Kirjoittaja Aihe: Pariskunta naapurista || Ron/Hermione-raapaleita, max S  (Luettu 2511 kertaa)

Sekoleptikko

  • Nederlandstalig
  • ***
  • Viestejä: 1 024
  • Hilarisch
Vastaukseni spurttiraapaleen kierrokselle 9. Tämä ketju sisältää siis seitsemän Ron/Hermione-raapaletta.

Title: Pöytähopeoista
Pairing: Ron/Hermione
Rating: Sallittu
Genre: Yleisdraama
Summary: ”Koska ne ovat hopeaa. Tai siis, eivät meidän ole, mutta kyllähän sinä tiedät.”
Word count: 100
Disclaimer: Hahmot kuuluvat J. K. Rowlingille, eivät minulle. En saa rahallista tai muunkaan laista korvausta tästä.
A/N: Pitäähän sitä Potteria kirjoittaa joskus! : D Oli vain pakko päästä kirjoittamaan jotain ja sillä lailla. Menee sataseen (Harryn vuosikurssin tytöt) sanalla 58, päivällinen + Spurttiin.

Pöytähopeoista

”Miksi niitä kutsutaan pöytähopeoiksi?” Ron kysyi haarukkaa hypistellen. Harry ja Ginny olivat tulossa käymään ja Hermione oli kattanut pöytään hänen vanhemmiltaan saadun astiaston.

”Koska ne ovat hopeaa. Tai siis, eivät meidän ole, mutta kyllähän sinä tiedät”, Hermione vastasi katse kattilassa. Vaikka hän oli loistava liemien ja taikajuomien keittämisessä, tavallinen kasvispata saattoi tuottaa yllättävän suuria ongelmia. Ja jos Ron yritti tarjota apuaan, vastaus oli aina pieni läpäytys sormille ja hermostunut naurahdus ”kyllä minä osaan itsekin”.

”Enkä tiedä, ei meillä ole koskaan puhuttu pöytähopeista”, Ron mutisi takaisin, mutta ei vaivautunut toistamaan kovempaan. ”Ihan hölmö jästien tapa, luulisi että rikkaammilla olisi varaa kultaankin.”
« Viimeksi muokattu: 31.05.2015 16:32:41 kirjoittanut zougati »
"Oh, shut up", said Percy the Prefect.

Bebe

  • ***
  • Viestejä: 120
Kiva raapale. Muutamaan sanaan saatu mukava, arkinen hetki. Hermione on kyllä hyvä liemissä, mutta voin kuvitella, ettei kokkaus suju läheskään yhtään hyvin. Hermionemaista on myös, ettei hän halua apua keltään. Kyllähän hän nyt itse suoriutuu mistä vain, kunhan vain ensin jostain ohjeen on lukenut. Voi Ron raukkaa, toivottavasti hän usein pääsee Mollyn patojen ääreen.

Viimeinen virke oli kyllä parhautta tässä raapaleessa ja se kertoo myös aika paljon. Ettei velhot nyt kaikkia jästien tapoja ymmärrä. Ja kovin Ronimainen kommenttikin tuo oli.

Ekana piti kyllä miettiä, oliko tuo pöytähopeoista oikein taivutettu. Jotenkin se hieman hassulta näytti, mutta pieni mietintä paljasti, että kyllä se noin on. Mut kuitenkin, pieni, kiva arkipäiväinen raapale. Pidin tästä, kiitoksia.  Harmi vain, ettei näitä tullutkaan enempää.
()""()
(´-`)
(")(")
Usko unelmiisi!
Mutta mihin uskoa,
kun ei ole unelmia?

Herkkuoone

  • Vieras
Oh, tämäpäs on varsin suloinen ilmestys. :> Tuli jotenkin kauhean nostalginen fiilis, kun olen lukenut Hermione/Ronia joskus kauan, kauan sitten, kun kaksikko kuului lemppariparitusteni joukkoon, mutta nykyään he ovat jääneet kauas taka-alalle. Tämä oli melkoisen turvallinen tapa tutustua heihin uudelleen, koska raapale on pieni, tunnelmapalanen heidän arjestaan.

Olet upeasti saanut lyhyessä pätkässä kuvattua hahmoja todella IC-mäisesti ja kaikki mielikuvat, jotka nousevat heistä mieleen, ovat juuri samansuuntaisia kuin kirjoissakin. Erityisesti hymyilin tuolle, että Hermione on taitava liemienkeittelijä, mutta kaipaisi apua keittiön puolella, muttei suostu vastaanottamaan sitä. Vaikka et sanonutkaan sitä suoraan, ainakin minulle tuli heti mielikuva Ronista (joka puolestaan on surkea liemissä) kokkailemassa Mollyn kanssa, kun kerroin pojan tarjoavan Hermionelle apua. Ihanaa vastakohtaisuutta! :>

Ronin lopuksi heittämä lausahdus on ihana, kuvatessaan juuri sitä, mistä Bebe ehtikin jo mainita: velhojen on vaikea ymmärtää kaikkia jästien tapoja. Toisaalta se on muotoiltu myös kauniisti, hyvin ajatuksia herättävästi: miksi ne ovat juuri saaneet nimensä hopean mukaan eivätkä kullan? Hmm.

Tykkäsin tästä. Kiitos!
~ Herkku.

vaapukka

  • Opetuslapsi
  • ***
  • Viestejä: 222
olen pitkään kaivannut ihanaa ja mutkatonta ja hauskaa Ron/Hermyä ja täältähän se löytyi <3 ja vielä näin matalalla ratingilla, jes! Jospa tulevien osien myötä osaisin kommentoida paremmin ja rakentavammin, nyt sanon vaan että jee, lupaavalta vaikuttaa!! ;)

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Voi miten söpö ficci tälle paritukselle<3

Juu, siis tää oli herttainen ja suloinen kaikessa yksinkertaisuudessaan ja tuo lyhyys toimi tässä aivan täydellisesti. Hermione ja Ron ovat suloinen ristiriitainen pariskunta :D

  ”Ihan hölmö jästien tapa, luulisi että rikkaammilla olisi varaa kultaankin.”
Tämä kohta oli piste ii:n päälle ja sai minut nauramaan, Ronin suusta kuuluvat aina parhaat kommentit ja mietteet.

Kuolotar
Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!