Noh, niin ihme on tapahtunut. Kirjoitan tähän topicciin, nyt se maailmanloppu sitten tulee.
(vitsi vitsinä)
Ensiksi on pakko myöntää, että bestikseni lainasi minulle kirjaa (se eka osa, houkutus) ja lukaisin sen läpi parissa päivässä. Ei nyt oikein innostanut, mitä nyt sattui ehkä hieman olemaan kiinnostava, vampyyreita nimittäin. Teksti ei tehnyt vaikutus, enkä oikein tiedä pitäisikö syyttää itseäni, kirjoittajaa vai suomentajaa.
Sillä kuvailua ei ollut tarpeeksi, mielestäni. Jotkut tosin saattavat tykätä sellaisesta, mutta minä en. Miten voi edes luoda jotain mielikuvaa, jos ei edes tiedä kuin, että tämä näyttää komealta ja kauniilta yms.? (Joo siitä lukemisesta on sitten pari viikkoa, että muisti saattaa kyllä rakoilla, mutta niin joo...)
Pari kertaa menin, jopa sekaisin, että missä ne nyt oli. Autossa, koulussa vai missä? Ei siinä vain tajunnut yhtään, mutta kyllä se sitten lopulta tuli selville.
Mutta, kun tuo Uusikuu tuli teattereihin mentiin sitten bestiksen kanssa katsomaan (ja tähän väliin ilmoitan, että olen lukenut pelkän houkutuksen, mutta ongin juonipaljastuksia) ja ällistyin.
Ehkä se oli vain se hetken huuma, mutta se huuma tepsikin sitten tosi hyvin. Rakastuin elokuvaan täydellisesti, en voi vain tajuta sitä. Naurettavin asia tässä on se, että ehdin jo tokaista kamulleni, että "Elokuvat ei koskaa yllä kirjojen tasolle".
Hmm, mitä siitä nyt voisi sanoa taitavasti tehty? Eniten rakastuin heidän tekemiinsä ihmissusiin, ahh, olen auttamaton ihmissusi-fan.
Taylor Lautner (Jacob) taasen yllätti upealla roolisuorituksella ja onneksi ne hiukset lyheni, pität oli karseat.
Mitä teillä kaikilla on vastaan niitä pitkiä hiuksia, häh? Olenko ainoa, joka piti niistä?
Toivelistaan on sitten lisättynä kaikki neljä kirjaa, ja se yksi DVD. (Eikös se Houkutus olekin jo ilmestynyt DVD:lle?), toivottavasti mahtuvat pukin konttiin. *virn*