Jospa sitä palailee tännekin pitkästä pitkästä ajasta. Niin se vaan on, että on liian kauan täältäkin ollut poissa, siis tästä topicista. Itselle menee nykyään/edelleen melkei mikä genre tahansa enkä edes ole ihmeissäni, että K-Onia on suunnattu nuorille miehille alun perin. Sen lisäksi itse tykkään lukea niin ikään Shonen-genreä ja eipä siinä mitään, kun veljeni jälleen ostanut mulle uusimmat osat Bleachia ja Narutoa. Jotenkin niistä tykkää, vaikka toisaalta kyllä ne välillä saattaa toistaa itseään, mutta mukava niitä on lukea. En tiedä, että olisiko minulle mikä manga tärkeämpi kuin toinen, sillä juuri n. pari viikkoa sitten katsoin listojani ja omistan jo yli 1000 mangaa eri genreinä, vaikka iso osa onkin shonen-aita/yaoita. Tällä hetkellä viimeiset mangat, mitä olen lukenut, on
Weed sekä tällä hetkellä kesken on
Twin's Labyrinth, joka tosin on netissä luettavana, sillä huomannut, että sitä kautta helpompi lukea niitä ja sen jälkeen vaan parhaimmat sarjat/mangat hankkia omaksi Fantasiapeleistä tai muualta, kuten viimeksi koko sarjan valmiiksi tuli saatua Kizuna, yksi legendoista tai ainakin mä pidän sitä legendana mangan joukossa ja muutenkin Kodakan töissä on sitä jotain mikä vetoaa muhun...
Ja seuraavia coneja kai tässä odottaa, että voi hankkia mangaa ehkä hieman tavallista halvemmalla, sillä välillä alkaa oikeasti miettiin, kuinka paljon sitä rahaa oikein menee "harrastukseensa", sillä kai tuota keräilyä/lukemista/katselemista voi siksi kutsua.
Hauskinta on muistella Traconia tältä syksyltä, kun olen saanut pikkuveljeni kiinnostuun animesta/mangasta. Sen kai voi päätellä siitä, että osti alun perin yhden boxin Narutoa Traconista ja sen jälkeen hommannut koko sarjan jo Puolenkuun pelien kautta. Sinänsä ei ehkä mikään iso saavutus tuo Naruto-anime tai sen hankkiminen, mutta itse koen sen hyvänä askeleena hänelle, sillä kuitenkin veljelleni animet ovat ehkä helpompia seurata ja omaksua, kiitos kuurouden ja sen tuomien haasteiden. Eihän se toki niistä kuule mitään puhetta kuten ei yleensäkään sarjoja katsoessa, mutta visuaalisuus tai se on tärkeämpää osana ja ehkä Narutossa on sitä jotakin, mitä itsekään ei pysty käsittämään, kun ei koe samaa sarjaa niin kuin kuurona. Onhan veljeni toki lukenut minun hyllystäni mangaa, mutta enemmän häntä animen katselijana voidaan ajatella, vaikkei voi olla myöntämättä, että veljeni on ylpeä Dragon Ball-sarjastaan, joka onkin hänen ainoita mangoja, muutamaa yksittäiskappaletta lukuunottamatta muutamasta muusta sarjasta.