Kirjoittaja Aihe: Tunteita savuavan padan äärellä, S  (Luettu 2585 kertaa)

Hp-fani4EveR

  • Potterholisti
  • ***
  • Viestejä: 226
  • You can be my hero, Harry.
Tunteita savuavan padan äärellä, S
« : 11.02.2009 19:37:06 »
Nimi: Tunteita savuavan padan äärellä
Kirjoittaja: Hp-Fani4EveR
Genre: Fluff
Paritukset: Ron/Hermione
Ikäraja: Sallittu
A/N: Tää on mun eka,toivon ,että kommentoitte ja laitatte KAIKKI virheet mitä huomaatte. Toivottavasti tykkäätte.



Murjottavan Myrtin vessassa savusi. Noidankattilasta nousi savua. Sen äärellä istui yksi noita ja yksi velho. He olivat parhaita ystäviä. Heillä oli myös yksi yhteinen paras ystävä; Harry Potter.
Nyt he kuitenkin istuivat kahdestaan höyryävän noidankattilan äärellä ja Hermione viskeli sinne aineksia.

Pata porisi ja Hermione sanoi: " Sen pitäisi olla pian valmista, luulisin, että ensi viikkoon mennessä."

"Hienoa! Vihdoin voimme käräyttää heidät." Ron sanoi ja hänen suunsa vääntyi hymyyn.

"Annatko kauhan?" Hermione kysyi ja osoitti kauhaa, joka lojui Ronin vasemmalla puolella, jossa oli myös kaikenlaisia aineksia monijuomalientä varten.

Ron otti kauhan ja ojensi sen Hermionelle. Heidän kätensä koskettivat toisiaan. Sekunninmurto-osan jälkeen molemmat vetäisivät kätensä pois ja punastuivat.

Hermione silmäili Ronia, jonka korvat punoittivat. Ronin käden kosketus oli tuntunut mukavalta, niin lämpimältä. Hänen sydämensä oli pompannut iloisesti.

Ron katseli Hermionea, joka hämmensi nyt lientä keskittynyt ilme kasvoillaan. Ron mietti; ajatteliko Hermione hänestä samalla tavalla kuin hän Hermionesta? Hermione oli kaunis siinä höyryn keskellä. Hänen kauniit ja tuuheat hiuksensa melkein upposivat pataan; Ronin teki mieli nostaa niitä kauemmas padasta, jotta ne eivät kastuisi. Mutta hän ei uskaltanut.

Vessan ovi narahti ja sisään astui silmälasipäinen, mustahiuksinen poika, jolla oli salaman muotoinen arpi otsassaan. Hän ei tiennyt mitä hänen parhaat ystävänsä juuri ajattelivat toisistaan.
...
« Viimeksi muokattu: 22.02.2009 16:09:32 kirjoittanut Hp-fani4EveR »

Lallu

  • freak bitch
  • ***
  • Viestejä: 1 256
  • dynamite
Vs: Tunteita savuavan padan äärellä
« Vastaus #1 : 11.02.2009 22:24:18 »
Dodiin.  :D

Veikkaan, että olet tän muutamaan otteeseen lukenut läpi ennen kuin tänne pistit? :) Tässä pilkut ei hyppinyt silmille, eli ne oli ainakin melkein täysin oikeissa paikoissa. Tuo alku oli hieman töksähtelevä;  siinä niitä pilkkuja olisi voinut ehkä käyttää ja jättää pisteet pois. Jos on hieman pidempi lause, niin siitä tulee mukavamman oloinen ilman ajatusta stoppaavia pisteitä.  ;)

Ihan pienenä vinkkinä seuraavia ficcejä ajatellen; kannattaa melkein lukasta teksti ääneen läpi tai lähettää betalle vielä viimeisen silauksen saamaan, niin sieltä saadaan viimeisetkin pienet töksäykset pois.  ;)

Lainaus
"Hienoa! Vihdoin voimme käräyttää heidät." Ron sanoi ja hänen suunsa vääntyi hymyyn.
Sen olisi voinut laittaa näin:
"Hienoa! Vihdoin voimme käräyttää heidät", Ron sanoi ja hänen suunsa vääntyi hymyyn. (Mulla on itelläni paha tapa taas jättää noi pisteet pois kaikesta mahdollisesta ja mun beta saa verenpaineensa korotettua, kun käy niitä läpi xD)

Loppua kohti olit saanut enemmän pilkkuja kehiin ja se helpottikin lukemista. Kaikenkaikkiaan ihana ensimmäinen ficci! Onneksi olkoon, olet ficcari!  ;D

Kiitän!

Lallu
[

Hp-fani4EveR

  • Potterholisti
  • ***
  • Viestejä: 226
  • You can be my hero, Harry.
Vs: Tunteita savuavan padan äärellä
« Vastaus #2 : 12.02.2009 15:24:33 »
LaLuna Kiitos kommenttistasi,mukavaa ,että edes joku kommentoi. Joo,luin läpi ja lähetin betallekkin,mutta hänen mielestään se oli ihan okei. No ensikerralla paremmin.

Kuurankukka

  • Onnenhileet
  • ***
  • Viestejä: 865
  • T'hy'la
Vs: Tunteita savuavan padan äärellä, S
« Vastaus #3 : 12.02.2009 22:05:10 »
Nöniin, ficin kimppuun. Ihan kivaa luettavaa tämä oli, minusta tosin hieman lyhyenlainen, ja pakko sanoa että jäin kaipaamaan jotain lisää. Muuten ihan kiva, tässä ei ainakaan tarvinut rasittaa aivojaan sen kummemmin. Yhden virheen minäkin bongasin, nimittäin tässä.
Hänen kauniit ja tuuheat hiuksensa meilkein upposivat pataan; Ronin teki mieli nostaa niitä kauemmas padasta, jotta ne eivät kastuisi.
Sen pitäisi olla melkein, eikä meilkein. Tämä tosin oli ihan pieni virhe, minullekin sattuu tuollaista. Ja koska pyysit kertomaan kaikista virheistä, niin.. Niin ja onnittelut ensimmäisen ficin johdosta :)

Kiitos.
Einmal ist keinmal


Hp-fani4EveR

  • Potterholisti
  • ***
  • Viestejä: 226
  • You can be my hero, Harry.
Vs: Tunteita savuavan padan äärellä, S
« Vastaus #4 : 13.02.2009 12:51:02 »
Kiitos kommentistasi KuuranKukka. Korjasin virheen. Ficci oli vähän lyhyt,mutta seuraava tulee olemaan rutkasti pidempi,itse asiassa olen jo alkanut kirjoittamaan sitä.. No eipä siitä sen enempää.

Kassandra

  • Vieras
Vs: Tunteita savuavan padan äärellä, S
« Vastaus #5 : 14.02.2009 12:43:01 »
Minulla ei ole yleensä tapana noukkia erikseen tekstistä esille virheitä, mutta kun tulit pyytäneeksi niin kaipa minä voisin lainata tähän muutaman kohdan, jotka pistivät silmään. ;)

Lainaus
Noidan kattilasta nousi savua.
Lainaus
Pata porisi ja Hermione sanoi: " Sen pitäisi olla pian valmista, luulisin, että ensi viikkoon mennessä."
Lainaus
Hermione oli kaunis siinä höyryn keskellä. Hänen kauniit ja tuuheat hiuksensa melkein upposivat pataan

Lainaus 1: noidankattila on yhdyssana.
Lainaus 2: kyseessä on luultavasti vain pieni näppäilyvirhe, mutta Hermionen vuorosanojen alussa olevan "Sen"-sanan ja "-merkin väliin ei kuulu välilyöntiä.
Lainaus 3: kaksi "kaunis"-sanaa on laitettu melkein peräjälkeen. Se ei ole virhe, mutta kuulostaisi paremmalta jos korvaisit toisen sanan jollain muulla vaihtoehdolla.

Lisäksi löysin muutaman muunkin virheen, mutta niistä joku muu olikin jo huomauttanut tai sitten en ollut ihan varma, oliko kyseessä varsinainen virhe. Minä kun en todellakaan ole mikään mestari näissä oikeinkirjoitusasioissa, teen rutkasti virheitä itsekin enkä missään nimessä väitä osaavani mitään ketään paremmin. Oikeastaan olen aikalailla samassa tilanteessa kuin sinä, sillä olen juuri julkaissut ensimmäisen fikkini (en minä mitään mainosta, ehen 8---D) FinFanFunissa, tai pikemminkin joitakin pätkiä siitä, sillä kyseinen fikki on moniosainen. Mutta eipä siitä sen enempää. ;)

Kuten LaLunakin sanoi, oli alku pikkuisen töksähtelevä, mutta loppua kohden teksti parani huomattavasti. Eniten pidin ihan viimeisestä lauseesta; se oli yksinkertainen, mutta hauska. Toinen tosi kiva kohta oli se, kun Ronin teki mieli siirtää Hermionen hiuksia, jotta ne eivät kastuisi tytön ahertaessa noidankattilansa ääressä. En osaa sanoa varmaksi mikä siinä viehätti, mutta ajatus ainakin tuntui kovin suloiselta. Etenkin se oli somaa, ettei Ron kuitenkaan uskaltanut. Voi Ron-raasua, hän kun ei luonteeltaan ole ehkä kaikkein ritarillisimmasta ja rohkeimmasta päästä.

Pidin tästä siis kyllä, vaikuttaa oikein lupaavalta ensimmäiseltä fikiltä (vaikka en edelleenkään ole tämän aihepiirin asiantuntija). Kiitos lukukokemuksesta!

Hp-fani4EveR

  • Potterholisti
  • ***
  • Viestejä: 226
  • You can be my hero, Harry.
Vs: Tunteita savuavan padan äärellä, S
« Vastaus #6 : 15.02.2009 17:59:28 »
Kassandrakiitos,että huomautit virheistä.  Kiva,että tykkäsit.. Olen aloittanut kirjoittamaan uutta ficciä,mutta sen muokkaaminen on vielä kesken.