Kirjoittaja Aihe: Lapsi joka salattiin (K-11) luku 17! 2.12  (Luettu 38501 kertaa)

vjanna

  • Shadowman
  • ***
  • Viestejä: 206
  • Mary Ann's a bitch
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) uusin luku 22.11
« Vastaus #80 : 22.11.2008 15:51:18 »
Oho...
Tuo oli jo 11 luku. : o
Outs. Kaikki ovat jotenkin hirveän pettyneen
oloisia Lilithiin. *snif*
Itse kuitenkin olen ehkä jopa vähän pahisten
puolella joten olen (edelleen) hyvin innoissani
Lilithin kuolonsyöjyydestä (onpa outo sana :D).

Jatkoa odotellaan :-*
But I'm yours you know
And I'll love you still in hell

Whitegirl

  • Vieras
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) uusin luku 22.11
« Vastaus #81 : 22.11.2008 15:54:50 »
Vau, tämä luku oli tosi hyvä. :) Tapahtumat menivät sopivaa vauhtia, eikä kirjoitusvirheitäkään löytynyt

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) uusin luku 22.11
« Vastaus #82 : 22.11.2008 17:11:55 »
Kiva, taas olette kommentoineet !
vjanna : jep, 11.luku ilmesty, mutta ei suinkaan ole vielä loppumassa ;) ps. oot kamala pahis, seuraavaksi ehdotat varmaan jotain että Lilith murhaa Ginnyn ;D okei ei nyt aivan.

Whitegirl : kiitos kiitos :)
Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan

Whitegirl

  • Vieras
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) luku 11. !
« Vastaus #83 : 22.11.2008 19:15:56 »
... Melkein ryhdyin luvun loppua kohti itkemään. :'( Toivottavasti Lilith:in käy hyvin, eikä hän joudu suorittamaan tehtävää. Kivan pitkä oli muuten tää luku. :) Jatkoa odotellen

Whitegirl

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) luku 11. !
« Vastaus #84 : 22.11.2008 21:00:23 »
Whitegirl : näetpä miten käy, jatkoa huomenna ;) tarkistelen vielä kertaalleen virheet seuraavasta luvusta.

Riiku : Näitä on tulossa PALJON ;D okei no niin paljon kuin innostukseni riittää, ja on mielenkiintoa. Mutta en ole vielä lähellä loppua ollenkaan!
Jatkoa tulee huomenna, kuten jo tuossa ylempänä lupailen.

Kiitos molemmille!
Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan

vjanna

  • Shadowman
  • ***
  • Viestejä: 206
  • Mary Ann's a bitch
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) uusin luku 22.11
« Vastaus #85 : 22.11.2008 21:05:30 »
Jippii jatkoa!
Eikai Lilith ala nyt ihan kokonaan hyviksesksi?  :'(
Viehän se Ginnyn Voldemortille?
”Mitä me vannomme?” Lucius toisti Reguluksen hiljettyä.
Mitenniin toisti? ??? Luinko ton vähän huonosti vai mitä?
No ihan sama.
Jatkoa odottelen :-*
But I'm yours you know
And I'll love you still in hell

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) luku 11. !
« Vastaus #86 : 22.11.2008 21:07:35 »
vjanna heeii taas! en mä nyt mitään paljasta ;)
Siis tarkotan että toisti Reguluksen sanat "vannotte" - siis öh joo, olen taas kirjoittanut huonosti / muotoillut lauseen väärin (yrittäkää kestää..)
ja jatkoahan huomenna tulee, muista vain tsekkailla tänne sitte :)

//ää, piti vielä mainita, että mulla saattaa olla muutto edessä ens viikolla - joten sillon pieni katkos tässä!
« Viimeksi muokattu: 22.11.2008 23:24:17 kirjoittanut meliza »
Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan

Kinuskitoffee

  • Eskapisti
  • ***
  • Viestejä: 82
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) luku 11. !
« Vastaus #87 : 22.11.2008 23:31:22 »
Nyt kun Lilith osaa (tietenkin opettelee ensin) muuttua näkymättömäksi, eikun pakoon Voldemortin tehtävää. And they will live happily ever after.  ::)
Rakentavaa en saa aikaan, vaikka haluaisinkin. Tyydyn siten kirjoitustaitosi ylistykseen.  :D

~Kinuski
Say one, more word,
I double-dare you,
It's my world, you're in it,
It'll take it down in a minute

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) luku 11. !
« Vastaus #88 : 22.11.2008 23:34:38 »
Kinuski täällä kommentoi ! Tässä kikattelen kommentillesi - okei saattaa johtua siitä, että on hieman univelkaa ja väsyttää, mutta jumitan tässä..
Turha ihan kirjoitustaitoja ruveta ylistämään, mutta kiitos silti  ;D

Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan

dobbie

  • ***
  • Viestejä: 31
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) luku 11. !
« Vastaus #89 : 23.11.2008 11:54:19 »
Sainpas luettua tämän. Huh. Miten ihmees sä pystyt kirjoittaa näin mieletöntä vauhtia? Jatkuvasti uusia lukuja. :o Ja kuinka ihmees sä jaksat kirjoittaa koko ajan?? (toisaalta kiva, että saa koko ajan lukee uutta :D)
Tää on oikein kiva ficci ja mukava idea.  Mua vaan häiritsee että halveksivapahis-Lucius (ja samaten Kalkaros?!) on noin kiltti ja huolehtiva Lilithiä kohtaan. Jotenkin outoo aatella sitä Dumppiksen puolella. Oot kuitenkin saanut tään toimivaan ihan kivasti näinkin. Toinen juttu mikä kans vähän pistää silmää on se että tää etenee tapahtumienkin suhteen tosi nopeeta. Ehkä sitä vois hidastaa pikkasen kuvailemalla enemmän ja säästämällä tapahtumia seuraavaa lukuu? Sitä on hieman kyllä jo huomattavissa viimesimmissä luvuissa, mutta vähän vois lisätä sitä. Tää sit on vain mun mielipide... Muuten tää mun mielestä oikein hyvä tarina! :)

dobbie

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) luku 11. !
« Vastaus #90 : 23.11.2008 12:00:26 »
dobbie hei, uusi lukija ;D juu, no mites tässä nyt vastaisi..
Olen juuri etsimässä töitä, ja koulua en enää käy - joten on aikaa kirjottaa sen verran kuin lystää  ;D. (Ja juoni on ollut jo kauan pääkopassani selvillä, joten sen suhteen ei ole ongelmia hidastamassa)

Mutta sitten kyllä, joissain luvuissa tapahtumat menevät hirveää vauhtia - olen viimeisimmissä luvuissa yrittänyt hidastaa tahtia..
(Ja nopeus johtunee siitä, että kirjoitan paljon yhden päivän aikana, ja itselläni kaikki on selvää, ja sitten vaan humps, unohtuu paljon kuvailua lukijoille)
..Kuitenkin, yritän tässä parannella virheitäni, kiitos kommentista - ja kiva kun pidit! :)
Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) luku 11. !
« Vastaus #91 : 24.11.2008 14:31:55 »
A/N: Noniin, meliza jälleen tarkistellut virheet. Tässä on samaan syssyyn nyt kaikki osat luvusta 12, etten niitä enää erikseen tulevaisuudessa laita.

***

Luku 12
Vihdoin totuus


”Ei, en halua lähteä vielä”, Lilith huudahti Dumbledorelle, mutta huomasikin että he olivat palanneet jo takaisin rehtorin kansliaan.

Dumbledore käveli huoneen poikki ja istuutui työpöytänsä taakse isoon tuoliinsa. Lilith jäi seisomaan paikoilleen miettien kaikkea sitä, mitä oli juuri saanut tietää. Miten ihmeessä hänen isänsä muka olikin Dumbledoren vakooja, hän ei ymmärtänyt. Miksi Kalkaros, Lucius ja Dumbledore olivat sanoneet hänen isänsä olleen kuolonsyöjä, ja kuoli siksi? Puolestaan rehtorin muistossa hänen isänsä oli päättänyt tuhota Voldemortin.. Lilith ei tiennyt mitä uskoisi.

Dumbledore katsoi mietteliäänä Lilithiä, jonka kasvoilla oli hämmentynyt ilme. Dumbledore oli ajatellut totuuden salaamisen suojelevan Lilithiä Voldemortilta, koska tällä olisi paljon käyttöä Lilithin taikavoimille, jos hänelle selviäisi Lilithin olevan Gabriellen lapsi. Lilith oli kuitenkin liittynyt kuolonsyöjiin kenenkään tietämättä, kunnes tänä iltana Draco, Severus, Lucius, Sirius ja Molly olivat nähneet piirron Lilithin kädessä.

Nyt Dumbledore tiesi, että hänen oli kerrottava kaikki tytölle edessään, mitä he olivat salailleet nämä vuodet.

”Tulisitko istumaan tuohon tuolille?” Dumbledore kysyi ja osoitti tuolia edessään. Lilith nyökkäsi pienesti ja käveli mietteissään tuolille vastapäätä rehtoria.

”Sinun mieleesi heräsi varmasti paljon kysymyksiä, äskeistä muistostani”

”Kyllä, minä en ymmärrä..” Lilith sanoi ja mietti, huutaisiko vai pitäisikö suunsa kiinni.

”Mitä et ymmärrä?”

”Miksi te valehtelitte minulle kaikesta?”

”Emme me valehdelleet täysin kaikesta, kerroimme totuuden ketkä ovat vanhempasi”

”Niin, mutta ette katsoneet tärkeäksi kertoa sitä, että isäni olikin teidän puolellanne..”

”Isäsi pyysi meitä salaamaan kaiken. Vain minä, Severus ja Lucius tiesimme hänen olevan meidän puolellamme. Kukaan Killasta, tai muista eivät tienneet.”

Lilith kiroili mielessään, miksi ihmeessä hänen isänsä pyysi heitä salaamaan kaiken – totuuden omalta lapseltaan. Samassa hänen mieleensä tuli valokuva taskussaan, valokuva jossa lukee Dumbledoren, Luciuksen ja Severuksen olevan hänen kummisetiänsä.

”Miksi ette kertoneet.. että olette minun kummisetiäni?” Dumbledore katsoi hämmästyneenä Lilithiä, muistossa ei ollut kohtausta, kun Gabrielle oli kysynyt heiltä asiaa.

”Mistä tiedät tämän?”

Lilith kaivoi valokuvan taskustaan. ”Tästä”
Lilith katsoi miehen kasvoja edessään, tämän nähdessä kuvan. Miehen ilmeettömille kasvoille nousi pieni hymy, mutta kasvoille palasi sama ilmeetön ja tyyni ilme, nostettuaan katseensa kuvasta Lilithiin.

”Taisit löytää tämän Kalmanhanaukiolta”, rehtori totesi.

”Kyllä.”

”Niin arvelinkin. Ja kysyit miksi emme kertoneet sinulle, että olemme kummisetiäsi. Ensinnäkin olisi ollut omituista, jos minä - Albus Dumbledore, tunnettu pimeydenvoimien vastustaja, olisin kuolonsyöjän tyttären kummisetä, saati tekemisissä kuolonsyöjän kanssa. Päätimme, että on parempi, kun pysymme kaikki etäisempinä sinuun.”

”Mmm..” Lilith mumisi myötäillen Dumbledoren puhetta.

”Mutta emme onnistuneet siinä, kuten luulimme. Nimittäin ystävystyit heti ensimmäisinä vuosinasi täällä Luciuksen pojan, Dracon kanssa ja asuit muutamina kesinä heidän luonaan, olit paljonkin tekemisissä Luciuksen kanssa - äitisi serkun ja kummisetäsi kanssa. Lucius halusi alusta lähtien kertoa sinulle kaiken, minun mielestäni se ei kuitenkaan olisi ollut oikein. Tehtävänämme oli suojella sinua.”

”Suojella siis miltä?”

”Etkö kuunnellut ja katsellut tarpeeksi muistoani? Isäsi viimeinen pyyntö meille oli, että pitäisimme sinusta ja äidistäsi huolta, jos hänelle sattuu jotain. Koska Regulus tiesi vaimonsa suurista ja kadehdituista taikavoimista, kuten myös minä, Severus ja Lucius tiesimme – harvat kuitenkin tiesivät siitä, Gabrielle uskoutui asiasta vain läheisimmille ystävilleen. ”

”Mutta..” Lilith sanoi, muttei saanut muodostettua sopivaa lausetta, hän oli liian sekaisin kaikesta.

”Regulus oli saanut kuulla Voldemortin tietävän naisesta, jolla oli salaperäisiä voimia. Voldemort tietenkin paloi halusta saada nämä voimat käyttöönsä.”

”Ja minun äitini.. Saiko Voldemort minun äitini?”

”Me emme voi tietää varmaksi, mutta voisin uskoa äitisi katoamisen perusteella, että kyllä.”

Lilith ei halunnut uskoa kaikkea tätä. Hän oli luullut isänsä olevan ylpeä tyttärestään, joka seurasi hänen jalanjälkiään ja rupeaisi kuolonsyöjäksi. Lilithiä ahdisti, hän teki töitä miehelle, jonka takia hänen isänsä oli kuollut, ja joka oli ehkä siepannut.. tai tappanut hänen äitinsä.

”Joudun myöntämään, että teimme suuren virheen kanssasi Lilith. Meidän olisi pitänyt kertoa sinulle kaikki silloin, kun sait tietää vanhempasi. Luulimme suojelevamme sinua. Luulimme, että sinun olisi parempi elää siinä uskossa, että isäsi oli kuolonsyöjä, kuten kaikki uskovat. Luulimme olevan parempi, ettet tietäisi vielä kaikkea voimistasi, jotka olet perinyt äidiltäsi. Voimia joiden takia äitisi katosi.”

”Miksi ette kertoneet edes sitä, että isäni ei ollut kuolonsyöjä?”

”Koska kaikki uskovat hänen olleen. Niin on parempi, ja Regulus itse halusi niin. Sen, ettei kukaan tiedä Reguluksen pettäneen Voldemortin, pitäisi suojella sinua parhaiten. Jos Voldemort saisi tietää luottomiehensä kuolleen yrittäessään tuhota osaa häneen sielustaan, sinä et olisi hetkeäkään turvassa. Jos Voldemort saisi tietää, että on myös toinen noita, jolla on salaperäisiä taikavoimia, emme voisi suojella sinua. Voldemort haluaisi saada voimat sinusta kenolla millä hyvänsä”

Lilith tunsi kokeneensa kammottavaa vääryyttä, hän luuli kerran saaneen tietää totuuden itsestään, ja nyt se kaikki pyyhitään taas pois.

”Minä.. olen silti kuolonsyöjä”
”Niin olet, ja voisin uskoa, ettet olisi ikinä liittynyt Voldemortin joukkoihin, jos olisit tiennyt tämän kaiken. Emme uskoneet, että suojelemisesi aiheuttaisi tämän.. kai ymmärrät, että tahdoimme vain suojella sinua?” Dumbledore kysyi, ja Lilith näki pientä surua hänen silmissään.

”Minä.. minä en tiedä..” Lilith mutisi vastaukseksi.
Hän oli liittynyt kuolonsyöjiin, hän kutsui miestä jonka takia hänellä ei ollut vanhempia, Herrakseen. Tämä sama mies oli antanut hänelle tehtäväksi tuoda joku Weasleyn perheestä.. kidutettavaksi, jotta tämä kertoisi Harry Potterista tietoa. Lilith oli valinnut Ginnyn, parhaan ystävänsä – ainakin entisen sellaisen.

”Tietääkseni sait Voldemortilta tehtävän?”

”Kyllä, ja valitsin Ginnyn..”
”Miksi Ginny?”

”En tiedä.. En.. halua kuvitella mitä tapahtuisi, jos hän saisi tietää jonkun perheestään kuolleen minun takiani.” Lilith sanoi ja tunsi kamalaa oloa ajatellessaan jos Ginnylle tapahtuisi jotain.

”Me emme kuitenkaan aio antaa sen tapahtua.” Dumbledore sanoi ja Lilith katsoi kummastuneena Dumbledorea.
”Se – se oli minun tehtäväni, vannoin tekeväni sen..”

”Niin sinä teetkin, viet Ginnyn sinne, mutta me teemme iskun.”
”Iskun?”

”Feeniksin killan kanssa, tulemme suurin osa ja pelastamme Ginnyn. Eikä sinua epäillä osalliseksi tapahtumaan.”
”Mutta mistä tiedätte, minne vien Ginnyn?”

”Lucius sai tietoonsa, että seuraava kokouksenne on Rookwoodin kartanossa, jonne sinun täytyy myös viedä Ginny.”

”Hyvä on.. Mutta eikö se ole.. aika vaarallista? Kartano täynnä kuolonsyöjiä ja Voldemort..” Lilith mutisi ja pelkäsi tehtävänsä johtavan useiden kuolemaan. Useiden hänen läheistensä kuolemaan, ihmisten jotka ennen välittivät hänestä, tuskin enää – kun olivat saaneet totuuden hänestä selville. Lilith huokaisi.

”Älä sinä huolehdi meistä, me hoidamme asiamme. Sinun täytyy hoitaa omat lupauksesi, ja sen teetkin. Kalkaros ja Lucius ovat selostaneet Killalle ja Ginnylle suunnitelman, ja Ginny suostui siihen.. Puolestaan Ronald ei suhtautunut asiaan kovinkaan suopeasti..”

Lilith osasi kuvitella mielessään Ronin, joka sai tietää Ginnyn joutuvan vaaraan Lilithin takia. Ron oli aina aiemminkin vihannut Lilithiä, mutta jos tämä näkisi Lilithin nyt, ei seuraisi hyvää.

”Minulla olisi puolestaan sinulle eräs tehtävä, jos suostut toimimaan myös meidän puolellamme..”

”Minä.. en tiedä.. Mikä tehtävä olisi?”

”Olen kuullut unestasi, jossa olit pienessä huoneessa, jonka seinät olivat tiiliä – uskoakseni se on vankityrmä. Herättyäsi unesta, sinun mielesi valtasi eräs henkilö..”
”Uskoakseni se oli äitisi Gabrielle”

”Mutta.. tehtäväni?” Lilith kysyi ihmeissään, hän oli salaa toivonut, että unessa hän oli äitinsä hahmossa – koska juuri ennen herättyään oli kuullut äänen yläpuolellaan joka sanoi Gabriellen nimen.

”Voit luultavasti pelastaa äitisi siitä tyrmästä, jos olen päätellyt oikein.”

Lilith katsoi järkyttyneenä rehtoria edessään.
”Uskotko että.. äitini on hengissä, siinä tyrmässä?”

”Uskon, ja uskon myös, että teitä yhdistää voimanne, jotka häneltä olet perinyt. Jos olen oikeassa, hän otti sinuun yhteyden unessasi, joka jatkui vielä hieman sen jälkeen, ja valtasi ruumiisi.”

Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan

Kinuskitoffee

  • Eskapisti
  • ***
  • Viestejä: 82
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) luku 11. !
« Vastaus #92 : 24.11.2008 14:49:14 »
On tämä niin epäreilua. Ehdin jo kirjoittaa kommentin, ja juuri ennnen lähettämistä katkeaa sähköt.  :-X
Mutta takaisin asiaan. Uusi luku on hyvä (niin kuin kaikki muutkin). Tapahtumat eivät etene liian nopeasti ja dialogi tuntui luontevalta.  :)
Kirjoitusvirheitäkään ei sattunut silmään.

Ja vielä lisäkiitosta nopeasta lukujen julkaisusta.  :D

~Kinuski
Say one, more word,
I double-dare you,
It's my world, you're in it,
It'll take it down in a minute

Whitegirl

  • Vieras
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) luku 11. !
« Vastaus #93 : 24.11.2008 15:51:24 »
Vau, tää oli ihan mieletön luku. Haluan lisää, koska haluan tietää, saako Lilith pelastettua äitinsä. :)

vjanna

  • Shadowman
  • ***
  • Viestejä: 206
  • Mary Ann's a bitch
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) luku 11. !
« Vastaus #94 : 24.11.2008 16:27:13 »
Gabrielle elossa? Jännää... :P
Toivottavasti Lilith saa pelastettua äitinsä...
...eikä muutu kokonaan hyvikseksi (edelleen pahisten puolella :D).
Palan halusta tietää mitä voimia Lilithillä on joten , toivottavasti jatkoa
tulee pian.  :-*

But I'm yours you know
And I'll love you still in hell

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) luku 11. !
« Vastaus #95 : 24.11.2008 21:45:37 »
A/N: Jep, tämäkin tuli tarkistettua, luku 13. Seuraavassa luvussa onkin sitten hieman huonommat fiilikset jälleen.. No, olkaa hyvä!


***


Luku 13
Suutelua ja taikavoimia




”Se siis oli minun äitini..” Lilith sanoi hiljaa itsekseen.

”Kyllä, se oli äitisi. Kuitenkin voimme keskustella asiasta vielä huomenna lisää, kello on jo vaikka kuinka paljon, sinun on parempi mennä nukkumaan.”

Lilith oli kyllä väsynyt, mutta olisi halunnut vielä jatkaa keskustelua kaikesta rehtorin kanssa. Hän kuitenkin myöntyi ja lähti pois rehtorin kansliasta ajatuksissaan.
Lilith ei kestäisi, jos joku vahingoittuu hänelle annetun tehtävän vuoksi. Nyt ei ole enää pelkästään Ginnystä kyse, vaan kaikista Kiltalaisista.

Hänelle oli kuitenkin tämän illan aikana selvinnyt asioita, jotka tällä kertaa olivat täysin totta. Hänen isänsä oli Dumbledoren vakoojana kuolonsyöjien keskuudessa, ja menehtyi yrittäessään tuhota yhtä Voldemortin hirnyrkeistä. Reguluksen viimeinen pyyntö oli, että Kalkaros, Dumbledore ja Lucius pitäisivät hänestä ja hänen äidistään huolta. Lilith tunsi kuitenkin, että miehet olivat pettäneet lupauksensa pitää hänen äidistäänkin huolta – miksi muuten Voldemort oli saanut hänet? Miksi he eivät suojelleet tarpeeksi hänen äitiään? Sen takia hän ei ole saanut elää äitinsä kanssa, vaan nuoruutensa asui Harrisonien luona, ja viimeiset vuodet Tylypahkassa sekä kesäisin ystäviensä luona.

”Mutta ne voimat? Mitä voimia minulla ja äidilläni on – mitä erilaisia voimia kuin muilla?” Lilith mietti astuessaan Luihuisten oleskeluhuoneeseen, kello lähenteli puoltayötä.

Oleskeluhuoneessa oli pimeää, ja Lilith jälleen törmäsi samaa nojatuolia päin kuin aiemmin ja kirosi samoin ”HITTO!”

”Pitikin tosiaan jo toistamiseen törmätä tuohon hemmetin nojatuoliin..” Lilith mutisi ja hiipi kohti makuuhuonettaan.

Lilith ei kuitenkaan ollut yksin oleskeluhuoneessa, hän kuuli yskäisyn takanaan. Lilith kääntyi ympäri ja säikähti huomatessaan Blaisen istumassa huoneen sohvalla.

”Mitä ihmettä sinä täällä teet?” Lilith tiuskahti säikähdykseltään.
”Samaa voisi kysyä sinulta, eikö sinun pitänyt lähteä jouluksi jonnekin?”
”Öh tuota kyllä, pitkä juttu..”
”Minä tiedänkin sen jo, Draco lähetti minulle kirjeen”

”Mitä? Draco?” Lilith huudahti ihmeissään. Hän ei voinut uskoa, että Draco haluaisi olla enää missään tekemisissä hänen kanssaan. Dracon ilme oli ollut täynnä pettymystä ja surua nähdessään merkin Lilithin kädessä. Tarkemmin ajatellen, ehkä hieman vihaakin. Lilith kuitenkin ymmärsi Dracoa, hänen perheensä kärsi edelleen Luciuksen erehdyksestä, kun tämä liittyi nuorena kuolonsyöjiin.

”Kyllä, Draco. Hän kertoi minulle, että sinä sittenkin.. liityit kuolonsyöjiin” Blaise sanoi ja hänen äänensä oli ärtynyt. Blaise oli sanonut Lilithille, ettei tämän tulisi liittyä kuolonsyöjiin – mutta ei Lilith kuunnellut häntä.

”Niin liityin”

”Miksi ihmeessä Lilith, miksi?! Minä olen nähnyt mitä siellä tapahtuu! Pimeyden Lordi ei paljon ajattele kiduttaessaan jopa omiansa, jos he eivät tee hänen tahtonsa mukaan! ”

”Kyllä minä tiedän varsin hyvin, että hän kiduttaa myös omiaan..” Lilith mutisi. Häntä ärsytti erittäin paljon, että hänen entinen poikaystävä luuli voivansa aukoa hänelle päätään.

”Sinä – se olit sinä jota hän kidutti tänä iltana? Sinä sait sen tehtävän?” Blaise sanoi ihmeissään ja nousi ylös sohvalta.

”Kyllä se olin minä. Ja minä teen tehtäväni.”

”Lilith..” Blaise sanoi hiljaa ja käveli Lilithin viereen ja halasi tätä.

”Sinun ei olisi pitänyt.. liittyä”, Blaise kuiskasi Lilithin korvaan. Lilith tunsi jälleen pientä kaipuuta entistä poikaystäväänsä kohtaan. Lilith oli rakastanut Blaisea, ja Blaise tätä. He olivat olleet hyviä ystäviä ja puhuneet kaikesta, he nukkuivat salaa vierekkäin pidellen toisistaan kiinni koko yön.
Lilith nosti katseensa Blaiseen, joka edelleen halasi tätä.

”Miksi sanot noin? Itsekin olet kuolonsyöjä”

”Minä olen, koska isäni tahtoi niin..”

”Mutta..” Lilith mutisi, ja samalla Blaise halasi häntä tiukemmin.

”Isäni kuoli Azkabanissa eilen..” Blaise sanoi hiljaa.
Lilithin tunteet kuohuivat ja hänen teki mieli suudella Blaisea, hän halusi lohduttaa tuota ihmistä jota rakasti ennen. Mutta samalla hänen mieleensä pyöri Draco, ja hänen vieressä vietetyt illat Kalmanhanaukiolla.
”Olen pahoillani..” Lilith sanoi hiljaa ja halasi vielä tiukemmin Blaisea.

Blaise katsoi Lilithiä suoraan silmiin. Lilithin teki pahaa nähdä juuri Blaisen silmät, niin surullisina. Blaise nosti Lilithin leukaa ja suuteli Lilithiä huulille pienesti. Lilith sulki silmänsä ja huokaisi. Hänen oli ikävä Blaisea, mutta hän rakasti Dracoa.

”Rakastan sinua edelleen, ja välitän sinusta. En tahdo että sinulle tapahtuu mitään samanlaista kuin isälleni” Blaise sanoi suudelman jälkeen. Lilith vain nyökkäsi tälle hiljaa ja oli lähdössä, kun Blaise pysäytti hänet.

”Draco sanoi kirjeessään, että tulee huomenna Tylypahkaan. Ei kuulemma kestä Potterin ja Weasleyn seuraa yksin..” Blaise mutisi, ja Lilith kuuli tämän äänessä pientä katkeruutta.
”Kiitos kun kerroit.” Lilith sanoi ja lähti makuuhuoneeseensa.

***

Aamulla Lilith säpsähti hereille, oli jouluaatto. Hän kuuli askeleita hämärässä huoneessaan. ”Mitä kuka?” Lilith mumisi unisena.

”Minä”, Lilith kuuli Dracon äänen sanovan ja hypähti ylös sängystään.

”Mitä sinä täällä teet?” Lilith kysyi ja yritti etsiä aamutakkia, koska päällänsä oli vain rintaliivit ja alushousut. Draco katsoi huvittuneena Lilithiä, jonka katse pyöri ympäri huonetta hädissään, ja yritti peitellä rintojaan käsillään.
”Olen minä sinut ennenkin puolalasti nähnyt..” Draco totesi hymähtäen.
Lilith punastui hieman, ja kietoutui päiväpeitteeseen. Miksi ihmeessä Draco oli tähän aikaan tullut tänne?

”Ja tosiaan, en minä siinä talossa enää kovinkaan viihtynyt, kun sinä lähdit. Liikaa Potteria ja Ronia..” Draco mumisi ja istuutui Lilithin sängylle.

”Öh.. etkö sinä.. ole.. vihainen” Lilith änkytti hiljaa.

”Ole vihainen sinulle? En ole vihainen. Surullinen ja pettynyt kyllä, sain itsekin tietää eilen vanhemmistasi, isä kertoi.”

”Mmm..” Lilith mumisi hiljaa ja istui lattialle.

”Nyt on kuitenkin joulu, joten toin sinulle lahjan..” Draco sanoi ja hymyili pienesti Lilithille. Joka myös sai kasvoilleen pienen hymyntapaisen.
”Tässä”, Draco sanoi ja ojensi pienen paketin Lilithille.

”Mikä se on?”

”No en minä sitä sinulle kerro hölmö, saat avata sen myöhemmin. Tuletko aamiaiselle?”

Lilith pudisti päätään, hän haluaisi mennä heti Dumbledoren luokse.

”En, menen Dumbledoren luokse”
”Mitä te vielä puhutte?” Draco kysyi ihmeissään.
”Selitän sinulle myöhemmin, puhutaan illalla. Noniin mene nyt niin saan puettua!” Lilith huudahti ja työnsi Dracon huoneesta, joka naureskeli.
Lilith puki päälleen punaisen mekon, se oli silkkiä. Lilith oli ostanut sen viimejouluksi itselleen.

Lilith käveli oleskeluhuoneen läpi kohti rehtorin kansliaa. Miettien kaikkea, hänen päänsä oli edelleen pyörällä. Matkalla Lilith ajatuksissaan törmäsi Blaiseen, jälleen.

”Ai hemmetti!” Blaise huudahti. Lilith katsoi Blaisea hämmästyneenä ja punastui silkkimekkonsa väriseksi.
”Anteeksi.. olin taas ajatuksissani” Lilith naurahti.
”Ja uskomattoman kömpelö!” Blaise sanoi esittäen vihaista.

”Lil, se eilinen..”
”Hmm joo, ei puhuta siitä nyt. Hyvää joulua Blaise”
”Hyvää joulua Lil”
Lilith jatkoi matkaansa Dumbledoren luokse hymyillen.


***

Dumbledore odotti häntä kanslian ovella, ja sanoi tunnussanan kivihirviölle. Dumbledore käveli tapansa mukaan työpöydän takana olevaan tuoliinsa ja pyysi Lilithin tuolille edessään.

”Meidän pitää puhua taikavoimistasi..”

”En oikein ymmärrä niitä”

”Sinä pystyt mihin vain taikuuteen, ja uskomattomiin asioihin, jos tahdot sitä sisimmissäsi.”

”Mitä esimerkiksi?”

”Oletkin huomannut, että pystyt muuttumaan näkymättömäksi, aivan itse. Et tarvitse siihen näkymättömyysviittaa. Gabrielle oli myös kärmessuu. Hän pystyi noitumaan ilman taikasauvaa ja puhumaan luonnon kanssa.”

”Puhumaan luonnon kanssa?”

”Kyllä, sai kutsuttua sateen, tuulen tai auringon”

Lilith katsoi ihmeissään Dumbledorea. ”Ja minulle kerrottiin tämä kaikki vasta nyt..” Lilith tuhahti mielessään.
”Mitä muuta?”

”Oikeastaan vain mielikuvituksella on rajat. Mutta eräs asia on ylitse muiden.”

”Mitä vielä voi olla?”
”Pystyt yhdistämällä voimasi toisen yhtä voimakkaan kanssa, herättämään kuolleita eloon.”

”Siis.. miten?”
”Se ei ole kuitenkaan kannattavaa. Muinaisten taikojen kirjassa on siitä oma lukunsa, siitä ei ole tarkkaa tietoa, sen vaikutuksista.”

”Luulin ettei ole mahdollista millään taikuudella herättää kuolleita..”
”Kyllä se on. Mutta erittäin harvinaista, koska satoihin vuosiin ei ole ollut noitaa tai velhoa, jolla olisi tuollaiset voimat – saati kahta, jota sen taian tekemiseen vaaditaan.”

”Mutta.. miten pystyn käyttämään voimiani?”

”Et ole aiemmin kunnolla pystynytkään, kun et ole tiennyt omaavasi niitä. Nyt kun tiedät, pystyt käyttämään niitä, jos todella tahdot.”

”Eli jos tahdon nyt muuttua näkymättömäksi, pystyn siihen?”

”Kyllä uskoakseni. Kokeile.”

Lilith ajatteli vain mielessään tahtovansa olla näkymätön. Samassa hän näki Dumbledoren kasvoilla suuren hymyn.

”Hienoa, pystyit siihen. Et tarvitse paljoa harjoittelua, nyt mieti, että tahdot olla näkyvä.”
Hetken kuluttua Dumbledore näki taas Lilithin istumassa edessään.

”Hienoa Lilith, hienoa. Nyt kokeile ajatuksesi voimalla nostaa tämä sulkakynä ilmaan.”

Samassa sulkakynä leijaili ilmassa. Lilith naurahti innoissaan, ja Dumbledore hymyili.

”Nyt onkin joulu, taidan lähteä aamiaiselle, on kaikenlaisia jouluruokia..” Dumbledore sanoi ja nousi tuoliltaan.

”Hyvää joulua rehtori”, Lilith sanoi ja lähti pois kansliasta onnellisena, tietäen vihdoin kokonaan kuka oli.


Lilith käveli käytävällä ja kokeili voimiansa lähes kaikkeen vastaan tulevaan – hän käänsi taulun ympäri, hän siirsi tuolin toiselle puolelle käytävää, hän sai jopa siirrettyä ovea muutamalla sentillä. Lilith katsoi ulos, ja sanoi mielessään toivovan lumisadetta. Hetken kuluttua ulkona satoi pieniä lumihiutaleita.

”Ei tämä olekaan maailman surkein joulu”, Lilith sanoi iloisena ja lähti kohti oleskeluhuonetta.
« Viimeksi muokattu: 24.11.2008 22:20:21 kirjoittanut meliza »
Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan

vjanna

  • Shadowman
  • ***
  • Viestejä: 206
  • Mary Ann's a bitch
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) luku 11. !
« Vastaus #96 : 24.11.2008 22:12:05 »
Oi, kiva kun Lilith sai tietää taikavoimistaan.
Olen hänelle aika kateellinen, sillä olen aina
halunnut hallita luonnonvoimia. :D
Onneksi Blaisen ja Lilithin suudelmasta ei
seurannut mitään kummempia, minä  täällä
ihan kauhuissani huusin, kun luulin, että
siitä kehittyy jotain muutaki, tai että Draco
ryntää sisään ja suuttuu.  ;D

Lilith oli kyllä väsynyt, mutta olisi halunnut vielä jatkaa keskustelua kaikesta rehtorin kanssa. Lilith kuitenkin myöntyi ja lähti pois rehtorin kansliasta ajatuksissaan.
Lilith ei kestäisi, jos joku vahingoittuu hänelle annetun tehtävän vuoksi. Nyt ei ole enää pelkästään Ginnystä kyse, vaan kaikista Kiltalaisista.

Tuossa kohti olisit johonkin kohtaan voinut laittaa
hän Lilithin tilalle, se kuulostaa omituiselta jos jotain
hoetaan koko ajan.

Muuten oli hvä luku jälleen, jatkoa odotellaan.  :-*
But I'm yours you know
And I'll love you still in hell

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) luku 13!
« Vastaus #97 : 25.11.2008 15:31:32 »
Joo näköjään tuossa kohdassa tullut aika useasti toistoa, muutin pikkasen :D

Jatkoa tulee varmaankin huomenna :)

Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan

Kinuskitoffee

  • Eskapisti
  • ***
  • Viestejä: 82
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) luku 13!
« Vastaus #98 : 25.11.2008 16:20:34 »
Ah. Uusi luku piristi kummasti masentavaa päivää. Ei voinut kuin virnistellä typerästi lukiessaan Lilithin uusista voimista.  :D
Olisi kyllä hauska osata tehdä mitä tahansa vain ajatuksen voimalla.  ::)
Kiitos paljon uudesta luvusta.

~Kinuski
Say one, more word,
I double-dare you,
It's my world, you're in it,
It'll take it down in a minute

minnahh

  • ***
  • Viestejä: 187
  • I'm going to flog you! *muahahhahaaa*
    • Videoita ^^
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) luku 13!
« Vastaus #99 : 26.11.2008 00:13:37 »
Mua jäi kanssa hieman mietittyy toi sama kohta ku Riikuakin :D
Ainiin voisin kai ilmaista itseni uudeksi (innokkaaksi) lukijaksi ^^
Okei kello on sen verran et järkevää palautetta mult just ihan nyt et saa, mut lupaan palata sittenku oon heränny kirjottamaan sulle sellasen :D (sekava juu tiietään x) )
Erittäin ihanasti oot kirjoittanu vaik jotkut kohdat meniki aika vauhdilla, mut sen ymmärtää ku on sellanen jännä inspis päällä ja kaikki mieles valmiiks muhinoituna ^^ Mut kannattaa ottaa ihan rauhas ja kirjottamisen jälkeen käydä teksti muutamaan kertaa läpi ja silloin sit lisäillä sitä kuvailua :D
Hienoa et joku muukin tääl kirjoittaa suvun jatketta ^^ Itekki oon kirjottanu, mut mikään ei (vielä) oo täällä ^^
Hieman vaiheessa vaikka taitaa neljä lukua ollakki jo valmiina :D
Mutta se siitä mun kirjoitus löpinöistä ^^ Sie oot hieno kirjoittaja ja enemmän kuin mielelläni luen tätä vielä lisää ^^

♥ Minnahh
Haluaisitko sinäkin olla vampyyri ;)
Join us and drink some blood *slurp* :'D
Twilight ficcini :)