Kirjoittaja Aihe: Alun jälkeen | S | Hermione/Ginny  (Luettu 1640 kertaa)

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 573
  • 707
Alun jälkeen | S | Hermione/Ginny
« : 07.02.2016 22:02:25 »
Ficin nimi: Alun jälkeen
Kirjoittaja: Odo
Beta: Saappaaton<3
Genre: draama/romantiikka
Paritus: Hermione/Ginny, (Ginny/Harry)
Ikäraja: Sallittu
Vastuunvapaus: Rowling omistaa Potterversumin hahmoineen ja minä vain leikin saamatta taloudellista hyötyä.
A/N: Pyysin femmeparitusta ja Lauchuo heitti Hermione/Ginnyn. Tajusin samalla, että en ole sitä koskaan kirjoittanut, vaikka olen femmeillyt paljon. Tämäkin nyt korkattu ja samalla FF100 aiheella puhdasveriset (001. Alku). Osallistuu myös Kirjoita & Kommentoi (aiheena femme), Vuosi raapalehtien V ja Ficlet300 (001. Alku)



Alun jälkeen

1.

Aluksi kaikki oli vaikeaa. Ginny muisteli puhuneensa yhä vain enemmän Harrysta Hermionelle, koska ei keksinyt muutakaan. Ginnyn kertoessa yksipuolisista tunteistaan toinen katsoi häntä hellästi ja halasi pitkään. Se tuntui hyvältä ja paremmalta kuin Harryn halaus Ginnyn mielikuvissa. Hermionen läheisyys, ymmärtäväisyys ja vahva luonne vetivät Ginnyä vastustamattomasti puoleensa, eikä hän kyennyt kuin puremaan huultaan silloin, kun olisi halunnut suudella ystäväänsä. Sellaista se oli ollut aluksi, hankalia ja piilotettuja tunteita, joita Ginny ei osannut käsitellä, mutta joista Hermione tiesi. Aina.

Hermionen itsetyytyväinen hymy ärsytti Ginnyä kaiken selvitessä. Vatsanpohjassa kaartelevat perhoset veivät sen tunteen kuitenkin mukanaan huulien painautuessa vasten huulia lämpimästi ja rakastavasti.

2.

Hermionen mieleen palasivat Ginnyn tunteet Harrya kohtaan. Miten ne olivat olleet kaipaavia ja yksinäisiä. Lopulta puheet olivat kuitenkin muuttuneet vaisummiksi ja viileämmiksi. Harry oli vain hyvä, ei ihastuttava. Sen sijaan herkemmin ja pienemmistä vastoinkäymisistä Ginny painautui vasten Hermionen rintaa pyytämään lohtua sydänsuruihinsa. Hermione huomasi kaiken hitaasti, mutta hänen omat tunteensa olivat kasvaneet jo ennen ymmärrystä. Hän oli oppinut tuntemaan Ginnyn kokonaan pienistä virheistä parhaisiin puoliin ja piti siitä kaikesta. Toisen räiskyvä persoona vaati vakavuutta ja tasapainoa, jota Hermione tiesi pystyvänsä tarjoamaan. Samalla hän saattoi antaa vapautta, jota Ginny ei saanut roikkuessaan Harryssä. Vaikean alun jälkeen kaikki palaset olivat loksahtaneet paikoilleen.
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Vilna

  • puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 1 357
  • © Ingrid
Vs: Alun jälkeen | S | Hermione/Ginny
« Vastaus #1 : 27.03.2016 12:47:47 »
Moikku.

Hermione/Ginny on musta aina ollut kovin söpöä, vaikka en ookaan Ginny-fani, ja se taisi olla itse asiassa ensimmäinen femmepari, johon oikeasti tykästyin ja josta halusin lukea lisääkin. (Ginny/Lunan ohella siis, oon selvästi suuntautunut Ginny-femmeen, vaikka en edes pidä Ginnystä. :--D) Mut enivei, sinä, paritus ja nolla kommenttia sai mut avaamaan tän ja tää olikin kiva tapaus.

Se, että Hermione tiesi Ginnyn tunteista ennen kuin Ginny tiesi niistä itsekään, oli musta aika hermionemainen yksityiskohta. Hermione on tosi huomiokykyinen ihminen ja ainakin mun mielestä osaa lukea toisia ihmisiä ja niiden tunteita tosi hyvin. Itsetyytyväinen hymy oli kans niin Hermionea, voin oikein kuvitella, miten Hermione nauttii siitä, miten sai olla oikeassa. Pidin myös siitä, että Ginny ei aluksi osannut puhua Hermionelle muusta kuin Harrysta ja tilanne alkoi siitä vähitellen muuttua ihan toisenlaiseksi. Vähän jäi kiinnostamaan, että kuka Harry huomion on napannut, kun Ginny ei kiinnostanutkaan. Draco.

Musta otsikko oli kiva viittaus tekstin jälkeisiin tapahtumiin. Tässä kerrottiin, miten kaikki alkoi ja nyt jää lukijan varaa pallotella, että miten kaikki jatkuu. Tätä olisi voinut kyllä lukea enemmänkin! Nyt tää jäi vähän tällaiseksi pikkuruiseksi suupalaksi. :c  Tässä oli kuitenkin kerrottu aika paljon kahdeksi (oletan että nää on 100 sanaa) raapaleeksi ja PoV:in vaihtelu oli musta sekin kivaa.

Mutta joo, sen enempiä lörpöttelemättä, kiitos kivasta tekstistä, tykkäsinnn. ♥

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 392
Vs: Alun jälkeen | S | Hermione/Ginny
« Vastaus #2 : 27.03.2016 16:17:48 »
Nuu! Olin itse ficcimaailmaan astuessani vannoutunut Hermione/Ginny-fani, ja tämä toi jotenkin nostalgisen fiiliksen mukanaan. Klassisesti en enää juuri lue Ginnyä enkä hirvesti innostu Hermionesta kenenkään muun kuin Pansyn kanssa, mutta voi että tämä oli söpö! Tässä oli juuri sopivasti vähän fluffista fiilistä ilman, että mentiin liiallisuuksiin. Tällaista lukee todella mielellään!

Lainaus
Sellaista se oli ollut aluksi, hankalia ja piilotettuja tunteita, joita Ginny ei osannut käsitellä, mutta joista Hermione tiesi. Aina.
Just tällaista tarkoitin! Niin söpö.

Olin vähän skeptinen sen suhteen, miten olit toteuttanut nämä raapaleet, mutta voi että tykkäsin. (: Kiva tarkastella tilannetta kahdesta näkökulmasta. Tuli lämpöinen olo ja hymyilyttää - tämä toimi tällaisenaan todella hyvin ja kiitos lukunautinnosta!


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman