Kirjoittaja Aihe: BBC!Sherlock: Lupaus (K-11)  (Luettu 1547 kertaa)

kia

  • ***
  • Viestejä: 14
  • I've got an idea.
    • minun blogini
BBC!Sherlock: Lupaus (K-11)
« : 04.03.2013 20:50:39 »
nimi: Lupaus
ficci: BBC!Sherlock
ikäraja: K11
Paritus: Johnlock

A/N: kommenttia kehiin!  :)



Lupaus

John istui tietokoneensa ääressä, kun Sherlock käveli sisään. Hän istuutui takan edessä olevaan nojatuoliin ja silmäili Johnia. Tämä tuijotti tietokonettaan otsa rypyssä.
»John, yritätkö taas kirjoittaa uutta blogikirjoitusta?»
John katsoi Sherlockia kummastuneena. »Kirjoitan uudenvuodenlupauksia.»
»Ei kukaan kirjoita uudenvuodenlupauksia», Sherlock puuskahti.
»Miksei muka?»
»Ne ovat tyhjänpäiväisiä.»
»Riippuu sisällöstä-»
»Sitä paitsi, niiden idea piilee siinä, että ne kirjoitetaan uutena vuotena, jolloin herkkäuskoiset tumpelot saavat lohtua, että seuraava vuosi on parempi kuin edellinen.» Sherlock huokaisi itsestäänselvyydelle.
»Sherlock!» John tiuskaisi loukkaantuneena.
»Sitä paitsi, nyt on maaliskuu, ja on jo liian myöhäistä 'kuntoilla koko vuoden' ja 'aloittaa vakava suhde'
»Hetkinen... kuinka niin myöhäistä...? Ahah, sinun ei ole myöhäistä lopettaa viisasteluasi.» John pudisti päätään ja naurahti epäuskoisesti. »Saisinko kirjoittaa nämä loppuun, kiitos
Sherlock kohautti olkiaan. »Miten haluat. Minun mielestäni tuo on kuitenkin -»
»Kiitos, kiitos, en halua kuulla nyt sinun mielipidettäsi.»
»Miten vain.»
John osasi olla ikävystyttävä.

»Haluatko teetä? Voin keittää.»
»Et sinä keitä teetä», John mutisi.
Sherlock katsoi häntä tympääntyneenä. »Hyvä on. Keitän itselleni.»
John nosti katseensa näytöstä huokaisten. »Voisin minäkin oikeastaan ottaa yhden kupin.»
»Et sinä äsken halunnut.»
»Sherlock, keittäisitkö minulle kupin teetä?»
»En.»
»Älä viitsi. Keität itsellesikin.»
»Ei minun enää tee mieli teetä.»
»Hyvä luoja, Sherlock! Olit juuri äsken keittämässä teetä!»
»Olit äsken keittämässä teetä. Aivan sama!»
»Mutta olit keittämässä teetä juuri äsken
Sherlock naurahti välinpitämättömästi ja otti takintaskustaan matkapuhelimensa. Pian se pirahti soimaan, ja John tuijotti häntä ärtyneesti.

Sherlock nosti puhelimen korvalleen. »Mycroft.»
»Sherlock, voisitko puhua myöhemmin, olen puhumassa sinulle!» John ärjäisi kiukkuisesti.
Sherlock kohautti kulmiaan pilkallisesti. »Kyllä, se on John.»
John toljotti kämppäkaveriaan silmät leiskuen. »Minä lähden ulos.»
Sherlock ei siirtynyt ovensuusta, vaan jatkoi puhumistaan katsoen Johnia varoittavasti.
»Siirry oven edestä, Sherlock.»
Sherlock pudisti päätään keskeyttämättä puhettaan Mycroftille linjan toisessa päässä.
»Piru vie, Sherlock, siirry nyt siitä perhanan oven edestä!»
»Mycroft, minun täytyy lopettaa. Epäilen, että löydät sen Carolinen veljen vuokra-asunnosta.»

Sherlock laski puhelimen korvaltaan ja kurtisti kulmiaan Johnille. »Sinulla oli jotain sanottavaa.»
»Minä päätän itse, mitä teen ja minne menen.»
»Epäilemättä.»
»Nyt minä aion lähteä alakerran baariin, yksin
»Hienoa. Rauhoitu ensin.»
»Rauhoitun, kun kerrot.»
»Mitä minun pitäisi nyt kertoa?»
»Mitä minä teen väärin?»
John katsoi Sherlockin rypistyviä kulmia. »Miksi kuvittelet niin?»
»Minä teen jotain väärin, kun en kelpaa sinulle.»
Sherlock katsoi Johnia häkeltyneenä. »Valitan, jos näet asian noin.» Hän ohitti Johnin viileästi ja meni makaamaan sohvalle. Sininen kylpytakki paljasti vaaleaa rintakehää, muistuttaen Sherlockin kauniista vartalosta.

»Siinä kaikki?» John katsoi Sherlockia epäuskoisena.
»John.» Sherlockin ääni oli varoittava.
»Uskomatonta. Kerta kaikkiaan uskomatonta.» John räpytteli silmiään hiukan liian nopeasti, niin, että niissä orastavat kyyneleet yrittivät valua ohimolle.
»Pidä hauskaa baarissa.»

John tarkasteli Sherlockin terävää profiilia, tummaa hiuskuontaloa ja jäänsinisiä silmiä. Sanat, jotka olivat kieppuneet hänen huulillaan piinallisen kauan, halusivat taas tulla sanotuksi. Minä rakastan sinua.
John käänsi selkänsä ja lähti.
"Look at that, Mrs. Hudson. Quiet. Calm. Peaceful. Isn't it hateful?" -SH

Mustekehrääjä

  • Tassuttelija
  • ***
  • Viestejä: 632
Vs: BBC!Sherlock: Lupaus (K-11)
« Vastaus #1 : 05.03.2013 14:54:22 »
Avasin tän eilen alkuyöstä, mutta en silloin viitsinyt ruveta kommentoimaan. Ei sillä, että tästäkään olisi järin järkevää kommenttia tulossa, mutta ehkä edes murtoprosentin verran laadukkaampaa. ^^

Ihan ensimmäiseksi mä en ymmärrä tän nimeä. Okei, John kirjoittaa uudenvuodenlupauksia, mutta en vain ymmärrä. Menikö multa jotain ohi? Ehkä… Jos meni, niin selventäisitkö, koska pikku-Naby ei tykkää kun ei ymmärrä. Miksi ”Lupaus”, miksi miksi miksi?

Mulla on omat epäluuloni tekstejä kohtaan, joissa on hirmuisesti dialogia, mutta vain vähän kuvailua. En tiedä miksi, ja tässäkin olisin ehkä kaivannut enemmän kuvailua, vaikka dialogi toimikin. Pidin eniten alusta, Sherlock oli söpö mielipiteineen uudenvuodenlupauksista ja kaikkea, mutta sitten teejuttu tuli melko puun takaa enkä oikeastaan edes ymmärrä, miksi se oli siinä. Paitsi, että se ärsytti vain Johnia entisestään… niin joo… mutta silti se oli hämmentävä. Itse näen Sherlockin keittämässä teetä vain silloin, jos hän haluaa hyvittää jotain Johnille, eikä hän silloin kysele, että haluaako John teetä, koska hänen ei tarvitse kysyä.

Lainaus
John toljotti kämppäkaveriaan silmät leiskuen. »Minä lähden ulos.»
Sherlock ei siirtynyt ovensuusta, vaan jatkoi puhumistaan katsoen Johnia varoittavasti.
Tää tuli myös puun takaa. Missä vaiheessa Sher hyppeli ovensuuhun? Missään vaiheessa ei sanota, että hän ylipäätään nousisi minnekään, joten se hämmensi.

Lainaus
John räpytteli silmiään hiukan liian nopeasti, niin, että niissä orastavat kyyneleet yrittivät valua ohimolle.
Tää kohta nousi mun lemppariksi yhtäkkiä. Koska kyyneleet yrittivät valua ohimolle. Aivan loistava! Joskin tähän ei tule kahta pilkkua, vaan joko: nopeasti, niin että… tai: nopeasti niin, että... Riippuu täysin painotuksesta, kumpaa tahdot painottaa.

Lainaus
John tarkasteli Sherlockin terävää profiilia, tummaa hiuskuontaloa ja jäänsinisiä silmiä. Sanat, jotka olivat kieppuneet hänen huulillaan piinallisen kauan, halusivat taas tulla sanotuksi. Minä rakastan sinua.
John käänsi selkänsä ja lähti.
Loppu häiritsi mua. Mä olisin jättänyt kokonaan tän kappaleen pois ja lopettanut tuohon tokavikaan kappaleeseen, koska se olisi toiminut silloin paremmin. Ymmärrän tosin, että taisit haluta tähän vähän fluffya loppuun, vai mitä? Mä itse en kuitenkaan näe tätä sopivana tähän, koska John on suuttunut Sherlockille. Mikäli olisin tahtonut vetää tämän mukaan, olisin pikemminkin korostanut suuttumuksen kuivattavan nämä sanat tai muuta vastaavaa, koska ei mun tekis ainakaan mieli suuttuneena ruveta kailottamaan rakkauttani toiselle.

Tää oli kuitenkin ihan kiva, vaikka suosittelisin betaa, koska jossain kohdin en nähnyt hahmoja IC:nä ja silleen (ja täällä on ainakin yksi betaehdokas, jos kiinnostaa). Oikein mukava pikkuteksti siis, kiitos tästä. (:

kia

  • ***
  • Viestejä: 14
  • I've got an idea.
    • minun blogini
Vs: BBC!Sherlock: Lupaus (K-11)
« Vastaus #2 : 05.03.2013 20:39:35 »
Kiitos kommentista Naby! Ihan aiheellista kommenttia, joskus flow-tilassa tulee kirjoteltua miettimättä sen kummemmin... :) Beta kuulostaa hyvältä idealta, ja olisi hienoa, jos haluaisit toimia betana!  :D
"Look at that, Mrs. Hudson. Quiet. Calm. Peaceful. Isn't it hateful?" -SH