Kirjoittaja Aihe: Rakkaus kiiruhtaa haaksirikkoon [S] angst, drama, romance  (Luettu 3412 kertaa)

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Title: Rakkaus kiiruhtaa haaksirikkoon

Author: sennamiila

Beta: eipä ole ei

Genre: angst, drama, yksipuolinen romance, songfic

Rating: S

Pairing: yksipuolinen Rodolphus/Bellatrix

Disclaimer: Hahmot yhä J.K. Rowlingin omistuksessa. En koskaan (sinusta tuu selviytymään) -kappale kuuluu ihunalle SIG:lle

Quote: Minulla on vaihtoehtoina joko jäädä tai lähteä. Jälkimmäinen kuulostaa kaikesta huolimatta houkuttelevammalta.

Warnings: kielenkäyttö jonkinasteisena

A/N: Inspiraatio tuli taas vaihteeksi tätä kappaletta kuunnellessani. FF50:een sanalla 003. Loppu. Niin ja omistan... tuota noin... aivan ihanille Naturalille ja Beatricelle. Ensimmäisenä mainitun sanoja lainatakseni, toivottavasti tykkäätte




Rakkaus kiiruhtaa haaksirikkoon



Sinä pakotat minut polvilleni
ja saat minut nöyrtymään
Ruoskit minua rakkaudellas
kunnes käyn itkemään
Sä oikuttelet ja teet mitä tahdot
ja varjona seuraan sua
Uskollisena kohtalollein
en voi kuin alistua



Niin se on aina mennyt. Olen ollut turhanpantti vaimolleni. Aina. Joka asiassa. Aivan kuin olisin jokin riippakivi, joka hänen täytyy vain kantaa. Saan aina negatiivista kommenttia kaikesta mitä teen, jos ylipäätänsä teen mitään. Ja siitäkin heti tulee haukkuja. Jos jotain teen, se on väärin. Jos en sitten teekään, olenkin laiska paska. Viime aikoina minua ei ole edes kiinnostanut tehdä mitään, mitä hän käskee.

Tiedän kyllä, että vaimoni ei ole hyvä ihminen. Ei niin kuin vaimon kuuluisi olla. Hän on säälimätön, taipumaton ja temperamenttinen. Perheen pää. Sikäli kun tässä nyt mitään perhettä on. Olemme aina olleet vain kahden, hän ei ole edes halunnut lapsia. Sanonut vaan, ettei hänestä äitiä tule. Minä kyllä olisin voinut haluta, mutta minun mielipidettänihän ei tietenkään ole lainkaan kysytty. Hän tekee päätökset, minä vain nöyristelen ja toteutan hänen tahtonsa kuin mikäkin palvelija, kuin kotitonttu. Mutta minkäs sille mahtaa, sukuunsa kun vaimoni on tullut. Mustien sukuun.

Musta hän todellakin on, henkeen ja vereen. Musta sydämeltään, musta mieleltään. Niin mustasieluista naista en ole koskaan elämäni varrella vielä tavannut. Ja sopii toivoa, etten tapaakaan. Mutta Mustan nimi ei sopinut hänelle, joten mennessään kanssani naimisiin, hänestä tuli Lestrange. Bellatrix Lestrange.

Alkuun Bellatrix oli ihan mukava. Hänen kanssaan oli hyvä keskustella ja hänellä oli erinomaisia mielipiteitä asioista. Mutta kaikki muuttui, kun hän liittyi kuolonsyöjiin. Sen jälkeen vaimoni ei ole juurikaan välittänyt minusta muuten kuin käskyläisenä. Selkeänä hän kyllä ilmaisee ihailunsa pimeän lordia kohtaan. Kuin tämä olisi jokin jumala. Se saa minut nolostumaan, tuntuu Bellatrixin ainoa tämänhetkinen tehtävä olevan minun nolaamiseni.

Bellatrix tekee mitä tahtoo, menee minne haluaa kuuntelematta lainkaan muita. Hän on kuin vikuroiva hevonen. Ainoa, jota Bellatrix kuuntelee ja seuraa orjallisesti on pimeän lordi. Kenenkään muun sanoille ei vaimoni lotkauta korvaansakaan.

Kaikesta huolimatta rakastan Bellatrixia. Näytän sen kyllä hänelle, mutta hän ei välitä, sillä hän ei rakasta minua. Tiedän sen, ja se satuttaa. Hän ei ole tainnut koskaan rakastaakaan minua.


En koskaan sinusta tuu selviytymään
En koskaan sinusta tuu selviytymään



Bellatrix on aina sanonut minun olevan vapaa lähtemään milloin haluan. En kuitenkaan ole koskaan lähtenyt. Miksikö? Koska rakastan häntä. Rakastan häntä niin paljon, ja sattuu kun hän ei rakasta minua. Paremman toivossa olen kuitenkin jäänyt. Jos hän vaikka joskus...

Se kaikki on kuitenkin ollut täysin turhaa. Ei Bellatrix koskaan tule rakastamaan minua. Miksi tulisi, kun ei ole sitä tähänkään asti tehnyt? Vaikka olemme olleet naimisissa jo kauan. Kertaakaan Bellatrix ei ole osoittanut minulle merkkiä rakkaudestaan. Siitä on voinut jo päätellä paljon.

Joskus muistan kysyneeni asiasta Bellatrixilta. Kysyneeni, tahtooko hän enää olla naimisissa kanssani. Silloin hän nauroi minulle. Nauroi julmasti ja säälimättömästi sellaiseen sävyyn, että se sai ihokarvat nousemaan pystyyn.

”Oletko tosissasi?” hän kysyi.

”Tietenkin”, vastasin epäröiden. ”Miksen olisi?”

”Olet tosiaan niin typerä kuin miltä näytätkin”, Bellatrix tuhahti. ”Vastako sinä nyt huomaat?”

”Huomaan minkä?” hämmästyin.

Bellatrixin ivallinen nauru antoi vastauksen kaikkiin kysymyksiin. Hän oli mennyt naimisiin kanssani vain, koska tiesi Lestrangen nimen tuovan hänelle lisää hyötyä ja arvostusta pimeän lordin silmissä. Mutta miten minä sen olisin voinut silloin tietää? Luulin hänen rakastaneen minua.


Vaikka ovet on auki vapaudelle
ja oisin vapaa lähtemään
tähän tuhoutuneeseen maailmaani
jään kyynelehtimään
Rakkaus kiiruhtaa haaksirikkoon
kun oon hämilläni kysynyt
etkö halua jatkaa
Sä vain naurat
Vastako huomaan nyt

En koskaa sinusta tuu selviytymään
En koskaan sinusta tuu selviytymään



Nyt olen päättänyt lopullisesti lähteä pois tästä helvetistä. Tietenkin sen sattuu ja tekee kipeää erota rakastamastaan ihmisestä. Mutta minkä sille voi, kun vastarakkautta ei ole? Minulla on vaihtoehtoina joko jäädä tai lähteä. Jälkimmäinen kuulostaa kaikesta huolimatta houkuttelevammalta.

Aion etsiä toisen naisen. Hänen kaltaisensa, mutta paremman. Sellaisen, joka rakastaisi minua ja voisi ehkä antaa lapsen tai pari. Tuollaista mustasieluista draamakuningatarta en enää tahdo. Sellaisista olen saanut tarpeekseni yhdelle elämälle.

Mutta Bellatrixia en tule koskaan unohtamaan. Hän on ja tulee aina olemaan ensirakkauteni. Ja haavat, jotka hän on viiltänyt minuun, tulevat vuotamaan verta. Ikuisesti.


Tää on viimeinen valssi ja jäähyväiset
kadonneen rakkauden
Tää on viimeinen valssi ja jäähyväiset
kadonneiden haaveiden
Mä voin elää vielä miljoona vuotta
iloita ja rakastaa
Ne haavat joilla minut merkitsit
niitä en voi unohtaa

En koskaan sinusta tuu selviytymään
En koskaan sinusta tuu selviytymään
« Viimeksi muokattu: 22.03.2015 08:48:45 kirjoittanut Beyond »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Rakkaus kiiruhtaa haaksirikkoon
« Vastaus #1 : 06.02.2011 21:45:01 »
Äääää!

Arvaappas vaan kuka on ihan sekasi?

Niin ja omistan... tuota noin... aivan ihanille Naturalille ja Beatricelle.
Ton luin tuhat ja yks kertaa ja sen jälkeen rupesin hymyilee jotenki ihmeellisesti.

Siis tää teksti oli aivan ihana, vaikka en olisi koskaan uskonut Rodolphin rakastavan Bellatrixiä, mutta kaikilla on oma näkemyksensä ja s esitä paitsi sopi tähän (jos Bellalla on oikeus tunteisiin nii miks Dolph ei sais rakastaa?) hyvin. Sait tehtyä Bellasta sellaisen niinkuin hän onkin, kylmä eikä oikein toisten tunteista piittaa. Tykkäsin <3. Teksti oli todella, semmoinen... mikä sana tähän väliin käy? No, se ei tökkinyt. Tuo kuvailu oli sellainen aika yksin kertain, mutta kuitenki niin paljon antava. Toivottavasti saat ees jotain selkoo.

Lainaus
Musta hän todellakin on, henkeen ja vereen. Musta sydämeltään, musta mieleltään. Niin mustasieluista naista en ole koskaan elämäni varrella vielä tavannut.
Jotenkin tuo kuvasi todella hyvin Bellaa <3

Lainaus
Bellatrix tekee mitä tahtoo, menee minne haluaa kuuntelematta lainkaan muita. Hän on kuin vikuroiva hevonen. Ainoa, jota Bellatrix kuuntelee ja seuraa orjallisesti on pimeän lordi. Kenenkään muun sanoille ei vaimoni lotkauta korvaansakaan.
Jälleen olet onnistunut kuvaaman Bellasta sellaisen ninkui hän on <3

Lempi kohtaani en edes rupea etsimään, koska siinä menisi ikuisuus, koska koko ficci oli aivan ihana, mahtava ja jnejne.

Tiivistettynä: Tykkäsin tästä valtavasti.

Kiittäen ja kumartaen tekstille ja kirjoittajalle,
Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Rakkaus kiiruhtaa haaksirikkoon
« Vastaus #2 : 07.02.2011 05:53:10 »
Ihanaa, kun on ollut tänään kolme tuntia tanssiharjoituksissa kesäteatteria varten (arvatkaa vaan, kuka ei huomenaamulla pääse sängystä ylös, kun jalat on niin kipeät? niin ja Kake feidas meiät ihan tyystin jo ensimmäisen puolen tunnin jälkeen - ei reilua tämä) ja sitten tänne on tullut kaksi ihanaa kommenttia :) Niin ja sitten tietysti pitänee mainita vielä se, että olen erittäin väsynyt tällä hetkellä, kun olen yrittänyt (mutta siis vain yrittänyt) harjoitella jotain huomiseen matikan kokeeseen, mutta enpä ole vain onnistunut, koska matikka on liian masentavaa, joten kommentit piristi kivasti päivää

Natural: Kyllä, kyllä. Jos Bellalla on oikeus tunteisiin niin Dolphyllakii on oikeus rakastaa. Mä ite on ainakii jollain tavoin kuvitellu, et Dolphy rakastais Bellaa, mut tietysti sitten vastakaikua saamatta (koska Bella rakastaa Voldua). Ja hyvä, et onnistuin tekee tähän semmoisen Bellabellan tai siis... no joo, kuitenkin. Kyllä mie tosta kommentistasi sain hyvinkin selvää ;) Kiitos ihana <3

Beatrice: Voi ei! Miten mä onnistun saamaan teiät sekasin? No jaa, kai se sitten on ihan hyvä asia ;) Ja pitihän miun nyt teille kahelle tää omistaa, kun ootte niin ihunia ja ootte aina kommaamassa mun kaikkia ficcejä <3 Niin ja joo, ajattelin kerrankii kirjottaa Dolphyn näkökulmasta, koska kun kuuntelin tätä kappaletta ni mulle vaan tuli heti mieleen Dolphy/Bella ja ah, mä oon alkanu pitää tosta kappaleesta aina vaa enemmän ja enemmän, viime kesänä oli hyvä jos ees suostuin sitä kuunteleen. Nyt mä kuuntelen sitä melko useesti, koska Bellaaaws <3 Juu, eli kiitos

sennamiila kiittää vielä yhteisesti molempia kommenteista ja alkaa vakavasti harkita matematiikan opiskelua, jos vaikka pääsisi kurssista edes läpi (elämä lyhyt, matikka pitkä). No joo, eli jälleen kerran suuret kiitokset <3


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Eulalia

  • Herkkusienijumbo
  • ***
  • Viestejä: 237
Vs: Rakkaus kiiruhtaa haaksirikkoon
« Vastaus #3 : 15.02.2011 13:14:24 »
Sinun tekstejäsi kun katselee, niin on aika helppoa päätellä, kuka on lempihahmosi, ei ainakaan vielä ole tullut vastaan sellaista ficciä sinulta, joka ei pitäisi sisällään Bellatrixia. Jotenkin ihanaa omistautumista tietylle hahmolle :) Ellen nyt ihan väärin muista, niin jossakin aikaisemmassa ficissäsi koin Bellatrixin eroavan siitä, miksi hänet itse kuvittelen. Tässä ficissä puolestaan olet mielestäni onnistunut hänen hahmonsa kanssa hyvin, vaikka onkin vain sivuosassa. Olet kirjoittanut hänestä kivan egoistisen ja pomottelevan naisen, jolla on omat motiivinsa kaikkeen toimintaansa (paitsi Voldemortia hän seuraa kuin hellyydenkipeä koira). Tykkäsin.

Rodolphuksen näkökulmasta kirjoittaminen on mielestäni mielenkiintoinen ratkaisu. Hänen hahmonsa jäi minulle ehkä ihan pikkuisen etäiseksi tässä, vaikka sinänsä vastasikin kuvitelmiani tossun alle jääneestä aviomiehestä. Ehkä johtuu siitä, että minulle Bellatrix ja Rodolphus kuitenkin rakastavat toisiaan, vaikka Bellatrix onkin se pomo suhteessa ja myös "vähän" miestään innokkaampi kuolonsyöjä. Pidän ficistä kuitenkin kokonaisuudessaan, olet saanut Rodolphuksen katkeruuden hyvin vangittua tekstiin, on helppo kuvitella, kuinka Bellatrixin piikittely häntä pännii. Lopun uuden vaimon hankinta-ajatukset sinänsä olivat loogisia, mutta en itse lämmennyt niille erityisemmin. Viimeinen virke oli myös ehkä vähän Twilight verta vuotavan sydämensä kanssa (joo, en pahemmin Twilightia arvosta), mutta toimii kyllä ihan kelvollisesti. Kokonaisuudessaan tämä oli minusta miellyttävää luettavaa, eikä kirjoitusvirheitäkään osunut silmiin :D

Lia

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Rakkaus kiiruhtaa haaksirikkoon
« Vastaus #4 : 15.02.2011 17:58:46 »
Kiitoksia paljon kommentistasi Eulalia. Joo, Bella tosiaan on lempihahmoni Pottereista. Toki on niitä muitakin, mutta Bella ehdottomana ykkösenä - jostain kumman syystä. Muistakin hahmoista olen yrittänyt kirjoitella, ideoita riittää, mutta sanat eivät vain tunnu löytävän tietään paperille. Ehkä vielä joku päivä onnistun siinäkin (ei kun taitaahan mulla yksi olla, tosin julkaisematon vielä toistaiseksi) :)

Joo, se aikaisempi ficci nyt oli vähän mitä oli, en itsekään oikein pitänyt siitä, koska tuntui, etten saanut Bellaan kunnon otetta. Mutta hyvä, että tämän ficin Bella on mielestäsi onnistunut. Dolphyn näkökulmasta kirjoitin, koska idea lähti noista laulun sanoista ja pystyin niin kuvittelemaan ne linkittymään häneen. Tosta vikan virkkeen ja Twilightin suhteesta en osaa oikein mitään sanoa, koska kyseisiin kirjoihin en ole koskenut, enkä elokuvia ole katsonut.

Kiittäen pitkästä kommentistasi
sennamiila


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: Rakkaus kiiruhtaa haaksirikkoon
« Vastaus #5 : 24.04.2011 12:02:55 »
Aivan IHANA! Tykkäsin siis todella paljon!  :D ;D

Hermione

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Rakkaus kiiruhtaa haaksirikkoon
« Vastaus #6 : 24.04.2011 20:26:24 »
Voi kiitoksia kommentistasi taas kerran, Hermione :) Kiva kuulla, että olet tykännyt. Muuta järkevää en juuri nyt saa aikaiseksi, sillä olen ollut tänään kaksitoista tuntia liikenteessä, korkokengät jalassa ja päässyt kotiin vasta puoli tuntia sitten. Niin ja olen aivan yltiöväsynyt, joten tyydyn nyt siis vain kiittämään.

Kiitos vielä kerran
senna


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.