Kirjoittaja Aihe: Liekit, K11  (Luettu 1732 kertaa)

Netti

  • Vieras
Liekit, K11
« : 25.01.2010 18:47:59 »
// Alaotsikko:One-shot, K11

Kirjoittaja: minä
Nimi: Liekit
Ikäraja: K11 kai

Liekit

Astelin hitaasti kohti kivialttaria. Aika tuntui pysähtyneen. Ihmisten katseet tuntuivat kutittavilta selässäni.

Laskeuduin maahan herrani eteen. Odotin hiljaa kohtaloani. Aika tuntui pitkältä. Viimein kohotin katseeni herraani.

Herrani katsoi minua pitkään ja kääntyi kannoiltaan. Jos minussa olikin toivoa piilennyt, se kaikki hävisi juuri sillä hetkellä. Minut oli tuomittu.

Herrani nyökkäsi jollekkin naiselle. Tuo nainen vei Samuelin pois minulta. Pieni kolmivuotias poikani hymyili  ja vilkutti minulle. Olin iloinen että Samuel pysyisi turvassa. Hän oli elämäni.

Käteni vangittiin sitomalla ja minut vietiin tyrmään. Siellä seisoin hiljaa paikoillani vastaan pyristelemättä kun minut puettiin mustaan mekkoon.

Köydet irroitettiin ja hieroin kiitollisena ranteitani. Sotilaat kulkivat tiukasti vierelläni vaikka olin lauhkea kuin lammas. Tiesin että olisi vain oikein jos minä joutuisin rituaaliin.

Aurinko häikäisi silmiäni kun astuimme uls. Katsomo oli täynnä ihmisiä ja näin herrani vieressä Samuelin. Vaikka olinkin kaukana, tiesin että poika oli hämmentynyt. Hän ei tiennyt mitä varten hänen äitinsä käveli siella alhaalla sotilaat vierellään. Olin toivonut ettei hän tulisi näkemään tätä.

Astelin kivialttarin päälle mihin oli kaiverrettu viisihaarainen tähti. Astuin keskelle ja käperryin siihen makaamaan.

Hiki alkoi valua pitkin ihoani liekin tullessa lähemmäs. Tuli räiskähteli ja kipinöitä lensi. Se oli surullinen että toiveikas näky. Ja sitten liekit nielivät minut ikuisiksi ajoiksi.

A/N: Kommui? ;D ;D
« Viimeksi muokattu: 06.12.2014 13:21:57 kirjoittanut Pyry »

miukeli

  • Blaubeere
  • ***
  • Viestejä: 497
Vs: Liekit
« Vastaus #1 : 26.01.2010 16:15:41 »
Surullisen kaunis. Silleen aika puolueetomasti kuvailtu, ei mitenkään kauhealla angstilla. Kuvailua ois periatteessa voinu olla paljonki enemmän, mut voihan olla, et halusit laittaa tän tällee päällisin puolin, mitään vikaa ei siinäkään tavassa oo.

Yhden pikkuvirheen löysin:

Hän ei tiennyt mitä varten hänen äitinsä käveli siella alhaalla sotilaat vierellään. olin toivonut ettei hän tulisi näkemään tätä.


Kiitos! ;D

Netti

  • Vieras
Vs: Liekit
« Vastaus #2 : 27.01.2010 16:41:19 »
Kiitos kommentista, korjasin sen virheen ;). Halusin ettei siinä olisi mitään ihmeempiä kuvailuja, yritin tehdä siitä semmoisen missä lukijan mielikuvitus pääsisi valtaan ja silleste :D Päähenkilöstä yritin tehdä sellasen että se on niinku sopeutunut jo siihen kuoleman ajatukseen ja sillee... Toivottavasti tuli hyvin esille se :D