Itsehän huomannut, että animea ei oo oikein tullut katsottua pitkään aikaan, koska lähinnä siirtynyt aasialaisiin draamoihin, joita ei niitäkään viime aikoina kauheasti katsonut. Ehkä tää on taas mulla "kausiluontoista", että mangaa kuluu sitten taas entistä enemmän. En tiedä kuinka monelle täällä esim. Tomu Ohmin Midnight Secretary-manga on tullut tutuksi, mutta se piirrustustyyli ja juonikin ihan mahtava, ainakin omasta mielestäni. On se ainakin vaihtelua mun yaoi-lukemiseeni, joka koostuu hyvin vahvasti mm. Youka Nittan ja Mika Sadahiron mangoista taas kerran. Tosin teinpähän yllättävänkin löydön lukiessa mangaa netissä, kun valitsin tietyt genret, sillä en ollut ennen tiennytkään, että mm. Harlequin-kirjoista tehty mangaversiot. Tokihan ne on aika ennalta-arvattavia ja muuta "hömppää", mutta ne mitä itse lukenut netistä, niin kauhean kauniit piirrostyylit niissä on. Lähinnä silloin tuppaa harmittaan, jos piirtäjä ei oo muita sarjoja tehnyt kuin niitä, ns. Harlequin-mangaa vai miksi sitä sanoisi. Ja ehkä sekin mielenkiintoista siinä manga-genressä tai sarjassa vai miksi kuvaisi sitä parhaiten, sillä hahmot jopa joissain tapauksissa pyritty hyvin länsimaiseen/eurooppalaiseen tyyliin tehtäväksi ja siinäkin mielestäni kyseisia mangoja piirtäneet mangakat onnistuneet hyvin, vaikka juoni Harlequin-tasoinen olisikin ja sellaista "yltiöromanttista" ainakin jossain vaiheessa mangaa.
Sen lisäksi itse kiinnittänyt huomion myös Weed-mangaan, sillä tokihan Hopeanuolessa on oma taikansa, mutta Weed alkanut tuntuu viime aikoina jopa sellaiselta, että mitä tässä oikein tapahtuu-mangalta. Toki piirrostyyli sama, mutta jotain siinä on. Ehkä sekin, että alkanut tottumaan englanniksi lukemaan lähes kaiken, voi suomennokset tuntua oudolta korviin tai sitten siinä jotain muuta. Tosin pikkuveljeni tykkää kyseisestä sarjasta ja hankkii sen uusimman aina, joka kummallisesti sitten päätyy aina mun kirjahyllyn mangaosioon. Kai se on hänen ajatuksensa sitten, että siellä säilyy hyvänä ja tarpeen vaatiessa sieltä voi lainata. Muuten tosin itsekin ihmetellyt, että joko olen muuttunut nirsoksi tai sitten Suomeen ei tuoda niin hyvää mangaa tällä hetkellä, että edes kannattaisi hankkia hyllyyn. Eniten tosin harmittaa, että tietyt mm. Sadahiron ja Nittan yaoit vaan unelmaa, että niitä saisi muualta kuin USA:sta tilata ja sehän nyt ei kannata tullimaksujen ja muun vuoksi. No ehkä joskus vielä tulevat Suomeen saakka myös.
Itse tässä voisi kaivata taas jotain aasialaista draamaa. Tosin viimeksi katsonut Hana Kimin viime vuoden puolella. Ja toisaalta ei niin väliä, minkä maalainen, sillä jostain syystä jopa huomannut senkin, että korealainen on ehkä hieman japanilaista syrjäyttämässä, mutta toisaalta kummassakin hyviä puolia. Ehkä pitäisi itsekin katsoa, mitä viime aikoina tullut uutuuksina, sillä jos nyt katselisi jotain. Tai sitten päädyn taas katsomaan jostain syystä Hana Yori Dangoa tai Gokusenia. Melkein miettinyt jopa sitä, että löytyisiköhän mahdollisia uutuuksia yaoi-animen saati aasialaisen draaman puolelta, sillä tosin ehkä itse nähnyt vähemmän yaoi/BL-sarjoja. Tiedä sitten joko ei oo löytänyt tai sitten draamapuolella vähäisempää kuin edes animepuolella. Tosin jos mä yhtään itseäni tiedän, niin päädyn jossain vaiheessa taas kerran katselemaan Ai no Kusabi-yaoianimen, sillä se on ehkä yksi parhaista 90-luvun taidonnäytteistä, ainakin yaoin saralla. Sillä muistaakseni se on 90-luvulla eikä jo 80-luvulla tehty.