Kirjoittaja Aihe: Voi tyhjyyskin olla kaunista [K-11]  (Luettu 1839 kertaa)

hiekkapaperi

  • ***
  • Viestejä: 58
Voi tyhjyyskin olla kaunista [K-11]
« : 30.10.2013 21:08:58 »
Ficin nimi: Voi tyhjyyskin olla kaunista
Kirjoittaja: hiekkapaperi
Genre: angst, draama
Ikäraja: K-11

Näin valoa jossain etäällä. En valoa tunnelin päässä tapaista valoa, vaan se oli enemmänkin ympärilläni, ei siltikään joka puolella. Tätä ei ole helppo selittää, sen näkee yleensä itse silloin, kun ei ole enää tulossa takaisin siitä kertomaan. Sitten siitä valosta puhutaan jossain tuolla seuraavassa maailmassa, olettaen että siellä puhutaan, tai että koko seuraavaa maailmaa on edes olemassa. Tai sitten niin kuin minä, käydään lähellä kuolemaa ja sitten palataan takaisin. Ihan ilman lupaa kysymättä kiskaistaan takaisin tähän kylmään ja julmaan maailmaan. Missä minä sitten olin? Varmaankin vain oman pääni sisällä ja aivoni leikkivät alitajunnallani, niin kuin yleensä, jopa tällä hetkellä. Mutta ei sitä tiedä, jos vaikka olisin oikeasti ollut henkisesti jossain muualla, toisessa tai kolmannessa maailmassa. Tai sitten jossain siirtymäpaikassa, ja jos olisin ollut siellä vielä kauemmin, olisi matkani jatkunut. Olen ajatellut kaikkea sitä valoa, kirkkautta ja puhtautta viime aikoina ja ajatellut että sen on täytynyt olla Taivaanportit. Miksi siellä olisi muuten ollut niin kirkasta? Eikö Helvetinporteilla kuuluisi olla pimeää ja pelottavaa? No, sitä minä en tiedä, tiedän vain että minua ympäröi suuri kirkkaus ja valo, kun sydämeni oli pysähtyneenä. Näin kaiken selvästi, vaikka en oikeasti nähnyt mitään, koska eihän siellä edes ollut mitään nähtävää, pelkkää tyhjyyttä. Muistan silti sen, että silloin oli kaunista. Kaunista, vaikka ei ollut mitään aineellista, mistä se kaikki kauneus olisi lähtöisin.

Kurkottaessani kädelläni kohti tuota epämääräistä, mutta kaunista valoa, tunsin kädessäni poltetta. En sellaista kipeää ja ikävää, vaan mukavaa ja hieman kihelmöivää. Sillä hetkellä minusta tuntui onnellisemmalta kuin olen ikinä ollut tässä oikeassa maailmassa. Ikinä, enkä minä edes valehtele. Se valo oli kuin onnen ilmentymä. Se oli kuin koko maailmankaikkeuden onnellisuus ja kaikki positiiviset tunteet yhteensä ja se kutsui minua luokseen, mutta juuri silloin minut kiskaistiin pois. Ja tuli kylmyys ja synkkyys. Luulin, että jouduin sittenkin Helvettiin, mutta olin takaisin omassa kehossani sairaalavuoteessa, siellä missä viimeksi tajuntani menetin. Siitä lähtien minua on vaivannut ajatus, että ei ole mitään Helvettiä alapuolellamme. Tämä maa, jossa elämme on Helvetti.

A/N: Eipä tässä kai muuta, paitsi että yhtäkkiä tuli vaan sellainen olo, että nyt pitää kirjoittaa jotain muka-syvällistä jostain kuolemaan liittyvästä asiasta... Ja tämmönen sitten tuli. Päähenkilö tässä on joku tuntematon henkilö. Tarkoitus oli kyllä kirjoittaa angstia, mutta se tuota, vähän epäonnistui. ^^
because destiny, John... is a fickle bitch

Iloinen Sipuli

  • Potterhead forever
  • ***
  • Viestejä: 435
  • Olen jälleen takaisin!
Vs: Voi tyhjyyskin olla kaunista [K-11]
« Vastaus #1 : 22.11.2013 00:13:17 »
Tässäpä ei ollut vielä yhtään kommentteja, joten päätin tulla ilahduttamaan.

Jännä, jännä teksti. Todella mielenkiintoinen kuvaus maailmasta jonkun kieroutuneen henkilön silminn. Tästä tuli hyvin ilmi erilaisia ajatuksia ja tunteita, ja pidin kovasti tekstin pohdiskelevasta ja kyselevästä tyylistä. Loppu varsinkin oli hyvä, se kertoo surullista tarinaa onneettomasta maailmasta, niin onnettomasta että se rinnastetaan helvettiin. Kiinnostava.

Mielenkiintoinen teksti, kiitos!

-Iloinen  Sipuli
Fanfiction: all the stories live forever

Welcome to the Island - there's no coming back (Ei hätää, tämä ficci tullaan kirjoittamaan valmiiksi!)

hiekkapaperi

  • ***
  • Viestejä: 58
Vs: Voi tyhjyyskin olla kaunista [K-11]
« Vastaus #2 : 21.01.2014 21:31:25 »
Iloinen Sipuli: Voi vitsit, kiiitos! Mun on pitänyt niin kauan vastata tähän, mutta oon aivan unohtanu.. Mutta tosi kiva että tykkäsit, juurikin hieman pohdiskelevaa ja surullista tällä tavoittelin. :) Ja hei kiitti kommentista!
because destiny, John... is a fickle bitch

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Voi tyhjyyskin olla kaunista [K-11]
« Vastaus #3 : 23.01.2014 15:51:35 »
Olipas mielenkiintoinen teksti :)

Ensiksi haluan sanoa otsikosta. Se oli erilainen, kun yleensähän ajatellaan että tyhjyys on vain surullista ja yksinäistä ja ikävää, mutta oli mukava huomata että tekstissä se pystyttiin näkemään kauniina. Otsikon erilaisuus ja tavallisesta poikkeavuus houkutteli minut avaaman tekstin. :)

Pidin tarinassa sen mielenkiintoisuudesta ja siitä, millä tavalla kertoja näki todellisen maailman. Myötäilen Iloista Sipulia siinä, että tekstin pohdiskelevuus ja kyselevä tyyli sopi tähän erittäin hyvin, ja pidin siitä tässä itsekin. :)

Kiitos kovasti kiinnostavasta ja ajatuksia herättävästä lukukokemuksesta! :)

-DragonHeart58

hiekkapaperi

  • ***
  • Viestejä: 58
Vs: Voi tyhjyyskin olla kaunista [K-11]
« Vastaus #4 : 07.05.2014 16:27:14 »
DragonHeart58: Oleppa hyvä! ;) Oon nyt aivan otettu, kiva että tykkäsit!
because destiny, John... is a fickle bitch