
”Pöö! Pöö! Pöö!” Kuului sängystä, joka sijaitsi lähimpänä ovea.
Lily meinasi saada sydänkohtauksen, mutta huomasi melkein heti, että Peterhän se siellä vain puhui unissaan. Lily huokaisi syvään.
   ”Tämä oli TODELLA typerä idea”, hän nuhteli itseään, mutta jatkoi silti Jamesin sängyn etsimistä.  Lilyä alkoi kikatuttaa, kun hän huomasi Remuksen, joka nukkui takapuoli taivasta kohti. Onneksi tällä oli sentään pyjamahousut jalassaan.
   Vihdoin Lily huomasi reunimmaisessa sängyssä nukkuvan pörröpään, jonka suu oli hitusen raollaan. Lily hiipi lähemmäksi ja huomasi myös Siriuksen, joka nukkui ilman paitaa aivan sänkynsä reunalla.  
   Lilyn teki valtavasti mieli tuupata Sirius lattialle, mutta siihen poika olisi vuorenvarmasti herännyt.
   Tyttö lähestyi sydän jyskyttäen Jamesin sänkyä, mutta Lilyn harmiksi James nukkui täysissä pukeissa, vaikka pyjamapaidan kaksi ylintä nappia olivatkin auki.
   Yhtäkkiä Siriuksen sängystä alkoi kuulua liikehdintää.
   Voi ei, nyt hän putoaa ja herää ja näkee minut! Lily ajatteli ja ryömi paniikissa Jamesin sängyn alle.
   Mutta Sirius ei herännyt vaan puhui unissaan. ”Ne julisteet olivat nerokas idea, kuomaseni…hhhrrrmmpff”, hän mumisi ja alkoi sitten tuhista hiljaa.
   Lily haukkoi henkeä ja alkoi sitten yskiä. Jamesin sängyn alla oli pölyistä ja sinne oli eksynyt muutama likainen sukkakin.
   Jos tuo tarkoitti sitä, mitä luulen… Lily ajatteli ryömiessään pois Jamesin sängyn alta.
Niin silloinhan Sirius tosiaan on julisteiden takana, hän ajatteli ja pystyi vain vaivoin olemaan herättämättä Jamesia.
 
   Seuraavana aamuna aamiaisella Lily riensi heti Jamesin luokse.
   ”Mitä nyt?” James kysyi haukaten paahtoleipää.
   ”Minä tiedän, kuka on julisteiden takana”, Lily paukautti, ennen kuin ehti ajatella asiaa loppuun saakka. Miten hän muka selittäisi Jamesille mistä oli saanut tietää? Totuutta hän ei ainakaan kertoisi mistään hinnasta.  
   ”Vau”, James sanoi selvästi vaikuttuneena. ”Miten sait tietää?”
   Lilyn posket punehtuivat. Mitä hän nyt selittäisi?
   ”Minä… ööh…kerron sen sitten oppituntien jälkeen”, Lily sanoi pelaten aikaa.
Sitten hän pyyhälsi äkkiä pois aamiaiselta raahaten Catherinen mukanaan.
   James jäi Rohkelikkojen pöytään istumaan paahtoleipä kädessään ja hölmistynyt ilme kasvoillaan.
   ”Mitä minä sanoin väärin?” hän kysyi Remukselta, joka luki päivän profeettaa.
   ”Lily taitaa salata sinulta jotain”, Remus sanoi poissaolevasti ja kaatoi itselleen lisää kahvia.
   Jamesin ajatukset lähtivät laukkaamaan. Mitä Lily salasi häneltä? Miksi tytölle oli tullut niin kova kiire? Oliko julisteiden tekijä järkyttänyt  Lilyä jotenkin? Kuka julisteiden takana oli?
   Peter keskeytti Jamesin villiintyneet ajatukset vetämällä kurpitsamehunsa väärään kurkkuun aamurutiinin mukaisesti.

   Aamiaisen jälkeen kelmeillä oli yrttitietoa kasvihuone viitosessa.
   Jos tunneilta aikoi selviytyä hengissä lounaalle, oli kokoajan oltava valppaana, sillä kasvihuone viitosessa oli todella vaarallisia kasveja.
   Edellisvuonna Peter oli saanut siellä Alomapalmun pureman ja hän oli joutunut viettämään viikon sairaalasiivessä, koska kasvin hampaat tihkuivat myrkkyä, joka muutti pureman uhrin pikkuhiljaa puuksi.  

   Lily oli kelmien kanssa samassa yrttitiedon ryhmässä, mutta hän tuntui välttelevän heitä, eikä siksi keskittynyt kunnolla.
   James huomasi ensimmäisenä, miten kirkukrookuksen lehdet venyivät Lilyä kohti.
   James seurasi hermostuneena lehtien liikettä ja alkoi itsekin hivuttautua Lilyn suuntaan.
   ”Sarvihaara, mitä sinä…” Sirius aloitti, mutta ei saanut lausettaan loppuun, kun James syöksähti Lilyn taakse ja vetäisi tytön rintaansa vasten pois krookuksen lehtien ulottuvilta.
    Lily henkäisi kauhuissaan, kun huomasi lehtien kääriytyvän siihen, missä hän oli hetki sitten seissyt.  Epähuomiossa hän kiersi kätensä Jamesin ympärille ja painautui tiiviimmin tätä vasten.
   Jamesin sydän hakkasi niin lujaa, että sykähdykset kaikuivat pojan korvissa.
   Lily haukkoi henkeään ja sattui sitten vilkaisemaan ylöspäin. Kun hän huomasi katsovansa Jamesin lämpimiin pähkinänruskeisiin silmiin, hän huokaisi helpotuksesta.
   Sekunnin murto-osassa Lily kuitenkin tajusi, miltä tilanne näytti muiden läsnäolijoiden näkökulmasta ja irrottautui nopeasti pojan sylistä.
   ”Olen ihan kunnossa”, Lily vakuutti opettajalle, mutta hänen äänensä särähti hiukan.
   ”Ehkä neiti Evansin pitäisi mennä rauhoittumaan sairaalasiipeen? Jospa herra Potter veisi hänet sinne”, Professori sanoi ja huiskautti välinpitämättömästi kättään.
   ”Okei”, James sanoi yhtyeenpuristettujen hampaidensa välistä. Todellisuudessa hänen olisi tehnyt mieli haukkua opettaja maanrakoon siitä hyvästä, että tämä toi oppitunneille kasveja, jotka saattoivat tappaa oppilaan.
   ”Minä selviän kyllä yksinkin”, Lily sanoi ärtyneesti, mutta sulki suunsa, kun huomasi loukkaantuneen ilmeen Jamesin silmissä.  

   He kävelivät linnaan hiljaisuuden vallitessa.
Eteisaulassa Lily uskaltautui vilkaisemaan Jamesia, joka harppoi päättäväisin askelin hänen vierellään.
   ”Kiitos, pelastit henkeni”, Lily sanoi hiljaa vavahtaen, kun hän kuvitteli miten hänen olisi käynyt, jos James ei olisi nykäissyt häntä pois kasvin ulottuvilta.
   ”Ei siinä mitään”, James sanoi ja katsoi Lilyä syrjäsilmällä.  
   ”En olisi itsekään pystynyt enää elämään, jos sinulle olisi käynyt jotain”, poika jatkoi käheällä äänellä.
   ”Minä…” Lily aloitti, muttei löytänyt sanoja. Jamesista oli viime päivinä tullut hänelle tärkeämpi kuin hän oli koskaan osannut kuvitellakaan.
   ”Sinähän sanoit aamulla, että tiedät kuka julisteet teki”, James vaihtoi puheenaihetta.
   ”Niin sanoin…” Lily sanoi ja mietti kokoajan kuumeisesti mitä kertoisi Jamesille. Hän tunsi taas jo tutuksi käyneen harmin pistoksen, kun James otti taas julisteet puheeksi.
   ”Mitä väliä sillä on, miten minä sain tietää? Eikö se ole pääasia, että minä tiedän?” Lily kysyi uhmakkaasti.
   James kurtisti kulmiaan ja laittoi kätensä puuskaan.
   ”Minä haluan tietää”, hän sanoi painokkaasti, eikä irrottanut katsettaan Lilystä sekunniksikaan.
   ”Äh, hyvä on”, Lily sanoi huokaisten. Hän pysähtyi nojaamaan kolmannen kerroksen seinään. James pysähtyi ja asettui häntä vastapäätä.
   ”Minä hiivin viimeyönä teidän makuusaliinne,” Lily sanoi punastuen korviaan myöten.
   ”Vai niin”, James sanoi syyttävästi, mutta leveä hymy hänen kasvoillaan rohkaisi Lilyä jatkamaan.
   ”Sirius puhui unissaan niistä julisteista, ja hänen puheistaan sai sellaisen kuvan, että…”
   ”Että hän on niiden takana!” James täydensi. Lily nyökkäsi.
    ”Nyt mennään pöllyttämään se kettu, niin että karvat vaan lentää!” James sanoi ja oli jo valmiina lähtemään takaisin kasvihuoneille, mutta Lily tarttui häntä kädestä.
   ”Vasta oppituntien jälkeen”, Lily sanoi ilkikurinen hymy huulillaan.
   ”Meidän pitää antaa sen lurjuksen maistaa vähän omaa lääkettään”, hän lisäsi iskien silmää.
   ”Olet oikeassa, onko ideoita?” James kysyi naputtaen jalalla lattiaa.
   ”Ei ole ideoita”, Lily myönsi harmissaan.
   ”Ei mitään vessakepposta tällä kertaa”, he sanoivat pian yhteen ääneen.  
James hymyili leveästi ja Lily tunsi vatsansa heittävän kuperkeikkaa.
   ”Älä huoli, kyllä me jotakin keksitään”, James sanoi pian.

   Yrttitedon jälkeen Rohkelikoilla oli muodonmuutosta.
   James ja Lily miettivät molemmat koko tunnin jotakin kepposta Siriukselle ja lopulta Lily sai neronleimauksen.  
   Hän selitti suunnitelman Catherinelle varmistuakseen, ettei se ollut liian moraaliton.
Cathy piti ideasta kovasti ja suorastaan hinkui päästä mukaan, mutta Lily ei suostunut siihen.
   ”Te haluatte kuitenkin vain kuherrella rauhassa, siksi minä en saa tulla mukaan”, Cathy murjotti.  
   Lily läimäytti ystäväänsä mukamas vihaisesti, mutta tytön kasvoille kohoavasta virneestä ei voinut erehtyä.
   Oppituntien jälkeen Lily selosti ideansa Jamesille.
   ”Miten minä en keksinyt tuota?” James tivasi, mutta Lily vain hymyili arvoituksellista hymyään.
   ”Nähdään sitten illalla oleskeluhuoneessa, mutta niin että Sirius ei huomaa meitä”, Lily painotti ja virnisti leveästi.
   ”Okei, minä otan näkymättömyysviitan ja pyydän Peteriä tekemään, niin kuin suunnitelmasi vaatii”, James sanoi haroen hiuksiaan.
Lilyssä oli totisesti paljon puolia, joita hän ei ollut ikinä nähnyt. Tänä iltana hän ehkä näkisi yhden niistä. Jamesin vatsa kipristeli odotuksesta hänen harppoessaan oleskeluhuoneen suuntaan.
 

Kuudes (ja viimeinen) osa

   Sinä iltana James ja Lily eivät ikävä kyllä saaneet suunnitelmaa käytäntöön, sillä illallisella rehtorilla oli oppilaille tiedote.
   ”Tänä iltana kokoonnumme kaikki suureen saliin laulamaan yhteislauluja”, Dumbledore tiedotti kantavalla äänellä, kun oppilaat olivat syöneet.
   James ja Lily voihkaisivat yhteen ääneen. Luihuisen huispausjoukkue nousi tuoleilleen seisomaan ja heristi nyrkkejä rehtorille, kunnes tämä otti heiltä 20 tupapistettä ja vahtimestari määräsi heidät kuuraamaan kaikki linnan vessat hammasharjoillaan.
   Sirius meinasi tikahtua vahingoniloon.
   ”Toteutammeko me suunnitelman huomenna?” Lily kysäisi Jamesilta, kun kaikki oppilaat virtasivat suuresta salista tupiinsa tekemään läksyjään ennen yhteislaulua.
   ”Saatamme ehtiä jo tänään. Laulutunnin aikana voimme vuorotellen livahtaa valmistelemaan Siriuksen kepposta”, James sanoi iskien silmää.
   ”Okei, ole sinä ensimmäinen”, Lily sanoi. Häntä hermostutti hiukan luvaton karkaileminen koulun tapahtumasta. Hän päätti kuitenkin työntää hermostuksensa syrjään ja tehdä  niin kuin James oli sanonut. Vanha Lily ei olisi edes ajatellut sellaista, mutta uusi Lily työnsi omatunnon äänen kallonsa perälle ja käski sen olla hiljaa.

   Kahdeksalta oppilasvirta valui tasaisesti suureen saliin. James sen sijaan hipsi kirjastoon. Kirjasto olisi heidän kostonsa ensimmäinen etappi.
   Lily seisoskeli hermostuneesti suuressa salissa ja yritti laulaa, mutta oli niin jännittynyt, että hänen laulunsa kuulosti lähinnä kissan rääkkäämiseltä. Catherine sen sijaan rakasti koulun laulutilaisuuksia ja liversi kuin enkeli.
   Kelmit seisoivat parin metrin päässä Lilystä ja pelleilivät kuten tavallista.
Sirius imitoi Luihuisen huispausjoukkueen ilmeitä, kaikki heistä näyttivät siltä kuin olisivat juuri syöneet saavillisen sitruunoita kalanmaksaöljyn kera.
   Peter tirskui niin että hänen edessään olevien epäonnisten ihmisten niskaan roiskui sylkipisaroita.  
   Remus lauloi muiden mukana ja Lily hämmästyi, kun kuuli miten kaunis ääni pojalla oli.
   Juuri silloin joku koputti Lilyn olkapäähän. Hän käännähti kuin sähköiskun saaneena ja huomasi takanaan virnuilevan Jamesin.
   ”Huh, hetken jo luulin sinun jääneen kiinni”, Lily huokaisi helpottuneena.
   ”Olitko sinä huolissasi minusta? Sinä?” James kysyi ällistyneenä.
Lily oli juuri kieltämässä, kun James tökkäsi hänen käteensä näkymättömyysviitan ja kehotti häntä lähtemään seuraavalle keppos-etapille, kolmannen kerroksen poikien vessaan.
   Lily heilautti näkymättömyysviitan ylitseen ja hiipi salin avoimista ovista eteisaulaan.
”En ymmärrä miksi suostun tällaiseen, lintsata nyt laulutilaisuudesta…” hän jupisi astuessaan poikien vessaan.
   Keskimmäisestä kopista hän löysi Jamesin jättämät varusteet ja alkoi kyhäämään vanhaa, mutta toimivaa ämpäriansaa.  

   Suuressa salissa James hermoili Lilyn puolesta, yrittäen samaan aikaan pilailla Siriuksen kanssa kuten tavallisestikin.  
   Sirius väänteli naamaansa ja imitoi Kalkarosta. Peter hekotti kaksinkerroin pojan vieressä.
   Remus oli siirtynyt Catherinen lähelle laulamaan ja yhdessä he kuulostivat lumoavilta.
   James rentoutui ja kuunteli Catherinen ja Remuksen laulua. Tässä totisesti korvat lepäävät, hän ajatteli sulkien silmänsä.
 
   ”Voi kökkö!” Lily huudahti, kun hän työnsi vahingossa kätensä ämpäriin.  
   ”Yäk. Yäk. Yäk”, hän vinkui pidellen toisella kädellä nenäänsä.
Lilyä puistatti, kun hän vain katsoikin kättään. Haju olisi taatusti tainnuttanut vaikka jättiläisen.
   Äkkiä oviaukolta alkoi kuulua äänekästä naurua.
Lily käännähti oven suuntaan ja näki Jamesin, joka nauroi kuollakseen.
   ”Mitä naurat? Tämä ei ole hauskaa!” Lily sanoi närkästyneenä.
”Sitä paitsi sinä vaaransit suunnitelman tulemalla tänne ilman viittaa”, tyttö lisäsi.
   James yritti lopettaa nauramisen, mutta huonolla menestyksellä.
   ”Haluatko oman osasi? Sitähän sinä tulitkin hakemaan”, Lily uhosi ja lähestyi Jamesia käsi ojossa.
   ”En, itse asiassa…” James aloitti, muttei ehtinyt pidemmälle, sillä Lily antoi hänelle oman osansa mönjästä.  

   Kun he olivat käyttäneet kuuraannu-loitsua, molemmat olivat jälleen puhtaita, vaikka haisivatkin vielä hiukan.
   Sitten he jatkoivat seuraavalle ja viimeiselle etapille, nimittäin keittiöön.

   Laulutunnin loputtua Kelmit ja Catherine suuntasivat Rohkelikkotorniin ihmetellen missä Lily ja James mahtoivat olla.
   ”Ai niin! James pyysi minua sanomaan sinulle, että voisitko hakea hänet tilaisuuden päätyttyä kirjastosta”, Peter sanoi Siriukselle.
   ”Aina James kuppaa jossain. Hyvä on, minä menen”, Sirius sanoi hiukan harmistuneena ja lähti harppomaan kirjastoa kohti. Eipä hän osannut aavistaa mikä häntä siellä odotti.

   Sirius saapui kirjastoon, mutta ei nähnyt Jamesia missään.  
   ”Se näätä on taatusti täällä jossain piilossa…” Sirius jupisi ja lähti kävelemään kahden valtavan hyllyn välistä.  
   James ja Lily kävelivät aivan hänen perässään näkymättömyysviitan alla.
   ”Nyt. Nyt. Nyt”, James hoki hiljaisella äänellä.
 ”Mitä nyt? Lily kysyi kärsimättömästi ja tallasi pojan jalalle, jotta tämä lakkaisi hokemasta.
   Juuri silloin Sirius liukastui banaaninkuoreen. Aivan niin kuin suunnitelmaan kuului.
   ”Kuka hiiskatti on jättänyt tänne banaaninkuoren?!” Sirius kirosi ja viskasi kuoren olkansa yli. James ja Lily kumartuivat salamannopeasti, kun banaaninkuori lensi kaaressa heidän ylitseen.
   Lily alkoi kikattaa.
   ”Voi ei, ei taas.” James huokaisi ja vei tytön rauhoittumaan viereisen hyllyrivin taakse.
Pian Sirius tuli samaa tietä takaisin ja liukastui samaan banaaninkuoreen.
   James ei voinut vastustaa kiusausta, vaan veti taskustaan heliumpullon.
   ”Sen minkä taakseen jättää, sen edestään löytää”, James kimitti ja heitti Siriusta banaaninkuorella. Lily nauroi niin, että meinasi kaatua.
   ”Nyt otettiin jalat alle!” James vinkaisi, kun Siriuksen korvista alkoi nousta savua.
   ”Mennään kolmannen kerroksen poikien vessaan!” Lily huusi, niin että Sirius varmasti kuuli.

   Päästyään poikien vessan edustalle, Lily ja James piiloutuivat patsaan taakse odottelemaan Siriusta.
   ”Hän tulee varmaan ihan pian”, Lily kuiskasi huohottavalle Jamesille.
   ”Kultaseni, hän tulee aivan näillä hetkillä”, James henkäisi Lilyn korvaan.
   ”Minä en ole sinun kultasesi”, Lily heitti takaisin. Hänen olisi tehnyt ennemminkin mieli suudella poikaa, mutta hän päätti säilyttää kasvonsa vielä toistaiseksi.
Kuinka kauan ”toistaiseksi” sitten olikaan.
   Pian Sirius pyyhälsi esiin nurkan takaa.
   ”Jossain täällä ne pirulaiset piileksivät”, hän puheli itsekseen ja vilkuili ympärilleen.
Sitten hän astui wc:n rakoselleen jätetystä ovesta sisään. Tai ainakin olisi astunut, ellei oven yläpuolella leijunut ämpäri sisältöineen olisi pudonnut hänen päälleen.
   ”Yääärrgghhh!” Sirius parkaisi, kun täysi ämpärillinen lemumahlaa tippui hänen niskaansa.

   Lily ja James meinasivat tikahtua nauruun Siriuksen ravistellessa itseään kuin koira.
He eivät kuitenkaan huomanneet olla tarpeeksi varovaisia, niinpä mahlaa pääsi roiskumaan näkymättömyysviitalle.  
    James kirosi raskaasti.  
    ”Viitta saattaa kutistua, jos sen pesee,” hän selitti tirskuvalle Lilylle.
    ”Ai. Jos tämä viitta olisi pienempi, niin meidän täytyisi olla vieläkin lähempänä toisiamme”, Lily huomautti, eikä selvästikään tajunnut millaisen reaktion huomio sai aikaan Jamesissa, joka alkoi hengittää tiheämmin.
   James kumartui lähemmäs.
   ”Olisiko se sitten huono asia?” hän kysyi ja virne leikki pojan suupielessä.
   ”Ööh…” Lily takelteli, mutta säästyi vastaamiselta, kun Sirius hyökkäsi vessasta ulos.
 
   ”Tämä oli viimeinen niitti. Viimeinen pisara, joka katkaisee kimeeran selän,” Sirius huohotti kuulostaen äärimmäisen uhkaavalta, mutta näyttäen uskomattoman typerältä.  
   ”Nyt mentiin!” James huudahti, ja he lähtivät juoksemaan mahdollisimman äänekkäästi tömistellen keittiön suuntaan. Sirius lähti jahtiin.  

   Samaan aikaan keittiössä kotitontut juoksentelivat ympäriinsä ja hakivat varastoista kaikki syötäväksi kelpaamattomat ruuat.
   ”Kerrankin pääsee purkamaan paineita,” totesi eräs vanhanpuoleinen tonttu kiristäen toogaansa.
   ”Ja oikein luvan kanssa,” korosti erittäin virkaintoinen tonttu katsahtaen kelloa.
   ”Nyt he tulevat! Valot pois ja pöytien taakse piiloon!” hihkaisi tonttu, jonka nimi oli Nipsu. Kaikki kotitontut puristivat ruuat tiukasti syliinsä ja kipittivät pöytien taakse. Pienimmät ryömivät pöytien alle.

Muutamaa sekuntia myöhemmin James ja Lily poukkasivat ovesta sisään ja Sirius heti heidän kannoillaan.  
   ”Nyt!” James karjahti ja tontut alkoivat viskoa Siriuksen suuntaan vanhoja piiraita ja härskiintynyttä voita, ne ampuivat myös happamaksi mennyttä maitoa jästien vesipyssyillä.
   James ja Lily eivät ikävä kyllä ehtineet tarpeeksi nopeasti pois alta, vaan joutuivat itsekin tulituksen kohteiksi näkymättömyysviitan lennettyä eksyneen piiraan seurauksena lattialle.  
   ”Seis! Lopettakaa!” James yritti, mutta tontut olivat ruokasodasta niin innoissaan, etteivät ottaneet kieltoa kuuleviin korviinsa. Eihän James oikeastaan ollut niiden isäntä.
    Kun Sirius huomasi Jamesin ja Lilyn, hän näytti ensin vihaiselta, mutta ratkesi sitten nauruun, kun haiseva sisälmyspiiras lensi Jamesia päin pläsiä.
   Lilykin nauroi, kunnes häneen osui vastenmielinen maitosuihku.
   ”Me tiedämme, että sinä teit julisteet!” James huusi Siriukselle, yrittäen parhaansa mukaan väistellä lentelevää ruokaa.
   ”Minä tarkoitin hyvää!” Sirus karjui takaisin.
   ”Joo joo, mutta nyt häivytään täältä!” Lily huusi ja johdatti pojat ovelle.  
James nappasi näkymättömyysviitan ja sitten he olivat keittiöön johtavassa käytävässä.
   ”Toivottavasti kotitontut eivät huomaa, että niiltä puuttuu maalit”, Lily sanoi vakavana.
James ja Sirius purskahtivat nauruun ja läimivät toisiaan selkään.
   Matkalla Rohkelikon oleskeluhuoneeseen kolmikko kiisteli julisteista ja ruokakostosta ja pian kumpikin osapuoli oli valmis antamaan toiselle anteeksi.  
   Heidän saavuttuaan oleskeluhuoneeseen, Sirius suuntasi heti askeleensa suihkuun.  

   Lily päätti, että olisi oikea hetki menettää kasvonsa koulun silmissä.
   ”No, minä taidan mennä nukkumaan…” James sanoi, muttei saanut lausettaan loppuun, sillä Lily hyökkäsi hänen kimppuunsa ja suuteli häntä.
   Vau, tämä on parasta mitä minulle on ikinä tapahtunut, James ajatteli, ennen kuin uppoutui täysin suudelman aiheuttamiin tuntemuksiin.
   He seisoivat keskellä oleskeluhuonetta yltäpäältä ruuantähteissä ja haisten kuin rankkitynnyrit, mutta silti he olivat Tylypahkan onnellisimmat ihmiset sinä yönä.

       
***********************
 Ja kommentteja saa edelleen antaa vaikka tämä onkin vanha kuin mikä.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Violet Baudelaire »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

rrrotta

  • ***
  • Viestejä: 25
    • http://
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #2 : 07.07.2007 23:02:31 »
Aivan ihana!

Kaikki hauskat kommentit piristivät ja saivat nauramaan. :D

Sirius oli kyllä näistä paras, varsinkin humaltuneena kun alkoi tanssimaan. (Sen kuviteltuani aloin entistä enemmän nauramaan  :D )
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut rrrotta »
You are my sweetest downfall
I loved you first, I loved you first
Beneath the stars came fallin' on our heads
But they're just old light, they're just old light

akinnah

  • Robin
  • ***
  • Viestejä: 225
    • Raitamaailma
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #3 : 10.07.2007 15:42:59 »
Haha! Nauroin kippurassa hauskojen kommenttien takia. Sirius oli ihana :) Ja toi loppu oli hyvä :)
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut akinnah »
Walking down by the bay, on the shore,
staring up at the planes that aren't there anymore

nuuhku

  • ***
  • Viestejä: 73
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #4 : 10.07.2007 22:21:00 »
aivan ihana fic! ^^ toi loppu varsinki =) mitää rakentavaa en tiiä =)

~nuuhku
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut nuuhku »

justiinsa (:

Lilah

  • Vieras
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #5 : 11.07.2007 10:30:57 »
Erittäin hauska, ja kaikinpuolin mahtava ficci.
Alussa oleva ryyppäyskohtaus oli todellakin
lempparikohtaukseni koko tarinassa.
Hyvin kirjoitettu!

Lilah
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Lilah »

Synagooganuoli

  • ***
  • Viestejä: 88
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #6 : 13.07.2007 14:19:46 »
Upea fic. Pidin tässä melkeinpä kaikesta, ja tuota heliumjuttua onkin tullut kokeiltua, jo ennen kuin luin tämän ficin *naureskelee*.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Herm-oo-nini »
Kai jotkut synkät päivät oisin voinut vaihtaa pois,
vaan missä niitä kukaan valoisampiin vaihtaa vois?
Me saatiin nämä kortit ja ne kortit vähenee…

elinasofia

  • Vieras
Re: Kelmien kieroiluja K-13 (Humor) valmis.
« Vastaus #7 : 08.12.2007 01:35:09 »
Nauroin ÄÄNEEN ensimmäistä kertaa ficciä lukiessani! Piti tunkea pää tyynyyn etten herätä kaikkia! Siis aivan mahtava!! :D Rakasta Jamesia ja Siriusta.

'Täältä tulee munavaras!'

Evora

  • Kelmitär
  • ***
  • Viestejä: 131
  • Help!
Re: Kelmien kieroiluja K-13 (Humor) valmis.
« Vastaus #8 : 08.12.2007 12:02:08 »
Vitsi :D Vähä oli hyvä :D En mä osaa (lue: jaksa) kirjottaa pidempää kommenttia, kuin sen, että tämä oli tosi hauska, aito ja loppu oli ihana :>

Ai niin, ihan yks pieni miinus. Tämä oli vähän sellaista liukuhihnakerrontaa joissain kohdissa. Ehkä sen voisi laittaa sen piikkiin, että tämä kerta on joskus muinoin ollut ensimmäinen ficcisi. Mutta muuten tämä oli tosi mukava piriste!

Ev
''Ai sä alat naljailee, seinätalja?''
''Kameli!''
''Peura!''
''Hesalainen!''
Avatar by kanelitanko, suurkiitokset!
Last.Fm

themarauders

  • ***
  • Viestejä: 136
Vs: Kelmien kieroiluja K-13 (Humor) valmis.
« Vastaus #9 : 03.06.2008 12:19:15 »
Tosi hyvä ^^  Nauroin tolle helium-kohdalle 8D
En keksi mitään rakentavaa, tää oli mahtava !

themarauders
Nice one James !
<padfoot>

FMAlover

  • ***
  • Viestejä: 284
Vs: Kelmien kieroiluja K-13 (vanha ficci, huumori).
« Vastaus #10 : 14.01.2014 12:01:10 »
Tämä oli todella hyvä. En yleensä tykkää James/Lily parituksesta, koska minun mielestäni Sirius/Lily on paljon parempi. Tykkäsin tästä kuitenkin ja naureskelin itsekseni.
It does not do to dwell on dreams and forget to live
//Ava ei ole minun tekemäni, vaan puolipron kiitos siitä!