Ooh, puhetta Nightwishista. Te onnekkaat pöllöt, kun saatte nauttia musiikkinne ihan oikealta levyltä. Meikäkin toivoisi olevansa tarpeeksi varakas, että riittäisi rahat kyseiseen levyyn, mutta ei nyt. Ehkä joskus. Joka tapauksessa Nightwish on yksi harvoista ns. nykyajan bändeistä, joita kuuntelen ja ihan syystäkin on. Niin upeaa musiikkia ja jotkut laulut tuntuvat ihan satutarinoilta, en vaan osaa olla pitämättä Nightwishin kappaleista. He vain sekoittelevat eri tyylilajeja niin uskomattoman taitavasti, etten edes löydä sanoja.
Ihan näin muuten oon tosi kiintynyt 70-80-luvun musiikkiin: Dexy's Midnight Runners, Earth, Wind & Fire, David Bowie, Bee Gees yms. Tykkään menevistä biiseistä, mutta tykkään myös rennommista ja muutenkin vähän vanhempi musiikki on tosi inspiroivaa. Toisaalta tykkään myös ihan laittoman paljon sellaisista bändeistä kuin Marianas Trench ja Skillet.
Usein ihmiset tulevat huomauttelemaan mulle, kuinka "se on Skrillex, eikä Skillet" ja joudun joka kerta hillitsemään haluni läimäistä käsi otsalleni. Ihan sama kenen käsi, kunhan saan jotenkin ilmaistua sen tunteen, että älkää tulko viisastelemaan, jos ette tiedä, please. Koska Skillet ja Skrillex ovat ihan eri bändit ja omasta mielestäni Skilletin lyriikat ja biisit ovat vain parempia. They just are. Mutta jokaisella oma musiikkimakunsa tietenkin. Myös Passengerilla on tosi suloisia sanoituksia.
Mutta kaikkien näiden bändejen ja hienojen sanoituksien keskellä oon myös ihan kamalan tykästynyt ihan vaan soundtrackeihin. Varmaan kaikki tietää jollain tasolla sen tunteen, kun pelkkä musiikki riittää kertomaan kaiken tarvittavan ja inspiroi ihan kamalasti jossakin asiassa. Ootteko koskaan/nyt lähiaikoina törmänneet joihinkin ylitsepääsemättömän hienoihin soundtrackeihin, joiden kuuntelemista ette vaan osaa lopettaa?