Kirjoittaja Aihe: What I've Done, songfic, one-shot, K11  (Luettu 2987 kertaa)

ssatine

  • ***
  • Viestejä: 100
What I've Done, songfic, one-shot, K11
« : 09.07.2007 22:42:24 »
Title: What I've done, songfic, one-shot
Paritus: Grace/Steve
Genre: Deathfic, drama, angst?
Ikä-raja: K11
Summary: Tarina kertoo vihasta ja kiehuvasta raivosta, joka huonosti hallittuna karkaa käsistä. Tarina kertoo murhasta.



Grace tuijotti eteensä. Sillä hetkellä hänen tunteensa olivat mitään sanomattomat, ja aivot laukkasivat tyhjää. Hän katsoi käsiinsä, jotka olivat molemmin puolin hänen vartaloaan, nekin toimettomuutta uhkuen. Grace nosti toista kämmentään ja pudotti siinä olevan, sormiin puristuneen aseensa maahan.
Kaikki tuntui hyvin kaukaiselta, etäiseltä. Grace kuuli kuinka ase kalahti osuessaan lattiaan. Tapahtumat, äänet, kaikki, kaikki tuntui kulkevan hyvin hitaasti hänen eteen tuijottavien silmiensä lomitse, eikä hän ollut huomaavinaan mitään.

In this farewell
There's no blood
There's no alibi
'Cause I've drawn regret
From the truth
Of a thousand lies


Grace antoi miehen, kenties poliisin tarttua hänen ranteisiinsa, kalauttaa niihin käsiraudat, viedä hänet autoon, panematta ollenkaan vastaan. Tämä poliisi, komisaario Fred Allen, brittiläinen, suurisuinen ja lihava mies oli ollut Gracelle hyvin läheinen ystävä, hänen miehensä ystävä...
Fred työnsi poliisiauton takaovet kiinni, jätti Gracen yksiin kahden muun harjoittelijan kanssa. Grace ei katsonut nuoriin miehiin, vaan tuijotti lattiaa kuin se olisi ollut hyvinkin kiinnostava. Grace ei halunnut puhua, eikä se varmasti olisi ollut mahdollistakaan, kun suuta avatessa kuuluisi vain kähimistä, sillä hänen kurkussaan oli suuri möykky, joka ei ehkä päiviin, viikkoihin katoaisi. Tieto siitä, että hänen miehensä oli kuollut. Ja että hän oli murhannut miehensä. Itse.

So let mercy come
And wash away
What I've done
I'll face myself
To cross out what I've become
Erase myself
And let go of what I've done


Oli syyskuun 30. päivä. Grace Pan ajoi kotia kohti Texasista, äitinsä ja isänsä luota. Matkaa oli vielä jäljellä noin tunti, eikä Grace olisi selvinnyt ilman vanhaa kunnon autoradiota, ja radion Rings- kanavaa. Rings soitti 1960-2000 luvun hittejä ynnämuuta hyvää, jazz/blues- tyylistä musiikkia. Tällä hetkellä radiossa soi Ray Charlesin Mess Around. Kappale oli yksi Gracen suosikeista, olihan hän paatunut romantikko ja tunnetusti kova juhlija.
Matka vanhempien luona oli ollut hyvää vaihtelua Gracen muuten niin ohjelmantäyteiseen elämään. Oli saanut rentoutua maalla lehmien ja hevosten kera. Grace itse oli kotoa New Orleansista.
Grace hymyili kun Ringsin juontaja Thomas Mort sanoi veikeällä äänellään:
"Nyt onkin taas aika palata lomilta ja aloittaa työntäyteiset viikot! Onneksi on sentään viikonloput, jolloin voi viettää aikaa kotona oman kullan kainalossa."
Oman kullan kainalossa, Grace ajatteli ja venytti hiukan käsiään, ottaen samalla paremman asennon.
Gracella oli oma kulta, tällä hetkellä kotona odottelemassa.

Put to rest
What you thought of me
While I clean this slate
With the hands of uncertainty


Grace työskenteli Dance and enjoy- nimisellä klubilla kaupungin keskustassa. Eräänä ruuhkaisena iltana hän oli saanut baaritiskilleen asiakkaaksi pitkän ja huikean komean miehen, joka pyysi, että Grace sekoittaisi hänelle Red Martinin. Grace oli tyrinyt kovasti ihastuksensa takia, kaataessaan juoman miehen päälle. Mies ei kiivastunut, vaan ojensi vain kättään ottaessaan pyyhettä, jonka Grace tarjosi, ja huikkasi nimekseen Steve Miller.
Koko ilta oli mennyt rupatellessa mukavasti. Illan päätteeksi sai Grace suukon, ja puhelinnumeron, johon hän soitti heti seuraavana päivänä.

Ja niin heistä oli tullut pari. Nyt he olivat seurustelleet neljä ihanaa kuukautta. Ainoa huono puoli heidän yhteiselämässään oli se, että Steve oli usein pois töidensä takia. Nytkään hän ei ollut päässyt mukaan Gracen vanhempien luo, sillä hänellä "oli töitä."
Grace sulki radion kaartaessaan vihdoin ja viimein kotitielleen. Talot suhahtelivat hänen ohitseen. Tien päässä sijaitsi suuri, kolmikerroksinen, valkoinen kivitalo. Steven auto näytti olevan pihassa. Grace pysäytti Puntonsa Steven Opelin taakse ja nousi autostaan naurahtaen.
Minusta on ihana yllättää ihmisiä, hän ajatteli. Grace oli lähtenyt koti-ikävän takia vanhempiensa luota kolme päivää aikaisemmin.
Grace otti laukkunsa tavaratilasta ja sulki auton ovet avaintaan napsauttaen.

"Steve?" Grace huikkasi avatessaan tammisen oven. Ei äännähdystä, ei liikettä.
Hän ei ole ilmeisesti kotona.
Grace laski laukkunsa lattialle ja sytytti aulan valon. Aula oli maalattu vaalean punaiseksi, kun taas muut huoneet olivat valkoista. Grace antoi katseensa kiertää aulasta olohuoneeseen, olohuoneesta keittiöön, mutta Steveä ei näkynyt missään.
"Urheilupoika", Grace tuhahti hymyillen.
Hän laski avaimensa keittiön pöydälle ja avasi jääkaapin. Tyhjä, lukuun ottamatta kolmea jääteepulloa.
"Perhana, Steve. Etkö sinä syö?"
Kahahdus. Toisesta kerroksesta kuului kahahdus.
Kissa luultavasti... Mitä minä ajattelen? Eihän meillä ole kissaa!
Grace otti yhden pulloista ja avasi sen, mutta nostaessaan sitä huulilleen hän kuuli inahduksen.
Pelko alkoi jyskyttää Gracen rinnassa. Murtovarkaitako?

So let mercy come
And wash away
What I've done
I'll face myself
To cross out what I've become
Erase myself
And let go of what I've done


Grace kiiruhti olohuoneeseen lipastonsa luokse, ja avasi yhden sen lukuisista laatikoista. Hän nosti laatikosta suuren, puukantisen, Singaporesta tuodun rasian, avasi sen, ja veti sieltä Python- nimisen aseen.
Gracen pomo oli antanut aseen tälle hänen työnsä alkuaikoina, itsepuolustusta varten. Dance and enjoy: ssa käyvät ihmiset olivat usein vanhoja miehiä, jotka olivat tulleet naisia vokottelemaan.
Grace nosti aseen silmiensä korkeudelle, ja lähti nousemaan portaita hyvin hitain ja äänettömin askelin. Päästyään tasanteelle hän osoitti aseella käytävän kumpaankin päähän, mutta siellä ei ollut ketään. Äkkiä Grace kuuli uuden äännähdyksen. Makuuhuoneesta. Grace piti aseen rintaansa vasten ja lähti hipsimään kohti makuuhuonetta. Ovelle tultuaan hän painoi päänsä sitä vasten ja kuunteli. Sänky natisi ja äkkiä naisääni kiljahti:
"Ahh, Steve!"

For what I've done
I start again
And whatever pain may come...


Grace paukautti oven auki. Näkymä oli hänen sisuksiaan riistävä.
Kaksi pitkää, blondia, nuorta naista työskentelivät ahkerasti alastomina alastoman Steven päällä. Gracen silmät laajenivat ja suu loksahti auki järkytyksestä.
"Steve!" Hän karjaisi.
Steve ponnahti nopeasti istumaan ja nuoret naiset kääntyivät myös Gracen puoleen. Toinen naisista katsoi Graceen ja sanoi pitkästyneellä äänellä:
"Jaa tuoko se nyt on... Ei isoja tissejä, vähän pyöreä ja punaiset hiukset! Steve, eipä makusi ole hääppöinen."
Steve ei selvästikkään tajunnut tilannetta. Hän tuijotti naisista toiseen ja haukkoi henkeään ahdistuneena.
Grace kohotti aseen.
Pum. Pum.
Kaksi laukausta ja naiset makasivat lattialla, kuolleina.

Today this ends
I'm forgiving what I've done!


"Töitä! Sinä sanoit että töitä!" Grace kiljui vihasta ja raivosta täristen.
"Grace kulta, minä voin... Selittää..." Steve änkytti punaisena, samalla vetäen housujaan jalkaansa.
"Mikä minä olin, viikonloppuhoito? Enkö minä... Merkitse sinulle mitään?" Gracen sanat takertuivat hänen kurkkuunsa ja kyyneleet alkoivat valua hänen poskiaan alas.
"Tottakai sinä merkitset, minä rakastan-"
"Älä sano sitä! ÄLÄ SANO SITÄ! Minä tiedän ettet tarkoita sitä! Minä halusin näyttää sinut vanhemmilleni, tiesin että he olisivat pitäneet sinusta, mutta sinä hässitkin kahden älyvapaan blondin kanssa, meidän makuuhuoneessamme!" Grace pyyhki vapaalla kädellään kyyneliään hihaansa ja kohotti sitten Pythonin uudestaan.
"Grace, kiltti, älä tee sitä, minä pyydän, sinä merkitset minulle paljon, ymmärrätkö-" Steve yritti rauhoitella Gracea, mutta turhaan, sillä tämä oli jo päätöksensä tehnyt.
"Steve, sinä tyhmä", Grace naurahti ja hikkasi kyyneleiden välistä.
"Luuletko, että minä katson tämän sormien läpi? Ei, sinä ansaitset rangaistuksen, minä..."
Hän nosti aseen kädet täristen.
"Se... On sinulle... Aivan oikein", Gracen ääni tärisi ja hikka vain yltyi. Hän ei pystynyt enää kontrolloimaan itseään.
"Hyvästi, Steve."

I'll face myself
To cross out what I've become
Erase myself
And let go of what I've done


Laukaus. Toinen. Steven veri roiskusi Gracen päälle luotien osuessa tämän nahkaan. Steve romahti lattialle liikkumattomana. Grace katsoi käsiään, veri kiilteli niissä inhottavasti.
"Steve?" hän kysyi heikolla äänellä. Mutta kaikki oli hiljaista. Steve oli poissa.

---

Grace istui edelleenkin autossa matkalla kohti Mobilen naistenvankilaa. Poliisit hänen vierellään juttelivat jotain mukavia hiljaisilla äänillään, mutta Grace ei erottanut sanaakaan. Hän tuijotti ulos ikkunasta, lasittunein silmin ja näki kuinka lähimmäisestä puusta pyrähti lentoon kyyhkynen, se lensi kohti aurinkoa.
Steven henki.

What I've done
Forgiving what I've done.


A/N: Kommenttia? Ensimmäinen ficcini uudessa finissä, mutta äskettäin valmistunut. =) Halusin jotain uutta ja erilaista kokeilla. Pitää ottaa itseä niskasta kiinni, ja laittaa nuo vanhatkin ficit tänne..  ;)

~ssatine

*Thanks for new fin!* <3
« Viimeksi muokattu: 06.12.2014 13:21:44 kirjoittanut Pyry »
Dream a paradise

Scar

  • ***
  • Viestejä: 69
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #1 : 11.07.2007 21:49:28 »
Tämähän oli ihan hyvä. Erilaista tuotantoa kun ennen. Saat kyllä ihmeen paljon aikaiseksi kun alat kirjoittamaan.. toisin kun minä.
Minkä bändin kappale tässä on? Et kertonut.. ;)

~Scar
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Scar »
We fly, of course! LUNA LOVEGOOD

COLIN // GSD

ssatine

  • ***
  • Viestejä: 100
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #2 : 13.07.2007 22:29:36 »
Scar, thanks ;) <3
Kappalehan on tietty kunnolla kulutettu Linkin Parkin What I've done. Valitsin sen, sillä mielestäni laulun sanat sopivat tähän hyvin. Pidän kyllä bändistä, mutta inhottaa kun tuota kappaletta rallatetaan kaikkialla jatkuvasti. Bändillä on siis kyllä paljon parempiakin kappaleita! Idean tällaiseen deathficciin sain luettuani kirjan Uhrilampaat. Suosittelen!

~ssatine
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut ssatine »
Dream a paradise

pesticide

  • ***
  • Viestejä: 22
Re: What I've Done, songfic, one-shot, PG13
« Vastaus #3 : 07.11.2007 23:20:15 »
Hmm. Tämä oli ihan kiva, mutta juoni ehkä hieman ennalta arvattava. Ja jotkut kohdat ehkä oli hieman töksähteleviä.

Mutta biisin lyriikat kyllä sopi hyvin kerrontaan ja juoni eteni sillei hyvin ^___^ Ja noi tunteetkin pysty hyvin kuvittelee ilo ja epäusko.
Jesus, thank you for your pain,
Hey jesus, suck my grudge and hate.
Hey hey jesus, thank you for your pain.
Thi-thi-this song is people vomit.

ssatine

  • ***
  • Viestejä: 100
Re: What I've Done, songfic, one-shot, PG13
« Vastaus #4 : 08.11.2007 12:31:37 »
Kiitos pesticide (:

~ssatine
Dream a paradise

E_Bella

  • Vieras
Vs: What I've Done, songfic, one-shot, K13
« Vastaus #5 : 15.01.2010 15:48:58 »
tykkäsin<3  ^^ itse oon Linkin Park- fani... =D  niin kuin sanoin tykkäsin, vaikka juoni oli hieman ennalta-arvattava niin kuin pesticide sanoi, mutta se ei niin haitannut, no ainakaan minun kaltaistani lukijaa...  :)
~E_Bella~