Kirjoittaja Aihe: Myrskyinen rakkaus ~ Sallittu ~ Theodore/Daphne ~ ficlet  (Luettu 2263 kertaa)

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 553
  • 707
Ficin nimi: Myrskyinen rakkaus
Kirjoittaja: Odo
Genre: Romance, het
Paritus: Theodore/Daphne
Ikäraja: Sallittu
Vastuunvapaus: Row omistaa Potterversumin ja minä vain leikin hahmoilla.
A/N: Sain Kesäetydejä -haasteesta runon, joten kiitos Nevillalle! En tiedä, onko tämä lähelläkään sitä, mitä runossa sanottiin (ja on kai myönnettävä, että englanninkielen osaamiseni on surkea), mutta tällaisen raapustuksen sen innoittamana sain aikaiseksi. Tämä taitaa kyllä muutenkin olla aika kaukana inspislähteestä, mutta no ei voi mitään. Jotenkin runosta mulle tuli heti mieleen Theodore/Daphne, josta tykkään parituksena. Osallistuu myös Genrehaasteeseen (het).




Myrskyinen rakkaus
(Ficlet300 - 83. Rakastettu)

Sinä halusit myrskyjä. Olin ukkonen, johon rakastuit. Karmiininpunaisen taivaan alla hukutin sinut suudelmiin ja lupauksiin, joita en koskaan pitänyt. Sateen loputtua pyysin anteeksi ja aina palasit luokseni.

Theodore katsoi ikkunasta yöhön, jossa salamat valaisivat taivaan. Hän mietti, missä Daphne sillä hetkellä oli. Kaikki oli loppunut niin nopeasti ja heidän molempien tunteet olivat kadonneet taivaanrannan taakse – heidän ulottumattomiin. Ukkosen äänet muistuttivat öistä, jolloin Theodore oli painanut huulensa naisen vaalealle iholle, kaatanut tämän sängylle. Theodore osasi vasta nyt, kun oli jo liian myöhäistä, myöntää itselleen rakastaneensa.

Ovelta kuuluva koputus herätti Theodoren muistojen täyttämästä valveunesta.

Aukaistuaan oven Theodore kohtasi naisen katseen. Hänen edessään seisoi Daphne, kasvoillaan surullinen ilme. Theodore kietoi sateen kasteleman naisen syleilyynsä, myrskyn kolhiman. Hän upotti sormensa vaaleisiin hiuksiin ja tunsi toisen lämmön kehoaan vasten. He olivat taas yhdessä.

Minä rakastan sinua.
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Okakettu

  • revonhäntä
  • ***
  • Viestejä: 1 152
Vs: Myrskyinen rakkaus ~ Sallittu ~ Theodore/Daphne ~ ficlet
« Vastaus #1 : 22.05.2015 00:51:36 »
Tervehdys kommenttikampanjasta! Theodore ja Daphne eivät ole minulle erityisen tuttuja sen enempää canonin kuin ficcienkään puolelta, joten ryhdyin lukemaan tätä ficlettiä siinä mielessä avoimin mielin. Suuret ja vaikeatkin tunteet kieltämättä tuntuvat sopivan juuri näille kahdelle hahmolle hyvin, sikäli mikäli heistä mitään tiedän. :,>

Mutta, varsinaiseen tekstiin! Tämä oli minusta mukava pieni tunnelmapala, josta välittyi hyvin otsikonkin lupailema myrskyinen rakkaus vahvoine ja äärimmäisine tunteineen. Karmiininpunainen taivas, muistojen täyttämä valveuni ja myrskyn kolhima olivat erityisesti kohtia, jotka kohosivat kuvailusta suosikeikseni. Lisäksi tuo alun halusit myrskyjä, olin ukkonen johon rakastuit -kielikuva oli minusta oikein toimiva! Toisaalta kuitenkin tällaiseen dramaattiseen tunnelmointiin liittyviä kliseitä löytyi makuuni melko paljon salamoiden valaisimine taivaineen kaikkineen, mikä vähän vei tehoa kokonaisuudelta. Olisin ehkä kaivannut sekaan vielä hiukan lisää syventäviä yksityiskohtia hahmoista ja siitä kaikesta, mikä heidät tähän tilanteeseen on ajanut - nyt Daphne ja Theodore jäivät molemmat aika ohuiksi, jollain tapaa kaiken kokemansa draaman varjoon. En tosin tiedä, korostuuko se ennen kaikkea siksi, että teksti on niin lyhyt.

Lainaus
Theodore osasi vasta nyt, kun oli jo liian myöhäistä, myöntää itselleen rakastaneensa.
Tämä lause täytyy nostaa lempikohdistani vielä esiin, sillä sen toteamus oli minusta hieno kaikessa koruttomuudessaan. Pidin siitäkin, miten se kytkeytyi tekstin viimeiseen lauseeseen, joka teki myös mietteliääksi - joko Theodore siis viimeinkin tunnusti rakkautensa Daphnelle, vai jatkavatko he samaa päättymätöntä kierrettä? Tekstin päättäminen rakkaudentunnustukseen ei noin yleensä ole minusta toimiva ratkaisu, mutta tähän se mielestäni sopi.

Kiitos tunnelmantäyteisestä lukukokemuksesta!
« Viimeksi muokattu: 22.05.2015 00:54:47 kirjoittanut Okakettu »
sentimentaalista löpinää.

ava & banneri ©️ Ingrid
avan taide ©️ Coco

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 553
  • 707
Vs: Myrskyinen rakkaus ~ Sallittu ~ Theodore/Daphne ~ ficlet
« Vastaus #2 : 26.05.2015 19:36:25 »
Okakettu, kiitos paljon rakentavasta kommentista! Näin jälki käteen ajateltuna poimit paljon samoja juttuja, joita lähtisin itse tästä korjaamaan jos kirjoittaisin uudestaan. : D Kiva, että oot kuitenkin tykännyt ja oli mukava lukea, mitä suosikkikohtia löysit kuvailusta. Oli mahtavaa saada tää kommentti. (:
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

ReginaRiddle

  • ***
  • Viestejä: 129
  • The Ringworld is unstable.
Vs: Myrskyinen rakkaus ~ Sallittu ~ Theodore/Daphne ~ ficlet
« Vastaus #3 : 10.12.2015 06:06:52 »
Aaaawww sä oot kirjoittanuta Daphne/Theoa <3

Mä en kokenut tässä tekstissä ongelmaksi sitä, että hahmot jäi vähän "ohuiksi". Enemminkin koin, että tämän tekstin tarkoitus oli olla vain hetken häivähdys jostain. Hetki jotakin. Ei aina tarvitse kirjoittaa monimutkaisia kertomuksia syistä ja seurauksista. Tykkäsin tästä paljon.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 553
  • 707
Vs: Myrskyinen rakkaus ~ Sallittu ~ Theodore/Daphne ~ ficlet
« Vastaus #4 : 10.12.2015 12:47:37 »
ReginaRiddle, kiitos kommentista. :) Kiva, että oot tykännyt tästä! Nämä kaksi on ihana paritus, josta mun pitäisi kirjoittaa enemmänkin.
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”