Kirjoittaja Aihe: Brokeback Mountain, Kylmää | angst | S  (Luettu 1952 kertaa)

casdea

  • ***
  • Viestejä: 34
Brokeback Mountain, Kylmää | angst | S
« : 20.06.2011 22:50:51 »
Kirjoittaja: casdea
Fandom: Brokeback Mountain
Ikäraja: S
Genre: Angst
Vastuuvapaus: En omista mitään Brokeback Mountain- elokuvaan kuuluvaa kuten hahmoja tai paikkaa enkä saa tästä mitään palkkiota.

Tällaista tällä kertaa, Ennisin näkökulmasta kerrottua kaipausta Jackia kohtaan, kommentit olisivat mukavia :)




Kylmää



Sinistä taivasta vasten hehkuvat vuoret. Pieni tuulenvire kasvoillani. Aurinko pakenee pienen pilven taakse piiloon.

Siitä on niin kauan kun viimeksi olin täällä. Muistan sen hetken elävästi, jokaisen sekunnin. Muistan kuinka pitelit minua tiukasti sylissäsi vaikka pistinkin vastaan. Jos olisin siinä vaiheessa tiennyt, että se oli viimeinen kerta kun sain tuntea kätesi ympärilläni, en olisi koskaan päästänyt sinusta irti, olisin pyytänyt sinua syleilemään tiukemmin.

Kumarrun laittamaan hiipuvaan nuotioon lisää puita. Tyhmäähän se on, sytyttää nuotio keskellä kirkasta päivää, mutta sisimpääni kaivertaa jäätävä kylmyys ja nuotio auttaa pitämään sen siedettävänä. Kuvittelen sinun istuvan nuotion toisella puolella mietteliäs ilme kasvoillasi, pieni hymynkare huulillasi.

"Mitä tuijotat?" kysyisin tyypilliseen juroon tapaani, pitäen ääneni kuitenkin pehmeänä.

"Sinua" vastaisit suoraan ja naurahtaisit keveästi päälle.

Olematon naurahduksesi kaikuu vuoristossa, kadoten sitten niiden taakse.

Sytytän tupakan ja nojaudun taaksepäin puun kantoa vasten. Luon katseeni taivaalle ja silmänurkastani tippuu yksinäinen kyynel.

"Jack.." kuiskaan käheällä äänellä. "Miksi et ole täällä minun kanssani?"

Tunnen kuinka toinen suolainen pisara valuu pitkin poskeani ja sitä seuraa toinen. Ja toinen. Katselen tupakan päästä kiemurtelevaa savua joka tavoittelee epätoivoisesti taivasta, siinä epäonnistuen. Se haihtuu pian pois.

Ihan niin kuin mekin. Tavoittelimme taivasta, mutta emme onnistuneet. Sinä haihduit pois. Minä haihdun pois.

Pienen hetken ajan näen kasvosi pilvissä.
Pienen hetken ajan luulen, että kaikki on ollut pelkkää painajaista.
Pienen hetken ajan odotan sinun kävelevän puiden lomasta tuttu hymy huulillasi.

Mutta vain hetken. Kasvojani vasten iskee todellisuus, kylmä ja karu. Et tule takaisin koskaan.

Mutta täällä, Brokeback Mountainilla, voin melkein tuntea läsnäolosi ja tuoksusi ja se taltuttaa kylmyyden sisälläni hetkeksi.

Aurinko tulee jälleen esiin pilvien takaa ja kirkastaa koko maiseman.
Nuotion viimeinen puu palaa sinnikkäästi, mutta liekki hiipuu.


Ja sitten se sammuu.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2012 22:10:57 kirjoittanut Yukimura »

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
Vs: Kylmää | angst | S | Brokeback Mountain
« Vastaus #1 : 21.06.2011 10:25:31 »
Näin lyhyt, ja silti mä poraan taas. Itsehillintä nollassa näin aamusta.
Oi että, tämä oli ihana ihana ihana! Olin juuri ajatellut katsella taas BMää mutta en tiedä, pystynkö, kun jo valmiiksi tekee mieli porata kone paskaksi. Itku itku itku.
Aloitan tällä ainokaisella virheellä, jonka bongasin:
painjaista > painajaista

Niin kaunista kuvailua, ajatuksia, jotka sopii Enniksen päähän paremmin kuin hyvin, vaikka se puhuukin niin jurosti, on ulospäin sellanen erakkoluonne, hiljanen. Ja kaipaus. Kaipaus on tunteista varmasti kamalin, tässähän se taas nähtiin. Ei Jack olisi saanut mennä, ei jättää Ennistä yksin.
rakastin tuota ideaa nuotiosta, ja siitä kuinka se sammuu viimeisen kerran yms. Ja tuntui kuin jokainen sana olisi mietitty etukäteen sopivaksi tekstiin, niin, ettei kertaakaan tullut mieli lopettaa lukemista, kaikki punoutui kauniisti yhteen. kyllä se on tmä Ennisangst joka muhun vetoaa. Ja vieläpä näin hyvin kirjoitettu. Kiitos siitä.
Ja sitten se sammuu.
Kamalin ja ihanin yhtä aikaa.

Garesu

  • Vieras
Vs: Kylmää | angst | S | Brokeback Mountain
« Vastaus #2 : 21.06.2011 21:33:20 »
Aina kun luen Brokeback- ficcejä, tulee ihan hirvee hinku kattoa se taas... Mutta tosin lopetan heti alun jälkeen kun tiedän että kaikki tulee menemään päin persettä, Jack kuolee ja Ennis on surullinen joten en vaan haluu kattoa sitä loppuun. >:

Toisaalta, tässäkin Jack on kuollut mutta se on jo ohitse ja nyt vain kuvailet Ennisin ajatuksia ah, niin kauniisti. Ihana tuo idea, että nuotio on tavallaan ficin keskipiste, kuten Solembumkin mainitsi. (: Se jotenkin kokoaa koko ficin yhteen. <3 Tää on myöskin jotenkin koruton. Se vaan on, se ei kaipaa mitään ylimäärästä.

♥,

Garesu

Ripple

  • ***
  • Viestejä: 717
Vs: Brokeback Mountain, Kylmää | angst | S
« Vastaus #3 : 21.09.2012 13:03:51 »
Tosi tosi kaunis teksti. Tuntuu ihan omassa sydänpohjassa asti tuo Enniksen suru... Tällaisia loppuja kun tällä alkuperäisellä tarinalla on niin ei saisi olla! Kiitos, tämä oli erittäin kaunista luettavaa <3
"Forget the people from the past, there is a reason why they didn't make it to your future."