Kirjoittaja Aihe: Punainen lämpö (S, romance, lämmikettä syksyyn)  (Luettu 2169 kertaa)

elendir

  • haaveilija
  • ***
  • Viestejä: 139
  • oi jos silmät saisin kaltaisensa...
Kirjoittaja: Elendir
Ikäraja: S
Genre: Romance

A/N: Halusin kirjoittaa jotain lämmikettä syksyyn ja lopputuloksena on tämä. Toivottavasti lämmittää :)

                                                                                                                                   Punainen lämpö

Kaunis punainen lehti putoaa. Tuuli heittää sen ympäri ja ympäri ja se lentää sivulle ja ylöspäin. Ilma kääntää sen toisinpäin ja takaisin. Punaisen seassa näkyvät keltainen ja ruskea hiljaa vaihtuvana sekoituksena syksyn väriä. Lopulta tuulen kantava voima häviää maalle ja lehti putoaa maahan. Katson sekaisin tuntein tätä tapahtumaa uudestaan ja uudestaan. Lehdet maalaavat maahan niin kauniin maalauksen pelkillä väreillään. En halua haravoida sitä pois. En halua, vaikka käsketäänkin. Olen niin onnellinen. Punainen väri on kuin onni. Minä pidän sen lähelläni.

Hyppää lehtien sekaan välittämättä maailmasta. Välittämättä kaupungin hälinästä ympärilläni. Kierin ympäri ja ympäri ja nauran kovaan ääneen. Jään makaamaan paikoilleni ja katson taivaalle. Harmaat pilvet kätkevät auringon taakseen. Taitaa tihkuttaa vähän. Suljen silmäni ja annan maan lämmittää itseäni. Syksy tuoksuu niin raikkaalta. Kostealta luonnolta, joka on maustettu punaisella rakkaudella. Vedän tuoksuvaa ilmaa sisälleni henkeäni haukkoen ja nautin tuoksusta.

Taisin nukahtaa jossain vaiheessa. Katulamput palavat kauempana ja on pimeää. Se tuo mieleeni talven. Katselen piilostani lehtien takaa pientä lasta, joka kävelee käsi kädessä äitinsä kanssa kohti kotia. Lapsi kääntelee päätään ympärilleen, kuin pelkäisi pimeydestä ilmestyvän hirviöitä. Minäkin pelkäsin sitä joskus. Siitä on jo paljon aikaa. Nousen istumaan selkä vaahteraa vasten. Annan tuulen kutittaa kasvojani.

Yön pimetessä edelleen minua alkaa värisyttää. Ei ole enää lämmintä. Aurinko vei lämpönsä mukanaan jo kauan sitten. Syksy on kylmä. Vihreä pakenee kylmää piiloonsa, mutta punainen väri jää lämmittämään ihmisten mieltä. Punainenkaan ei pysty ihmeisiin. Käteni alkavat kylmetä hyytävässä ilmassa ja mietin jo palaavani sisälle. Siellä sinä sytyttäisit takkaan tulen ja kietoisit meidät viltin sisään kaakaomuki kädessäsi. Tiedät miten rakastan sitä. Ja sinua.

Ajelehdin ajatuksissani yhä syvemmälle kylmyyteen. En huomaa sinua, kun kävelet puiden välistä luokseni. Kierrät kädet ympärilleni ja katsot minuun lämpimästi. Se katse lämmittää minua syvältä sisältä asti. Nostat minut syliisi kuin lapsen ja kannat valoon. Et sano mitään. Annat tämän hetken jatkua pidempään, jottei sen lumous haihtuisi. Hymyilen silmillesi.

Sisälläkin pysyt hiljaa. Viet minut sohvalle tulen ääreen ja haet huovan ja mukin kaakaota. Peittelet meidän huovan sisään turvaan kylmyydeltä. Katsot minua silmiin. Nuo silmät kertovat minulle kaiken sen, minkä jätät sanomatta. Rakastat minua. Vastaan silmilläni ja tunnen, kuinka kätesi suojelevat minua maailmalta. Turvallisuus tuudittaa minut rauhalliseen uneen, enkä pelkää talvea. Sinä lämmittäisit minua aina. Sinä rakastaisit minua.

Aina.



« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 17:05:26 kirjoittanut Scarlett »
Jos leijuminen johtuu ilosta, tuleeko painovoimattomassa tilassa onnelliseksi? Tasan ei mene nallekarkit!

night eagle

  • Imperfect
  • ***
  • Viestejä: 117
Vs: Punainen lämpö (S, romance)
« Vastaus #1 : 09.10.2009 14:30:50 »
Tämä oli tosi ihana.. en voi muuta sanoa! :) Miksei tätä ole jo aikaisemmin kommentoitu, kun tämä on näinkin hyvä?
Enpä osaa oikein muutakaan sanoa, vei niin sanattomaksi.

-night eagle-
"Olen unohtanut mistä tähän kuljin,
verhoudun unohduksen kaapuun."



Peikonsukka

  • ***
  • Viestejä: 101
Vs: Punainen lämpö (S, romance)
« Vastaus #2 : 09.10.2009 18:08:19 »
Aivan ihana. Toit toivon ja lämikkeen muuten niin ankeaan syksyyn. Kirjoitit mahtavaa tekstiä, joka sai mut täällä ihan liikuttumaan. Teki heti mieli käpertyä takkatulen ääreen lämmittelemään. Tuli jo oikein mielikuva kun on siinä yksikseen koirien kanssa kuuntelemassa jotain kivaa ympärillä syksyn värit. Kuvailit siis todella upeasti. Onnistuit valtavan hyvin. Kyllä voit olla ylpee

elendir

  • haaveilija
  • ***
  • Viestejä: 139
  • oi jos silmät saisin kaltaisensa...
Vs: Punainen lämpö (S, romance)
« Vastaus #3 : 09.10.2009 19:51:35 »
Kaksi kommettia!!!! :o

-night eagle-: Miljoonat kiitokset, kun kommentoit sen ylivoimaisen vaikean ensimmäisen kommentin! :) Ja toiset kiitokset itse kehuista... En olisi uskonut, että tuo ihan sanattomaksi vie... Kiitos!

_jj_ : Vähintään yhtä monta kiitosta sinullekin! ;) Mukavaa jos tämä lämmitti syksyä, sillä vähän sitä varten minä sen tänne kirjoitinkin... :) Kiitos!
Jos leijuminen johtuu ilosta, tuleeko painovoimattomassa tilassa onnelliseksi? Tasan ei mene nallekarkit!

taikatiuku

  • ***
  • Viestejä: 83
    • Tumblr
Vs: Punainen lämpö (S, romance)
« Vastaus #4 : 10.10.2009 22:17:29 »
Täydellistä luettavaa näin vilttiin kääriytyneenä, kun ikkunan takana on pimeää ja tuulee.

Hassu päähenkilö nukahti ulos, toivottavasti ei tule kipeäksi. Suloinen ja tosi kiva pieni tarina. Teksti on virheetöntä ja näin.

Syksy on kiva :)
There was chocolate. Life would go on.

elendir

  • haaveilija
  • ***
  • Viestejä: 139
  • oi jos silmät saisin kaltaisensa...
Vs: Punainen lämpö (S, romance)
« Vastaus #5 : 10.10.2009 22:51:19 »
teea: Kiitoksia kommentista ja lämpimiä syysiltoja ilman nuhaa sinne :) Mukava kun pidit!
Jos leijuminen johtuu ilosta, tuleeko painovoimattomassa tilassa onnelliseksi? Tasan ei mene nallekarkit!

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 833
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Punainen lämpö (S, romance, lämmikettä syksyyn)
« Vastaus #6 : 04.10.2018 16:55:26 »
Löysin tämän tekstin pariin Etsi otsikko ja kommentoi -haasteesta, jonka tämänviikkoinen teemasana on syksy. Punainen lämpö kuulosti kiinnostavalta ja, no, lämpimältä ja lempeältä luettavalta tällaiseen syysiltapäivään, joten päätin klikata tämän topan auki ja katsoa, mitä täällä oikein on.

Voi, jotenkin ihastuin kertojaan! Hän vaikuttaa sellaiselta oman tiensä kulkijalta, kun hän osaa arvostaa luontoa ja syksyn kauneutta eikä halua haravoida lehtien muodostamaa taideteosta pois, vaikka muut käskevät. Hän vaikuttaa vähän sellaiselta hassulta haahuilijalta, kun nukahtaa lehdissä makoillessaan ja havahtuu vasta illan tultua. Osaisinpa minäkin nauttia hetkestä tuolla tavalla! On ihanaa, miten kertoja jaksaa seurata yksittäisten lehtien matkaa uudestaan ja uudestaan, ilman että taika koskaan katoaa.

Tunnelma hieman muuttuu tuossa kohtaa, kun auringon lämpö haihtuu ja ilta pimenee, mutta sitten onneksi tulee tämä toinen henkilö, joka ihastuttavan pyyteettömästi huolehtii siitä, että sisällä on lämmin ja takkatuli ja huopa ja kaakaota. Tämä sinä on aavistuksen mystinen hahmo kaikessa hiljaisuudessaan, mutta hän vaikuttaa kuitenkin hyväntuuliselta ja lämpimältä ja lempeältä, enkä voi olla miettimättä, että hän ja kertoja sopivat varmaan hyvin yhteen. :)

Kiitoksia tästä, punainen lämpö todella välittyi! On ihanaa ajatella, että syksyssä on viilenevistä ilmoista huolimatta lämpöä, joka taitaa tekstissä rinnastua rakkauteenkin. :) -Walle


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day