Nyt on aivan pakko tulla kysymään, että ketkä täällä ovat katsoneet
Free!:tä? (a.k.a Swimming anime / Iwatobi Swim Club). On muuten ihan älyttömän hauska sarja
(ja paljon poikia uimapuvuissa
) On tullut siitä luettua ff.netin puolella jo ficcejäkin, koska sarja tarjoaa paljon mahdollisuuksia fandomille... Sarja alkoi siis ilmestymään n. kuukausi sitten eli on ihan uusi.
Olen tässä viimeisen vuoden aikana muutenkin ollut harvinaisen aktiivinen ja katsonut useita vuoden aikana ilmestyneitä sarjoja. Niistä ehdottomasti parhaita ovat olleet Shingeki no Kyojin (duh), Sword Art Online (the feeels) sekä
Shinsekai Yori, joka oli upea, jännittävä ja ihanan erilainen. Onko kukaan teistä katsonut sitä? Jos ei, niin kannattaa. Sen lisäksi on tullut katsottua kokonaan mm. Maoyuu Maou Yuusha, Suisei no Gargantia (aika kiva), Hakkenden (awww Shino on niin söpö), Hataraku Maou-sama!, Kuroko no Basket (aww Kuroko <3), Magi (Alibaba <3), Tonari no Kaibutsu-kun, Puella Magi Madoka Magika, Project K (mättö-shojoa shonen-ai viboilla <3), Uta no Prince-sama.
Näiden lisäksi on tullut aloitettua useita muita sarjoja, mutta eivät oikein inspanneet niin jätin kesken (en edes jaksa luetella kun niitä on niin paljon). Tällä hetkellä työn alla on viikottain ilmestyvien sarjojen lisäksi Ergo Proxy ja Tsuritama. Mangaa en seuraa kovin säännöllisesti, vaan luen yleensä kertarysäyksellä aina kaiken, ja mangana luen enemmän ei-tunnettuja sarjoja ja one-shotteja. Muutenkin kyllästyn jos sarjat jatkuu liian pitkään (Bleach, Naruto, Fairy Tail...)
Ehkä siksi olenkin alkanut lukemaan paljon oneshotteja. Ne ovat nopeita lukea, joten ei haittaa, jos olisivat noin muuten hiukan huonompia kuin pitkät sarjat.
Niinpä juuri.
Oikeesti, en käsitä miten oon ees kerennyt katsoa tän kaiken, kun oon käynyt sekä töissä että koulussa kuitenkin O__O
Kuinka nirsoja olette animen/mangan suhteen?Toisin sanoen, jos aloitatte jonkun sarjan, kuinka usein tai helposti toteatte, ettei se ole tarpeeksi hyvä, että jaksaisitte katsoa kokonaan? Minulle käy aika usein näin, kun sitä animea on tullut katsottua jo 9 vuotta eikä sitten jaksa kaikki kliseiset shonen-mätöt oikein enää yllättää
Kliseisiäkin sarjoja tosin jaksaa mieluusti katsoa, jos hahmot on ihania.
// Edit. Ai niin pakko vielä lisätä sellainen hauska fakta, jonka löysin just vähän aikaa sitten. Kaji Yuki, joka ääninäyttelee mm. Ereniä Shinkegi no Kyojinissa ja Alibabaa Magissa, tekee myös BL-kuunnelmia xD ihana ääni. (
https://soundcloud.com/ceriserin/those-are-not-fake-moans HUOM. kantsii laittaa kuulokkeet päähän jos asunnossa on joku muu
K-18)