Kirjoittaja Aihe: Merkityksettömiä haluja, S, James/Sirius  (Luettu 3459 kertaa)

Lunella

  • ***
  • Viestejä: 704
Merkityksettömiä haluja, S, James/Sirius
« : 21.04.2011 17:33:58 »
Merkityksettömiä haluja
Beta: Sädekehä
Paritus: Sirius/James
Genre: angst
Ikäraja: S

A/N: Oon ihan hirveän huono keksimään hyviä otsikoita. :--( FF100:een sanalla 082. Jos.

*

Yöt ovat yhtä painajaista, kun kuulen ääniä pääni sisällä ja toivon kuolemaa. Ei ole yötä ilman ajatuksia sinusta, ja unesta herään huulillani sinun nimesi. Tuhannet toiveet ja rukoukset eivät kanna pois näiden seinien sisältä, korkeintaan päätyvät ankeuttajien ruuaksi. Ajatuksia sinusta, ne täyttävät pääni kunnes ne olennot tulevat ja riistävät sinut pois.

Päivisin näen varjoja auringon loisteessa ja ne muodostavat silmilleni liian tuttuja kasvoja. Olet yhä täällä, vaikka kuitenkin poissa. Et kerro minulle enää, mitä haluaisit tulevaisuudessa tehdä. Et kerro enää haaveistasi, aurinkoisesta tulevaisuudesta. Ehkä olisimme vielä joskus paenneet yhdessä, jättäneet kaiken taaksemme ja katuneet. Olisimme olleet yöt poissa ja siitä sinulle olisi myöhemmin valitettu. Olisi sanottu, ettei Sirius, etten minä, ole sinulle tarpeeksi hyvää seuraa. Jo silloin joskus Lily siitä sinulle sanoi; Sirius ei ole kunnossa, hän tarvitsee apua.

Minä tiedän totuuden, sillä en minä apua tarvinnut, vaan sinut kokonaan. Enhän minä koskaan omistanut sinua, edes puoliksi, sillä aina Lily oli ajatuksissasi. Aina sinä palasit takaisin hänen luokseen ja olit se, joka katui tekojamme kaikista eniten.

Olin itsekäs ja sokea, sillä nyt viimein tajuan. Ei minun olisi tarvinnut omistaa vapauttasi tai avainta sydämeesi. Minulle olisi riittänyt pelkkä hymy kasvoillasi.

Jos vain aurinko taas nousisi ja saisin nähdä onnelliset kasvosi.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 13:42:08 kirjoittanut Eeyore »


Life is an illusion.



PadfootLover

  • ***
  • Viestejä: 55
Vs: Merkityksettömiä haluja
« Vastaus #1 : 23.04.2011 23:59:05 »
Kaunis.

Sirius/James ei kuulu suosikki parituksiini, mutta tykkäsin tästä silti kovasti. :)

Tälläset angstipläjäykset on ihania <3
\\\" You called the moon beatiful. Then you called me Mr. Moony\\\" <br /><3

Lils

  • ***
  • Viestejä: 2 080
    • tumblr
Vs: Merkityksettömiä haluja
« Vastaus #2 : 26.04.2011 23:20:23 »
Oiii.

James/Siriusta on liian vähän tällaisenaan, ylipäätänsä tällaisia kaunottaria saisi olla enemmän. Kirjoitat hirveän nätisti ja kuvailet hyvin, teet Siriuksesta tarpeeksi omanlaisen (pidin tuosta "Sirius ei ole kunnossa"-jutusta; Sirius on minulle ollut aina vähän hullunnero, liian vapaa pysymään järjestyksessä ja tasaisissa ajatuksissa) pelkästään näin kuvailemalla vähän hänen näkökulmastaan. James oli tässä tavanomainen James/Siriuksen osapuoli; James on se joka menee ja tulee, se joka ei osaa päättää, se joka pettää liikaa, se, joka tekee väärin. Sirius on se joka kärsii ja odottaa ja toivoo ja pelkää ja lopulta on yksin. Se on surullista; Siriuksen hahmo on aina ollut katkera ja riutunut.

Pidin hirveästi kerrontatyylistäsi, kuten sanottu! Tämä ei ollut pelkkää fiilistelyä, vaikka pääpaino olikin laskettu tunnelmanluonnille ja Siriuksen ajatuksille. Tämä kertoi pienen osan siitä tarinasta ja antoi lukijan kuvitella loput, mihin tykästyin. Pidin myös siitä, miten Lilyä ei esitetty kuivana, ärsyttävä, huonona valintana; tässä hän oli vain erilainen valinta, ei huonompi, ei parempi - se toinen.

Ahih, palaan tähän jo kolmannen kerran tässä kommentissa (ei, en taida olla juuri nyt parhaimmillani, pahoittelut), mutta nuo sanavalinnat! Kirjoitat niin hirveän tarkasti ja varmasti, sujuvasti, et jää paikoillesi - kuitenkin rauhallisesti ja harkiten. Tässä oli sellainen kudottu tunnelma, tarpeeksi nopea mielenkiinnon säilyttämiseksi ja tarpeeksi hidas, että kaiken ymmärsi, kaikkea osasi tunnustella oikealla tavalla.

Anteeksi kauheasti, että tämä kommentointi kesti (tämähän linkitettiin kommenttikampanjaan, onneksi, muuten en tätä helmeä olisi löytänyt), tässä on ollut koulujuttuja ja pääsiäissettiä ja kaikkea mahdollista. Pidin tästä hirveästi ja olin kai jo melkein unohtanut, miten nätisti kirjoitatkaan. Kiitos tästä, tykästyin!

Lainaus käyttäjältä: ”Lunella”
Jos vain aurinko taas nousisi ja saisin nähdä onnelliset kasvosi.

Kiitos! ♥
"Should I wear the purple dress?"
That's all she cares about
What a silly life she has

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 573
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Merkityksettömiä haluja
« Vastaus #3 : 27.04.2011 13:04:27 »
Erittäin mukava avata yksi suosikkiosastoja ja nähdä ylhäällä ylimyksenä ihanan James/Siriuksen. Joten luonnollisesti tulin lukemaan!

Itse olen edelleen kovastikin sitä mieltä, että James ja Sirius ovat joskus villeinä Tylypahkan kouluvuosinaan tehneet kaikkea jännää toistensa kanssa, vähän kokeilleet ja sen sellaista. Lopputuloksena heidän tultuaan "aikuisiksi" James olisi kuitenkin ottanut Lilyn - ehkä yhteiskunnan kilveksi tai sitten heidän välillään tapahtui jotain käänteen tekevää. Kuitenkin, näen heidän molempien olleen rakastuneita toisiinsa, ja siksi tällaisia yksipuoleisia tarinoita on ihan vaihtelunkin vuoksi virkistävä lukea.

Ensin negat eikö vain? Minusta tämä olisi voinut olla pidempikin. En tiedä sitten, että johtuuko se tämänhetkisestä tunnelmastani vai mistä, mutta olisin toivonut saada kuulla hieman lisää Siriuksen ajatuksia. Nyt koko herra jäi hieman etäiseksi, vaikka onkin päähenkilönä. Etäiseksi siinä mielessä siis, että laitoit mm tämän kohdan:

Lainaus
Jo silloin joskus Lily siitä sinulle sanoi; Sirius ei ole kunnossa, hän tarvitsee apua.

Kohta jäi hieman epäselväksi ja tuntui ehkä jopa iralliselta kokonaisuuteensa. Eli siis, miksi Sirius tarvitsi apua? Ja lyhyydestä sen verran, että ensin tuntui olevan ideaa vaikka juuri kokonaiseen one-shottiin, mutta sitten päätettykin lopettaa (hienolla lauseella tosin!) se kuin seinään.

Ja nyt kun tämä pimeämpi puolisko on ohitettu, niin voin siirtyä paistattelemaan päivää näin muuten. Kuvailusi tuota yllä olevaa kohtaa lukuunottamatta oli kaunista, siinä oli hienoja piirteitä ja sävyjä. Sirius oli hyvin paljolti Sirius. Pidin tunnelmasta, joka tästä välittyi. Juuri sellaista kärsivää angstia, mihin yleensä Siriuksen muutenkin liitän. Jamesin hymyn kaipaus oli oikeasti todella hieno, uskottava ja no - kyllä minä hieman täällä olin haikealla mielellä siitä. Pidän juurikin näistä palasista, joissa Sirius miettii Jamesin kuoleman jälkeen mahdollisuuksia. Juuri jokin seikkailu, karataan todellisuutta pakoon- tyylinen vaihtoehto on jotenkin todella näille kahdelle sopiva ajatus.

Toivottavasti tästä ei nyt välittynyt liian negatiivinen sävy, sillä ihan hyvä maku tästä kyllä suuhun jäi! Kiitos siis tästä palasesta (:

- Un

l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste