Kirjoittaja Aihe: Silmarillion raapale, Muisto, K-11, Maedhros/Fingon  (Luettu 2597 kertaa)

Neithan

  • Bitchking
  • ***
  • Viestejä: 307
  • Words are wind
Title: Muisto
Author: Neithan
Beta: Ei ole.
Pairing: Maehdros/Fingon
Rating: K-13
Fandom: Silmarillion
Genre: Romance ja angst
Disclaimer: Kaikki hahmot ja maailman omistaa ikävä kyllä Pappa Tolkien. Palvokaamme häntä.
Warnings: Slash ja insesti (serkkujen välinen...), kuolema lisäksi spoilaa Silmarillionia.
Summary: Muistoja menetetystä rakkaasta, kivuliaita, mutta tärkeitä.

A/N: Raapale on omistettu Solembumille, sillä kaivoin tämän hänen käskystä lipastostani esiin julkaistavaksi. Mokomakin orjapiiskuri... Ajankohdaltaan tämä sijoittuu Vihan Sodan jälkeisiin hetkiin ennen Maedhrosin kuolemaa, jolloin hän muistelee Fingonia. Duh, tulipa mielikuvituksellinen nimi tälle. Summary kusee, mutta ei anneta sen häiritä.
-
Yhä satojenkin vuosien jälkeen muistan käsiesi kosketuksen vartalollani. Muistan hiustesi silkkisyyden ja sen, kuinka niiden mustat latvat kutittelivat kylkiäni. Muistan äänesi ja vielä elävämmin laulusi, joka kantautui korviini pimeyden keskeltä. Näytit minulle, että toivoa on, vaikka sen luulisikin menettäneensä. Unohdit menneet ja tulit apuun, kun sinua eniten kaipasin. Hoidit minua ja rakkaudella paransit sieluni ja silvotun ruumiini. Muistan myös sen kohtalokkaan päivän, muistan jokaisen minuutin. Taistelit oikeuden ja kaiken hyvän puolesta. Kaaduit vihollisen jalkoihin ja ruumiisi murskattiin. Kuolit ja jätit minut yksin julmaan maailmaan. Maailmaan, joka ei merkitse minulle mitään, ilman sinua. Nyt olet Mandosin salien rauhassa. Kohta me jälleen kohtaamme.
« Viimeksi muokattu: 12.06.2012 01:02:46 kirjoittanut Yukimura »
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be

Avatar by Raitakarkki

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
Vs: Muisto
« Vastaus #1 : 02.03.2011 18:52:33 »
Kiitos Neithan kiitos! Ihanaa, mulle ei olla koskaan omistettu mitään ;-D

Pappa Tolkien olis susta tosi ylpee (tai ainakin mä oon), palvokaamme häntä yhdessä.
Sit tulee tää nolo osa, mä rupesin parkuun. Siis oikeesti. Angstimusiikki varmaan autto asiaa, mut silti, vaikka tää olikin raapale, mulla on silti useempi tippa linssissä.

Pysyy hienosti kasassa, just sopivan angstaava ja surullinen. Viimenen lause herätti toivoo, vaikka kuolemahan ei koskaan oo minkäänlainen ratkasu (hei pitäsin mäkin pääni kiinni kun tuppaan sen ratkasuksi tunkeen aina sillon tällön itte) Mutta siis joo, tää oli vielä parempi kuin odotinkaan ja tietty erikoinen, koska silmasta on niin älyttömän vähän ficcejä.

En voi lainata - ääh lainaan kuitenkin;
Kaaduit vihollisen jalkoihin ja ruumiisi murskattiin.
Toi oli kamalin, siis katkeransulonen tai jotain. Yhyy, Pappa Tolkin minkä teit!
En lainaa muuta, koska sadansanan raapaleesta on paha lainailla mitään (varsinkaan tässä tapauksessa), kun kaikki on niin täydellistä! Lisää Maedhros/Fingonia.
Ja olekin ylpeä kun kommentoin ;-D

Viva la Malec!
Ja Silma!

Neithan

  • Bitchking
  • ***
  • Viestejä: 307
  • Words are wind
Vs: Muisto
« Vastaus #2 : 02.03.2011 20:39:51 »
Solembum//Tietysti mä tän sulle omistin. Ilman sua tää olisi yhä lipaston kätköissä kaukana päivänvalosta. Pakko myöntää, että oli ihanaa saada kommentti pitkästä aikaa *köhköh*
Olen ylpeä itsestäni, sillä jos tää saa ihmisen (tai jonkin muun öttimöttiäisen) itkemään se oikeasti on onnistunut angst -teksti. Angst on helposti saman jauhamista ja itsesäälissä rypemistä. Tai no en minä tiedä. Mutta silti. Pointin varmaan ymmärsit.
Lainaus
Pappa Tolkien olis susta tosi ylpee (tai ainakin mä oon), palvokaamme häntä yhdessä.
Kiitos! Toi lämmitti mun sydäntä ehkä eniten. Siis pappa Tolkien, et sinä xD

Kuolema ei ole ratkaisu, mutta tuo tarkoittikin lohtua ja valoi uutta toivoa ja rohkeutta kohdata kuolema, kun tiesi toisen odottavan Mandosissa. Sinänsä en tiedä laskenko Maedhrosin kuoleman itsemurhaksi, periaatteessa se oli mutta omalla tavallaan ei. Ratkaisu se ei ollut, vaan pakokeino.
Silmasta tosiaan on naurettavan vähän ficcejä ainakaan suomeksi.

Fingonin kuolema oli kyllä kamala. Hän ei ansainnut sitä. Fingon parkaa ei edes haudattu! ;O Ja ei hätää, tuo lainaus riittää. En syö sinua. Eikä peruna.
Olen ylpeä, sillä sait sadasta sanasta noinkin pitkän kommentin.

Silmarillion forever <33
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be

Avatar by Raitakarkki

LittlePinkFreak

  • Vieras
Vs: Muisto
« Vastaus #3 : 02.03.2011 22:08:19 »
Luin. En ymmärtänyt. Mut se oli kaunista. Ihmeellistä. 
Joo... ole hyvä!

LPF<3

GuruLove

  • ***
  • Viestejä: 176
Vs: Muisto, Silmarillion raapale, K-11, Maedhros/Fingon
« Vastaus #4 : 04.01.2012 21:00:30 »
Mä rupesin nyt innolla selailemaan sun kirjoituksias, ku luin sen Maailmalta kätketyt - raappaleen, joten yhtäkkiä löysin itseni näinkin vanhasta kirjoituksesta. (:

Mutta teksti oli taas kaunista (kuten varmasti aina) ja vaikka en henkilöistä tai yleensä paikasta mikä tuossa mainitaan, tiedä hölkäsen pöläystä, melkein kyyneleet nousivat silmiini, kun tuon yhden henkilön kuolema mainittiin. Siis kyseistä henkilöä en tiedä ollenkaan, en tiedä onko se ihminen, haltia vai maan matonen, mutta silti tunneaalto vyörähti ylitseni ja juuri ja juuri pysyivät silmäni kuivina. Se oli oikeesti lähellä, ettei noussu kyyneleet silmiin. Tuon pienen mitättömän lauseen takia. ;< (;

Joten todella ihana, pieni raappale, josta en tajunnut mitään, mutta mikä sai tunteet nousemaan pintaan.
Kiitos.

love, GuruLove
petajagurnau.blogspot.com

Neithan

  • Bitchking
  • ***
  • Viestejä: 307
  • Words are wind
Vs: Muisto, Silmarillion raapale, K-11, Maedhros/Fingon
« Vastaus #5 : 04.01.2012 21:48:40 »
LittlePinkFreak//Sori olen jotenkin ignoorannut kokonaan kommenttisi, luin sen kyllä aikoinaan. Kiitos mussu <3

Gurulove//Typerä kestohymy juuttui naamalleni, kun huomasin kommenttisi. Kiitos kovasti, vaikea uskoa näinkin vanhan raapaleen vielä saavan kommentin. Mandosin saleihin menevät kuolleiden sielut, tosin ihmisten sielut jatkavat matkaa jonnekin. Fingon puolestaan oli mahtava haltia ja Maedhrosin (joka oli toinne upea haltia) rakastaja. Olen aika hämilläni (melkein) kyyneleistä, mutta silti olen todella otettu. Kuten jo Solelle sanoin, mikäli lukijan saa liikuttumaan on oikeasti onnistunut.
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be

Avatar by Raitakarkki

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Silmarillion raapale, Muisto, K-11, Maedhros/Fingon
« Vastaus #6 : 13.02.2016 13:36:06 »
Silmarillionin itsensä lukemisesta on taas vierähtänyt jo rikollisen kauan aikaa, mutta ehkä mä hyvitän sitä lukemalla ficcejä siitä ennen kuin pääsen taas itse kirjan pariin. :D

Jaahas, sitten jos keksisi vielä jotain sanottavaa itse ficcistäkin, niin olisi ihan kiva. :D Olet tosi hienosti onnistunut tiivistämään Maedhrosin (perkele, mikä nimihirviö! :::D) ajatuksista viimeisillä hetkillään. Silloin kuitenkin varmasti ajatukset hakeutuvat niihin kaikista rakkaimpiin henkilöihin, joita tässä tapauksessa on vain yksi: Fingon, joten on ihan ymmärrettävää, että Maedhrosin ajatukset pyörivät vain tämän ympärillä. Olisi kuitenkin ollut ihan kiva saada edes pienen pieniä viboja siitä kaikesta muusta, mitä Keski-Maassa pyöri tuolla hetkellä, Silmarileistä, Fëanorin valasta, johon Maedhroskin oli kietoutunut jne. mutta ymmärtäähän sen, ettei näin lyhyeen pätkään mahdu tuota kaikkea.

Tämä oli kuitenkin mielestäni varsin onnistunut raapale, vaikka olisinkin ehkä halunnut tästä pidemmän. :D Jotenkin Silmarillionin ollessa kyseessä edes tuo insesti-viba ei ajanut mua toisaalle, kuten se yleensä tekee, mutta Silmarillion nyt on muutenkin niin kieroutunut, että sinne se oikeastaan sopii jotenkin omalla tavallaan. :D Kiitoksia tästä, tällä pätkällä oli hyvä aloittaa Silmarillion-ficcien lukeminen! (:
« Viimeksi muokattu: 13.02.2016 13:38:14 kirjoittanut LillaMyy »

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Neithan

  • Bitchking
  • ***
  • Viestejä: 307
  • Words are wind
Vs: Silmarillion raapale, Muisto, K-11, Maedhros/Fingon
« Vastaus #7 : 03.05.2016 20:47:24 »
Lillamyy: Nyt kun sanoit, niin olisihan tästä enemmänkin saanut aikaiseksi. Voisin palata asiaan kun kerkiän, sillä Fingonin muistelu olisi varmaan vain pintaraapaisu Maedhrosin mielen kuohuntaan sillä hetkellä. Kiitän (jälleen) kommentistasi ja inspiraatiosta kirjoittaa lisää.
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be

Avatar by Raitakarkki