Kirjoittaja Aihe: 3 kirjettä, jotka muuttivat Ronin suunnitelmia, K-11, Ron/Seamus, Ron/Hermione  (Luettu 1725 kertaa)

Tinppa

  • Rokkari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 778
  • Angustiina
Title: 3 kirjettä, jotka muuttivat Ronin suunnitelmia
Author: Tinppa
Genre: Draama, romance, slash, het
Pairing: Ron/Seamus, Ron/Hermione
Rating: K-11 //zougati muokkasi ikärajan vastaamaan uusia ikärajoja
Summary: "Olen sitten jälki-istunnossa. Ihanimmassa jälki-istunnossa ikinä."
Warnings: Hieman seksiä.
Disclaimer: Kaikki Pottermaailmaan kuuluva kuuluu Rowlingille.
A/N: Kirjoitettu 3 kertaa, kun... II -haasteeseen sekä vastaukseksi Jzossun heittämään haasteeseen, jossa piti olla Ron/Hermione/Seamus -kolmiodraama.

Pakollisia lauseita olivat:

Täällä sataa lunta.
Mikset sanonut mitään?
Se tapahtui niin äkkiä.
En voi. Päätä särkee.

Lisäksi ficissä piti esiintyä Posityyhtynen, alusastia, sukset ja viltti­­ ja jotakin piti tapahtua oleskeluhuoneen takan ääressä­.



3 kirjettä, jotka muuttivat Ronin suunnitelmia


1.

Hermione ja Ron istuivat aamiaisella Suuressa salissa.
-Missä Harry on? Hermione ihmetteli ja loi Roniin kysyvän katseen. -Tiedätkö sinä?
Ron pudisti päätään ja keskittyi syömiseen.

Pian Harry ilmaantui paikalle ja istuutui Hermionen viereen.
-Ihanaa, Harry tuhahti. -Joudun tänään jälki-istunnossa putsaamaan alusastioita.
-Mitäs et kuunnellut Kalkarosta eilen, Hermione napautti. Harry huokaisi.

Samalla hetkellä Posityyhtynen lensi saliin ja pudotti Ronin eteen kirjeen. Hermione ja Harry loivat kiinnostuneita silmäyksiä Roniin, kun tämä avasi kirjeen.

Nähdäänkö illalla tarvehuoneessa? T: Seamus

Ron vilkaisi vähän matkan päässä istuvan Seamusin suuntaan, joka katsoi häntä kysyvä ilme kasvoillaan. Ron nyökkäsi saaden Seamusin hymyilemään.
-Keneltä se on? Harry uteli ja kaatoi itselleen lisää kurpitsamehua. -Rakkauskirje Hermionelta?
-Äidiltä ja isältä, Ron keksi ja laittoi kirjeen takaisin kuoreen. -Isä on päässyt tutustumaan suksiin.

***

-Hermione?
Ronin ääni sai oleskeluhuoneen takan ääressä viltin alla istuneen Hermionen havahtumaan. Hermione pisti kirjan kiinni ja asetti sen viereensä.
-Niin?
-En voikaan olla kanssasi tänään, Ron sanoi. Hän vilkaisi lattiaa ja katsoi sitten taas Hermionea.
-Jouduin jälki-istuntoon ja minun pitää mennä.
-Mikset sanonut mitään? Hermione kysyi pettyneenä. -Siis aikaisemmin? Jälki-istunnosta siis?
-En muistanut, Ron vastasi nopeasti. Hermione huokaisi ja meni Ronin luo.
-Menetkö samaan jälki-istuntoon Harryn kanssa?
Ron pudisti päätään.
-Mene sitten, Hermione sanoi ja antoi Ronille suukon. -Ettet vaan myöhästy.

***

Nojatuolissa istuva Seamus vilkaisi tarvehuoneen ovelle. Ron astui huoneeseen ja sulki oven perässään. Hän meni Seamusin luo ja istuutui nojatuolin käsinojalle.
-Olen sitten jälki-istunnossa, Ron sanoi ja sipaisi Seamusin hiuksia. -Ihanimmassa jälki-istunnossa ikinä.
Seamusin kasvoille kohosi leveä hymy. Ron kumartui ja painoi Seamusin huulille pitkän suudelman.


2.

Tasainen porina oli täyttänyt liemien luokan. Kalkaros kierteli pitkin luokkaa vilkuillen arvioivasti oppilaiden patoihin.

Seamus sekoitti lientään Kalkaroksen saapuessa hänen kohdalleen. Kalkaros vilkaisi Seamusin pataan, muttei sanonut mitään.

Kalkaroksen mentyä kauemmaksi Seamus kaivoi laukustaan edellisenä päivänä kirjoittamansa kirjeen, minkä jälkeen hän kohottautui hieman eteenpäin ja tökkäisi edessään istuvaa Ronia selkään. Ron kääntyi ja otti kirjeen Seamukselta.

Ron vilkaisi ympärilleen nähdäkseen, missä Kalkaros on, minkä jälkeen hän luki Seamusilta saamansa kirjeen.

Koulun jälkeen makuusaliin?
Seamuksesi


Ron vilkaisi vähän matkan päässä istuvaa täysin liemen valmistukseen keskittynyttä Hermionea. Ron oli aikaisemmin luvannut Hermionelle lukevansa tämän kanssa koulun jälkeen loppuviikosta pidettäviin kokeisiin, mutta tapaaminen Seamusin kanssa houkutti enemmän.

Ron laittoi kirjeen takaisin kuoreen ja kuoren laukkuunsa. Hän kääntyi Seamusiin päin ja nyökkäsi.


***

-Ron, tulisit nyt, Hermione pyysi. -Haluat varmasti saada hyvän arvosanan?
-En voi. Päätä särkee, Ron väitti, vaikka ei olisikaan halunnut keksiä tekosyitä. -Menen makuusaliin lepäämään. Nähdään myöhemmin.
-Selvä, Hermione vastasi ja istuutui oleskeluhuoneen nojatuoliin lukemaan.

Ronin astuessa makuusaliin Seamus seisoi ikkunan ääressä.
-Täällä sataa lunta, Seamus hihkaisi. -Saadaan kunnon talvi.

Ron käveli Seamusin selän taakse ja nappasi tämän itseään vasten. Ron katsoi ulos ikkunasta ja näki, että ulkona satoi lunta ihan kunnolla.

Seamus kääntyi Ronin käsivarsien välissä, ja heidän huulensa kohtasivat. Seamusin kieli kutitteli Ronin poskien sisäpuolia ja kitalakea samalla kun hänen kätensä valuivat Ronin alaselältä tämän pakaroille.

Seamus puristi Ronin takapuolta saaden tämän inahtamaan. Se tapahtui niin äkkiä.

Ron lipaisi kielellään Seamusin korvalehteä. Seamus värähti.
-Tule, Ron kuiskasi toisen korvaan ja johdatti tämän kädestä pitäen sängylle.

Kaavut pudotettiin lattialle sängyn viereen. Sängyn verhot vedettiin kiinni.

Ron suuteli Seamusta ahnaasti ja veti Seamuksen päällimmäisen paidan pois. Paita lensi mytyksi sängynnurkkaan, ja pian Ronin oma päällyspaita lensi sen seuraksi. Ron kaatoi Seamusin pehmeästi alleen sängylle, ja Seamus alkoi avata Ronin kauluspaidan nappeja.

***

Ron makasi peiton alla Seamusin vieressä nojaten päätään tämän rintakehään. Seamus hiplasi Ronin tukkaa.
-Pitäisiköhän meidän mennä jo muiden luo? Seamus mietti. -Meitä varmaan odotetaan.
-Totta, Ron murahti vastaukseksi. -Mutta ei mennä ihan vielä.
-Sopii minulle, Seamus tokaisi hymyillen.


3.

Seamus istui oleskeluhuoneen takan ääressä. Pian Ron istuutui hänen viereensä.
-Joko?
-Mitä joko?
-Joko jätit Hermionen? Seamus kysyi Ronilta.
-Tuota, siitä minun pitikin puhua, Ron aloitti.
-Et siis vieläkään ole pystynyt jättämään häntä, Seamus tuhahti. Ron ei ehtinyt vastaamaan mitään.
-Olen kyllästynyt kolmiodraamaan, Seamus selitti napakkaan sävyyn. -En halua jakaa sinua kenenkään kanssa. Haluan, että olet vain minun. Sinähän lupasit jättää Hermionen!
Seamus nousi ylös sohvalta.
-Sinun pitää valita joko minut tai Hermione, Seamus ilmoitti kiukkuisesti ja lähti astelemaan kohti makuusaleja.
-Seamus, odota! Ron huusi toisen perään, mutta Seamus ei pysähtynyt kuuntelemaan.

***

-Seamus?
Ron kurkisti makuusalin ovesta sisään ja näki Seamusin makaavan sängyllään. Seamus vilkaisi ovella seisovaa Ronia.
-Voit kyllä mennä takaisin Hermionen luo, Seamus sanoi itkuisesti.

Ron istuutui Seamusin viereen tämän sängylle.
-Tiedätkö, miksen jättänyt Hermionea? Ron kysyi. Seamus nousi istumaan Ronin viereen, muttei sanonut mitään. Pojan silmät punoittivat ja poskilla näkyi kyynelvanoja.

Ron kaivoi taskustaan kirjeen ja ojensi sen Seamusille, joka vilkaisi kirjettä ja sen jälkeen Ronia.
-Avaa ja lue se, Ron kehotti. -Sitten ymmärrät.
Seamus avasi kirjeen.

Ron, minusta tuntuu, ettemme voi jatkaa tätä. Minusta tuntuu, ettei meidän välillämme vain ole tarpeeksi kipinää. En olisi halunnut tehdä tätä tällä tavalla, mutta en vain pystynyt sanomaan tätä sinulle kasvotusten: ehkä meidän pitäisi tästä lähtien olla vain ystäviä. T: Hermione.

-Hermione jätti sinut, Seamus sanoi hiljaa. Ron nyökkäsi.
-Minun piti kyllä jättää hänet, mutta hän ehti ensin, Ron selitti. -No, eipähän minun tarvitse tehdä eromme eteen enää mitään.
-Mikset sanonut kirjeestä mitään? Seamus kysyi Ronilta ja ojensi kirjeen takaisin hänelle.
-Olisin kertonut, mutta et jäänyt kuuntelemaan, Ron vastasi ja laittoi kirjeen pois.
-Anteeksi.
-Saat anteeksi.

Ron silitti Seamusin kättä.
-Nyt minä olen vain sinun, Ron kuiskasi hymyillen ja sai Seamusinkin suupielet kohoamaan ylöspäin. Seamus hivuttautui lähemmäs Ronia ja kietoi käsivartensa tiukasti tämän ympärille. Ron sulki Seamusin syliinsä ja suuteli tätä omistavasti mutta hellästi.

-Voinko tulla viereesi nukkumaan?
-Tietysti. Miksi edes kysyt?
-Halusin vain kuulla äänesi.
« Viimeksi muokattu: 03.05.2015 05:31:21 kirjoittanut zougati »
Tinpan raapustukset
Vakola
WWW
Ladan pakoputki oli jonkin verran ruosteessa, Igorin slaavikyykky ei.

Carolynne

  • A proud Hufflepuff
  • ***
  • Viestejä: 1 341
Vs: 3 kirjettä, jotka muuttivat Ronin suunnitelmia
« Vastaus #1 : 03.06.2011 00:38:05 »
Olipa mielenkiintoinen ficci mielenkiintoisella parituksella! Tykkäsin kovasti siitä, miten olit ottanut idean tuosta 3 kertaa kun -haasteesta, mutta kuitenkin tehnyt tästä selvästi omanlaisesi. Minusta oli ainakin hyvä ratkaisu, että ficci sisälsi myös muita tapahtumia kuin pelkästään nuo kirjeet.

Loppuratkaisu oli yllätyksellinen, en olisi arvannut Hermionen jättävän Ronia. Se kuitenkin toimi minusta tosi hyvin aiheuttaessaan tuon väärinkäsityksen Ronin ja Seamusin välille. Tässä ficissä oli oikeastaan kaikkea, mitä ihmissuhteessakin: onnea toisen läheisyydestä, rakkautta ja halua olla toisen kanssa, mutta kuitenkin myös mustasukkaisuutta ja väärinymmärryksiä.

En tiedä olenko koskaan ennen lukenut Ron/Seamusia, ja koska tykkään raresta niin tykkäsin totta kai tästäkin ^^ Hiukan ehkä kaipasin perusteluja parille: miten olivat päätyneet yhteen, tms. Toisaalta taas tämä toimi minusta hyvin tällaisena lyhyenä ja ytimekkäänä teoksena, jossa historia ei ollut tärkeässä osassa. Pettäminen puolestaan on musta aina iso eiei, ja olinkin tyytyväinen, kun Hermionea ei jätetty täysin epätoivoon, vaan että ratkaisu oli itse tytön. Toisaalta olit onnistunut kirjoittamaan sellaisen suhteen poikien välille, että olin kyllä ehdottomasti heidän puolellaan, vaikka Hermionesta hahmona pidänkin.

Hahmot olivat minusta samaistuttavia: harmistuin Hermionen puolesta Ronin aina välttäessä yhdessäoloa, olin onnellinen Ronin saadessa olla Seamuksen kanssa ja toisaalta ahdistuin Seamuksen tilanteesta, kun hetken verran näytti että Ron ei aikonutkaan jättää Hermionea ja valita Seamusta. Yleensä rakastan traagisia loppuratkaisuja, mutta tähän onnellinen loppu sopi todella hyvin.

Kiitos tästä ficistä!
"Forever may only be twelve days."
"Then we'll take those twelve days, and we'll live twelve lifetimes."

Tinppa

  • Rokkari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 778
  • Angustiina
Vs: 3 kirjettä, jotka muuttivat Ronin suunnitelmia
« Vastaus #2 : 03.06.2011 01:04:39 »
Kiitos kommentista, Carolynne. Ron/Seamus on yksi lempiparituksistani, oikeastaan jopa eniten suosikkini, ja sitä on melkoisen vähän. Itse kuulun myös niihin, joita rareparitukset vetävät puoleensa sekä lukemis- että kirjoitusmielessä. Ja pettämiseen kantani on myös ehdoton ei, vaikka sitä ficeissäni joskus juonellisesti hyödynnänkin.

Mukavaa että pidit. Kiitos vielä kerran kommentista.
Tinpan raapustukset
Vakola
WWW
Ladan pakoputki oli jonkin verran ruosteessa, Igorin slaavikyykky ei.

_MES_

  • ***
  • Viestejä: 13
  • "After all this time?" "Always."
Vs: 3 kirjettä, jotka muuttivat Ronin suunnitelmia
« Vastaus #3 : 05.06.2011 00:01:09 »
Aaaaww mikä ihanuus!  :-* Ihana paritus tässä! Nam, voin ihan nähdä Ronin ja Seamusin parina <3
Pidin ficissä erityisesti siitä, että  Ronin ja Hermionen juttu ei kestänyt. Hihi ehkä olen hassu mutta ron on ansainnut miehensä  :D

Olen samaa mieltä Carolynnen kanssa siitä että oli upeaa miten olit saanut luotua tämän ficin 3-kertaa kun- haasteen ympärille. Tarina on koottu hianosti ja se sopii mainiosti haasteeseen. Lisäksi sanat ja lauseet jotka piti ficissäolla tulivat luonnollisissa paikoissa eikä liian pakonomasiesti :)

Täytyykin lukea enemmänkin Ron\seamus ficcejä, oli sen verran loistava :)
I solemnly swear, that i am up to no good.

DRACOHANNA

  • Mrs. Malfoy
  • ***
  • Viestejä: 35
Ihan mielenkiintoinen ficci:) kaipasin vain hieman enemmän kuvailua, sillä henkilöt vaikuttivat hieman OC:ltä. En yleensä välitä tuollaisesta seikasta kovin paljoa:) Kokonaisuudessaan tykkäsin!:)