Kirjoittaja Aihe: Yllättävä lomamatka (2. Luku, 30.12), S  (Luettu 2675 kertaa)

Dragon

  • Hautajaissydän
  • ***
  • Viestejä: 82
Yllättävä lomamatka (2. Luku, 30.12), S
« : 16.12.2010 15:11:42 »
alaotsikko: S, (ei olennaiset Ron/Hrm Petunia/Vernon)

Kirjoittaja: Dragon
Beta: Livingstone
Paritus: ei tärkeät Ron/Hrm ja Vernon/Petunia
Ikäraja: S
Tyylilaji: adventure
Yhteenveto: Harry ja Dursleyt lähtevät lomamatkalle Suomeen, ja heidän autonsa hajoaa pienen, (oman kotikyläni) Pälkäneen kohdalla, ja he menevät tutustumaan tuohon mukavan oloiseen pikkukylään. Ja mitä kaikkea siellä tapahtuukaan...

T/S: Halusin kirjoittaa ficin, joka on Potter-aiheinen, mutta niin että tapahtumat sijoittuisivat tuttuihin paikkoihin. Ja mikäpä olisi tutumpaa, kuin se että tapahtumat sijoittuvat pääasiallisesti omaan kotikylääni, vaikka niitä ei tässä luvussa hirvesti mainitakaan. Lukuja yritän kirjoittaa niin nopeasti kuin pystyn, eli todella hitaasti :) Toivottavasti pidätte!



Luku 1.

"Mutta mitä teemme hänelle?" kuului Petunia-tädin kauhistunut kuiskaus olohuoneesta.
"Meidän on näköjään pakko ottaa hänet mukaamme, eihän häntä tännekään voi jättää! Hän rikkoisi ja sotkisi paikat kaikella hölynpölyllä!" Vernon-setä vastasi.

Harry kuunteli ovensuussa erittäin tietoisena että ei saisi olla siinä. Dursleyn perhe, ja nyt näemmä Harrykin, olivat lähdössä lomalle. Paikkaa he eivät olleet maininneet, ainakaan vielä.

"Niin, Vernon. Olet oikeassa. Ei häntä voi jättää tänne", Petunia sanoi ja nousi tuolistaan.
Harry käveli nopeasti mahdollisimman hiljaa omaan huoneeseensa.
"Harry! Tule alas! Heti!" Vernon-setä huusi alakerrasta.
"Niin, huusit?" Harry sanoi jo niin tottuneella äänellä.
"Sinä kiitämätön... No, asiaan. Me", Vernon sanoi tarkoittaen itseään, Petuniaa ja Dudleytä, "olemme lähdössä lomamatkalle. Harmiksemme meidän on pakko ottaa sinut mukaan. Muistatko sitten käyttäytyä kunnolla? Ei mitään piupalipaupali-hommeleita ollenkaan, onko selvä?" hän pikemminkin käski, kuin kysyi.
"Kyllä, lupaan olla kunnolla", Harry lupasi niin vakuuttavalla äänellä kuin osasi.
"No, mitäköhän siitäkin tulee", Vernon mutisi, mutta Harry oli jo ehtinyt livistää portaisiin.
Hän meni huoneeseensa, koska hänen oli pakko kirjoittaa ystävilleen ja Siriukselle.

Hei Ron! (ja Hermione, koska tiedän, että olet Kotikolossa)
Arvatkaa mitä? Dursleyt ovat lähdössä lomamatkalle, ja heidän on pakko ottaa minut mukaan! Pääsen vihdoin Iso-Britannian ulkopuolelle. Mahtavaa!
Mitä teille kuuluu? Laittakaa vastaus tulemaan vaikka takaisin Hedwigillä.
Laitan taas uuden kirjeen tulemaan, kun tiedän minne olemme menossa.

terveisin, Harry


"Hedwig", hän sanoi kirjoitettuaan kirjeet. "Vie tämä Ronille ja Hermionelle, ja tämä Siriukselle."
Siriuksen kirjeeseen hän oli laittanut samat asiat.

Valkoinen tunturipöllö vastasi huhuilemalla, ja lähti.
Harry alkoi pakata tavaroitaan jo samana iltana, koska Dursleyt tuntien, he voisivat lähteä heti seuraavana päivänä.
Ja niin he lähtivätkin.

Lentomatka Lontoosta Tukholmaan kesti joitain tunteja. Sen aikana Dudley ärsytti parhaansa mukaan Harrya. Hän kaatoi juomansa Harryn syliin ja syödessään, hän puhui ruoka suussa.
Onneksi, pian hän huomasi koneen laskeutuvan Tukholman lentokentälle.
Vernon tilasi taksin, ja se vei heidät satamaan, missä Viking Linen laiva heitä odotti.
Laiva vei heidät Helsinkiin.
He vuokrasivat Helsingistä auton, jolla ajoivat ensin pienen kierroksen Helsingin keskustassa, jonka jälkeen, he lähtivät ajamaan Hämeenlinnan kautta Lappia kohden.

Heidän harmikseen, matka loppui kuitenkin jo reilun tunnin kuluttua, jolloin heidän auto yhtäkkiä alkoi tökkiä, ei ikään kuin suostunut liikkumaan eteenpäin.
"Bensaa pitäisi olla tarpeeksi, mutta miksi tämä rakkine ei liiku?" Vernon mietti.
"No mitä yhdestä autosta?" Petunia sanoi. "Jätetään mokoma toimimaton peltirähjä tuohon, ja mentäisiinkö vaikka tutkimaan tuota pikkukylää?"

Heidän autonsa oli hajonnut valtatielle 12, pienen Pälkäne-nimisen kylän kohdalle.


« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 19:01:41 kirjoittanut Pops »
Kuutamo, kaiho ja katkeruus

Nelxis

  • Eetvartin Emäntä
  • ***
  • Viestejä: 257
Vs: Yllättävä lomamatka
« Vastaus #1 : 17.12.2010 19:46:38 »
Mmm.. Mielenkiintoista. Jatka toki!

Dragon

  • Hautajaissydän
  • ***
  • Viestejä: 82
Vs: Yllättävä lomamatka
« Vastaus #2 : 30.12.2010 22:20:26 »
Kiitos kommentistasi Nelxis!

Luku 2.
 
Mirva, Anna-Liisa, ja Elviira olivat tavalliseen tapaansa ulkona yhdessä.

Oli lämmin kesä Pälkäneellä. Pakanranta, mistä he olivat juuri lähdössä koteihinsa, oli täynnä ihmisiä.
Vaikka Pälkäne oli pieni, vajaa seitsemäntuhannen asukkaan kylä, ihmisiä näytti olevan rannalla tavallista kesäpäivää enemmän.

"Tänään oli ihana päivä!" Mirva sanoi ystävilleen, kun he nousivat pyörilleen.
"Äläpä. Onko muuten teillä huomenna mitään?" Anna-Liisa kysyi.
"Liisa, kysyit tuota jo kolme kertaa, etkö vieläkään muista vastausta?" Elviira kysyi epäluuloinen ilme kasvoillaan.
"Ai niin joo. Sanoittehan te. Ajattelin vaan, että voisitte tulla meille yökylään. Katottais joku tai joitain elokuvia, syötäisiin jotain hyvää, ja sellaista." Liisa myönteli.
"Mikä elokuva me katott.... "Mirva lopetti, kun huomasi Liisan ilmeen. "Mikä sinulle tuli?"
He olivat pyörinensä päässeet uuden Löytötexin kohdalle.
"Noi näyttää jotenkin tutuilta.. Eikö sinustakin Mirva?" Liisa sopersi, ja pahaan tapaansa osoitti sormellaan perhettä, joka oli tulossa heitä kohden.
Mirva ja Elviira katsoivat Liisan osoittamaan suuntaan, ja nyt hekin näkivät.

Perheen äiti oli ilmeisesti pitkä, hevosmainen, kukkamekkoon ja mustiin aurinkolaseihin pukeutunut nainen. Hänen vieressään käveli aika lihava poika, jolla oli mustat hiukset, aivan liian iso t-paita, ("Sitä muka hienoo nykytyyliä", tuhahti Liisa), ja löysät farkut.
Pojan toisella puolella käveli ilmeisesti tämän isä. Isällä oli paksut mursunviikset, t-paita ja hawaiji-kuvioiset shortsit.
Näiden kolmen takana, ikään kuin piilossa, käveli toiseen poikaan verrattuna ruipelo, mustahiuksinen ja aivan liian isoihin ("Ja näköjään vanhoin", toinen Liisan kommentti) vaatteisiin pukeutunut poika.

"Olet oikeassa, Liisa. He näyttävät jotenkin tutuilta", Mirva totesi, ja Elviira nyökkäili.
Perhe tuli heidän kohdalleen.
"Moi", Liisa möläytti heti pojalle, vaikka tällä ei ollut hajuakaan, kuka tämä oli.
"Hei, vaikka en ymmärtänyt mitä sanoit", laihempi pojista sanoi englanniksi.
"Aa, emme tienneet että puhut englantia", Mirva vastasi.
"Hei vaan. Oletko uusi täällä päin?" Elviira kysyi, ja poika hymyili hänelle.
"Olen. Tai, emme edes asu täällä, asutteko te?" poika, jonka nimeä he eivät vieläkään tietäneet, vastasi.
"Kyllä, asumme me. Hän on Elviira Hurme", Mirva sanoi osoittaen punatukkaista ystäväänsä, "Hän Anna-Liisa Lahtinen, mutta kaikki sanovat häntä Liisaksi", hän osoitti toista, ruskeatukkaista ystäväänsä, "ja minä olen Mirva Aaltonen. Hauska tutustua!"
"Minä olen Harry Potter. Nuo tuossa ovat ihmiset joiden kanssa minun täytyy asua. Hirvittäviä ihmisiä, äitini", Harry sanoi, ja hänen katseestaan huomasi alakuloisuuden, "siskon perhe. Olemme yötä jossain sen ison tien lähellä olevassa hotellissa."
"Aapiskukossa varmaan. Ei täällä muita "hotelleja" ole" Mirva sanoi ja hänen ystävänsä nyökyttelivät.
"Haluaisitko nähdä Pälkäneen keskustaa?" Mirva kysyi.
"Etkö ollutkaan menossa kotiisi?" Liisa kysyi suomeksi.
"Kyllä, se voisi olla mukavaa. En erityisemmin halua olla heidän kanssaan", Harry sanoi ja nyökkäsi perheeseensä päin.
"Menettekö te nyt koteihinne, vai?" Mirva kysyi ystäviltään.
"Juu, minä ainakin. Ei millään jaksa enää sen uimisen jälkeen olla kylillä", Elviira sanoi.
"Minä myös. Kolme tuntia auringossa on aivan liikaa minulle", Liisa myönteli.
"Okei. Minä jään. Ei kai se häiritse perhettäsi, Harry?" Mirva sanoi.
"Ei, se on suuri ilo heille jos olen poissa."
"Ok. Mitä haluaisit nähdä tästä kylästä ensiksi? Uimarantoja, kylää, joen vartta, Haikaralaguunin?"
"Mikä se sellainen on?"
"Se on minun, Liisan ja Elviiran keksimä nimi yhdelle paikalle joen varrella, lähellä mattojen pesupaikkaa. Vai haluaisitko poiketa meillä? Tai minun oikeastaan pitäisi viedä nämä kuivamaan", Mirva sanoi ja näytti uimakassiaan.
 
He veivät Mirvan uimapuvun ja pyyhkeen kuivumaan ja lähtivät kävelemään ympäri kylää.
 
"Ensin voisin näyttää sinulle tämän", iso, punaruskea rakennus heidän edessään, "joka on kirjasto. Siellä on ihana käydä usein! Millainen kirjasto sinun kotiseudullasi on?" Mirva kysyi.
Harry ei voinut sille mitään, mutta hänen mieleensä tuli Hermione. Mirvalla, että Hermionella kummallakin, oli ruskeat kiharat hiukset, ja molemmat kävivät usein kirjastossa.
"En tiedä kotiseudultani kirjastoa, koska.." Harry mietti miten jatkaisi lausettaan paljastamatta liikaa. "Asun sisäoppilaitoksessa, ja meillä on siellä kirjasto. Todella iso."
"Vau! Varmaan hieno!" Mirva sanoi unelmoiden, ja samalla miettien miltä kyseinen kirjasto näytti. "No, tässä on Keskustie. Tämän älyttömän lyhyen tien", Mirva osoitti noin 200–300 metriä pitkää tietä, "varrella, on kaksi tämän kylän suurinta kauppaa, S-market ja K-market. S-marketin luota löydät melkein aina nuorisoporukan. Kylän suosituin "nuorisopaikka"."
"Yllättävää! Meidän koulussamme suosituimmat paikat ovat..." Harry mietti miten taas sanoisi, ettei Mirva alkaisi kysellä liikaa. "No, en tiedä. Oppilaat ovat ympäri koulua."
Näin he jatkoivat kävelyään ympäri kylää.
 
***
 
"Moi kaverit!" Mirva sanoi ystävilleen seuraavana päivänä. "Se uusi tyyppi on todella kiva! Haluisitteko nähdä sen tänään?"
"Mirva, mitä hittoa sinä oikein touhuat!?" Liisa ihmetteli. "Hän voi saada salaisuutemme selville!"
"Enkö saisi saada uusia ystäviä?" Mirva kysyi viattomasti.
"Liisa on oikeassa, mutta annetaan tällä kertaa olla. Mirva, tutustuhan häneen paremmin. Saanemme siten tietää mitä voit suustasi päästellä", viisain kaveruksista, Elviira sanoi.

 

***

Kuutamo, kaiho ja katkeruus

Roosa

  • Vieras
Vs: Yllättävä lomamatka (2. Luku, 30.12), S
« Vastaus #3 : 29.12.2011 02:03:51 »
jatkoa!

hyvä ficci!

kiva että ne on Suomessa!

rakentavani on hukkunut.....*viheltelee viattomasti*

en osaa kommentoida....annthan anteeksi?

Nirvu

  • ***
  • Viestejä: 148
Vs: Yllättävä lomamatka (2. Luku, 30.12), S
« Vastaus #4 : 29.12.2011 14:58:16 »
Juups, mä tykkäsin tästä, ja tosiaan on kiva että ne on Suomessa :D Rakentava otti pakkoloman, pahoittelen... :)
Kuiteski, koukkuun jäin, tahtoo lisää ;D
"Syytän kirjastossa olevaa vihreäkaapuista ylipappia, jolla on kaksiteräinen kirves."
-Terry Prachett, Kiintoisia aikoja

Dragon

  • Hautajaissydän
  • ***
  • Viestejä: 82
Vs: Yllättävä lomamatka (2. Luku, 30.12), S
« Vastaus #5 : 29.12.2011 22:16:47 »
Apua, kommentteja! :D Säikähdin ihan!! Kiitos ihan hirveästi!! :)) Hyvä, että hahmojen Suomeen tuomisesta tykätään :))

Roosa toki annan anteeksi :)) Kommentti kuin kommentti, aina siitä iloseksi tulee :))

Nirvu Rakentava jää minullakin aina kommentoidessa pakkolomalle :D Lisää olen vähän kirjotellut, yritän saada kolmosluvun mahdollisimman nopeasti kirjoitettua :))
Kuutamo, kaiho ja katkeruus

little_angel

  • ***
  • Viestejä: 203
  • 吸血鬼の恋人
Vs: Yllättävä lomamatka (2. Luku, 30.12), S
« Vastaus #6 : 29.12.2011 23:18:53 »
Hmm.. Ideana hyvä ficc jota luin mielenkiinnolla, mutta petyin hieman tarinan nopeaan kulkuun. Tuntui "hengästyttävältä" (jos tiedät mitä tarkoitan :D) lukea, kun juoni kulkee kauheata vauhtia eteenpäin. Anteeksi tilitys, mutta jäi häiritsemään :) Mutta älä suotta lannistu, jatka vain minäkin jään seuraamaan mielenkiinnolla Suomen tapahtumia :) Muuten, itsestä tuo n. 7000 asukasta kuulostaa paljolta kun asuu n. 1500 hengen pikkukunnassa keskellä ei mitään ;D

-ang kuittaa
Viimeisen laulun valmiiksi sain,
tummimman soinnun kitarastain.
Viimeisen laulun valmiiksi sain,
siihen mä syksyn sävelet hain.


Irwin Goodman - Viimeinen laulu