Joo, just se Life and Death, Elämä ja kuolema eli kymmenvuotisjuhlakirja. Joskus hiplasin sitä kirjastossa. Oon lukenu vain suomennettuja kirjoja, oliskohan aika kokeilla englanniksi? Joku mystinen juttu tässä kirjasarjassa kiehtoo. Dramaqueen mikä sarjan kirjoista on ylivoimainen suosikkisi?
Kokeile ihmeessä englanniksi jos vaan mielenkiintoa riittää! Oon lukenut sarjan aikoinaan sekä suomeksi että englanniksi ja mielestäni käännös oli ihan ok, mutta ei ehkä ihan paras mahdollinen. Mitä suosikkikirjaan tulee niin oon sen verran melankoliaan ja mielensyövereiden puoleensa vetämä persoona, että pakko varmaan sanoa Uusikuu. Melankolisuuden lisäksi pidän Uusikuussa esimerkiksi, miten Alicen ja Bellan yhteys syvenee, tämän tietäväisen pixien saapuessa "tarkistuskäynnille". Myös Bellice (Bella/Alice) on mun listalla varsin shipattava kombo
Mä oon muistaakseni joskus kauan sitten lukenut Houkutuksen, mutta en muista siitä sen enempää Muita kirjoja en oo lukenut. Leffoista oon nähnyt kolme ekaa. Niistäkin muistan lähinnä ekasta jotain (+ sitten sen "I'm hotter than you" -kohdan mut oliks se tokassa vai kolmannessa? ei mitään hajua )
Mun lempihahmo koko sarjassa on ollut aina Carlisle. Muut ei edes voi "kamppailla" hänen kanssaan mun suosiosta Carlisle on ylivoimaisesti ihanin ja parhaimman näköinenkin.
Tuo "I'm hotter than you" on kolmos leffasta. Edward, Bella ja Jacob on teltassa ja Bella meinaa jäätyä. Jacob sitten kuumuutensa (kohonnut ruumiinlämpö
) kanssa kapuaa Bellan kanssa samaan makuupussiin.
Ja Carlisle, myyttinen, elämää kokenut, viisas, syötävän komea mies ja vielä kaiken lisäksi lääkäri. What's not to like?